Ja graag... ik vind deze discussie vrij nutteloosquote:Op woensdag 7 maart 2007 16:49 schreef Posdnous het volgende:
[..]
ja, zo kun je alles bagatelliseren.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:52 schreef covie het volgende:
[..]
Tsjah, maar dan kunnen we heel fok! wel deleten. Om te beginnen met R&P en KLB
Ik ben het ook helemaal met je eens hoor. Maar buiten dat, het is wat Rekkie zegt, het is een nutteloze discussie. Je bereikt er niks mee, behalve dat mensen zich nu aangevallen voelen omdat ze als asociaal bestempeld worden omdat ze geen donor zijn. Met zo'n instelling jaag je mensen alleen maar in het harnas.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Het gaat er om dat het hypocriet gejank is.
Er is niemand die alle mogelijke 'goede doelen' steunt, iedereen maakt daarin keuzes, met of zonder doordachte argumenten. Waarom zou niet meewerken aan het 'goede doel' orgaandonatie ineens asociaal zijn?
En, waarom mag ik niet aangeven wie ik in grove lijnen wel of niet gebruik wil laten maken van mijn organen? Bij elk 'goed doel' heb je in ieder geval een grof idee waar je geld aan besteed wordt, of waar je je tijd in steekt. Maar bij orgaandonatie heb je (buiten ja of nee) niets in te brengen. Als ik dus geen keuze 'ja, mits...' kan maken, dan wordt het dus 'nee'. Simpel.
Het argument 'je redt er iemand mee' is voor mij gewoon niet valide, simpelweg omdat het me niet boeit. Het boeit me totaal niet of een volslagen onbekende leeft of dood gaat, dus dat is geen argument om mij mee over te halen.
Niet zo'n wake schat, een echte wake....quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:11 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Eh, bij een wake wordt het opgebaarde lichaam even een kerk (of andere locatie) ingereden. Daar zit in 'aankleding' verder geen verschil in met de opbaring in een mortuarium.
http://www.donorvoorlichting.nl/quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:02 schreef De_Brandweer het volgende:
Wat een kut topic is dit zegBeetje welles nietes gezeik hierzeu. Maarja ik wil eigenlijk al een tijdje donor worden, maar waar kan ik dat laten doen?
quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:14 schreef De_Brandweer het volgende:
Maarja wat maakt het nou uut wat er met je lichaam geburt als je dood bent?Of ze gooien het in de oven of je hebt er wat mensen mee. Dan kies je er toch voor om mensen te helpen.
quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:14 schreef De_Brandweer het volgende:
Maarja wat maakt het nou uut wat er met je lichaam geburt als je dood bent?Of ze gooien het in de oven of je hebt er wat mensen mee. Dan kies je er toch voor om mensen te helpen.
Nou en? iedereen die niet hetzelfde als jij denkt mag sterven? Wat is dat voor fascistisch argumentquote:Op donderdag 8 maart 2007 10:40 schreef Emu het volgende:
Ik ben een bewuste niet-donor. Ik zou bv wel doneren voor familie en vrienden.
Maar als het naar een willekeurige persoon gaat, is er veel kans dat deze bv een andere levensvisie, geloofsovertuiging of denkwijze heeft dan mezelf
Daar hebben we het 'zoeken-naar-extremen' argument weer...quote:, of een crimineel, oplichter, verkrachter, corrupte oneerlijke persoon....
Ja, er is een hele grote kans dat ze jou gaan opensnijden op televisie. Die kans is zo groot (en ook al was dat zo) dat je beter met z'n allen je medemens kunt laten verrekken, nou goed.quote:En ik zou dus ook niet willen dat een orgaan van mij naar zulk persoon zou gaan. Laat staan dat ze je gaan opensnijden op dat ziekelijke TV programma waarvan ik de naam niet herinner. Vooral zulke programma's hebben de bewuste keuze NIET te doneren, alleen nog maar sterker gemaakt.
Boeiend, als iedereen zo dacht waren er ook geen zwervers in NL... en TOCH zijn ze er.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:14 schreef De_Brandweer het volgende:
Same thinking here.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:40 schreef Emu het volgende:
Maar als het naar een willekeurige persoon gaat, is er veel kans dat deze bv een andere levensvisie, geloofsovertuiging of denkwijze heeft dan mezelf, of een crimineel, oplichter, verkrachter, corrupte oneerlijke persoon....
En ik zou dus ook niet willen dat een orgaan van mij naar zulk persoon zou gaan. Laat staan dat ze je gaan opensnijden op dat ziekelijke TV programma waarvan ik de naam niet herinner. Vooral zulke programma's hebben de bewuste keuze NIET te doneren, alleen nog maar sterker gemaakt.
idem hier.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:40 schreef Emu het volgende:
Maar als het naar een willekeurige persoon gaat, is er veel kans dat deze bv een andere levensvisie, geloofsovertuiging of denkwijze heeft dan mezelf, of een crimineel, oplichter, verkrachter, corrupte oneerlijke persoon....
Als je nou even nadenkt zou je inzien dat de kans dat een totaal verkeerd persoon je organen krijgt wel heel klein is.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:40 schreef Emu het volgende:
En ik zou dus ook niet willen dat een orgaan van mij naar zulk persoon zou gaan. Laat staan dat ze je gaan opensnijden op dat ziekelijke TV programma waarvan ik de naam niet herinner. Vooral zulke programma's hebben de bewuste keuze NIET te doneren, alleen nog maar sterker gemaakt.
Geef mij maar 250 euro dan.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:06 schreef Posdnous het volgende:
Wat hebben mensen toch een aversie tegen andere mensen die ze niet eens kennen, ongelooflijk gewoon.
Daarbij....quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:06 schreef Posdnous het volgende:
Wat hebben mensen toch een aversie tegen andere mensen die ze niet eens kennen, ongelooflijk gewoon.
Misschien moet je eens beginnen met niet zo zwart-wit te denken. Dat het wel en wee van een paar miljard soortgenoten me geen drol boeit, betekent nog niet dat ik een aversie tegen ze zou hebben.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:06 schreef Posdnous het volgende:
Dat is juist het probleem dat doen mensen te weinigquote:Op donderdag 8 maart 2007 11:00 schreef Grumpey het volgende:
[..]
idem hier.
Goed dat iedereen doneert hoor,
Hoe weet jij dat?quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:16 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem dat doen mensen te weinig
Mensen die roken mogen van mij absoluut een long krijgen, graag zelfs, maar NIET (ik herhaal: NIET) mijn long, omdat ik godsamme mijn hele leven moeite doe om niet met die teerstokken in aanraking te komen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:06 schreef Posdnous het volgende:
Geld heeft hij zelf nog nodig he. Jij hebt je lichaam niet meer nodig als je dood bentquote:Op donderdag 8 maart 2007 11:09 schreef Camplo het volgende:
[..]
Geef mij maar 250 euro dan.
Anders kan ik mn studie niet voltooien.
Hoe weet jij dat nou?quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:37 schreef De_Brandweer het volgende:
[..]
Geld heeft hij zelf nog nodig he. Jij hebt je lichaam niet meer nodig als je dood bent
Dus jij redt een leven zodat een ander leven misschien wel 10 andere levens kan verzieken?quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:20 schreef paultjuhhh het volgende:
Maakt mij niet uit wie mijn organen krijgen, ik heb gewoon de hoop dat die bandiet die hem krijgt later weer tot ommekeren komt
Ach kans lijkt me vrij klein dat een moordenaar mijn hart krijgt zegquote:Op donderdag 8 maart 2007 11:45 schreef Camplo het volgende:
[..]
Dus jij redt een leven zodat een ander leven misschien wel 10 andere levens kan verzieken?
Belachelijke gedachtengang. Heb je nog stemrecht?
Een mierenneuker... ik wist het.quote:
Nee klagen over mensen die geen donor zijn is een sterk topicquote:Op donderdag 8 maart 2007 12:18 schreef Posdnous het volgende:
Misschien moet je beide topics eens doorlezen en merken dat elk argument van je al tig keer is geweest en nergens op slaat en dat je met je grote smoel geen enkele toevoeging bent in dit topic.
Persoonlijk worden is pure onmacht en ga je maar ergens anders doen.
Ik heb anders ook nog geen enkele goede reden gehoord waarom ik WEL donor zou worden.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:18 schreef Posdnous het volgende:
Misschien moet je beide topics eens doorlezen en merken dat elk argument van je al tig keer is geweest en nergens op slaat en dat je met je grote smoel geen enkele toevoeging bent in dit topic.
Persoonlijk worden is pure onmacht en ga je maar ergens anders doen.
mooi figuur ben jijquote:Op donderdag 8 maart 2007 12:28 schreef covie het volgende:
[..]
Ik heb anders ook nog geen enkele goede reden gehoord waarom ik WEL donor zou worden.
Een mensen leven redden is voor mij echt geen goede reden.
Ik vraag me af waarom posdnous hier moeilijk zit te doen over donors terwijl hij makkelijk vrijwilligerswerk kan gaan doen in Afrika om zo veeeeeel meer mensen te redden.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:28 schreef covie het volgende:
[..]
Ik heb anders ook nog geen enkele goede reden gehoord waarom ik WEL donor zou worden.
1. daar gaat deze discussie niet overquote:Op donderdag 8 maart 2007 12:31 schreef Camplo het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom posdnous hier moeilijk zit te doen over donors terwijl hij makkelijk vrijwilligerswerk kan gaan doen in Afrika om zo veeeeeel meer mensen te redden.
Maar het is wel zo, ze zeggen zelf: Als je dood bent ben je dood lig je onder de grond enz. enz. merkt er niks meer van bla bla.quote:
Dit is natuurlijk onzin, want dan kan je net zo goed je pasgeboren kind verzuipen en zeggen dat ie nu toch niks meer mist.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:45 schreef covie het volgende:
[..]
Maar het is wel zo, ze zeggen zelf: Als je dood bent ben je dood lig je onder de grond enz. enz. merkt er niks meer van bla bla.
Wat is er dan erg aan om dood te gaan, de dingen die je nog had willen doen mis je dan niet meer hoor, want je bent toch dood.
precies, maar dat is weer te veel gevraagd voor die egoïstquote:Op donderdag 8 maart 2007 12:31 schreef Camplo het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom posdnous hier moeilijk zit te doen over donors terwijl hij makkelijk vrijwilligerswerk kan gaan doen in Afrika om zo veeeeeel meer mensen te redden.
Dat kan ja, sommigen doen dat dan ook. Maar ik heb ook grenzen. (ja echt) En de 1 legt de grens ergens anders dan de ander.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:48 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin, want dan kan je net zo goed je pasgeboren kind verzuipen en zeggen dat ie nu toch niks meer mist.
En als je toch in die onzin blijft geloven, doe het dan voor de familieleden en vrienden ofzo.
quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:28 schreef covie het volgende:
[..]
En dat vind jij een vergelijkbare situatie? je hele leven in het teken zetten van hulp of een donorcodicil invullen?quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:31 schreef Camplo het volgende:
[..]
Je hele leven?quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En dat vind jij een vergelijkbare situatie? je hele leven in het teken zetten van hulp of een donorcodicil invullen?
het is nog erger dan ik dacht met die non-argumenten hier.
Naar Afrika gaan om vluchtelingenwerk te doen lijkt me niet iets wat je even tussendoor doet. Dat zet je leven wel aardig op zn kop lijkt me.quote:
Euh... welke onzin "geloof" jij dan in?quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:48 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin, want dan kan je net zo goed je pasgeboren kind verzuipen en zeggen dat ie nu toch niks meer mist.
En als je toch in die onzin blijft geloven, doe het dan voor de familieleden en vrienden ofzo.
ik? nergens in lijkt me, ik snap eigenlijk niet wat je bedoeltquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:08 schreef kless het volgende:
[..]
Euh... welke onzin "geloof" jij dan in?
Wat hebben sommige mensen toch een aversie tegen mensen die geen donor willen zijn, ongelooflijk gewoon.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:06 schreef Posdnous het volgende:
De tijd die jij hier heb zitten te verdoen (dus tijd die jij blijkbaar niet nodig hebt, net als dat doden hun organen niet nodig hebben) had je inderdaad kunnen besteden aan vrijwilligerswerk.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En dat vind jij een vergelijkbare situatie? je hele leven in het teken zetten van hulp of een donorcodicil invullen?
Op donderdag 8 maart 2007 12:45 schreef covie het volgende:quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:11 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik? nergens in lijkt me, ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt
Dat je iets tegen een asociale instelling hebt lijkt me vrij logischquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:14 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Wat hebben sommige mensen toch een aversie tegen mensen die geen donor willen zijn, ongelooflijk gewoon.
[..]
Niet al te slim om over mijn tijd te oordelen aangezien je niet weet wat ik doequote:De tijd die jij hier heb zitten te verdoen (dus tijd die jij blijkbaar niet nodig hebt, net als dat doden hun organen niet nodig hebben) had je inderdaad kunnen besteden aan vrijwilligerswerk.
asociaalquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:20 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat je iets tegen een asociale instelling hebt lijkt me vrij logisch.
[..]
Maar jij mag wel mensen beoordelen om hun motivatie om niet te kiezen voor het donorschap?quote:Niet al te slim om over mijn tijd te oordelen aangezien je niet weet wat ik doe.
mogen die mensen niet zelf beslissen of ze willen leven of niet? Lijkt me wel he, dat is niet aan jou. Door donor te zijn geef je ze die keus, als je dat niet bent, dan hebben ze geen andere optie.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:19 schreef kless het volgende:
[..]
Op donderdag 8 maart 2007 12:45 schreef covie het volgende:
[..]
Maar het is wel zo, ze zeggen zelf: Als je dood bent ben je dood lig je onder de grond enz. enz. merkt er niks meer van bla bla.
Wat is er dan erg aan om dood te gaan, de dingen die je nog had willen doen mis je dan niet meer hoor, want je bent toch dood.
vind het anders best zinnig... waarom de lijdensweg van de mensen (onnodig) verlengen, Met de levens vizie dood = dood,
In het angsten lijstje top 10 zegmaar van mensen staat iets als tandarts, advokaat, spreken in het openbaar. Kinderen eerder dood dan jij en dan pas ergens je eigen Dood. (zelfde de mogenlijk lijdens weg naar je dood staat hoger dan de dood zelf)
Ja hoor, dat kan best voor een niet al te lange tijd, informeer hier maar.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Naar Afrika gaan om vluchtelingenwerk te doen lijkt me niet iets wat je even tussendoor doet. Dat zet je leven wel aardig op zn kop lijkt me.
(niet dat het ook maar ene fuck met dit onderwerp te maken heeft, maar goed)
Yup, dat heeft niks met specifiek persoonlijke kenmerken te maken. Is voor iedereen hetzelfde.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:20 schreef Rekkie het volgende:
Maar jij mag wel mensen beoordelen om hun motivatie om niet te kiezen voor het donorschap?
Dus als je donor bent MOET je ook vrijwilligerswerk doen en als je geen donor bent dan hoeft dat niet ?quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:22 schreef covie het volgende:
[..]
Ja hoor, dat kan best voor een niet al te lange tijd, informeer hier maar.
En het heeft hier wel enigsinds mee te maken, want je bent toch donor om mensen levens te redden, als je dat niet doet ben je egoïstisch, dus ben je ook egoïstisch als je niet een klein deel van ej leven opofferd om nog meer levens te redden.
Mensenlevens redden zonder je eigen leven helemaal overhoop te gooien, wat begrijp je daar niet aan?quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:22 schreef covie het volgende:
[..]
Ja hoor, dat kan best voor een niet al te lange tijd, informeer hier maar.
En het heeft hier wel enigsinds mee te maken, want je bent toch donor om mensen levens te redden, als je dat niet doet ben je egoïstisch, dus ben je ook egoïstisch als je niet een klein deel van ej leven opofferd om nog meer levens te redden.
quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Yup, dat heeft niks met specifiek persoonlijke kenmerken te maken. Is voor iedereen hetzelfde.
Btje wel jaquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:25 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Mijn neefje is ook geen donor, is hij ook asociaal?
Dus zonder zijn motivatie te weten, ga jij er al vanuit dat hij asociaal is?quote:
In beide gevallen HELP je er mensen mee maar door je nuttig te maken ipv je druk te maken over donors help je meer mensen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Aan wie dan wel? Energie die wordt gestoken in transplantatie komt op tig andere plekken beter tot hun recht.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:21 schreef Repeat het volgende:
[..]
mogen die mensen niet zelf beslissen of ze willen leven of niet? Lijkt me wel he, dat is niet aan jou. Door donor te zijn geef je ze die keus, als je dat niet bent, dan hebben ze geen andere optie.
Je moet eerst 18 zijn om donor te worden.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:25 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Mijn neefje is ook geen donor, is hij ook asociaal?
Mijn neeftje is 29quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:28 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Je moet eerst 18 zijn om donor te worden.
Zit je weer te hengelen naar een extreem gevalquote:
Nee want dat komt jou niet goed uit....quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:30 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zit je weer te hengelen naar een extreem geval. Niet boeiend.
Kerel waar lul jij over man?quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:28 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Bovendien zal ik nooit zeggen dat je asociaal bent. Wel dat de bewust geen donor worden-beslissing asociaal is.
Leek me andersom. zijn al zoveel mensen. en dan zoveel energie steken in 1tje waar een kans is op herstel.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:28 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Bovendien zal ik nooit zeggen dat je asociaal bent. Wel dat de bewust geen donor worden-beslissing asociaal is.
Nee dat zeg ik niet. dat lees je verkeerd.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:23 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Dus als je donor bent MOET je ook vrijwilligerswerk doen en als je geen donor bent dan hoeft dat niet ?
ja, die dingen zijn veel erger dan bewust mensen niet willen helpen om gezond te wordenquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:32 schreef Camplo het volgende:
Asociaal is een jongen van 18 die blijft zitten voor een oma'tje in de trein.
Asociaal is een kampert die in een trainingsbroek op een congres verschijnt.
Mee eens. Evenals mijn vrijheid van meningsuiting om vraagtekens te zetten bij het niet donor worden.quote:Je vrijheid van meningsuiting toepassen in een keuze om al dan niet donor te worden is niet asociaal.
Wat een onzin, ik heb al zovaak in deze topic gezegd dat iedereen prima zijn mening hierover mag hebben, maar op hun zeer vreemde argumenten mag ik kennelijk niet reageren.quote:Vinden dat die mensen asociaal zijn die daar een standpunt in durven te nemen dat ANDERS is als het jouwe is kortzichtig en achterlijk en getuigt waarom er met mensen als jou geen discussie mogelijk is. Laat staan een dialoog.
Daar gaat het me niet om. Je dringt je mening op aan anderen omdat volgens jou alleen jouw denkwijze de juiste is en je bestempeld ze als asociaal. Dat vind ik gewoon een compleet verkeerde denkwijze omdat je mensen daar niet op mag beoordelen en het maakt je zeker niet beter dan die "asociale" mensen die geen donor willen zijn.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:20 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat je iets tegen een asociale instelling hebt lijkt me vrij logisch.
Niet al te slim om over anderen te oordelen alleen om het feit dat ze geen donor willen zijn om wat voor reden dan ook.quote:Niet al te slim om over mijn tijd te oordelen aangezien je niet weet wat ik doe.
Ja ik ben zelf ook extreem, iemand die een balpen meeneemt van het werk en die niet meer terugbrengt, noem ik dan ook een dief, tja het is een levensvisie laat ons maar zeggen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:49 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou en? iedereen die niet hetzelfde als jij denkt mag sterven? Wat is dat voor fascistisch argument.
[..]
Daar hebben we het 'zoeken-naar-extremen' argument weer...
[..]
Ja, er is een hele grote kans dat ze jou gaan opensnijden op televisie. Die kans is zo groot (en ook al was dat zo) dat je beter met z'n allen je medemens kunt laten verrekken, nou goed.
Blijf je dit immens domme standpunt nou telkens herhalen of niet. Het was me al duidelijk dat jij het volkomen normaal vind geen poot uit te steken als er iemand overlijdt, waarvan akte.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:34 schreef kless het volgende:
[..]
Leek me andersom. zijn al zoveel mensen. en dan zoveel energie steken in 1tje waar een kans is op herstel.
En daar betalen we met zn allen voor.
Voortijdig? das -40. *en eigenlijk begin je al eerder met doodgaan*quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:35 schreef Posdnous het volgende:
[..]
ja, die dingen zijn veel erger dan bewust mensen willen helpen om gezond te worden.
[..]
Mee eens. Evenals mijn vrijheid van meningsuiting om vraagtekens te zetten bij het niet donor worden.
[..]
Wat een onzin, ik heb al zovaak in deze topic gezegd dat iedereen prima zijn mening hierover mag hebben, maar op hun zeer vreemde argumenten mag ik kennelijk niet reageren.
Als mensen doodleuk zeggen dat het hen niet boeit of andere mensen die ze niet kennen voortijdig doodgaan, terwijl je hen zou kunnen helpen, moet je dat kennelijk normaal vinden of zo.
neen, voor de 1000ste keer, ik vind hun standpunt asociaal.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:36 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Daar gaat het me niet om. Je dringt je mening op aan anderen omdat volgens jou alleen jouw denkwijze de juiste is en je bestempeld ze als asociaal
Dat waag ik te betwijfelen.quote:. Dat vind ik gewoon een compleet verkeerde denkwijze omdat je mensen daar niet op mag beoordelen en het maakt je zeker niet beter dan die "asociale" mensen die geen donor willen zijn.
[..]
wat ik ook niet doe.quote:Niet al te slim om over anderen te oordelen alleen om het feit dat ze geen donor willen zijn om wat voor reden dan ook.
Prima, ik neem je mening voor kennisgeving aan.quote:Daarbij is dit de tweede dag dat je zowat fulltime in dit topic zit te posten, je mening aan aanderen opdringend en naar mijn mening kan je dat veel beter besteden aan vrijwillgerswerk als je zo graag andere mensen helpt.
Mijn blik rijkt misschien "iets" verder dan direct om jou heen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:37 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Blijf je dit immens domme standpunt nou telkens herhalen of niet. Het was me al duidelijk dat jij het volkomen normaal vind geen poot uit te steken als er iemand overlijdt, waarvan akte.
En nu graag mensen laten discussieren die zowaar praktisch inzicht hebben in de wereld om hen heen.
Leuk en wel, maar je begrijpt de meeste standpunten of de reden voor een standpunt niet eens.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:40 schreef Posdnous het volgende:
[..]
neen, voor de 1000ste keer, ik vind hun standpunt asociaal.
Precies. Wat een blafferdquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Leuk en wel, maar je begrijpt de meeste standpunten of de reden voor een standpunt niet eens.
Daar komt bij dat ik vind dat, bovenstaande in ogenschouw genomen, ik jouw standpunt omtrent de standpunt van niet-donoren erg asociaal vind.
Je bent niet eens bereid verder te kijken dan je neus lang is!
? nee hoor ik ook en wel meer maar op dit moment zijn er maar een paar mensen die in dit topic discussieren zoiezo, de rest van fok heeft het al opgegevenquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:43 schreef Camplo het volgende:
posdnous is de enige die dit standpunt verdedigt dat zegt genoeg.
Toch wel, maar mensen hier durven niet toe te geven dat hun redenen puur uit eigenbelang zijn en hun zieke medemens ze geen reet kan schelen. Da's gewoon zwak.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:43 schreef Rekkie het volgende:
Je bent niet eens bereid verder te kijken dan je neus lang is!
Ja en ook daar mag je niet over oordelen. Net als dat ik over jouw tijdbesteding oordeelde, oordeel jij over andermans standpunt. Jij weet namelijk niet wat voor een andere goede dingen die mensen WEL doen waar het jou weer aan ontbreekt.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:40 schreef Posdnous het volgende:
[..]
neen, voor de 1000ste keer, ik vind hun standpunt asociaal.
Nou, ik vind gewoon mensen die hun mening aan anderen opdringen niet erg sociaal.quote:Dat waag ik te betwijfelen.
Niet? Je vind hun (standpunt) asociaal dus oordeel je wel degelijk over iemand of over zijn standpunt.quote:wat ik ook niet doe.
quote:Prima, ik neem je mening voor kennisgeving aan.
I rest my case!quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Toch wel, maar mensen hier durven niet toe te geven dat hun redenen puur uit eigenbelang zijn en hun zieke medemens ze geen reet kan schelen. Da's gewoon zwak.
Euhm sorry hoor maar jou kan het ook geen reet schelen dat anderen veel waarde hechten aan hun organen omdat ze misschien een angst ervoor hebben hun organen af te staan.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Toch wel, maar mensen hier durven niet toe te geven dat hun redenen puur uit eigenbelang zijn en hun zieke medemens ze geen reet kan schelen. Da's gewoon zwak.
precies, ik vind dat omdat orgaan donatie nou eenmaal is toegestaan, er ook wel wat meer keuzes moeten kunnen komen, en ik snap ook niet dat dat er nog niet is.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:35 schreef Rekkie het volgende:
Ik zal het nog sterker vertellen.
Ik zou een donorcodicil wel invullen als ik kon aangeven wie ik wel organen zou willen doneren.
Of je wordt donor omdat het je geen reet kan schelen wat er gebeurt als je dood bent. (en je op eengegeven moment wat hebt ingevult om van het moralistische gezeik van anderen af te zijn)quote:
Dat is ook niet relevant, het gaat hier puur over het donorschap. Als de liefste meest goedhartige mensen ter wereld bewust hun medemens in dit geval niet willen helpen, is dat net zo goed fout natuurlijk.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:47 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja en ook daar mag je niet over oordelen. Net als dat ik over jouw tijdbesteding oordeelde, oordeel jij over andermans standpunt. Jij weet namelijk niet wat voor een andere goede dingen die mensen WEL doen waar het jou weer aan ontbreekt.
Ik vraag gewoon naar het waarom van jullie standpunt en reageer daar op, gewoon ene discussie. Het komt op jullie echter over als opdringen omdat je zelf geen fatsoenlijke argumenten hebt. daar kan ik ook weinig aan doen.quote:Nou, ik vind gewoon mensen die hun mening aan anderen opdringen niet erg sociaal.
[..]
Standpunt ja, niet over persoon.quote:Niet? Je vind hun (standpunt) asociaal dus oordeel je wel degelijk over iemand of over zijn standpunt.
[..]
Jawel, ik probeer ze alleen te vertellen dat die angst nergens op gebaseerd is en die angst het niet waard kan zijn mensen hun gezondheid te misgunnen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:49 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Euhm sorry hoor maar jou kan het ook geen reet schelen dat anderen veel waarde hechten aan hun organen omdat ze misschien een angst ervoor hebben hun organen af te staan.
haha stumperd, nu ga je al voor anderen denken.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat is letterlijk wat in dit topic gezegd isquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:55 schreef Camplo het volgende:
[..]
haha stumperd, nu ga je al voor anderen denken.
quote:Hou je bek gewoon en leer discussieren blaatviool.
Ja das normaal. niks mis mee.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:54 schreef covie het volgende:
Maar ik wordt geen donor omdat ik juist denk dat dat beter is voor de wereld. En de keren dat ik wel zou willen doneren zijn uit eigenbelang.![]()
Tuurlijk, niet door de mensen waar je nu mee discussieert.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat is letterlijk wat in dit topic gezegd is.
[..]
.
Als iemand zich al genoeg inzet voor anderen dingen, maar om wat voor reden dan ook niet zijn organen wil afstaan vind ik dat wij dat gewoon moeten respecteren.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:52 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat is ook niet relevant, het gaat hier puur over het donorschap. Als de liefste meest goedhartige mensen ter wereld bewust hun medemens in dit geval niet willen helpen, is dat net zo goed fout natuurlijk.
Okee, dat heb ik dan in al je eerdere posts verkeerd begrepen.quote:Standpunt ja, niet over persoon.
Laat mensen nou naif zijn.. dan is de wereld nog zoo mooi.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:58 schreef Camplo het volgende:
[..]
Tuurlijk, niet door de mensen waar je nu mee discussieert.
Zie 2 reacties boven mij, daar zit je ook al weer alles in je eigen straatje te praten.
Denk voor jezelf, want jouw wereldbeeld klopt voor geen 2% dus je hebt nog een hoop te leren.
Ik hoop dat je nog geen 18 bent, want anders sterf je alleen omdat jij nog veeeeeeeeel moet leren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |