Ja graag... ik vind deze discussie vrij nutteloosquote:Op woensdag 7 maart 2007 16:49 schreef Posdnous het volgende:
[..]
ja, zo kun je alles bagatelliseren.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:52 schreef covie het volgende:
[..]
Tsjah, maar dan kunnen we heel fok! wel deleten. Om te beginnen met R&P en KLB
Ik ben het ook helemaal met je eens hoor. Maar buiten dat, het is wat Rekkie zegt, het is een nutteloze discussie. Je bereikt er niks mee, behalve dat mensen zich nu aangevallen voelen omdat ze als asociaal bestempeld worden omdat ze geen donor zijn. Met zo'n instelling jaag je mensen alleen maar in het harnas.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Het gaat er om dat het hypocriet gejank is.
Er is niemand die alle mogelijke 'goede doelen' steunt, iedereen maakt daarin keuzes, met of zonder doordachte argumenten. Waarom zou niet meewerken aan het 'goede doel' orgaandonatie ineens asociaal zijn?
En, waarom mag ik niet aangeven wie ik in grove lijnen wel of niet gebruik wil laten maken van mijn organen? Bij elk 'goed doel' heb je in ieder geval een grof idee waar je geld aan besteed wordt, of waar je je tijd in steekt. Maar bij orgaandonatie heb je (buiten ja of nee) niets in te brengen. Als ik dus geen keuze 'ja, mits...' kan maken, dan wordt het dus 'nee'. Simpel.
Het argument 'je redt er iemand mee' is voor mij gewoon niet valide, simpelweg omdat het me niet boeit. Het boeit me totaal niet of een volslagen onbekende leeft of dood gaat, dus dat is geen argument om mij mee over te halen.
Niet zo'n wake schat, een echte wake....quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:11 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Eh, bij een wake wordt het opgebaarde lichaam even een kerk (of andere locatie) ingereden. Daar zit in 'aankleding' verder geen verschil in met de opbaring in een mortuarium.
http://www.donorvoorlichting.nl/quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:02 schreef De_Brandweer het volgende:
Wat een kut topic is dit zegBeetje welles nietes gezeik hierzeu. Maarja ik wil eigenlijk al een tijdje donor worden, maar waar kan ik dat laten doen?
quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:14 schreef De_Brandweer het volgende:
Maarja wat maakt het nou uut wat er met je lichaam geburt als je dood bent?Of ze gooien het in de oven of je hebt er wat mensen mee. Dan kies je er toch voor om mensen te helpen.
quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:14 schreef De_Brandweer het volgende:
Maarja wat maakt het nou uut wat er met je lichaam geburt als je dood bent?Of ze gooien het in de oven of je hebt er wat mensen mee. Dan kies je er toch voor om mensen te helpen.
Nou en? iedereen die niet hetzelfde als jij denkt mag sterven? Wat is dat voor fascistisch argumentquote:Op donderdag 8 maart 2007 10:40 schreef Emu het volgende:
Ik ben een bewuste niet-donor. Ik zou bv wel doneren voor familie en vrienden.
Maar als het naar een willekeurige persoon gaat, is er veel kans dat deze bv een andere levensvisie, geloofsovertuiging of denkwijze heeft dan mezelf
Daar hebben we het 'zoeken-naar-extremen' argument weer...quote:, of een crimineel, oplichter, verkrachter, corrupte oneerlijke persoon....
Ja, er is een hele grote kans dat ze jou gaan opensnijden op televisie. Die kans is zo groot (en ook al was dat zo) dat je beter met z'n allen je medemens kunt laten verrekken, nou goed.quote:En ik zou dus ook niet willen dat een orgaan van mij naar zulk persoon zou gaan. Laat staan dat ze je gaan opensnijden op dat ziekelijke TV programma waarvan ik de naam niet herinner. Vooral zulke programma's hebben de bewuste keuze NIET te doneren, alleen nog maar sterker gemaakt.
Boeiend, als iedereen zo dacht waren er ook geen zwervers in NL... en TOCH zijn ze er.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:14 schreef De_Brandweer het volgende:
Same thinking here.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:40 schreef Emu het volgende:
Maar als het naar een willekeurige persoon gaat, is er veel kans dat deze bv een andere levensvisie, geloofsovertuiging of denkwijze heeft dan mezelf, of een crimineel, oplichter, verkrachter, corrupte oneerlijke persoon....
En ik zou dus ook niet willen dat een orgaan van mij naar zulk persoon zou gaan. Laat staan dat ze je gaan opensnijden op dat ziekelijke TV programma waarvan ik de naam niet herinner. Vooral zulke programma's hebben de bewuste keuze NIET te doneren, alleen nog maar sterker gemaakt.
idem hier.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:40 schreef Emu het volgende:
Maar als het naar een willekeurige persoon gaat, is er veel kans dat deze bv een andere levensvisie, geloofsovertuiging of denkwijze heeft dan mezelf, of een crimineel, oplichter, verkrachter, corrupte oneerlijke persoon....
Als je nou even nadenkt zou je inzien dat de kans dat een totaal verkeerd persoon je organen krijgt wel heel klein is.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:40 schreef Emu het volgende:
En ik zou dus ook niet willen dat een orgaan van mij naar zulk persoon zou gaan. Laat staan dat ze je gaan opensnijden op dat ziekelijke TV programma waarvan ik de naam niet herinner. Vooral zulke programma's hebben de bewuste keuze NIET te doneren, alleen nog maar sterker gemaakt.
Geef mij maar 250 euro dan.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:06 schreef Posdnous het volgende:
Wat hebben mensen toch een aversie tegen andere mensen die ze niet eens kennen, ongelooflijk gewoon.
Daarbij....quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:06 schreef Posdnous het volgende:
Wat hebben mensen toch een aversie tegen andere mensen die ze niet eens kennen, ongelooflijk gewoon.
Misschien moet je eens beginnen met niet zo zwart-wit te denken. Dat het wel en wee van een paar miljard soortgenoten me geen drol boeit, betekent nog niet dat ik een aversie tegen ze zou hebben.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:06 schreef Posdnous het volgende:
Dat is juist het probleem dat doen mensen te weinigquote:Op donderdag 8 maart 2007 11:00 schreef Grumpey het volgende:
[..]
idem hier.
Goed dat iedereen doneert hoor,
Hoe weet jij dat?quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:16 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem dat doen mensen te weinig
Mensen die roken mogen van mij absoluut een long krijgen, graag zelfs, maar NIET (ik herhaal: NIET) mijn long, omdat ik godsamme mijn hele leven moeite doe om niet met die teerstokken in aanraking te komen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:06 schreef Posdnous het volgende:
Geld heeft hij zelf nog nodig he. Jij hebt je lichaam niet meer nodig als je dood bentquote:Op donderdag 8 maart 2007 11:09 schreef Camplo het volgende:
[..]
Geef mij maar 250 euro dan.
Anders kan ik mn studie niet voltooien.
Hoe weet jij dat nou?quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:37 schreef De_Brandweer het volgende:
[..]
Geld heeft hij zelf nog nodig he. Jij hebt je lichaam niet meer nodig als je dood bent
Dus jij redt een leven zodat een ander leven misschien wel 10 andere levens kan verzieken?quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:20 schreef paultjuhhh het volgende:
Maakt mij niet uit wie mijn organen krijgen, ik heb gewoon de hoop dat die bandiet die hem krijgt later weer tot ommekeren komt
Ach kans lijkt me vrij klein dat een moordenaar mijn hart krijgt zegquote:Op donderdag 8 maart 2007 11:45 schreef Camplo het volgende:
[..]
Dus jij redt een leven zodat een ander leven misschien wel 10 andere levens kan verzieken?
Belachelijke gedachtengang. Heb je nog stemrecht?
Een mierenneuker... ik wist het.quote:
Nee klagen over mensen die geen donor zijn is een sterk topicquote:Op donderdag 8 maart 2007 12:18 schreef Posdnous het volgende:
Misschien moet je beide topics eens doorlezen en merken dat elk argument van je al tig keer is geweest en nergens op slaat en dat je met je grote smoel geen enkele toevoeging bent in dit topic.
Persoonlijk worden is pure onmacht en ga je maar ergens anders doen.
Ik heb anders ook nog geen enkele goede reden gehoord waarom ik WEL donor zou worden.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:18 schreef Posdnous het volgende:
Misschien moet je beide topics eens doorlezen en merken dat elk argument van je al tig keer is geweest en nergens op slaat en dat je met je grote smoel geen enkele toevoeging bent in dit topic.
Persoonlijk worden is pure onmacht en ga je maar ergens anders doen.
mooi figuur ben jijquote:Op donderdag 8 maart 2007 12:28 schreef covie het volgende:
[..]
Ik heb anders ook nog geen enkele goede reden gehoord waarom ik WEL donor zou worden.
Een mensen leven redden is voor mij echt geen goede reden.
Ik vraag me af waarom posdnous hier moeilijk zit te doen over donors terwijl hij makkelijk vrijwilligerswerk kan gaan doen in Afrika om zo veeeeeel meer mensen te redden.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:28 schreef covie het volgende:
[..]
Ik heb anders ook nog geen enkele goede reden gehoord waarom ik WEL donor zou worden.
1. daar gaat deze discussie niet overquote:Op donderdag 8 maart 2007 12:31 schreef Camplo het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom posdnous hier moeilijk zit te doen over donors terwijl hij makkelijk vrijwilligerswerk kan gaan doen in Afrika om zo veeeeeel meer mensen te redden.
Maar het is wel zo, ze zeggen zelf: Als je dood bent ben je dood lig je onder de grond enz. enz. merkt er niks meer van bla bla.quote:
Dit is natuurlijk onzin, want dan kan je net zo goed je pasgeboren kind verzuipen en zeggen dat ie nu toch niks meer mist.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:45 schreef covie het volgende:
[..]
Maar het is wel zo, ze zeggen zelf: Als je dood bent ben je dood lig je onder de grond enz. enz. merkt er niks meer van bla bla.
Wat is er dan erg aan om dood te gaan, de dingen die je nog had willen doen mis je dan niet meer hoor, want je bent toch dood.
precies, maar dat is weer te veel gevraagd voor die egoïstquote:Op donderdag 8 maart 2007 12:31 schreef Camplo het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom posdnous hier moeilijk zit te doen over donors terwijl hij makkelijk vrijwilligerswerk kan gaan doen in Afrika om zo veeeeeel meer mensen te redden.
Dat kan ja, sommigen doen dat dan ook. Maar ik heb ook grenzen. (ja echt) En de 1 legt de grens ergens anders dan de ander.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:48 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin, want dan kan je net zo goed je pasgeboren kind verzuipen en zeggen dat ie nu toch niks meer mist.
En als je toch in die onzin blijft geloven, doe het dan voor de familieleden en vrienden ofzo.
quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:28 schreef covie het volgende:
[..]
En dat vind jij een vergelijkbare situatie? je hele leven in het teken zetten van hulp of een donorcodicil invullen?quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:31 schreef Camplo het volgende:
[..]
Je hele leven?quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En dat vind jij een vergelijkbare situatie? je hele leven in het teken zetten van hulp of een donorcodicil invullen?
het is nog erger dan ik dacht met die non-argumenten hier.
Naar Afrika gaan om vluchtelingenwerk te doen lijkt me niet iets wat je even tussendoor doet. Dat zet je leven wel aardig op zn kop lijkt me.quote:
Euh... welke onzin "geloof" jij dan in?quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:48 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin, want dan kan je net zo goed je pasgeboren kind verzuipen en zeggen dat ie nu toch niks meer mist.
En als je toch in die onzin blijft geloven, doe het dan voor de familieleden en vrienden ofzo.
ik? nergens in lijkt me, ik snap eigenlijk niet wat je bedoeltquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:08 schreef kless het volgende:
[..]
Euh... welke onzin "geloof" jij dan in?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |