abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held woensdag 7 maart 2007 @ 19:09:55 #101
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47025341
Hopelijk moet ze alsnog wel d'r functie opgeven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_47025387
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:09 schreef __Saviour__ het volgende:
Hopelijk moet ze alsnog wel d'r functie opgeven.
Wie zou haar moeten dwingen haar functie op te geven?
  Donald Duck held woensdag 7 maart 2007 @ 19:12:48 #103
46149 __Saviour__
pi_47025416
Geen idee wie dat kan. Dat zal wel blijken uit dat spoeddebat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_47025614
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Een Kamerlid kan helemaal niet uit zijn/haar functie worden ontheven. Een Kamerlid hoeft ook geen verantwoording af te leggen tegen over haar/zijn mede-Kamerleden. Daarom is dat spoeddebat ook grote onzin. Er heeft toch ook niemand om het hoofd geëist van die vrouwenmepper van de PVV?
pi_47025696
quote:
Dat zal helemaal niet blijken uit dat spoeddebat, dat gaat daar ook helemaal niet over. En waarom zou ze het moeten van jou? Omdat ze Turkse is, een moslima, een allochtoon?
  Donald Duck held woensdag 7 maart 2007 @ 19:23:38 #106
46149 __Saviour__
pi_47025852
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:17 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Een Kamerlid kan helemaal niet uit zijn/haar functie worden ontheven. Een Kamerlid hoeft ook geen verantwoording af te leggen tegen over haar/zijn mede-Kamerleden. Daarom is dat spoeddebat ook grote onzin. Er heeft toch ook niemand om het hoofd geëist van die vrouwenmepper van de PVV?
Als blijkt dat er dubbele belangen zijn moet er wel degelijk wel wat aan gedaan worden. Er is vast wel iets op te verzinnen.
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:19 schreef SCH het volgende:
Dat zal helemaal niet blijken uit dat spoeddebat, dat gaat daar ook helemaal niet over. En waarom zou ze het moeten van jou? Omdat ze Turkse is, een moslima, een allochtoon?
Omdat ze Turkse is ja. En ook nog eens in die raad. Dat vind ik allebei erg ongewenst. Ze zou het allebei moeten opgeven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_47026141
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:23 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Als blijkt dat er dubbele belangen zijn moet er wel degelijk wel wat aan gedaan worden. Er is vast wel iets op te verzinnen.
Je wilt iets verzinnen? Zo werkt het niet en dat zul je best begrijpen als je je best doet.
  Donald Duck held woensdag 7 maart 2007 @ 19:31:37 #108
46149 __Saviour__
pi_47026198
Verzinnen als in: regels doorspitten. Er is vast wel een mogelijkheid om haar te dwingen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_47026262
quote:

[..]

Als blijkt dat er dubbele belangen zijn moet er wel degelijk wel wat aan gedaan worden.
Zijn er dubbele belangen?

Een nevenfunctie an sich is niet meteen een dubbel belang, Kamerleden grossieren in dit soort functies.
pi_47026272
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Verzinnen als in: regels doorspitten. Er is vast wel een mogelijkheid om haar te dwingen.
Nee, die is er niet en dat is ook niet wenselijk natuurlijk. Ze houdt zich aan de regels - je kunt er niet zo maar even wat op verzinnen om dat het je even neit aanstaat, zou een mooie boel worden. Ze doet niks wat niet mag en ze kan niet weggestuurd worden, dat kan alleen haar eigen partij doen en dan nog mag ze in de kamer blijven zitten.
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:36:19 #111
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47026411
quote:
Wat hebben een premier, minister voor binnenlandse zaken en buitenlandse zaken ermee te maken? waarom moeten die allemaal bij het spoeddebat zitten over een kamerlid. Kan de kamer dat zelf niet regelen? Overigens vind ik het raar dat als een partij een onderzoek heeft gedaan en daaruit blijkt dat iemand wel of niet kan blijven functioneren een andere partij daar een speoddebat over wil. Omdat de partij die het onderzocht heeft niet te vertrouwen is Of om duidelijk te maken dat Rutte echt wel streng is tegenover allochtonen. Of gaan we ook debateren over de activiteiten van Wilders fractiegenoot Graus. doen we ook niet.

Beetje raar dat rutte nu vragen gaat stellen aan een kabinet over een kamerlid dat al kamerlid was toen hij in het kabinet zat. Toen was dit allemaal geen issue en nu Wilders er mee komt wil de VVD het ineens weten. Dan hebben ze sinds 1998 behoorlijk lopen slapen daar. Laat de VVD zich eens op hoofdlijnen gaan concentreren en niet gaan lopen mierenneuken op de vierkante millimeter.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:37:13 #112
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47026464
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:33 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Een nevenfunctie an sich is niet meteen een dubbel belang, Kamerleden grossieren in dit soort functies.
Remkes heeft vast veel goeds voor zijn jenevergenootschap kunnen betekenen.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  Donald Duck held woensdag 7 maart 2007 @ 19:37:48 #113
46149 __Saviour__
pi_47026491
quote:

[..]

Ja, er is wel degelijk dubbel belang. Die commisie rapporteert aan de Marokkaanse koning en heeft als doel de greep op Marokkanen in het buitenland te verstevigen. Maar nu ze in de kamer zit, hoort haar enige loyaliteit bij Nederland te liggen. Ze moet zo lang ze deze functie vervult Marokko volledig achter zich laten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:38:05 #114
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47026506
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Lang leve de Heilstaat

And that is the news.''
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:38:42 #115
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47026541
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:37 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ja, er is wel degelijk dubbel belang. Die commisie rapporteert aan de Marokkaanse koning en heeft als doel de greep op Marokkanen in het buitenland te verstevigen. Maar nu ze in de kamer zit, hoort haar enige loyaliteit bij Nederland te liggen. Ze moet zo lang ze deze functie vervult Marokko volledig achter zich laten.
Het onderzoek is nog niet afgerond. Beetje voorbarig om dan al conclusies te trekken. Of weet je meer dan anderen?
And that is the news.''
  Donald Duck held woensdag 7 maart 2007 @ 19:39:21 #116
46149 __Saviour__
pi_47026568
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:36 schreef One_of_the_few het volgende:
Overigens vind ik het raar dat als een partij een onderzoek heeft gedaan en daaruit blijkt dat iemand wel of niet kan blijven functioneren een andere partij daar een speoddebat over wil.
Het is gewoon de welbekende slager die z'n eigen vlees keurt. Dat is hier ook van toepassing.
De allochtonenknuffelende pvda kan hier natuurlijk niet eerlijk en objectief over oordelen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:40:53 #117
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47026632
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:39 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het is gewoon de welbekende slager die z'n eigen vlees keurt. Dat is hier ook van toepassing.
De allochtonenknuffelende pvda kan hier natuurlijk niet eerlijk en objectief over oordelen.
jij blijkbaar niet omdat jij vanaf hier zo even kan bepalen wat wel of niet belangenverstrengeling is.

Blijkbaar heb je informatie dat het onderzoek niet goed is. Dat ze het hand boven water wordt gehouden. Ik zou zeggen, Bron of anders niks zeggen. De bewijslast ligt bij jouw.
And that is the news.''
pi_47026727
quote:
Omdat ze Turkse is ja.
Khadija Arib is nog altijd Marokkaanse.
quote:
Het is gewoon de welbekende slager die z'n eigen vlees keurt.
Goeie! Zelf bedacht?
pi_47026739
quote:

[..]

Nou en? Dan stem je toch lekker niet op de PvdA. Alleen de PvdA gaat erover en als die het halal vinden is het vlees in orde
pi_47026847
quote:

[..]

Graag een bron voor het vetgedrukte gedeelte.
quote:
De partij is juist de enige die hier mag oordelen en aan wie Arib verantwoording hoeft af te leggen.
  Donald Duck held woensdag 7 maart 2007 @ 19:48:07 #121
46149 __Saviour__
pi_47026958
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:42 schreef Tirion het volgende:
Khadija Arib is nog altijd Marokkaanse. [afbeelding]
Ja, whatever. Foutje. Maar buitenlander is buitenlander.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held woensdag 7 maart 2007 @ 19:49:40 #122
46149 __Saviour__
pi_47027034
En ik denk dat er belangenverstrengeling is. Dat zal moeten blijken uit een onderzoek. Maar stellen dat de pvda zelf niet objectief kan zijn, lijkt me geen verkeerde aanname.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:03:39 #123
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47027716
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:49 schreef __Saviour__ het volgende:
En ik denk dat er belangenverstrengeling is. Dat zal moeten blijken uit een onderzoek. Maar stellen dat de pvda zelf niet objectief kan zijn, lijkt me geen verkeerde aanname.
want?
And that is the news.''
pi_47027792
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:49 schreef __Saviour__ het volgende:
Dion Graus van de PVV mocht van zijn partij nota bene zichzelf onderzoeken toen hij in opspraak was gekomen. Bij de PvdA voert dan tenminste nog een ander dat uit.

En zo gek is dat ook niet. Nogmaals, een Kamerlid heeft alleen verantwoording af te leggen aan zijn/haar partij (en uiteindelijk aan de kiezer). De PVV en de VVD zijn geen partij in deze kwestie.
  woensdag 7 maart 2007 @ 21:59:06 #125
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47033162
quote:

[..]

Ik denk dat het zelfs aannamelijk te maken is dat er conflicterende belangen zijn.

Zeker als je kijkt naar haar uitspraken in de media.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47037909
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar buitenlander is buitenlander.
Mja, zoiets dacht ik al.
pi_47039145
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 21:59 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik denk dat het zelfs aannamelijk te maken is dat er conflicterende belangen zijn.
En wat dan nog. Die had Veerman ook en die heeft de vier jaar ook lekker vol gemaakt

In dit geval is het een zaak tussen de PvdA en Arib - en verder niet.
  donderdag 8 maart 2007 @ 00:03:11 #128
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47039294
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 21:59 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Zeker als je kijkt naar haar uitspraken in de media.
en?
Verantwoordelijkheid ligt niet bij Rutte. Die ligt bij de PvdA.

Mocht de uitkomst voor Arib positief zijn en het spoeddebat doorgaan dan heeft de VVD blijkbaar bewijs dat de PvdA hun werk niet goed hebben gedaan. anders is het een zielige vertoning. 1 die qua verantwoordelijkheden nergens op slaan.
Rutte werd vandaag ook weer op dit punt vrij goed de grond in geboord. Spoeddebat wat bijna 2 weken op zich laat wachten . Ondertussen iemand al die tijd in het beklaagde bankje zetten. Dat het voor de verkiezingen bedoeld was is wel duidelijk. Maar Rutte heeft de fout gemaakt door te gaan roepen dat zo debat er ook komt als het onderzoek voor Arib positief is.
And that is the news.''
  donderdag 8 maart 2007 @ 00:05:58 #129
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47039393
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:58 schreef SCH het volgende:

[..]

En wat dan nog. Die had Veerman ook en die heeft de vier jaar ook lekker vol gemaakt

In dit geval is het een zaak tussen de PvdA en Arib - en verder niet.
en dat Arib al van 1998 in de Kamer zit vergeet hij ook maar even. Het 'spoeddebat' had toen gevoerd moeten worden. Maare, met de druk van Wilders heeft het niks te maken

En waarom roept niemand iets over van hulten die de britse overheid heeft geadviseerd inzake de EU. En van Baalen met zijn onderscheidingen. En zo zullen wel meer blanke mensne met een joods/christelijke achtergrond zulke activiteiten hebben, maar dat is geen 'grote schande'.
And that is the news.''
  donderdag 8 maart 2007 @ 09:59:01 #130
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_47044226
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 00:05 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

en dat Arib al van 1998 in de Kamer zit vergeet hij ook maar even. Het 'spoeddebat' had toen gevoerd moeten worden. Maare, met de druk van Wilders heeft het niks te maken

En waarom roept niemand iets over van hulten die de britse overheid heeft geadviseerd inzake de EU. En van Baalen met zijn onderscheidingen. En zo zullen wel meer blanke mensne met een joods/christelijke achtergrond zulke activiteiten hebben, maar dat is geen 'grote schande'.
Arib is vorig jaar november in de Marokaanse commissie gestapt. Dus vanaf toen was het pas interessant. En als niemand het (officiel) wist, kun je ook niet eerder ophef verwachten.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_47044859
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:59 schreef Knarf het volgende:

[..]

Arib is vorig jaar november in de Marokaanse commissie gestapt. Dus vanaf toen was het pas interessant. En als niemand het (officiel) wist, kun je ook niet eerder ophef verwachten.
VVD ex-kamerlid Drs. Zsolt Szabó was gedurende zijn kamerlidmaatschap (tot afgelopen verkiezingen) en nu nog steeds bestuurslid van de Stichting European Committee Human Rights Hungarians Central-Europe ...

mag ik vragen wat mensen als Mark Rutte toendertijd tegen deze gevaarlijke belangenverstrengeling van dit eigen kamerlid gedaan hebben?

Vooral gevaarlijk omdat dit kamerlid met dubbele nationaliteit (Hongarije erkend ook de nationaliteit van mensen die geboren zijn uit Hongaarse ouders, tenzij zij dit vrijwillig opzeggen, wat dhr. Szabo bmw. niet gedaan heeft) ook als woordvoerder buitenlands beleid en ICT deels verantwoordelijk was voor de invoering van het nieuwe paspoort
pi_47046266
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:24 schreef KroJo het volgende:

[..]

VVD ex-kamerlid Drs. Zsolt Szabó was gedurende zijn kamerlidmaatschap (tot afgelopen verkiezingen) en nu nog steeds bestuurslid van de Stichting European Committee Human Rights Hungarians Central-Europe ...

mag ik vragen wat mensen als Mark Rutte toendertijd tegen deze gevaarlijke belangenverstrengeling van dit eigen kamerlid gedaan hebben?

Vooral gevaarlijk omdat dit kamerlid met dubbele nationaliteit (Hongarije erkend ook de nationaliteit van mensen die geboren zijn uit Hongaarse ouders, tenzij zij dit vrijwillig opzeggen, wat dhr. Szabo bmw. niet gedaan heeft) ook als woordvoerder buitenlands beleid en ICT deels verantwoordelijk was voor de invoering van het nieuwe paspoort
De meeste Hongaren zijn geen moslim - point taken
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:18:57 #133
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_47049613
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:24 schreef KroJo het volgende:

[..]

Waarom heeft Arib het 'geheim' willen houden?
Op de lijst van 29 Nov 2006 stond het er nog niet bij en haar eigen voorzitter wist ook van niets.
http://www.tweedekamer.nl(...)006_tcm118-98211.pdf
(Geen nieuwere lijst gevonden, website offline, hoe zou dat nu komen )
http://www.tweedekamer.nl(...)/registers/index.jsp

Haar eigen fractie vond het geen goed idee. Ze doet het toch, maar niemand wist het. Nu vindt de PvdA het opeens geen probleem meer, waarom niet. En waarom toen wel?

Geen flauw idee over Szabo, echter kan ik niets vinden dat hij een dubbel paspoort heeft. Mocht dit wel zo zijn, dan mocht dat ook niet kunnen.
pi_47049788
quote:

[..]

Als kamerlid hoort de loyaliteit bij de mensen die op jouw gestemd hebben te liggen, niet bij 'Nederland'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_47049909
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:18 schreef Knarf het volgende:

[..]

Op de lijst van 29 Nov 2006 stond het er nog niet bij en haar eigen voorzitter wist ook van niets.
http://www.tweedekamer.nl(...)006_tcm118-98211.pdf
Het was minder dan een week later.
pi_47050178
quote:

[..]

Da's het mooie he, parlementsleden zijn op persoonlijke titel gekozen en een parlementslid is om zijn zetel te bezetten en behouden aan NIEMAND verantwoording schuldig.

Zelfs niet aan de partij op wiens lijst de kandidaat stond. Ze moeten dus niets, ook niet iets 'neerleggen'. En ook deze mevrouw mag gewoon doen wat zij denkt dat goed is, en daarbij parlementslid zijn. En het is niks speciaals ook, er zijn er ook die kleren inzamelen voor Roemenie; zich verdiepen in ter dood veroordeelden in de VS, zich bemoeien met mensenrechten in China, etc etc etc.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_47050661
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:48 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ja, whatever. Foutje. Maar buitenlander is buitenlander.
Haal dan eerst die vieze belgische sletten eens uit je avatar.!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_47050974
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:18 schreef Knarf het volgende:

[..]

Arib heeft niks 'geheim gehouden', ze is na de tweede kamerverkiezingen, waar ze niet herkozen werd lid geworden tot de commissie voor mensenrechten en heeft het dus nooit eerder hoeven vermelden als nevenfunctie als kamerlid ....

pas per 1 maart 2007 is ze weer benoemd als kamerlid en gelijk kwam de berichtgeving over het lidmaatschap welke ze gewoon toen vermeld heeft bij haar beeediging ... en nu beweer jij 'dat ze het verzwegen zou hebben'?
nee, die is mooi,

dit terwijl het VVD-kamerlid Szabo van hongaars-nederlandse achtergrond (en die ook de HOngaarse nationaliteit heeft) kennelijk probleemloos jarenlang kamerlid was en zat in een buitenlandse commissie voor de bescherming van rechten van Hongaarse minderheden ..
en dan maken we er wel een probleem van als PVDA kamerlid met marokkaans-nederlandse nationaliteit lid is van een marokaanse mensenrechtencommissie die 'de belangen van marokaanse midnerheden in het buitenland behartigd' ...

dat zijn wel héél duidelijke dubbele standaards, nu er opeens een probleem van maken bij een Marokkaan, maar als VVD een precies gelijk geval, een Hongaarse nederlander die in een mensenrechtencommissie zit voor Hongaarse minderheden in het buitenland jarenlang probleemloos in je fractie hebben (en Szabó was ook een uitstekend kamerlid, waarbij geen enkele vraag was over zijn loyaliteit aan nederland ... maar ja, daarover stelde ook niemand suggestieve vragen)

En waarom zou je opeens met terugwerkende kracht de loyaliteit van Szabó 'in vrage' stellen....?
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:56:23 #139
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_47051022
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:18 schreef SCH het volgende:

[..]

De meeste Hongaren zijn geen moslim - point taken
Lul toch niet zo slap als een plaatsvervangende Calimero. Moet ik nou honderd keer uitleggen dat het in het geval van Marokko anders ligt doordat er grote economische belangen voor Marokko in het geding zijn, gezien het aantal onderdanen woonachtig in NL en het daarbijhorende geldplaatje?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:56:50 #140
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_47051046
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het was minder dan een week later.
//Offtopic//
Deze vind ik wel leuk

Verdaas, J.C. (PVDA)
Nevenfuncties Inkomsten
bestuurslid van Twinning Companies, een stichting die samenwerkingsprojecten opzet
tussen bedrijven in Nederland en Oost-Europa
(onbetaald)
Lid van het bestuur van theatergroep Gnaffel-Zwolle (onbetaald)
Programma-adviesraad KEI (kenniscentrum Stedelijke vernieuwing) (onbetaald)
Zanger/gitarist van de band John-Boy and the Waltons ¤3245,-- bruto
in 2005

Lid van de Raad van Toezicht van Stichting De Reeve ¤627,-- (voornamelijk
onkostenvergoeding)
Lid van de Raad van Advies Nijmegen School of Management (onbetaald)
Lid wetenschappelijke programmaraad van de Nijmegen School of Management van
de Radboud Universiteit

//offtopic//
pi_47051052
Die Szabo heeft wel z'n Hongaarse nationaliteit opgegeven toen-ie staatssecretaris werd.

Zoiets las ik, maar ik zal het nog eens even nakijken. Geen idee of hij het is geweest namelijk.

-edit-

En toch las ik het ergens, !

-edit2-

Nee, http://nl.wikipedia.org/wiki/Dzsingisz_Gabor, van het CDA.

[ Bericht 30% gewijzigd door Monidique op 08-03-2007 14:02:21 ]
pi_47051404
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:57 schreef Monidique het volgende:
Die Szabo heeft wel z'n Hongaarse nationaliteit opgegeven toen-ie staatssecretaris werd.

Zoiets las ik, maar ik zal het nog eens even nakijken. Geen idee of hij het is geweest namelijk.
er was wel een staatssecretaris Gàbor, volgens mij in Lubbers III ...
erg goede trouwens, van landbouw ...

Zit nu in boedapest en doet daar voor het Hongaarse Ministerie van landbouw goed werk voor de ontwikkeling van de Hongaarse Landbouw

Szàbo is nooit staatssecretaris geweest, enkel kamerlid
  donderdag 8 maart 2007 @ 14:08:44 #143
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_47051530
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:55 schreef KroJo het volgende:

[..]

Arib heeft niks 'geheim gehouden', ze is na de tweede kamerverkiezingen, waar ze niet herkozen werd lid geworden tot de commissie voor mensenrechten en heeft het dus nooit eerder hoeven vermelden als nevenfunctie als kamerlid ....

pas per 1 maart 2007 is ze weer benoemd als kamerlid en gelijk kwam de berichtgeving over het lidmaatschap welke ze gewoon toen vermeld heeft bij haar beeediging ... en nu beweer jij 'dat ze het verzwegen zou hebben'?
nee, die is mooi,
Haar eigen voorzitter heeft het ontkend, na 1 maart. Haar eigen partij heeft het afgeraden. Daarom zette ik "geheim" ook tussen quotes.
quote:
dit terwijl het VVD-kamerlid Szabo van hongaars-nederlandse achtergrond (en die ook de HOngaarse nationaliteit heeft)
Daar kan ik niets over vinden, bron graag.
quote:
kennelijk probleemloos jarenlang kamerlid was en zat in een buitenlandse commissie voor de bescherming van rechten van Hongaarse minderheden ..
en dan maken we er wel een probleem van als PVDA kamerlid met marokkaans-nederlandse nationaliteit lid is van een marokaanse mensenrechtencommissie die 'de belangen van marokaanse midnerheden in het buitenland behartigd' ...
Als jij voor mij kan vinden wat deze stichting nu eigenlijk doet?
Ik heb wel een adres (Amsterdam), dus misschien is het wel een Nederlandse stichting en geen hongaarse. (En al helemaal niet 1 die aan de overheid rapporteerd).
Maar dit is speculatie van mijn kant, totdat het tegendeel bewezen wordt.
quote:
dat zijn wel héél duidelijke dubbele standaards, nu er opeens een probleem van maken bij een Marokkaan, maar als VVD een precies gelijk geval, een Hongaarse nederlander die in een mensenrechtencommissie zit voor Hongaarse minderheden in het buitenland jarenlang probleemloos in je fractie hebben (en Szabó was ook een uitstekend kamerlid, waarbij geen enkele vraag was over zijn loyaliteit aan nederland ... maar ja, daarover stelde ook niemand suggestieve vragen)
Zie boven]
quote:
En waarom zou je opeens met terugwerkende kracht de loyaliteit van Szabó 'in vrage' stellen....?
Ik trek de loyaliteit van Szabo niet 'in vrage'.
Als een Nederlands kamerlid, in een stichting zit, die rapporteerd aan een buitenlandse overheid, moet dat verboden worden. Ook toen al. Dat dat niet gedaan is, vind ik een slechte zaak.
Ik ben alleen op dit moment niet echt overtuigd, dat deze stichting rapporteerd aan een buitenlandse overheid. De VVD waarschijnlijk ook niet. Anders is het zeker hypocriet.
pi_47051646
Over Szabo (wiens ouders beide Hongaars waren):
quote:
nevenfuncties
huidige
- adviseur CP3 Group, vanaf juni 2003 (Iers bedrijf in promotiemanagment)
- lid Stichting European Committee Human Rights Hungarians Central Europe voor bewaken rechten Hongaarse minderheden buiten Hongarije
- lid Stichting Interculturele Manifestaties voor culturele uitwisselingen tussen Nederland en Hongarije

vorige
- lid bestuur Stichting European Committee Human Rights Hungarians Central-Europe
- secretaris Stichting Interculturele Manifestaties
- lid Raad van Toezicht Instituut voor Meerpartijen Democratie
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_47052384
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Lul toch niet zo slap als een plaatsvervangende Calimero. Moet ik nou honderd keer uitleggen dat het in het geval van Marokko anders ligt doordat er grote economische belangen voor Marokko in het geding zijn, gezien het aantal onderdanen woonachtig in NL en het daarbijhorende geldplaatje?
Dat moet je nog veel vaker uitleggen want het is een onzinnig verband dat je legt. En als je het al zo wilt uitleggen dan kun je het net zo goed andersom stellen: dat het voor een Nederlands kamerlid heel wat relevanter is om in een Marokkaanse commissie te zitten dan in een Hongaarse.

Ik vind juist dat we dit soort dingen zouden moeten aanmoedigen. Erg goed wat Arib doet!
  donderdag 8 maart 2007 @ 14:52:34 #146
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_47053104
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 14:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat moet je nog veel vaker uitleggen want het is een onzinnig verband dat je legt. En als je het al zo wilt uitleggen dan kun je het net zo goed andersom stellen: dat het voor een Nederlands kamerlid heel wat relevanter is om in een Marokkaanse commissie te zitten dan in een Hongaarse.

Ik vind juist dat we dit soort dingen zouden moeten aanmoedigen. Erg goed wat Arib doet!
Volgens mij zit/zat Szabo in een Nederlandse stichting.
Stichting lijkt mij namelijk een Nederlandse naam.
En ze hebben een Nederlands adres. En een Nederlands e-mail adres.

Totdat iemand het bewijs heeft geleverd dat het een Hongaarse commisie is, kan dit argument vervallen.

(Maar toch vraag ik mij wel af wat deze stichting nu eigenlijk doet)
pi_47053299
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 14:52 schreef Knarf het volgende:

[..]

Volgens mij zit/zat Szabo in een Nederlandse stichting.
Stichting lijkt mij namelijk een Nederlandse naam.
En ze hebben een Nederlands adres. En een Nederlands e-mail adres.

Totdat iemand het bewijs heeft geleverd dat het een Hongaarse commisie is, kan dit argument vervallen.

(Maar toch vraag ik mij wel af wat deze stichting nu eigenlijk doet)
Waarom ben je er precies op tegen als politici internationale activiteiten ontplooien die met hun werk hier te maken hebben?
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:03:21 #148
3647 B.R.Oekhoest
pi_47053425
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is wel erg stel dat.
Ik vind de belangenverstrengeling eerder gezegd veel minder ver gaan dan bij bijvoorbeeld Veerman - met zijn boerenbedrijf enz.
Turkije blokkeert Youtube

Hier heb je weer een voorbeeld van Turkije.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_47053572
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:03 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Turkije blokkeert Youtube

Hier heb je weer een voorbeeld van Turkije.
Wat heeft dat met dit topic te maken?
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:22:18 #150
3647 B.R.Oekhoest
pi_47054135
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat heeft dat met dit topic te maken?
Ik had het een paar posts geleden toch over de gekkigheden van Turkije mbt Albayrak?
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:22:51 #151
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_47054159
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 14:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom ben je er precies op tegen als politici internationale activiteiten ontplooien die met hun werk hier te maken hebben?
Waarom zouden ze?

Sowieso vind ik commissies/stichtingen al discutabel
Raden van bestuur vind ik nog erger.
Commissies / Raden van bestuur van buitenlandse bedrijven op het randje en commissies die opgezet zijn door buitenlandse overheden moet verboden worden.
(Vind ik)

Dit in verband met staatsgeheimen en voorkennis.
Het is niet voor niets verboden voor Ministers en Staats-Secretarissen om een bestuursfunctie te hebben in een willekeurige stichting.
pi_47054361
Ik krijg de indruk dat velen wensen dat ons parlement voortaan bevolk wordt door door de overheid goedgekeurde ambtenaren.

Een beetje zoals vroeger in het oostblok gebruikelijk was. Natuurlijk mag je als burger je vertegenwoordiger kiezen, maar de overheid regelt wie er zich kandidaat mag stellen. En dan vallen helaas velen af, omdat de overheid ze niet helemaal betrouwbaar vindt voor de functie het controleren van de regering.
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:34:40 #153
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_47054613
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:28 schreef sigme het volgende:
Ik krijg de indruk dat velen wensen dat ons parlement voortaan bevolk wordt door door de overheid goedgekeurde ambtenaren.

Een beetje zoals vroeger in het oostblok gebruikelijk was. Natuurlijk mag je als burger je vertegenwoordiger kiezen, maar de overheid regelt wie er zich kandidaat mag stellen. En dan vallen helaas velen af, omdat de overheid ze niet helemaal betrouwbaar vindt voor de functie het controleren van de regering.
Is dat niet zo dan?
Een kamerlid moet 'neutraal' zijn, waarin alleen de meningen van Nederlanders (stemgerechtigden) geld en niet die van (buitenlandse) bedrijven en/of buitenlandse overheden.

Stichtingen kunnen wel (zelfs buitenlandse) (liever niet), maar ze moeten wel onafhankelijk zijn. Ze moeten zeker niets met andere overheden te maken hebben.
pi_47054708
Nu een spoeddebat bezig, live te zien op politiek24

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_47055181
Pechtold!!

"Onze opvattingen over het mishandelen van vrouwen zijn misschien anders dan de uwe"
pi_47055269
Wilders is echt idioot bezig. Wanneer hij een discussie wil over dubbele nationaliteiten moet hij dat vooral doen. Maar een spoeddebat aanvragen over wat Arib mogelijk in haar vrije tijd wat binnen de huidige wetgeving valt is echt idioot.
pi_47055271
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:50 schreef Kozzmic het volgende:
Pechtold!!

"Onze opvattingen over het mishandelen van vrouwen zijn misschien anders dan de uwe"
was mooi ja..

Halsema ook lekker bezig trouwens..
pi_47055377
Hahaha, de standaardWilders noemen ze dat Buruma.
pi_47055445
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:52 schreef Toad het volgende:
Wilders is echt idioot bezig. Wanneer hij een discussie wil over dubbele nationaliteiten moet hij dat vooral doen. Maar een spoeddebat aanvragen over wat Arib mogelijk in haar vrije tijd wat binnen de huidige wetgeving valt is echt idioot.
Hij constateert dus zelf al dat Arib volgens de wet deze nevenfunctie mag hebben.

Tegelijkertijd weigert hij te praten over Graus, omdat daar volgens hem geen enkele schijn is.
pi_47055551
Hehehe, wel geinig dat de kamer vol in de aanval gaat op Wilders. Terwijl Wilders eigenlijk in de aanval wil.
pi_47055592
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:58 schreef Toad het volgende:
Hehehe, wel geinig dat de kamer vol in de aanval gaat op Wilders. Terwijl Wilders eigenlijk in de aanval wil.
Precies. Het gaat nu alleen nog maar over Graus.
pi_47055601
Geert 'Glasnost' Wilders
pi_47055608
Ik begrijp er niks van. Heeft Wilders nou een debat aangevraagd (en gekregen) over de integriteit van een gekozen en beëdigd parlementslid?
pi_47055642
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:59 schreef sigme het volgende:
Ik begrijp er niks van. Heeft Wilders nou een debat aangevraagd (en gekregen) over de integriteit van een gekozen en beëdigd parlementslid?
Ja, met steun van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie.
pi_47055656
Schijngevecht
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_47055679
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:59 schreef sigme het volgende:
yep
pi_47055730
Maar eh, dat is toch nou net datgene wat *niet* in de kamer hoort, de rechtmatigheid / integriteit van gekozen volksvertegenwoordigers in twijfel trekken? Of ben ik nou gek?
pi_47055760
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:59 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Precies. Het gaat nu alleen nog maar over Graus.
"ik ga daar totaal niet op in"
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_47055872
Wat een leraar is die Slob. Hij zet Wilders in de hoek.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_47055886
Wat een malloot die Wilders..
Alsof het volk op deze debiele discussie zit te wachten...
pi_47055944
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:05 schreef venomsnake het volgende:
uhm. Jij zit toch ook te kijken

Maar je hebt wel gelijk. Het is totale onzin, dit spoeddebat.
pi_47055992
Hahaha, schamen zal Wilders zich niet hoor. Hij geilt op deze publiciteit.
pi_47055996
quote:
Wilders heeft gelijk, het volk zit er op te wachten.

Slob heeft ook gelijk, dit soort discussies is buitengewoon ongepast. En als Wilders niet wil praten over Graus, dan is het nogal hypocriet als hij wel op persoonlijk niveau over Arib, Aboutaleb en Albayrak wil praten. Maar dat snapt de gemiddelde PVV-kiezer echt niet.
pi_47056024
Wilders overspeelt zijn hand, met zijn miljoenen 'landgenoten' die het met em eens zijn
pi_47056076
quote:
Inderdaad, maar nee hij spreekt namens het hele volk.
pi_47056078
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:06 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

uhm. Jij zit toch ook te kijken
Ach, ik volg wel meer onzinnige discussies..

pi_47056080
Wilders de nieuwe dictator van Nederland. Het enige wat aan de orde is, is zijn eigen politieke agenda.
pi_47056094
quote:
Het volk luistert helemaal niet naar zo'n discussie, en als alle media vervolgens rapporteren hoe Wilders zich belachelijk maakt is dat alleen maar een bewijs van vooringenomenheid van de media.
pi_47056126
Nu Kamp, kijken hoe hij dit recht gaat lullen.
pi_47056139
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:09 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ach, ik volg wel meer onzinnige discussies..

[afbeelding]
Die zijn het leukste ;-)
Koffie?
pi_47056143
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:08 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Wilders heeft gelijk, het volk zit er op te wachten.

Slob heeft ook gelijk, dit soort discussies is buitengewoon ongepast. En als Wilders niet wil praten over Graus, dan is het nogal hypocriet als hij wel op persoonlijk niveau over Arib, Aboutaleb en Albayrak wil praten. Maar dat snapt de gemiddelde PVV-kiezer echt niet.
Dat tweede klopt dat eerste trek ik in twijfel.
pi_47056197
Kamp houdt het heel zakelijk. Blijft de vraag overeind waarom hij juist dit spoeddebat steunt en niet een debat aanvraagt waarin de discussie breder wordt gevoerd.
pi_47056380
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:11 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Koffie?

met koekje
pi_47056385
Waarom maakt de VVD nou hier zo'n punt over? Het is toch alleen maar mooi als een Nederlandse burger die actief is in de Nederlandse politiek tevens vrijwilligerswerk doet voor zijn of haar 'thuisland'? Wedden op twee paarden? Loyaliteitsprobleem? Hele mooie termen, maar het overtuigt mij niet.
pi_47056453
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:16 schreef Toad het volgende:
Waarom maakt de VVD nou hier zo'n punt over? Het is toch alleen maar mooi als een Nederlandse burger die actief is in de Nederlandse politiek tevens vrijwilligerswerk doet voor haar thuisland? Wedden op twee paarden? Loyaliteitsprobleem? Hele mooie termen, maar het overtuigt mij niet.
Omdat dit scoort in NL en ze met jaloerse blikken naar de populariteit van Wilders kijken.
pi_47056562
Longmen, ik vrees dat je gelijk hebt. Als Kamp echt achter verhaal stond kon Dijssebloem hem niet zo in de hoek zetten zoals hij dat nu doet.
pi_47056699
Kamp met zijn integratie en voorbeeld functie

In de DefensieToppsportploeg zittten zelfs mensen met 2 paspoorten, het uithangbord van Defensie, waar hij tot voor kort actief was
pi_47056792
Wilders boeit het allemaal niet meer zo, hij heeft zijn finest moment gehad en gaat maar met zijn mobieltje spelen.
pi_47056806
echt, ben ik de enige die bijna plaatsvervangende schaamte krijgt bij het luisteren naar dit debat?
pi_47056812
helaas moet de VVD zich met dergelijke futiliteiten inlaten om PVV en Rita de wind uit de zeilen te nemen

Ik hoop dat ze zich voorlopig weer even op belangrijkere zaken gaan richten, maar ik begrijp dat het nodig is om stemmen te trekken.
pi_47056850
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:27 schreef venomsnake het volgende:
echt, ben ik de enige die bijna plaatsvervangende schaamte krijgt bij het luisteren naar dit debat?
Nee hoor
pi_47056881
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:21 schreef Toad het volgende:
Longmen, ik vrees dat je gelijk hebt. Als Kamp echt achter verhaal stond kon Dijssebloem hem niet zo in de hoek zetten zoals hij dat nu doet.
Tja hij kan niet overtuigen waarom deVVD het nu zo bezwaarlijk vind, dus ik kan geen andere mening krijgen
pi_47056991
ah ballin is er wel. Gelukkig dat JPdeMP naar Brussel is gereisd. In Den Haag blijven voor dit flutdebat wens ik zelfs hem niet toe.
pi_47057015
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:27 schreef venomsnake het volgende:
Nee. Maar, ik ben wel blij dat Pechtold en Halsema en alle anderen hard tegen PVV en VVD ingaan.
pi_47057090
Kamp: eigenlijk is er niks aan de hand..
pi_47057119
Als de VVD de integriteit van Arib nou niet in twijfel stelt, waarom hebben we dan een spoeddebat? Dan had het toch op een ander moment en in breder kader kunnen worden gezet.
pi_47057206
"Ik zat hier al in de kamer toen u nog in uw korte broek rondliep"

Kamp

zoiets was het iig.
pi_47057214
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:34 schreef NLweltmeister het volgende:
Ja idioot toch...
pi_47057228
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:34 schreef NLweltmeister het volgende:
Maar toch ook weer wel. Hij komt er net als Wilders niet goed uit.

In de media zie je daar echter weinig van terug...
quote:
Wilders spreekt schande van werk Arib

DEN HAAG - Tweede Kamerlid Geert Wilders (PVV) noemde het donderdag in de Tweede Kamer een „ernstige kwestie, dat een Kamerlid werkt voor de buitenlandse overheid.”

Hij hekelde niet alleen de nevenfunctie van zijn PvdA-collega Khadija Arib, maar ook uitspraken die ze heeft gedaan in interviews. Zo noemde Wilders het een „schande” dat Arib voor de radio gezegd heeft dat ze „niet loyaal” is aan Nederland en niet aan Marokko.

Wilders vond het ook een „schande” dat Arib gezegd had blij te zijn met haar dubbele paspoort, omdat zij dan nog uit het land weg zou kunnen als mensen als Wilders hier aan de macht zouden komen.

De fractievoorzitter van de PPV stelde „niet op de persoon te spelen.” Hij zou er ook moeite mee hebben als een Kamerlid van welke partij dan ook bijvoorbeeld de Finse overheid zou adviseren over landbouw of een ander onderwerp.

http://www.telegraaf.nl/b(...)landse_overheid.html
pi_47057338
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:37 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Maar toch ook weer wel. Hij komt er net als Wilders niet goed uit.

In de media zie je daar echter weinig van terug...
[..]
Ahh Bron de Telegraaf. Wat zou de Volkskrant zeggen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')