bron: Elsevierquote:PvdA: Arib mag advieswerk blijven doen
PvdA-Kamerlid Khadija Arib mag lid blijven van de Raad voor de Mensenrechten in Marokko, vindt de PvdA.
Dat heeft PvdA-fractievoorzitter Jacques Tichelaar gisteravond gezegd in het televisieprogramma Pauw & Witteman.
De partij stelde maandag een intern onderzoek in naar het 'bijbaantje' van Arib, dat volgens Tichelaar bijna is afgerond. 'Ik ga ervan uit dat zij in de werkgroep kan blijven participeren,' aldus Tichelaar.
Spoeddebat
De PVV en de VVD willen een spoeddebat over het advieswerk van Arib. De partijen vragen zich af of de onafhankelijke raad waar zij advieswerk voor doet, wel zo onafhankelijk is. De commissieleden zouden zijn benoemd door en direct rapporteren aan de Marokkaanse koning Mohammed VI.
PVV-leider Geert Wilders vreest dat deze raad de Marokkaanse regering moet adviseren hoe de greep op Marokkanen in Nederland kan worden verstevigd.
'Warrig'
VVD-leider Rutte, die gisteravond ook bij Pauw & Witteman was, zei dat hij niet van plan was af te zien van het spoeddebat over deze kwestie. Hij vindt dat de PvdA te snel conclusies trekt en vond de toelichting van Tichelaar 'warrig'.
SP-leider Jan Marijnissen zei in dezelfde uitzending dat er een klopjacht is ontstaan op mensen met een dubbele nationaliteit en ook ChristenUnie-fractievoorzitter Arie Slob vindt de kwestie 'opgeblazen'
quote:PvdA heeft geen moeite met Marokkaans advieswerk Arib
DEN HAAG - PvdA-Kamerlid Arib mag haar advieswerk in Marokko voortzetten. Haar partijgenoten zien op basis van een kort onderzoek naar Aribs werkzaamheden in haar geboorteland geen enkel gevaar voor belangenvermenging met haar activiteiten als lid van de Tweede Kamer.
Donderdag beslist het PvdA-fractiebestuur of de nevenfunctie van Arib op problemen stuit. Fractievoorzitter Tichelaar ziet dat besluit met vertrouwen tegemoet. ‘De kans is erg groot dat ze gewoon mag doorgaan’, laat hij weten.
Partijvoorzitter Van Hulten, die als adviseur bij het fractiebestuur zit, denkt daar net zo over. ‘Ik steun haar volledig. Ik heb geen enkele reden te twijfelen aan haar loyaliteit en integriteit. Integendeel zelfs, ik ben trots op haar. Een duidelijker signaal kan ik niet geven. Het is bizar dat het verband met belangenverstrengeling is gelegd.’
In een eerste reactie zegt Arib de hele discussie over haar werk in Marokko vol verbazing te volgen. ‘Ik heb steeds gezegd dat ik niets geheimzinnigs of verdachts doe. Ik heb me dan ook geen moment zorgen gemaakt.’
Arib maakt sinds eind november deel uit van een werkgroep die de Marokkaanse Raad voor de Mensenrechten adviseert over een nieuw migratiebeleid. Het gaat om een onbetaalde functie. Tichelaar kondigde afgelopen vrijdag een onderzoek naar deze bijbaan aan, zoals alle buitenparlementaire activiteiten van PvdA-Kamerleden worden onderzocht. ‘Daar zijn wij als PvdA heel scherp in. Zoiets kan immers tot ongewenste belangenverstrengeling leiden.’
PvdA-Kamerlid Dijsselbloem verzamelde afgelopen dagen op verzoek van zijn fractievoorzitter informatie over de adviseursrol van Arib. ‘Het geheel overziend luidt mijn conclusie: Arib kan haar adviseursrol volstrekt onafhankelijk vervullen. Dat de Marokkaanse koning die adviezen soms naast zich neerlegt, doet daar niets aan af.’
Van Hulten beticht met name het tv-programma NOVA van stemmingmakerij. ‘Dan laten ze zo’n smoezelige foto van Arib zien, met een cirkeltje om haar hoofd, zodat je wel moet denken: daar is iets mis is. Belachelijk. De Belgische politicus Steve Stevaert zat in de programcommissie van de PvdA. Die is thuis ook nooit aangesproken op landverraad. Ik heb de regering-Blair geadviseerd over de Europese Grondwet. Daar zijn nooit vragen over gesteld.’
Dijsselbloem benadrukt dat de Marokkaanse werkgroep waar Arib lid van is, grotendeels (14 van de 17 leden) uit buitenlanders bestaat. De VVD en PVV-leider Wilders willen donderdag een debat met premier Balkenende en minister Verhagen van Buitenlandse Zaken over de kwestie. Wilders vindt dat Arib de werkgroep moet verlaten of haar Kamerzetel opgeven.
Ik heb inderdaad gelachen om hem in Nova. Hij heeft daar gewoon drie keer zitten liegen. Maar blijkbaar is dat niet zo'n probleem bij de PvdA, of is daar wel een reactie op gekomen?quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:40 schreef Knarf het volgende:
Waarom had de PvdA het dan eerst afgeraden?
En wist de voorzitter niet eens dat ze wel lid was geworden. Ze had het dus niet medegedeeld aan haar partij.
Ik vind dit toch een naïeve reactie. Het is toch logisch dat als iemand advieswerk doet voor een ander land, dat het geheel duidelijk moet zijn wat dit inhoudt. Zelfs binnen de PvdA is/was dit niet duidelijk. En je wilt toch niet de schijn van belangenverstrengeling wekken. Dus om te doen of het allemaal niks voorstelt, is buitengewoon naïef.quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:27 schreef SCH het volgende:
[..]
bron: Elsevier
Nou ook weer opgelost - al moet er natuurlijk een spoeddebatje plaatsvinden want alles wordt op de vierkante millimeter uitgespeeld als het om allochtonen/moslims gaat door de VVD/PVV maar de verkiezingen zijn dan al weer geweest en dan kan deze storm in een glas water weer gaan liggen en kunnen we ons met belangrijker zaken bezighouden.
Je bedoelt dat de PVDA meent het gelijk aan hun kant te hebben en meent alvast aannames als feiten neer te moeten. Typisch manipulatief gedrag wat je van de broddelaars zou verwachten.quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:27 schreef SCH het volgende:
[..]
bron: Elsevier
Nou ook weer opgelost - al moet er natuurlijk een spoeddebatje plaatsvinden want alles wordt op de vierkante millimeter uitgespeeld als het om allochtonen/moslims gaat door de VVD/PVV maar de verkiezingen zijn dan al weer geweest en dan kan deze storm in een glas water weer gaan liggen en kunnen we ons met belangrijker zaken bezighouden.
Ach kom nou, je ziet nu toch ook wel dat iedere scheet rond Marokko of Turkije wordt verheven tot een mega-probleem zonder dat het nog over de inhoud gaat. Was het destijds een probleem als staatssecretaris Gabor wel eens iets richting Hongarije deed? Nee, dat soort dingen juichten we toe. Maar rond islamitische landen breekt meteen de pleuris uit en worden dure woorden als belangenverstrengeling gebruikt. Er zijn regels voor dit soort functies en als die niet worden overtreden, is er niks aan de hand. Je moet niet overal iets achter willen zoeken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:49 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Ik vind dit toch een naïeve reactie. Het is toch logisch dat als iemand advieswerk doet voor een ander land, dat het geheel duidelijk moet zijn wat dit inhoudt. Zelfs binnen de PvdA is/was dit niet duidelijk. En je wilt toch niet de schijn van belangenverstrengeling wekken. Dus om te doen of het allemaal niks voorstelt, is buitengewoon naïef.
Wel eens iets deed of permanent zitting heeft in een commissie die belangen van een ander land behartigt. Een wereld van verschil.quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach kom nou, je ziet nu toch ook wel dat iedere scheet rond Marokko of Turkije wordt verheven tot een mega-probleem zonder dat het nog over de inhoud gaat. Was het destijds een probleem als staatssecretaris Gabor wel eens iets richting Hongarije deed? Nee, dat soort dingen juichten we toe. Maar rond islamitische landen breekt meteen de pleuris uit en worden dure woorden als belangenverstrengeling gebruikt. Er zijn regels voor dit soort functies en als die niet worden overtreden, is er niks aan de hand. Je moet niet overal iets achter willen zoeken.
Het begint me iets teveel op een jacht te lijken eerlijk gezegd en dat geeft een nare smaak
Waarbij immigranten uit Marokko en Turkije nu eenmaal voor grotere problemen zorgen dan immigranten uit Hongarije waardoor meer op deze gevallen wordt gefocused omdat de effecten van belangenverstrengeling nu eenmaal groter zullen zijn dan wanneer het om een commissie in Hongarije gaat.quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:55 schreef SCH het volgende:
Ach kom nou, je ziet nu toch ook wel dat iedere scheet rond Marokko of Turkije wordt verheven tot een mega-probleem zonder dat het nog over de inhoud gaat. Was het destijds een probleem als staatssecretaris Gabor wel eens iets richting Hongarije deed? Nee, dat soort dingen juichten we toe.
Je kan het ook anders om zeggen. Er wonen veel meer mensen uit die landen hier dus is het logisch en misschien ook wel wenselijk dat er over en weer contacten bestaan en advies wordt gegeven over zaken die beide landen aangaan. Als ik het zo lees, klinkt het als iets dat eigenlijk heel logisch is voor een kamerlid en waar Nederland best iets aan kan hebben.quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:58 schreef FJD het volgende:
[..]
Waarbij immigranten uit Marokko en Turkije nu eenmaal voor grotere problemen zorgen dan immigranten uit Hongarije waardoor meer op deze gevallen wordt gefocused omdat de effecten van belangenverstrengeling nu eenmaal groter zullen zijn dan wanneer het om een commissie in Hongarije gaat.
Moet je dus wel weten wat die functie is. Dit was dus niet het geval.quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach kom nou, je ziet nu toch ook wel dat iedere scheet rond Marokko of Turkije wordt verheven tot een mega-probleem zonder dat het nog over de inhoud gaat. Was het destijds een probleem als staatssecretaris Gabor wel eens iets richting Hongarije deed? Nee, dat soort dingen juichten we toe. Maar rond islamitische landen breekt meteen de pleuris uit en worden dure woorden als belangenverstrengeling gebruikt. Er zijn regels voor dit soort functies en als die niet worden overtreden, is er niks aan de hand. Je moet niet overal iets achter willen zoeken.
Het begint me iets teveel op een jacht te lijken eerlijk gezegd en dat geeft een nare smaak
Volgens mij doet zij ook gewoon iets nu, of heb jij een bron waarin staat dat ze permanent, voor de rest van haar leven, in die werkgroep zit?quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:57 schreef wonko het volgende:
[..]
Wel eens iets deed of permanent zitting heeft in een commissie die belangen van een ander land behartigt. Een wereld van verschil.
Nou dat weten we dan nu toch! Prima, opgelost.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:02 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Moet je dus wel weten wat die functie is. Dit was dus niet het geval.
Welke jacht? Ze worden bijkans doodgeknuffeld manquote:De jacht van de media op de PVV en Wilders heb jij toch geen problemen mee?
Eén van de punten volgens de Wereldomroep is: "De commissie moet de Marokkaanse identiteit van Marokkanen in het buitenland bewaken en verstevigen.". Het lijkt mij niet dat Nederland hier iets aan kan hebben.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Je kan het ook anders om zeggen. Er wonen veel meer mensen uit die landen hier dus is het logisch en misschien ook wel wenselijk dat er over en weer contacten bestaan en advies wordt gegeven over zaken die beide landen aangaan. Als ik het zo lees, klinkt het als iets dat eigenlijk heel logisch is voor een kamerlid en waar Nederland best iets aan kan hebben.
Dat was dus niet opgelost, wanneer er in de media geen aandacht aan was besteed. Dus het lijkt me goed dat de media hier op in is gegaan.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou dat weten we dan nu toch! Prima, opgelost.
In de column van Wilders op NieuwNieuws worden enkele voorbeelden aangehaald, die bij menigeen een stap te ver gaan. Maar dit is een andere discussie.quote:[..]
Welke jacht? Ze worden bijkans doodgeknuffeld man
Waarbij je natuurlijk wel op moet merken dat ze zich verre zou moeten houden van multiculturele vraagstukken zolang ze in die werkgroep zit. Iets wat ze liever niet doet aangezien ze zegt "Maar tegelijkertijd zou ze zich graag veelvuldig bemoeien met kwesties rondom de mulitculturele samenleving.". Ze zou zich daar verre van moeten houden omdat ze in die commissie tevens adviezen geeft over migratie waardoor belangenverstrengeling niet echt ondenkbaar is.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:01 schreef SCH het volgende:
Je kan het ook anders om zeggen. Er wonen veel meer mensen uit die landen hier dus is het logisch en misschien ook wel wenselijk dat er over en weer contacten bestaan en advies wordt gegeven over zaken die beide landen aangaan. Als ik het zo lees, klinkt het als iets dat eigenlijk heel logisch is voor een kamerlid en waar Nederland best iets aan kan hebben.
Mocht er sprake zijn van belangenverstrengeling, dan is de impact in haar geval inderdaad erg klein. Maar als deze discussie goed wordt afgerond, hoef je hier in de toekomst ook niet meer op terug te komen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:03 schreef Tirion het volgende:
Alsof het echt uitmaakt wat een kamerlid, die nog niet eens hoog genoeg op de lijst stond om rechtstreeks gekozen te worden, naast braaf mee stemmen met het kabinet, doet?
Hopelijk is dit gedoe snel voorbij.
Laten we het hopen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:12 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Maar als deze discussie goed wordt afgerond, hoef je hier in de toekomst ook niet meer op terug te komen.
Jaquote:Op woensdag 7 maart 2007 08:55 schreef Jarno het volgende:
Wat een gezeik.
Hangt er maar vanaf natuurlijk.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:07 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Eén van de punten volgens de Wereldomroep is: "De commissie moet de Marokkaanse identiteit van Marokkanen in het buitenland bewaken en verstevigen.". Het lijkt mij niet dat Nederland hier iets aan kan hebben.
Ja de slachtofferrol past hem goed. Maar Wilders die klaagt over media-aandacht, dat is toch echt een gotspe.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:10 schreef mr.vulcano het volgende:
In de column van Wilders op NieuwNieuws worden enkele voorbeelden aangehaald, die bij menigeen een stap te ver gaan. Maar dit is een andere discussie.
Als je het zo ziet dan past Arib de slachtoffer rol ook goed.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:32 schreef SCH het volgende:
Ja de slachtofferrol past hem goed. Maar Wilders die klaagt over media-aandacht, dat is toch echt een gotspe.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:37 schreef FJD het volgende:
[..]
Als je het zo ziet dan past Arib de slachtoffer rol ook goed.
Dat je je in allerlei bochten werkt om aan te geven dat er hetze is tegen Arib of moslims in het algemeen maar dat als iemand zegt dat Wilders ook met enige regelmaat onheus bejegend wordt dat je dan roept dat dat helemaal niet zo is en Wilders de slachtoffer rol inneemt. Lijkt haast wel of je met twee maten meet.quote:
Wat is er mis met een debat om uit te laten zoeken wat precies de functie is van die adviesgroep?quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Deze hele discussie omtrent 4 paspoorten en 1 bijbaan (goeie titel voor een filmquote:Het begint me iets teveel op een jacht te lijken eerlijk gezegd en dat geeft een nare smaak
Inderdaad, de VVD wil ook precies weten hoe het zit. En terecht natuurlijkquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:23 schreef Meki het volgende:
VVD is nu hetzelfde bezig net als Wilders
Zou kunnen, niet te bewijzen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:42 schreef Meki het volgende:
terecht zeer onterecht
het gaat ze alleen om Arib en Marokko
Oow neequote:Op woensdag 7 maart 2007 11:46 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Zou kunnen, niet te bewijzen.
Maarja, voor jou is het natuurlijk al bewezen, je vindt het namelijk fijn om in de slachtofferrol te zitten
In een debat zoek je dat niet uit hoor. Een spoeddebat is nou niet bepaald het ge-eigende middel om informatie boven tafel te halen. Zo'n debat gaat louter over: mag het wel, dubbele loyaliteit, hatsekidee. Je moet oppassen voor de inflatie van dit soort dingen: net als met die motie van wantrouwen; als het zo vaak wordt ingezet, verliest het zijn waarde.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:56 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat is er mis met een debat om uit te laten zoeken wat precies de functie is van die adviesgroep?
We hebben in het verleden wel vaker spoeddebatten gehad waarvan ik het nut niet inzag, dat jij deze onzinnig vind doet niks af aan het recht wat parlementariers hebben om dit op de agenda te plaatsen.
Nee, ik vind het totaal niet relevant.quote:Overigens vind ik het niet slim om Turkije er nu weer bij te slepen, je snapt toch zelf hopelijk ook wel dat die artikelen in de Turkse grondwet een raar precedent scheppen.
Dat ben ik met je eens al moet je dan de bal wel echt bij de PVV en de VVD leggen. Vooral van Rutte valt het me vies tegen dat hij hier zo in mee gaat.quote:Deze hele discussie omtrent 4 paspoorten en 1 bijbaan (goeie titel voor een film) en de manier waarop de overige partijen er ook op in springen (pvdA niet uitgesloten) geeft wel aan dat het wel zeer triest gesteld is met de landelijke politiek. Meer lijkt er niet te spelen in de politiek.
Waarom? Het is niet dat ik Albayrak niet vertrouw (dat ik het geen geschikte bewindsvoerder vind heeft niks met haar Turkse achtergrond of paspoort te maken maar met haar politieke voorkeur) maar zeker op haar functie kunnen er rare zaken ontstaan als zij beslissingen moet nemen die met Turkije te maken hebben.quote:
Inderdaad, als zij Koerden en Armeniers niet toelaat (op onduidelijke gronden) en Turken wel dan zijn de rapen gaar.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:09 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom? Het is niet dat ik Albayrak niet vertrouw (dat ik het geen geschikte bewindsvoerder vind heeft niks met haar Turkse achtergrond of paspoort te maken maar met haar politieke voorkeur) maar zeker op haar functie kunnen er rare zaken ontstaan als zij beslissingen moet nemen die met Turkije te maken hebben.
Nee, zij is gewoon Nederlands staatssecretaris. Er is geen enkele, maar dan ook geen enkele reden om ook maar te vermoeden dat zij niet de Nederlandse belangen verdedigt. En als ze daarin nat gaat, dan maken we er dan een probleem van.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:09 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom? Het is niet dat ik Albayrak niet vertrouw (dat ik het geen geschikte bewindsvoerder vind heeft niks met haar Turkse achtergrond of paspoort te maken maar met haar politieke voorkeur) maar zeker op haar functie kunnen er rare zaken ontstaan als zij beslissingen moet nemen die met Turkije te maken hebben.
Een "workaround" zou de Neelie Smit-Kroes constructie kunnen zijn, zodra het conflicterend zou kunnen zijn het dosier teruggeven aan de verantwoordelijke minister. Kroes doet dit met bedrijven waar zij als bijvoorbeeld commisaris bij betrokken is geweest. De simpelste oplossing is het opgeven van haar Turkse paspoort.
[..]
Jij begrijpt me verkeerd, het probleem ligt niet zozeer bij Albayrak maar bij Turkije die die bepalingen in de grondwet heeft staan. Albayrak heeft wel zelf de meest simpele oplossing in handen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, zij is gewoon Nederlands staatssecretaris. Er is geen enkele, maar dan ook geen enkele reden om ook maar te vermoeden dat zij niet de Nederlandse belangen verdedigt. En als ze daarin nat gaat, dan maken we er dan een probleem van.
Die Neelie constructie opperen vind ik echt beledigend - je blijft maar volhouden dat die belangen op voorhand verstrengeld zijn. Albayrak heeft gewoon haar belofte gedaan hier. Net als Arib trouwens.
inderdaad, te triest.!!quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:55 schreef Jarno het volgende:
Wat een gezeik.
Een staatssecretaris met dubbel paspoort op immigratie. ( waar veel mensen uit een land binnenkomen waarvan zij inwoner is ) waarbij ook nog eens een nicht van haar ( met dubbel paspoort ) direct onder haar staat. (IND)quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, zij is gewoon Nederlands staatssecretaris. Er is geen enkele, maar dan ook geen enkele reden om ook maar te vermoeden dat zij niet de Nederlandse belangen verdedigt. En als ze daarin nat gaat, dan maken we er dan een probleem van.
Maar Albayrak heeft niks met die grondwet van Turkije te maken maar met de Nederlandse grondwet.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:30 schreef Chewie het volgende:
[..]
Jij begrijpt me verkeerd, het probleem ligt niet zozeer bij Albayrak maar bij Turkije die die bepalingen in de grondwet heeft staan. Albayrak heeft wel zelf de meest simpele oplossing in handen.
Helaas heeft Albayrak wel volgens de Turkse grondwet met die grondwet te maken en dat is het probleem.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar Albayrak heeft niks met die grondwet van Turkije te maken maar met de Nederlandse grondwet.
Waarom zou ze dat hebben dan? Wat zou er gebeuren als ze zich niet aan die grondwet houdt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Helaas heeft Albayrak wel volgens de Turkse grondwet met die grondwet te maken en dat is het probleem.
De Turkse grondwet zoals al vele malen hier besproken is kent sancties op het benadelen van Turkije door haar ingezetenen, als Albayrak dus een maatregel neemt die volgens Turkije tegen haar grondwet indruist heb je dus een diplomatiek probleemquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom zou ze dat hebben dan? Wat zou er gebeuren als ze zich niet aan die grondwet houdt.
Zo zou het moeten zijn maar zoals al eerder gezegd en regelmatig naar voren gekomen in andere topics kan dit dus tot rare diplomatieke situaties leiden.quote:Er is echt geen probleem. Ze is Nederlandse en als ze straks in haar werk iets raars doet, reken haar daar dan op af, net als alle andere staatssecretarissen.
De vraag is natuurlijk of dit een reeel probleem of een papieren en theoretisch probleem is. Ik weet het antwoord welquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
De Turkse grondwet zoals al vele malen hier besproken is kent sancties op het benadelen van Turkije door haar ingezetenen, als Albayrak dus een maatregel neemt die volgens Turkije tegen haar grondwet indruist heb je dus een diplomatiek probleem
[..]
Zo zou het moeten zijn maar zoals al eerder gezegd en regelmatig naar voren gekomen in andere topics kan dit dus tot rare diplomatieke situaties leiden.
Dat had je ook uit mijn eerdere reactie kunnen halenquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:21 schreef SCH het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of dit een reeel probleem of een papieren en theoretisch probleem is. Ik weet het antwoord wel
Ik vraag me af of het een reeel probleem kan worden, waar dat op is gebaseerd, op welke ervaringen en welke praktijkvoorbeelden?quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat had je ook uit mijn eerdere reactie kunnen halen![]()
Het kan een reeel probleem worden en daarom zou het verstandig zijn als Albayrak haar Turkse paspoort in zou leveren.
In de politiek ken ik er geen voorbeelden van met schrijvers zijn er wel enkele gevallen geweest.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het een reeel probleem kan worden, waar dat op is gebaseerd, op welke ervaringen en welke praktijkvoorbeelden?
Met alle respect: ik vind het te vaag en te hypothetisch om er een serieus punt van te maken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
In de politiek ken ik er geen voorbeelden van met schrijvers zijn er wel enkele gevallen geweest.
Aangezien die bepaling in de grondwet bijhoorlijk duidelijk is kan het zeker een reeel probleem worden.
Ook gezien het feit dat er eenzijdige economische belangen bij gebaat zijn voor Marokko: Nederlandse Marokkanen sturen periodiek geld naar Marokko, wat neerkomt op maar liefst 10 % van het Marokkaans BNP.quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:57 schreef wonko het volgende:
[..]
Wel eens iets deed of permanent zitting heeft in een commissie die belangen van een ander land behartigt. Een wereld van verschil.
Dat weten we juist nog niet, slimbo.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:15 schreef dVTB het volgende:
Wat mevrouw Arib doet, is op geen enkele wijze strijdig met haar werk in het parlement.
Doe maar net of er niks aan de hand kan zijn. Let wel, kan zijn. Wuif de mogelijkheid al bij voorbaat weg. Ga zo door jongens.quote:De ophef zo vlak voor de verkiezingen wordt gewoon gecreëerd door de PVV en zelfs de VVD die heel opzichtig op de onderbuikgevoelens van kiezers wil inspelen, nu de PVV niet meedoet. Per slot van rekening staat zo'n 6 procent van de stemmen op het spel.
De VVD is onder Mark Rutte verschrikkelijk doorzichtig en ongeloofwaardig bezig. Ze hebben zich opgeworpen als beschermridder van onder meer het homohuwelijk, terwijl hun eigen Europese fractievoorzitter geen enkele moeite had met homofoob Buttiglione als euro-commissaris.
En de nationaliteitskwestie die de VVD nu opvoert, is zo mogelijk NOG hypocrieter. Tot voor kort hadden ze nota bene ZELF een kamerlid dat niet eens de Nederlandse nationaliteit bleek te bezitten (Hirsi Ali), wat nota bene ook nog eens door de *eigen* minister (Verdonk) werd benadrukt.
Kortom: de VVD heeft op deze onderwerpen gewoon geen recht van spreken. Ik hoop dan ook dat mensen vandaag hun verstand gebruiken bij het stemmen.
nee hoor. In de uitzending van p&w heeft Tichelaar dit gezegd op basis van hoever het onderzoek nu is. Dat tot nu toe dit de conclusies zijn.quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:54 schreef wonko het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de PVDA meent het gelijk aan hun kant te hebben en meent alvast aannames als feiten neer te moeten. Typisch manipulatief gedrag wat je van de broddelaars zou verwachten.
Maar gelukkig hebben we geen WIlhelmina meer als koningin.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:19 schreef Tikorev het volgende:
Een politicus die loyaal is aan Nederland houdt er niet op een voorhand een vluchtweg op na maar zal er juist altijd voor blijven vechten dat vluchten niet nodig is.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:40 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Maar gelukkig hebben we geen WIlhelmina meer als koningin.
Als het goed is had zij in ieder geval de Britse nationaliteit.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:44 schreef Tikorev het volgende:
[..]Die had ook op voorhand een vluchtweg toen er nog niets aan de hand was?
Maar gelukkig niet de ambitie minister, staatssecretaris of kamerlid te worden.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als het goed is had zij in ieder geval de Britse nationaliteit.
Maar is het niet eerder andesom momenteel: dat mensen van bepaalde afkomst in de politiek nu al wel heel snel als verdacht worden gezien. Dat je wel heel erg moet bewijzen dat je brandschoon bent.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Doe maar net of er niks aan de hand kan zijn. Let wel, kan zijn. Wuif de mogelijkheid al bij voorbaat weg. Ga zo door jongens.
Volgens mij heb je als staatshoofd al wel wat bereikt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:49 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Maar gelukkig niet de ambitie minister, staatssecretaris of kamerlid te worden.
Onzin, de VVD stelt namelijk niet dat Arib bij voorbaat dan ongeschikt zou zijn.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:15 schreef dVTB het volgende:
Wat mevrouw Arib doet, is op geen enkele wijze strijdig met haar werk in het parlement. De ophef zo vlak voor de verkiezingen wordt gewoon gecreëerd door de PVV en zelfs de VVD die heel opzichtig op de onderbuikgevoelens van kiezers wil inspelen, nu de PVV niet meedoet. Per slot van rekening staat zo'n 6 procent van de stemmen op het spel.
Totaal onzinnige vergelijking, blijkbaar ben jij niet zo democratisch dat je andersdenkenden geen functie in de politieke arena gunt. Er zit natuurlijk een wezenlijk verschil tussen een regeerakkoord en een euro-commisaris.quote:De VVD is onder Mark Rutte verschrikkelijk doorzichtig en ongeloofwaardig bezig. Ze hebben zich opgeworpen als beschermridder van onder meer het homohuwelijk, terwijl hun eigen Europese fractievoorzitter geen enkele moeite had met homofoob Buttiglione als euro-commissaris.
Ook een totaal onzinnige vergelijking, ten eerste was dit bij Hirsi Ali achteraf pas bekend en ten tweede was er geen sprake van een eventuele belangenverstrengeling.quote:En de nationaliteitskwestie die de VVD nu opvoert, is zo mogelijk NOG hypocrieter. Tot voor kort hadden ze nota bene ZELF een kamerlid dat niet eens de Nederlandse nationaliteit bleek te bezitten (Hirsi Ali), wat nota bene ook nog eens door de *eigen* minister (Verdonk) werd benadrukt.
Kortom jij komt weer eens met argumenten aanzetten die niet te vergelijken zijn (wie riep er onderbuik?)en vind anderdenkenden automatisch dom.quote:Kortom: de VVD heeft op deze onderwerpen gewoon geen recht van spreken. Ik hoop dan ook dat mensen vandaag hun verstand gebruiken bij het stemmen.
Marijnissen zei het gisteren goed. Als uit het onderzoek blijkt dat arib door mag gaan en de vvd wil een debat(wat aangeeft dat ze het onderzoek etc niet vertrouwen) dan ligt de bewijslast bij de VVD en niet bij de PvdA of Arib.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar is het niet eerder andesom momenteel: dat mensen van bepaalde afkomst in de politiek nu al wel heel snel als verdacht worden gezien. Dat je wel heel erg moet bewijzen dat je brandschoon bent.
Omdat de risicoanalyse bij allochtonen nou eenmaal complexer is, omdat ze een tweede achtergrondkader kennen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar is het niet eerder andesom momenteel: dat mensen van bepaalde afkomst in de politiek nu al wel heel snel als verdacht worden gezien. Dat je wel heel erg moet bewijzen dat je brandschoon bent.
Dat ligt er natuurlijk aan in hoeverre de PvdA het onderzoek ook openbaar maakt. Als de PvdA simpelweg zegt'we hebben het onderzocht en de nevenfunctie is te combineren met haar werk in de kamer', dan kan ik me wel voorstellen dat de VVD de beweegreden of in ieder geval de aard van de nevenfunctie nader uitgelegd ziet. Als deze informatie wel openbaar is, dan is het inderdaad aan de VVD om te bewijzen dat het niet te combineren is.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:55 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Marijnissen zei het gisteren goed. Als uit het onderzoek blijkt dat arib door mag gaan en de vvd wil een debat(wat aangeeft dat ze het onderzoek etc niet vertrouwen) dan ligt de bewijslast bij de VVD en niet bij de PvdA of Arib.
Wat ik wel raar vind is dat bijna iedereen vergeet dat het onderzoek naar haar nog bezig is. Geen goede verslaggeving dit keer van de NOS.
Gelukkig hadden we nog geen staatssecretarissen destijds.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:49 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Maar gelukkig niet de ambitie minister, staatssecretaris of kamerlid te worden.
Over als het openbaar is zijn we het eens. En dat de VVD misschien een uitleg wil bij een conclusie dat ze haar werk kan doen ook.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk aan in hoeverre de PvdA het onderzoek ook openbaar maakt. Als de PvdA simpelweg zegt'we hebben het onderzocht en de nevenfunctie is te combineren met haar werk in de kamer', dan kan ik me wel voorstellen dat de VVD de beweegreden of in ieder geval de aard van de nevenfunctie nader uitgelegd ziet. Als deze informatie wel openbaar is, dan is het inderdaad aan de VVD om te bewijzen dat het niet te combineren is.
Dat is wel degelijk de suggestie die ze willen wekken. Omdat ze in Marokko in een adviesraad zit, is er automatisch sprake van belangenverstrengeling. Dat is wat de VVD probeert te suggeren.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:54 schreef Chewie het volgende:
Onzin, de VVD stelt namelijk niet dat Arib bij voorbaat dan ongeschikt zou zijn.
Heeft niks met andersdenkenden te maken. De persoon in kwestie was bewezen homo- en vrouwonvriendelijk, dus maakte zich aan discriminatie schuldig. Toch vond Maaten dat geen reden om tegen zijn komst te zijn, want tja, er zouden lekker veel liberalen in die commissie komen. Tot zover de principes van de VVD. Hun gehuil over onder meer het homohuwelijk komt daarmee in een heel ander daglicht te staan: zeteltjes winnen. Wie zich *echt* over het homohuwelijk opwindt, kan veel beter D66 stemmen. Die partij nam het initiatief om dat mogelijk te maken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:54 schreef Chewie het volgende:
Totaal onzinnige vergelijking, blijkbaar ben jij niet zo democratisch dat je andersdenkenden geen functie in de politieke arena gunt. Er zit natuurlijk een wezenlijk verschil tussen een regeerakkoord en een euro-commisaris.
Hoe weet je dat zo zeker? Een kamerlid dat in Marokko toeziet op handhaving van mensenrechten moet aan de schandpaal, terwijl over Hirsi Ali geen kwaad woord mag worden gezegd? En dat het van Hirsi Ali pas later bekend was, is natuurlijk grote bullshit. Ze stond al jaren als 'megan' in het mailsysteem van de Tweede Kamer.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:54 schreef Chewie het volgende:
Ook een totaal onzinnige vergelijking, ten eerste was dit bij Hirsi Ali achteraf pas bekend en ten tweede was er geen sprake van een eventuele belangenverstrengeling.
Hoezo ben ik hypocriet? Onderbouw dat eens met fatsoenlijke argumenten. En waar heb ik geschreven dat andersdenkenden automatisch dom zijn? - Ik heb alleen opgeroepen om het verstand te gebruiken bij het stemmen en niet in de praatjes van de VVD te trappen. We zullen het wel nooit eens worden, maar ik heb echt nog nooit een politicus ZO opzichtig zieltjes proberen zien te winnen als Rutte de laatste weken. Kennelijk heeft de VVD verder geen normaal verhaal meer, dus waren nieuwe thema's nodig. Dingen waarover de VVD zich nooit heeft opgewonden, zijn NU ineens een probleem. En ja, dat vind ik ronduit hypocriet.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:54 schreef Chewie het volgende:
De voorbeelden die je aandraagt hier geven wel aan wie hier hypocriet is. Kortom jij komt weer eens met argumenten aanzetten die niet te vergelijken zijn (wie riep er onderbuik?) en vind anderdenkenden automatisch dom.![]()
Vertel jij dan maar eens op welke manier het kamerlidmaatschap STRIJDIG kan zijn met het toezien op naleving van mensenrechten. Je praat niet over bepaalde *belangen*, maar over een objectief, grensoverschrijdend en wereldwijd van toepassing zijnd onderwerp als mensenrechten.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dat weten we juist nog niet, slimbo. Doe maar net of er niks aan de hand kan zijn. Let wel, kan zijn. Wuif de mogelijkheid al bij voorbaat weg. Ga zo door jongens.
Zo. Nu eerst een bavaria.quote:
We hebben het hier ook niet over mensenrechten allèèn, je snapt toch wel dat daar het eventuele probleem niet zit. Het gaat erom of die commissie op bepaalde wijze namens de Koning invloed wil uitoefenen op Nederlandse Marokkanen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:37 schreef dVTB het volgende:
[..]
[..]
Vertel jij dan maar eens op welke manier het kamerlidmaatschap STRIJDIG kan zijn met het toezien op naleving van mensenrechten. Je praat niet over bepaalde *belangen*, maar over een objectief, grensoverschrijdend en wereldwijd van toepassing zijnd onderwerp als mensenrechten.
Weg met alle boeren.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:09 schreef PJORourke het volgende:
Weg met die etnopolitica.
Weg met alle bananen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Weg met alle boeren.
Alles moet kapot!quote:
Die suggestie wek jij, de VVD nietquote:Op woensdag 7 maart 2007 15:37 schreef dVTB het volgende:
[..]
Dat is wel degelijk de suggestie die ze willen wekken. Omdat ze in Marokko in een adviesraad zit, is er automatisch sprake van belangenverstrengeling. Dat is wat de VVD probeert te suggeren.
En? Dit zijn dan nog steeds 2 verschillende zaken die niks met elkaar te maken hebben. Ik juich het juist toe dat homo en vrouwonvriendelijke personen, racisten enz in het parlement kunnen komen ook al deel ik geen 1 van hun standpunten.quote:Heeft niks met andersdenkenden te maken. De persoon in kwestie was bewezen homo- en vrouwonvriendelijk, dus maakte zich aan discriminatie schuldig. Toch vond Maaten dat geen reden om tegen zijn komst te zijn, want tja, er zouden lekker veel liberalen in die commissie komen. Tot zover de principes van de VVD. Hun gehuil over onder meer het homohuwelijk komt daarmee in een heel ander daglicht te staan: zeteltjes winnen. Wie zich *echt* over het homohuwelijk opwindt, kan veel beter D66 stemmen. Die partij nam het initiatief om dat mogelijk te maken.
Dus omdat ze als Megan bekend stond moest ook bekend zijn dat ze onterecht beschikte over een Nederlands paspoort, vreemde argumentatie hou je er op naquote:Hoe weet je dat zo zeker? Een kamerlid dat in Marokko toeziet op handhaving van mensenrechten moet aan de schandpaal, terwijl over Hirsi Ali geen kwaad woord mag worden gezegd? En dat het van Hirsi Ali pas later bekend was, is natuurlijk grote bullshit. Ze stond al jaren als 'megan' in het mailsysteem van de Tweede Kamer.
Hypocriet lijkt me duidelijk, je gebruikt namelijk totaal onzinnige voorbeelden die niks te maken hebben met deze zaken. Als je je een beetje verdiept zou hebben in de politiek en de VVD zou je weten dat deze zaken al jaren op het programma staan (D66 weet het gelukkig wel) en pas nu weer sinds paars weer actueel zijn.quote:Hoezo ben ik hypocriet? Onderbouw dat eens met fatsoenlijke argumenten. En waar heb ik geschreven dat andersdenkenden automatisch dom zijn? - Ik heb alleen opgeroepen om het verstand te gebruiken bij het stemmen en niet in de praatjes van de VVD te trappen. We zullen het wel nooit eens worden, maar ik heb echt nog nooit een politicus ZO opzichtig zieltjes proberen zien te winnen als Rutte de laatste weken. Kennelijk heeft de VVD verder geen normaal verhaal meer, dus waren nieuwe thema's nodig. Dingen waarover de VVD zich nooit heeft opgewonden, zijn NU ineens een probleem. En ja, dat vind ik ronduit hypocriet.
Wat een onzin. Dat is jouw visie op allochtonen. Daar komt al die argwaan van tegenwoordig uit voort - er wordt met twee maten gemeten. Allochtonen moeten blijkbaar schoner dan brandschoon zijn. Eerst wordt ze verweten dat ze niet meedoen en als ze wel meedoen dan wordt er alles aan gedaan om iets te zoeken. Het is uitermate kwalijk dat zelfs iemand als Rutte nu ook al op die weg zit.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:01 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Omdat de risicoanalyse bij allochtonen nou eenmaal complexer is, omdat ze een tweede achtergrondkader kennen.
Als jij solliciteert bij TNO Defensie en er wordt een antecedentenonderzoek naar je gedaan, worden ook je eventuele contacten met het buitenland nagegaan hoor.
Dat klopt absoluut niet. Het is nooit onbespreekbaar geweest, nooit!!!!!!!quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:40 schreef Chewie het volgende:
Als jij Rutte al opzichtig vind vraag ik me af hoe je Bos dan beoordeeld als er 1 als een blad is omgedraaid in de dubbele nationaliteiten discussie is het de PvdA wel. Eerst onbespreekbaar, nu onbespreekbaar wat betreft hun eigen partijgenoten maar moet wel aangepakt worden.
Dat is geen onzin, dat zijn gewoon logische feiten, daar kunnen ze zelf ook niks aan doen. De doorsnee kaaskop-Nederlander is wat simpeler te screenen omdat zijn context kleiner en eenduidiger is. In het geval van Arib moet er bv eerst weer een zooi uit het Arabisch worden vertaald.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat is jouw visie op allochtonen. Daar komt al die argwaan van tegenwoordig uit voort - er wordt met twee maten gemeten. Allochtonen moeten blijkbaar schoner dan brandschoon zijn.
Kom op zeg. Het wantrouwen is gewoon veel groter. De hetze die nu loopt begint enge vormen aan te nemen. Die zaken tegen Albayrak, Aboutaleb en Arib worden tot buiten proportoinele hypes opgevoerd omwille van het populisme en ze gaan nergens over. Als we ervoor willen zorgen dat dit soort mensen geen zin meer hebben de politiek in te gaan, dan zijn we op de goede wegquote:Op woensdag 7 maart 2007 16:54 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dat is geen onzin, dat zijn gewoon logische feiten, daar kunnen ze zelf ook niks aan doen. De doorsnee kaaskop-Nederlander is wat simpeler te screenen omdat zijn context kleiner en eenduidiger is. In het geval van Arib moet er bv eerst weer een zooi uit het Arabisch worden vertaald.
dat is een sterk argument .... er zijn namelijk natuurlijk nederlandse parlementsleden die een adviseursfunctie vervullen, soms bij bedrijven met belangen in nederland en soms voor buitenlandse overheden ...quote:Van Hulten (..) Ik heb de regering-Blair geadviseerd over de Europese Grondwet. Daar zijn nooit vragen over gesteld.’
Rutte was gisteren trouwens erg slecht bij P&W. op dit punt werd hij door iedereen dik ingemaakt. Zijn discussietechniek moet hij eens veranderen. Het word genant om hem zo te zien spartelen. OP een gegven moment was Rutte het met Tichelaar eens en wou hij dat bevestigen en er gelijk een punt bij maken. Maar Marijnissen die zei gelijk al: 'jaja, jij bent het met hem eens' en hij ging zijn eigen verhaal doen. Hij zette rutte vrij brutaal weg en rutt liet het gebeuren. Was echt een heel zwak moment. Ook hoe hij probeerde aan te tonen dat hij niet van standpunt verandert door de druk van Wilders.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat is jouw visie op allochtonen. Daar komt al die argwaan van tegenwoordig uit voort - er wordt met twee maten gemeten. Allochtonen moeten blijkbaar schoner dan brandschoon zijn. Eerst wordt ze verweten dat ze niet meedoen en als ze wel meedoen dan wordt er alles aan gedaan om iets te zoeken. Het is uitermate kwalijk dat zelfs iemand als Rutte nu ook al op die weg zit.
en dan zeuren dat die allochtonen niet hogerop willenquote:Op woensdag 7 maart 2007 16:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op zeg. Het wantrouwen is gewoon veel groter. De hetze die nu loopt begint enge vormen aan te nemen. Die zaken tegen Albayrak, Aboutaleb en Arib worden tot buiten proportoinele hypes opgevoerd omwille van het populisme en ze gaan nergens over. Als we ervoor willen zorgen dat dit soort mensen geen zin meer hebben de politiek in te gaan, dan zijn we op de goede weg
Nee dan Tichelaar, die steelde de show.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:02 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Rutte was gisteren trouwens erg slecht bij P&W. op dit punt werd hij door iedereen dik ingemaakt. Zijn discussietechniek moet hij eens veranderen. Het word genant om hem zo te zien spartelen. OP een gegven moment was Rutte het met Tichelaar eens en wou hij dat bevestigen en er gelijk een punt bij maken. Maar Marijnissen die zei gelijk al: 'jaja, jij bent het met hem eens' en hij ging zijn eigen verhaal doen. Hij zette rutte vrij brutaal weg en rutt liet het gebeuren. Was echt een heel zwak moment. Ook hoe hij probeerde aan te tonen dat hij niet van standpunt verandert door de druk van Wilders.![]()
het is allang duidelijk dat dit gedoe puur uit angst voor de islam is en dat men gewoon leiver geen moslims op hoge plekken hebben. Inplaats van dit te erkennen begint men zich in de raarste bochten te wringen. We mogen ons langzamerhand gaan schamen over hoe wij met mensen opgaan die niet in NL zijn geboren en hutspot met worst eten.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:01 schreef KroJo het volgende:
[..]
dat is een sterk argument .... er zijn namelijk natuurlijk nederlandse parlementsleden die een adviseursfunctie vervullen, soms bij bedrijven met belangen in nederland en soms voor buitenlandse overheden ...
zolang men voor dat werk geen 'ambtseed' moet afleggen of een loyaliteitsverklaring nmoet ondertekenen aan deze opdrachtgever is dat volledig legitiem....
Als zulke dingen niet mogen, ben ik bv ook benieuwd hoe de VVD denkt over kamerleden die hoge onderscheidingen in ontvangst nemen die gegeven worden voor loyaal gedrag in het voordeel van de verlenende Vorst ...
zo heeft VVD-kamerlid Hans van Balen een flinke verzameling onderscheidingen van buiotenlandse vorsten: commandeur van de Ster van Roemenië (Steaua Romaniei), Kroonorde van België, Orde van de Briljanten Ster (Taiwan) en Officier in de Orde van Verdienste van de Republiek Polen ...
Als er zo'n rel is over het adviseusschap van Arib, kun je vragen hoe we moeten denken over de 'Officier in de Orde van Verdienste van de Republiek Polen' die Hans van Baalen onlangs in ontvangst mocht nemen ...
betekent die erkenning van loyaliteit en verdiensten voor een ander land geen gebrek aan loyaliteit voor het eigen land?
Je ziet gewoon dat Rutte geen authentiek verhaal heeft - hij vertelt niet zijn eigen verhaal maar een verhaal dat hem is opgedrongen en dat hij wellicht wel een beetje is gaan geloven, maar het is niet zijn verhaal. En dat wordt het ook niet. Dat voelen mensen feilloos aan.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:02 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Rutte was gisteren trouwens erg slecht bij P&W. op dit punt werd hij door iedereen dik ingemaakt. Zijn discussietechniek moet hij eens veranderen. Het word genant om hem zo te zien spartelen. OP een gegven moment was Rutte het met Tichelaar eens en wou hij dat bevestigen en er gelijk een punt bij maken. Maar Marijnissen die zei gelijk al: 'jaja, jij bent het met hem eens' en hij ging zijn eigen verhaal doen. Hij zette rutte vrij brutaal weg en rutt liet het gebeuren. Was echt een heel zwak moment. Ook hoe hij probeerde aan te tonen dat hij niet van standpunt verandert door de druk van Wilders.![]()
Dat het buitenproportioneel is kan ik nog wel inkomen. Of ze nergens over gaan is een ander verhaal, dat valt nog te bezien. Het zijn in ieder geval concrete voorbeelden van mogelijke conflicten: Die van Arib en die van Albayrak die immigratie doet in NL maar ten eerste de "Turkse identiteit niet mag beledigen" (lees: Armenie), ten tweede moet beslissen over eigen landgenoten in Turkije die mogelijk naar Nederland komen, en in het geval van een diplomatieke rel tussen NL en Turkije, aan welke kant staat ze dan?quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op zeg. Het wantrouwen is gewoon veel groter. De hetze die nu loopt begint enge vormen aan te nemen. Die zaken tegen Albayrak, Aboutaleb en Arib worden tot buiten proportoinele hypes opgevoerd omwille van het populisme en ze gaan nergens over. Als we ervoor willen zorgen dat dit soort mensen geen zin meer hebben de politiek in te gaan, dan zijn we op de goede weg
Daarvoor is de ambsteed uitgedacht en de persoon die de ambsteed aflegt geeft daarin klip-en-klaar dat hij de nederlandse belangen zou dienen ....quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..] in het geval van een diplomatieke rel tussen NL en Turkije, aan welke kant staat ze dan?
Landen als Turkije gaan wat minder democratisch om met al te kritische onderdanen. Ik kan me voorstellen dat dit een afschrikreactie teweeg brengt bij Turken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:25 schreef KroJo het volgende:
[..]
Daarvoor is de ambsteed uitgedacht en de persoon die de ambsteed aflegt geeft daarin klip-en-klaar dat hij de nederlandse belangen zou dienen ....
Zou zij niet loyaal aan nedeland handelen, zou ze haar ambtseed overtreden ...
Waarom zou je zo minachtend doen over de ambsteed, terwiojl je wel mekkert over de 'trouw-aan-turkije' -clausule in de turkse grondwet, die die persoon nooit door een eed heeft bevestigd of aan te houden valt?
En over eventuele belangen, dagelijks moeten bestuurders beslissingen nemen, ook mogelijk op gebieden waar ze zelf belangen hebben, genoeg kamerleden die ook adviseursfuncties vervullen en zolang er geen direkt belangenconflict is (dat verdergaat dan 'ah, ze is turks, dús zal ze wel andere turken bevoordelen') moet je dat niet gaan schéppen.
Ik denk dat er best wel wat meer respect en erkenning moet zijn voor de nederlandse Eed op de grondwet ... die is niet midnerwaardig aan wat er in de turkse of marokkaanse grondwet staat hoor....
steeldequote:Op woensdag 7 maart 2007 17:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Nee dan Tichelaar, die steelde de show.![]()
Mag Affelay niet opgesteld worden als Oranje tegen Marokko moet spelen?quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
De UEFA stelt bij een Nederland-Turkije toch ook geen Duitse scheidsrechter met Turkse Nationaliteit aan?
Nee want die kan er geen hout van. Afellay daarentegen wel, maar het is dat het geen keeper of verdediger is, want anders zou ie de bal zomaar in eigen doel kunnen knallen ofzo.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Mag Affelay niet opgesteld worden als Oranje tegen Marokko moet spelen?
Het is wel erg stel dat.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Landen als Turkije gaan wat minder democratisch om met al te kritische onderdanen. Ik kan me voorstellen dat dit een afschrikreactie teweeg brengt bij Turken.
Stel: er komt een diplomatieke rel, Albayrak kiest (terecht) voor Nederland, maar de volgende keer dat ze land op het vliegveld van Ankara voor familiebezoek, wordt ze toch even staande gehouden door oom agent, aangeklaagd voor het ondermijnen van de Turkse staat en meer van dat soort grappen. Dit kan daar zomaar gebeuren.
Als dat nou de enige kwalificatie voor een fractievoorzitter moet zijn.....quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:36 schreef SCH het volgende:
[..]
steelde![]()
![]()
Tichelaar is wel authentiek tenminste
Niet de enige. Maar ik vind het wel opvallend en verfrissend. Maar we gaan een beetje off-topic.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Als dat nou de enige kwalificatie voor een fractievoorzitter moet zijn.....
Jij doet mij denken aan van die hondenbezitters die hun hond altijd los laten lopen en roepen "mijn hond bijt niet" en als die hond door wat voor omstandigheid dan ook wel bijt staan ze als stervende goudvissen te kijken en roepen "dat doet ie anders nooit" waarna ze zo snel mogelijk de schuld op iemand anders afschuiven en boos en verontwaardigd gaan doen als ze ter verantwoording worden geroepen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het een reeel probleem kan worden, waar dat op is gebaseerd, op welke ervaringen en welke praktijkvoorbeelden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |