En wat is er onzinvol aan ?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:37 schreef King_of_Kool het volgende:
Zinvolle reacties krijg je alleen bij een zinvolle openingspost
quote:ik heb echt een hekel aan mensen die geen donor willen zijn
Ze snijden je ook met liefde open als je voor de rest al helemaal in puin ligt door een ongevalquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:45 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik ben donor. Maar ik vraag me wel iets af. Is het niet zo dat ze alleen je organen uit je gaan snijden als je in het ziekenhuis dood gaat en niet als je op straat neervalt?
Nee, dat mag niet van de wetquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:47 schreef ScienceFriction het volgende:
Iedereen is nu toch standaard donor, tenzij je een formulier hebt ingevuld waarin je stelt géén donor te willen zijn?
Nope. Je moet zelf aan geven of je donor wilt zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:47 schreef ScienceFriction het volgende:
Iedereen is nu toch standaard donor, tenzij je een formulier hebt ingevuld waarin je stelt géén donor te willen zijn?
Kans is dus niet zo groot dat ze je ook daadwerkelijk gaan gebruiken...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ze snijden je ook met liefde open als je voor de rest al helemaal in puin ligt door een ongeval![]()
Mits je nog "leeft" als je in het ziekenhuis aan komt![]()
Ach nee dat vind ik dan ook weer niet, maaruh waarom ben je geen donor dan ?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ben ook geen donor.....maar ik zou er wel voor zijn dat als je zelf geen donor bent je ook niets ontvangt van een donor
Of je moet kunnen invullen dat je niet wilt worden opengesneden voor een nietdonor. Pleur me dan maar in de maas!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ben ook geen donor.....maar ik zou er wel voor zijn dat als je zelf geen donor bent je ook niets ontvangt van een donor
Da's nu toch al het geval?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:50 schreef Manneke_Pils het volgende:
Volledige donor.
Binnenkort verwisselen ze de hersenen en kan er een n00b in mijn lijf rondlopen.
Nee in sommige andere landen is datquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:47 schreef ScienceFriction het volgende:
In jou zou ik dan wel weer graag zitten.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:51 schreef ijsmeis het volgende:
U hebt 7 van de 8 vragen goed beantwoord..
En nu ff serieusquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:49 schreef Sjakie01 het volgende:
Ik ben geen donor. Ik vind dat eng.
quote:Bedankt
Bedankt voor uw bestelling. De door u aangevraagde informatie wordt zo spoedig mogelijk verwerkt.
En dat allemaal door dit topicquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:53 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb het formulier besteld. Ik wil het namelijk wel, maar ben er toendertijd, toen ik het formulier kreeg niet echt mee bezig geweest. (toen was ik 13-14 jaar ofzo)
[..]
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:53 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb het formulier besteld. Ik wil het namelijk wel, maar ben er toendertijd, toen ik het formulier kreeg niet echt mee bezig geweest. (toen was ik 13-14 jaar ofzo)
[..]
Gewoon een hersenspinsel dat mocht ik in het ziekenhuis komen dat ze niet hard hun best doen als ze erachterkomen dat ze dingen van en uit mijn lichaam kunnen hergebruikenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:51 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Ach nee dat vind ik dan ook weer niet, maaruh waarom ben je geen donor dan ?
Als je maar op tijd in het ziekenhuis bent, krijg je een auto ongeluk en je zit 1,5 uur dood bekneld in je auto dan is de kans heel erg klein dat ze je gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:49 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Kans is dus niet zo groot dat ze je ook daadwerkelijk gaan gebruiken...
Daarvoor word ik toch niet donor.
Nee hoor, dat formulier krijg je gewoon als je 18 bent.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:53 schreef ijsmeis het volgende:
Na je 12e toch al? Nee, 16, maar:quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee hoor, dat formulier krijg je gewoon als je 18 bent.
Je hebt gelijk. Hmm. Vaag.quote:18e verjaardag
Staat iemand onder de 18 jaar nog niet geregistreerd, dan ontvangt hij in het jaar nadat hij 18 geworden is automatisch een donorformulier.
In maart/april van het jaar na het jaar dat je 18 werd, volgens mij. Dus alle 18-jarigen krijgen het omstreeks deze tijd. Jij bent van '87 volgens je profiel, dus heb je het in 2006 gekregen.quote:
Nee, flikker maar op. Ik doe daar sowieso niet aan mee. Ik zal zeker 4 x in de week sporten, en er iemand anders vervolgens mee laten pronken. Kom op zeg.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:54 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is de 1e ! dit topic nu die andere nog![]()
Hoeveel verdient dat nou?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:53 schreef hamkaastosti het volgende:
ik ben professioneel orgaandonor
Dat zou ik me toch moeten herinnerenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
In maart/april van het jaar na het jaar dat je 18 werd, volgens mij. Dus alle 18-jarigen krijgen het omstreeks deze tijd. Jij bent van '87 volgens je profiel, dus heb je het in 2006 gekregen.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Gewoon een hersenspinsel dat mocht ik in het ziekenhuis komen dat ze niet hard hun best doen als ze erachterkomen dat ze dingen van en uit mijn lichaam kunnen hergebruiken
Lui... lui... Er zijn dagen dat ik er niet mee bezig ben. En dan resulteert dat in het nog niet opsturen van een donorcodicil.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:37 schreef paultjuhhh het volgende:
Zo dat wou ik even kwijt, ik hoop zinvolle reacties te krijgen op de niet donor mensen onder ons of waren jullie alleen maar te lui om dat formuliertje in te vullen ?
Zo werkt het ook echt he...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:56 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Nee, flikker maar op. Ik doe daar sowieso niet aan mee. Ik zal zeker 4 x in de week sporten, en er iemand anders vervolgens mee laten pronken. Kom op zeg.
Ok je wilt niet serieus doen, daagquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:56 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Nee, flikker maar op. Ik doe daar sowieso niet aan mee. Ik zal zeker 4 x in de week sporten, en er iemand anders vervolgens mee laten pronken. Kom op zeg.
je kan ook zo denken dat je iemand anders er mee kan helpenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:58 schreef longinus het volgende:
Waarom zou ik ze gratis weggeven als er flink meer verdiend wordt
Geef mij nu een miljoen of zo en na mijn dood mogen ze me leegplunderen.
quote:
Zonde !quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Lui... lui... Er zijn dagen dat ik er niet mee bezig ben. En dan resulteert dat in het nog niet opsturen van een donorcodicil.
Nou mag je mij wat mij betreft best een doodsverwensing doen toekomen, maar dan hou ik mijn organen lekker zelf.
V.
Mensen zullen er vast een reden voor hebben , die wil ik ook graag horen in dit topicquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:00 schreef Jo0Lz het volgende:
Ben al een hele poos donor.
Vind het wel ver gaan om direct een hekel te hebben aan mensen die het niet zijn. Ze zullen daar best een goede reden voor hebben. Dat ik die reden onzin vindt, dat is niet belangrijk.
Hmm dat weet ik niet zo snel ik had het meer erover als je zelf net dood bentquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]das eigenlijk mijn enige reden.....als een bekenden uit mijn omgevind nu een nier of long of wat dan ook nodig zou hebben doe ik het zo zonder twijfelen
kzou het niet weten. heb m'n ogen laatst al een keer verkocht. Wanneer ik helemaal leeg ben laat ik me omscholen tot racepakquote:
Waarom?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:43 schreef -skippybal- het volgende:
Van mij mogen zo ongeveer alles hebben, behalve m'n ogen en huid. Dat vind ik smerig.
Dat dan weer wel inderdaadquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]das eigenlijk mijn enige reden.....als een bekenden uit mijn omgevind nu een nier of long of wat dan ook nodig zou hebben doe ik het zo zonder twijfelen
1e goeie punt wat ik heb gehoordquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:04 schreef ANWB het volgende:
Van mij krijgen ze helemaal niks, slecht voor de vergrijzing.![]()
Ik denk dat je die mensen al grotendeels weg hebt gejaagd door te zeggen dat je een hekel aan ze hebt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:01 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Mensen zullen er vast een reden voor hebben , die wil ik ook graag horen in dit topic
Daaromquote:
Toch blijft het smerigquote:Huid halen ze echt niet op zichtbare plekken weg.
Niet met m'n ogen fucken.quote:En vanje ogen gebruiken ze alleen het netvlies. Wanneer dat weg is zie je het niet eens.
Dat zeg ik ook altijd tegen die chick die euro's komt halen voor de kankerverenigingquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:04 schreef ANWB het volgende:
Van mij krijgen ze helemaal niks, slecht voor de vergrijzing.![]()
En waarom zouden ze je ogen niet mogen gebruiken ? niet flauw bedoelt maar dood is dood of denk je je ogen nog in de hemel ofzo nodig te hebbenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:04 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Daarom
[..]
Toch blijft het smerig
[..]
Niet met m'n ogen fucken.
Voor de rest mogen ze alles hebben, maar dat niet.
Slecht punt ja, als je dood bent weet je niet meer wat wel of niet prettig is , je voelt niets weetjewel. Dus leg me maar uit wat er onprettig is als ze iets bij je weghalen als je dood bentquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:05 schreef addie het volgende:
[..]
En dat mensen gewoon het idee niet prettig vinden is geen goed punt?
Gewoon ik vind het niet echt een denderend plan.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:05 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
En waarom zouden ze je ogen niet mogen gebruiken ? niet flauw bedoelt maar dood is dood of denk je je ogen nog in de hemel ofzo nodig te hebben. Leg uit.
Ja. Ik heb prachtige organenquote:
1. Het idee dat ik leeggeplukt wordt (of familie van me als die zouden overlijden) vind ik niet prettig.. Ik zou bijvoorbeeld bij familie het idee hebben dat zijn of haar lichaam is geschonden..quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:06 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Slecht punt ja, als je dood bent weet je niet meer wat wel of niet prettig is , je voelt niets weetjewel. Dus leg me maar uit wat er onprettig is als ze iets bij je weghalen als je dood bent
Zou er nog maar een keer over nadenken , en bedenken hoe blij je zelf zou zijn met organen als je die nodig hebt ...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:07 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Gewoon ik vind het niet echt een denderend plan.
1. dood is dood, of je nou weggeplukt word of niet, je word toch onder de grond gelegd dus kunnen ze beter nog wat nuttigs met je doenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:08 schreef addie het volgende:
[..]
1. Het idee dat ik leeggeplukt wordt (of familie van me als die zouden overlijden) vind ik niet prettig.. Ik zou bijvoorbeeld bij familie het idee hebben dat zijn of haar lichaam is geschonden..
2. Ik ben er niet 100% van overtuigd dat ze hun uiterste best doen als de kans toch klein is dat ik blijf leven
3. Ik vind het simpelweg een raar idee
Ja daarom stel ik dus, zeg 90 procent, beschikbaar.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:09 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Zou er nog maar een keer over nadenken , en bedenken hoe blij je zelf zou zijn met organen als je die nodig hebt ...![]()
En ik vind het respectloos, mijn mening, simpelquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:10 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
1. dood is dood, of je nou weggeplukt word of niet, je word toch onder de grond gelegd dus kunnen ze beter nog wat nuttigs met je doen
2. dat snap ik niet
3. wat is er nou raar aan![]()
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:38 schreef CodeCaster het volgende:
mijn lever en longen willen ze niet
Ik zeur niet, ik discussier dit is een forumquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:10 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ja daarom stel ik dus, zeg 90 procent, beschikbaar.
Inclusief een een groot sporthart en dikke longinhoud. Niet zeuren dus.
Dan liever als die tweede. Ik wil er niet als een neger uitzien als ik dood ben.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:13 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
[afbeelding] Niet klikken als je een zwakke huilmaag hebt [afbeelding]
Is het nou zo vreemd dat sommige mensen liever zo er bij willen liggen dan zo??
dat is een autopsie, zo kom je er echt niet uit te zien bij het afstaan van je organenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:13 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Jij zeurt dat het nergens op slaat dat je je oogweefsel en huid wil houden, omdat je toch dood gaat.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:13 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Ik zeur niet, ik discussier dit is een forum
Ja best vreemd, kan je je toch wel overheen zetten, laat gewoon je lichaam bedekken bij het afscheid van de nabestaanden o.i.d . Daar is heus wel een oplossing voorquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:13 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Whehequote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:14 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dan liever als die tweede. Ik wil er niet als een neger uitzien als ik dood ben.![]()
Het word steeds gekker, waarom zou je in 20 stukken in de rijn verdwijnen als je donor bentquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:15 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Jij zeurt dat het nergens op slaat dat je je oogweefsel en huid wil houden, omdat je toch dood gaat.
Sommige mensen willen bepaalde dingen nu éénmaal houden.
Jij wilt toch ook liever normaal en netjes worden begraven ipv in 20 stukken in de Rijn te verdwijnen?
Hoi, er kunnen duizenden andere redenen zijn waarom iemand een nieuw orgaan nodig zou hebben.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:13 schreef Nappeklapperapper het volgende:
En wat vind je dan van mensen die opzettelijk hun lichaam verneuken (rokertjes) en toch voor een paar longen in aanmerking komen? En wat dacht je van een hart voor iemand die steeds aan de oppeppende middelen zit?![]()
en een lever voor een drinker ook natuurlijk
Jij begrijpt mequote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:15 schreef Big_Boss_Man het volgende:
"Meneer, door een zeldzame soort boomschimmel zijn allebei uw nieren aangetast. Helaas vindt iedereen het een eng idee om zich open te laden snijden als ie dood is, maar ik kan u wel een boekenbon regelen."
Als ik dood ben vind ik het eng inderdaad, als mijn vriendin of familie een nier nodig heeft tijdens leven: ga je gangquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:15 schreef Big_Boss_Man het volgende:
"Meneer, door een zeldzame soort boomschimmel zijn allebei uw nieren aangetast. Helaas vindt iedereen het een eng idee om zich open te laden snijden als ie dood is, maar ik kan u wel een boekenbon regelen."
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:14 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dan liever als die tweede. Ik wil er niet als een neger uitzien als ik dood ben.![]()
Zo laten ze je er echt niet bij liggen hoor.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:13 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:14 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat zou niet zo netjes staan.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:17 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Zo laten ze je er echt niet bij liggen hoor.
Wil je gewoon netjes worden begraven ja of nee?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:16 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Het word steeds gekker, waarom zou je in 20 stukken in de rijn verdwijnen als je donor bent![]()
Totale onzin wat je hier schrijft.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:21 schreef bellerophon81 het volgende:
Als je dood bent zijn je organen dood dus dan hebben ze niets aan je. Je halen wat eruit als je half-dood bent!
Nee dank je... zolang ik niet weet wat ik wil zeg ik NEE... dan hoeven mijn nabestaande ookgeen moeilijke keuze te maken over wat er moet gebeuren.
Misschien verander ik het nog eens... maar dnek het niet
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:22 schreef Pakspul het volgende:
Doner Nee, Döner Ja!
En dat gaat dus niet he....quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:30 schreef Perfect_Survivor het volgende:
Ik ben nog geen donor maar denk er wel aan om dit worden, als is het maar om mijn naasten...
Ik ben het met je eens dat het een kinderachtige regel is.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:33 schreef karr-1 het volgende:
Zolang de discriminerende regel die zegt dat ze niets van mij willen hebben omdat ik homo ben nog bestaat, wil ik niet eens geen donor zijn. Waarom van mij niet en van een hetero wel? Omdat wij een grotere risicogroep vormen. My ass, ik doe alles ook veilig en heb geen enkele ziekte onder de leden.
Is het makkelijk poepen nadat je anaal genomen bent?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:33 schreef karr-1 het volgende:
Zolang de discriminerende regel die zegt dat ze niets van mij willen hebben omdat ik homo ben nog bestaat, wil ik niet eens geen donor zijn. Waarom van mij niet en van een hetero wel? Omdat wij een grotere risicogroep vormen. My ass, ik doe alles ook veilig en heb geen enkele ziekte onder de leden.
Probeer het eensquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:43 schreef ANWB het volgende:
[..]
Is het makkelijk poepen nadat je anaal genomen bent?![]()
Dat denk jij. Bewijs maar.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:41 schreef RoelRoel het volgende:
Hoe egoïstisch ben je eigenlijk als je je druk maakt over hoe het met je gaat als je dood bent, dan ben je toch dood? Wat is daar niet te begrijpen aan: dood = niet levend. Je bent er niet meer, je denkt niet meer, je hersenen zijn dood.
Dus kun je net zo goed iemand helpen.
Maar je bent er wel mee bezig, niet..quote:
Ik vind wel dat je zeurt. Als je discussieert, sta je tenminste een beetje open voor de mening van anderen. Van die openheid geef je allerminst blijk. Ik heb al een aantal goede redenen om geen donor te worden voorbij zien komen, maar je doet ze haast allemaal als onzinnig af.quote:Ik zeur niet, ik discussier dit is een forum
Je wordt je hele leven al kaalgeplukt door de overheid. En alsof dat gedurende je leven niet genoeg is geweest, willen ze als je dood bent ook je lichaam nog. Dat laatste kun je gelukkig (nog) voorkomenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:41 schreef RoelRoel het volgende:
Hoe egoïstisch ben je eigenlijk als je je druk maakt over hoe het met je gaat als je dood bent, dan ben je toch dood? Wat is daar niet te begrijpen aan: dood = niet levend. Je bent er niet meer, je denkt niet meer, je hersenen zijn dood.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:17 schreef addie het volgende:
[..]
Als ik dood ben vind ik het eng inderdaad
Ik snap je punt, maar er zijn mensen die geloven in leven na de dood en dat soort dingen. Daarbij heeft nog nooit iemand kunnen beweren hoe het precies is om dood te zijn dus wie ben jij om te beweren dat je er dan niet meer bent?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:41 schreef RoelRoel het volgende:
Nou nee, dit zijn infantiele redenen die slechts gebaseerd zijn op angst, ijdelheid of egoisme tegenover de reden om een mens in leven te houden.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:56 schreef Jutima het volgende:
En laten we wel wezen, het 'raar' of 'eng' vinden (ook al ben je straks dood, NU leef je nog), het niet prettig vinden voor je nabestaanden, bang zijn dat ze misschien net ietsje minder moeite zullen doen je leven te redden, de vergrijzing en overbevolking, en tot slot de discriminatie van homosexuelen, allemaal net zo'n geldige redenen om geen donor te worden als de redenen om wel donor te worden.
Asjeblieft zeg, iedereeen loopt tegenwoordig te zeveren dat het geloof zuigt en niemand gelooft nog, maar nu het over donors gaat geloven we opeens allemaal in leven na de dood.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:01 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar er zijn mensen die geloven in leven na de dood en dat soort dingen.
Dank uquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:56 schreef Jutima het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je zeurt. Als je discussieert, sta je tenminste een beetje open voor de mening van anderen. Van die openheid geef je allerminst blijk. Ik heb al een aantal goede redenen om geen donor te worden voorbij zien komen, maar je doet ze haast allemaal als onzinnig af.
Omdat ik het belangrijk vind iets bij te dragen, ben ik vegetarier, geef ik structureel aan goede doelen, vind ik het een soort van 'plicht' om voor mensen de deur open te houden, vriendelijk te zijn, etc. Ik wil mezelf hiervoor absoluut geen klopje op eigen schouder geven, "Wat ben ik toch goed", ik wil slechts duidelijk maken dat ik een sociaal en betrokken karakter heb, ondanks dat ik geen donor ben.
En mijn reden? Die heb ik niet. Ik wil het gewoon niet hebben, punt. Mijn lichaam, mijn organen, mijn keuze. En laten we wel wezen, het 'raar' of 'eng' vinden (ook al ben je straks dood, NU leef je nog), het niet prettig vinden voor je nabestaanden, bang zijn dat ze misschien net ietsje minder moeite zullen doen je leven te redden, de vergrijzing en overbevolking, en tot slot de discriminatie van homosexuelen, allemaal net zo'n geldige redenen om geen donor te worden als de redenen om wel donor te worden.
quote:
Voor jou misschien niet, voor diegenen die het niet willen dus welquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:02 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou nee, dit zijn infantiele redenen die slechts gebaseerd zijn op angst, ijdelheid of egoisme tegenover de reden om een mens in leven te houden.
bepaald niet even geldig lijkt me.
Niet meer of minder egoistisch dan iemand die verder wil leven met een orgaan van een ander.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:02 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou nee, dit zijn infantiele redenen die slechts gebaseerd zijn op angst, ijdelheid of egoisme tegenover de reden om een mens in leven te houden.
Geen argument.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:46 schreef pippe het volgende:
Mjn hart wil ik een ander niet aandoen want ik heb geen goed hart en ik wil niet dat mijn bagger die ik met me mee draag een ander overneemt.
Nou nee, dan heb je nog iets om voor te leven. In het geval je sterft maakt het toch geen zak uit.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:08 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Niet meer of minder egoistisch dan iemand die verder wil leven met een orgaan van een ander.
Dat boeit me niet.quote:En je nalatenschap? Laat jij die na aan een willekeurige bijstandsmoeder, of aan je nabestaanden?
Dat klopt, net zoals anderen mogen beslissen of ze dat egoistisch vinden.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:04 schreef addie het volgende:
Gelukkig mag iedereen dat nog voor zichzelf beslissen
En als je dan in het hiernamaals naar de wc moet kan dat niet omdat je nieren verwijderd zijnquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:41 schreef RoelRoel het volgende:
Ik vind niet dat jij dat voor een ander uit kan maken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:02 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Iedereen, niemand? Praat voor jezelf, er zijn nog genoeg mensen die wel geloven en daarbij staat het of een geloof op zich helemaal los van het geloven in leven na de dood.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:04 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Asjeblieft zeg, iedereeen loopt tegenwoordig te zeveren dat het geloof zuigt en niemand gelooft nog, maar nu het over donors gaat geloven we opeens allemaal in leven na de dood..
Uiteraardquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:12 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat klopt, net zoals anderen mogen beslissen of ze dat egoistisch vinden.
Gelukkig zegt mijn avatar niets over wat ik in mijn prive leven doequote:Maar jou laatste zinnetje + jou avater die botsen nogal een beetje met elkaar (ook al weet ik dat je het op de parkkeerplaats ook veilig kan doen)
Niet moeilijker of makkelijker dan het normaal is. Wat is het verband tussen anale sex en poepen?quote:Is het makkelijk poepen nadat je anaal genomen bent?
Wel over je beroepsleven?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gelukkig zegt mijn avatar niets over wat ik in mijn prive leven doe![]()
Je hebt dan toch minder weerstand.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niet moeilijker of makkelijker dan het normaal is. Wat is het verband tussen anale sex en poepen?
Voor de nabestaanden misschien? Voor hun kan het gevoelsmatig veel uitmaken of ze een 'complete' overledene begraven, of een incomplete.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:12 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou nee, dan heb je nog iets om voor te leven. In het geval je sterft maakt het toch geen zak uit.
Ervaring?quote:
Het is echt een obsessie voor je, niet?quote:
Je nabestaande kunnen er ook gevoelsmatig iets goeds uithalen dat je in ieder geval andere mensen nog hebt kunnen helpen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:35 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Voor de nabestaanden misschien? Voor hun kan het gevoelsmatig veel uitmaken of ze een 'complete' overledene begraven, of een incomplete.
En ja, dan noem me maar egoistisch, maar in dat geval is voor mij dat kleine stukje comfort voor mijn nabestaanden belangrijker dan een volslagen onbekende.
Gastquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:39 schreef ANWB het volgende:
[..]
Nee, maar door iets op te rekken creëer je meer ruimte.![]()
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:56 schreef DDBtje het volgende:
Wanneer iemand geen donor is vind ik eigenlijk dat die persoon ook geen recht heeft op een orgaan wanneer hij/zij dat nodig heeft...voor wat, hoort wat! (en dit zeg ik in de wetenschap dat mijn vriend geen donorcodicil heeft)
En wie rookt ook niet helpen en mensen met overgewicht ook fijn aan het lot overlaten......quote:
en als mensen geen donor mogen zijn?quote:
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:49 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Je nabestaande kunnen er ook gevoelsmatig iets goeds uithalen dat je in ieder geval andere mensen nog hebt kunnen helpen.
Ik moest even goed nadenken. Dat je argument (ten dele) geldig is, valt natuurlijk niet te ontkennen. Als we met een humane bril op een vergelijking tussen angst, ijdelheid, egoisme en de wil anderen te helpen zouden maken, kan ik niet anders dan het laatste als 'beter' te bestempelen. Toch ben ik het niet met je eens.quote:Nou nee, dit zijn infantiele redenen die slechts gebaseerd zijn op angst, ijdelheid of egoisme tegenover de reden om een mens in leven te houden.
Eens. dan moet het voorlopig maar zo.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:56 schreef DDBtje het volgende:
Wanneer iemand geen donor is vind ik eigenlijk dat die persoon ook geen recht heeft op een orgaan wanneer hij/zij dat nodig heeft...voor wat, hoort wat! (en dit zeg ik in de wetenschap dat mijn vriend geen donorcodicil heeft)
Ik heb een hekel aan kortzichtige mensen die menen dat hún mening de enige juiste is. Mensen die vinden dat alles dat buiten wat zíj juist achten associaal en verachtelijk is. Als jouw mening een feit was, dan zou dat hele donor ja/nee formulier niet eens bestaan.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:37 schreef paultjuhhh het volgende:
Ja, ik heb echt een hekel aan mensen die geen donor willen zijn. Ik ben donor voor alle organen , waarom?
Waarom niet ?!!? Ik vind het asociaal als je geen donor bent, stel dat je zelf een ongeluk krijgt of een ziekte en organen nodig hebt. Ik snap mensen niet die geen donor willen zijn. Als je dood bent ben je dood, dus je voelt niets, simpel. En voor de gelovigen, god zou het denk ik alleen maar goed vinden als je zo aardig bent de andere mensen te helpen na je dood.
Zo dat wou ik even kwijt, ik hoop zinvolle reacties te krijgen op de niet donor mensen onder ons of waren jullie alleen maar te lui om dat formuliertje in te vullen ?
Bullshit. Iedereen heeft redenen om wel of niet bepaalde dingen te doen voor onbekenden. Of dat nou doneren aan één van de duizenden goede doelen is, of als orgaandonor willen functioneren is irrelevant. Ik durf wel te stellen dat vrijwel iedereen op die manier wel *iets* belangeloos zal doen voor een ander, en ik zie niet in waarom geen donor zijn ineens als asociaal getypeerd wordt, terwijl duizenden goede doelen niets geven normaal is.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
.
Het gaat er puur om dat niemand iets wil doen (ook al is het van essentieel belang) voor een onbekende.
Dat is onze huidige maatschappij van asocialen.
Vind ik onvergelijkbaar. Je hebt hier de kans om iets goeds te doen met iets waar je werkelijk helemaal niets aan hebt, zelfs geen biertje.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:19 schreef Jutima het volgende:
Veel van mijn vrienden denken hier anders over. Ze hebben zelf gewerkt voor hun geld, veel zwervers hebben hun situatie aan hun eigen handelen te danken, enz. Mijn vrienden voelen zich prettiger bij dat extra biertje dan bij het helpen van die zwerver. Is dat egoistischer dan mijn handelen? Misschien.
Maar, is het verkeerder dan mijn handelen? Toch zeker niet! Heeft niet iedereen het fundamentele recht om zich, in dit niet altijd gemakkelijke leven, prettig te voelen op de manier die hij of zij goeddunkt?
Tja, als we spirituele discussies gaan houden kun je doorgaan tot je een ons weegt. Misschien is je geest duizendmaal zo sterk geworden omdat je iemand anders in leven laat, na je dood, weet jij veel.quote:En dan nog het volgende. Los van met welke bril op we tegen zaken aankijken, is in dit geval de context niet van enorm belang?
Je kunt op meerdere manieren tegen het fysieke leven aankijken. Het fysieke leven is het enige dat bestaat, er is een soort 1:1-verhouding tussen het fysieke en geestelijke (spirituele) leven, het fysieke leven is slechts een tijdelijke incarnatie van het spirituele. Hoewel in het laatste geval het fysieke leven een beduidend minder prominente plaats inneemt, is toch duidelijk dat het fysieke bestaan altijd betekenis heeft. Het fysiek leven is altijd een onderdeel van je bestaan.
Zijn angst en egoisme om je eigen bestaan nu werkelijk minder dan de goodwill anderen te helpen? Is het niet heel logisch dat je je eigen bestaan, je eigen leven, belangrijker vindt dan het bestaan van een willekeurige derde? Kennelijk worden je organen pas gebruikt als je hersendood bent, maar wie kan me met 100% zekerheid zeggen dat ik dan daadwerkelijk dood ben? Bepaalde meditatieve staten lijken qua hoeveelheid hersenactiviteit heel erg veel op hersendood zijn...
In ieder geval zeer onrealistisch. En niet al te snugger in mijn ogen.quote:Zijn angst en egoisme dan nog steeds zo infantiel?
Alleen de mensen die "wettelijk" uitgesloten zijn, dus mensen die als donor niet geaccepteerd worden, vind ik een uitzondering. Maar je kan (bijna) altijd nog donor worden van iets...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
en als mensen geen donor mogen zijn?
Wel weer typisch dat je geen enkele reden geeft waarom het NIET geven van een orgaan zinvol zou zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:23 schreef Leigh het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan kortzichtige mensen die menen dat hún mening de enige juiste is. Mensen die vinden dat alles dat buiten wat zíj juist achten associaal en verachtelijk is. Als jouw mening een feit was, dan zou dat hele donor ja/nee formulier niet eens bestaan.
Toch bestaan ze, en waarom? Omdat we in dit land mogen kiezen wat we willen dat er gebeurd met ons eigen lijf. Wat jij daarvan vindt, wel, boeiend. Dat heb je maar te vinden.
Als je denkt dat je met een dergelijke OP donoren gaat werven, dan heb je het mis. Denk dat je dat verspilt hebt met je laatste regel.
En, zoals gezegt, mensen die men niet als donor wil?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:20 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Eens. dan moet het voorlopig maar zo.
Dat is helemaal niet normaal, maar dat kan ik nog eerder begrijpen omdat je bij goede doelen wel heel erg moeilijk aanwijsbare gevolgen hebt van je individuele actie.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
en ik zie niet in waarom geen donor zijn ineens als asociaal getypeerd wordt, terwijl duizenden goede doelen niets geven normaal is.
Tja, dan verschillen wij daarover van mening.quote:Wat er met mijn lichaam gebeurt, ook al ben ik dood, is aan MIJ, en daar is m.i. NIETS asociaals aan.
Als alles wat iemand doet 'zinvol' zou moeten zijn, dan kun je een hoop activiteiten opdoeken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:27 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wel weer typisch dat je geen enkele reden geeft waarom het NIET geven van een orgaan zinvol zou zijn.
(blabla.. hoef ik niet... mijn lichaam...blabla...)
Dat vind ik dan weer zoeken naar allerlei extreme buitencategorieen. Zal ongetwijfeld nodig zijn bij een praktische invulling, maar in deze discussie vrij zinloos.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En, zoals gezegt, mensen die men niet als donor wil?
Het enige wat je hoeft te zeggen is 'Ik ben donor. Ze mogen mijn ontzielde lichaam leeghalen!' en je bent 'een goed mens'. Geen donor? 'Egoïstisch stuk vreten. Je hebt ook niets over voor de medemens!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Bullshit. Iedereen heeft redenen om wel of niet bepaalde dingen te doen voor onbekenden. Of dat nou doneren aan één van de duizenden goede doelen is, of als orgaandonor willen functioneren is irrelevant. Ik durf wel te stellen dat vrijwel iedereen op die manier wel *iets* belangeloos zal doen voor een ander, en ik zie niet in waarom geen donor zijn ineens als asociaal getypeerd wordt, terwijl duizenden goede doelen niets geven normaal is.
En dat maakt het meteen de juiste keuze voor jou.quote:Wat er met mijn lichaam gebeurt, ook al ben ik dood, is aan MIJ, en daar is m.i. NIETS asociaals aan.
Tja, waarover discussieren we hier op dit forum dan uberhaupt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:29 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Als alles wat iemand doet 'zinvol' zou moeten zijn, dan kun je een hoop activiteiten opdoeken.
Dat kan ik je niet ontnemen, maar het lijkt me wel de definitie van egoisme, of niet soms?quote:Bovendien, als IK me er goed bij voel, is het voor mij zinvol. Wie ben jij om mij dat te ontnemen?
Ah, dus mensen met een erfelijke ziekte, homo´s, chronisch zieken, die mogen van jou geen donororgaan omdat ze zelf niet gewenst zijn als donor. Voor jouw zijn dat " allerlei extreme buitencategorieen"quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:30 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer zoeken naar allerlei extreme buitencategorieen. Zal ongetwijfeld nodig zijn bij een praktische invulling, maar in deze discussie vrij zinloos.
Als iemand een gedoneerd orgaan per se niet wil, dan krijgt hij hem maar niet, het is niet anders.
Waarom doet een mens vrijwilligerswerk? Om de wereld een beetje te helpen, maar zou diegene dat doen als hij of zij zich er niet goed door zou gaan voelen? Voila, de definitie van egoisme.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:31 schreef Posdnous het volgende:
Dat kan ik je niet ontnemen, maar het lijkt me wel de definitie van egoisme, of niet soms?
Zodat jij kan bepalen of ie zinvol is voor mij?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:27 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wel weer typisch dat je geen enkele reden geeft waarom het NIET geven van een orgaan zinvol zou zijn.
(blabla.. hoef ik niet... mijn lichaam...blabla...)
Het is heel simpel jij vind dat anderen hun organen maar moeten afstaan ook al vinden zij dat niet. Zij vinden namelijk dat ze dat gewoon zelf uit mogen maken zonder opgaaf van reden. Maar het kan komen door zoals ik al eerder zei: geloof of toch dat ze bang zijn voor iets. Zij mogen dat vinden omdat het hun lichaam is en daar heb jij niks over te zeggen en al helemaal niet ze als asociaal of egoïstisch te bestempelen, daar heb jij simpelweg het recht niet toe.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:27 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hopelijk ben je dan geen roker, alcoholist of dikzak want die mogen ze, als je zo gaat redeneren, dan ook niet helpen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:20 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Eens. dan moet het voorlopig maar zo.
Dat zegt niemand, het is niet zo zwart-wit dat de personen meteen goed of slecht zijn, maar het gaat hier om een persoonlijke stellingname en die kun je best beoordelen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:31 schreef Leigh het volgende:
[..]
Het enige wat je hoeft te zeggen is 'Ik ben donor. Ze mogen mijn ontzielde lichaam leeghalen!' en je bent 'een goed mens'. Geen donor? 'Egoïstisch stuk vreten. Je hebt ook niets over voor de medemens!'
Ach jee, eerste recht, wat mij betreft ben je na je dood helemaal geen eigenaar meer van je lichaam.quote:Zo heb ik ze vaker gezien. Het is diep triest dat mensen om hun eerste recht, het recht om te beslissen wat er met hun eigen lichaam gebeurt, uitgejouwd worden.
Ik accepteer het ook hoor, maar ik ben het er niet me eens.quote:Gelukkig zijn er ook nog mensen (anders dan de TS) die inzien dat welke keuze je ook maakt, aan die persoon en aan die persoon alleen is en dat kan accepteren ook al zijn ze het er misschien niet mee eens. Laten we hopen dat dit de meerderheid betreft.
[..]
Daarmee sluit je dus ook een heel lief meisje uit die nooit iemand kwaad heeft gedaan en haar leven lang CF heeft al. Ik noem maar even een verzonnen voorbeeld.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:32 schreef Ms.Poes het volgende:
Ik zou wellicht weer donor willen zijn als ik zelf ook wat te zeggen zou hebben wat betreft degene die mijn orgaan gaat dragen. Kinderachtig, wel he, maar ik heb een dusdanige hekel aan de meeste mensen dat mijn ziel echt niet zou rusten, mocht de verkeerde met mijn orgaantjes gaan pimpen.
Ik ben wel donor geweest, jarenlang, was voor mij ook vanzelfsprekend, mijn lijf zal voor mij niet meer van nut zijn dus dan graag voor iemand anders! Maar als ik er heel eerlijk over nadenk, gun ik niet iedereen mijn organen, klaar.
Ik dacht dat je andersom bedoelde, dat iemand volgens zijn geloof een orgaan van 1 van bovengenoemden per se niet zou willenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, dus mensen met een erfelijke ziekte, homo´s, chronisch zieken, die mogen van jou geen donororgaan omdat ze zelf niet gewenst zijn als donor. Voor jouw zijn dat " allerlei extreme buitencategorieen"
Hoofdzaak/bijzaak discussie.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:34 schreef Ms.Poes het volgende:
[..]
Waarom doet een mens vrijwilligerswerk? Om de wereld een beetje te helpen, maar zou diegene dat doen als hij of zij zich er niet goed door zou gaan voelen? Voila, de definitie van egoisme.
Goed punt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:37 schreef Ms.Poes het volgende:
Oh ja, ik vind het feit dat er al meer dan genoeg mensen zijn, ook wel een gegronde reden om het niet te doen. Moet iedereen maar gered worden? Moet elk mens minstens 80 lentes worden? Koste wat kost?
Tot het een geliefde van je is. Dan schreeuw je moord en brand dat hij/zij gered moeten worden en dat er meer donoren moeten komen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:37 schreef Ms.Poes het volgende:
Oh ja, ik vind het feit dat er al meer dan genoeg mensen zijn, ook wel een gegronde reden om het niet te doen. Moet iedereen maar gered worden? Moet elk mens minstens 80 lentes worden? Koste wat kost?
En dus bestempel je die mensen maar als egoïst / asociaal? Als we het dan toch over goodwill gaan hebben kan ik ook wel gaan zeggen dat alle rijken hun geld moeten gaan afstaan aan de armen (want ja, zoveel geld heb je in principe niet nodig, net als organen als je dood bent). Op zo'n manier kan ik iedereen die niks aan goede doelen doet en/of vrijwilligers werk ook wel gaan bestempelen als egoïst of asociaal.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:35 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat zegt niemand, het is niet zo zwart-wit dat de personen meteen goed of slecht zijn, maar het gaat hier om een persoonlijke stellingname en die kun je best beoordelen.
[..]
Ach jee, eerste recht, wat mij betreft ben je na je dood helemaal geen eigenaar meer van je lichaam.
[..]
Ik accepteer het ook hoor, maar ik ben het er niet me eens.
En dat is ook zo, en dat moeten ze ook zelf weten, maar dan mag ik toch wel de discussie aangaan waaromz e dat vinden, en dat weet vrijwel niemand. 'Ik vind dat gewoon' dat soort suffe geneuzel krijg je dan.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:34 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Het is heel simpel jij vind dat anderen hun organen maar moeten afstaan ook al vinden zij dat niet. Zij vinden namelijk dat ze dat gewoon zelf uit mogen maken zonder opgaaf van reden.
Tot jij of je dierbaren het opeens is. Dan piep je wel anders.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:37 schreef Ms.Poes het volgende:
nee, hun mening in deze is wel asociaal.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:40 schreef BobbyB het volgende:
[..]
En dus bestempel je die mensen maar als egoïst / asociaal?
Nou, sociaal is het ook bepaald niet.quote:Als we het dan toch over goodwill gaan hebben kan ik ook wel gaan zeggen dat alle rijken hun geld moeten gaan afstaan aan de armen (want ja, zoveel geld heb je in principe niet nodig, net als organen als je dood bent). Op zo'n manier kan ik iedereen die niks aan goede doelen doet en/of vrijwilligers werk ook wel gaan bestempelen als egoïst of asociaal.
Homo`s mogen geen orgaandonor zijn in NLquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:38 schreef Posdnous het volgende:
Dat homo-aspect doet voor mij helemaal niet terzake. Mensen die geen orgaan van homo's willen moeten hun muil houden, dat slaat nergens op, en bovendien komen ze dat toch niet te weten.
Nou, ik gaf eerder iets aan over geloof en toen zei jij dat niemand geloofde etc.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:40 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En dat is ook zo, en dat moeten ze ook zelf weten, maar dan mag ik toch wel de discussie aangaan waaromz e dat vinden, en dat weet vrijwel niemand. 'Ik vind dat gewoon' dat soort suffe geneuzel krijg je dan.
Oftewel de goede moeten lijden onder de kwaden?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:32 schreef Ms.Poes het volgende:
Ik zou wellicht weer donor willen zijn als ik zelf ook wat te zeggen zou hebben wat betreft degene die mijn orgaan gaat dragen. Kinderachtig, wel he, maar ik heb een dusdanige hekel aan de meeste mensen dat mijn ziel echt niet zou rusten, mocht de verkeerde met mijn orgaantjes gaan pimpen.
Ik ben wel donor geweest, jarenlang, was voor mij ook vanzelfsprekend, mijn lijf zal voor mij niet meer van nut zijn dus dan graag voor iemand anders! Maar als ik er heel eerlijk over nadenk, gun ik niet iedereen mijn organen, klaar.
Is dat zo? Wist ik niet.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Homo`s mogen geen orgaandonor zijn in NL
Men meent dat homo`s een veel te groot risico zijn, die flikkers zijn immers allemaal seropositiefquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:48 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Is dat zo? Wist ik niet.
En er is geen aanwijsbare medische reden voor neem ik aan?
Tja daar denk ik echt anders over.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:42 schreef Posdnous het volgende:
[..]
nee, hun mening in deze is wel asociaal.
Nee, maar goed dan kunnen we heel KLB wel volplempen met dingen die asociaal zijn. Ik vind gewoon, heel simpel, dat je daarin vrij moet zijn en dat niet een ander mag gaan oordelen of dat asociaal of egoïstisch is.quote:Nou, sociaal is het ook bepaald niet.
Tot je zelf zorg nodig hebt...quote:
Tja, sommige mensen wel natuurlijk, waaronder jij kennelijk. Maar het aantal praktizerend gelovigen is toch wel flink minder dan het aantal mensen dat geen donor wil zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:45 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nou, ik gaf eerder iets aan over geloof en toen zei jij dat niemand geloofde etc.
Ja, zo redeneren al die mensen die geen donor willen zijn, gewoon ontkennen en doodzwijgen.quote:Ik denk dat de discussie aangaan ook niet echt veel uitmaakt, je wint er in ieder geval niks mee want het is hetzelfde als discussiëren over smaak. Zij hebben toch al hun keus gemaakt.
Lijkt me sterk dat het met seropositief te maken zou hebben. heb je een link of zo naar bepaalde uitleg waarom ze geen donor mogen zijn?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Men meent dat homo`s een veel te groot risico zijn, die flikkers zijn immers allemaal seropositief
Ik ben katholiek:quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Hoe denken gelovigen eigenlijk over orgaan donatie ?
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:38 schreef jordeeeh het volgende:
Ik wil donor worden maar ben te lui om het formulier in te vullen. Maar mn vader weet dat ik donor wil zijn en hij bepaalt het ook voor mij als ik op dit moment dood zou gaan. Dus komt wel goed.
Nee dat klopt en nee ik ben niet gelovig maar praktisch al mijn tantes / ooms zijn dan weer wel gelovig en een aantal zijn dan weer wel donor. Denk sowieso dat inderdaad de jongere generatie minder gelovig is hoewel ik er een aantal ken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:51 schreef Posdnous het volgende:
Tja, sommige mensen wel natuurlijk, waaronder jij kennelijk. Maar het aantal praktizerend gelovigen is toch wel flink minder dan het aantal mensen dat geen donor wil zijn.
Dus die 1 op 1 regel gaat niet op lijkt me.
Ik ben het ook helemaal met je eens dat het wel degelijk belangrijk is (daarom ben ik wel donor) en ik vond het idee om iedereen standaard donor te laten zijn tot je zelf aangeeft dat niet te willen ook een goed plan, jammer genoeg is dat niet doorgekomen. Maar nogmaals, als iemand aangeeft het niet te willen om wat voor reden dan ook is dat aan hem, het is inderdaad zonde dat je organen dan worden opgegeten door meneer en mevrouw worm of als as wordt uitgestrooid op de middenstip van de Arena terwijl ze er iemand mee hadden kunnen helpen, maar dat is hun keuze en daar hebben wij niks over te zeggen. Dat vind ik tenminste.quote:Ja, zo redeneren al die mensen die geen donor willen zijn, gewoon ontkennen en doodzwijgen.
Ze beseffen niet hoe gigantscih belangrijk het wel niet is om donor te zijn. Het is geen spelletje of zo.
Zou god geen bedoeling hebben bij het falen van een orgaan?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:58 schreef 61neorej het volgende:
Ik ben christelijk en ik denk dat god liever heeft dat ik andere mensen na mijn dood help aan een zo goed mogelijk leven dan dat ik niet doneer omdat je na je dood verder leeft. Dat gebeurt toch niet in het lichaam zelf.
Ik denk niet dat god veel invloed heeft op ons leven zolang we op aarde zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:01 schreef ANWB het volgende:
[..]
Zou god geen bedoeling hebben bij het falen van een orgaan?
Misschien wel.. en is het juist zijn bedoeling om andere organen te sparen zodat ze gedoneerd kunnen worden.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:01 schreef ANWB het volgende:
[..]
Zou god geen bedoeling hebben bij het falen van een orgaan?
Waarom is het onnatuurlijk?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:10 schreef Marc1711 het volgende:
Alleen mijn naasten krijgen mijn organen, de rest kan opzouten, het is mijn lichaam bovendien is het nogal onnatuurlijk!
En dat kan dus alleen als een naaste een orgaan nodig heeft zoals één van een paartje. (Nier, long, huid of een stukje lever misschien) En maar goed ook.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:10 schreef Marc1711 het volgende:
Alleen mijn naasten krijgen mijn organen, de rest kan opzouten, het is mijn lichaam bovendien is het nogal onnatuurlijk!
Ik word liever in stukken begraven en dat ik nog iemand kan helpen na mijn dood dan dat ik netjes onder de grond word gelegd en niemand er wat aan heeftquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:18 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Wil je gewoon netjes worden begraven ja of nee?
Zo ja, zo denken bepaalde mensen ook over bepaalde organen. Zo moeilijk is dat toch in te beelden?
Oh dus mensen die zijn die moet je ook maar geen medicijnen meer gevenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:37 schreef Ms.Poes het volgende:
IIk hoop het want ik geloof dat er ook een groot deel is die gewoon er niet over WIL nadenken of te lui is om donor te worden , dat verhelp je hiermeequote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:20 schreef ondeugend het volgende:
Nee jouw OP gaat de mensen over de streep trekken hoor![]()
.
Ik vind dat iedereen recht heeft op organen, ook al is men zelf geen donor.
Het tekort aan organen is grotendeels te wijten aan te weinig voorlichting (Er zijn mensen nog steeds bang dat ze worden opengesneden terwijl men nog niet dood is bijvoorbeeld) Ook helpt de overheid niet mee door geen systeem zoals Belgie heeft in te voeren. Campagnes hebben dan ook niet zoveel zin... mensen staan er heel even bij stil en halen de schouders weer op.
Misschien dat dit kabinet de plannen voor een systeem in Belgie wel door gaat voeren. Er schijnt nu een meerderheid te zijn voor het plan heb ik begrepen.
Wie ben jij om over mijn lichaam te oordelen en te beslissen. Gekquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:37 schreef paultjuhhh het volgende:
Ja, ik heb echt een hekel aan mensen die geen donor willen zijn. Ik ben donor voor alle organen , waarom?
Waarom niet ?!!? Ik vind het asociaal als je geen donor bent, stel dat je zelf een ongeluk krijgt of een ziekte en organen nodig hebt. Ik snap mensen niet die geen donor willen zijn. Als je dood bent ben je dood, dus je voelt niets, simpel. En voor de gelovigen, god zou het denk ik alleen maar goed vinden als je zo aardig bent de andere mensen te helpen na je dood.
Ik was sarcastisch.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:10 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
IIk hoop het want ik geloof dat er ook een groot deel is die gewoon er niet over WIL nadenken of te lui is om donor te worden , dat verhelp je hiermee![]()
Je kan ook antwoorden met een uitleg waarom je het niet bentquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:12 schreef Koenz0r het volgende:
[..]
Wie ben jij om over mijn lichaam te oordelen en te beslissen. Gek
ahhahahaahahha lollzlzlzlzlz hahahaquote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:27 schreef Dirktator het volgende:
Hahahaha, die tering-verlepte organen van FOK!s grootste baggeraar (Paultjuhhhh, TS) wil toch niemand hebben???
Wat is dat afscheid nemen nou waard als je het leven van iemand anders kan redden?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:48 schreef PoedelieWoepsie het volgende:
Ik wil geen donor zijn. reden, je fam. kan geen normaal afscheid nemen. want als je jou hart doneert dan moet die transplantatie snel gebeuren dus kan de fam. niet normaal afscheid nemen omdat jij dan in het ziekenhuis open wordt gesneden.
En zelf vind ik het een eng idee dat mensen mij open gaan snijden als ik dood ben.
idd !!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:51 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wat is dat afscheid nemen nou waard als je het leven van iemand anders kan redden?
Sorry maar je geeft nu een voorbeeld van typische onwetendheid op dit gebied.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:48 schreef PoedelieWoepsie het volgende:
Ik wil geen donor zijn. reden, je fam. kan geen normaal afscheid nemen. want als je jou hart doneert dan moet die transplantatie snel gebeuren dus kan de fam. niet normaal afscheid nemen omdat jij dan in het ziekenhuis open wordt gesneden.
En zelf vind ik het een eng idee dat mensen mij open gaan snijden als ik dood ben.
bronquote:Afscheid nemen
Er is altijd voldoende tijd voor afscheid van de overleden dierbare. Bij de donatie van organen is het mogelijk afscheid te nemen zowel voor als na de donatie. Ook hoeft de begrafenis of crematie niet uitgesteld te worden vanwege de donatieprocedure. De overledene blijft soms een halve tot een hele dag langer in het ziekenhuis. Dit hangt af van hetgeen wordt gedoneerd.
Opbaren ook mogelijk
Het uitnemen van organen en weefsels gebeurt met grote zorgvuldigheid en respect voor de overledene en de nabestaanden. Het lichaam van de donor kan dan ook gewoon worden opgebaard. Thuis of in een rouwcentrum. Wel moeten de nabestaanden van een donor van vitale organen bedacht zijn op de zeer bleke kleur van de overledene die veroorzaakt is door bloedverlies bij de donatieoperatie.
Redden van wat? ik zou liever gered worden van deze wereld..quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:51 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wat is dat afscheid nemen nou waard als je het leven van iemand anders kan redden?
jezus depri figuur, kill jezelf danquote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:55 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Redden van wat? ik zou liever gered worden van deze wereld..
Wow dat is diepzinnigquote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:55 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Ik wil je wel redden hoor. Heb je een touw en een krukje?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:55 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Leer lezen, ik zeg liever.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:58 schreef Laton het volgende:
[..]
jezus depri figuur, kill jezelf dan
maar zorg wel dat je eerst donor wordt![]()
Je hebt een punt. Maar goed, stel je voor dat je een vriendin hebt (misschien heb je die al) waar je heel veel van houdt en zij krijgt iets aan d'r nieren of longen whatever in ieder geval, het komt er op neer dat ze niet meer lang te leven heeft als ze geen donor orgaan krijgt. Je zou haar die extra jaartjes dan toch ook gunnen, of niet?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:59 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Leer lezen, ik zeg liever.
Redden van wat, beantwoord dat eens?
van wat moet iedereen gered worden AANGEZIEN WE TOCH ALLEMAAL DOOD GAAN.
1: nee ik heb geen vriendinquote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:15 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Je hebt een punt. Maar goed, stel je voor dat je een vriendin hebt (misschien heb je die al) waar je heel veel van houdt en zij krijgt iets aan d'r nieren of longen whatever in ieder geval, het komt er op neer dat ze niet meer lang te leven heeft als ze geen donor orgaan krijgt. Je zou haar die extra jaartjes dan toch ook gunnen, of niet?
Dat zeg ik ook niet, maar als iemand anders haar of iemand anders in jouw familie dat hart zou geven omdat die persoon hem toch niet meer nodig heeft aangezien die dood is zou je toch ook dankbaar zijn?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:17 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
1: nee ik heb geen vriendin
2: als het familie betreft is het een andere zaak maar dat heeft hier niks mee uit te staan.
3: als ik een vriendin zou hebben die een orgaan nodig heeft (stel het is een hart) dan ga ik niet mezelf van kant maken zodat ze mn hart kan krijgen
En moet ik daarom nu mezelf tot een orgaanwinkel reduceren?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:20 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar als iemand anders haar of iemand anders in jouw familie dat hart zou geven omdat die persoon hem toch niet meer nodig heeft aangezien die dood is zou je toch ook dankbaar zijn?
1.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:17 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
1: nee ik heb geen vriendin
2: als het familie betreft is het een andere zaak maar dat heeft hier niks mee uit te staan.
3: als ik een vriendin zou hebben die een orgaan nodig heeft (stel het is een hart) dan ga ik niet mezelf van kant maken zodat ze mn hart kan krijgen
Door die absurde "in leven houd maatschappij" kampt deze wereld nu met overbevolking, mensen die zichzelf compleet verneuken in leven houden, waar zijn we mee bezig..quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:21 schreef Falcon4ever het volgende:
Vraag me wel es af of je jezelf egoistisch moet/mag noemen als je wel donaties wenst te ontvangen maar niet wilt weggeven...
Ook het idee dat mijn organen ter beschikking komen aan iemand die opzettelijk z'n organen verneukt (overmatig roken/drinken) bijv. vind ik niet prettig (beetje in de richting van eigenschuld + wat is de effectieve waarde? 1 maand levensverlenging? 1 jaar?)
Ben zelf overigens geen donor en vraag me zelf soms wel af of ik überhaupt iemands anders organen zou willen...
Dus jij wilt ook geen kinderen. Mocht je ooit eens een vriendin krijgen en de liefde is wederzijds.. en het condoom knapt is de volgende afspraak met de abortuskliniek?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:23 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Door die absurde "in leven houd maatschappij" kampt deze wereld nu met overbevolking, mensen die zichzelf compleet verneuken in leven houden, waar zijn we mee bezig..
Ook dat zeg ik niet, ik reageerde op je reply over dat we toch allemaal dood gaan dus we ook maar niks hoeven te redden en ik wilde alleen maar weten hoe je zou reageren als het ging om een dierbare met nog een heel leven voor de boeg.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:22 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
En moet ik daarom nu mezelf tot een orgaanwinkel reduceren?
Lees !!!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:29 schreef Originele_Naam het volgende:
ik vind het asociaal van mensen die heel hun leven bijvoorbeeld zuipen en dan een nieuwe lever moeten krijgen omdat ze hun eigen lever kapot gezopen hebben
Bovendien geef ik alleen me organen alleen aan familie en goede vrienden. Onbekend maakt onbemind
Ok ik zal lezenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:31 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Lees !!!
Dat kan helemaal niet.
Grrrrrr... oh ja ik was weer weg.
jammer dat niet iedereen er zo over denkt als jij ze ooit nodig blijkt te hebben.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:34 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Ok ik zal lezen![]()
welke pagina van de 5 ?
Maar toch ga ik me goed bewaarde organen niet weggeven aan een onbekende, het idee al![]()
Ik wil inderdaad geen kinderen op deze wereld zetten, dat zou mij medeplichtig maken aan geestesmoord.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:25 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dus jij wilt ook geen kinderen. Mocht je ooit eens een vriendin krijgen en de liefde is wederzijds.. en het condoom knapt is de volgende afspraak met de abortuskliniek?
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:58 schreef Laton het volgende:
[..]
jezus depri figuur, kill jezelf dan
maar zorg wel dat je eerst donor wordt![]()
Als mijn tijd gekomen is, leg ik me daarbij neer. En bovendien leven met iemands anders organen is ook geen pretje. Je moet heel je leven anti-imuunsysteem pillen slikken, anders wordt het orgaan afgestoten.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:38 schreef Repeat het volgende:
[..]
jammer dat niet iedereen er zo over denkt als jij ze ooit nodig blijkt te hebben.
ik hoor je nog wel als je op je 25e dood gaat zonder transplantatie.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:40 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Als mijn tijd gekomen is, leg ik me daarbij neer. En bovendien leven met iemands anders organen is ook geen pretje. Je moet heel je leven anti-imuunsysteem pillen slikken, anders wordt het orgaan afgestoten.
Hetzij zo, sommige mensen aanvaarden het leven niet zoals het is andere wel. Je hoeft mij niet te proberen te overtuigen met jouw gedachtes. Daar heb ik helemaal geen behoefte aan.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:42 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik hoor je nog wel als je op je 25e dood gaat zonder transplantatie.
Nou inderdaad, dan ga ik liever dood. Alles liever dan pillen slikken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:40 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Als mijn tijd gekomen is, leg ik me daarbij neer. En bovendien leven met iemands anders organen is ook geen pretje. Je moet heel je leven anti-imuunsysteem pillen slikken, anders wordt het orgaan afgestoten.
10 jaar doorkwakkelen en dan toch doodgaanquote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:44 schreef Overlast het volgende:
[..]
Nou inderdaad, dan ga ik liever dood. Alles liever dan pillen slikken.
Lekker zwart wit ditquote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:44 schreef Overlast het volgende:
[..]
Nou inderdaad, dan ga ik liever dood. Alles liever dan pillen slikken.
Heb je altijd een mening zonder te weten waarover je praat ?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:48 schreef PoedelieWoepsie het volgende:
Het was ook sarcastisch bedoeld. Originele naam herkende ditstijlmiddel gelukkig wel.quote:
-edit-quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:05 schreef Laton het volgende:
[..]
Heb je altijd een mening zonder te weten waarover je praat ?
het verschil is dat veel andere mensen, in tegenstelling tot jou, wel degelijk een waardevol en liefdevol leven leiden met andere mensen en met ambitie en genot.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:46 schreef Daniel.J het volgende:
Kwaliteit van leven lijkt mij belangrijker dan je leven oprekken.
En als zoiets niet meer gaat waar vecht je dan voor? dat is dan enkel de dood uitstellen..en dat dmv een lijdensweg...erg vreemd hoor dat mensen dat verkiezen boven een mogelijk nieuw bestaat of een welverdiende rust.
(alhoewel lijkt het mij een feit dat je voor altijd bestaat daar je materie onderdeel is van alles wat is en alles wat is niet 'niet' kan zijn, je leven zoals je het kent is wel voorbij, maar wie weet besta je verder als geest, het zou zo maar kunnen..)
principes die rechtstreeks de plee in kunnen zodra een geliefde of dierbare een orgaan nodig heeft.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:55 schreef fs180 het volgende:
ik ben tegen overbevolking.. en dus ook geen donor
Daar hebben we het niet over, en je kent mij trouwens niet dus hoe kun jij nu oordelen over mijn waarde, liefde, ambitie en genot.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:49 schreef Laton het volgende:
[..]
het verschil is dat veel andere mensen, in tegenstelling tot jou, wel degelijk een waardevol en liefdevol leven leiden met andere mensen en met ambitie en genot.
Dus als er iemand in het water voor je ligt en verdrinkt red je die ook niet ? En kom niet aan met dat dat anders is.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:55 schreef fs180 het volgende:
ik ben tegen overbevolking.. en dus ook geen donor
Dat is het eigenlijk wel, mensen die een donor nodig hebben waren aan hun biologisch eind, of hebben het er zelf naar gemaakt, mensen die in het water liggen komen daar neem ik aan dmv ongelukje.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:57 schreef Laton het volgende:
[..]
Dus als er iemand in het water voor je ligt en verdrinkt red je die ook niet ? En kom niet aan met dat dat anders is.
En wie ben jij om daarover te gaan zeuren, laat mensen dat zelf maar bepalen of ze bereid zijn dat te doen. Als jij dood bent rot je lichaam weg en besta jij niet meer. Elke reden om geen donor te zijn is een egocentrische bullshit reden.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:57 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Daar hebben we het niet over, en je kent mij trouwens niet dus hoe kun jij nu oordelen over mijn waarde, liefde, ambitie en genot.
De context was, wanneer je een donororgaan hebt gekregen en je voor altijd pillen moet slikken, kan de kwaliteit van leven wel eens behoorlijk achteruit gaan, dan is het maar de vraag waar je voor rekt.
En ziekte is geen ongelukje ?quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:58 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Dat is het eigenlijk wel, mensen die een donor nodig hebben waren aan hun biologisch eind, of hebben het er zelf naar gemaakt, mensen die in het water liggen komen daar neem ik aan dmv ongelukje.
Hahah, word je nu kwaad omdat ik een andere mening heb of omdat ik mijn lichaam niet wil afstaan aan mensen die anders door hun eigen schuld 'of door hun biologische levensklok dood zouden gaan?quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:58 schreef Laton het volgende:
[..]
En wie ben jij om daarover te gaan zeuren, laat mensen dat zelf maar bepalen of ze bereid zijn dat te doen. Als jij dood bent rot je lichaam weg en besta jij niet meer. Elke reden om geen donor te zijn is een egocentrische bullshit reden.
Wat een fucking huilie ben jij zegquote:Op woensdag 7 maart 2007 02:03 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Hahah, word je nu kwaad omdat ik een andere mening heb of omdat ik mijn lichaam niet wil afstaan aan mensen die anders door hun eigen schuld 'of door hun biologische levensklok dood zouden gaan?
Andere mensen mogen dat best bepalen, maar waarom moeten andere bepalen over mijn lichaam "omdat ik dan dood zou zijn en ik niet zou bestaan"?
Dat vind ik geen reden, mischien besta ik nog wel, en mischien zie ik mijn lichaam liever opgenomen worden door materie die mij verdient dan iemand die toch enkel in het feyenoord stadium zit met zn zakje patattes.
Oj, mischien zou een heel eerbaar persoon mijn organen krijgen...kunsjt.
Het is MIJN keuze, en dat heeft iedereen maar te respecteren, ik ben verdomme geen onderdelendoos of ik nu dood ben of niet, vooral met de kennis wat de mens met deze planeet aan het uitvreten is zou ik al niet een formulier invullen (en die onzin dat als je een formulier niet invult je wel organen wilt geven is respectloos te noemen, ik noem zoiets aasgiererij.)
Is dit een poging om mij te portreteren als een gewetenloze nazi?quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:59 schreef Laton het volgende:
[..]
En ziekte is geen ongelukje ?
survival of the fittest uber alles ?
Geweldig argument, wat ben je goed in discussies knaapje..quote:
Laten we je hoofd normaal houden.quote:Op woensdag 7 maart 2007 02:07 schreef Laton het volgende:
maarre, als je dan de keus had naar wie jouw organen wel gaan ? is het dan anders ? je vader je moeder je beste vriend ? hoe sta je er dan tegenover ?
Ja, en je eet babies.quote:Op woensdag 7 maart 2007 02:05 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Is dit een poging om mij te portreteren als een gewetenloze nazi?
Lees mn vorige antwoord maar.
En een ziekte is geen ongelukje nee.
Het is of je eigen schuld of je biologische klok.
Dat kan ik ontkennen daar ik vegetarisch ben.quote:
Onder andere, ook dat je dan blijkbaar totaal geen besef hebt van het feit dat er mensen zijn die zichzelf niet willen laten gebruiken als een onderdelenbak.quote:Op woensdag 7 maart 2007 04:10 schreef RTB het volgende:
Nog een goede reden om geen donor te worden is het feit dat je blijkbaar een arrogante zak wordt die wel eventjes gaat vertellen hoe andere mensen hun leven moeten leven![]()
Dat is niet aan jou om dat te bepalen. Als iemand dat niet wil, om wat voor reden dan ook is dat de keus van die persoon en jij bent wel de laatste die iemand egocentrisch mag noemen. Hopelijk schenk jij ook een goede doelen, anders heb je helemaal geen recht van spreken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:58 schreef Laton het volgende:
[..]
En wie ben jij om daarover te gaan zeuren, laat mensen dat zelf maar bepalen of ze bereid zijn dat te doen. Als jij dood bent rot je lichaam weg en besta jij niet meer. Elke reden om geen donor te zijn is een egocentrische bullshit reden.
Ik heb al 2x iemand in huis genomen omdat diegene uit huis gezet was, en nergens terecht kon. Wanneer mijn vriend en ik getrouwd zijn melden we ons aan als pleeggezin. Ik geef aan goede doelen, maar donor wordt ik niet.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:58 schreef Laton het volgende:
[..]
Door geen donor te worden druk ik de kosten van de gezondheidszorg. Daarmee help ik aan het beperken van de verzekeringspremies voor iedereen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:58 schreef Laton het volgende:
[..]
Hoezo, omdat ze dan met alternatieve middelen mensen maanden in leven moeten houden omdat ze moeten wachten op een nier? Lijkt me niet.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Door geen donor te worden druk ik de kosten van de gezondheidszorg.
handig. jij hebt dus ook geen ziektekosten verzekering nodig, daar je toch niet naar de dokter gaat. Als je dood gaat is het immers beter voor de wereld.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:21 schreef covie het volgende:
[..]
Ik heb al 2x iemand in huis genomen omdat diegene uit huis gezet was, en nergens terecht kon. Wanneer mijn vriend en ik getrouwd zijn melden we ons aan als pleeggezin. Ik geef aan goede doelen, maar donor wordt ik niet.
Egoistisch ofniet?
Ik vind het te ver gaan, ook al redt ik er levens mee, ik vind het nutteloos. Tegen de tijd dat ik aan kan geven voor wie ik donor wil worden zal ik het ook worden, voor mijn familie dus. Ik wil niks van een ander en een ander krijgt ook niks van mij.(op familie na)
Ik vind het eerder egoïstisch dat je wel donor wordt, de mens neemt veel te veel plek in in de wereld, we kappen allemaal bossen om om onszelf te verzorgen, daarbij wordt te weinig gedacht aan de andere dieren die hier op de wereld leven. We pakken overal land vandaan waarvan ik vind dat we daar geen recht op hebben, de mooiste plekken van de wereld worden vernield, dieren sterven uit omdat wij ons eigen hachie willen redden. De meeste organen die we jullie afstaan worden voor de medische wetenschap gebruikt, zodat we leren hoe we 1. betere medicijnen kunnen maken maar 2. ook om te leren hoe we moeten klonen. Ach ja, we hebben nog niet genoeg mens op de wereld, laten we er nog wat extra bijmaken. Laten we onze organen zelf maken. Laten we een organenfabriek beginnen. Uiteindelijk krijgt iedereen die dreigt dood te gaan een nieuw geproduceert hart, en hoeven we niet dood te gaan. (volgepropt met organen, en botox komt standaard in het ziekenfons) We bljiven ons netjes voortplanten, en uiteindelijk zakt alles als een emmer stront in elkaar. Of wil jij zoals een kip in een legbatterij hutjemutje op elkaar leven. 1m2 pp moet genoeg zijn toch?
Ach maar zo ver zal het toch niet komen?![]()
Je kan het ook anders bekijken, door mensen te helpen met een transplantatie worden de mensen ouder en dus meer kwaaltjes en meer kosten.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hoezo, omdat ze dan met alternatieve middelen mensen maanden in leven moeten houden omdat ze moeten wachten op een nier? Lijkt me niet.
Die zijn er toch meer dan genoeg, als alles blijft leven word het een beetje druk he.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:55 schreef Posdnous het volgende:
Ja, je kunt het op allerlei mogelijke manieren bekijken, en ondertussen sterven er mensen.
Ja, dat is de typische uitspraak van iemand die compleet in paniek raakt en zijn hele eigen wereldbeeld moet bijstellen, wanneer hem zelf eens iets mankeertquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:58 schreef ANWB het volgende:
[..]
Die zijn er toch meer dan genoeg, als alles blijft leven word het een beetje druk he.
Wat is dit voor een dom argumentquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:55 schreef Posdnous het volgende:
Ja, je kunt het op allerlei mogelijke manieren bekijken, en ondertussen sterven er mensen.
Er is een tijd van komen en gaan.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, dat is de typische uitspraak van iemand die compleet in paniek raakt en zijn hele eigen wereldbeeld moet bijstellen, wanneer hem zelf eens iets mankeert.
Ja, als je het zo gaat bekijken kunnen we ook wel alle sigaretten, alcohol, auto's, elektriciteit, steigers, ladders, water, chemische stoffen, vuur etc gaan verbieden.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:55 schreef Posdnous het volgende:
Heb jij wel een flauw idee wat een transplantatie + nazorg kost? Die paar maanden die iemand nog heeft zonder mijn nier wegen qua kosten niet op tegen die transplantatie.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hoezo, omdat ze dan met alternatieve middelen mensen maanden in leven moeten houden omdat ze moeten wachten op een nier? Lijkt me niet.
Tja, ik snap niet waarom.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:15 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Maar je eigen lichaam zou opeens publiek bezit worden, zonder dat je daar enige zeggenschap over hebt? Daar heb ik simpelweg ernstige bezwaren tegen
Onbekend maakt onbemind. Je wilt graag je bekenden helpen, maar niet bijvoorbeeld een of andere sjonniequote:
Wen er maar aan, zo is de wereld eenmaalquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:24 schreef Posdnous het volgende:
Erg rare asociale belevingswereld heb je dan.
JIj begrijpt het verkeerd. Lees eens nog een keer. Jah gedaan. Snap je het nu? Neej?quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:28 schreef Posdnous het volgende:
Nee, al is dat volkomen onvergelijkbaar.
Maar gewoon bewust kiezen om iemand te laten sterven omdat hij 'een sjonnie' is, moet wel de meest achterlijke tekst zijn die ik in tijden gelezen heb.
Als ik je vertel dat je met een tientje in Afrika een mensenleven kan redden, beloof je me dan dat je geen tientje meer zult uitgeven aan dingen die minder cruciaal zijn dan een mensenleven?quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:28 schreef Posdnous het volgende:
Maar gewoon bewust kiezen om iemand te laten sterven omdat hij 'een sjonnie' is, moet wel de meest achterlijke tekst zijn die ik in tijden gelezen heb.
Elke Euro die jij NIET schenkt aan bijvoorbeeld Unicef zorgt er voor dat je bewust meewerkt aan het overlijden van weer een paar kinderen. Dat is dezelfde kul-argumentatie, maar je spaarrekening zie ik je nog niet zo snel overmaken. Of je hele nalatenschap naar goede doelen laten gaan.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:28 schreef Posdnous het volgende:
Dus jij hebt er ook totaal geen problemen mee als de verkrachter van je (theoretische) dochter jouw nier krijgt?quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:28 schreef Posdnous het volgende:
Inderdaad, net als dat je in een testament aangeeft wie wat krijgt. Maar goed, hij vind het waarschijnlijk ook goed dat zijn nalatenschap gaat naar mensen die het echt nodig hebben in plaats van naar zijn familie.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
IK wil bepalen wat er met MIJN lichaam gebeurt, zo simpel is het.
kijk maar uit wat je zegt, je hebt het hier over de donorgestapo. Zometeen zeggen ze dat je crimineel, asociaal of nazi bent omdat je andere moedwillig laat creperen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:52 schreef Originele_Naam het volgende:
Meneer is effe gedist vandaar dat hij effe niet reageert
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |