Dan liever als die tweede. Ik wil er niet als een neger uitzien als ik dood ben.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:13 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
[afbeelding] Niet klikken als je een zwakke huilmaag hebt [afbeelding]
Is het nou zo vreemd dat sommige mensen liever zo er bij willen liggen dan zo??
dat is een autopsie, zo kom je er echt niet uit te zien bij het afstaan van je organenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:13 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Jij zeurt dat het nergens op slaat dat je je oogweefsel en huid wil houden, omdat je toch dood gaat.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:13 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Ik zeur niet, ik discussier dit is een forum
Ja best vreemd, kan je je toch wel overheen zetten, laat gewoon je lichaam bedekken bij het afscheid van de nabestaanden o.i.d . Daar is heus wel een oplossing voorquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:13 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Whehequote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:14 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dan liever als die tweede. Ik wil er niet als een neger uitzien als ik dood ben.![]()
Het word steeds gekker, waarom zou je in 20 stukken in de rijn verdwijnen als je donor bentquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:15 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Jij zeurt dat het nergens op slaat dat je je oogweefsel en huid wil houden, omdat je toch dood gaat.
Sommige mensen willen bepaalde dingen nu éénmaal houden.
Jij wilt toch ook liever normaal en netjes worden begraven ipv in 20 stukken in de Rijn te verdwijnen?
Hoi, er kunnen duizenden andere redenen zijn waarom iemand een nieuw orgaan nodig zou hebben.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:13 schreef Nappeklapperapper het volgende:
En wat vind je dan van mensen die opzettelijk hun lichaam verneuken (rokertjes) en toch voor een paar longen in aanmerking komen? En wat dacht je van een hart voor iemand die steeds aan de oppeppende middelen zit?![]()
en een lever voor een drinker ook natuurlijk
Jij begrijpt mequote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:15 schreef Big_Boss_Man het volgende:
"Meneer, door een zeldzame soort boomschimmel zijn allebei uw nieren aangetast. Helaas vindt iedereen het een eng idee om zich open te laden snijden als ie dood is, maar ik kan u wel een boekenbon regelen."
Als ik dood ben vind ik het eng inderdaad, als mijn vriendin of familie een nier nodig heeft tijdens leven: ga je gangquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:15 schreef Big_Boss_Man het volgende:
"Meneer, door een zeldzame soort boomschimmel zijn allebei uw nieren aangetast. Helaas vindt iedereen het een eng idee om zich open te laden snijden als ie dood is, maar ik kan u wel een boekenbon regelen."
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:14 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dan liever als die tweede. Ik wil er niet als een neger uitzien als ik dood ben.![]()
Zo laten ze je er echt niet bij liggen hoor.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:13 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:14 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat zou niet zo netjes staan.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:17 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Zo laten ze je er echt niet bij liggen hoor.
Wil je gewoon netjes worden begraven ja of nee?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:16 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Het word steeds gekker, waarom zou je in 20 stukken in de rijn verdwijnen als je donor bent![]()
Totale onzin wat je hier schrijft.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:21 schreef bellerophon81 het volgende:
Als je dood bent zijn je organen dood dus dan hebben ze niets aan je. Je halen wat eruit als je half-dood bent!
Nee dank je... zolang ik niet weet wat ik wil zeg ik NEE... dan hoeven mijn nabestaande ookgeen moeilijke keuze te maken over wat er moet gebeuren.
Misschien verander ik het nog eens... maar dnek het niet
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:22 schreef Pakspul het volgende:
Doner Nee, Döner Ja!
En dat gaat dus niet he....quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:30 schreef Perfect_Survivor het volgende:
Ik ben nog geen donor maar denk er wel aan om dit worden, als is het maar om mijn naasten...
Ik ben het met je eens dat het een kinderachtige regel is.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:33 schreef karr-1 het volgende:
Zolang de discriminerende regel die zegt dat ze niets van mij willen hebben omdat ik homo ben nog bestaat, wil ik niet eens geen donor zijn. Waarom van mij niet en van een hetero wel? Omdat wij een grotere risicogroep vormen. My ass, ik doe alles ook veilig en heb geen enkele ziekte onder de leden.
Is het makkelijk poepen nadat je anaal genomen bent?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:33 schreef karr-1 het volgende:
Zolang de discriminerende regel die zegt dat ze niets van mij willen hebben omdat ik homo ben nog bestaat, wil ik niet eens geen donor zijn. Waarom van mij niet en van een hetero wel? Omdat wij een grotere risicogroep vormen. My ass, ik doe alles ook veilig en heb geen enkele ziekte onder de leden.
Probeer het eensquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:43 schreef ANWB het volgende:
[..]
Is het makkelijk poepen nadat je anaal genomen bent?![]()
Dat denk jij. Bewijs maar.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:41 schreef RoelRoel het volgende:
Hoe egoïstisch ben je eigenlijk als je je druk maakt over hoe het met je gaat als je dood bent, dan ben je toch dood? Wat is daar niet te begrijpen aan: dood = niet levend. Je bent er niet meer, je denkt niet meer, je hersenen zijn dood.
Dus kun je net zo goed iemand helpen.
Maar je bent er wel mee bezig, niet..quote:
Ik vind wel dat je zeurt. Als je discussieert, sta je tenminste een beetje open voor de mening van anderen. Van die openheid geef je allerminst blijk. Ik heb al een aantal goede redenen om geen donor te worden voorbij zien komen, maar je doet ze haast allemaal als onzinnig af.quote:Ik zeur niet, ik discussier dit is een forum
Je wordt je hele leven al kaalgeplukt door de overheid. En alsof dat gedurende je leven niet genoeg is geweest, willen ze als je dood bent ook je lichaam nog. Dat laatste kun je gelukkig (nog) voorkomenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:41 schreef RoelRoel het volgende:
Hoe egoïstisch ben je eigenlijk als je je druk maakt over hoe het met je gaat als je dood bent, dan ben je toch dood? Wat is daar niet te begrijpen aan: dood = niet levend. Je bent er niet meer, je denkt niet meer, je hersenen zijn dood.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:17 schreef addie het volgende:
[..]
Als ik dood ben vind ik het eng inderdaad
Ik snap je punt, maar er zijn mensen die geloven in leven na de dood en dat soort dingen. Daarbij heeft nog nooit iemand kunnen beweren hoe het precies is om dood te zijn dus wie ben jij om te beweren dat je er dan niet meer bent?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:41 schreef RoelRoel het volgende:
Nou nee, dit zijn infantiele redenen die slechts gebaseerd zijn op angst, ijdelheid of egoisme tegenover de reden om een mens in leven te houden.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:56 schreef Jutima het volgende:
En laten we wel wezen, het 'raar' of 'eng' vinden (ook al ben je straks dood, NU leef je nog), het niet prettig vinden voor je nabestaanden, bang zijn dat ze misschien net ietsje minder moeite zullen doen je leven te redden, de vergrijzing en overbevolking, en tot slot de discriminatie van homosexuelen, allemaal net zo'n geldige redenen om geen donor te worden als de redenen om wel donor te worden.
Asjeblieft zeg, iedereeen loopt tegenwoordig te zeveren dat het geloof zuigt en niemand gelooft nog, maar nu het over donors gaat geloven we opeens allemaal in leven na de dood.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:01 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar er zijn mensen die geloven in leven na de dood en dat soort dingen.
Dank uquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:56 schreef Jutima het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je zeurt. Als je discussieert, sta je tenminste een beetje open voor de mening van anderen. Van die openheid geef je allerminst blijk. Ik heb al een aantal goede redenen om geen donor te worden voorbij zien komen, maar je doet ze haast allemaal als onzinnig af.
Omdat ik het belangrijk vind iets bij te dragen, ben ik vegetarier, geef ik structureel aan goede doelen, vind ik het een soort van 'plicht' om voor mensen de deur open te houden, vriendelijk te zijn, etc. Ik wil mezelf hiervoor absoluut geen klopje op eigen schouder geven, "Wat ben ik toch goed", ik wil slechts duidelijk maken dat ik een sociaal en betrokken karakter heb, ondanks dat ik geen donor ben.
En mijn reden? Die heb ik niet. Ik wil het gewoon niet hebben, punt. Mijn lichaam, mijn organen, mijn keuze. En laten we wel wezen, het 'raar' of 'eng' vinden (ook al ben je straks dood, NU leef je nog), het niet prettig vinden voor je nabestaanden, bang zijn dat ze misschien net ietsje minder moeite zullen doen je leven te redden, de vergrijzing en overbevolking, en tot slot de discriminatie van homosexuelen, allemaal net zo'n geldige redenen om geen donor te worden als de redenen om wel donor te worden.
quote:
Voor jou misschien niet, voor diegenen die het niet willen dus welquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:02 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou nee, dit zijn infantiele redenen die slechts gebaseerd zijn op angst, ijdelheid of egoisme tegenover de reden om een mens in leven te houden.
bepaald niet even geldig lijkt me.
Niet meer of minder egoistisch dan iemand die verder wil leven met een orgaan van een ander.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:02 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou nee, dit zijn infantiele redenen die slechts gebaseerd zijn op angst, ijdelheid of egoisme tegenover de reden om een mens in leven te houden.
Geen argument.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:46 schreef pippe het volgende:
Mjn hart wil ik een ander niet aandoen want ik heb geen goed hart en ik wil niet dat mijn bagger die ik met me mee draag een ander overneemt.
Nou nee, dan heb je nog iets om voor te leven. In het geval je sterft maakt het toch geen zak uit.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:08 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Niet meer of minder egoistisch dan iemand die verder wil leven met een orgaan van een ander.
Dat boeit me niet.quote:En je nalatenschap? Laat jij die na aan een willekeurige bijstandsmoeder, of aan je nabestaanden?
Dat klopt, net zoals anderen mogen beslissen of ze dat egoistisch vinden.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:04 schreef addie het volgende:
Gelukkig mag iedereen dat nog voor zichzelf beslissen
En als je dan in het hiernamaals naar de wc moet kan dat niet omdat je nieren verwijderd zijnquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:41 schreef RoelRoel het volgende:
Ik vind niet dat jij dat voor een ander uit kan maken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:02 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Iedereen, niemand? Praat voor jezelf, er zijn nog genoeg mensen die wel geloven en daarbij staat het of een geloof op zich helemaal los van het geloven in leven na de dood.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:04 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Asjeblieft zeg, iedereeen loopt tegenwoordig te zeveren dat het geloof zuigt en niemand gelooft nog, maar nu het over donors gaat geloven we opeens allemaal in leven na de dood..
Uiteraardquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:12 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat klopt, net zoals anderen mogen beslissen of ze dat egoistisch vinden.
Gelukkig zegt mijn avatar niets over wat ik in mijn prive leven doequote:Maar jou laatste zinnetje + jou avater die botsen nogal een beetje met elkaar (ook al weet ik dat je het op de parkkeerplaats ook veilig kan doen)
Niet moeilijker of makkelijker dan het normaal is. Wat is het verband tussen anale sex en poepen?quote:Is het makkelijk poepen nadat je anaal genomen bent?
Wel over je beroepsleven?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gelukkig zegt mijn avatar niets over wat ik in mijn prive leven doe![]()
Je hebt dan toch minder weerstand.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niet moeilijker of makkelijker dan het normaal is. Wat is het verband tussen anale sex en poepen?
Voor de nabestaanden misschien? Voor hun kan het gevoelsmatig veel uitmaken of ze een 'complete' overledene begraven, of een incomplete.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:12 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou nee, dan heb je nog iets om voor te leven. In het geval je sterft maakt het toch geen zak uit.
Ervaring?quote:
Het is echt een obsessie voor je, niet?quote:
Je nabestaande kunnen er ook gevoelsmatig iets goeds uithalen dat je in ieder geval andere mensen nog hebt kunnen helpen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:35 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Voor de nabestaanden misschien? Voor hun kan het gevoelsmatig veel uitmaken of ze een 'complete' overledene begraven, of een incomplete.
En ja, dan noem me maar egoistisch, maar in dat geval is voor mij dat kleine stukje comfort voor mijn nabestaanden belangrijker dan een volslagen onbekende.
Gastquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:39 schreef ANWB het volgende:
[..]
Nee, maar door iets op te rekken creëer je meer ruimte.![]()
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:56 schreef DDBtje het volgende:
Wanneer iemand geen donor is vind ik eigenlijk dat die persoon ook geen recht heeft op een orgaan wanneer hij/zij dat nodig heeft...voor wat, hoort wat! (en dit zeg ik in de wetenschap dat mijn vriend geen donorcodicil heeft)
En wie rookt ook niet helpen en mensen met overgewicht ook fijn aan het lot overlaten......quote:
en als mensen geen donor mogen zijn?quote:
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:49 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Je nabestaande kunnen er ook gevoelsmatig iets goeds uithalen dat je in ieder geval andere mensen nog hebt kunnen helpen.
Ik moest even goed nadenken. Dat je argument (ten dele) geldig is, valt natuurlijk niet te ontkennen. Als we met een humane bril op een vergelijking tussen angst, ijdelheid, egoisme en de wil anderen te helpen zouden maken, kan ik niet anders dan het laatste als 'beter' te bestempelen. Toch ben ik het niet met je eens.quote:Nou nee, dit zijn infantiele redenen die slechts gebaseerd zijn op angst, ijdelheid of egoisme tegenover de reden om een mens in leven te houden.
Eens. dan moet het voorlopig maar zo.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:56 schreef DDBtje het volgende:
Wanneer iemand geen donor is vind ik eigenlijk dat die persoon ook geen recht heeft op een orgaan wanneer hij/zij dat nodig heeft...voor wat, hoort wat! (en dit zeg ik in de wetenschap dat mijn vriend geen donorcodicil heeft)
Ik heb een hekel aan kortzichtige mensen die menen dat hún mening de enige juiste is. Mensen die vinden dat alles dat buiten wat zíj juist achten associaal en verachtelijk is. Als jouw mening een feit was, dan zou dat hele donor ja/nee formulier niet eens bestaan.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:37 schreef paultjuhhh het volgende:
Ja, ik heb echt een hekel aan mensen die geen donor willen zijn. Ik ben donor voor alle organen , waarom?
Waarom niet ?!!? Ik vind het asociaal als je geen donor bent, stel dat je zelf een ongeluk krijgt of een ziekte en organen nodig hebt. Ik snap mensen niet die geen donor willen zijn. Als je dood bent ben je dood, dus je voelt niets, simpel. En voor de gelovigen, god zou het denk ik alleen maar goed vinden als je zo aardig bent de andere mensen te helpen na je dood.
Zo dat wou ik even kwijt, ik hoop zinvolle reacties te krijgen op de niet donor mensen onder ons of waren jullie alleen maar te lui om dat formuliertje in te vullen ?
Bullshit. Iedereen heeft redenen om wel of niet bepaalde dingen te doen voor onbekenden. Of dat nou doneren aan één van de duizenden goede doelen is, of als orgaandonor willen functioneren is irrelevant. Ik durf wel te stellen dat vrijwel iedereen op die manier wel *iets* belangeloos zal doen voor een ander, en ik zie niet in waarom geen donor zijn ineens als asociaal getypeerd wordt, terwijl duizenden goede doelen niets geven normaal is.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
.
Het gaat er puur om dat niemand iets wil doen (ook al is het van essentieel belang) voor een onbekende.
Dat is onze huidige maatschappij van asocialen.
Vind ik onvergelijkbaar. Je hebt hier de kans om iets goeds te doen met iets waar je werkelijk helemaal niets aan hebt, zelfs geen biertje.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:19 schreef Jutima het volgende:
Veel van mijn vrienden denken hier anders over. Ze hebben zelf gewerkt voor hun geld, veel zwervers hebben hun situatie aan hun eigen handelen te danken, enz. Mijn vrienden voelen zich prettiger bij dat extra biertje dan bij het helpen van die zwerver. Is dat egoistischer dan mijn handelen? Misschien.
Maar, is het verkeerder dan mijn handelen? Toch zeker niet! Heeft niet iedereen het fundamentele recht om zich, in dit niet altijd gemakkelijke leven, prettig te voelen op de manier die hij of zij goeddunkt?
Tja, als we spirituele discussies gaan houden kun je doorgaan tot je een ons weegt. Misschien is je geest duizendmaal zo sterk geworden omdat je iemand anders in leven laat, na je dood, weet jij veel.quote:En dan nog het volgende. Los van met welke bril op we tegen zaken aankijken, is in dit geval de context niet van enorm belang?
Je kunt op meerdere manieren tegen het fysieke leven aankijken. Het fysieke leven is het enige dat bestaat, er is een soort 1:1-verhouding tussen het fysieke en geestelijke (spirituele) leven, het fysieke leven is slechts een tijdelijke incarnatie van het spirituele. Hoewel in het laatste geval het fysieke leven een beduidend minder prominente plaats inneemt, is toch duidelijk dat het fysieke bestaan altijd betekenis heeft. Het fysiek leven is altijd een onderdeel van je bestaan.
Zijn angst en egoisme om je eigen bestaan nu werkelijk minder dan de goodwill anderen te helpen? Is het niet heel logisch dat je je eigen bestaan, je eigen leven, belangrijker vindt dan het bestaan van een willekeurige derde? Kennelijk worden je organen pas gebruikt als je hersendood bent, maar wie kan me met 100% zekerheid zeggen dat ik dan daadwerkelijk dood ben? Bepaalde meditatieve staten lijken qua hoeveelheid hersenactiviteit heel erg veel op hersendood zijn...
In ieder geval zeer onrealistisch. En niet al te snugger in mijn ogen.quote:Zijn angst en egoisme dan nog steeds zo infantiel?
Alleen de mensen die "wettelijk" uitgesloten zijn, dus mensen die als donor niet geaccepteerd worden, vind ik een uitzondering. Maar je kan (bijna) altijd nog donor worden van iets...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
en als mensen geen donor mogen zijn?
Wel weer typisch dat je geen enkele reden geeft waarom het NIET geven van een orgaan zinvol zou zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:23 schreef Leigh het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan kortzichtige mensen die menen dat hún mening de enige juiste is. Mensen die vinden dat alles dat buiten wat zíj juist achten associaal en verachtelijk is. Als jouw mening een feit was, dan zou dat hele donor ja/nee formulier niet eens bestaan.
Toch bestaan ze, en waarom? Omdat we in dit land mogen kiezen wat we willen dat er gebeurd met ons eigen lijf. Wat jij daarvan vindt, wel, boeiend. Dat heb je maar te vinden.
Als je denkt dat je met een dergelijke OP donoren gaat werven, dan heb je het mis. Denk dat je dat verspilt hebt met je laatste regel.
En, zoals gezegt, mensen die men niet als donor wil?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:20 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Eens. dan moet het voorlopig maar zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |