Ik ben het met je eens dat het een kinderachtige regel is.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:33 schreef karr-1 het volgende:
Zolang de discriminerende regel die zegt dat ze niets van mij willen hebben omdat ik homo ben nog bestaat, wil ik niet eens geen donor zijn. Waarom van mij niet en van een hetero wel? Omdat wij een grotere risicogroep vormen. My ass, ik doe alles ook veilig en heb geen enkele ziekte onder de leden.
Is het makkelijk poepen nadat je anaal genomen bent?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:33 schreef karr-1 het volgende:
Zolang de discriminerende regel die zegt dat ze niets van mij willen hebben omdat ik homo ben nog bestaat, wil ik niet eens geen donor zijn. Waarom van mij niet en van een hetero wel? Omdat wij een grotere risicogroep vormen. My ass, ik doe alles ook veilig en heb geen enkele ziekte onder de leden.
Probeer het eensquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:43 schreef ANWB het volgende:
[..]
Is het makkelijk poepen nadat je anaal genomen bent?![]()
Dat denk jij. Bewijs maar.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:41 schreef RoelRoel het volgende:
Hoe egoïstisch ben je eigenlijk als je je druk maakt over hoe het met je gaat als je dood bent, dan ben je toch dood? Wat is daar niet te begrijpen aan: dood = niet levend. Je bent er niet meer, je denkt niet meer, je hersenen zijn dood.
Dus kun je net zo goed iemand helpen.
Maar je bent er wel mee bezig, niet..quote:
Ik vind wel dat je zeurt. Als je discussieert, sta je tenminste een beetje open voor de mening van anderen. Van die openheid geef je allerminst blijk. Ik heb al een aantal goede redenen om geen donor te worden voorbij zien komen, maar je doet ze haast allemaal als onzinnig af.quote:Ik zeur niet, ik discussier dit is een forum
Je wordt je hele leven al kaalgeplukt door de overheid. En alsof dat gedurende je leven niet genoeg is geweest, willen ze als je dood bent ook je lichaam nog. Dat laatste kun je gelukkig (nog) voorkomenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:41 schreef RoelRoel het volgende:
Hoe egoïstisch ben je eigenlijk als je je druk maakt over hoe het met je gaat als je dood bent, dan ben je toch dood? Wat is daar niet te begrijpen aan: dood = niet levend. Je bent er niet meer, je denkt niet meer, je hersenen zijn dood.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:17 schreef addie het volgende:
[..]
Als ik dood ben vind ik het eng inderdaad
Ik snap je punt, maar er zijn mensen die geloven in leven na de dood en dat soort dingen. Daarbij heeft nog nooit iemand kunnen beweren hoe het precies is om dood te zijn dus wie ben jij om te beweren dat je er dan niet meer bent?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:41 schreef RoelRoel het volgende:
Nou nee, dit zijn infantiele redenen die slechts gebaseerd zijn op angst, ijdelheid of egoisme tegenover de reden om een mens in leven te houden.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:56 schreef Jutima het volgende:
En laten we wel wezen, het 'raar' of 'eng' vinden (ook al ben je straks dood, NU leef je nog), het niet prettig vinden voor je nabestaanden, bang zijn dat ze misschien net ietsje minder moeite zullen doen je leven te redden, de vergrijzing en overbevolking, en tot slot de discriminatie van homosexuelen, allemaal net zo'n geldige redenen om geen donor te worden als de redenen om wel donor te worden.
Asjeblieft zeg, iedereeen loopt tegenwoordig te zeveren dat het geloof zuigt en niemand gelooft nog, maar nu het over donors gaat geloven we opeens allemaal in leven na de dood.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:01 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar er zijn mensen die geloven in leven na de dood en dat soort dingen.
Dank uquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:56 schreef Jutima het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je zeurt. Als je discussieert, sta je tenminste een beetje open voor de mening van anderen. Van die openheid geef je allerminst blijk. Ik heb al een aantal goede redenen om geen donor te worden voorbij zien komen, maar je doet ze haast allemaal als onzinnig af.
Omdat ik het belangrijk vind iets bij te dragen, ben ik vegetarier, geef ik structureel aan goede doelen, vind ik het een soort van 'plicht' om voor mensen de deur open te houden, vriendelijk te zijn, etc. Ik wil mezelf hiervoor absoluut geen klopje op eigen schouder geven, "Wat ben ik toch goed", ik wil slechts duidelijk maken dat ik een sociaal en betrokken karakter heb, ondanks dat ik geen donor ben.
En mijn reden? Die heb ik niet. Ik wil het gewoon niet hebben, punt. Mijn lichaam, mijn organen, mijn keuze. En laten we wel wezen, het 'raar' of 'eng' vinden (ook al ben je straks dood, NU leef je nog), het niet prettig vinden voor je nabestaanden, bang zijn dat ze misschien net ietsje minder moeite zullen doen je leven te redden, de vergrijzing en overbevolking, en tot slot de discriminatie van homosexuelen, allemaal net zo'n geldige redenen om geen donor te worden als de redenen om wel donor te worden.
quote:
Voor jou misschien niet, voor diegenen die het niet willen dus welquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:02 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou nee, dit zijn infantiele redenen die slechts gebaseerd zijn op angst, ijdelheid of egoisme tegenover de reden om een mens in leven te houden.
bepaald niet even geldig lijkt me.
Niet meer of minder egoistisch dan iemand die verder wil leven met een orgaan van een ander.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:02 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou nee, dit zijn infantiele redenen die slechts gebaseerd zijn op angst, ijdelheid of egoisme tegenover de reden om een mens in leven te houden.
Geen argument.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:46 schreef pippe het volgende:
Mjn hart wil ik een ander niet aandoen want ik heb geen goed hart en ik wil niet dat mijn bagger die ik met me mee draag een ander overneemt.
Nou nee, dan heb je nog iets om voor te leven. In het geval je sterft maakt het toch geen zak uit.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:08 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Niet meer of minder egoistisch dan iemand die verder wil leven met een orgaan van een ander.
Dat boeit me niet.quote:En je nalatenschap? Laat jij die na aan een willekeurige bijstandsmoeder, of aan je nabestaanden?
Dat klopt, net zoals anderen mogen beslissen of ze dat egoistisch vinden.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:04 schreef addie het volgende:
Gelukkig mag iedereen dat nog voor zichzelf beslissen
En als je dan in het hiernamaals naar de wc moet kan dat niet omdat je nieren verwijderd zijnquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:41 schreef RoelRoel het volgende:
Ik vind niet dat jij dat voor een ander uit kan maken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:02 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Iedereen, niemand? Praat voor jezelf, er zijn nog genoeg mensen die wel geloven en daarbij staat het of een geloof op zich helemaal los van het geloven in leven na de dood.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:04 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Asjeblieft zeg, iedereeen loopt tegenwoordig te zeveren dat het geloof zuigt en niemand gelooft nog, maar nu het over donors gaat geloven we opeens allemaal in leven na de dood..
Uiteraardquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:12 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat klopt, net zoals anderen mogen beslissen of ze dat egoistisch vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |