abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:29:15 #151
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46981844
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
en ik zie niet in waarom geen donor zijn ineens als asociaal getypeerd wordt, terwijl duizenden goede doelen niets geven normaal is.
Dat is helemaal niet normaal, maar dat kan ik nog eerder begrijpen omdat je bij goede doelen wel heel erg moeilijk aanwijsbare gevolgen hebt van je individuele actie.
Dat is bij donoren precies het tegenovergestelde. (ook al ben je zelf dood).
quote:
Wat er met mijn lichaam gebeurt, ook al ben ik dood, is aan MIJ, en daar is m.i. NIETS asociaals aan.
Tja, dan verschillen wij daarover van mening.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_46981872
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:27 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wel weer typisch dat je geen enkele reden geeft waarom het NIET geven van een orgaan zinvol zou zijn.

(blabla.. hoef ik niet... mijn lichaam...blabla... )
Als alles wat iemand doet 'zinvol' zou moeten zijn, dan kun je een hoop activiteiten opdoeken.

Bovendien, als IK me er goed bij voel, is het voor mij zinvol. Wie ben jij om mij dat te ontnemen?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:30:55 #153
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46981922
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En, zoals gezegt, mensen die men niet als donor wil?
Dat vind ik dan weer zoeken naar allerlei extreme buitencategorieen. Zal ongetwijfeld nodig zijn bij een praktische invulling, maar in deze discussie vrij zinloos.

Als iemand een gedoneerd orgaan per se niet wil, dan krijgt hij hem maar niet, het is niet anders.
pi_46981947
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Bullshit. Iedereen heeft redenen om wel of niet bepaalde dingen te doen voor onbekenden. Of dat nou doneren aan één van de duizenden goede doelen is, of als orgaandonor willen functioneren is irrelevant. Ik durf wel te stellen dat vrijwel iedereen op die manier wel *iets* belangeloos zal doen voor een ander, en ik zie niet in waarom geen donor zijn ineens als asociaal getypeerd wordt, terwijl duizenden goede doelen niets geven normaal is.
Het enige wat je hoeft te zeggen is 'Ik ben donor. Ze mogen mijn ontzielde lichaam leeghalen!' en je bent 'een goed mens'. Geen donor? 'Egoïstisch stuk vreten. Je hebt ook niets over voor de medemens! '
Zo heb ik ze vaker gezien. Het is diep triest dat mensen om hun eerste recht, het recht om te beslissen wat er met hun eigen lichaam gebeurt, uitgejouwd worden.

Gelukkig zijn er ook nog mensen (anders dan de TS) die inzien dat welke keuze je ook maakt, aan die persoon en aan die persoon alleen is en dat kan accepteren ook al zijn ze het er misschien niet mee eens. Laten we hopen dat dit de meerderheid betreft.
quote:
Wat er met mijn lichaam gebeurt, ook al ben ik dood, is aan MIJ, en daar is m.i. NIETS asociaals aan.
En dat maakt het meteen de juiste keuze voor jou.
Liej
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:31:56 #155
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46981977
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:29 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Als alles wat iemand doet 'zinvol' zou moeten zijn, dan kun je een hoop activiteiten opdoeken.
Tja, waarover discussieren we hier op dit forum dan uberhaupt.
quote:
Bovendien, als IK me er goed bij voel, is het voor mij zinvol. Wie ben jij om mij dat te ontnemen?
Dat kan ik je niet ontnemen, maar het lijkt me wel de definitie van egoisme, of niet soms?
pi_46982030
Ik zou wellicht weer donor willen zijn als ik zelf ook wat te zeggen zou hebben wat betreft degene die mijn orgaan gaat dragen. Kinderachtig, wel he, maar ik heb een dusdanige hekel aan de meeste mensen dat mijn ziel echt niet zou rusten, mocht de verkeerde met mijn orgaantjes gaan pimpen.

Ik ben wel donor geweest, jarenlang, was voor mij ook vanzelfsprekend, mijn lijf zal voor mij niet meer van nut zijn dus dan graag voor iemand anders! Maar als ik er heel eerlijk over nadenk, gun ik niet iedereen mijn organen, klaar.
some things you lose, and some things you just give away
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:33:23 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46982051
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:30 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer zoeken naar allerlei extreme buitencategorieen. Zal ongetwijfeld nodig zijn bij een praktische invulling, maar in deze discussie vrij zinloos.

Als iemand een gedoneerd orgaan per se niet wil, dan krijgt hij hem maar niet, het is niet anders.
Ah, dus mensen met een erfelijke ziekte, homo´s, chronisch zieken, die mogen van jou geen donororgaan omdat ze zelf niet gewenst zijn als donor. Voor jouw zijn dat " allerlei extreme buitencategorieen"
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_46982088
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:31 schreef Posdnous het volgende:

Dat kan ik je niet ontnemen, maar het lijkt me wel de definitie van egoisme, of niet soms?
Waarom doet een mens vrijwilligerswerk? Om de wereld een beetje te helpen, maar zou diegene dat doen als hij of zij zich er niet goed door zou gaan voelen? Voila, de definitie van egoisme.
pi_46982100
quote:

[..]

Wel weer typisch dat je geen enkele reden geeft waarom het NIET geven van een orgaan zinvol zou zijn.

(blabla.. hoef ik niet... mijn lichaam...blabla... )
Zodat jij kan bepalen of ie zinvol is voor mij?
Dat lijkt me niet nodig. De enige die voor mij kan bepalen of iets al dan niet zinvol is, ben ik.
Wat jij zinvol acht, is jouw pakkie aan.

Ik zie geen enkele reden waarom ik jou van die kennis zou voorzien.
Liej
pi_46982117
quote:

[..]

Het is heel simpel jij vind dat anderen hun organen maar moeten afstaan ook al vinden zij dat niet. Zij vinden namelijk dat ze dat gewoon zelf uit mogen maken zonder opgaaf van reden. Maar het kan komen door zoals ik al eerder zei: geloof of toch dat ze bang zijn voor iets. Zij mogen dat vinden omdat het hun lichaam is en daar heb jij niks over te zeggen en al helemaal niet ze als asociaal of egoïstisch te bestempelen, daar heb jij simpelweg het recht niet toe.
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:20 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Eens. dan moet het voorlopig maar zo.
Hopelijk ben je dan geen roker, alcoholist of dikzak want die mogen ze, als je zo gaat redeneren, dan ook niet helpen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:35:06 #161
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46982128
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:31 schreef Leigh het volgende:

[..]

Het enige wat je hoeft te zeggen is 'Ik ben donor. Ze mogen mijn ontzielde lichaam leeghalen!' en je bent 'een goed mens'. Geen donor? 'Egoïstisch stuk vreten. Je hebt ook niets over voor de medemens! '
Dat zegt niemand, het is niet zo zwart-wit dat de personen meteen goed of slecht zijn, maar het gaat hier om een persoonlijke stellingname en die kun je best beoordelen.
quote:
Zo heb ik ze vaker gezien. Het is diep triest dat mensen om hun eerste recht, het recht om te beslissen wat er met hun eigen lichaam gebeurt, uitgejouwd worden.
Ach jee, eerste recht, wat mij betreft ben je na je dood helemaal geen eigenaar meer van je lichaam.
quote:
Gelukkig zijn er ook nog mensen (anders dan de TS) die inzien dat welke keuze je ook maakt, aan die persoon en aan die persoon alleen is en dat kan accepteren ook al zijn ze het er misschien niet mee eens. Laten we hopen dat dit de meerderheid betreft.
[..]
Ik accepteer het ook hoor, maar ik ben het er niet me eens.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:36:54 #162
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_46982215
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:32 schreef Ms.Poes het volgende:
Ik zou wellicht weer donor willen zijn als ik zelf ook wat te zeggen zou hebben wat betreft degene die mijn orgaan gaat dragen. Kinderachtig, wel he, maar ik heb een dusdanige hekel aan de meeste mensen dat mijn ziel echt niet zou rusten, mocht de verkeerde met mijn orgaantjes gaan pimpen.

Ik ben wel donor geweest, jarenlang, was voor mij ook vanzelfsprekend, mijn lijf zal voor mij niet meer van nut zijn dus dan graag voor iemand anders! Maar als ik er heel eerlijk over nadenk, gun ik niet iedereen mijn organen, klaar.
Daarmee sluit je dus ook een heel lief meisje uit die nooit iemand kwaad heeft gedaan en haar leven lang CF heeft al. Ik noem maar even een verzonnen voorbeeld.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_46982250
Oh ja, ik vind het feit dat er al meer dan genoeg mensen zijn, ook wel een gegronde reden om het niet te doen. Moet iedereen maar gered worden? Moet elk mens minstens 80 lentes worden? Koste wat kost?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:38:00 #164
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46982263
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, dus mensen met een erfelijke ziekte, homo´s, chronisch zieken, die mogen van jou geen donororgaan omdat ze zelf niet gewenst zijn als donor. Voor jouw zijn dat " allerlei extreme buitencategorieen"
Ik dacht dat je andersom bedoelde, dat iemand volgens zijn geloof een orgaan van 1 van bovengenoemden per se niet zou willen .

Wat betreft die zieke mensen: dat zou ik niet weten, het klinkt me niet heel logisch in de oren dat chronisch zieken nuttig zouden zijn als donor, maar het zal in sommige gevallen prima kunnen waarschijnlijk, daar heb ik de medische kennis niet voor.
Dat homo-aspect doet voor mij helemaal niet terzake. Mensen die geen orgaan van homo's willen moeten hun muil houden, dat slaat nergens op, en bovendien komen ze dat toch niet te weten.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:38:27 #165
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46982280
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:34 schreef Ms.Poes het volgende:

[..]

Waarom doet een mens vrijwilligerswerk? Om de wereld een beetje te helpen, maar zou diegene dat doen als hij of zij zich er niet goed door zou gaan voelen? Voila, de definitie van egoisme.
Hoofdzaak/bijzaak discussie.
pi_46982283
Ik wil donor worden maar ben te lui om het formulier in te vullen. Maar mn vader weet dat ik donor wil zijn en hij bepaalt het ook voor mij als ik op dit moment dood zou gaan. Dus komt wel goed.
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
pi_46982300
Stelling: als je je ergens goed bij voelt, is het egoïsme.

Iemand voelt zich er goed bij om zijn organen af te staan.

Egoïse?

(Ja, ik tart het lot door donoren egoisten te noemen. Als je je ergens goed bij voelt dan is het egoïse, lees ik immers hierboven. Laat ik je uit de droom helpen: onbaatzuchtige goede daden zijn héél zeldzaam. We moeten ons er altijd goed bij voelen, of er op een of andere manier bevrediging uit scheppen. Als dat egoïsme is, dan zijn we dat dus allen: donor of niet.)
Liej
pi_46982302
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:37 schreef Ms.Poes het volgende:
Oh ja, ik vind het feit dat er al meer dan genoeg mensen zijn, ook wel een gegronde reden om het niet te doen. Moet iedereen maar gered worden? Moet elk mens minstens 80 lentes worden? Koste wat kost?
Goed punt.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:39:27 #169
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_46982321
quote:
Tot het een geliefde van je is. Dan schreeuw je moord en brand dat hij/zij gered moeten worden en dat er meer donoren moeten komen.

Ik zuig ik weet.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_46982355
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:35 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat zegt niemand, het is niet zo zwart-wit dat de personen meteen goed of slecht zijn, maar het gaat hier om een persoonlijke stellingname en die kun je best beoordelen.
[..]

Ach jee, eerste recht, wat mij betreft ben je na je dood helemaal geen eigenaar meer van je lichaam.
[..]

Ik accepteer het ook hoor, maar ik ben het er niet me eens.
En dus bestempel je die mensen maar als egoïst / asociaal? Als we het dan toch over goodwill gaan hebben kan ik ook wel gaan zeggen dat alle rijken hun geld moeten gaan afstaan aan de armen (want ja, zoveel geld heb je in principe niet nodig, net als organen als je dood bent). Op zo'n manier kan ik iedereen die niks aan goede doelen doet en/of vrijwilligers werk ook wel gaan bestempelen als egoïst of asociaal.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:40:23 #171
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46982371
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:34 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Het is heel simpel jij vind dat anderen hun organen maar moeten afstaan ook al vinden zij dat niet. Zij vinden namelijk dat ze dat gewoon zelf uit mogen maken zonder opgaaf van reden.
En dat is ook zo, en dat moeten ze ook zelf weten, maar dan mag ik toch wel de discussie aangaan waaromz e dat vinden, en dat weet vrijwel niemand. 'Ik vind dat gewoon' dat soort suffe geneuzel krijg je dan.
  PR/Manusje van alles dinsdag 6 maart 2007 @ 17:40:35 #172
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_46982378
Hoe denken gelovigen eigenlijk over orgaan donatie ?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:41:46 #173
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46982425
quote:
Tot jij of je dierbaren het opeens is. Dan piep je wel anders.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:42:39 #174
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46982468
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:40 schreef BobbyB het volgende:

[..]

En dus bestempel je die mensen maar als egoïst / asociaal?
nee, hun mening in deze is wel asociaal.
quote:
Als we het dan toch over goodwill gaan hebben kan ik ook wel gaan zeggen dat alle rijken hun geld moeten gaan afstaan aan de armen (want ja, zoveel geld heb je in principe niet nodig, net als organen als je dood bent). Op zo'n manier kan ik iedereen die niks aan goede doelen doet en/of vrijwilligers werk ook wel gaan bestempelen als egoïst of asociaal.
Nou, sociaal is het ook bepaald niet.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:43:06 #175
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_46982480
Ik word ook donor.

Maarja iedereen wilt mijn mooie hart en nieren dus dat word me een strijd.

Boh
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')