Ik had inderdaad weleens gehoord van kleurtypes en dergelijke, maar schonk er nooit zoveel aandacht aan. Ik droeg altijd zwart en paars en donkere kleding.quote:Hoe komt het toch dat iemand anders er prachtig uitziet in lichtblauwe kleding terwijl jij er in datzelfde blauw vermoeider en bleker uit ziet dan je in werkelijkheid bent? Dat heeft te maken met verschillende kleurtypes.
Dat bepaalde kleuren je een bleek, vermoeid uiterlijk geven terwijl andere kleuren juist goed bij je staan en je laten stralen, is namelijk gekoppeld aan welk kleurtype jij bent.
Stel je nu eens voor dat je exact weet wat de kleurnuances zijn die bij jouw kleurtype horen, dan zie je er altijd stralend, gezonder en jonger uit, het winkelen wordt een stuk eenvoudiger en je maakt met gemak verrassende kleding combinaties.
Op basis van huidtint, kleur ogen en haar kan worden bepaald welke kleurnuances voor kleding, make-up en accessoires het beste bij je passen.
Ik denk dat jij een clear winter type bent, al heb ik je oogkleur niet goed gezien.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:54 schreef MissBliss het volgende:
Wat leuk! Ik ga die test ook eens doen!
Jij hebt het dus al in je, dat je weet wat je staat en wat niet. Ik zag het ook op zich wel, maar heb toch heel wat fout gekleurde dingen in mijn kast hangen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:55 schreef pluisje het volgende:
Leuk om te zien dat al die groene, rode en bruine kleding die ik in mijn kast heb hangen me ook echt daadwerkelijk blijkt te staan
Same herequote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:54 schreef MissBliss het volgende:
Wat leuk! Ik ga die test ook eens doen!
Of je haar verven en contactlenzen indoenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 20:16 schreef Bartjebart het volgende:
[afbeelding]
Euhm ja ok... dus men complete kledingkastinhoud kan ik weggooien... Ik draag geen felle kleuren namelijk...
euhm ja dat is ook een optie inderdaad...quote:
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 21:04 schreef cinnamongirl het volgende:
Grappig trouwens dat niemand anders hier totnutoe mijn kleurtype ook heeft.
quote:
Oke ik hoef de test dus niet meer te doen, zelfde kleur haar, huid en ogenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:36 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Anyway, ik heb de test gedaan en het bleek dus dat ik kleurtype: 'warm spring' ben.
Ik heb nl. rossig haar, groene ogen, en een zeer blanke huid met sproetjes.
Mijn palet:
[afbeelding]
Deze kleding moet mij dus goed staan!
Maar dat poeder/oudroze en dat steenrood staat volgens mij wel weer erg mooi als topje onder een bruin vestje bijvoorbeeld. Of verwerkt in een sjaal ofzo.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:44 schreef Roeji het volgende:
[..]
Oke ik hoef de test dus niet meer te doen, zelfde kleur haar, huid en ogen![]()
Dus ik sluit me aan bij Warm Spring!! Alleen die huidskleur tinten en die rode tint op de bovenste rij van t palet, doen het niet voor mij.
Ja dat klopt weer wel, in combinatie kan ik ook heel veel andere kleuren dragen. Zolang ik maar van de felle fluor kleuren wegblijf en sommige roze tinten (dat babyroze moet ik echt niet aantrekken, lila kan weer wel) en rood.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:53 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Maar dat poeder/oudroze en dat steenrood staat volgens mij wel weer erg mooi als topje onder een bruin vestje bijvoorbeeld. Of verwerkt in een sjaal ofzo.
Totaal niet! Ik verbrand altijd meteen. Alleen na een langzaam opgebouwde zonnebankkuur krijg ik een tintje. Zelfbruiner gebruik ik wel en dat staat me best wel goed!quote:
Deze heb ik ook, mooi kleurenpalet.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 20:51 schreef Vava het volgende:
Clear Winter
[afbeelding]
Er zitten inderdaad wel redelijk veel kleuren in die ik mooi vind staan bij mezelfalleen geel en grijs vind ik wat minder en de hele zachte kleuren vind ik denk ik alleen mooi bij zwart.
Hahaha dat is idd toevallig. Net nog even naar die kleuren paletten gekeken, maar ook die camel kleur slaat mijn uiterlijk dood. Dan ben ik net een dooie of zie ik eruit alsof ik enorm ziek ben. Zelfde als met die roze en huidskleurtinten.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:16 schreef cinnamongirl het volgende:
Warm autumn:
[afbeelding]
lijkt trouwens erg op warm spring:
[afbeelding]
Die eerste heeft wat meer intensere kleuren.
Grappig is trouwens dat bij autumn lila staat, en dat jij aangaf dat het jouw kleur was!
^^quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:00 schreef Kyara het volgende:
Best lastig maar volgens mij heb ik mijn kleurtype gevonden.
Donkerbruin haar, blauwe ogen en een snel bruinwordende huid.
Clear winter:
[afbeelding]
kleuren komen wel overeen met wat ik vind dat zelf goed staat.
Kenmerken:
Het wintertype is berekend en voorzichtig, elegant en nobel. Gaan met humor door het leven. Autoriteit komt voor een wintertype vanzelf en vaak bekleedt het dan ook een leiderspositie.
Er is een groot contrast tussen haren, ogen en huid. De ogen vallen het eerst op, ze zijn contrasterend met de huid. De iris is duidelijk begrensd en contrasteert met het wit van de ogen. De huid van een wintertype kan sneeuwwit of olijfgroenig zijn. Wintertypes hebben meestal geen zomersproeten. Sommigen hebben toch een blosje op de wangen. Veruit de meeste wintertypes zijn donkerharig maar sommigen zijn ook wit-blond.
Bekende Wintervrouwen en -mannen:
Cher, Grace Jones, Prinses Caroline, Dustin Hoffman, Tom Selleck
Je kleurenpalet is koud en helder.
Leeft op in de heldere, primaire en ijzige kleuren van de winter.
Het wintertype ziet er best uit in heldere kleuren en scherpe kontrasten. Streef naar een pittig uiterlijk en draag nooit gedempte en zachte kleuren. Als je aan het winkelen bent, denk dan aan zuiver, blauw en sprekend, kontrasterend, helder en heel licht.
Metaal
Jouw metaal is zilver.
Parfum
En je parfumkeuze is zwaar en Oosters. Grondstoffen: Muskus, amber, sandelhout, patchouli, vanille, exotische vruchten.
doen:
Zuiver wit, zwart, grijs van heel licht tot heel donker, grijsbeige, marineblauw, koningsblauw, lichtblauw, turkoois, zuiver groen, smaragdgroen, lichtgroen, felroze, fushia, zuiver rood, helder citroengeel, diep paars, lichtviolet, klassiek lila.
vermijden:
Oranje, goud, roestbruin, perzik en andere bruintinten, �zijn taboe. Vermijd alle gedempte, saaie tinten.
dat saai me niet staat wist ik ook al![]()
Zit wat in... Toen ik nog donkerbruin haar had stond creme me heel goed.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:37 schreef SEMTEX het volgende:
Dat vind ik echt zulke onzin. Ik heb bovendien geverfd haar in een andere teint dan mijn natuurlijke en volgens mij beïnvloed ik daar ook mijn kleuren mee.
thnx...dat was mn eigen vermoeden ook...quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:02 schreef Oscar-Wilde het volgende:
Lieve kwakveense,
je bent geen type voor pastelkleuren. Dus duidelijk 2!
Als je het echt wilt weten ( ik heb het nooit kunnen doen)
Dan kan je naar een kleuradviseur gaan en die bekijkt je van top tot teen en niet zoals deze test met 3 vragen.
Dat idee heb ik inderdaad ook als ik internet bekijk. Daarom ga ik liever op ervaringen van mensen af. Een mooie website kan ik zelf ook zo in elkaar zetten, dat zegt niks.quote:Op zondag 21 februari 2010 01:09 schreef Miasan het volgende:
Je kunt tegenwoordig overal ook cursussen volgen om kleuradvies te geven. Ik heb het gevoel dat best veel mensen die hun diensten daarin aanbieden zelf ook maar eens zo'n boekje hebben gelezen.
Ik lees mee, zeker als het in Amsterdam isquote:Op maandag 22 februari 2010 20:17 schreef Stiemie het volgende:
Ik ben op zoek naar iemand die mij kan vertellen welke kleuren me er beter uit doen zien. En welke kleuren ik beter kan vermijden. Zo zeggen sommige mensen dat ik juist pasteltinten moet dragen, terwijl anderen zeggen dat deze me juist erg bleek maken. En hoe zorg je ervoor dat je kleding die niet in jouw superkleur is toch kan dragen? Het zou fijn zijn als er ook iets van kledingadvies bij zit, maar dit is niet noodzakelijk
Jaquote:Op maandag 22 februari 2010 20:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik lees mee, zeker als het in Amsterdam is
misschien kunnen we een workshop doen. Lois wilde ook, en YPPY en nog wel een paar
Maar Stiemie, die met high teaquote:Op maandag 22 februari 2010 20:34 schreef Stiemie het volgende:
Ik kreeg deze tip van een collega. Zij was heel tevreden. Nadeel is alleen dat het in Zwolle is
Dit kwam er bij mij ook uit. Ik kan me er niet echt in vinden.. De meeste kleuren die ze weergeven vind ik niet bij mezelf staan. Maar goed wie weet nog eens een keertje kijken in de winkel..quote:Op zaterdag 3 maart 2007 20:02 schreef Lucille het volgende:
According to your survey answers, you are a Cool Winter. You dazzle in clear, intense colors such as true red, emerald green and sapphire blue. The dramatic contrast of pure white and black is one of your favorite choices. Here is partial list of your colors:
Light grey, black, charcoal, taupe, rose pink, hot pink, blue red, deep rose, burgundy, icy grey, lemon yellow, emerald turquoise, royal blue, bright periwinkle, purple.
[ afbeelding ]
Blauw is zeker een kleur die ik graag draag.
De test is hier te vinden.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:48 schreef niet_toegestaan het volgende:
Waar is die test tegenwoordig te vinden? Ik ben een man trouwens als dat er nog toe zou doen..
Ik ben ook een cool summer, en qua kleding gebruik ik dat ook zeker wel, maar qua make-up toch echt niet. Om mijn blauwe ogen goed uit te laten komen gebruik ik grijs of bruin tinten. Een enkele keer paars, maar zeker geen blauw, dat is juist vrij lelijk vind ik.quote:Op maandag 26 april 2010 12:15 schreef Enfermera het volgende:
Nice!
Ik ben het 'Cool Summer' type, met deze kleuren:
[ afbeelding ]
Klopt helemaalDeze kleuren gebruik ik zelf ook vaak, als make up of in kleding. Vooral het blauwige laat mijn ogen goed uitkomen
![]()
Ik gebruik ook geen helderblauw, maar meer de turquoise en groentinten die ertussen staan.quote:Op maandag 26 april 2010 13:23 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ik ben ook een cool summer, en qua kleding gebruik ik dat ook zeker wel, maar qua make-up toch echt niet. Om mijn blauwe ogen goed uit te laten komen gebruik ik grijs of bruin tinten. Een enkele keer paars, maar zeker geen blauw, dat is juist vrij lelijk vind ik.
Misschien is dat nog wel een keer een idee om te proberen ja.quote:Op maandag 26 april 2010 14:22 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ik gebruik ook geen helderblauw, maar meer de turquoise en groentinten die ertussen staan.Die staan supergoed, als je ze mooi gebruikt
Vind ik.
Ik heb die van jou ook, denk ik.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 21:04 schreef cinnamongirl het volgende:
Het kan ook zijn dat kleuren waarvan je dénkt dat ze je niet staan, weldegelijk je huid en je ogen mooier doen uitkomen.
Maar als je die kleur gewoon niet mooi vindt, dan moet je die natuurlijk vermijden.
Zo vind ik oranje lelijk, en zal dat ook niet dragen ook al staat er een oranje-achtige tint in mijn palet.
Grappig trouwens dat niemand anders hier totnutoe mijn kleurtype ook heeft.
Als ik die test doe, kom ik echt op iets heel anders uit dan de analyse van zaterdag. Ik denk dat de reden heel simpel is: we hebben zelf een bepaald beeld, maar door (zoals bij die analyse) met kleurenkragen te werken, zie je wat bepaalde typen kleuren nou werkelijk met je doen.quote:Op maandag 26 april 2010 20:07 schreef drunk_on_shadows het volgende:
http://www.beautiquetotale.nl/lookx/kleurtype.htm
ik vond deze test nog.
Maar ook hier vind ik het heel moeilijk te bepalen welke huid je bijv hebt. Moeilijke termen als ivoorkleurige huid. of een vak met sproeten en couperose
volgens die test ben ik herfst/lente type. dus weer wat anders...
Dezelfde teint als Tooske Breugem? Zo ja, probeer dan eens oranje- en bruintinten. Geen idee of je er van houdt of niet...quote:Op woensdag 28 april 2010 12:58 schreef Tsunade het volgende:
Ik kom er niet uit, grom!
Ik weet niet of ik een warme of koele tint heb en heb lichtblond haar en donkerbruine ogen van nature. Waar ze geen enkel woord over zeggen! Iemand tips?
Zwart wordt je niet aangeraden, dat is donkergrijs...quote:Op woensdag 28 april 2010 20:01 schreef Coiler het volgende:
[ afbeelding ]
Oké, zwart wordt mij dus zowel af- als aangeraden...
Ik heb nu dus een koffiewekker shirt aan met precies dezelfde kleur paars al die rechtsonder
* Coiler zet kledingkast in de hensquote:Op woensdag 28 april 2010 20:16 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Zwart wordt je niet aangeraden, dat is donkergrijs...
Die ben ik ook. Ik vind zelf teal en burgundy erg mooi kleuren op mijn huidquote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:08 schreef -jos- het volgende:
Cool summer
[ afbeelding ]
roze en paars zijn nou niet echt mijn kleuren maar de rest klopt wel aardig, leuk om eens in mijn achterhoofd te houden tijdens het winkelen
Volgens die test is mijn type onbekendquote:Op maandag 26 april 2010 20:07 schreef drunk_on_shadows het volgende:
http://www.beautiquetotale.nl/lookx/kleurtype.htm
ik vond deze test nog.
Maar ook hier vind ik het heel moeilijk te bepalen welke huid je bijv hebt. Moeilijke termen als ivoorkleurige huid. of een vak met sproeten en couperose
volgens die test ben ik herfst/lente type. dus weer wat anders...
Hey! Jullie hier!quote:Op zondag 25 april 2010 10:24 schreef Stiemie het volgende:
Jaaaaaah we zijn gisteren geweest en het was zo leuk en interessant en gezellig!![]()
Ik ben een heel ander kleurentype (Gedempt - koel- licht) dan ik dacht en ik heb gewoon helemaal niet veel kleding in de juiste kleuren. Maar wat een verschil kunnen kleuren maken zeg. Bij verkeerde kleuren kan je er echt veel slechter uitzien terwijl de juiste kleuren je laten stralen
Als ze anoniem wil blijven kan ze alleen de bril inclusief ogen online zettenquote:
Uhhh even over nadenken hoor. Misschien morgen mijn vriend even een foto laten maken. Het is wel een behoorlijk verschil want Esmee herkende me gisteren niet toen ik haar van de opvang kwam halenquote:
Oh jaaaquote:Op zaterdag 25 september 2010 19:38 schreef Brighteyes het volgende:
Of we moeten maar snel weer een workshopje plannen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |