quote:Paul de Leeuw presenteert 100e Zomergasten
Paul de Leeuw is op 2 september de presentator van de honderdste aflevering van Zomergasten. Ter gelegenheid van het 20ste seizoen van het programma zendt de VPRO dan een extra zevende aflevering uit.
Lees verder >>
In deze jubileumuitzending staat de keuze van de kijkers centraal. Kijkers worden uitgenodigd hun favoriete televisiefragment te laten zien en te komen toelichten. Het programma wordt rechtstreeks uitgezonden.
De oproep van De Leeuw: Op zondag 2 september 2007 presenteer ik de speciale jubileumuitzending van Zomergasten. In deze rechtstreekse uitzending vanuit de Zomergastenstudio in Amsterdam wil ik zoveel mogelijk kijkers de gelegenheid geven om voor een keer Zomergast zijn. Hierbij nodig ik u uit om u aan te melden met uw eigen favoriete film- of televisiefragment.
Welk fragment zou u willen terugzien en waarom? Ik hoop dat u een van de kijkers bent die ik op televisie mag interviewen over het meest indrukwekkende fragment dat u ooit heeft gezien.
De 20ste editie van Zomergasten bestaat uit zes afleveringen die worden gepresenteerd door Joris Luyendijk. Deze worden uitgezonden van 22 juli t/m 26 augustus op Nederland 2.
Kun je er boeiend over vertellen?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:15 schreef tong80 het volgende:
Ik wil graag Jan Lenferink bij de Hell's angels terugzien.
dat was laatst ook al bij de dwddquote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:15 schreef tong80 het volgende:
Ik wil graag Jan Lenferink bij de Hell's angels terugzien.
Ik wel.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:40 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Kun je er boeiend over vertellen?
heb je je al aangemeld?quote:
Met Berry ?quote:Op zondag 4 maart 2007 16:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
heb je je al aangemeld?
ik wil trouwens wel een fragment uit een voetbalkwiz van wat jaren terug graag zien
Paul de Leeuw is er maar voor één uitzending de rest blijt Luijendijk doen.quote:Op zondag 4 maart 2007 20:06 schreef _Arual_ het volgende:
Geweldig. Ben blij dat dat figuur van afgelopen zomer weer vetrokken is, daar kon ik echt niet naar zitten luisteren.
* _Arual_ mist nog steeds Adriaan van Dis.
Ja godver, ik typte in al mijn enthousiasme (die man vertrekt! jiehaaaa!!!)weer veel te snel.quote:Op zondag 4 maart 2007 20:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Paul de Leeuw is er maar voor één uitzending de rest blijt Luijendijk doen.
Ik vind ze ook intrigerend. In haar sportieve loopbaan een saaie vrouw maar daarna is ze losgekomen. Zal een leuke uitzending worden.quote:
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
Uitzending met Moszkowicz lijkt me de meest boeiende.
Waarom niet ? Paul zal dat best kunnenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:34 schreef k_man het volgende:
Hmm, of Paul de Leeuw nou zo'n goede keuze is?
Dat wachten wij dus afquote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:42 schreef k_man het volgende:
Ja, Paul kan best iets presenteren, maar is hij wel elitair genoeg voor Zomergasten?
Ik laat me graag door vrouwen verrassen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:03 schreef tong80 het volgende:
Zowel Linda als Bettine zijn intelligente vrouwen. Ik denk dat ze ons nog gaan verrassen.
mee eens.. btw de leukste/interessantste Zomergasten van de afgelopen jaren waren Theo Maassen en vooral Ad Verbrugge vond ikquote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:02 schreef Thorical het volgende:
De mooiste televisie avonden verwacht ik van: Hany Abu Assad, en Christine van Broeckhoven.
Van de rest heb ik niet het idee dat ze een spannende culturele bagage hebben.
Maar ik laat me verrassen.
Ik verwacht daar juist wel veel van. Is eigenlijk ook een vooroordeelquote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:12 schreef BdR het volgende:
[..]
mee eens.. btw de leukste/interessantste Zomergasten van de afgelopen jaren waren Theo Maassen en vooral Ad Verbrugge vond ik
van Linda de Mol verwacht ik ook niet veel bijzonders(het is een vooroordeel ik weet het)
Ik ook. Over Verbrugge: Het lijkt me ook verschrikkelijk moeilijk om een filosoof te interviewen.quote:Op zondag 1 juli 2007 12:15 schreef borisz het volgende:
Ik vind Luyendijk juist een goede presentator
De uitzending met Leon de Winter vond ik dan weer een van de beste zomergasten die ik gezien heb, al had dat wellicht te maken met het feit dat Luyendijk persoonlijk kon meepraten. Maar ook over het algemeen groeide hij wel in zijn rol vond ik, het afgelopen seizoen. Hopen dat ie dat dit jaar kan doorzetten.quote:Op zondag 1 juli 2007 12:10 schreef mjan het volgende:
Zomergasten, mooi programma! Maar waarom Luyendijk?! Na z'n gestuntel met Verbrugge vorig jaar kan ik die man echt niet meer serieus nemen.
De gasten voor dit jaar lijken me iig over het algemeen wel interessant!![]()
Zeer herkenbaar het zal iets met haar stem zijn dat ik haar niet kan aanhoren.Ik heb de asosiatie met een kutwijf maar welk?, daar ben ik nog niet achter.quote:Bettine Vriesekoop sla ik toch maar over. Krijg altijd spontaan allergieen als ik die hoor praten.
Ze is juist erg leuk heeft humor en karakter. Ging Chinees studeren en een half jaar nar China om de Chinezen te leren kennen. Dat getuigt van moed. Heeft VWO dus is niet dom.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:04 schreef Thorical het volgende:
[..]
Zeer herkenbaar het zal iets met haar stem zijn dat ik haar niet kan aanhoren.Ik heb de asosiatie met een kutwijf maar welk?, daar ben ik nog niet achter.
Maar ik vind haar best te pruimen stukjes schrijven in de krant.
De Opzij of de candy ?quote:Op maandag 16 juli 2007 06:18 schreef Bluezz het volgende:
En een uitgebreid interview met haar in mijn 'lijfblad'
De Tina, natuurlijk.quote:
Alles al gezien geloof ikquote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:49 schreef golfer het volgende:
Alvast wat keuzes van Bettine die morgen worden uitgezonden:
Zij koos o.a. fragmenten met judoka Wim Ruska, zanger Leonard Cohen en danseres Olga de Haas. Ook laat zij tijdens haar Zomergastenavond delen zien uit The Tank Man (2006), een documentaire over de jongen die tijdens de opstand in 1989 in Peking voor de oprukkende tanks ging staan, de intrigerende documentaire Planet Ping Pong (2006) en de Chinese versie van Idols: Super Girl.
De keuzefilm van Bettine Vriesekoop is Breaking the Waves (1996) van Lars von Trier.
De film zelf skip ik denk ik. Ik wil Bettine wel horen op zich.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:56 schreef Hephaistos. het volgende:
En geloof ook niet dat ik Vriesekoop er zo graag over wil horen praten. Kijk volgende week wel weer.
Wat is daar saai aan ?quote:Op zondag 22 juli 2007 17:27 schreef MeneerTim het volgende:
Ahnee tering wat saai. Gaan ze nou drie uur lang over Chinezen praten?
Dat gaat altijd over slavenarbeid, hardwerkende chinezen, kleine jongetjes die veel computeren, overheidscensuur en hun vreemde culturele smaak. Wellicht verrast ze, maar die kans lijkt me niet heel groot.quote:
Vanwaar dit vooroordeelquote:Op zondag 22 juli 2007 17:46 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Dat gaat altijd over slavenarbeid, hardwerkende chinezen, kleine jongetjes die veel computeren, overheidscensuur en hun vreemde culturele smaak. Wellicht verrast ze, maar die kans lijkt me niet heel groot.
Welk vooroordeel? Dat ik niet verwacht dat ze zal verassen? De gesprekken over China gaan bijna altijd over de onderwerpen die ik opnoemde en een blik op de aangekondigde fragmenten doet vermoeden dat het daar weer over zal gaan.quote:
Op zaterdag wat ?quote:Op zondag 22 juli 2007 19:52 schreef Aoristus het volgende:
moeje effe op zaterdag kijken, Tong
ja, en de rest daarnaquote:
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:20 schreef BobbyHill het volgende:
Leuk ideeEn fijn van dat Joris Luyendijk weer presenteert.
Nee, waarschijnlijk over diepzeeduiken en 18-e eeuwse lesbische literatuur.quote:Op zondag 22 juli 2007 17:27 schreef MeneerTim het volgende:
Ahnee tering wat saai. Gaan ze nou drie uur lang over Chinezen praten?
En haar zoontje spreekt bijna vloeiend Chinees al.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:26 schreef tong80 het volgende:
Even iets dat misschien niet iedereen weet. Ze heeft een kindje van Hans van Wisen de sportjournalist van de Volkskrant. Die op jonge leeftijd overleed. De man dus.
Of eigenlijk net te laat.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:31 schreef Toad het volgende:
Net op tijd uit bad...
Bettine is zo'n beetje van onze leeftijd.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:32 schreef tong80 het volgende:
Ik was zo bang maar wilde het wel graag zien
dat was pas eng, al begrijp ik nog steeds niet waarom er een lijk in de boom lag. What's with thatquote:Op zondag 22 juli 2007 20:35 schreef Slaw het volgende:
Geweldig, net zo eng als Q en Q
Huh?quote:
Heeft al 100 ker op Fok gepost dat ie met Wim Ruska heeft gespart.quote:
Was Rudi Lubbers de bokserquote:Op zondag 22 juli 2007 20:44 schreef Cynix ® het volgende:
Is die Ruska later niet behoorlijk in de onderwereld verzeild geraakt? Bruinsma en zo?
Ruska heeft z'n 2 gouden Olympische medailles nooit zo te gelde kunnen maken als Geesink.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:44 schreef Cynix ® het volgende:
Is die Ruska later niet behoorlijk in de onderwereld verzeild geraakt? Bruinsma en zo?
Zo denk ik er ook overquote:Op zondag 22 juli 2007 21:01 schreef Cynix ® het volgende:
Sorry, maar de film ga ik toch skippen. Is meer iets voor de lange winteravonden.
Mooi juist. Iedereen kent haar als klinische topsportster. Vond dit juist mooi.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:13 schreef Aoristus het volgende:
Bettina was wel een beetje te openhartig vond ik. Het is mooi als mensen zichzelf kunnen zijn, maar je deelt dat moment wel met heel Nederland.
Ja, en als nrc journaliste of als verslaggever voor het nosjournaal.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mooi juist. Iedereen kent haar als klinische topsportster. Vond dit juist mooi.
Ze ontkent 't netquote:Op zondag 22 juli 2007 21:17 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dat grietje is een echte coffeeshopganger trouwens
die annorexia danseres, niet die met dat tandopzetstukjequote:
Ahquote:Op zondag 22 juli 2007 21:20 schreef Aoristus het volgende:
[..]
die annorexia danseres, niet die met dat tandopzetstukje![]()
Olga de Haas.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:20 schreef Aoristus het volgende:
die annorexia danseres, niet die met dat tandopzetstukje![]()
Mooiste was haar verhaal over haar vaderquote:Op zondag 22 juli 2007 21:23 schreef One_of_the_few het volgende:
ik schakel net in, is de tank man al geweest?
en wat waren mooie stukje tot nu toe? fragmentne bedoel ik dan, die ze gekozen heeft.
Die is dood hoor ik netquote:
Ik vond het flardje interview van Ruska door Simek wel veelzeggend voor de "kleinheid" van Nederland. Tóen al.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:23 schreef One_of_the_few het volgende:
ik schakel net in, is de tank man al geweest?
en wat waren mooie stukje tot nu toe? fragmentne bedoel ik dan, die ze gekozen heeft.
Ik welquote:Op zondag 22 juli 2007 21:28 schreef Cynix ® het volgende:
Ik vind niet alles over China c.q. tafeltennis even boeiend.
Die was gewéldig!quote:
Noem jij jezelf nou een man?quote:Op zondag 22 juli 2007 21:36 schreef tong80 het volgende:
Wij hadden op school een tafel ik speelde er elke pauze. Werd lid van een club. Later moest ik kiezen voor het voetballen. Mar geweldige sport.
Ik denk dat ze daar een beetje te breekbaar voor isquote:Op zondag 22 juli 2007 21:45 schreef tong80 het volgende:
Hans van Wissen was 20 jaar ouder dan har. Waarom stelt ie niet de vraag of ze en substituut vaderfiguur zocht
Ik kon goed tafeltennisen maar ik verloor altijd van dezelfde speler. Is een sport waar de underdog niet snel wint.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:43 schreef Cynix ® het volgende:
Een vriend van mij speelde op een behoorlijk niveau. Je mocht hem altijd uitdagen waarbij hij met één hand op zijn rug speelde, als batje een houten plankje gebruikte en je 10 punten voorsprong gaf. Hij won altijd en niet alleen van mij, maar ook van vrienden en familie.
Ik iig (nog) niet. Of is de inzendtermijn gesloten?quote:Op zondag 22 juli 2007 21:46 schreef Brighteyes het volgende:
Even dwars tussendoor, zijn er mensen van hier die een fragment hebben ingezonden voor die 100e aflevering?
Weet ik niet. Ik heb wel wat verstuurd, 1 keer een mailtje gekregen dat ze wegens drukte vertraagd waren met de reacties en daarna nooit meer iets gehoord.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:47 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik iig (nog) niet. Of is de inzendtermijn gesloten?
Daar gaat het programma overquote:Op zondag 22 juli 2007 21:48 schreef Svyatagor het volgende:
Ik vind dit te persoonlijk. Ik voel me een voyeur.
Kan dit niet echt muziek noemen.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:50 schreef borisz het volgende:
nu muziek
quote:
Bob Dylan meets Jacques Brel. Meets Vodka.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:43 schreef Aoristus het volgende:
kom op met die Russische Bob Dylan
Voor mij niet. Mij gaat het vooral om de obscure tv-fragmenten.quote:
Hij heeft geleefd..quote:
Jawel, maar min of meer gezien door de bril van de gast.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:55 schreef Svyatagor het volgende:
Voor mij niet. Mij gaat het vooral om de obscure tv-fragmenten.
Catweasel, Grunberg en de raspoetin uitvoering van Bob Dylan.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:01 schreef tong80 het volgende:
Bettine heeft altijd naar de perfectie gestreefd. Wat me opvalt is dat ze alleen fragmenten van briljante mensen laat zien.
Lijkt mij een goed streven.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:03 schreef Cynix ® het volgende:
Volgens het Taoïsme is het eigenlijk het beste om niet dood te gaan.
ik heb er ook een beetje last van.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:48 schreef Svyatagor het volgende:
Ik vind dit te persoonlijk. Ik voel me een voyeur.
Ze is ontegenzeggelijk een intellectueel. Wat ik me wel altijd afvraag is of gasten zich onbewust toch niet een beetje verplicht voelen zichzelf "meer bloot" te geven dan ze misschien zouden willen. VPRO, avondvullend, dat kan zo maar een soort druk leggen op de gasten om iets 'waar' te moeten maken.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:07 schreef tong80 het volgende:
Een intellectuele PingPongster. Sporthaters met vooroordelen eat your heart out.
ze is sowieso wel apartquote:Op zondag 22 juli 2007 22:07 schreef tong80 het volgende:
Een intellectuele PingPongster. Sporthaters met vooroordelen eat your heart out.
ze heeft haar huiswerk uitgebreid gedaan. Zo zal ze ook vooraf precies hebben bedacht wat ze over haar prive leven gaat vertellen. Het komt er weinig spontaan uit allemaal.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:10 schreef Cynix ® het volgende:
Ze is ontegenzeggelijk een intellectueel. Wat ik me wel altijd afvraag is of gasten zich onbewust toch niet een beetje verplicht voelen zichzelf "meer bloot" te geven dan ze misschien zouden willen. VPRO, avondvullend, dat kan zo maar een soort druk leggen op de gasten om iets 'waar' te moeten maken.
Nog steeds onduidelijkheid.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:25 schreef Aoristus het volgende:
Vreemd dat ze nog steeds proberen te achterhalen wie dat mannetje op het Tianenmenplein was. Natuurlijk is die jongen ge-executeerd, ik dacht dat daar geen twijfel meer over bestond..
quote:There are several conflicting stories about what happened to him after the demonstration. In a speech to the President's Club in 1999, Bruce Herschensohn — former deputy special assistant to President of the United States Richard Nixon — reported that he was executed 14 days later; other sources say he was killed by firing squad a few months after the Tiananmen Square protests. In Red China Blues: My Long March from Mao to Now, Jan Wong writes that the man is still alive and is hiding in mainland China.
An eyewitness account of the event published in October 2005 by Charlie Cole, a contract photographer for Newsweek magazine at the time, states that the man was arrested on the spot by the Public Security Bureau.
The People's Republic of China government made few statements about the incident or the person involved. In a 1990 interview with Barbara Walters, then-CCP General Secretary Jiang Zemin was asked what became of the man. Jiang replied "I think never killed [sic]."[1]
A June 2006 article in the Hong Kong Apple Daily stated that the man is now residing in Taiwan.[2]
Haaiquote:Op zondag 22 juli 2007 22:31 schreef Seraphina het volgende:
Ggelleuw! Niet alles gezien, maar de stukjes die ik gezien heb zien er prima uit. Ben zelfs geboeid door een paar dingen en dat terwijl China-gerelateerde onderwerpen toch niet zo mijn ding zijn. Ligt het aan mij of is Joris duidelijk minder zenuwachtig dan vorig jaar?
Anyway, lees op de achtergrond zo`n beetje dit topic mee en zap af en toe langs het programma (kijken is bij mij altijd erg gast-afhankelijk), dacht, kom ook eens wat melden![]()
Hey, een bekendequote:
ik ookquote:Op zondag 22 juli 2007 22:43 schreef golfer het volgende:
Ik laat Bettine verder voor wat het is en schakel over naar de avond-etappe.
haha daar valt die nep Dylan toch wel bij in het nietquote:Op zondag 22 juli 2007 23:19 schreef Cynix ® het volgende:
Leonard Cohen, ook weer zo'n virtuoos.
rijke bloem, haar Chinese naam [ ze vindt het volgens mij niet echt leuk dat hij dat steeds doet]quote:Op zondag 22 juli 2007 23:23 schreef Toad het volgende:
Hoe noemt Joris Bettine nou steeds?
Het is dat Bettine zélf al aardig tot de bodem gaat, híj weet het er volgens mij niet echt uit te halen.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:25 schreef Wup het volgende:
ik ben nog steeds niet kapot van Joris Luyendijk als interviewer
En ze heeft behoorlijk veel te vertellen.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:29 schreef Aoristus het volgende:
dat was een lange zit. Vrieskoop is wel 'n aardig mens.
jahoor, het was -ondanks dat ik hier en daar wat te klagen had - een boeiende uitzending.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:28 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Even wat steun voor gast en interviewer... Ik vind het een fascinerende avond tot nu toe. Ze weet van veel diverse dingen iets en kan ook mooi het persoonlijke met het meer 'wereldlijke' combineren. Goeie avond!
Da's de reden waarom ik het een kutkrant vindquote:Op zondag 22 juli 2007 23:40 schreef Wup het volgende:
ben ik trouwens de enige die het vreemd vind dat Vriesekoop zonder het vak of de taal goed te beheersen zomaar als correspondent voor het NRC wordt aangesteld?
Ja.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:40 schreef Wup het volgende:
ben ik trouwens de enige die het vreemd vind dat Vriesekoop zonder het vak of de taal goed te beheersen zomaar als correspondent voor het NRC wordt aangesteld?
Tsja, aardige achtergrondrapportages moet ze inmiddels wel in elkaar kunnen flansen. Ze kreeg er trouwens hulp bij van iemand die wellicht wel journalistiek geschoold is.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:40 schreef Wup het volgende:
Ik denk dat je ook niets uit Bettine krijgt dat ze zelfs niet wil aangeven. Een andere interviewer zou er ook niet in zijn geslaagd.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:32 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Het is dat Bettine zélf al aardig tot de bodem gaat, híj weet het er volgens mij niet echt uit te halen.
Dat is dan ook weer onzin.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:41 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Da's de reden waarom ik het een kutkrant vind
Het aantal doden is opgeblazen in het Westen, en waarschijnlijk naar beneden gebracht in China. Ik vind het trouwens vreemd dat mensen zich zo blijven focussen op een incident van bijna 20 jaar geleden. Het aantal doden in China dagelijks door het verkeer, sigaretten, natuurgeweld, etc is vele malen groter. Een grote vergissing was dat ze toen geen traangas, waterkanonnen en rubberen kogels in hebben gezet...zo worden onlusten in het Westen namelijk effectief aangepakt.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:19 schreef Cynix ® het volgende:
Bettine moet wel oppassen dat ze niet kritiekloos wordt. Ze begint al te twijfelen aan het aantal doden op het Tienanmen-plein.
het gaat niet om het aantal. Het gaat om de politieke boodschap van de tankman en van al die anderen toen. En om de boodschap dat de chinese overheid het niet pikt en neerslaat. Daar gaat het om, de democratische minderheid tegen het totalitaire regime.quote:Op maandag 23 juli 2007 00:02 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Het aantal doden is opgeblazen in het Westen, en waarschijnlijk naar beneden gebracht in China. Ik vind het trouwens vreemd dat mensen zich zo blijven focussen op een incident van bijna 20 jaar geleden. Het aantal doden in China dagelijks door het verkeer, sigaretten, natuurgeweld, etc is vele malen groter. Een grote vergissing was dat ze toen geen traangas, waterkanonnen en rubberen kogels in hebben gezet...zo worden onlusten in het Westen namelijk effectief aangepakt.
Een minderheid die op ondemocratische wijze een staatsgreep wilde plegen? Toen en nu was er bij de meerderheid van de Chinezen geen draagvlak voor de 'studenten'. Ik sprak met een Chinees toen we samen naar de beelden van de Tankman keken, en hij had die beelden nog nooit eerder gezien. Hij zei tegen mij: "Wat een idioot dat hij daar blijft staan, de tank kan zo over hem heenrollen als ze willen..." Ik wil er geen politieke discussie over beginnen, maar ik vond dat Bettine na 1 jaar "leren" nog steeds niet begrijpt hoe China in elkaar zit...een goede conclusie van haar was wel dat China erg complex is, en dat de Chinezen zelf hun eigen problemen oplossen en buitenlandse inmenging niet waarderen.quote:Op maandag 23 juli 2007 00:14 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
het gaat niet om het aantal. Het gaat om de politieke boodschap van de tankman en van al die anderen toen. En om de boodschap dat de chinese overheid het niet pikt en neerslaat. Daar gaat het om, de democratische minderheid tegen het totalitaire regime.
In een docu van laatst bleek dat twintigers al niet meer wisten wat er gebeurt was toen. Dan wordt verzwegen.quote:Op maandag 23 juli 2007 00:45 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Een minderheid die op ondemocratische wijze een staatsgreep wilde plegen? Toen en nu was er bij de meerderheid van de Chinezen geen draagvlak voor de 'studenten'. Ik sprak met een Chinees toen we samen naar de beelden van de Tankman keken, en hij had die beelden nog nooit eerder gezien. Hij zei tegen mij: "Wat een idioot dat hij daar blijft staan, de tank kan zo over hem heenrollen als ze willen..." Ik wil er geen politieke discussie over beginnen, maar ik vond dat Bettine na 1 jaar "leren" nog steeds niet begrijpt hoe China in elkaar zit...een goede conclusie van haar was wel dat China erg complex is, en dat de Chinezen zelf hun eigen problemen oplossen en buitenlandse inmenging niet waarderen.
MIsschien ligt dat wel aan jezelf, als je dit saai vindt, moet je zelf wel enorm boring zijn.quote:Op maandag 23 juli 2007 09:20 schreef Bluezz het volgende:
Ik vond het ook wat saaiig, maar of dat nou komt door haar monotone manier van vertellen of door de onderwerpen (dat viel hier een daar ook wel mee trouwens). Joris was ok, beetje zenuwachtig maar dat kan ik goed hebben bij hem
We hebben tot kwart voor 11 gekeken.
Op naar zondag!
Oh en Catweazle was
Als je iets saai vind, ben je dus zélf saai? Aparte conclusie.quote:Op maandag 23 juli 2007 09:36 schreef Slaw het volgende:
MIsschien ligt dat wel aan jezelf, als je dit saai vindt, moet je zelf wel enorm boring zijn.
quote:Op maandag 23 juli 2007 09:36 schreef Slaw het volgende:
MIsschien ligt dat wel aan jezelf, als je dit saai vindt, moet je zelf wel enorm boring zijn.
Sorry, je lijkt me verder best aardig hoor, en je fotoboek is tof, keertje wat drinken?quote:Op maandag 23 juli 2007 10:33 schreef Bluezz het volgende:
[..]Wát een conclusie
En wat kan je goed lezen wat ik schrijf.
Hou oud ben jequote:Op maandag 23 juli 2007 11:46 schreef Slaw het volgende:
Sorry, je lijkt me verder best aardig hoor, en je fotoboek is tof, keertje wat drinken?
28, maar ik val wel op iets ouder. Meeste vrouwen die ik tegenkom van mijn leeftijd weten niet eens wat Zomergasten is.quote:
is tenminste aan andere openingszin dan tongquote:Op maandag 23 juli 2007 11:46 schreef Slaw het volgende:
[..]
Sorry, je lijkt me verder best aardig hoor, en je fotoboek is tof, keertje wat drinken?
Leuk idd, alleen een typefout bij de naam van zijn gast: Bettine Vrieskoop. Er moet toch echt een 'e' tussen.quote:Op maandag 23 juli 2007 13:49 schreef Toad het volgende:
Leuk stukje heeft Joris geschreven op zijn weblog.
http://weblogs.nrc.nl/weblog/joris/
Vond ik ook. Luijendijk is hier op FOK! vrij populair, maar ik vind hem helemaal niet zo goed eigenlijk. Vorig jaar reageerde hij vaak ook zo raar. Of ging hij het proberen te versimpelen, toen met Ad Verbrugge. Toen Verbrugge de diepte in wilde gaan over Heidegger, zijn favoriete filosoof, reageerde Luijendijk ongeinteresseerd en remde hij het af, terwijl het juist heel interessant aan het worden was. Ik vind hem niet zo geschikt voor het programma eigenlijk. Laat Zomergasten één van de weinige programma's zijn die nog wél de diepte in gaan please.quote:Op maandag 23 juli 2007 13:53 schreef alwaysthebest het volgende:
Die presentator reageerde soms echt heel vreemd als Bettine weer eens erg open was.
Ik moet nog kijken. Heb het opgenomenquote:Op maandag 23 juli 2007 11:56 schreef borisz het volgende:
[..]
Maar ik vond het wel een aardige uitzending. Als je niks met China hebt kon je hem overslaan
Volgende week Bram moszkowicz![]()
Ik dacht knappe bloem dat Joris tegen Bettine zei.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:26 schreef Wup het volgende:
[..]
rijke bloem, haar Chinese naam [ ze vindt het volgens mij niet echt leuk dat hij dat steeds doet]
Shit waarschuw me even als dat begintquote:Op zondag 29 juli 2007 19:26 schreef Toad het volgende:
Ik denk dat ik halverwege zap naar het naaktinterview met Ellen ten Damme. Moskovitz kan me niet zo lang boeien ben ik bang...
Alsof je daar wat te zien krijgt.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:26 schreef Toad het volgende:
Ik denk dat ik halverwege zap naar het naaktinterview met Ellen ten Damme. Moskovitz kan me niet zo lang boeien ben ik bang...
Misschien gaan Joris en Bram dan ook wel naaktquote:Op zondag 29 juli 2007 19:26 schreef Toad het volgende:
quote:Op zondag 29 juli 2007 20:21 schreef tong80 het volgende:
Grappig een minuut voordat een advocaat drie uur aan het woord is een opsporingsbericht.
Dacht eerst dat het bij de uitzending hoordequote:
It does NOT make sense!quote:
dat was toch Shapiro (ofzoiets)quote:Op zondag 29 juli 2007 20:32 schreef tong80 het volgende:
Het was trouwens de andere advocaat die niet juichde
nou, de zaak werd nogal amatueristisch gebracht door het OM en de zaak rammelde nogal.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:33 schreef tong80 het volgende:
Meer bewijzen voor een moordzak zijn er niet geweest. Maat de jury zei dat de recherseur hem een nigger noemde en dus wel zelf de bebloede handschoen voor de deur had gelegt
quote:Op zondag 29 juli 2007 20:36 schreef Aoristus het volgende:
Bram de d66'er, wat een goede suggestie
Hij zuipt vast Jenever als een echte D66'erquote:Op zondag 29 juli 2007 20:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij is een echte VVD-er met voorkeur voor Verdonk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |