abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 maart 2007 @ 12:56:36 #151
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46842665
Ik ben zo blij dat politiek tegenwoordig alleen nog maar gaat om hoe je subtiel buitenlanders kan fokken en anderen die zich daar dan gedwongen weer mee bezig moeten houden als tegenwicht.

wat een mooi vak is dat toch tegenwoordig.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_46842710
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:50 schreef syf het volgende:
Ik snap er sowieso niets van wat voor nut het zou hebben, als ik mijn Portugese nationaliteit zou opgeven, dan kan ik altijd in de toekomst gewoon een geboorte certificaat halen en dan krijg ik sowieso direct mijn Portugese nationaliteit terug vanwege het feit dat mijn ouders Portugees zijn, ongeacht of ik het heb opgegeven of niet, dat is gewoon mijn geboorterecht en van een geboorterecht daar valt geen afstand van te doen.

En moet ik, omdat ik ook nog is een verblijfsvergunning in weer een ander land heb, dan ook mijn Nederlanderschap opgeven, ook al voel ik mij nog steeds verbonden met Nederland?

Kortom, wat is het nut hier van?
Geen. En dat geboorterecht geldt ook iedere geboren Nederlandse staatsburger, dat 'opgeven' van Nederlands staatsburgerschap bij acceptatie van een ander is dan ook een symbolische handeling, die niets verandert aan (het recht op) de Nederlandse nationaliteit.

Helaas denken blijkbaar de meeste geboren Nederlanders dat hun geboren recht een gift is waaraan de overheid eisen kan stellen, ook nadat je het gekregen hebt en terwijl aan de voorwaarde om het te krijgen nog steeds wordt voldaan. Staatsslaafjes uit vrije wil.

Ze willen het Nederlands staatsburgerschap devalueren, de Nederlandse staatsburgers. Om Marokko te pesten, of zo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46842751
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:20 schreef gr8w8 het volgende:
En wat gebeurt er dan als je gaat reizen? Papa op Marokaans paspoort, Kind op zijn eigen NL-ID. Wordt het dan wel gewoon gezien als kind van papa, neem aan van wel toch?
Zo werkt dat niet.. wiens kid is dat en van wie heb je toestemming om met dat kind te reizen???? Je draait daarvoor de bak in als je niet kan aantonen dat je toestemming hebt om met dat kind te reizen.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:00:58 #154
3542 Gia
User under construction
pi_46842813
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gooi jij Beatrix eruit of laten we dat aan Geert over?
Ik heb nog nooit gezegd dat ik er problemen mee heb als iemand een dubbele nationaliteit heeft voortvloeiend uit een gemengd huwelijk. Dat is in elk geval bij Maxima zo. Ik vind dus ook dat hun kinderen beide paspoorten moeten mogen hebben.

Volgens de voorlichtingsdienst heeft Beatrix geen Engels paspoort, maar zou ze er wel één aan kunnen vragen. Zolang ze dat niet doet, zie ik geen probleem. Als ze een Duits paspoort had gehad, was er ook geen probleem geweest, aangezien ze het product is van een gemengd huwelijk.
pi_46842859
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb je dat geboorterecht ook als het om je grootouders gaat en niet je ouders. Gesteld dat je ouders ook Nederlander zijn geworden, vóór je geboorte?

Want ik heb het in principe over derde generatie allochtonen. Waarvan de grootouders dus hier zijn gekomen en wiens ouders dus vaak ook hier zijn geboren. Denk overigens dat we ondertussen wel aan een vierde generatie zitten.

Hoelang willen die Marokkaan blijven en waarom? Want het is een kwestie van willen, dat is wel duidelijk.
In het geval van Portugal is het alleen je geboorte recht als het 1 van je ouders betreft, op basis van je grootouders kan je daar volgens mij geen aanspraak op maken. Ik ben zelf geboren in Nederland, mijn ouders wonen er al minstens 35 jaar en zijn dus gewoon in Portugal geboren, ze hebben overigens ook nooit de Nederlandse nationaliteit aangenomen, dat vonden ze niet nodig daar ze toch gelijke rechten hebben.

Op zich word het verhaal heel anders als je het gaat hebben over derde en vierde generatie allochtonen, daar valt idd wel wat anders over te zeggen.
pi_46842916
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:49 schreef Gia het volgende:
Iemand die zijn nationaliteit niet op kan geven moet gewoon geen Nederlander kunnen worden. Die kan hier prima wonen met verblijfsvergunning.
Het gaat om mensen die geboren worden aan twee Nederlanders, in Nederland. Dat zijn Nederlandertjes, die kleintjes. Die 'worden' geen Nederlander, die zíjn Nederlander, vanaf het moment dat ze rechten hebben - dat ligt nog voor de aangifte bij de Nederlandse burgerlijke stand.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:03:25 #157
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46842919
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:57 schreef sigme het volgende:

Ze willen het Nederlands staatsburgerschap devalueren, de Nederlandse staatsburgers. Om Marokko te pesten, of zo.
Juist .
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:03:30 #158
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46842920
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gezegd dat ik er problemen mee heb als iemand een dubbele nationaliteit heeft voortvloeiend uit een gemengd huwelijk. Dat is in elk geval bij Maxima zo. Ik vind dus ook dat hun kinderen beide paspoorten moeten mogen hebben.

Volgens de voorlichtingsdienst heeft Beatrix geen Engels paspoort, maar zou ze er wel één aan kunnen vragen. Zolang ze dat niet doet, zie ik geen probleem. Als ze een Duits paspoort had gehad, was er ook geen probleem geweest, aangezien ze het product is van een gemengd huwelijk.
Genoeg Marokkanen hebben ook geen Marokkaans paspoort maar kunnen er wel een aanvragen. Wat is het verschil?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:11:01 #159
3542 Gia
User under construction
pi_46843144
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Genoeg Marokkanen hebben ook geen Marokkaans paspoort maar kunnen er wel een aanvragen. Wat is het verschil?
Er is sowieso een loyaliteitsverschil. Vraag eens aan de eerste de beste marokkaan die je tegenkomt, die hier geboren is, of hij zich in eerste plaats Nederlanders voelt of Marokkaan?
Stel diezelfde vraag aan Beatrix.

Voilà, daar heb je je verschil.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:11:42 #160
117098 Hathor
Effe niet
pi_46843164
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 09:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Grappig om te zien dat landen als Nederland, Belgie en Duitsland op dit punt mijlenver achterlopen op landen als Amerika en Turkije. In die landen is iedereen die er geboren wordt respectievelijk Amerikaan en Turk. Geen discussie en werkt uitstekend.
Grappig om te zien ook dat in Turkije geboren Koerden of Armeniers als straatvuil worden behandeld, de regel dat ze geboren Turk zijn word door niet iedereen juist geinterpreteerd zou je denken.

Ook grappig om te zien is dat in Amerika geboren zwarten gelabeled zijn als African Americans, en niet gewoon als Americans, en dat terwijl de meeste Afrika niet eens kunnen aanwijzen op de wereldkaart. Spaanstaligen worden over het algemeen ook aangeduid als Hispanics, en niet als Americans. Je kan dus wel roepen dat iedereen voor de wet Amerikaan is, maar van gelijke behandeling hebben ze zowel in Amerika als Turkije geen kaas gegeten. Het is maar wat je als "mijlenver ahterlopen" beschouwd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_46843236
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Er is sowieso een loyaliteitsverschil. Vraag eens aan de eerste de beste marokkaan die je tegenkomt, die hier geboren is, of hij zich in eerste plaats Nederlanders voelt of Marokkaan?

En dat wordt anders als de Marokkaanse wet verandert?
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:14:44 #162
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_46843268
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 20:01 schreef boyv het volgende:
Wat ik dus wil vragen: waarom gaat alle negatieve aandacht naar Geert Wilders, terwijl dit het fucking zelfde onderwerp is?
Omdat "links" een hekel heeft aan alles wat anders is, ook als het democratisch is...
censuur :O
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:16:58 #163
3542 Gia
User under construction
pi_46843330
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:13 schreef sigme het volgende:

[..]

En dat wordt anders als de Marokkaanse wet verandert?
Ja, dat denk ik wel.
Als een kind opgroeit met alleen de Nederlandse nationaliteit is er veel minder een gevoel Marokkaan te zijn. In elk geval zal dat in de loop der generaties veel minder worden. Zolang ze in de eeuwen der eeuwen de Marokkaanse nationaliteit erbij behouden, blijven ze zich ook marokkaan voelen.

Ik ben 9de generatie Italiaan. Voel me echt alleen Nederlander hoor.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:18:30 #164
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46843384
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Omdat "links" een hekel heeft aan alles wat anders is, ook als het democratisch is...
Neen.
pi_46843540
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik wel.
Als een kind opgroeit met alleen de Nederlandse nationaliteit is er veel minder een gevoel Marokkaan te zijn. In elk geval zal dat in de loop der generaties veel minder worden. Zolang ze in de eeuwen der eeuwen de Marokkaanse nationaliteit erbij behouden, blijven ze zich ook marokkaan voelen.

Volgens mij heeft dat toch meer te maken met de mate waarin de gemeenschap hamert op die afkomst, zowel de eigen gemeenschap als andere. En natuurlijk met de hoeveelheid verstreken tijd. Maar dat volstaat niet; in sommige gemeenschappen wordt moederland of beloofde land of specifieke gemeenschapsgeschiedenis tientallen generaties lang gekoesterd. Paspoort of nationaliteit heeft daar niet veel mee te maken, is niet benodigd en volstaat niet.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:25:50 #166
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_46843643
Die discussie over de motie Sterk waarmee de Kamer zelf gevraagd heeft de meervoudige nationaliteit te beteugelen, feitelijk het wetsvoorstel van Verdonk, komt er hoe dan ook. Dat de PVV consequenties hieraan verbond en dat daarop anderen zo spastisch reageren,begrijp ik nog steeds niet.
Ik denk juist dat deze reacties het debat over de wenselijkheden en onwenselijkheden van het (deels onvermijdelijke) bestaan van meervoudige nationaliteit zondermeer rechtvaardigen.

In sommige landen kunnen ministers geen twee paspoorten bezitten. Volgens art. 44 van de Australische Grondwet is het verboden om gekozen te worden in het parlement als men naast de Australische nog een andere nationaliteit heeft. De Wet op het Koninklijk Huis heeft wijselijk meervoudige nationaliteit toegelaten voor leden van het Koninklijk Huis, wetend dat Beatrix ook de Engelse nationaliteit deelachtig is. In Israël zijn Palestijnse Israëliërs vrijgesteld van dienstplicht, en de reden ligt voor de hand. Etnisch Japanse burgers van de VS werden tijdens de oorlog in kampen geïnterneerd. Zelfs het voorzitterschap van het Jenevergenootschap vamn een oud-minister werd in de Tweede Kamer ter discussie gesteld.

Er is bovenal veel stof om over na te denken, maar dat er een duidelijk verschil is tussen meervoudige nationaliteiten en indentiteiten en loyaliteiten is wel duidelijk.
De loyaliteitseed die bij de naturalisatie moet worden afgelegd heeft geen enkele invloed op de mate waarin de loyaliteit wordt geopenbaard, maar voldoet meer aan en romantisch visie over de soevereiniteit van (etnisch-nationale) staten. Gek genoeg ben ik wel gecharmeerd van dat ideaalbeeld.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_46844084
quote:

[..]

Ja, dat denk ik wel.
Als een kind opgroeit met alleen de Nederlandse nationaliteit is er veel minder een gevoel Marokkaan te zijn.
Onzin.. je snapt er geen flikker van!
pi_46844547
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Grappig om te zien ook dat in Turkije geboren Koerden of Armeniers als straatvuil worden behandeld, de regel dat ze geboren Turk zijn word door niet iedereen juist geinterpreteerd zou je denken.
Tja, dat zijn zich willen verzetten tegen Turk-zijn is hun probleem. Ze hebben maar te accepteren dat ze Turk zijn. Hoe je erbij komt dat ze als straatvuil worden behandeld is me een raadsel, maar ik merk bij jou wel vaker dat je ergens een klok hoort luiden en er toch nooit in slaagt om de klepel te vinden.
quote:
Ook grappig om te zien is dat in Amerika geboren zwarten gelabeled zijn als African Americans, en niet gewoon als Americans
Dat is hoe white trash ze ziet.
quote:
en dat terwijl de meeste Afrika niet eens kunnen aanwijzen op de wereldkaart. Spaanstaligen worden over het algemeen ook aangeduid als Hispanics, en niet als Americans.
quote:
Je kan dus wel roepen dat iedereen voor de wet Amerikaan is, maar van gelijke behandeling hebben ze zowel in Amerika als Turkije geen kaas gegeten. Het is maar wat je als "mijlenver ahterlopen" beschouwd.
Het is maar net wat je onder gelijke behandeling beschouwt. Als ze zelfs president kunnen worden, dan vind ik dat wel gelijk genoeg. Dit itt NL, waar men zit te muggeziften over de kleur haar van de persoon en dat deze daarom niet loyaal kan zijn aan NL. Het is maar net wat je aanspreekt. Blijkbaar spreekt het laatste jou nog het meeste aan.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:55:13 #169
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46844724
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:25 schreef damian5700 het volgende:
Die discussie over de motie Sterk waarmee de Kamer zelf gevraagd heeft de meervoudige nationaliteit te beteugelen, feitelijk het wetsvoorstel van Verdonk, komt er hoe dan ook. Dat de PVV consequenties hieraan verbond en dat daarop anderen zo spastisch reageren,begrijp ik nog steeds niet.
Een dubbele nationaliteit (DN) willen beperken is iets anders dan iemand met een DN als tweederangsburger te behandelen. Wilders' motie is geen consequentie van een beperking van een DN; dat tart alle logica. Let wel, we hebben het over de interpretatie van beperking van de DN van de meerderheid van de Kamer, niet de interpretatie van Wilders die vast nog wel een stapje verder wil.
quote:
De Wet op het Koninklijk Huis heeft wijselijk meervoudige nationaliteit toegelaten voor leden van het Koninklijk Huis, wetend dat Beatrix ook de Engelse nationaliteit deelachtig is.
Waarom noem je dit opeens wijselijk? Je zou ook kunnen zeggen: "wetende dat meer dan een miljoen Nederlanders een DN heeft, is het wijselijk ...". Maar dat zeg je niet. Komt een beetje over als opportunisme, vind je ook niet?
quote:
Zelfs het voorzitterschap van het Jenevergenootschap vamn een oud-minister werd in de Tweede Kamer ter discussie gesteld.
Onzin. Er circuleerde een lijst van "nevenactiviteiten zonder toestemming vooraf van de premier". De opmerkelijkste was het Jenevergenootschap van Remkes, maar naast opmerkelijk werd het niet ter discussie gesteld.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 2 maart 2007 @ 14:10:38 #170
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46845298
Tijd dat ik maar eens niet meer VVD ga stemmen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 14:12:15 #171
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46845347
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Tijd dat ik maar eens niet meer VVD ga stemmen.
woensdag je eerste kans
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_46847268
hopelijk is dit ook nog hun standpunt na de Statenverkiezingen...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:32:43 #173
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_46848420
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 09:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Grappig om te zien dat landen als Nederland, Belgie en Duitsland op dit punt mijlenver achterlopen op landen als Amerika en Turkije. In die landen is iedereen die er geboren wordt respectievelijk Amerikaan en Turk. Geen discussie en werkt uitstekend.
En er wonen hier zo'n 30 miljoen Mexicanen met twee paspoorten (Zowel de VS als Mexico kent de dubbele nationaliteit) en er zijn meerdere Senatoren, en Vertegenwoordigers met dubbele paspoorten, zelfs de vorige minister van Defensie heeft twee paspoorten gehad. Ook Madelaine Allbright, de vroegere Sectratary of State had twee paspoorten/nationaliteiten.

En er is daadwerkelijk NIEMAND die dat aanhaalt als een "probleem". Want dat is het ook niet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:35:58 #174
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_46848555
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:11 schreef Gia het volgende:

Grappig, want Beatrix draagt namelijk ook nog de Britse nationaliteit. Daar geef je dus eigenlijk al mee aan dat de tweede nationaliteit NIETS te maken heeft met het "nationaliteitsgevoel".

Misschien moesten we die vraag ook eens aan Maxima stellen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_46848671
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:32 schreef maartena het volgende:
En er is daadwerkelijk NIEMAND die dat aanhaalt als een "probleem". Want dat is het ook niet.
Nu is het natuurlijk zo dat wat een "probleem" is uitstekend per cultuur kan verschilllen. Wij hebben, tot dusver, ook geen ghettovorming zoals de VS dat op een aantal plaatsen heeft. Maakt dat het voor hun minder een probleem?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_46848681
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Je mag er niet eens president worden als je er niet geboren bent (ook al heb je alleen de Amerikaanse nationaliteit).
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_46848712
Je mag dus wel president worden met een dubbele nationaliteit?
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:41:07 #178
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_46848752
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:00 schreef Gia het volgende:
Volgens de voorlichtingsdienst heeft Beatrix geen Engels paspoort, maar zou ze er wel één aan kunnen vragen.
Er is een verschil tussen nationaliteit en een paspoort. Je kunt de dubbele nationaliteit hebben zonder een paspoort van dat land te hebben namelijk. Een paspoort is slechts een papiertje.

Een Marokkaan kan bijvoorbeeld zijn Carte National of Paspoort gaan verbranden, maar daarmee verbrand hij nog niet de Marokkaanse nationaliteit.

In het geval van Beatrix heeft ze dus wel de Britse nationaliteit, alleen ze heeft er voor gekozen niet het boekwerkje aan te schaffen voor twenty pounds waarmee je als Brit kunt reizen. Dat betekend niet dat ze die nationaliteit niet meer heeft.
-
pi_46848832
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:40 schreef Monidique het volgende:
Het zou maar zo eens wat lastiger kunnen worden, maar ik neem aan dat als bijv. je vrouw uit Canada komt en je vervolgens via huwelijk ook recht hebt op de Canadese nationaliteit dat je niet direct diskwalificeert voor een Amerikaanse publieke functie. Alhoewel Michaëlle Jean waarschijnlijk alsnog een goede zet deed door af te zien van de Franse nationaliteit (in Canada).
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:43:52 #180
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_46848851
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:39 schreef Tikorev het volgende:
Je mag er niet eens president worden als je er niet geboren bent (ook al heb je alleen de Amerikaanse nationaliteit).
Klopt. En dat is tevens de ENIGE functie waarvoor je in Amerika geboren moet zijn.

Maar je mag WEL President worden als je als geboren Amerikaan een tijdje in het buitenland hebt gewoond, en toevallig ook een andere nationaliteit aanneemt en de Amerikaanse behoud. Een President met twee paspoorten is dus goed mogelijk.

Een Mexicaan van de 2e generatie (in de VS geboren maar met twee paspoorten) kan verder zonder problemen President worden.
-
pi_46848860
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 11:26 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wat dacht je van Famillie??? Of is je dat niks waard?
Daarvoor hoef je niet naar Marokko.
pi_46848868
Goed voorbeeld dan.
pi_46848950
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:40 schreef Monidique het volgende:
Ja hoor. Geboren Amerikaan sluit niet uit dat er andere nationaliteiten naast bestaan.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:47:30 #184
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_46848994
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:38 schreef Litpho het volgende:
Nu is het natuurlijk zo dat wat een "probleem" is uitstekend per cultuur kan verschilllen.
Ja, maar het lijkt wel alsof men in Nederland een beetje "Islamifobisch" aan het worden zijn. Het probleem bestaat namelijk helemaal niet. Wij kunnen in Nederland niets veranderen aan de Marokkaanse wet, en daarom zouden we in Nederland de Marokkanen die graag Nederlander willen worden moeten straffen en zeggen dat zij uitgezonderd zijn van het worden van Nederlander vanwege een achterlijke wet in Marokko?

-
pi_46849036
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja, maar het lijkt wel alsof men in Nederland een beetje "Islamifobisch" aan het worden zijn. Het probleem bestaat namelijk helemaal niet. Wij kunnen in Nederland niets veranderen aan de Marokkaanse wet, en daarom zouden we in Nederland de Marokkanen die graag Nederlander willen worden moeten straffen en zeggen dat zij uitgezonderd zijn van het worden van Nederlander vanwege een achterlijke wet in Marokko?

Ik heb al een post of wat terug aangegeven dat dit wat mij betreft symboolpolitiek is, dus mij hoef je niet te overtuigen .
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:54:10 #186
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_46849251
quote:
We kunnen echter nooit de 9e generatie Marokkanen ook echt Nederlander laten voelen als we nu hun overoverovergrootouders uit de 3e generatie Nederlandse paspoorten gaan weigeren, zodat de kinderen uit de 4e generatie weer EERST Marokkaan wordt.

De enige manier om dit op te lossen is het blijven uitdelen van Nederlandse paspoorten, en het Nederlandergevoel er op natuurlijke wijze in laten komen. Je kunt dat niet forceren met een inburgeringsexamen, en je kunt het ook zeker niet forceren door het Nederlanderschap te weigeren danwel af te pakken. Op zo'n manier werk je de integrering alleen maar tegen en werk je het Marokkaans nationaliteitsgevoel in de hand.

Zou jij je nog wel Nederlander willen voelen als de Nederlandse regering je komt vertellen dat jij geen Nederlander mag worden omdat je Marokkaan bent en Marokkanen hun nationaliteit niet kunnen opgeven? Zoiets werkt toch alleen maar averechts, of zie ik dat nu verkeerd?
-
pi_46849426
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:54 schreef maartena het volgende:
Zoiets werkt toch alleen maar averechts, of zie ik dat nu verkeerd?
Je ziet het verkeerd. Deze maatregel is niet voor de Marokkanen (of andere Nederlanders met dubbele nationaliteit), deze maatregel is voor de xenofobe achterban. Met alle ingrediënten voor een self-fulfilling prophecy als bonus .
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:02:37 #188
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_46849576
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 11:07 schreef Mutant01 het volgende:
Een Nederlandse Marokkaan maakt alleen geen gebruik van de "rechten verbonden aan het staatsburgerschap" aldaar. Het krijgt het gewoon toegewezen, oftewel een overheidshandeling.
Inderdaad. Iemand die in Nederland woont met de Nederlandse nationaliteit is verder alleen maar Nederlander volgens de Nederlandse wet. Die tweede nationaliteit die ze niet kunnen opgeven doet helemaal niet terzake verder, want de persoon in kwestie wordt in eerste instantie gewoon behandeld en gezien als Nederlander.

Ik heb ook twee nationaliteiten. Zolang ik in de VS woon ben ik EERST Amerikaan. Stel, ik verkoop iemand een kilo coke en wordt gepakt. Door verdragen zou een Nederlander die alleen Nederlander is (of in ieder geval niet Amerikaan) een mogelijkheid hebben tot het uitzitten van de straf in Nederland. Ik heb die mogelijkheid niet, omdat ik Amerikaan ben, en als Amerikaan in de Amerikaanse gevangenis terecht kom. Ik KAN me dus niet beroepen op hulp uit Nederland, omdat ik eerst Amerikaan ben.

En andersom is dat natuurlijk ook zo, als ik weer in Nederland ga wonen ben ik eerst Nederlander, dan pas Amerikaan. Die Amerikaanse nationaliteit doet dan helemaal niet ter sprake.

Die tweede nationaliteit maakt legaal gesproken echt geen ene flikker uit eigenlijk. Men is namelijk altijd eerst Nederlander zolang men in Nederland woont.
-
pi_46849651
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:02 schreef maartena het volgende:
Die tweede nationaliteit maakt legaal gesproken echt geen ene flikker uit eigenlijk.
Je zou in theorie met minder problemen op vakantie kunnen gaan naar een gebied waar één van je nationaliteiten oorlog mee heeft en je met je andere paspoort legitimeren, maar dat lijkt me nauwelijks een uitzondering om zoveel ophef over te maken .
pi_46849652
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Daarvoor hoef je niet naar Marokko.
Daarvoor MOET je naar Marokko! Want hierheen komen mag niet zomaar!
pi_46850114
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja, maar het lijkt wel alsof men in Nederland een beetje "Islamifobisch" aan het worden zijn.
Zou het?
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:19:54 #192
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46850247
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:02 schreef maartena het volgende:

[..]

Inderdaad. Iemand die in Nederland woont met de Nederlandse nationaliteit is verder alleen maar Nederlander volgens de Nederlandse wet. Die tweede nationaliteit die ze niet kunnen opgeven doet helemaal niet terzake verder, want de persoon in kwestie wordt in eerste instantie gewoon behandeld en gezien als Nederlander.

Ik heb ook twee nationaliteiten. Zolang ik in de VS woon ben ik EERST Amerikaan. Stel, ik verkoop iemand een kilo coke en wordt gepakt. Door verdragen zou een Nederlander die alleen Nederlander is (of in ieder geval niet Amerikaan) een mogelijkheid hebben tot het uitzitten van de straf in Nederland. Ik heb die mogelijkheid niet, omdat ik Amerikaan ben, en als Amerikaan in de Amerikaanse gevangenis terecht kom. Ik KAN me dus niet beroepen op hulp uit Nederland, omdat ik eerst Amerikaan ben.

En andersom is dat natuurlijk ook zo, als ik weer in Nederland ga wonen ben ik eerst Nederlander, dan pas Amerikaan. Die Amerikaanse nationaliteit doet dan helemaal niet ter sprake.

Die tweede nationaliteit maakt legaal gesproken echt geen ene flikker uit eigenlijk. Men is namelijk altijd eerst Nederlander zolang men in Nederland woont.
En als je nou in België gaat wonen? Waarom zou ik ook niet weten. Voor de Belastingdienst ben je dan misschien Nederlander , maar Waar val je dan onder, stel d'r wordt gevraagd om uitlevering of straf uitzitten in eigen land, door welk van de twee landen dan ook?
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_46850695
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:43 schreef maartena het volgende:

[..]

Een Mexicaan van de 2e generatie (in de VS geboren maar met twee paspoorten) kan verder zonder problemen President worden.
Met het voorstel van Wilders kunnen in Nederland zelfs eerste generatie buitenlanders hier premier worden.
pi_46851471
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:31 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Met het voorstel van Wilders kunnen in Nederland zelfs eerste generatie buitenlanders hier premier worden.
Als die eerste generatie buitenlander meer capabel is dan Balkenende, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

Het interesseert mij niets waar iemand vandaan komt, of wat voor een papiertje hij/zij in zijn/haar zak heeft. Als die persoon de juiste is voor de job, dan heeft hij/zij mijn zegen.

Loyaliteit (waar steeds zo over wordt doorgezanikt) hangt niet af van je papieren status, maar van je eigen instelling.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:13:07 #195
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_46852129
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:31 schreef Tikorev het volgende:
Kunnen ze dat nu niet dan?
-
pi_46852310
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:05 schreef Chadi het volgende:

[..]

Daarvoor MOET je naar Marokko! Want hierheen komen mag niet zomaar!
Wat is er mis met Tunesië ?
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:20:07 #197
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_46852318
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:05 schreef Litpho het volgende:
Je zou in theorie met minder problemen op vakantie kunnen gaan naar een gebied waar één van je nationaliteiten oorlog mee heeft en je met je andere paspoort legitimeren, maar dat lijkt me nauwelijks een uitzondering om zoveel ophef over te maken .
Ja fijn.... ik kan met mijn Nederlandse paspoort naar Noord Korea en Cuba, en met het Amerikaanse paspoort kan ik dat niet.
-
pi_46852961
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:19 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wat is er mis met Tunesië ?
pi_46853343
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:44 schreef Chadi het volgende:

[..]

Leuk land, mooie hotels, geen visum ellende voor Nederlanders of Marokkanen. Kun je een geweldige familie-reünie houden lijkt me zo.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:00:03 #200
113741 M.A.R.S.
met zonder haar
pi_46853480
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Tja, dat zijn zich willen verzetten tegen Turk-zijn is hun probleem. Ze hebben maar te accepteren dat ze Turk zijn. Hoe je erbij komt dat ze als straatvuil worden behandeld is me een raadsel, maar ik merk bij jou wel vaker dat je ergens een klok hoort luiden en er toch nooit in slaagt om de klepel te vinden.
[..]

[..]

[..]

Het is maar net wat je onder gelijke behandeling beschouwt. Als ze zelfs president kunnen worden, dan vind ik dat wel gelijk genoeg. Dit itt NL, waar men zit te muggeziften over de kleur haar van de persoon en dat deze daarom niet loyaal kan zijn aan NL. Het is maar net wat je aanspreekt. Blijkbaar spreekt het laatste jou nog het meeste aan.
Typisch

Iedere turk, nederlander, fransman is trots op zn vaderland, dat snap ik.
Ik ben nederlander and proud of it maar ik ga niet ontkennen dat 'apartheid' alleen maar bestaat in het nederlands of dat nederlanders slavenhandel zo'n beetje hebben uitgevonden. Bijna elk land heeft wel een zwarte bladzijde in zn geschiedenis. Het is aan het land zelf om eens een keer schoon schip te maken ipv alles maar te ontkennen en je kop in het zand te steken. Het is echt te triest voor woorden!!!

Ik ben absoluut geen aanhanger van de PVV maar in deze kwestie over dubbele nationaliteiten ben in het in theorie zeker met GW eens. Hij is te laat maar hij heeft wel gelijk!

Greetz,
Mars
What we need is Bill Drummond to go fucking semi-automatic Commando on these dutch trancecracker pussies!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')