Eén van de vele details waar de Nederlandse staat als zijnde pot vooral geen commentaar levert op ketels Marokko en Turkije. Ja, je mag erven, zolang je maar wel even "overlijdensbelasting" betaalt.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:33 schreef Gia het volgende:
dat ze liever Marokkaan blijven vanwege het erfrecht.
Minderjarig kinderen worden maar zo niet in een vreemd land toegelaten hoor.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:28 schreef gr8w8 het volgende:
Boeit verder niet zo, maar hoe weten ze dan dat papa en kind bij elkaar horen?
Dat wel.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:43 schreef nonzz het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit? Iedereen mag toch zelf weten wat hij met z'n geld doet?
Tja, als ze daar een kast van een huis erven ter waarde van 50 000 euro, dan zal men daar niet zo mee zitten, denk ik. Ze zouden die huizen moeten laten taxeren naar Nederlandse begrippen, dat zou het een stuk vervelender maken. Maar ja, dat kan niet.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Eén van de vele details waar de Nederlandse staat als zijnde pot vooral geen commentaar levert op ketels Marokko en Turkije. Ja, je mag erven, zolang je maar wel even "overlijdensbelasting" betaalt.
Gooi jij Beatrix eruit of laten we dat aan Geert over?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Iemand die zijn nationaliteit niet op kan geven moet gewoon geen Nederlander kunnen worden. Die kan hier prima wonen met verblijfsvergunning.
Ook Nederlandse begrippen rekenen de omgeving en de plaatselijke kosten voor levensonderhoud mee, dus tenzij je een "plukze"-taxatie voor wil stellen schiet je daar nog niets mee op.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, als ze daar een kast van een huis erven ter waarde van 50 000 euro, dan zal men daar niet zo mee zitten, denk ik. Ze zouden die huizen moeten laten taxeren naar Nederlandse begrippen.
Heb je dat geboorterecht ook als het om je grootouders gaat en niet je ouders. Gesteld dat je ouders ook Nederlander zijn geworden, vóór je geboorte?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:50 schreef syf het volgende:
Ik snap er sowieso niets van wat voor nut het zou hebben, als ik mijn Portugese nationaliteit zou opgeven, dan kan ik altijd in de toekomst gewoon een geboorte certificaat halen en dan krijg ik sowieso direct mijn Portugese nationaliteit terug vanwege het feit dat mijn ouders Portugees zijn, ongeacht of ik het heb opgegeven of niet, dat is gewoon mijn geboorterecht en van een geboorterecht daar valt geen afstand van te doen.
Tenzij Marokko de wet bijstelt is het ook een kwestie van kunnen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:55 schreef Gia het volgende:
Hoelang willen die Marokkaan blijven en waarom? Want het is een kwestie van willen, dat is wel duidelijk.
Geen. En dat geboorterecht geldt ook iedere geboren Nederlandse staatsburger, dat 'opgeven' van Nederlands staatsburgerschap bij acceptatie van een ander is dan ook een symbolische handeling, die niets verandert aan (het recht op) de Nederlandse nationaliteit.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:50 schreef syf het volgende:
Ik snap er sowieso niets van wat voor nut het zou hebben, als ik mijn Portugese nationaliteit zou opgeven, dan kan ik altijd in de toekomst gewoon een geboorte certificaat halen en dan krijg ik sowieso direct mijn Portugese nationaliteit terug vanwege het feit dat mijn ouders Portugees zijn, ongeacht of ik het heb opgegeven of niet, dat is gewoon mijn geboorterecht en van een geboorterecht daar valt geen afstand van te doen.
En moet ik, omdat ik ook nog is een verblijfsvergunning in weer een ander land heb, dan ook mijn Nederlanderschap opgeven, ook al voel ik mij nog steeds verbonden met Nederland?
Kortom, wat is het nut hier van?
Zo werkt dat niet.. wiens kid is dat en van wie heb je toestemming om met dat kind te reizen???? Je draait daarvoor de bak in als je niet kan aantonen dat je toestemming hebt om met dat kind te reizen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:20 schreef gr8w8 het volgende:
En wat gebeurt er dan als je gaat reizen? Papa op Marokaans paspoort, Kind op zijn eigen NL-ID. Wordt het dan wel gewoon gezien als kind van papa, neem aan van wel toch?
Ik heb nog nooit gezegd dat ik er problemen mee heb als iemand een dubbele nationaliteit heeft voortvloeiend uit een gemengd huwelijk. Dat is in elk geval bij Maxima zo. Ik vind dus ook dat hun kinderen beide paspoorten moeten mogen hebben.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gooi jij Beatrix eruit of laten we dat aan Geert over?
In het geval van Portugal is het alleen je geboorte recht als het 1 van je ouders betreft, op basis van je grootouders kan je daar volgens mij geen aanspraak op maken. Ik ben zelf geboren in Nederland, mijn ouders wonen er al minstens 35 jaar en zijn dus gewoon in Portugal geboren, ze hebben overigens ook nooit de Nederlandse nationaliteit aangenomen, dat vonden ze niet nodig daar ze toch gelijke rechten hebben.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb je dat geboorterecht ook als het om je grootouders gaat en niet je ouders. Gesteld dat je ouders ook Nederlander zijn geworden, vóór je geboorte?
Want ik heb het in principe over derde generatie allochtonen. Waarvan de grootouders dus hier zijn gekomen en wiens ouders dus vaak ook hier zijn geboren. Denk overigens dat we ondertussen wel aan een vierde generatie zitten.
Hoelang willen die Marokkaan blijven en waarom? Want het is een kwestie van willen, dat is wel duidelijk.
Het gaat om mensen die geboren worden aan twee Nederlanders, in Nederland. Dat zijn Nederlandertjes, die kleintjes. Die 'worden' geen Nederlander, die zíjn Nederlander, vanaf het moment dat ze rechten hebben - dat ligt nog voor de aangifte bij de Nederlandse burgerlijke stand.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:49 schreef Gia het volgende:
Iemand die zijn nationaliteit niet op kan geven moet gewoon geen Nederlander kunnen worden. Die kan hier prima wonen met verblijfsvergunning.
Juistquote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:57 schreef sigme het volgende:
Ze willen het Nederlands staatsburgerschap devalueren, de Nederlandse staatsburgers. Om Marokko te pesten, of zo.
Genoeg Marokkanen hebben ook geen Marokkaans paspoort maar kunnen er wel een aanvragen. Wat is het verschil?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gezegd dat ik er problemen mee heb als iemand een dubbele nationaliteit heeft voortvloeiend uit een gemengd huwelijk. Dat is in elk geval bij Maxima zo. Ik vind dus ook dat hun kinderen beide paspoorten moeten mogen hebben.
Volgens de voorlichtingsdienst heeft Beatrix geen Engels paspoort, maar zou ze er wel één aan kunnen vragen. Zolang ze dat niet doet, zie ik geen probleem. Als ze een Duits paspoort had gehad, was er ook geen probleem geweest, aangezien ze het product is van een gemengd huwelijk.
Er is sowieso een loyaliteitsverschil. Vraag eens aan de eerste de beste marokkaan die je tegenkomt, die hier geboren is, of hij zich in eerste plaats Nederlanders voelt of Marokkaan?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Genoeg Marokkanen hebben ook geen Marokkaans paspoort maar kunnen er wel een aanvragen. Wat is het verschil?
Grappig om te zien ook dat in Turkije geboren Koerden of Armeniers als straatvuil worden behandeld, de regel dat ze geboren Turk zijn word door niet iedereen juist geinterpreteerd zou je denken.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Grappig om te zien dat landen als Nederland, Belgie en Duitsland op dit punt mijlenver achterlopen op landen als Amerika en Turkije. In die landen is iedereen die er geboren wordt respectievelijk Amerikaan en Turk. Geen discussie en werkt uitstekend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |