abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46842236
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:33 schreef Gia het volgende:
dat ze liever Marokkaan blijven vanwege het erfrecht.
Eén van de vele details waar de Nederlandse staat als zijnde pot vooral geen commentaar levert op ketels Marokko en Turkije. Ja, je mag erven, zolang je maar wel even "overlijdensbelasting" betaalt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_46842362
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:28 schreef gr8w8 het volgende:
Boeit verder niet zo, maar hoe weten ze dan dat papa en kind bij elkaar horen?
Minderjarig kinderen worden maar zo niet in een vreemd land toegelaten hoor.
Door dat één Europa-gedoe zijn we blijkbaar de ervaring met grenzen wat verloren, maar het is normaal om te willen weten wíe je land binnenreist. Bij kinderen hoort een aansprakelijke volwassen persoon; met toelichting op voogdij/ouderschap (omdat de ouders ook verantwoordelijk zijn, zelfs als ze niet aanwezig zijn).

Overigens moet je in Marokko vrij vaak (aan politie) opgeven hoe je ouders heten. Alleen maakt hun andere registratiewijze dat ze gewoonlijk alleen de vóórnaam willen weten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 2 maart 2007 @ 12:49:28 #143
3542 Gia
User under construction
pi_46842382
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:43 schreef nonzz het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit? Iedereen mag toch zelf weten wat hij met z'n geld doet?
Dat wel.

Maar ik denk dat als marokko en al die andere landen ingaan op de eisen van o.a. Nederland en het hebben van een dubbele nationaliteit verbieden c.q. het opgeven van de eigen nationaliteit mogelijk maken, dat men er om die erfrecht kwestie ineens niet meer zo om staat te springen Nederlander te worden. Dan blijven ze ineens toch maar liever Marokkaan.

En om die reden vind ik dat de wet in Nederland vee strikter zou moeten zijn. Iemand die zijn nationaliteit niet op kan geven moet gewoon geen Nederlander kunnen worden. Die kan hier prima wonen met verblijfsvergunning. Als Spanjaarden en Portugezen dat kunnen, dan kunnen marokkanen dat ook.
pi_46842425
Ik snap er sowieso niets van wat voor nut het zou hebben, als ik mijn Portugese nationaliteit zou opgeven, dan kan ik altijd in de toekomst gewoon een geboorte certificaat halen en dan krijg ik sowieso direct mijn Portugese nationaliteit terug vanwege het feit dat mijn ouders Portugees zijn, ongeacht of ik het heb opgegeven of niet, dat is gewoon mijn geboorterecht en van een geboorterecht daar valt geen afstand van te doen.

En moet ik, omdat ik ook nog is een verblijfsvergunning in weer een ander land heb, dan ook mijn Nederlanderschap opgeven, ook al voel ik mij nog steeds verbonden met Nederland?

Kortom, wat is het nut hier van?
  vrijdag 2 maart 2007 @ 12:51:45 #145
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46842482
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:50 schreef syf het volgende:

geen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 2 maart 2007 @ 12:52:16 #146
3542 Gia
User under construction
pi_46842504
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:45 schreef Litpho het volgende:

[..]

Eén van de vele details waar de Nederlandse staat als zijnde pot vooral geen commentaar levert op ketels Marokko en Turkije. Ja, je mag erven, zolang je maar wel even "overlijdensbelasting" betaalt.
Tja, als ze daar een kast van een huis erven ter waarde van 50 000 euro, dan zal men daar niet zo mee zitten, denk ik. Ze zouden die huizen moeten laten taxeren naar Nederlandse begrippen, dat zou het een stuk vervelender maken. Maar ja, dat kan niet.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 12:52:55 #147
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46842524
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Iemand die zijn nationaliteit niet op kan geven moet gewoon geen Nederlander kunnen worden. Die kan hier prima wonen met verblijfsvergunning.
Gooi jij Beatrix eruit of laten we dat aan Geert over?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_46842611
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, als ze daar een kast van een huis erven ter waarde van 50 000 euro, dan zal men daar niet zo mee zitten, denk ik. Ze zouden die huizen moeten laten taxeren naar Nederlandse begrippen.
Ook Nederlandse begrippen rekenen de omgeving en de plaatselijke kosten voor levensonderhoud mee, dus tenzij je een "plukze"-taxatie voor wil stellen schiet je daar nog niets mee op.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 12:55:33 #149
3542 Gia
User under construction
pi_46842628
quote:
Ik snap er sowieso niets van wat voor nut het zou hebben, als ik mijn Portugese nationaliteit zou opgeven, dan kan ik altijd in de toekomst gewoon een geboorte certificaat halen en dan krijg ik sowieso direct mijn Portugese nationaliteit terug vanwege het feit dat mijn ouders Portugees zijn, ongeacht of ik het heb opgegeven of niet, dat is gewoon mijn geboorterecht en van een geboorterecht daar valt geen afstand van te doen.
Heb je dat geboorterecht ook als het om je grootouders gaat en niet je ouders. Gesteld dat je ouders ook Nederlander zijn geworden, vóór je geboorte?

Want ik heb het in principe over derde generatie allochtonen. Waarvan de grootouders dus hier zijn gekomen en wiens ouders dus vaak ook hier zijn geboren. Denk overigens dat we ondertussen wel aan een vierde generatie zitten.

Hoelang willen die Marokkaan blijven en waarom? Want het is een kwestie van willen, dat is wel duidelijk.
pi_46842655
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:55 schreef Gia het volgende:
Hoelang willen die Marokkaan blijven en waarom? Want het is een kwestie van willen, dat is wel duidelijk.
Tenzij Marokko de wet bijstelt is het ook een kwestie van kunnen.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 12:56:36 #151
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46842665
Ik ben zo blij dat politiek tegenwoordig alleen nog maar gaat om hoe je subtiel buitenlanders kan fokken en anderen die zich daar dan gedwongen weer mee bezig moeten houden als tegenwicht.

wat een mooi vak is dat toch tegenwoordig.
pi_46842710
quote:

En moet ik, omdat ik ook nog is een verblijfsvergunning in weer een ander land heb, dan ook mijn Nederlanderschap opgeven, ook al voel ik mij nog steeds verbonden met Nederland?

Geen. En dat geboorterecht geldt ook iedere geboren Nederlandse staatsburger, dat 'opgeven' van Nederlands staatsburgerschap bij acceptatie van een ander is dan ook een symbolische handeling, die niets verandert aan (het recht op) de Nederlandse nationaliteit.

Helaas denken blijkbaar de meeste geboren Nederlanders dat hun geboren recht een gift is waaraan de overheid eisen kan stellen, ook nadat je het gekregen hebt en terwijl aan de voorwaarde om het te krijgen nog steeds wordt voldaan. Staatsslaafjes uit vrije wil.

Ze willen het Nederlands staatsburgerschap devalueren, de Nederlandse staatsburgers. Om Marokko te pesten, of zo.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46842751
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:20 schreef gr8w8 het volgende:
En wat gebeurt er dan als je gaat reizen? Papa op Marokaans paspoort, Kind op zijn eigen NL-ID. Wordt het dan wel gewoon gezien als kind van papa, neem aan van wel toch?
Zo werkt dat niet.. wiens kid is dat en van wie heb je toestemming om met dat kind te reizen???? Je draait daarvoor de bak in als je niet kan aantonen dat je toestemming hebt om met dat kind te reizen.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:00:58 #154
3542 Gia
User under construction
pi_46842813
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gooi jij Beatrix eruit of laten we dat aan Geert over?
Ik heb nog nooit gezegd dat ik er problemen mee heb als iemand een dubbele nationaliteit heeft voortvloeiend uit een gemengd huwelijk. Dat is in elk geval bij Maxima zo. Ik vind dus ook dat hun kinderen beide paspoorten moeten mogen hebben.

Volgens de voorlichtingsdienst heeft Beatrix geen Engels paspoort, maar zou ze er wel één aan kunnen vragen. Zolang ze dat niet doet, zie ik geen probleem. Als ze een Duits paspoort had gehad, was er ook geen probleem geweest, aangezien ze het product is van een gemengd huwelijk.
pi_46842859
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb je dat geboorterecht ook als het om je grootouders gaat en niet je ouders. Gesteld dat je ouders ook Nederlander zijn geworden, vóór je geboorte?

Want ik heb het in principe over derde generatie allochtonen. Waarvan de grootouders dus hier zijn gekomen en wiens ouders dus vaak ook hier zijn geboren. Denk overigens dat we ondertussen wel aan een vierde generatie zitten.

In het geval van Portugal is het alleen je geboorte recht als het 1 van je ouders betreft, op basis van je grootouders kan je daar volgens mij geen aanspraak op maken. Ik ben zelf geboren in Nederland, mijn ouders wonen er al minstens 35 jaar en zijn dus gewoon in Portugal geboren, ze hebben overigens ook nooit de Nederlandse nationaliteit aangenomen, dat vonden ze niet nodig daar ze toch gelijke rechten hebben.

Op zich word het verhaal heel anders als je het gaat hebben over derde en vierde generatie allochtonen, daar valt idd wel wat anders over te zeggen.
pi_46842916
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:49 schreef Gia het volgende:
Iemand die zijn nationaliteit niet op kan geven moet gewoon geen Nederlander kunnen worden. Die kan hier prima wonen met verblijfsvergunning.
Het gaat om mensen die geboren worden aan twee Nederlanders, in Nederland. Dat zijn Nederlandertjes, die kleintjes. Die 'worden' geen Nederlander, die zíjn Nederlander, vanaf het moment dat ze rechten hebben - dat ligt nog voor de aangifte bij de Nederlandse burgerlijke stand.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:03:25 #157
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46842919
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:57 schreef sigme het volgende:

Ze willen het Nederlands staatsburgerschap devalueren, de Nederlandse staatsburgers. Om Marokko te pesten, of zo.
Juist .
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:03:30 #158
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46842920
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gezegd dat ik er problemen mee heb als iemand een dubbele nationaliteit heeft voortvloeiend uit een gemengd huwelijk. Dat is in elk geval bij Maxima zo. Ik vind dus ook dat hun kinderen beide paspoorten moeten mogen hebben.

Volgens de voorlichtingsdienst heeft Beatrix geen Engels paspoort, maar zou ze er wel één aan kunnen vragen. Zolang ze dat niet doet, zie ik geen probleem. Als ze een Duits paspoort had gehad, was er ook geen probleem geweest, aangezien ze het product is van een gemengd huwelijk.
Genoeg Marokkanen hebben ook geen Marokkaans paspoort maar kunnen er wel een aanvragen. Wat is het verschil?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:11:01 #159
3542 Gia
User under construction
pi_46843144
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Genoeg Marokkanen hebben ook geen Marokkaans paspoort maar kunnen er wel een aanvragen. Wat is het verschil?
Er is sowieso een loyaliteitsverschil. Vraag eens aan de eerste de beste marokkaan die je tegenkomt, die hier geboren is, of hij zich in eerste plaats Nederlanders voelt of Marokkaan?
Stel diezelfde vraag aan Beatrix.

Voilà, daar heb je je verschil.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:11:42 #160
117098 Hathor
Effe niet
pi_46843164
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 09:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Grappig om te zien dat landen als Nederland, Belgie en Duitsland op dit punt mijlenver achterlopen op landen als Amerika en Turkije. In die landen is iedereen die er geboren wordt respectievelijk Amerikaan en Turk. Geen discussie en werkt uitstekend.
Grappig om te zien ook dat in Turkije geboren Koerden of Armeniers als straatvuil worden behandeld, de regel dat ze geboren Turk zijn word door niet iedereen juist geinterpreteerd zou je denken.

Ook grappig om te zien is dat in Amerika geboren zwarten gelabeled zijn als African Americans, en niet gewoon als Americans, en dat terwijl de meeste Afrika niet eens kunnen aanwijzen op de wereldkaart. Spaanstaligen worden over het algemeen ook aangeduid als Hispanics, en niet als Americans. Je kan dus wel roepen dat iedereen voor de wet Amerikaan is, maar van gelijke behandeling hebben ze zowel in Amerika als Turkije geen kaas gegeten. Het is maar wat je als "mijlenver ahterlopen" beschouwd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')