Rool.and.the.Gang | woensdag 28 februari 2007 @ 02:53 |
![]() Het is eindelijk weer zo ver, de A.C.O. heeft de deelnemerslijst bekendgemaakt voor de 75e editie van de 24 Uur van Le Mans! Op 16 juni zullen 55 (!) auto's van start gaan in wat waarschijnlijk de meest bekende lange afstands race ter wereld is. Zoals velen bekend is de voornaamste nieuwkomer de Peugeot 908, voorzien van 5.5L bi-turbo V12 diesel. Ook de Ferrari 430 GT2 en Porsche 997 GT3 RSR maken hun Le Mans debuut. Jan Lammers zal op 16 en 17 juni present zijn met de Dome S101.5 Judd. Per klasse een eenvoudig overzicht van de belangrijkste deelnemers. LMP1 ![]() ![]() ![]() ![]() V.l.n.r. Audi R10, Peugeot 908, Pescarolo Judd, Dome S101.5 Judd LMP2 ![]() ![]() ![]() ![]() V.l.n.r. Lola B05/40, Pilbeam MP93, Radical SR9, Zytek 07S/2 GT1 ![]() ![]() ![]() ![]() V.l.n.r. Aston-Martin DBR9, Corvette C6.R, Saleen S7R, Ferrari 550 Maranello GT2 ![]() ![]() ![]() ![]() V.l.n.r. Porsche 997 GT3 RSR, Ferrari 430 GT2, Spyker C8 Spyder, Panoz Esperante Nieuwe deelnemers De enige spectaculaire nieuwkomer is dus de Peugeot 908, van Franse makelij en met een Franse bezetting (dat Jaques Villeneuve een Canadees is mag de chauvinistische pret niet drukken). Of deze stofzuiger snel en betrouwbaar genoeg is om de Audi R10 te verslaan zullen we op zondag 17 juni 16:00 weten. Met 2 Peugeot's en 3 Audi's zullen de benzine gestookte Pescarolo's en Dome's het erg lastig krijgen, ondanks alle 'welbedoelde' maatregelen die de competitie eerlijk moeten houden. Zoals eerder gezegd, de (op Le Mans) debuterende Ferrari 430GT2 en de Porsche 997 GT3 RSR in handen van zowel Amerikaanse als Europese teams zullen de GT2 klasse ongemeen spannend maken. Dit jaar zou ik mijn geld niet inzetten op de machtige 911's. Neerlands trots Jan Lammers is er dit jaar weer bij, 50 jaren jong, Le Mans winnaar in '88, en inmiddels een Nederlandse legende. De teambaas zal samen met David Hart en Jeroen Bleekemolen de Judd V10 de sporen geven, hopelijk tot aan de geblokte vlag. En net als vorig jaar met startnummer 14. Met de startnummers 85 en 86 is het Spyker Squadron weer aanwezig met twee C8 Spyders. Verwacht in de LMP2 klasse de Nederlander Michael Vergers in een Zytek van Barazi Epsilon, en in de GT1 klasse Eindhovens trots Peter 'Peer' Kox. Veranderingen, toevoegingen etcetera zullen later bekend gemaakt worden. Weetjes Dit jaar geen WK Voetbal, dus gewoon van start om 16:00. Maar wel met 5 extra deelnemers ten opzichte van voorgaande jaren. Het is de 75e editie van de race die sinds 1923, met uitzondering van een aantal jaren, gereden wordt op het Circuit de la Sarthe. De zgn. Village is behoorlijk verbouwd, net als de eerste bocht na Start/Finish, en nog wat ander renovatiewerk is verricht in de afgelopen maanden. Voor meer wetenswaardigheden geen lijst, maar een handig linkje naar de lemans.org site. Tot slot kan ik zeggen dat ik er dit jaar eindelijk weer bij ben! Aftellen! Nog maar 109 dagen en 17 uur te gaan. Maar eerst naar de 12 Uur van Sebring op 17 maart. ![]() Link naar de volledige deelnemerslijst op planetlemans.com (tip) En natuurlijk de official site: lemans.org | |
Fir3fly | woensdag 28 februari 2007 @ 03:05 |
Ik heb er erg veel zin in. Dit zou weleens de eerste spannende Le Mans in jaren kunnen worden. | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 28 februari 2007 @ 03:27 |
Peugeot ![]() Hopelijk kunnen ze wat "uit halen" tegen de Audi's | |
Slein83 | woensdag 28 februari 2007 @ 07:16 |
quote:Hubba ![]() ![]() ![]() ![]() | |
hullepim | woensdag 28 februari 2007 @ 07:42 |
Ook ik ga dit jaar weer. Heb dit jaar gelukkig kaarten voor Maison Blanc. Vorig jaar stonden we op besajaur (uhmmm hoe spel je dat) dat is voor het mooi toch even te ver lopen. Gelukkig rijd Alex brokken piloot Young dit jaar niet in de Dome. edit: ik lees net dat de start dit jaar eerder is, 15:00! [ Bericht 12% gewijzigd door hullepim op 28-02-2007 10:43:35 ] | |
FunnyName | woensdag 28 februari 2007 @ 14:04 |
Ik ben ook benieuwd hoe de RS Spyder van Porsche het gaat doen, in mijn ogen toch wel een outsider ..![]() ![]() ![]() | |
Gurb | woensdag 28 februari 2007 @ 15:18 |
Waarschijnlijk ga ik er dit jaar ook naartoe, dus ff een tvp | |
Tommeh | woensdag 28 februari 2007 @ 15:45 |
Uiteraard ben ik er weer bij ![]() | |
Rool.and.the.Gang | woensdag 28 februari 2007 @ 18:41 |
Wie een tribunekaartje wil bemachtigen moet snel zijn, want de vraag is dit jaar buitengewoon hoog. Zelf heb ik bij de A.C.O. als niet-lid een aanvraag ingediend voor tribune 34, boven de pits, en die is afgewezen. Tribune 22 Wollek aangeboden gekregen, en die neem ik, beter iets dan niets of op een onzekere wachtlijst gezet worden... ![]() De starttijd is volgens de A.C.O. inderdaad verplaatst naar 15:00 wegens een tweede verkiezingsronde. Och, het zal de pret niet drukken. De Porsche RS Spyder zal helaas niet aan de 24 Uur van Le Mans mee doen, net als vorig jaar. Naast de Audi R10 een van de meest opzienbarende nieuwkomers van 2006 mijns inziens. @ hullepim; Maison Blanche is inderdaad 100x beter dan Beausejour. ![]() Zelf zit ik weer in het pitoreske Beaumont sur Sarthe, langs de Sarthe, als een god in Frankrijk. Ik bedenk me dat ik nog moet reserveren, meteen maar even doen en mijn Frans ophalen. ![]() | |
Fir3fly | woensdag 28 februari 2007 @ 18:43 |
quote: ![]() | |
Tommeh | donderdag 1 maart 2007 @ 09:16 |
quote:Als ACO lid zelfde probleem. Alleen ga ik dus niet op de Wollek zitten, dan liever geen tribune. | |
FunnyName | donderdag 1 maart 2007 @ 11:08 |
quote:Chips, das dan weer jammer dat de RS Spyder niet rijdt. Waar kan je ergens vinden welke atuo's/teams zich ingeschreven hebben? | |
allsystemshalt | donderdag 1 maart 2007 @ 19:15 |
Ik mis de,![]() ![]() Was altijd mijn favoriet bij de 24 hours ![]() | |
Rool.and.the.Gang | zondag 11 maart 2007 @ 17:51 |
Foto's van de 908 in de regen, tijdens de test-sessie op Castellet/Paul Ricard deze week in de (hoogstwaarschijnlijke) final livery.![]() ![]() ![]() Die laatste foto, wat een auto! ![]() En nog 30 seconden beeld- & geluidsmateriaal waar je V12 stofzuiger hoort zuigen. ![]() | |
Autoreply | woensdag 14 maart 2007 @ 10:42 |
Wat is eigenlijk de reden dat de open auto's twee zitplaatsen lijken te hebben? | |
Tommeh | woensdag 14 maart 2007 @ 11:12 |
quote:Reglement ![]() | |
don-diablo | woensdag 14 maart 2007 @ 12:59 |
gooooooo audi!! ![]() tvp ![]() | |
sanni | woensdag 14 maart 2007 @ 13:06 |
Mensen die audi rijden zijn zo sooooow sneu ![]() Oh ja en ik hou helemaal niet van die 24 uur van Le Mans of F1 zooi. Achterlijke sport die niet boeit! ![]() | |
Fir3fly | woensdag 14 maart 2007 @ 13:08 |
Nou, opgerot dan. | |
don-diablo | woensdag 14 maart 2007 @ 13:12 |
quote:als je niets ineteressants te melden hebt blijf dan gewoon weg ![]() ik probeer jaarlijks altijd de 24 uur van Le Mans te volgen en dit jaar ga ik er zekers voor ziten ![]() De oude R8 van audi dat was pas een een le mans auto, denk niet dat de R10 zo succesvol zal zijn als zn voorganger om eerlijk te zijn | |
sanger | woensdag 14 maart 2007 @ 18:59 |
quote:Misschien ben je beter op je plaats in de topics over breien enzo. Vind je in LIF | |
sander89 | woensdag 14 maart 2007 @ 19:53 |
Ben benieuwd hoe ze het gaan doen als ze op diesel rijden | |
Tommeh | woensdag 14 maart 2007 @ 20:30 |
quote:Tot nu toe helaas goed he... | |
Rool.and.the.Gang | donderdag 15 maart 2007 @ 02:24 |
Sanni mieter 'ns ff lekker een stukkie op met je sneue bijdrage... ![]() On-topic: de livery van het Spyker Squadron voor dit jaar is gelijkgetrokken met die van het F1 team. Erg fraai al zeg ik het zelf. Hier de auto tijdens de eerste dag op Sebring. | |
Gurb | donderdag 15 maart 2007 @ 07:38 |
quote:zeker erg fraai! | |
sanger | donderdag 15 maart 2007 @ 08:38 |
Mooie bak! | |
Autoreply | donderdag 15 maart 2007 @ 10:56 |
Die striping is idd schitterend, alleen de voorste spatborden zien er een beetje vreemd uit ![]() | |
Le_Douwe | donderdag 15 maart 2007 @ 12:30 |
Uitgeklopt zo te zien om de wielbasis de vergroten . niet? (correct me if im wrong) | |
Autoreply | donderdag 15 maart 2007 @ 13:21 |
Is het niet gewoon omdat er grotere wielen in zitten? | |
Vaizard | vrijdag 16 maart 2007 @ 15:55 |
ik vind het een beetje oneerlijk dat die diesels meedoen.. ik bedoel ze hebben standaard al een voordeel.. ze zijn even snel.. maar rijden 2 a 3 rondes meer per tank ofzo! dan winnen ze toch automatisch als ze niet uitvallen? en met weinig problemen rijden.. (en het benzine kamp doet dat ook dan ) verbieden die diesels.. of een handicap geven! oh en het vermoord de sport ook nog eens.. ik bedoel om een diesel voorbij te horen suizen boeit me geen ene hol! ik wil een dikke v10 of v12 voorbij horen blazen.. geluid is zooooooooo belangrijk in de racerij.. | |
sanger | maandag 19 maart 2007 @ 09:34 |
Een diesel is per definitie altijd minder snel geweest dan een benzine motor. Alleen heeft de techniek zoveel evoluties gekend dat diesel minimaal even snel is. | |
Vaizard | maandag 19 maart 2007 @ 12:51 |
de diesels zijn even snel omdat ze geen limiet hebben van wat ze mogen.. ik bedoel de diesels rijden met een V12 tig liter BI turbo.. terwijl de benzine auto's het max met ?? moeten doen.. (sorry weet de regels niet helemaal) ik bedoel als een benzine met een 6 liter v12 bi turbo gaat rijden.. tja dan zijn hun veel sneller.. maar gewoon weg met die diesels.. | |
Ultimora | woensdag 21 maart 2007 @ 15:41 |
Ik heb t er met mijn broer de vorige jaren al een aantal keer over gehad, en dit jaar gaan we voor t eerst! ik heb een campingplaats op hunaudieres ofzo gereserveerd, helaas zijn alle tribune toestanden uitverkocht, maargoed ik meen dat er langs de baan ook vanalles te doen is? k heb er in ieder geval zin in! | |
Rool.and.the.Gang | woensdag 21 maart 2007 @ 22:50 |
Ultimora, goede beslissing! Het zal dit jaar een historische editie worden met eindelijk weer een Frankrijk - Duitsland gevecht in de koningsklasse, de LM P1 klasse. Alle Pescarolo/Judd inspanningen uit het verleden ten spijt, de fabrieks-Peugeot zal opgewassen zijn tegen het geweld uit Ingolstadt. Vorig weekend op Sebring werd de #1 R10 met Tom Kristensen vierde voorgegaan door de #2 R10 (wat dan weer wel) en een LM P2 Acura (!) en LM P2 Lola (!). De auto's met dieselmotoren hebben op Le Mans een 10% kleinere brandstoftank (81 liter diesel versus 90 liter benzine) waardoor het grote zuinigheidsvoordeel om zeep is geholpen. Daarnaast zijn de dieselmotoren beperkt tot 5.500cc, weliswaar zonder beperking van het aantal turbo's. Maar dat geldt ook voor de bezinemotoren, alleen mogen die dan niet meer dan 4.000cc motorinhoud hebben. Non-turbo benzine motoren mogen maximaal 6.000cc motorinhoud hebben. Dit geldt voor de LM P1 klasse, in alle andere klassen is diesel niet toegestaan, en gelden andere regels. Diesel heeft dus niet het grote voordeel meer zoals vorig jaar, dus de spanning stijgt, maar het motorgeluid helaas niet. De Spyker C8 Spyder in de F1 livery is in het echt heel erg mooi. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Nog 86 dagen! | |
Tommeh | woensdag 21 maart 2007 @ 23:26 |
Te horen gekregen dat we toch de kaartjes hebben gekregen boven de pits! Jeuj! ![]() | |
Vaizard | donderdag 22 maart 2007 @ 08:56 |
ah Rool merci voor de regeltjes.. dus ze hebben de boel aangepast sinds vorig jaar?.. gelukkig maar.. dus de win kans is weer een beetje gelijk.. maar nog niet helemaal eigenlijk.. diesels draaien max 5 a 6000 toeren.. dus minder wrijving.. maar dan blijft heelaas het geluid nog over ja.. ik ben benieuwd! | |
Paddy_NL | vrijdag 23 maart 2007 @ 15:54 |
quote:Je vergeet te zeggen dat het oranje tegenwoordig metallic-achtig is, ff wennen maar idd wel mooi! ![]() Het was leuk je te ontmoeten op Sebring, en hoop je op Le Mans weer te zien. Jammer dat de regen op donderdag de rest van het weekend in het water had gegooid, ik heb mijn kleren pas terug in Orlando in het hotel kunnen drogen ![]() Sebring was gaaf, heel wat anders dan Le Mans. Het feest daar is een stuk groter, maar daarmee ook veel politie die veel vertier leek te bederven met hun overdreven optredens... Wij stonden op Turn 10. Uitzicht op de baan is onvergelijkbaar met Europese circuits... ![]() Wij hadden een steiger, ![]() toen kwam de regen en een tropische storm, ![]() en lag de steiger om... ![]() Ook dat hoort dus bij Sebring. Dan toch maar weer naar Le Mans, nog maar een paar weken!! ![]() | |
jorienvdherik | vrijdag 23 maart 2007 @ 15:55 |
tvp. | |
Rool.and.the.Gang | zaterdag 24 maart 2007 @ 14:55 |
Tommeh you cheeky bastard, Stands 34, mijn favoriete tribune waar ik dus geen kaarten voor heb kunnen krijgen. Bij wie heb je geboekt? Fraaie sfeerfoto's Paddy. De American Le Mans Series is een gave serie, op mooie en vaak historische circuits. Sebring is met een start&landingsbaan als recht stuk en bomen naast de track typisch, en dat de hekken maar 1 meter hoog zijn en <10 meter van de track is weliswaar minder veilig, maar ongekend tof t.o.v. de Europese (lees: over-veilige) circuits. Twee foto's van de RfH Dome, Paddy, al iets meer informatie over de livery? Wat krijgen we dit jaar, na blokjes en ballen? ![]() ![]() ![]() P.S. Behoorlijk volledige wikipedia pagina: http://en.wikipedia.org/wiki/2007_24_Hours_of_Le_Mans | |
Tommeh | zaterdag 24 maart 2007 @ 19:44 |
quote:Bij de ACO zelf. We zijn lid en kregen na bestellen dus ook Wolleck aangeboden en moest we reageren. Hier hadden we een weekje mee gewacht en kregen we daarna ineens toch Stands aangeboden ![]() | |
Paddy_NL | zaterdag 24 maart 2007 @ 20:11 |
Weet nog niets van de livery, Roel. Misschien kunnen we morgen wat zien als de eerste foto's vanaf Paul Ricard komen... Wat de Grandstands betreft; ik zat vorig jaar op Tribune 19. De duurste 10 minuten ooit in al die jaren dat ik naar Le Mans ga. Voor mij dus geen tribunekaart meer, veels te veel te doen langs de baan en vanaf teveel verschillende plekken de race te bekijken. Ik ga liever aan de wandel met een radiootje... | |
Tommeh | zaterdag 24 maart 2007 @ 22:51 |
quote:Als je op een slechte tribune zit is het inderdaad waardeloos. Vorig jaar had ik 13 en dat was geen aanrader. Stands 34 heb ik al eens gezeten en dat beviel zo goed. Veel zicht op pits en paddock ook ![]() | |
Ultimora | zondag 25 maart 2007 @ 23:43 |
ik ben dus helemaal nieuw into Le-mans, en de houndiaires (campingplek) plek is inmiddels bevestigd dat we die krijgen ![]() radio is dus een aanrader om mee te nemen hoor ik dus hier al? verder heb ik ooit een foto pagina gezien met oa een bentley op de camping met een zwembadje er bij en zo. die werd hier op fok neergezet? heeft iemand daar een linkje van zodat ik alvast een beetje mijn collega's een indruk kan geven wat voor soort feest het gaat worden? alvast bedankt! later. | |
Rool.and.the.Gang | maandag 26 maart 2007 @ 23:46 |
Ultimora, team Beermountain en Club Arnage hebben goede Guides to Le Mans, check: http://www.beermountain.com/ http://www.clubarnage.com/watch.htm Zelf ben ik 22 van de 24 uur aan de wandel, alleen het uur na de Start en het uur voor de Finish maak ik echt gebruik van mijn vaste zitplaats. De vrienden waarmee ik sinds 2001 ga zijn minder fanatiek, en zitten gerust 12 van de 24 uur op de tribune. Tribune 34 boven de pits is zalig (de geur van de pitstops, het kabaal, *zucht*), maar met Tribune 22 ben ik ook niet ontevreden, het is alleen zonde van het geld. Eigenlijk vind ik alle bochten vanaf de Porsche Corners tot aan Tertre Rouge (waar ze het rechte stuk, de N138, op gaan) de moeite waard te bezoeken. Het "dijkje" bij Maison Blanche (vooral 's nachts), en de Esses zijn als er toch gekozen moet worden de #1 en #2. Radio Le Mans zendt ieder jaar uit op Le Mans, gewoon op de FM frequentie. De show is op-en-top Brits, informatief maar ook enorm humoristisch. Absoluut een radiootje met goede oordoppen meenemen! Of als je ruimte hebt, een opblaasbaar zwembad: ![]() De testdagen op Paul Ricard waren gisteren en vandaag, helaas nog geen foto's van de RfH Dome kunnen vinden... Meer informatie & foto's op: Planetlemans.com Paul Ricard Day 1 Planetlemans.com Paul Ricard Day 2 Janlammers.com Kort verslag | |
Automatic_Rock | dinsdag 27 maart 2007 @ 17:14 |
Ik zou er graag een keer heen willen ![]() Dit jaar geen geld, maar misschien volgend jaar.. IIg volg ga ik dit topic wel volgen ![]() | |
Paddy_NL | donderdag 29 maart 2007 @ 15:46 |
quote:Hier David Hart in actie... ![]() ![]() Gave bak hoor, moeten alleen nog een paar stickers op... ![]() | |
Paddy_NL | zondag 1 april 2007 @ 12:58 |
Na heel wat gesprekken en onderhandelingen met Jan Lammers zijn we er toch uitgekomen; Wij zijn de nieuwe hoofdsponsor voor 2007!!! ![]() ![]() Hieronder het voorstel vanaf de tekentafel... ![]() | |
Rool.and.the.Gang | zondag 1 april 2007 @ 16:35 |
Did I shave my balls for THIS?! Ziet er goed uit Paddy. ![]() | |
BID112 | zondag 1 april 2007 @ 21:26 |
quote:1 April? ![]() | |
Paddy_NL | maandag 2 april 2007 @ 09:27 |
Yep, zojuist een mailtje gehad van Jan dat hij alsnog een beter betalende sponsor heeft gevonden ![]() Wij komen WEL op de auto, maar flink kleiner dan hierboven afgebeeld ![]() | |
hummedum | vrijdag 6 april 2007 @ 10:06 |
De mannen van dailysportscar.com hebben een pagina geopend voor Thomas Enge (die er in St. Petersburg erg hard af ging). Als je hem een hart onder de riem wil steken -net als Jeroen Bleekemolen, Alain McNish, Bryan Herta en Marino Franchitti- stuur dan een berichtje naar onderstaand email adres.quote: | |
Fir3fly | maandag 9 april 2007 @ 22:15 |
Ik lees nu overal dat er toch een duo Spyder's mee gaan doen aan de 24 uur, is dat nou waar of niet? Ik hoop van wel, stel je voor, Audi vs Peugeot vs Porsche ![]() | |
Rool.and.the.Gang | maandag 9 april 2007 @ 23:04 |
Er doen inderdaad twee Spyders mee, Spyker C8 Spyder GT2R's wel te verstaan. ![]() Deelname van Porsche RS Spyders in de LMP2 klasse is uitgesloten, voor dit jaar in ieder geval. Zie de deelnemerslijst op lemans.org. Team Penske had o.b.v. het ALMS seizoen 2006 twee pre-selecties vergaard, maar heeft deze niet verzilverd omdat het team dit jaar alleen in Amerika zal rijden. Dyson Motorsports, het tweede team dat dit jaar voor het eerst met de RS Spyder rijdt, komt eveneens niet naar Le Mans. Jammer, want de RS Spyders in 2007 "EVO" uitvoering zouden geduchte tegenstanders geweest zijn voor de R10 en 908. Betrouwbaarheid en topsnelheid van de R10 (en 908?) wegen echter zwaarder op Le Mans dan de beweeglijkheid en grip van de lichtere RS Spyder. Komend weekend van 15 april de 1000KM van Monza waar de 908 z'n "maiden race" zal rijden; ben heel erg benieuwd naar de betrouwbaarheid en snelheid van de Peugeot 908 HDi FAP van Team Peugeot Total. Link naar de offical site: *klik*. Ook zal de Dome-Judd van Racing for Holland op Monza te zien zijn, net als de Pescarolo-Judd, en hoplijk in de Le Mans liveries. Pics volgen, vanzelfsprekend. | |
Fir3fly | dinsdag 10 april 2007 @ 00:07 |
Volgend jaar dan maar. Ik vind het trouwens onbegrijpelijk van Penske, die kerel heeft al zoveel gewonnen, daar kan Le Mans toch ook nog wel bij ![]() | |
Lexjuuuh | woensdag 18 april 2007 @ 19:11 |
quote: | |
Lexjuuuh | woensdag 18 april 2007 @ 19:13 |
quote:Diesels moeten het van hun koppel (NM) en zuinigheid hebben. Ze hebben dan wel minder pk's maar Newtonmeters zijn minstens net zo belangrijk!!! Maar ik vind in de racerij dat men niet met diesels aan moet komen zetten, klinkt nooit zo mooi als een benzinemotor | |
Rool.and.the.Gang | donderdag 19 april 2007 @ 02:54 |
Het affiche van 2007! In een woord: fan-tas-tisch! Oordeel zelf:![]() De 908 Hdi FAP zag er op Monza afgelopen weekend vanuit enkele hoeken uit als die geweldige Bentley EXP Speed 8 van '01 t/m '03. ![]() ![]() De auto's Henry Pescarolo waren op Monza in Matra-achtig blauw uitgevoerd, wishfull thinking naar vervlogen tijden voor Henry? ![]() En zie hier de Dome-Judd van Racing for Holland, in het zwart! Geen zwart-wit geblokte auto, geen oranje vlakken en al helemaal geen voetbalvlakken. Nee, gewoon zwart, met een (vooralsnog) klein aantal sponsoren. ![]() Nog maar 58 dagen!!! ![]() | |
sanger | donderdag 19 april 2007 @ 08:22 |
quote:Je vergeet de betrouwbaarheid ![]() Diesels zijn over het algemaan genomen een stukje betrouwbaarder dan benzineauto's. | |
don-diablo | donderdag 19 april 2007 @ 11:19 |
quote:Toffe affiche ![]() Maar die Peugot was ook een diesel toch of zit ik er nu naast, want ik kon het me niet meer voor de geest halen | |
Fir3fly | donderdag 19 april 2007 @ 11:22 |
De Peugeot is (helaas) ook een diesel. | |
Automatic_Rock | donderdag 19 april 2007 @ 11:25 |
quote:Ja, daarom mogen ze vaker naar de apk | |
sanger | donderdag 19 april 2007 @ 11:49 |
quote:Dat is gedaan omdat diesels meer kilometers rijden, dus wordt de interval kleiner ![]() Een beznineauto gemiddeld 20k per jaar Een dieselauto gemiddeld 60k per jaar [ Bericht 5% gewijzigd door sanger op 19-04-2007 12:21:16 ] | |
don-diablo | donderdag 19 april 2007 @ 12:17 |
quote:bedoel je niet omgekeerd? | |
sanger | donderdag 19 april 2007 @ 12:21 |
Neuh, maar ik was een nulletje vergeten ![]() | |
Paddy_NL | vrijdag 20 april 2007 @ 00:45 |
quote:Yep, en het gaat erg hard. Jammer, er is altijd zooooooveel te doen voor Le Mans ![]() Ondertussen is de eerste eervolle vermelding van 2007 al binnen; we staan in het RTLGP magazine. Blad staat trouwens vol met Le Mans verhalen (Lammers, Spyker, McQueen), best de moeite waard om aan te schaffen! Heb ondertussen begrepen dat de Peug trouwens hetzelfde klinkt als de Audi. Teleurstellend, maar was te verwachten. Persoonlijk zit ik niet te wachten op raceauto's waarbij je de remschoenen tegen de schijven aan kan horen klikken (tijdens Sebring '07 erg duidelijk op Turn 10!), maar ik denk dat we er niet onderuit zullen komen. En als de diesels stuk gaan, dan winnen de Pesco's waarschijnlijk wel ![]() | |
Rool.and.the.Gang | vrijdag 20 april 2007 @ 03:38 |
Gedurende 363 dagen in het jaar ben ik bezig met die andere 2 dagen in dat jaar: het weekend van de 24 Heures du Mans. Zijn mijn batterijen nog goed voor de camera, moet ik geen grotere rugzak, zal ik dat vuurwerk bewaren voor Le Mans, zijn m'n kaarten al binnen, hoe zou tartiflette proeven? Dat soort belangrijke dingen. ![]() Paddy, hoe groots zijn de voorbereidingen voor de Drinking for Holland enclave dit jaar? Speciaal voor DfH heb ik de banner trouwens verfraaid met Jantje! Nog 57 dagen. Podium voor dit jaar: Audi R10, Audi R10, Audi R10. Of zou toch??? ... Nehhh, die Franse betrouwbaarheid... In 2008 misschien, iemand al een datum? ![]() | |
Paddy_NL | vrijdag 20 april 2007 @ 10:49 |
quote:Bedankt! ![]() Dit jaar was de bedoeling dat we een beetje "low profile" zouden gaan, maar het pakt ondertussen al weer groots uit. Je hebt het over vuurwerk, wij willen iig onze groet aan Jan Lammers dit jaar overtreffen (foto van 2006). Het enige waar we op dit moment mee worstelen is de band voor de vrijdagavond, onze 'regulars' hebben afgezegd. Maar DfH kennende zal het wel weer een dolle boel worden, band of geen band. Ook hebben we weer wat leuke gadgets bij ons die de sfeer ten goede zullen komen. Feestje zal trouwens besloten worden, dit om dronken, onbekende Engelsen en Fransen van ons terrein af te kunnen weren (vorig jaar zaten er wel een paar vervelende tussen). Zorg in ieder geval dat je in de loop van de week even een polsbandje bij ons haalt, dan ben je er zeker van dat je binnenkomt. Voor 2008 zijn onze verwachtingen hoger. Wij zijn al bezig met een grotere ruimte (op dezelfde plek) en een podium in plaats van een steiger. Dat jaar wordt ons 1e lustrum, en dat gaan we groots aanpakken! Zoals je zegt, 363 dagen bezig voor twee dagen lol. Ongelooflijk eigenlijk ![]() | |
zBus | vrijdag 20 april 2007 @ 20:53 |
Is het nog waard om een kaartje te kopen, me vader kwam op het leuke idee om naar le mans te gaan maar ik zie alleen nog maar normale entree tickets. Is dat wat, of moet je dan telkens heen en weer tussen de camping buiten le mans omdat de rest allemaal vol zit? | |
Paddy_NL | vrijdag 20 april 2007 @ 22:14 |
Je bent redelijk laat met aanmelden voor Le Mans, maar er is altijd nog camping Beauséjour (ergens ¤40 per campingkaart -da's voor 1 auto en 35m2 campeerruimte, alleen de toegangskaarten zijn per persoon- ), en de toegangskaarten raken nooit uitverkocht. Als je moeite met een campingkaart hebt, mail me dan op paddy@drinkingforholland.nl Ik ken ondertussen genoeg kanalen binnen de Le Mans scene ![]() | |
zBus | vrijdag 20 april 2007 @ 22:52 |
Ah die heb ik dus over het hoofd gezien ![]() | |
Paddy_NL | vrijdag 20 april 2007 @ 23:20 |
Zie bijgevoegde link naar kaart, het ligt rechts van de Porsche Curve. En nee, ten opzichte van de rest van de campings is dit wel de rotste qua bereikbaarheid van het circuit. Hoe je het ook draait, alles is een takke-eind weg. Alleen de Porsche Curves zijn dichtbij - wel stoer slapen tegen het hek op zondagmorgen, dat deed ik in '04 na de zonsopgang ![]() http://www.drinkingforholland.com/Paddy/LeMansMap2005.pdf [ Bericht 19% gewijzigd door Paddy_NL op 21-04-2007 02:42:42 ] | |
Rool.and.the.Gang | maandag 30 april 2007 @ 00:27 |
Yesss!!! De kaarten zijn binnen per UPS koerier en wat blijkt? In plaats van de (met tegenzin) bestelde Tribune 22 kaarten zaten er Tribune 34 kaarten in het pakketje! ![]() Ik ben zooo blij, Tribune 22 is misschien wel de meest waardeloze tribune aan het Start/Finish stuk, zoals hieronder duidelijk te zien is. Tribune 34, rang A zitplaatsen 340-nog iets, als ik me niet vergis redelijk richting het podium. Parking Vert vlak achter de Tribune. Mijn Le Mans kan niet meer stuk! De A.C.O. was me goedgezind en heeft mijn voorkeur toch ingewilligd. Merci! Tribune 22 gezien vanaf Tribune 34... ![]() Paddy, wij vertrekken vrijdagochtend pas (Getrouwde vriend met 2 kinderen in ons midden, die graag niet te lang van huis is... Enigzins begrijpelijk, maar toch) en heel misschien vereren we het DfH kamp met een bezoekje, maar de traditionele BBQ op onze camping in Beaumont sur Sarthe is natuulijk ook belangrijk voor ons. Mij lijkt het onvergetelijk om vrijdagavond langs te komen maar ik heb (dit keer) met meer mensen rekening te houden. En och, zaterdag/zondag geeft ook nog genoeg gelegenheid voor een quick visit. Nog 47 dagen! ![]() zBus al kaarten besteld? | |
zBus | maandag 30 april 2007 @ 08:44 |
Nee, nog geen kaarten bestelt wel gekeken naar kaarten. Maar toch besloten om het dit jaar over te slaan en volgend jaar er vroeg bij te zijn en goede kaarten te kopen. Ik wens jullie in ieder geval allemaal veel plezier en ik blijf het topic gewoon volgen ![]() | |
Rool.and.the.Gang | maandag 30 april 2007 @ 17:23 |
![]() Maar ik moet wel toegeven dat het dit jaar erg snel is gegaan met de kaartjes. Op tickettravel.nl staan nog wel twee tribunes op de site, 11 en 20, allebei redelijke tribunes maar niet echt voordelig. En tja voor camping plekken moet je er echt snel bij zijn. Om Le Mans mee te maken alsof je op het circuit bent, stem af op radiolemans.com via de audio-stream, vanaf de trainingen op zaterdag 2 juni tot aan de vlag op zondag 17 juni. Wat ik me bedacht, Peugeot heeft Total als grote sponsor, maar alle racebrandstof komt van Shell op Le Mans. En Shell V-Power Diesel is sinds vorig jaar sponsor van Audi. ![]() | |
Paddy_NL | vrijdag 4 mei 2007 @ 17:27 |
quote:Houd er rekening mee dat tijdens de race er meestal niet veel mensen zijn. De ploeg van Racing for Holland trof vorig jaar op zondagmorgen een vrijwel leeg kampement aan (ze kwamen even op visite nadat ze uitgevallen waren). Kom dan iig bij ons staan tijdens de Drivers Parade, een uurtje voor de start. Ik heb deze week de dertig bestelde oranje rookbommen binnengekregen, waarmee we (waarschijnlijk wederom samen met de LeMansBastards) vorig jaar willen overtreffen! ![]() ![]() Bytheway, zwembaden zijn ook dit jaar weer verboden op de Le Mans campings ![]() Nouja, we brengen ons eigen zwembad wel mee ![]() ![]() | |
Rool.and.the.Gang | zondag 13 mei 2007 @ 19:55 |
* Waarschuwing. Onderstaande links kunnen de vrije tijd drastisch beinvloeden.* Met nog een maandje (plus een paar dagen) te gaan nemen de "zenuwen" toe. Om de tijd te doden ben ik maar eens op Youtube gaan kijken, en wat blijkt; er is heel wat historisch beeldmateriaal terug te kijken! Ga er maar eens lekker voor zitten! Editie 1988, het jaar van Jaguar en Jan Lammers! Deel 1 - 2 - 3 - 4 - 5 Editie 1991, waarin Mazda met de 787B de teams van Jaguar, Sauber, Porsche verslaat! Clip - Meer 787B Editie 1992, Vive la France met de Peugeot 905! Deel 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 Editie 1995, schaars materiaal, maar een niet minder waanzinnige zege van de McLaren F1. On-board Editie 1998, wat een strijd tussen BMW, Ferrari, Toyota, Nissan, Porsche, Mercedes-Benz en Panoz! Deel 1 - 2 - 3 - 4 - 5 Editie 1999, wederom een titanenstrijd tussen de grote merken, met een debutant uit Ingolstadt! Deel 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 Uit den ouden doosch, 1965 met Ford, Ferrari, AC, Iso, Alfa Romeo, Austin-Healy en Alpine. Deel 1 - Pre-start - 1 - Start - 2 - 3 1966, de eerste van de vier overwinningen van Ford. Duits verslag - On-board bij een GT40 een jaar later Tot slot nog enkele andere on-boards video's, clips en compilaties. On-board bij de Corvette C5.R in 2004 - On-board bij de 550 Maranello in 2004 Le Mans 2002 - Le Mans 2006 Drive-by - Le Mans 2006 Shoot-off Le Mans 2006 introductie door Speed TV Le Mans Speed Tribe - Le Mans Speed Tribe 3 - Le Mans 24 Hours Game Intro You're either at Le Mans, or waiting for it! ![]() PS De entry list van de Le Mans Legend is inmiddels ook bekendgemaakt; het artikel en de lijst. Met een veld uit '56 t/m '68 wordt het ouderwets genieten van Aston Martins, Maserati's, Ferrari's, Jaguars, Alfa Romeo's, Lola's, AC Cobra's en Ford GT40's. ![]() | |
Fir3fly | zondag 13 mei 2007 @ 20:04 |
Geweldige linkjes, dank je wel! Een paar heb ik al gezien, maar dat geeft niet ![]() Die filmpjes van eind jaren 90, wat een tijden waren dat ![]() ![]() | |
Tommeh | maandag 14 mei 2007 @ 11:30 |
Op Motorstv heb je nu heel vaak het programma Road to Le Mans met de oude herhalingen van races. Van de week 98 gezien, was mijn eerste Le Mans en kwa auto's ook de mooiste in mijn ogen! | |
Fir3fly | maandag 14 mei 2007 @ 11:31 |
Klopt, laatst ook al 1993 daar op gezien. Laatste jaar van de 905 ![]() | |
diedlaughing | dinsdag 15 mei 2007 @ 06:27 |
Nog 26 dagen en dan vertrek ik naar le mans. Heb er weer super veel zin in. Dit keer wel er voor zorgen dat de batterijen van mijn videocamera ook daadwerkelijk vol zijn. ![]() | |
j0rrit | dinsdag 15 mei 2007 @ 10:52 |
Dit filmpje is ook machtig: Le Mans 1977 Martini Porsche 936 Onboard | |
Fir3fly | woensdag 16 mei 2007 @ 00:59 |
Ik ben trouwens benieuwd wat Audi over 3 jaar gaat doen, lassen ze gewoon een dak op de R10 of komen ze met een soort recycling van de R8C? | |
Rool.and.the.Gang | woensdag 16 mei 2007 @ 03:11 |
quote:Wat me dus opviel was dat er alleen maar Porsches ingehaald werden, en nadat ik het had opgezocht is dat niet zo vreemd. Van de 62 deelnemers in '77 reden er 29 in een Porsche! De no. 4 Porsche 936 van Ickx, Barth en Haywood won uiteindelijk ook, en een Porsche 935 werd derde, maar als tweede kwam een Mirage GR 8 binnen. Porsche domineerde de jaren '70 en '80 absoluut, op een wijze waar Audi nog een puntje aan kan zuigen; 12 overwinningen tussen 1970 en 1989, waarvan 7 op een rij tussen '81 en '87. ![]() Helaas heb ik geen Motors TV hier dus ben ik overgeleverd aan wat er op Youtube wordt gezet. Maar inderdaad, de tweede helft van de jaren '90, wat een machtige periode was dat zeg met zo veel fabrieks-teams! Ik ben geen Toyota-fanaat maar boy-oh-boy... ![]() ![]() ![]() | |
Fir3fly | woensdag 16 mei 2007 @ 12:22 |
Wat was dat ding snel zeg. Jammer dat ie ook onbetrouwbaar was ![]() | |
Rool.and.the.Gang | woensdag 16 mei 2007 @ 15:05 |
Nog 1 maand!!! ![]() ![]() | |
dazzle123 | vrijdag 18 mei 2007 @ 17:54 |
quote:Ik vond begin jaren 90 beter. Toen waren het nog bijna F1 auto's. | |
Rool.and.the.Gang | donderdag 24 mei 2007 @ 02:19 |
De stoeltjes zijn nu toch wel redelijk vergeven, en dit jaar zijn er zes Nederlandse coureurs van de partij. Racing for Holland is all-Dutch (!) met Jan Lammers, Jeroen Bleekemolen en David Hart; Michael Vergers zit in z'n vertrouwde Barazi, Peter Kox staat het weekend op de loonlijst bij Aston Marting Racing en Mike Hezemans is de enige Nederlander bij het Spyker Squadron. Dat RfH een Nederlandse bezetting heeft vind ik persoonlijk te gek, dat Spyker alleen Mike Hezemans laat rijden vind ik minder. Dat de #85 Spyker bezet is door de coureurs van het Speedy Spyker team uit de Le Mans Endurance Series moet wel een "deal" zijn, en hoewel veelbelovend niet 'the way to go' als je het mij vraagt. En Mike Hezemans vind ik een hondenlul (is dat ook meteen gezegd). Gelukkig hebben we Jan Lammers nog, toch wel zo'n beetje onze nationale Le Mans coryfee. Hopen dat RfH en Spyker de finish halen, hopen dat Vergers een leuke race kan rijden in LM P2, hopen dat Peter Kox een podium plek pakt. Dat laatste moet na twee desastreuze jaren toch wel een keer gebeuren. De (bijzonder fraaie) volledige lijst is op planetlemans.com (tip) te bekijken, hieronder de deelnemers met Nederlands tintje. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (c) planetlemans.com | |
FunnyName | donderdag 24 mei 2007 @ 23:24 |
Het blijft jammer dat Porsche door de regels aan te passen niet mee kan doen, in de ALMS doen ze het namelijk zeer goed ![]() | |
Fir3fly | vrijdag 25 mei 2007 @ 00:47 |
quote:De regels van de IMSA zijn er juist op gericht om de P2 klasse beter te laten zijn ![]() ![]() Bovendien wil Porsche in Le Mans niet concurreren met Audi. | |
Paddy_NL | vrijdag 25 mei 2007 @ 01:42 |
Jos Menten heeft de plaats van Liz Halliday ingenomen bij Modena. Goed voor Jos, alleen gemengde gevoelens hierbij. Op Sebring heel even staan praten met Liz, aardige dame! ![]() | |
Rool.and.the.Gang | vrijdag 25 mei 2007 @ 04:02 |
Jos Menten is snel, maar Liz Halliday is een chick (nou okay, een redelijke chick dan). Oordeel zelf met wie je liever een beschuitje zou willen eten (het bruine paard even buiten de beschouwing laten):![]() ![]() Jammer ja, misschien dat ze ergens anders nog een zitje kan regelen, er zijn er nog een paar (Barazi, Del Bello). Het zal wel een centen kwestie geweest zijn bij Team Modena... Trouwens, het zou best weleens het laatste (fabrieks) optreden van het Spyker Squadron kunnen zijn. Dat zou ik dus echt zonde vinden, maar Spyker zit nu eenmaal tot aan de kin in de (financiele) stront. *bron* "Michiel Mol zegt voor dit team, dat veel minder bekendheid geniet dan de renstal in de Formule 1, een koper te zoeken. Wanneer die niet wordt gevonden, dan is het aannemelijk dat deze kostbare marketingactiviteiten worden gestaakt." Ga eerst maar eens races uitrijden in dat entertainment circusje waar de euro's in miljoenen verbrand worden... ![]() | |
don-diablo | vrijdag 25 mei 2007 @ 12:02 |
Mooie filmpjes! ![]() | |
sanni | vrijdag 25 mei 2007 @ 13:58 |
Mischien offtopic maar kan iemand even uitleggen hoe men die 24 uur van Le Mans irl kan bijwonen en wat voor kosten je allemaal moet maken om er te geraken (kaartjes/toegang vip deck e.d.) en...of je dan ook daadwerkelijk bij de pits kunt langswippen. | |
Paddy_NL | maandag 28 mei 2007 @ 21:13 |
quote:Helemaal niet off-topic. Retourtje Le Mans met de auto is zo'n 1300 kilometer plus een kleine ¤100 aan peage. Meest toegankelijke camping is Beauséjour, ¤40 voor woensdagochtend (voor-) tot maandag na de race (waarschijnlijk nu nog wel kaarten te krijgen). Toegang is ¤65,- voor het hele weekend. Vrijdag pitwalk. Verder is het één groot feest, geen Ferrari tegen McLaren (oid) zoals in de F1 ![]() | |
Paddy_NL | maandag 28 mei 2007 @ 21:17 |
quote:Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het financiëel gezien allemaal zo'n vaart niet loopt, de media blaast het schijnbaar graag op. En dat van de F1..., tja, gisteren Monaco gekeken op ITV, de Spykers kwamen slechts twee maal in beeld. Beide toen ze uitvielen. Er is daar nog veel werk te doen ![]() | |
Rool.and.the.Gang | donderdag 31 mei 2007 @ 01:33 |
Liz Halliday confirmed in Noel Del Bello Courage ![]() Heeft ze toch nog een zitje weten te strikken voor haar derde Le Mans op rij. Vanina Ickx (dochter van, inderdaad) is er dit jaar trouwens weer niet bij, de laatste Le Mans voor deze snelle brunette was in 2005. Gebrek aan vrouwelijk schoon op Le Mans? Nee nee! Gelukkig hebben we de Hawaiian Tropic Girls nog! ![]() Mijn kostenplaatje ziet er als volgt uit: E65,- Met 5 man in 2 auto's (diesel+benzine) 1.300km incl. tol & 2x camping - circuit v.v. E12,- Camping Municipale de Beaumont sur Sarthe (top gemeente-camping, ca. 2 euro p.p. per nacht!) E20,- BBQ eerste avond E61,- Toegang circuit E61,- Tribune 34, boven de pits (kaarten gaan tot 95 euro) E50,- Eten en drinken op het circuit (kun je zo gek maken als je wilt) E50,- Eten en drinken buiten het circuit (idem) E80,- Merchandising aankopen (caps, shirts, ik kan het niet laten, het moet mee...) E460,- Pitwalk, haha, ik ga vrijdagmiddag wel, gratis met het toegangskaartje! ![]() Met 400 euro ben ik dus uit en thuis. Voor datzelfde geld heb je een F1 kaartje voor Tribune Silver 1/2 op Spa-Francorchamps. F1 is leuk, maar Le Mans duurt 24 uur (bijna een compleet F1 seizoen!), is voordeliger en sfeervoller. Toen ik in 2001 zowel Le Mans als de F1 op Spa heb bezocht, is er eentje een jaarlijks uitje geworden en dat was niet de F1! ![]() Komende zondag de testdag op het 13 kilometer lange circuit, wie pakt de hoogste snelheid, de snelste race ronde, is de Spyker competatief, hoe comfortabel zit Jeroen Bleekemolen in de RfH Dome? Zondag om 18:00 weten we het! PS Aardig lijstje (pdf) van de A.C.O. met 24 redenen om dit jaar naar Le Mans te komen: *klik* | |
Tommeh | maandag 4 juni 2007 @ 16:01 |
De resultaten van de eerste test! 1 Pesca valt niet tegen maar ik denk niet dat er al maximaal gereden is. Het gaat weer erg hard! | |
i2Them2 | maandag 4 juni 2007 @ 20:25 |
Dikke TVP. | |
Rool.and.the.Gang | dinsdag 5 juni 2007 @ 03:05 |
We kunnen redelijk tevreden zijn met de test resultaten van zondag. In P2 heeft Michael Vergers met de Barazi Epsilon de snelste tijd binnen de klasse neergezet, weliswaar gedeeld met de andere Barazi Epsilon (!). Tijd: 3:39:016 In GT1 heeft Peter Kox de DBR9 een tweede plek weten te bemachtigen, tussen de Corvettes in. Tijd: 3:50:848. Ook in GT1, Jos Menten in de Modena Aston-Martin, waarbij hij de snelste van de drie bestuurders was (Christian Fittipaldi en Antonia Garcia) en uiteindelijk achtste in de klasse werd. In P1 is Racing for Holland, met Jan Lammers aan het stuur, de op-een-na snelste benzine deelnemer. De top 7 is: Peugeot, Audi, Audi, Pescarolo, Peugeot, Audi, RfH. Tijd: 3:34:035. Michael Vergers snelste binnen het team, Peter Kox snelste, Jos Menten snelste, Jan Lammers snelste. ![]() Peugeot trots op de snelste trainingsronde (3:26:707!), Audi heeft vast nog een paar seconden achter de hand, Pescarolo knap vierde, en Jan Lammers denkt nog 2 seconden sneller te kunnen zijn. Het optimisme en de volhardendheid van die vent (51 jaar inmiddels!), het is niet voor niets zijn 20e (!) Le Mans deelname. Nog een jubilaris, Peter Kox, de Eindhovenaar doet voor de 10e keer mee. En zijn we dan niet een team vergeten? Oh ja... Het Spyker Squadron. Over-all: 50e en 52e, in de klasse 9e en 11e... Er zit vast nog wel wat in, maar een tijd van 4:09 is te langzaam wanneer de top 3 in GT2 tijden van 4:01 - 4:02 neerzet... Maar het is wel een onwijs mooie auto, en hij klinkt fantastisch. ![]() Foto's zijn te vinden op: Planetlemans.com - Official Le Mans site - Endurance-info.com En de complete lijst van zondag: *klik* en de definitieve deelnemers lijst *klik* Die Aston-Martins met die witte daken, de Murcielago, die Flying Lizard 997 GTR3-RSR! En dan te bedenken dat ik er eind volgende week bij ben! ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Rool.and.the.Gang op 05-06-2007 03:11:02 ] | |
Tommeh | vrijdag 8 juni 2007 @ 16:31 |
Verplichte kost voor de Le Mans Beginner en ook voor de echte fans natuurlijk ![]() http://www.totalsportscar.com/caguide/caguide2007.pdf ISM Drinking for Holland ![]() | |
Marijntje | zaterdag 9 juni 2007 @ 12:24 |
Peter Kox ![]() | |
Ultimora | zaterdag 9 juni 2007 @ 15:01 |
quote:suoper link! dit is voor mij als beginner super nuttige info ![]() | |
Paddy_NL | zondag 10 juni 2007 @ 19:08 |
De eersten van onze groep staan al aan de poort van camping Maison Blanche. Ik ga zelf morgenvroeg om 4 uur rijden. Tot van de week ergens! ![]() | |
sanger | zondag 10 juni 2007 @ 22:31 |
Ik kom er net achter dat ik maar bar weinig kan zien ![]() Ik zit met de zaak in het kurhaus, ik weet niet of ik het op de kamer kan ontvangen. | |
Rool.and.the.Gang | maandag 11 juni 2007 @ 00:54 |
Vrijdagochtend 05:00 vertrekken we, rond het middaguur het tentje opzetten, en naar het circuit voor de pitwalk, en dan hopelijk naar het centrum voor de Parade. Ik verwacht dat we dan terug naar de camping gaan voor de BBQ, en niet naar Maison Blanche, dus Paddy, mocht je dit nog lezen; see you at the drivers presentations of ergens langs de baan. ![]() Die Club Arnage guide is super, had 'm al gedownload (maar nog niet geprint), wat een bulk aan info zeg! Sanger; RTL zal via de website hopelijk de race streamen (deden ze vorig jaar) en via radiolemans.com is het commentaar te beluisteren. That should work. Nog 5 dagen! ![]() | |
sanger | maandag 11 juni 2007 @ 01:33 |
quote:Ik zal mijn laptop meenemen dan ![]() | |
Gurb | maandag 11 juni 2007 @ 11:27 |
het was twijfelachtig, maar uiteindelijk is alles goed gekomen, en aanstaande woensdagmorgen vertrek ik naar Le Mans. ![]() We schijnen op een camping te staan op 5 km van de ingang, en verder weet ik eigenlijk nog niets, maar het zal vast leuk worden. Ik ga me nu ff inlezen in de gids, staat daar ook het programma van het weekend in (want er schijnt donderdag ook al gereden te worden??) | |
Rool.and.the.Gang | maandag 11 juni 2007 @ 13:26 |
Mister Le Mans, Tom Kristensen, blijkt weer fit te zijn (na zijn crash in de DTM race op Hockenheim) en doet woensdag al weer mee met de trainingen. En zit zaterdag dus natuurlijk in de #2 Audi R10 die hij samen Dindo Capello en Allan McNish zal besturen. Zullen de Denen heel blij mee zijn. ![]() Bron: http://www.planetlemans.com/cmsv2/index.php?option=com_content&task=view&id=2788&Itemid=2 http://www.rtl.nl/(/sport(...)dartikel_le_mans.xml | |
TargaFlorio | dinsdag 12 juni 2007 @ 20:19 |
De Arena Zytek heeft zich teruggetrokken omdat de wagen niet gereed is nav de crash tijdens de test vorige week. Arena coureur Stefan Johansson rijdt nu op de #13 Courage. | |
Tommeh | woensdag 13 juni 2007 @ 19:52 |
Voor diegenen die nog thuis zijn : Live kwalificatie nu tot 9 uur en van 10 tot 12 uur en dan morgen weer. Live op MotorsTV en de tijden hier live : http://www.lemans.org/24heuresdumans/pages/chronos_gb.html | |
TargaFlorio | woensdag 13 juni 2007 @ 19:56 |
Er is ook een live video stream op RTL GP website: http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/rtlgp/ Radio Le Mans: www.radiolemans.com | |
sanger | woensdag 13 juni 2007 @ 20:09 |
Mooi! | |
TargaFlorio | woensdag 13 juni 2007 @ 20:14 |
Zware crash van de Lambo | |
Cosworth | woensdag 13 juni 2007 @ 20:23 |
Klopt het dat die RTL-stream geen geluid heeft? | |
TargaFlorio | woensdag 13 juni 2007 @ 20:25 |
Ja Je kunt Radio Le Mans als geluid gebruiken | |
Cosworth | woensdag 13 juni 2007 @ 20:28 |
Dank je! | |
Tommeh | woensdag 13 juni 2007 @ 20:47 |
Keiharde regen! oeioei | |
Rool.and.the.Gang | donderdag 14 juni 2007 @ 00:12 |
De RTL stream, het Radio Le Mans commentaar, de (vertraagde) A.C.O. timing; super! Peugeot P1 in deze kwalificatie, de baan is droog gereden, wat een tijden werden er gereden zeg! 3:26:344 voor de #8 908HDi. Audi op 2,4 en 5, de tweede Peugeot op 3. RfH op 9, op 3 na beste benzine entry. In LM GT1 trouwens een Saleen en 2 Aston Martins op 1-2-3, en de Corvettes op 4 en 5! Spyker 7e en 9e in de LM GT2 klasse. Op 4 in GT2 de Flying Lizard, toch wel mijn favo non-Dutch team. Check de livery speciaal voor hun 3e Le Mans! *klik* Morgen weer kwalificeren! 19:00-21:00 en 22:00-00:00. Wordt het een full-wet quali en zijn de tijden van vanavond de uiteindelijke tijden, of is het morgen "droog-ig"? | |
Rool.and.the.Gang | donderdag 14 juni 2007 @ 00:14 |
PS Heb die Lambo crash niet gezien, gaat die nog opgelapt worden voor zaterdag 15:00? De rijder is trouwens het circuit nood-ziekenhuis weer uit, en is naar het normale ziekenhuis voor verder onderzoek; weinig mis dus. Maar die auto??? Ik wil 'm zien+horen zaterdag!!! Lambo V12... ![]() | |
TargaFlorio | donderdag 14 juni 2007 @ 11:46 |
Ik denk niet dat we de Lambo nog terug zien. | |
Rool.and.the.Gang | donderdag 14 juni 2007 @ 13:59 |
![]() Op endurance-info.com staat het al: http://endurance-info.com/article.php?sid=3762&thold=0 Vanavond geen regen hopelijk, want 53 deelnemers is al 2 te weinig, en als er nog meer afknallen tijdens het neerzetten van een kwalificatietijd... ![]() Vanavond ook inpakken, morgen weg, ein-de-lijk! | |
TargaFlorio | donderdag 14 juni 2007 @ 19:41 |
quote:Vandaag weer harde regen. Ik denk niet dat de tijden nog verbeterd gaan worden. | |
Rool.and.the.Gang | donderdag 14 juni 2007 @ 20:06 |
Om 19:00 zag je de buien komen, en niet veel later stond de baan blank. Pfff, het lijkt wel een water ballet. Audi's en Peugeot, veel plezier met de 1.000+ Nm bij ca. 2.000 tpm! Die traction controls gaan over-uren maken. ![]() Zoals het er nu naar uitziet zijn de tijden van gisteren de uiteindelijke kwalificatietijden. We'll just have to wait and see, zoals ze op Radio Le Mans zeggen. Vanmiddag even geluisterd, wat een mooie Engelse onzin kramen die lui uit zeg. | |
Argento | donderdag 14 juni 2007 @ 20:48 |
De GT2 belooft een mooie Ferrari/Porsche strijd te worden. Een herhaling wellicht van Sebring eerder dit jaar. | |
TargaFlorio | donderdag 14 juni 2007 @ 21:25 |
quote:Ook LMP1 en GT1 zijn zeer interessant: LMP1: Pug vs Audi GT1: Corvette vs Saleen vs Aston Martin | |
Rool.and.the.Gang | vrijdag 15 juni 2007 @ 00:02 |
Het zit er op! De kwalificatie sessie van gisteren bepaalt de startposities zaterdag. Zie Fok! Sport: http://sport.fok.nl/f1/nieuws/38553 Niemand kwam vanavond onder de 4 minuten. Peugeot en Audi zitten ook in de regen erg dicht bij elkaar, dat gaat dit weekend dus echt een gevecht worden! GT1 voor het derde jaar een C6.R versus DBR9 gevecht, in GT2 430GT versus 997 GT3 RSR. Saleen en Panoz+Spyker zijn de outiders. LM P2 zoals altijd een beetje saai, maar de tijden in die klasse liggen ontzettend dicht bij elkaar, erg competatief maar toch een beetje een "privateers party". Hou Michael Vergers in de gaten. Alle teams hebben inmiddels wel een droog en nat afstelling kunnen vinden, het zal niet droog blijven dit weekend, de poncho gaat mee, laat de moesson maar vallen! Ik ben er bij, woehoe! See you after the weekend of the year! ![]() | |
Automatic_Rock | vrijdag 15 juni 2007 @ 09:39 |
quote:Dat bericht waar je naar linkt is van donderdagochtend... ![]() Is er iemand die de uitslag van gisteren heeft?? | |
TargaFlorio | vrijdag 15 juni 2007 @ 11:05 |
quote:Vanwege regen zijn de tijden gisteren niet verbeterd, dus uitslag kwalificatie woensdag is de startopstelling. | |
TargaFlorio | vrijdag 15 juni 2007 @ 11:17 |
Hier zijn tijden woensdag en donderdag: http://www.lemans.org/24h(...)s2/Seance2_4hCla.pdf | |
Klonk | vrijdag 15 juni 2007 @ 16:02 |
Ik ben zo blij met de digitale televisie, motors tv doet al een paar dagen live verslag van alles wat op en rond het circuit gebeurt, zalig ![]() | |
TargaFlorio | vrijdag 15 juni 2007 @ 16:40 |
Motors TV is inderdaad ![]() ![]() | |
Klonk | zaterdag 16 juni 2007 @ 12:57 |
de eerste auto's worden naar de grid gereden en de Lambo die woensdag een flinke crash had is er ook weer bij ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 16 juni 2007 @ 13:54 |
Hello To drinking for Holland. ![]() | |
TargaFlorio | zaterdag 16 juni 2007 @ 14:57 |
Nog enkele minuten tot de start. ![]() ![]() ![]() | |
Tism | zaterdag 16 juni 2007 @ 14:59 |
* volgt mee, tvp!! ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 16 juni 2007 @ 15:53 |
Jammer, de Audi's zijn te snel. Ik had op een spannende strijd gehoopt ![]() | |
TargaFlorio | zaterdag 16 juni 2007 @ 16:06 |
Ik had ook niet gedacht dat Audi sneller zouden zijn dan de Peugeots. Had eigenlijk verwacht dat Peugeot, vanwege de vraagtekens mbt betrouwbaarheid, vanaf het begin volgas zou gaan en maar zien waar het schip strand. Opnieuw regen ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 16 juni 2007 @ 17:04 |
Audi nummer 3 eraf. ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 16 juni 2007 @ 17:11 |
Het regent nu wel heel erg hard ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 16 juni 2007 @ 17:46 |
Wat een onzin trouwens met die 2 safetycars, nu heeft de Audi nummer 2 een voorsprong van meer dan een minuut ![]() | |
TargaFlorio | zaterdag 16 juni 2007 @ 18:59 |
Wat een slachtveld | |
Bruce117 | zaterdag 16 juni 2007 @ 19:35 |
Racing for holland is eindelijk de baan weer op. Helaas wel met 20 rondes achterstand | |
TargaFlorio | zaterdag 16 juni 2007 @ 19:39 |
Volgens de website van RfH is Bleekemolen gecrashed vanwege problemen in de cockpit, typisch Hollands (remember Albers ![]() Gelukkig zijn ze nu de baan weer op en de rondetijden zijn ok. | |
Automatic_Rock | zaterdag 16 juni 2007 @ 19:43 |
Ik mis het verslag op Eurosport ![]() | |
TargaFlorio | zaterdag 16 juni 2007 @ 19:49 |
Problemen voor de #8 Peugeot. | |
Bruce117 | zaterdag 16 juni 2007 @ 19:51 |
quote:Motors TV ![]() | |
Bruce117 | zaterdag 16 juni 2007 @ 19:53 |
quote:vorige ronde was 3:38.357 voor RfH. Hun snelste ronde en de 8e plaats bij de ronderecords tot nu toe. | |
Autoreply | zaterdag 16 juni 2007 @ 20:45 |
Iemand toevallig een link naar het live classement? Ik ben te lui om hard te gaan zoeken :$ | |
TargaFlorio | zaterdag 16 juni 2007 @ 20:48 |
http://www.lemans.org/24heuresdumans/pages/chronos_fr.html http://www.racing-live.co(...)ve_flash/live9.shtml http://www.the-paddock.net/content/view/241670/49/ | |
Autoreply | zaterdag 16 juni 2007 @ 20:53 |
quote: ![]() | |
zwelgje76 | zaterdag 16 juni 2007 @ 22:41 |
Live beelden via RTL op internet! Ga naar http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/lemans/home/ en klik op RTL GP livestream. Nice. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 16 juni 2007 @ 22:45 |
quote:erg handig, en nog goede kwaliteit ook ![]() | |
Noway666 | zaterdag 16 juni 2007 @ 22:47 |
Vet die live-links. ![]() ![]() Zie je tenminste meer op dan in de hele #$%#$% media op tv. | |
Game_Error | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:13 |
weet iemand hoe dat motors tv werkt? ik kan het wel ontvangen, maa rhet geeft zwart beeld. moet ik hiervoor betalen ofzo? | |
Nieuwschierig | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:17 |
Ja moet je abbo hebben, bijv bij Canal Digtaal al je schotel hebt (like me) | |
Game_Error | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:23 |
whehhe, net probeert zon monteur een ban deraf te halen, hij trekken, komt ie er achter dat zn wielmoer er nog op zit ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:30 |
Jan Lammers rijdt weer rondetijden van 3 minuut 40 , gemiddeld 2 minuten per ronde sneller dan de eerste 20 plaatsen in de huidige stand boven hem | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:51 |
quote:LMP1 ![]() | |
Bruce117 | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:51 |
quote:2 minuten ![]() | |
Noway666 | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:52 |
Paar jaar terug live langs de baan gestaan toen, hilarsch toen er een corvette binnen kwam met een rokende remschijf. Monteur haalt de band eraf en de koolstof remschijf vliegt in de fik. ![]() | |
Nieuwschierig | zondag 17 juni 2007 @ 00:08 |
quote:Ja nu niet meer, nu zit er net een ander achter het stuur ![]() | |
M5 | zondag 17 juni 2007 @ 00:15 |
eerste spyker is exit ![]() | |
Noway666 | zondag 17 juni 2007 @ 00:18 |
Wow rtl7 is ook weer een beetje aandacht aan het schenken aan het spectakel. | |
Bruce117 | zondag 17 juni 2007 @ 00:20 |
quote:2 minuten sneller lijkt me sowieso wat erg veel. Zo'n groot verschil heb ik nog niet gezien. Uiteraard wel t.o.v. een team dat in de pits staat. | |
Nieuwschierig | zondag 17 juni 2007 @ 01:34 |
Racing for Holland klimt weer lekker op Nu 31e Wachten is tot het gaat regenen vannacht | |
Automatic_Rock | zondag 17 juni 2007 @ 08:22 |
Wat is er met de Nr2 Audi gebeurt?? | |
Googolplexian | zondag 17 juni 2007 @ 10:30 |
quote: quote: | |
MikeyMan | zondag 17 juni 2007 @ 12:23 |
Zag RFH net in de pits staan... Rijden ze alweer? | |
Tommy_Kuklinski | zondag 17 juni 2007 @ 12:30 |
28 14 Racing For Holland LMP1 BLEEKEMOLEN J 272 62 Laps 3:36.320 3:33.836 Run lijkt er wel op. | |
MikeyMan | zondag 17 juni 2007 @ 12:50 |
Beter... Nu hopen dat Bleek een stukje in de regen kan rijden... Denk dat ie daar wel wat van kan, als nederlander ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zondag 17 juni 2007 @ 12:54 |
regen ![]() | |
MikeyMan | zondag 17 juni 2007 @ 12:55 |
![]() | |
Tommy_Kuklinski | zondag 17 juni 2007 @ 13:01 |
quote:Dat is dus het probleem bij Peugeot, waar ze volgens mij al vanaf het begin wat last van hebben. | |
MikeyMan | zondag 17 juni 2007 @ 13:07 |
Zal tijdens de regen wel minder een probleem zijn, lijkt me? | |
TargaFlorio | zondag 17 juni 2007 @ 13:07 |
Met die regen kan het nog een spannend slot worden van deze veldslag. | |
WEST | zondag 17 juni 2007 @ 13:07 |
* WEST schakelt ff naar motorsTV ![]() jammer dat spykers eruit zijn | |
WEST | zondag 17 juni 2007 @ 13:08 |
ligt een aardige pak water ![]() | |
TargaFlorio | zondag 17 juni 2007 @ 13:09 |
De #16 Pescarolo (4e plaats) staat ook nog in de pits, dus bij problemen van Pug wil dat nog niet zeggen dat Pescarolo een 3e plek kan pakken. | |
WEST | zondag 17 juni 2007 @ 13:09 |
http://www.meteox.nl/gmap.aspx?zoom=5&lat=47.9605023889151&lon=2.900390625 Regen houdt voorlopig niet op ![]() | |
TargaFlorio | zondag 17 juni 2007 @ 13:11 |
quote:De ene Spyker had net als vorig jaar iets met de motor. Lijkt me het zwakke punt van de Spyker. Maar het blijft toch een prachtige wagen. | |
MikeyMan | zondag 17 juni 2007 @ 13:12 |
Lijkt me niet... Volgens mij vorig jaar met BMW motor, en dit jaar met Audi motor, of niet? | |
TargaFlorio | zondag 17 juni 2007 @ 13:13 |
Aha, #16 Pescarolo is nu toch weer de baan op en heeft 3e plek ingenomen. 1. Audi 2. Peugeot 3. Pescarolo | |
TargaFlorio | zondag 17 juni 2007 @ 13:15 |
Volgens mij had Spyker alleen in het 1e en 2e jaar (2002, 2003) een BMW motor, daarna een Audi. | |
Tommy_Kuklinski | zondag 17 juni 2007 @ 13:29 |
No 7 Peugeot weer in de pits ![]() | |
WEST | zondag 17 juni 2007 @ 13:30 |
quote:en uitgevallen zegt marc Gene ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zondag 17 juni 2007 @ 13:30 |
en eruit ![]() | |
rubbereend | zondag 17 juni 2007 @ 14:02 |
die beelden in de regen ![]() | |
Tism | zondag 17 juni 2007 @ 14:11 |
Nog een uurtje! ![]() | |
TargaFlorio | zondag 17 juni 2007 @ 14:12 |
safety car | |
Tism | zondag 17 juni 2007 @ 14:13 |
quote:Om welke reden? ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zondag 17 juni 2007 @ 14:16 |
Ik ben bang dat Peugeot het einde niet gaat halen ![]() | |
Cosworth | zondag 17 juni 2007 @ 14:18 |
Ik hoopte eigenlijk dat JV zou winnen in zijn Peugeot en alle Audi's zouden uitvallen. Het lijkt andersom te zijn. | |
Cosworth | zondag 17 juni 2007 @ 14:19 |
Ohja, ![]() | |
Klonk | zondag 17 juni 2007 @ 14:29 |
quote:een beetje regen... | |
Tism | zondag 17 juni 2007 @ 14:31 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Bruce117 | zondag 17 juni 2007 @ 14:41 |
quote:Ze zijn de baan weer op | |
Bruce117 | zondag 17 juni 2007 @ 14:49 |
SC weer naar binnen met nog iets meer dan 10 minuten te gaan | |
Bruce117 | zondag 17 juni 2007 @ 15:03 |
En uiteraard weer een Audi die gewonnen heeft ![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 juni 2007 @ 15:04 |
quote:Was wel even spannend met de Peugeot die geen zin meer had in de laatste ronde ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zondag 17 juni 2007 @ 15:04 |
Wat een debielen daar bij RTL7 ![]() ![]() | |
Tism | zondag 17 juni 2007 @ 15:04 |
quote:Ja, ik dacht dat ie pech had! ![]() | |
WEST | zondag 17 juni 2007 @ 15:05 |
quote:ze hebben wel gelijk..., maarja das ook LeMans ![]() | |
MikeyMan | zondag 17 juni 2007 @ 15:05 |
En bleek? | |
Tommy_Kuklinski | zondag 17 juni 2007 @ 15:08 |
quote:Die auto heeft problemen, waarom zou je dan het risico nemen? Ze hebben 358 rondjes 2de gelegen, dus dat laatste rondje mogen ze van wachten... Die gasten overdrijven echt enorm, bovendien is het niet objectief, wat het wel zou moeten zijn. | |
WEST | zondag 17 juni 2007 @ 15:10 |
quote:25e ![]() | |
WEST | zondag 17 juni 2007 @ 15:11 |
quote:dit is lemans dat zei ik ook ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zondag 17 juni 2007 @ 15:12 |
quote:Want? Je mag niet blij zijn als je weer voor het eerst meedoet in redelijk zware omstandigheden (regen e.d.) met een nieuw concept (voor Peugeot) dat je in eigen land 2de wordt? | |
TargaFlorio | zondag 17 juni 2007 @ 15:14 |
quote:Vooral die Verhoeven. | |
Tommy_Kuklinski | zondag 17 juni 2007 @ 15:16 |
quote:Echt verschrikkelijk ![]() | |
Klonk | zondag 17 juni 2007 @ 15:20 |
deze week was voor mij al genoeg reden om heel gelukkig te zijn met digitale televisie ![]() | |
TargaFlorio | zondag 17 juni 2007 @ 15:22 |
quote:Die had nog niet echt door hoe endurance racen werkt. | |
Tommy_Kuklinski | zondag 17 juni 2007 @ 15:22 |
quote: | |
Tommy_Kuklinski | zondag 17 juni 2007 @ 15:24 |
quote:Bij de Indy 500 was het net zo verschrikkelijk. ![]() | |
TargaFlorio | zondag 17 juni 2007 @ 15:29 |
Bij de Indy 500 vond ik het nog wel meevallen. | |
Tommy_Kuklinski | zondag 17 juni 2007 @ 15:35 |
Sébastien Bourdais:quote: ![]() | |
Fir3fly | zondag 17 juni 2007 @ 16:39 |
Mooie race ![]() | |
Noway666 | zondag 17 juni 2007 @ 21:04 |
quote: ![]() Maarja, vergeet niet dit is de eerste maal dat peugeot met een diesel in het fabrieksteam mee kachelt. ![]() | |
Nieuwschierig | zondag 17 juni 2007 @ 21:13 |
Vaak genoeg zetten ze een auto 's morgens om 11 uur al aan de kant en gaan 10 minuten voor het einde pas weer rijden. Uitrijden is tenslotte nog altijd belangrijker dan snelheid. Wil je als team én uitrijden én meedoen om de overwinning dan gaat het pas echt veel geld kosten. | |
don-diablo | zondag 17 juni 2007 @ 22:37 |
Zo hey, Audi weer gewonnen las ik ![]() | |
Automatic_Rock | maandag 18 juni 2007 @ 04:11 |
quote:Ik had het idee dat ze voor het eerst Le Mans aan het kijken waren ![]() | |
FunnyName | maandag 18 juni 2007 @ 07:47 |
Ook felicitaties voor Aston Martin (eindelijk de corvettes verslagen) en Porsche die weer eens een GT2 overwinning pakt. | |
Ultimora | maandag 18 juni 2007 @ 16:56 |
t was weer een fijn weekend ![]() Super markt van Le mans ![]() ![]() ![]() ![]() op bezoek bij de kroegen van le mans ![]() ![]() rondje over de campings van le mans ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() de oudere le mans auto's ![]() ![]() ![]() en de wat moderne le mans auto's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() sneaky 's nachts de hoofdtribune op (hadden we geen kaartjes voor) de volgende morgen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() en auto's spotten op de terugweg ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
don-diablo | maandag 18 juni 2007 @ 17:00 |
Ultimora ![]() Toffe foto's vooral die foto van die R10 is geweldig. Heb je die ook in het groot? ![]() Lekker veel TVR's gespot zag ik ![]() ![]() | |
Autoreply | maandag 18 juni 2007 @ 17:13 |
quote: | |
Ultimora | maandag 18 juni 2007 @ 17:52 |
quote:kijk even op le-mans.mijnalbum.nl daar heb ik hem al in het grote resolutie mapje staan. verzoekjes kunnen ook hier ingediend worden | |
don-diablo | maandag 18 juni 2007 @ 18:02 |
Thnx ![]() Die sagaris ![]() ![]() | |
Game_Error | maandag 18 juni 2007 @ 23:01 |
die camping is echt geniaal. Al die dure auto's naast de tentjes ![]() | |
Noway666 | maandag 18 juni 2007 @ 23:05 |
quote:Ben je er wel eens geweest ? Als je er heen gaat schrik niet, geregeld zie je mooie engelse wagens als tafel gebruikt worden. ![]() Een porsche 911 GT2 waarvan de achterspoiler helemaal volgestapeld is met die kleine rotbierflesjes. ![]() Fantastisch. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 18 juni 2007 @ 23:14 |
de sfeer is daar inderdaad echt onevenaarbaar ![]() | |
Useful_Idiot | dinsdag 19 juni 2007 @ 00:46 |
quote:Haha, altijd leuk zo'n diehards. Hij heeft zelfs geen plaats voor zijn slaapmatje. Ik wist eigenlijk niet dat er zo'n sfeer was op LeMans, mijn interesse werd aangewakkerd door de "EVO guide to Le Mans" die bij EVO magazine zat. | |
Game_Error | dinsdag 19 juni 2007 @ 00:59 |
quote:nee ik ben er nog nooit geweest ![]() ik zou er wel zo graag heen willen, dat zal ook heus nog wel eens komen, ik ben immers pas achtien, en nog bezig voor mn rijbewijs. ![]() verder wil ik ook spa nog eens zien, dat lijkt me met de F1 ook heel tof (ze rijden er toch weer dit jaar?) | |
Gurb | dinsdag 19 juni 2007 @ 11:39 |
Ik ben ook weer terug van de camping, en ik moet zeggen dat het erg gaaf was! Wij stonden op de rode camping, Expo, vlakbij de hoofdingang. Ik ben verschillende keren het circuit opgeweest, naar het centrum ben ik niet gegaan voor de drivers parade, omdat ik van veel mensen hoorde dat het erg druk zou zijn. Sfeer is idd super, en vooral de engelsen en denen waren duidelijk aanwezig ![]() Qua auto's was het ook onvoorstelbaar om te zien wat er allemaal rondreed, en hoe tof de eigenaren waren (tegenover ons op de camping stonden engelsen met een Lotus super 7 en een Aston Martin DB7, en die sliepen gewoon in een koepeltentje, geweldig!) Was kortom een erg leuke ervaring, en waarschijnlijk ben ik er volgend jaar weer bij | |
Rool.and.the.Gang | dinsdag 19 juni 2007 @ 14:39 |
Wat een weekend zeg! Regen, wind, kou... Maar niet zo erg als in 2001 gelukkig. Het was wel druk trouwens! 250.000 toeschouwers volgens de A.C.O, een record. Ik vond het een rare race; twee Audi's relatief snel uit de race, pace car situaties op momenten waar het absoluut niet hoefde (Amerikaanse raceleiding geloof ik, geen succes als je het mij vraagt), Peugeot dat voor een nieuwkomer goed presteerde en helaas weinig Nederlands succes... Vrijdag voor het eerst de pitwalk gedaan, leuk maar niet bijzonder. Door het matige weer niet naar de Parade in de stad gegaan (er stonden mooie trams naast het circuit maar ik heb ze niet zien rijden) maar lekker gegeten 's avonds. Volgende keer weer naar de stad meteen. Gisteren 17:45 thuisgekomen, nu de 1028 foto's aan het sorteren en bijwerken, hieronder een kleine impressie. Door het slechte weer iets minder sfeer-foto's van de campings dan gewoonlijk. De sfeer is, zoals Gurp al zei, typisch Le Mans. Op geen enkel ander circuit zul je een Bentley of Aston Martin eigenaar zien slapen in een koepeltentje naast z'n auto. Is de datum voor 2008 al bekend? ![]() | |
Paddy_NL | dinsdag 19 juni 2007 @ 15:12 |
Hoei, ons logo (onder de tankdop) duidelijk te zien! ![]() Dank, Roel ![]() Le Mans was weer gaaf, ik ben nog steeds aan het bijkomen. De vrijdag was ongelooflijk gezellie, dik 500 man bij Drinking for Holland over de vloer. De veiling voor de goede doelen was een groot succes, een goede ¤ 2700 opgehaald voor kanker- en nierfondsen. De band die bij ons optrad -www.vinniesvice.nl- moet je echt een keer gaan zien, ze lieten Maison Blanche schudden als nooit tevoren. Foto's volgen, ongetwijfeld... Hoogtepunten: vrijdagochtend bij Spyker op de koffie met 32 DfH-ers, daarna sticker op de Dome en foto in de telegraaf van Frits. Dieptepunten: van veel Engelse vrienden zijn spullen uit tenten en auto's gestolen, tievuspikies! ![]() ![]() | |
Rool.and.the.Gang | dinsdag 19 juni 2007 @ 17:08 |
Tja Paddy, het slechte weer heeft ons echt op de tribune gehouden, weinig uitstapjes dit jaar. Volgend jaar misschien. Op de koffie bij Spyker, mooi geregeld voor wat meestal een kil team leek. De relatie RfH/DfH is zichtbaar goed, mooie foto van Jan op jullie schouders. ![]() Er stonden Hollanders voor de Spyker pitboxen en voor de RfH pitbox, ik heb de oranje rook gezien van de groep voor de Spyker pitboxen, en er vloog twee keer rood-wit-blauwe "confetti" door de lucht maar ik zag niet waar vandaan; jullie? Het vuurwerk dat wij hadden hebben we op de parking (Vert) tijdens de BBQ afgestoken, en ook nog wat 's nachts bij de Esses. Nog een 40-tal foto's van de baan+alles er om heen, de (vermakelijke) Le Mans Legends en de 24 Uurs race. Enjoy. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Game_Error | dinsdag 19 juni 2007 @ 17:29 |
wat een toffe sfeer impressies, volgend jaar wil ik ook ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 19 juni 2007 @ 17:52 |
Ik zit er ook erg over na te denken om volgend jaar ook te gaan ja... | |
Noway666 | dinsdag 19 juni 2007 @ 20:34 |
quote:F1 is een stukkie duurder voor slechts 2 uurtjes hooguit. ![]() 24 uur van le mans is iets van 55 euro (dat was 2 jaar geleden) voor 24 uur. Maar uuh je hoeft heus geen rijbewijs te hebben om daar te komen, gewoon iemand charteren die wel een rijbewijs heeft en vervoer maar ik snap je probleem. ![]() En inderdaad de sfeer is gewoon goed en ondanks dat je fransen niet kunt verstaan, het zijn wel redelijk sociale mensen hoor. Dat laatste zijn ze helemaal als ze hun hasj willen ruilen voor nederwiet, altijd handig zo'n maatje die dat meeneemt, gelukkig in zijn eigen auto. ![]() | |
Ultimora | dinsdag 19 juni 2007 @ 22:56 |
quote:Hardstikke mooie foto's! ik zat zelf de hele tijd te kloten met die hekken (maar was te lui / dronken om te gaan zoeken naar goede locaties) t zal me trouwens worst wezen wat het (heeft ge)kost. ik heb echt een WAANZINNIG weekend gehad, en dat kwam echt niet alleen door de drank. de sfeer is gewoon inmens relaxed en tof. als je een engelsman vraagt als dummie van: heb je nog tips? dan sta je zo een uur te ouwehoeren incl allerlei annecdote's van hun eerste keer le-mans. de vriendelijkheid van iedereen die ik tegen gekomen ben was gewoon super. Wij hadden ook behoorlijke bewaking op onze camping die regelmatig even een rondje liep. bij ons ging de poort daarvan ook pas open als je je kaartje (soms voor de 4de keer) had laten zien. wellicht kwam dat ook omdat wij op een kleine camping zaten die allemaal tentjes van lemans had. (Hunaudieres). ik ga zowiezo volgend jaar weer proberen! | |
Fugie | dinsdag 19 juni 2007 @ 23:00 |
quote:Wist je dat ik precies hetzelfde dacht een paar dagen geleden toen ik halfdronken om half zes 's ochtends le mans aan het kijken was ![]() En toen ik nuchter was de volgende dag weer ![]() | |
Paddy_NL | woensdag 20 juni 2007 @ 01:28 |
quote:Was idd schitterend geregeld. Alle coureurs waren er, Peter van Erp met echtgenoot (de laatste kwam vrijdagavond nog even bij ons buurten) en natuurlijk Hans van Rennes, die een prachtige uitleg gaf over de historie, het doel en de toekomst van Spyker. Het koele van Spyker is bij ons compleet teniet gedaan, warm ontvangst en een goede verzorging. Bij deze hartelijk dank aan hun adres ![]() quote:De relatie met RfH is super, Jan is echt een gouwe vent. Drinking for Holand komt uiteindelijk toch wel voor Jan, we hopen dan ook dat hij nog wel een paar jaar zal rijden zodat we al die jaren voor hem zullen juichen. Jan is onze Mr. LeMans, hoe vaak Kristensen nog zal winnen. quote:De oranje rook voor de RfH-box was van een gedeelte van onze groep, zo ook de(zelfde) oranje rook voor de Spyker pitboxen. De mannen van LeMansBastards stonden ergens in het midden, en deden als vanouds zeer hun best. Veel kritiek gekregen op de oranje rook, echter veel pluimen op de confetti gekregen (die was idd van ons). Volgend jaar gaan we verder met de confetti. Dat zijn zgn. "PartyPoppers" die de confetti wel 20 meter de lucht inschiet. Met een stuk of 50 van die dingen (deze keer slechts 8 stuks) zullen we de tribune eens flink gaan kleuren volgend jaar, en dan zonder gedoe met ouderen en kinderen die amper kunnen ademen vanwege de overtollige oranje rook! ![]() (ps. confetti is te klein om de koeling van de radiatoren van de auto's te gaan verstoren) | |
Paddy_NL | maandag 2 juli 2007 @ 11:47 |
Zo. Nürburgring LMS'07 kan ook weeer afgevinkt worden. Jan moest achteraan starten, en was dus alleen maar bezig met inhalen. Mooi om te zien dat de RfH-Dome langzaam maar zeker steeds verder naar voren kwam. Helaas voor deze wedstrijd waren de LMP2's te snel, en hadden Jan, David en Jeroen een zware dobber aan ze. Uiteindelijk als 9e overall geëiendigd, en 7e in hun klasse. Toch weer wat belangrijke punten gepakt. De Spyker viel na een uurtje of 2½ helaas uit, mij is niet bekend waarom. De Speedy Spyker heeft de race wel uitgereden. DfH-kwartier op de Ford Kurve, voor het derde jaar achtereen: ![]() RfH drinkbekers met kleine aanpassing: ![]() M'n zoontje in de Spyker-pitbox voor de race (zijn eerste LMS race): ![]() | |
Rool.and.the.Gang | dinsdag 3 juli 2007 @ 04:42 |
De Le Mans Series op het Nurburgring circuit, ik heb er mooie herinneringen aan over gehouden vorig jaar. Met ca. 4 uur rijden redelijk dichtbij voor Nederlanders en nog een koopje ook (geeltje entree, kids gratis, en parkeren ook gratis, in 2006 tenminste). En dit jaar weer een podium met een Nederlands tintje; Michael Vergers met de Barazi Epsilon tweede in LMP2. Ford Kurve is vlakbij de parking/camping toch? Je hebt in ieder geval geen vijanden gemaakt met je over-sized DfH vlag. ![]() Meer LMS Nurburgring foto's trouwens op planetlemans.com De 24 Heures du Mans zitten er verdorie alweer 2 weken op, nog 50 weken wachten dus... Het voelt alsof het 2 maanden geleden is. Gelukkig hebben we de foto's nog (1028), en de volledige 24 uur van Motors TV voor regenachtige zondagen. ![]() Paddy, ik ben jaloers op je LMS bezoeken, volgend jaar weer Sebring? (Als ik $1000 vind om stuk te slaan overweeg ik 't, maar de Daytona 24 of Indy 500 zijn ook wel erg aantrekkelijk als het om mega-events gaat). In ieder geval veel plezier toegewenst op Silverstone over 2.5 maand! Ondertussen ga ik 348 nachtjes slapen tot Le Mans 2008 en ik heb al een idee waar ik over ga dromen. ![]() ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 3 juli 2007 @ 04:58 |
quote:O_O Ik ga wel naast een strakke kont liggen. Wat een stelletje vierkante reten, zeg! | |
Paddy_NL | dinsdag 3 juli 2007 @ 18:45 |
quote:Da's het nadeel als je aan de andere kant van de plas woont ![]() Sebring '08 zit er op dit moment nog niet in. M'n zoontje heeft het skieën ondekt, en wil graag met mij gaan. Dat is dus in de krokusvakantie, precies wanneer de 12 uur verreden worden ![]() Hier nog ff het filmpje dat ik opnam tijdens de uitloopronde op de Nürburgring; Jeroen zat weer lekker te zwaaien ![]() http://www.youtube.com/watch?v=h5XiCVHgEjU Silverstone zal wel weer gaaf worden, dat was het in 2005 ook ondanks de verschrikkelijke regen daar ![]() We hebben een beetje ellende om op het infield van Silverstone te kunnen kamperen, het zal wel de dichtsbijzijnde camping worden (Wittlebury oid). Samen met een hele zwik van Club Arnage zal het wel weer een aardig zuipfestijn worden ![]() Ik wil ook nog graag naar Spa, maar dat is van vele factoren afhankelijk. We weten nog niet waar we naar toe gaan met de vakantie, omdat ons huis in Frankrijk misschien dan verhuurd is. In dat geval gaan we waarschijnlijk naar Italië, maar we weten nog niet wanneer. Waarschijnlijk ga ik dus ff bij de 24u van Spa kijken, daar komen ook nog wat Amerikanen van Turn 10 naar toe. Assen klinkt ook steeds aantrekkelijker, vooral nu Bourdais z'n ware aard begint te tonen. Ik denk dat hij een warm onthaal kan verwachten op Assen van de Nederlanders. We hebben alvast een banner voor hem ontworpen ![]() ![]() | |
TargaFlorio | dinsdag 3 juli 2007 @ 18:49 |
![]() | |
Paddy_NL | maandag 9 juli 2007 @ 09:35 |
De Canadese DfH-delegatie heeft z'n best weer gedaan! ![]() ![]() |