abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46760791


Het is eindelijk weer zo ver, de A.C.O. heeft de deelnemerslijst bekendgemaakt voor de 75e editie van de 24 Uur van Le Mans! Op 16 juni zullen 55 (!) auto's van start gaan in wat waarschijnlijk de meest bekende lange afstands race ter wereld is.

Zoals velen bekend is de voornaamste nieuwkomer de Peugeot 908, voorzien van 5.5L bi-turbo V12 diesel. Ook de Ferrari 430 GT2 en Porsche 997 GT3 RSR maken hun Le Mans debuut. Jan Lammers zal op 16 en 17 juni present zijn met de Dome S101.5 Judd. Per klasse een eenvoudig overzicht van de belangrijkste deelnemers.

LMP1

V.l.n.r. Audi R10, Peugeot 908, Pescarolo Judd, Dome S101.5 Judd

LMP2

V.l.n.r. Lola B05/40, Pilbeam MP93, Radical SR9, Zytek 07S/2

GT1

V.l.n.r. Aston-Martin DBR9, Corvette C6.R, Saleen S7R, Ferrari 550 Maranello

GT2

V.l.n.r. Porsche 997 GT3 RSR, Ferrari 430 GT2, Spyker C8 Spyder, Panoz Esperante

Nieuwe deelnemers
De enige spectaculaire nieuwkomer is dus de Peugeot 908, van Franse makelij en met een Franse bezetting (dat Jaques Villeneuve een Canadees is mag de chauvinistische pret niet drukken). Of deze stofzuiger snel en betrouwbaar genoeg is om de Audi R10 te verslaan zullen we op zondag 17 juni 16:00 weten. Met 2 Peugeot's en 3 Audi's zullen de benzine gestookte Pescarolo's en Dome's het erg lastig krijgen, ondanks alle 'welbedoelde' maatregelen die de competitie eerlijk moeten houden. Zoals eerder gezegd, de (op Le Mans) debuterende Ferrari 430GT2 en de Porsche 997 GT3 RSR in handen van zowel Amerikaanse als Europese teams zullen de GT2 klasse ongemeen spannend maken. Dit jaar zou ik mijn geld niet inzetten op de machtige 911's.

Neerlands trots
Jan Lammers is er dit jaar weer bij, 50 jaren jong, Le Mans winnaar in '88, en inmiddels een Nederlandse legende. De teambaas zal samen met David Hart en Jeroen Bleekemolen de Judd V10 de sporen geven, hopelijk tot aan de geblokte vlag. En net als vorig jaar met startnummer 14. Met de startnummers 85 en 86 is het Spyker Squadron weer aanwezig met twee C8 Spyders. Verwacht in de LMP2 klasse de Nederlander Michael Vergers in een Zytek van Barazi Epsilon, en in de GT1 klasse Eindhovens trots Peter 'Peer' Kox. Veranderingen, toevoegingen etcetera zullen later bekend gemaakt worden.

Weetjes
Dit jaar geen WK Voetbal, dus gewoon van start om 16:00. Maar wel met 5 extra deelnemers ten opzichte van voorgaande jaren. Het is de 75e editie van de race die sinds 1923, met uitzondering van een aantal jaren, gereden wordt op het Circuit de la Sarthe. De zgn. Village is behoorlijk verbouwd, net als de eerste bocht na Start/Finish, en nog wat ander renovatiewerk is verricht in de afgelopen maanden. Voor meer wetenswaardigheden geen lijst, maar een handig linkje naar de lemans.org site.

Tot slot kan ik zeggen dat ik er dit jaar eindelijk weer bij ben! Aftellen! Nog maar 109 dagen en 17 uur te gaan. Maar eerst naar de 12 Uur van Sebring op 17 maart.

Link naar de volledige deelnemerslijst op planetlemans.com (tip)
En natuurlijk de official site: lemans.org
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
  woensdag 28 februari 2007 @ 03:05:00 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46760859
Ik heb er erg veel zin in. Dit zou weleens de eerste spannende Le Mans in jaren kunnen worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_46760950
Peugeot
Hopelijk kunnen ze wat "uit halen" tegen de Audi's
pi_46761395
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 03:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Peugeot
Hopelijk kunnen ze wat "uit halen" tegen de Audi's
Hubba



pi_46761553
Ook ik ga dit jaar weer. Heb dit jaar gelukkig kaarten voor Maison Blanc. Vorig jaar stonden we op besajaur (uhmmm hoe spel je dat) dat is voor het mooi toch even te ver lopen. Gelukkig rijd Alex brokken piloot Young dit jaar niet in de Dome.

edit: ik lees net dat de start dit jaar eerder is, 15:00!

[ Bericht 12% gewijzigd door hullepim op 28-02-2007 10:43:35 ]
Feestje? Maak eens een button
<--- www.buttonservice.nl --->
pi_46770825
Ik ben ook benieuwd hoe de RS Spyder van Porsche het gaat doen, in mijn ogen toch wel een outsider ..





pi_46773483
Waarschijnlijk ga ik er dit jaar ook naartoe, dus ff een tvp
pi_46774524
Uiteraard ben ik er weer bij ! Zin in! Hoop dat de diesels uitvallen wel...ik heb er echt iets tegen.
pi_46780448
Wie een tribunekaartje wil bemachtigen moet snel zijn, want de vraag is dit jaar buitengewoon hoog. Zelf heb ik bij de A.C.O. als niet-lid een aanvraag ingediend voor tribune 34, boven de pits, en die is afgewezen. Tribune 22 Wollek aangeboden gekregen, en die neem ik, beter iets dan niets of op een onzekere wachtlijst gezet worden...

De starttijd is volgens de A.C.O. inderdaad verplaatst naar 15:00 wegens een tweede verkiezingsronde. Och, het zal de pret niet drukken. De Porsche RS Spyder zal helaas niet aan de 24 Uur van Le Mans mee doen, net als vorig jaar. Naast de Audi R10 een van de meest opzienbarende nieuwkomers van 2006 mijns inziens.

@ hullepim; Maison Blanche is inderdaad 100x beter dan Beausejour.

Zelf zit ik weer in het pitoreske Beaumont sur Sarthe, langs de Sarthe, als een god in Frankrijk. Ik bedenk me dat ik nog moet reserveren, meteen maar even doen en mijn Frans ophalen.
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:43:12 #10
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46780499
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:41 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:De Porsche RS Spyder zal helaas niet aan de 24 Uur van Le Mans mee doen, net als vorig jaar. Naast de Audi R10 een van de meest opzienbarende nieuwkomers van 2006 mijns inziens.
. Ze zouden misschien nog best een kans op de overwinning hebben.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_46798163
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:41 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:
Wie een tribunekaartje wil bemachtigen moet snel zijn, want de vraag is dit jaar buitengewoon hoog. Zelf heb ik bij de A.C.O. als niet-lid een aanvraag ingediend voor tribune 34, boven de pits, en die is afgewezen. Tribune 22 Wollek aangeboden gekregen, en die neem ik, beter iets dan niets of op een onzekere wachtlijst gezet worden...
Als ACO lid zelfde probleem. Alleen ga ik dus niet op de Wollek zitten, dan liever geen tribune.
pi_46800407
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:41 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:
Wie een tribunekaartje wil bemachtigen moet snel zijn, want de vraag is dit jaar buitengewoon hoog. Zelf heb ik bij de A.C.O. als niet-lid een aanvraag ingediend voor tribune 34, boven de pits, en die is afgewezen. Tribune 22 Wollek aangeboden gekregen, en die neem ik, beter iets dan niets of op een onzekere wachtlijst gezet worden...

De starttijd is volgens de A.C.O. inderdaad verplaatst naar 15:00 wegens een tweede verkiezingsronde. Och, het zal de pret niet drukken. De Porsche RS Spyder zal helaas niet aan de 24 Uur van Le Mans mee doen, net als vorig jaar. Naast de Audi R10 een van de meest opzienbarende nieuwkomers van 2006 mijns inziens.

@ hullepim; Maison Blanche is inderdaad 100x beter dan Beausejour.

Zelf zit ik weer in het pitoreske Beaumont sur Sarthe, langs de Sarthe, als een god in Frankrijk. Ik bedenk me dat ik nog moet reserveren, meteen maar even doen en mijn Frans ophalen.
Chips, das dan weer jammer dat de RS Spyder niet rijdt.
Waar kan je ergens vinden welke atuo's/teams zich ingeschreven hebben?
pi_47161314
Foto's van de 908 in de regen, tijdens de test-sessie op Castellet/Paul Ricard deze week in de (hoogstwaarschijnlijke) final livery.







Die laatste foto, wat een auto!

En nog 30 seconden beeld- & geluidsmateriaal waar je V12 stofzuiger hoort zuigen.
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_47257720
Wat is eigenlijk de reden dat de open auto's twee zitplaatsen lijken te hebben?
pi_47258615
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 10:42 schreef Autoreply het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat de open auto's twee zitplaatsen lijken te hebben?
Reglement . Ze moeten een dubbele cockpit hebben met dubbele rolbar.
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:59:53 #17
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_47262204
gooooooo audi!!

tvp
Love will tear us apart (Joy Division)
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:06:18 #18
167723 sanni
Acima de seu
pi_47262428
Mensen die audi rijden zijn zo sooooow sneu Echte kerels rijden een Zweed.
Oh ja en ik hou helemaal niet van die 24 uur van Le Mans of F1 zooi. Achterlijke
sport die niet boeit!
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:08:53 #19
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_47262501
Nou, opgerot dan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:12:38 #20
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_47262627
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:06 schreef sanni het volgende:
Mensen die audi rijden zijn zo sooooow sneu Echte kerels rijden een Zweed.
Oh ja en ik hou helemaal niet van die 24 uur van Le Mans of F1 zooi. Achterlijke
sport die niet boeit!
als je niets ineteressants te melden hebt blijf dan gewoon weg

ik probeer jaarlijks altijd de 24 uur van Le Mans te volgen en dit jaar ga ik er zekers voor ziten

De oude R8 van audi dat was pas een een le mans auto, denk niet dat de R10 zo succesvol zal zijn als zn voorganger om eerlijk te zijn
Love will tear us apart (Joy Division)
  woensdag 14 maart 2007 @ 18:59:00 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47274041
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:06 schreef sanni het volgende:
Mensen die audi rijden zijn zo sooooow sneu Echte kerels rijden een Zweed.
Oh ja en ik hou helemaal niet van die 24 uur van Le Mans of F1 zooi. Achterlijke
sport die niet boeit!
Misschien ben je beter op je plaats in de topics over breien enzo. Vind je in LIF
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_47275948
Ben benieuwd hoe ze het gaan doen als ze op diesel rijden
............................
pi_47277350
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:53 schreef sander89 het volgende:
Ben benieuwd hoe ze het gaan doen als ze op diesel rijden
Tot nu toe helaas goed he...
pi_47289491
Sanni mieter 'ns ff lekker een stukkie op met je sneue bijdrage...

On-topic: de livery van het Spyker Squadron voor dit jaar is gelijkgetrokken met die van het F1 team. Erg fraai al zeg ik het zelf. Hier de auto tijdens de eerste dag op Sebring.

24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_47290355
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 02:24 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:
On-topic: de livery van het Spyker Squadron voor dit jaar is gelijkgetrokken met die van het F1 team. Erg fraai al zeg ik het zelf. Hier de auto tijdens de eerste dag op Sebring.

[afbeelding]
zeker erg fraai!
  donderdag 15 maart 2007 @ 08:38:13 #26
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47290869
Mooie bak!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_47293902
Die striping is idd schitterend, alleen de voorste spatborden zien er een beetje vreemd uit
pi_47297000
Uitgeklopt zo te zien om de wielbasis de vergroten . niet? (correct me if im wrong)
pi_47298646
Is het niet gewoon omdat er grotere wielen in zitten?
pi_47339897
ik vind het een beetje oneerlijk dat die diesels meedoen.. ik bedoel ze hebben standaard al een voordeel.. ze zijn even snel.. maar rijden 2 a 3 rondes meer per tank ofzo! dan winnen ze toch automatisch als ze niet uitvallen? en met weinig problemen rijden.. (en het benzine kamp doet dat ook dan )

verbieden die diesels.. of een handicap geven!

oh en het vermoord de sport ook nog eens.. ik bedoel om een diesel voorbij te horen suizen boeit me geen ene hol! ik wil een dikke v10 of v12 voorbij horen blazen.. geluid is zooooooooo belangrijk in de racerij..
  maandag 19 maart 2007 @ 09:34:14 #31
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47425527
Een diesel is per definitie altijd minder snel geweest dan een benzine motor. Alleen heeft de techniek zoveel evoluties gekend dat diesel minimaal even snel is.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_47431070
de diesels zijn even snel omdat ze geen limiet hebben van wat ze mogen.. ik bedoel de diesels rijden met een V12 tig liter BI turbo.. terwijl de benzine auto's het max met ?? moeten doen.. (sorry weet de regels niet helemaal)

ik bedoel als een benzine met een 6 liter v12 bi turbo gaat rijden.. tja dan zijn hun veel sneller..

maar gewoon weg met die diesels..
pi_47513029
Ik heb t er met mijn broer de vorige jaren al een aantal keer over gehad, en dit jaar gaan we voor t eerst! ik heb een campingplaats op hunaudieres ofzo gereserveerd, helaas zijn alle tribune toestanden uitverkocht, maargoed ik meen dat er langs de baan ook vanalles te doen is?

k heb er in ieder geval zin in!
2825cc Single Turbo Beast
pi_47530756
Ultimora, goede beslissing! Het zal dit jaar een historische editie worden met eindelijk weer een Frankrijk - Duitsland gevecht in de koningsklasse, de LM P1 klasse. Alle Pescarolo/Judd inspanningen uit het verleden ten spijt, de fabrieks-Peugeot zal opgewassen zijn tegen het geweld uit Ingolstadt. Vorig weekend op Sebring werd de #1 R10 met Tom Kristensen vierde voorgegaan door de #2 R10 (wat dan weer wel) en een LM P2 Acura (!) en LM P2 Lola (!).

De auto's met dieselmotoren hebben op Le Mans een 10% kleinere brandstoftank (81 liter diesel versus 90 liter benzine) waardoor het grote zuinigheidsvoordeel om zeep is geholpen. Daarnaast zijn de dieselmotoren beperkt tot 5.500cc, weliswaar zonder beperking van het aantal turbo's. Maar dat geldt ook voor de bezinemotoren, alleen mogen die dan niet meer dan 4.000cc motorinhoud hebben. Non-turbo benzine motoren mogen maximaal 6.000cc motorinhoud hebben. Dit geldt voor de LM P1 klasse, in alle andere klassen is diesel niet toegestaan, en gelden andere regels.

Diesel heeft dus niet het grote voordeel meer zoals vorig jaar, dus de spanning stijgt, maar het motorgeluid helaas niet.

De Spyker C8 Spyder in de F1 livery is in het echt heel erg mooi. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Nog 86 dagen!
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_47532503
Te horen gekregen dat we toch de kaartjes hebben gekregen boven de pits! Jeuj!
pi_47537726
ah Rool merci voor de regeltjes.. dus ze hebben de boel aangepast sinds vorig jaar?.. gelukkig maar..
dus de win kans is weer een beetje gelijk.. maar nog niet helemaal eigenlijk.. diesels draaien max 5 a 6000 toeren.. dus minder wrijving..

maar dan blijft heelaas het geluid nog over ja.. ik ben benieuwd!
pi_47584793
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:50 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:De Spyker C8 Spyder in de F1 livery is in het echt heel erg mooi. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Je vergeet te zeggen dat het oranje tegenwoordig metallic-achtig is, ff wennen maar idd wel mooi!

Het was leuk je te ontmoeten op Sebring, en hoop je op Le Mans weer te zien.
Jammer dat de regen op donderdag de rest van het weekend in het water had gegooid, ik heb mijn kleren pas terug in Orlando in het hotel kunnen drogen Tijdens de terugvlucht zaten we (DfH) met de mannen van Spyker in het vliegtuig, doch hebben we weinig met hun gesproken.

Sebring was gaaf, heel wat anders dan Le Mans. Het feest daar is een stuk groter, maar daarmee ook veel politie die veel vertier leek te bederven met hun overdreven optredens...

Wij stonden op Turn 10. Uitzicht op de baan is onvergelijkbaar met Europese circuits...


Wij hadden een steiger,

toen kwam de regen en een tropische storm,

en lag de steiger om...


Ook dat hoort dus bij Sebring. Dan toch maar weer naar Le Mans, nog maar een paar weken!!
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
  vrijdag 23 maart 2007 @ 15:55:23 #38
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_47584844
tvp.
pi_47611002
Tommeh you cheeky bastard, Stands 34, mijn favoriete tribune waar ik dus geen kaarten voor heb kunnen krijgen. Bij wie heb je geboekt?

Fraaie sfeerfoto's Paddy. De American Le Mans Series is een gave serie, op mooie en vaak historische circuits. Sebring is met een start&landingsbaan als recht stuk en bomen naast de track typisch, en dat de hekken maar 1 meter hoog zijn en <10 meter van de track is weliswaar minder veilig, maar ongekend tof t.o.v. de Europese (lees: over-veilige) circuits.

Twee foto's van de RfH Dome, Paddy, al iets meer informatie over de livery? Wat krijgen we dit jaar, na blokjes en ballen?



P.S. Behoorlijk volledige wikipedia pagina: http://en.wikipedia.org/wiki/2007_24_Hours_of_Le_Mans
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_47618533
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 14:55 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:
Tommeh you cheeky bastard, Stands 34, mijn favoriete tribune waar ik dus geen kaarten voor heb kunnen krijgen. Bij wie heb je geboekt?
Bij de ACO zelf. We zijn lid en kregen na bestellen dus ook Wolleck aangeboden en moest we reageren. Hier hadden we een weekje mee gewacht en kregen we daarna ineens toch Stands aangeboden !
pi_47619569
Weet nog niets van de livery, Roel. Misschien kunnen we morgen wat zien als de eerste foto's vanaf Paul Ricard komen...

Wat de Grandstands betreft; ik zat vorig jaar op Tribune 19. De duurste 10 minuten ooit in al die jaren dat ik naar Le Mans ga. Voor mij dus geen tribunekaart meer, veels te veel te doen langs de baan en vanaf teveel verschillende plekken de race te bekijken. Ik ga liever aan de wandel met een radiootje...
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
pi_47626656
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 20:11 schreef Paddy_NL het volgende:
Weet nog niets van de livery, Roel. Misschien kunnen we morgen wat zien als de eerste foto's vanaf Paul Ricard komen...

Wat de Grandstands betreft; ik zat vorig jaar op Tribune 19. De duurste 10 minuten ooit in al die jaren dat ik naar Le Mans ga. Voor mij dus geen tribunekaart meer, veels te veel te doen langs de baan en vanaf teveel verschillende plekken de race te bekijken. Ik ga liever aan de wandel met een radiootje...
Als je op een slechte tribune zit is het inderdaad waardeloos. Vorig jaar had ik 13 en dat was geen aanrader. Stands 34 heb ik al eens gezeten en dat beviel zo goed. Veel zicht op pits en paddock ook .
pi_47658277
ik ben dus helemaal nieuw into Le-mans, en de houndiaires (campingplek) plek is inmiddels bevestigd dat we die krijgen , maar wat zijn een beetje de hotspots om te gaan kijken? maw de vette bochten waar je goed uitzicht op de baan hebt, en die goed toegankelijk zijn? en moet ik dan vanaf de binnenkant van de baan of de buitenkant kijken?

radio is dus een aanrader om mee te nemen hoor ik dus hier al?

verder heb ik ooit een foto pagina gezien met oa een bentley op de camping met een zwembadje er bij en zo. die werd hier op fok neergezet? heeft iemand daar een linkje van zodat ik alvast een beetje mijn collega's een indruk kan geven wat voor soort feest het gaat worden?

alvast bedankt! later.
2825cc Single Turbo Beast
pi_47695755
Ultimora, team Beermountain en Club Arnage hebben goede Guides to Le Mans, check:
http://www.beermountain.com/
http://www.clubarnage.com/watch.htm

Zelf ben ik 22 van de 24 uur aan de wandel, alleen het uur na de Start en het uur voor de Finish maak ik echt gebruik van mijn vaste zitplaats. De vrienden waarmee ik sinds 2001 ga zijn minder fanatiek, en zitten gerust 12 van de 24 uur op de tribune. Tribune 34 boven de pits is zalig (de geur van de pitstops, het kabaal, *zucht*), maar met Tribune 22 ben ik ook niet ontevreden, het is alleen zonde van het geld. Eigenlijk vind ik alle bochten vanaf de Porsche Corners tot aan Tertre Rouge (waar ze het rechte stuk, de N138, op gaan) de moeite waard te bezoeken. Het "dijkje" bij Maison Blanche (vooral 's nachts), en de Esses zijn als er toch gekozen moet worden de #1 en #2.

Radio Le Mans zendt ieder jaar uit op Le Mans, gewoon op de FM frequentie. De show is op-en-top Brits, informatief maar ook enorm humoristisch. Absoluut een radiootje met goede oordoppen meenemen! Of als je ruimte hebt, een opblaasbaar zwembad:



De testdagen op Paul Ricard waren gisteren en vandaag, helaas nog geen foto's van de RfH Dome kunnen vinden... Meer informatie & foto's op:
Planetlemans.com Paul Ricard Day 1
Planetlemans.com Paul Ricard Day 2
Janlammers.com Kort verslag
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:14:32 #45
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47717756
Ik zou er graag een keer heen willen
Dit jaar geen geld, maar misschien volgend jaar.. IIg volg ga ik dit topic wel volgen
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_47794729
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:46 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:helaas nog geen foto's van de RfH Dome kunnen vinden...
Hier David Hart in actie...





Gave bak hoor, moeten alleen nog een paar stickers op...
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
pi_47888862
Na heel wat gesprekken en onderhandelingen met Jan Lammers zijn we er toch uitgekomen;
Wij zijn de nieuwe hoofdsponsor voor 2007!!!

Hieronder het voorstel vanaf de tekentafel...

my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
pi_47895824
Did I shave my balls for THIS?!

Ziet er goed uit Paddy.
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
  zondag 1 april 2007 @ 21:26:00 #49
63816 BID112
Schopt Kont...
pi_47904907
quote:
Op zondag 1 april 2007 12:58 schreef Paddy_NL het volgende:
Na heel wat gesprekken en onderhandelingen met Jan Lammers zijn we er toch uitgekomen;
Wij zijn de nieuwe hoofdsponsor voor 2007!!!

Hieronder het voorstel vanaf de tekentafel...

[afbeelding]
1 April?
&lt;/BID112&gt;
pi_47916203
Yep, zojuist een mailtje gehad van Jan dat hij alsnog een beter betalende sponsor heeft gevonden

Wij komen WEL op de auto, maar flink kleiner dan hierboven afgebeeld
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
pi_48070551
De mannen van dailysportscar.com hebben een pagina geopend voor Thomas Enge (die er in St. Petersburg erg hard af ging). Als je hem een hart onder de riem wil steken -net als Jeroen Bleekemolen, Alain McNish, Bryan Herta en Marino Franchitti- stuur dan een berichtje naar onderstaand email adres.
quote:
If you want to post your best wishes to Tomas please email graham@dailysportscar.com - We'll update this page regularly and will ensure that the messages all reach Tomas
  maandag 9 april 2007 @ 22:15:35 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_48159796
Ik lees nu overal dat er toch een duo Spyder's mee gaan doen aan de 24 uur, is dat nou waar of niet?

Ik hoop van wel, stel je voor, Audi vs Peugeot vs Porsche .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_48161873
Er doen inderdaad twee Spyders mee, Spyker C8 Spyder GT2R's wel te verstaan.

Deelname van Porsche RS Spyders in de LMP2 klasse is uitgesloten, voor dit jaar in ieder geval. Zie de deelnemerslijst op lemans.org. Team Penske had o.b.v. het ALMS seizoen 2006 twee pre-selecties vergaard, maar heeft deze niet verzilverd omdat het team dit jaar alleen in Amerika zal rijden. Dyson Motorsports, het tweede team dat dit jaar voor het eerst met de RS Spyder rijdt, komt eveneens niet naar Le Mans.

Jammer, want de RS Spyders in 2007 "EVO" uitvoering zouden geduchte tegenstanders geweest zijn voor de R10 en 908. Betrouwbaarheid en topsnelheid van de R10 (en 908?) wegen echter zwaarder op Le Mans dan de beweeglijkheid en grip van de lichtere RS Spyder.

Komend weekend van 15 april de 1000KM van Monza waar de 908 z'n "maiden race" zal rijden; ben heel erg benieuwd naar de betrouwbaarheid en snelheid van de Peugeot 908 HDi FAP van Team Peugeot Total. Link naar de offical site: *klik*. Ook zal de Dome-Judd van Racing for Holland op Monza te zien zijn, net als de Pescarolo-Judd, en hoplijk in de Le Mans liveries. Pics volgen, vanzelfsprekend.
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
  dinsdag 10 april 2007 @ 00:07:42 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_48163840
Volgend jaar dan maar. Ik vind het trouwens onbegrijpelijk van Penske, die kerel heeft al zoveel gewonnen, daar kan Le Mans toch ook nog wel bij ?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 18 april 2007 @ 19:11:51 #55
68988 Lexjuuuh
Sarcast pur sang
pi_48473429
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:51 schreef Vaizard het volgende:
de diesels zijn even snel omdat ze geen limiet hebben van wat ze mogen.. ik bedoel de diesels rijden met een V12 tig liter BI turbo.. terwijl de benzine auto's het max met ?? moeten doen.. (sorry weet de regels niet helemaal)

ik bedoel als een benzine met een 6 liter v12 bi turbo gaat rijden.. tja dan zijn hun veel sneller..

maar gewoon weg met die diesels..
"Chaos is het woord voor een orde die we niet begrijpen"
  woensdag 18 april 2007 @ 19:13:30 #56
68988 Lexjuuuh
Sarcast pur sang
pi_48473518
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:51 schreef Vaizard het volgende:
de diesels zijn even snel omdat ze geen limiet hebben van wat ze mogen.. ik bedoel de diesels rijden met een V12 tig liter BI turbo.. terwijl de benzine auto's het max met ?? moeten doen.. (sorry weet de regels niet helemaal)

ik bedoel als een benzine met een 6 liter v12 bi turbo gaat rijden.. tja dan zijn hun veel sneller..

maar gewoon weg met die diesels..
Diesels moeten het van hun koppel (NM) en zuinigheid hebben.
Ze hebben dan wel minder pk's maar Newtonmeters zijn minstens net zo belangrijk!!!

Maar ik vind in de racerij dat men niet met diesels aan moet komen zetten, klinkt nooit zo mooi als een benzinemotor
"Chaos is het woord voor een orde die we niet begrijpen"
pi_48490055
Het affiche van 2007! In een woord: fan-tas-tisch! Oordeel zelf:



De 908 Hdi FAP zag er op Monza afgelopen weekend vanuit enkele hoeken uit als die geweldige Bentley EXP Speed 8 van '01 t/m '03.





De auto's Henry Pescarolo waren op Monza in Matra-achtig blauw uitgevoerd, wishfull thinking naar vervlogen tijden voor Henry?



En zie hier de Dome-Judd van Racing for Holland, in het zwart! Geen zwart-wit geblokte auto, geen oranje vlakken en al helemaal geen voetbalvlakken. Nee, gewoon zwart, met een (vooralsnog) klein aantal sponsoren.



Nog maar 58 dagen!!!
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
  donderdag 19 april 2007 @ 08:22:53 #58
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_48491338
quote:
Op woensdag 18 april 2007 19:13 schreef Lexjuuuh het volgende:

[..]

Diesels moeten het van hun koppel (NM) en zuinigheid hebben.
Ze hebben dan wel minder pk's maar Newtonmeters zijn minstens net zo belangrijk!!!
Je vergeet de betrouwbaarheid

Diesels zijn over het algemaan genomen een stukje betrouwbaarder dan benzineauto's.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 19 april 2007 @ 11:19:45 #59
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_48495752
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:54 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:
Het affiche van 2007! In een woord: fan-tas-tisch! Oordeel zelf:

[afbeelding]
Toffe affiche

Maar die Peugot was ook een diesel toch of zit ik er nu naast, want ik kon het me niet meer voor de geest halen
Love will tear us apart (Joy Division)
  donderdag 19 april 2007 @ 11:22:01 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_48495837
De Peugeot is (helaas) ook een diesel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 19 april 2007 @ 11:25:58 #61
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48495984
quote:
Op donderdag 19 april 2007 08:22 schreef sanger het volgende:

[..]

Je vergeet de betrouwbaarheid

Diesels zijn over het algemaan genomen een stukje betrouwbaarder dan benzineauto's.
Ja, daarom mogen ze vaker naar de apk
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 19 april 2007 @ 11:49:08 #62
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_48496795
quote:
Op donderdag 19 april 2007 11:25 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ja, daarom mogen ze vaker naar de apk
Dat is gedaan omdat diesels meer kilometers rijden, dus wordt de interval kleiner

Een beznineauto gemiddeld 20k per jaar
Een dieselauto gemiddeld 60k per jaar

[ Bericht 5% gewijzigd door sanger op 19-04-2007 12:21:16 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 19 april 2007 @ 12:17:10 #63
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_48497895
quote:
Op donderdag 19 april 2007 11:49 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is gedaan omdat diesels meer kilometers rijden, dus wordt de interval kleiner

Een beznineauto gemiddeld 20k per jaar
Een dieselauto gemiddeld 6k per jaar
bedoel je niet omgekeerd?
Love will tear us apart (Joy Division)
  donderdag 19 april 2007 @ 12:21:30 #64
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_48498055
Neuh, maar ik was een nulletje vergeten
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_48525457
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:54 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:Nog maar 58 dagen!!!
Yep, en het gaat erg hard. Jammer, er is altijd zooooooveel te doen voor Le Mans

Ondertussen is de eerste eervolle vermelding van 2007 al binnen; we staan in het RTLGP magazine. Blad staat trouwens vol met Le Mans verhalen (Lammers, Spyker, McQueen), best de moeite waard om aan te schaffen!

Heb ondertussen begrepen dat de Peug trouwens hetzelfde klinkt als de Audi. Teleurstellend, maar was te verwachten. Persoonlijk zit ik niet te wachten op raceauto's waarbij je de remschoenen tegen de schijven aan kan horen klikken (tijdens Sebring '07 erg duidelijk op Turn 10!), maar ik denk dat we er niet onderuit zullen komen. En als de diesels stuk gaan, dan winnen de Pesco's waarschijnlijk wel
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
pi_48527270
Gedurende 363 dagen in het jaar ben ik bezig met die andere 2 dagen in dat jaar: het weekend van de 24 Heures du Mans. Zijn mijn batterijen nog goed voor de camera, moet ik geen grotere rugzak, zal ik dat vuurwerk bewaren voor Le Mans, zijn m'n kaarten al binnen, hoe zou tartiflette proeven? Dat soort belangrijke dingen.

Paddy, hoe groots zijn de voorbereidingen voor de Drinking for Holland enclave dit jaar? Speciaal voor DfH heb ik de banner trouwens verfraaid met Jantje! Nog 57 dagen.

Podium voor dit jaar: Audi R10, Audi R10, Audi R10. Of zou toch??? ... Nehhh, die Franse betrouwbaarheid... In 2008 misschien, iemand al een datum?
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_48532455
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 03:38 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:Paddy, hoe groots zijn de voorbereidingen voor de Drinking for Holland enclave dit jaar? Speciaal voor DfH heb ik de banner trouwens verfraaid met Jantje! Nog 57 dagen.
Bedankt!
Dit jaar was de bedoeling dat we een beetje "low profile" zouden gaan, maar het pakt ondertussen al weer groots uit. Je hebt het over vuurwerk, wij willen iig onze groet aan Jan Lammers dit jaar overtreffen (foto van 2006). Het enige waar we op dit moment mee worstelen is de band voor de vrijdagavond, onze 'regulars' hebben afgezegd. Maar DfH kennende zal het wel weer een dolle boel worden, band of geen band. Ook hebben we weer wat leuke gadgets bij ons die de sfeer ten goede zullen komen. Feestje zal trouwens besloten worden, dit om dronken, onbekende Engelsen en Fransen van ons terrein af te kunnen weren (vorig jaar zaten er wel een paar vervelende tussen). Zorg in ieder geval dat je in de loop van de week even een polsbandje bij ons haalt, dan ben je er zeker van dat je binnenkomt.

Voor 2008 zijn onze verwachtingen hoger. Wij zijn al bezig met een grotere ruimte (op dezelfde plek) en een podium in plaats van een steiger. Dat jaar wordt ons 1e lustrum, en dat gaan we groots aanpakken!

Zoals je zegt, 363 dagen bezig voor twee dagen lol. Ongelooflijk eigenlijk
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
pi_48552920
Is het nog waard om een kaartje te kopen, me vader kwam op het leuke idee om naar le mans te gaan maar ik zie alleen nog maar normale entree tickets. Is dat wat, of moet je dan telkens heen en weer tussen de camping buiten le mans omdat de rest allemaal vol zit?
pi_48556040
Je bent redelijk laat met aanmelden voor Le Mans, maar er is altijd nog camping Beauséjour (ergens ¤40 per campingkaart -da's voor 1 auto en 35m2 campeerruimte, alleen de toegangskaarten zijn per persoon- ), en de toegangskaarten raken nooit uitverkocht. Als je moeite met een campingkaart hebt, mail me dan op paddy@drinkingforholland.nl Ik ken ondertussen genoeg kanalen binnen de Le Mans scene
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
pi_48557297
Ah die heb ik dus over het hoofd gezien ligt die camping een beetje gunstig?
pi_48558288
Zie bijgevoegde link naar kaart, het ligt rechts van de Porsche Curve. En nee, ten opzichte van de rest van de campings is dit wel de rotste qua bereikbaarheid van het circuit. Hoe je het ook draait, alles is een takke-eind weg. Alleen de Porsche Curves zijn dichtbij - wel stoer slapen tegen het hek op zondagmorgen, dat deed ik in '04 na de zonsopgang

http://www.drinkingforholland.com/Paddy/LeMansMap2005.pdf

[ Bericht 19% gewijzigd door Paddy_NL op 21-04-2007 02:42:42 ]
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
pi_48855200
Yesss!!! De kaarten zijn binnen per UPS koerier en wat blijkt? In plaats van de (met tegenzin) bestelde Tribune 22 kaarten zaten er Tribune 34 kaarten in het pakketje!

Ik ben zooo blij, Tribune 22 is misschien wel de meest waardeloze tribune aan het Start/Finish stuk, zoals hieronder duidelijk te zien is. Tribune 34, rang A zitplaatsen 340-nog iets, als ik me niet vergis redelijk richting het podium. Parking Vert vlak achter de Tribune. Mijn Le Mans kan niet meer stuk! De A.C.O. was me goedgezind en heeft mijn voorkeur toch ingewilligd. Merci!

Tribune 22 gezien vanaf Tribune 34...


Paddy, wij vertrekken vrijdagochtend pas (Getrouwde vriend met 2 kinderen in ons midden, die graag niet te lang van huis is... Enigzins begrijpelijk, maar toch) en heel misschien vereren we het DfH kamp met een bezoekje, maar de traditionele BBQ op onze camping in Beaumont sur Sarthe is natuulijk ook belangrijk voor ons. Mij lijkt het onvergetelijk om vrijdagavond langs te komen maar ik heb (dit keer) met meer mensen rekening te houden. En och, zaterdag/zondag geeft ook nog genoeg gelegenheid voor een quick visit.

Nog 47 dagen!

zBus al kaarten besteld?
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_48858279
Nee, nog geen kaarten bestelt wel gekeken naar kaarten. Maar toch besloten om het dit jaar over te slaan en volgend jaar er vroeg bij te zijn en goede kaarten te kopen. Ik wens jullie in ieder geval allemaal veel plezier en ik blijf het topic gewoon volgen
pi_48866226


Maar ik moet wel toegeven dat het dit jaar erg snel is gegaan met de kaartjes. Op tickettravel.nl staan nog wel twee tribunes op de site, 11 en 20, allebei redelijke tribunes maar niet echt voordelig. En tja voor camping plekken moet je er echt snel bij zijn. Om Le Mans mee te maken alsof je op het circuit bent, stem af op radiolemans.com via de audio-stream, vanaf de trainingen op zaterdag 2 juni tot aan de vlag op zondag 17 juni.

Wat ik me bedacht, Peugeot heeft Total als grote sponsor, maar alle racebrandstof komt van Shell op Le Mans. En Shell V-Power Diesel is sinds vorig jaar sponsor van Audi.
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_49010830
quote:
Op maandag 30 april 2007 00:27 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:
Paddy, wij vertrekken vrijdagochtend pas (Getrouwde vriend met 2 kinderen in ons midden, die graag niet te lang van huis is... Enigzins begrijpelijk, maar toch) en heel misschien vereren we het DfH kamp met een bezoekje, maar de traditionele BBQ op onze camping in Beaumont sur Sarthe is natuulijk ook belangrijk voor ons. Mij lijkt het onvergetelijk om vrijdagavond langs te komen maar ik heb (dit keer) met meer mensen rekening te houden. En och, zaterdag/zondag geeft ook nog genoeg gelegenheid voor een quick visit.
Houd er rekening mee dat tijdens de race er meestal niet veel mensen zijn. De ploeg van Racing for Holland trof vorig jaar op zondagmorgen een vrijwel leeg kampement aan (ze kwamen even op visite nadat ze uitgevallen waren).
Kom dan iig bij ons staan tijdens de Drivers Parade, een uurtje voor de start. Ik heb deze week de dertig bestelde oranje rookbommen binnengekregen, waarmee we (waarschijnlijk wederom samen met de LeMansBastards) vorig jaar willen overtreffen!




Bytheway, zwembaden zijn ook dit jaar weer verboden op de Le Mans campings
Nouja, we brengen ons eigen zwembad wel mee

my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
pi_49340969
* Waarschuwing. Onderstaande links kunnen de vrije tijd drastisch beinvloeden.*

Met nog een maandje (plus een paar dagen) te gaan nemen de "zenuwen" toe. Om de tijd te doden ben ik maar eens op Youtube gaan kijken, en wat blijkt; er is heel wat historisch beeldmateriaal terug te kijken! Ga er maar eens lekker voor zitten!

Editie 1988, het jaar van Jaguar en Jan Lammers!
Deel 1 - 2 - 3 - 4 - 5

Editie 1991, waarin Mazda met de 787B de teams van Jaguar, Sauber, Porsche verslaat!
Clip - Meer 787B

Editie 1992, Vive la France met de Peugeot 905!
Deel 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10

Editie 1995, schaars materiaal, maar een niet minder waanzinnige zege van de McLaren F1.
On-board

Editie 1998, wat een strijd tussen BMW, Ferrari, Toyota, Nissan, Porsche, Mercedes-Benz en Panoz!
Deel 1 - 2 - 3 - 4 - 5

Editie 1999, wederom een titanenstrijd tussen de grote merken, met een debutant uit Ingolstadt!
Deel 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6

Uit den ouden doosch, 1965 met Ford, Ferrari, AC, Iso, Alfa Romeo, Austin-Healy en Alpine.
Deel 1 - Pre-start - 1 - Start - 2 - 3

1966, de eerste van de vier overwinningen van Ford.
Duits verslag - On-board bij een GT40 een jaar later

Tot slot nog enkele andere on-boards video's, clips en compilaties.
On-board bij de Corvette C5.R in 2004 - On-board bij de 550 Maranello in 2004

Le Mans 2002 - Le Mans 2006 Drive-by - Le Mans 2006 Shoot-off

Le Mans 2006 introductie door Speed TV

Le Mans Speed Tribe - Le Mans Speed Tribe 3 - Le Mans 24 Hours Game Intro

You're either at Le Mans, or waiting for it!

PS De entry list van de Le Mans Legend is inmiddels ook bekendgemaakt; het artikel en de lijst. Met een veld uit '56 t/m '68 wordt het ouderwets genieten van Aston Martins, Maserati's, Ferrari's, Jaguars, Alfa Romeo's, Lola's, AC Cobra's en Ford GT40's.
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
  zondag 13 mei 2007 @ 20:04:18 #77
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_49341235
Geweldige linkjes, dank je wel! Een paar heb ik al gezien, maar dat geeft niet .

Die filmpjes van eind jaren 90, wat een tijden waren dat . Al die GT1 bakken, de LMGTP klasse.... !
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_49356997
Op Motorstv heb je nu heel vaak het programma Road to Le Mans met de oude herhalingen van races. Van de week 98 gezien, was mijn eerste Le Mans en kwa auto's ook de mooiste in mijn ogen!
  maandag 14 mei 2007 @ 11:31:55 #79
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_49357043
Klopt, laatst ook al 1993 daar op gezien. Laatste jaar van de 905 .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_49390152
Nog 26 dagen en dan vertrek ik naar le mans.
Heb er weer super veel zin in.
Dit keer wel er voor zorgen dat de batterijen van mijn videocamera ook daadwerkelijk vol zijn.
I think i've gone insane , i can't remember my own name.
pi_49394056
Dit filmpje is ook machtig: Le Mans 1977 Martini Porsche 936 Onboard
  woensdag 16 mei 2007 @ 00:59:40 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_49427134
Ik ben trouwens benieuwd wat Audi over 3 jaar gaat doen, lassen ze gewoon een dak op de R10 of komen ze met een soort recycling van de R8C?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_49429489
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:52 schreef j0rrit het volgende:
Dit filmpje is ook machtig: Le Mans 1977 Martini Porsche 936 Onboard
Wat me dus opviel was dat er alleen maar Porsches ingehaald werden, en nadat ik het had opgezocht is dat niet zo vreemd. Van de 62 deelnemers in '77 reden er 29 in een Porsche! De no. 4 Porsche 936 van Ickx, Barth en Haywood won uiteindelijk ook, en een Porsche 935 werd derde, maar als tweede kwam een Mirage GR 8 binnen.

Porsche domineerde de jaren '70 en '80 absoluut, op een wijze waar Audi nog een puntje aan kan zuigen; 12 overwinningen tussen 1970 en 1989, waarvan 7 op een rij tussen '81 en '87.

Helaas heb ik geen Motors TV hier dus ben ik overgeleverd aan wat er op Youtube wordt gezet. Maar inderdaad, de tweede helft van de jaren '90, wat een machtige periode was dat zeg met zo veel fabrieks-teams! Ik ben geen Toyota-fanaat maar boy-oh-boy...

24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:22:40 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_49437740
Wat was dat ding snel zeg. Jammer dat ie ook onbetrouwbaar was .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_49444205
Nog 1 maand!!!

24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_49517042
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 03:11 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:

[..]


Helaas heb ik geen Motors TV hier dus ben ik overgeleverd aan wat er op Youtube wordt gezet. Maar inderdaad, de tweede helft van de jaren '90, wat een machtige periode was dat zeg met zo veel fabrieks-teams! Ik ben geen Toyota-fanaat maar boy-oh-boy...
Ik vond begin jaren 90 beter. Toen waren het nog bijna F1 auto's.
pi_49711644
De stoeltjes zijn nu toch wel redelijk vergeven, en dit jaar zijn er zes Nederlandse coureurs van de partij.

Racing for Holland is all-Dutch (!) met Jan Lammers, Jeroen Bleekemolen en David Hart; Michael Vergers zit in z'n vertrouwde Barazi, Peter Kox staat het weekend op de loonlijst bij Aston Marting Racing en Mike Hezemans is de enige Nederlander bij het Spyker Squadron. Dat RfH een Nederlandse bezetting heeft vind ik persoonlijk te gek, dat Spyker alleen Mike Hezemans laat rijden vind ik minder. Dat de #85 Spyker bezet is door de coureurs van het Speedy Spyker team uit de Le Mans Endurance Series moet wel een "deal" zijn, en hoewel veelbelovend niet 'the way to go' als je het mij vraagt. En Mike Hezemans vind ik een hondenlul (is dat ook meteen gezegd). Gelukkig hebben we Jan Lammers nog, toch wel zo'n beetje onze nationale Le Mans coryfee.

Hopen dat RfH en Spyker de finish halen, hopen dat Vergers een leuke race kan rijden in LM P2, hopen dat Peter Kox een podium plek pakt. Dat laatste moet na twee desastreuze jaren toch wel een keer gebeuren.

De (bijzonder fraaie) volledige lijst is op planetlemans.com (tip) te bekijken, hieronder de deelnemers met Nederlands tintje.





(c) planetlemans.com
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_49745006
Het blijft jammer dat Porsche door de regels aan te passen niet mee kan doen, in de ALMS doen ze het namelijk zeer goed
  vrijdag 25 mei 2007 @ 00:47:15 #89
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_49747697
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 23:24 schreef FunnyName het volgende:
Het blijft jammer dat Porsche door de regels aan te passen niet mee kan doen, in de ALMS doen ze het namelijk zeer goed
De regels van de IMSA zijn er juist op gericht om de P2 klasse beter te laten zijn . In Le Mans is het zoals het hoort te zijn .

Bovendien wil Porsche in Le Mans niet concurreren met Audi.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_49748933
Jos Menten heeft de plaats van Liz Halliday ingenomen bij Modena. Goed voor Jos, alleen gemengde gevoelens hierbij. Op Sebring heel even staan praten met Liz, aardige dame!
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
pi_49750227
Jos Menten is snel, maar Liz Halliday is een chick (nou okay, een redelijke chick dan). Oordeel zelf met wie je liever een beschuitje zou willen eten (het bruine paard even buiten de beschouwing laten):



Jammer ja, misschien dat ze ergens anders nog een zitje kan regelen, er zijn er nog een paar (Barazi, Del Bello). Het zal wel een centen kwestie geweest zijn bij Team Modena...

Trouwens, het zou best weleens het laatste (fabrieks) optreden van het Spyker Squadron kunnen zijn. Dat zou ik dus echt zonde vinden, maar Spyker zit nu eenmaal tot aan de kin in de (financiele) stront. *bron*

"Michiel Mol zegt voor dit team, dat veel minder bekendheid geniet dan de renstal in de Formule 1, een koper te zoeken. Wanneer die niet wordt gevonden, dan is het aannemelijk dat deze kostbare marketingactiviteiten worden gestaakt."

Ga eerst maar eens races uitrijden in dat entertainment circusje waar de euro's in miljoenen verbrand worden...
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 12:02:00 #92
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_49758214
Mooie filmpjes! Ik ga maar niet teveel kijken anders zit ik hier nog wel een tijdje
Love will tear us apart (Joy Division)
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:58:55 #93
167723 sanni
Acima de seu
pi_49762613
Mischien offtopic maar kan iemand even uitleggen hoe men die 24 uur van Le Mans irl kan bijwonen en wat voor kosten je allemaal moet maken om er te geraken (kaartjes/toegang vip deck e.d.) en...of je dan ook daadwerkelijk bij de pits kunt langswippen.
pi_49865754
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:58 schreef sanni het volgende:
Mischien offtopic maar kan iemand even uitleggen hoe men die 24 uur van Le Mans irl kan bijwonen en wat voor kosten je allemaal moet maken om er te geraken (kaartjes/toegang vip deck e.d.) en...of je dan ook daadwerkelijk bij de pits kunt langswippen.
Helemaal niet off-topic. Retourtje Le Mans met de auto is zo'n 1300 kilometer plus een kleine ¤100 aan peage. Meest toegankelijke camping is Beauséjour, ¤40 voor woensdagochtend (voor-) tot maandag na de race (waarschijnlijk nu nog wel kaarten te krijgen). Toegang is ¤65,- voor het hele weekend. Vrijdag pitwalk. Verder is het één groot feest, geen Ferrari tegen McLaren (oid) zoals in de F1
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
pi_49865921
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 04:02 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:"Michiel Mol zegt voor dit team, dat veel minder bekendheid geniet dan de renstal in de Formule 1, een koper te zoeken. Wanneer die niet wordt gevonden, dan is het aannemelijk dat deze kostbare marketingactiviteiten worden gestaakt."

Ga eerst maar eens races uitrijden in dat entertainment circusje waar de euro's in miljoenen verbrand worden...
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het financiëel gezien allemaal zo'n vaart niet loopt, de media blaast het schijnbaar graag op. En dat van de F1..., tja, gisteren Monaco gekeken op ITV, de Spykers kwamen slechts twee maal in beeld. Beide toen ze uitvielen. Er is daar nog veel werk te doen
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
pi_49952224
Liz Halliday confirmed in Noel Del Bello Courage

Heeft ze toch nog een zitje weten te strikken voor haar derde Le Mans op rij. Vanina Ickx (dochter van, inderdaad) is er dit jaar trouwens weer niet bij, de laatste Le Mans voor deze snelle brunette was in 2005. Gebrek aan vrouwelijk schoon op Le Mans? Nee nee! Gelukkig hebben we de Hawaiian Tropic Girls nog!



Mijn kostenplaatje ziet er als volgt uit:
E65,- Met 5 man in 2 auto's (diesel+benzine) 1.300km incl. tol & 2x camping - circuit v.v.
E12,- Camping Municipale de Beaumont sur Sarthe (top gemeente-camping, ca. 2 euro p.p. per nacht!)
E20,- BBQ eerste avond
E61,- Toegang circuit
E61,- Tribune 34, boven de pits (kaarten gaan tot 95 euro)
E50,- Eten en drinken op het circuit (kun je zo gek maken als je wilt)
E50,- Eten en drinken buiten het circuit (idem)
E80,- Merchandising aankopen (caps, shirts, ik kan het niet laten, het moet mee...)

E460,- Pitwalk, haha, ik ga vrijdagmiddag wel, gratis met het toegangskaartje!

Met 400 euro ben ik dus uit en thuis. Voor datzelfde geld heb je een F1 kaartje voor Tribune Silver 1/2 op Spa-Francorchamps. F1 is leuk, maar Le Mans duurt 24 uur (bijna een compleet F1 seizoen!), is voordeliger en sfeervoller. Toen ik in 2001 zowel Le Mans als de F1 op Spa heb bezocht, is er eentje een jaarlijks uitje geworden en dat was niet de F1!

Komende zondag de testdag op het 13 kilometer lange circuit, wie pakt de hoogste snelheid, de snelste race ronde, is de Spyker competatief, hoe comfortabel zit Jeroen Bleekemolen in de RfH Dome? Zondag om 18:00 weten we het!

PS Aardig lijstje (pdf) van de A.C.O. met 24 redenen om dit jaar naar Le Mans te komen: *klik*
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_50093996
De resultaten van de eerste test!

1 Pesca valt niet tegen maar ik denk niet dat er al maximaal gereden is. Het gaat weer erg hard!
pi_50103735
Dikke TVP.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_50116159
We kunnen redelijk tevreden zijn met de test resultaten van zondag.

In P2 heeft Michael Vergers met de Barazi Epsilon de snelste tijd binnen de klasse neergezet, weliswaar gedeeld met de andere Barazi Epsilon (!). Tijd: 3:39:016

In GT1 heeft Peter Kox de DBR9 een tweede plek weten te bemachtigen, tussen de Corvettes in. Tijd: 3:50:848. Ook in GT1, Jos Menten in de Modena Aston-Martin, waarbij hij de snelste van de drie bestuurders was (Christian Fittipaldi en Antonia Garcia) en uiteindelijk achtste in de klasse werd.

In P1 is Racing for Holland, met Jan Lammers aan het stuur, de op-een-na snelste benzine deelnemer. De top 7 is: Peugeot, Audi, Audi, Pescarolo, Peugeot, Audi, RfH. Tijd: 3:34:035.

Michael Vergers snelste binnen het team, Peter Kox snelste, Jos Menten snelste, Jan Lammers snelste.

Peugeot trots op de snelste trainingsronde (3:26:707!), Audi heeft vast nog een paar seconden achter de hand, Pescarolo knap vierde, en Jan Lammers denkt nog 2 seconden sneller te kunnen zijn. Het optimisme en de volhardendheid van die vent (51 jaar inmiddels!), het is niet voor niets zijn 20e (!) Le Mans deelname. Nog een jubilaris, Peter Kox, de Eindhovenaar doet voor de 10e keer mee.

En zijn we dan niet een team vergeten? Oh ja... Het Spyker Squadron.

Over-all: 50e en 52e, in de klasse 9e en 11e... Er zit vast nog wel wat in, maar een tijd van 4:09 is te langzaam wanneer de top 3 in GT2 tijden van 4:01 - 4:02 neerzet... Maar het is wel een onwijs mooie auto, en hij klinkt fantastisch.

Foto's zijn te vinden op:
Planetlemans.com - Official Le Mans site - Endurance-info.com

En de complete lijst van zondag: *klik* en de definitieve deelnemers lijst *klik*

Die Aston-Martins met die witte daken, de Murcielago, die Flying Lizard 997 GTR3-RSR! En dan te bedenken dat ik er eind volgende week bij ben!

[ Bericht 1% gewijzigd door Rool.and.the.Gang op 05-06-2007 03:11:02 ]
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_50243028
Verplichte kost voor de Le Mans Beginner en ook voor de echte fans natuurlijk :

http://www.totalsportscar.com/caguide/caguide2007.pdf

ISM Drinking for Holland
pi_50265264
Peter Kox
pi_50269828
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:31 schreef Tommeh het volgende:
Verplichte kost voor de Le Mans Beginner en ook voor de echte fans natuurlijk :

http://www.totalsportscar.com/caguide/caguide2007.pdf

ISM Drinking for Holland
suoper link! dit is voor mij als beginner super nuttige info
2825cc Single Turbo Beast
pi_50305272
De eersten van onze groep staan al aan de poort van camping Maison Blanche. Ik ga zelf morgenvroeg om 4 uur rijden.
Tot van de week ergens!
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
  zondag 10 juni 2007 @ 22:31:56 #104
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50313648
Ik kom er net achter dat ik maar bar weinig kan zien

Ik zit met de zaak in het kurhaus, ik weet niet of ik het op de kamer kan ontvangen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50318313
Vrijdagochtend 05:00 vertrekken we, rond het middaguur het tentje opzetten, en naar het circuit voor de pitwalk, en dan hopelijk naar het centrum voor de Parade. Ik verwacht dat we dan terug naar de camping gaan voor de BBQ, en niet naar Maison Blanche, dus Paddy, mocht je dit nog lezen; see you at the drivers presentations of ergens langs de baan.

Die Club Arnage guide is super, had 'm al gedownload (maar nog niet geprint), wat een bulk aan info zeg!

Sanger; RTL zal via de website hopelijk de race streamen (deden ze vorig jaar) en via radiolemans.com is het commentaar te beluisteren. That should work.

Nog 5 dagen!
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
  maandag 11 juni 2007 @ 01:33:31 #106
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50318839
quote:
Op maandag 11 juni 2007 00:54 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:
Vrijdagochtend 05:00 vertrekken we, rond het middaguur het tentje opzetten, en naar het circuit voor de pitwalk, en dan hopelijk naar het centrum voor de Parade. Ik verwacht dat we dan terug naar de camping gaan voor de BBQ, en niet naar Maison Blanche, dus Paddy, mocht je dit nog lezen; see you at the drivers presentations of ergens langs de baan.

Die Club Arnage guide is super, had 'm al gedownload (maar nog niet geprint), wat een bulk aan info zeg!

Sanger; RTL zal via de website hopelijk de race streamen (deden ze vorig jaar) en via radiolemans.com is het commentaar te beluisteren. That should work.

Nog 5 dagen!
Ik zal mijn laptop meenemen dan
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50325068
het was twijfelachtig, maar uiteindelijk is alles goed gekomen, en aanstaande woensdagmorgen vertrek ik naar Le Mans.

We schijnen op een camping te staan op 5 km van de ingang, en verder weet ik eigenlijk nog niets, maar het zal vast leuk worden.

Ik ga me nu ff inlezen in de gids, staat daar ook het programma van het weekend in (want er schijnt donderdag ook al gereden te worden??)
pi_50329163
Mister Le Mans, Tom Kristensen, blijkt weer fit te zijn (na zijn crash in de DTM race op Hockenheim) en doet woensdag al weer mee met de trainingen. En zit zaterdag dus natuurlijk in de #2 Audi R10 die hij samen Dindo Capello en Allan McNish zal besturen.

Zullen de Denen heel blij mee zijn.

Bron:
http://www.planetlemans.com/cmsv2/index.php?option=com_content&task=view&id=2788&Itemid=2
http://www.rtl.nl/(/sport(...)dartikel_le_mans.xml
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_50384919
De Arena Zytek heeft zich teruggetrokken omdat de wagen niet gereed is nav de crash tijdens de test vorige week. Arena coureur Stefan Johansson rijdt nu op de #13 Courage.
pi_50422219
Voor diegenen die nog thuis zijn :

Live kwalificatie nu tot 9 uur en van 10 tot 12 uur en dan morgen weer. Live op MotorsTV en de tijden hier live :

http://www.lemans.org/24heuresdumans/pages/chronos_gb.html
pi_50422404
Er is ook een live video stream op RTL GP website:
http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/rtlgp/

Radio Le Mans:
www.radiolemans.com
  woensdag 13 juni 2007 @ 20:09:36 #112
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50423049
Mooi!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50423227
Zware crash van de Lambo
pi_50423643
Klopt het dat die RTL-stream geen geluid heeft?
pi_50423723
Ja

Je kunt Radio Le Mans als geluid gebruiken
pi_50423859
Dank je!
pi_50424779
Keiharde regen! oeioei
pi_50434319
De RTL stream, het Radio Le Mans commentaar, de (vertraagde) A.C.O. timing; super!

Peugeot P1 in deze kwalificatie, de baan is droog gereden, wat een tijden werden er gereden zeg! 3:26:344 voor de #8 908HDi. Audi op 2,4 en 5, de tweede Peugeot op 3. RfH op 9, op 3 na beste benzine entry.

In LM GT1 trouwens een Saleen en 2 Aston Martins op 1-2-3, en de Corvettes op 4 en 5!

Spyker 7e en 9e in de LM GT2 klasse. Op 4 in GT2 de Flying Lizard, toch wel mijn favo non-Dutch team. Check de livery speciaal voor hun 3e Le Mans! *klik*

Morgen weer kwalificeren! 19:00-21:00 en 22:00-00:00. Wordt het een full-wet quali en zijn de tijden van vanavond de uiteindelijke tijden, of is het morgen "droog-ig"?
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_50434386
PS Heb die Lambo crash niet gezien, gaat die nog opgelapt worden voor zaterdag 15:00? De rijder is trouwens het circuit nood-ziekenhuis weer uit, en is naar het normale ziekenhuis voor verder onderzoek; weinig mis dus. Maar die auto??? Ik wil 'm zien+horen zaterdag!!! Lambo V12...
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_50443795
Ik denk niet dat we de Lambo nog terug zien.
pi_50448668


Op endurance-info.com staat het al: http://endurance-info.com/article.php?sid=3762&thold=0

Vanavond geen regen hopelijk, want 53 deelnemers is al 2 te weinig, en als er nog meer afknallen tijdens het neerzetten van een kwalificatietijd...

Vanavond ook inpakken, morgen weg, ein-de-lijk!
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_50461501
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:47 schreef Tommeh het volgende:
Keiharde regen! oeioei
Vandaag weer harde regen. Ik denk niet dat de tijden nog verbeterd gaan worden.
pi_50462427
Om 19:00 zag je de buien komen, en niet veel later stond de baan blank. Pfff, het lijkt wel een water ballet.

Audi's en Peugeot, veel plezier met de 1.000+ Nm bij ca. 2.000 tpm! Die traction controls gaan over-uren maken.

Zoals het er nu naar uitziet zijn de tijden van gisteren de uiteindelijke kwalificatietijden. We'll just have to wait and see, zoals ze op Radio Le Mans zeggen. Vanmiddag even geluisterd, wat een mooie Engelse onzin kramen die lui uit zeg.
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_50463839
De GT2 belooft een mooie Ferrari/Porsche strijd te worden. Een herhaling wellicht van Sebring eerder dit jaar.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_50465166
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:48 schreef Argento het volgende:
De GT2 belooft een mooie Ferrari/Porsche strijd te worden. Een herhaling wellicht van Sebring eerder dit jaar.
Ook LMP1 en GT1 zijn zeer interessant:
LMP1: Pug vs Audi
GT1: Corvette vs Saleen vs Aston Martin
pi_50471534
Het zit er op! De kwalificatie sessie van gisteren bepaalt de startposities zaterdag. Zie Fok! Sport: http://sport.fok.nl/f1/nieuws/38553

Niemand kwam vanavond onder de 4 minuten. Peugeot en Audi zitten ook in de regen erg dicht bij elkaar, dat gaat dit weekend dus echt een gevecht worden! GT1 voor het derde jaar een C6.R versus DBR9 gevecht, in GT2 430GT versus 997 GT3 RSR. Saleen en Panoz+Spyker zijn de outiders. LM P2 zoals altijd een beetje saai, maar de tijden in die klasse liggen ontzettend dicht bij elkaar, erg competatief maar toch een beetje een "privateers party". Hou Michael Vergers in de gaten.

Alle teams hebben inmiddels wel een droog en nat afstelling kunnen vinden, het zal niet droog blijven dit weekend, de poncho gaat mee, laat de moesson maar vallen! Ik ben er bij, woehoe!

See you after the weekend of the year!
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 09:39:11 #127
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_50477308
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 00:02 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:
Het zit er op! De kwalificatie sessie van gisteren bepaalt de startposities zaterdag. Zie Fok! Sport: http://sport.fok.nl/f1/nieuws/38553
Dat bericht waar je naar linkt is van donderdagochtend...

Is er iemand die de uitslag van gisteren heeft??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_50479713
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 09:39 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Dat bericht waar je naar linkt is van donderdagochtend...

Is er iemand die de uitslag van gisteren heeft??
Vanwege regen zijn de tijden gisteren niet verbeterd, dus uitslag kwalificatie woensdag is de startopstelling.
pi_50480085
Hier zijn tijden woensdag en donderdag:
http://www.lemans.org/24h(...)s2/Seance2_4hCla.pdf
  vrijdag 15 juni 2007 @ 16:02:38 #130
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_50490451
Ik ben zo blij met de digitale televisie, motors tv doet al een paar dagen live verslag van alles wat op en rond het circuit gebeurt, zalig
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_50491760
Motors TV is inderdaad , alleen jammer dat ze geen BTCC meer uitzenden
  zaterdag 16 juni 2007 @ 12:57:39 #132
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_50516904
de eerste auto's worden naar de grid gereden en de Lambo die woensdag een flinke crash had is er ook weer bij
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 16 juni 2007 @ 13:54:03 #133
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_50518421
Hello To drinking for Holland.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_50519857
Nog enkele minuten tot de start.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 14:59:37 #135
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_50519916
* volgt mee, tvp!!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 16 juni 2007 @ 15:53:27 #136
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_50520847
Jammer, de Audi's zijn te snel. Ik had op een spannende strijd gehoopt . Peugeot heeft nog wel kans op een podium, er gaat meestal wel een van de Audi's kapot.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_50521120
Ik had ook niet gedacht dat Audi sneller zouden zijn dan de Peugeots. Had eigenlijk verwacht dat Peugeot, vanwege de vraagtekens mbt betrouwbaarheid, vanaf het begin volgas zou gaan en maar zien waar het schip strand.

Opnieuw regen
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:04:01 #138
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_50522346
Audi nummer 3 eraf. .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:11:31 #139
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_50522547
Het regent nu wel heel erg hard !
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:46:24 #140
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_50523502
Wat een onzin trouwens met die 2 safetycars, nu heeft de Audi nummer 2 een voorsprong van meer dan een minuut .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_50525496
Wat een slachtveld
pi_50526608
Racing for holland is eindelijk de baan weer op.
Helaas wel met 20 rondes achterstand
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_50526717
Volgens de website van RfH is Bleekemolen gecrashed vanwege problemen in de cockpit, typisch Hollands (remember Albers )

Gelukkig zijn ze nu de baan weer op en de rondetijden zijn ok.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 19:43:28 #144
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_50526841
Ik mis het verslag op Eurosport
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_50527014
Problemen voor de #8 Peugeot.
pi_50527083
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 19:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik mis het verslag op Eurosport
Motors TV
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_50527156
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 19:39 schreef TargaFlorio het volgende:
Volgens de website van RfH is Bleekemolen gecrashed vanwege problemen in de cockpit, typisch Hollands (remember Albers )

Gelukkig zijn ze nu de baan weer op en de rondetijden zijn ok.
vorige ronde was 3:38.357 voor RfH.
Hun snelste ronde en de 8e plaats bij de ronderecords tot nu toe.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_50528636
Iemand toevallig een link naar het live classement?
Ik ben te lui om hard te gaan zoeken :$
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')