abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49340969
* Waarschuwing. Onderstaande links kunnen de vrije tijd drastisch beinvloeden.*

Met nog een maandje (plus een paar dagen) te gaan nemen de "zenuwen" toe. Om de tijd te doden ben ik maar eens op Youtube gaan kijken, en wat blijkt; er is heel wat historisch beeldmateriaal terug te kijken! Ga er maar eens lekker voor zitten!

Editie 1988, het jaar van Jaguar en Jan Lammers!
Deel 1 - 2 - 3 - 4 - 5

Editie 1991, waarin Mazda met de 787B de teams van Jaguar, Sauber, Porsche verslaat!
Clip - Meer 787B

Editie 1992, Vive la France met de Peugeot 905!
Deel 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10

Editie 1995, schaars materiaal, maar een niet minder waanzinnige zege van de McLaren F1.
On-board

Editie 1998, wat een strijd tussen BMW, Ferrari, Toyota, Nissan, Porsche, Mercedes-Benz en Panoz!
Deel 1 - 2 - 3 - 4 - 5

Editie 1999, wederom een titanenstrijd tussen de grote merken, met een debutant uit Ingolstadt!
Deel 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6

Uit den ouden doosch, 1965 met Ford, Ferrari, AC, Iso, Alfa Romeo, Austin-Healy en Alpine.
Deel 1 - Pre-start - 1 - Start - 2 - 3

1966, de eerste van de vier overwinningen van Ford.
Duits verslag - On-board bij een GT40 een jaar later

Tot slot nog enkele andere on-boards video's, clips en compilaties.
On-board bij de Corvette C5.R in 2004 - On-board bij de 550 Maranello in 2004

Le Mans 2002 - Le Mans 2006 Drive-by - Le Mans 2006 Shoot-off

Le Mans 2006 introductie door Speed TV

Le Mans Speed Tribe - Le Mans Speed Tribe 3 - Le Mans 24 Hours Game Intro

You're either at Le Mans, or waiting for it!

PS De entry list van de Le Mans Legend is inmiddels ook bekendgemaakt; het artikel en de lijst. Met een veld uit '56 t/m '68 wordt het ouderwets genieten van Aston Martins, Maserati's, Ferrari's, Jaguars, Alfa Romeo's, Lola's, AC Cobra's en Ford GT40's.
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
  zondag 13 mei 2007 @ 20:04:18 #77
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_49341235
Geweldige linkjes, dank je wel! Een paar heb ik al gezien, maar dat geeft niet .

Die filmpjes van eind jaren 90, wat een tijden waren dat . Al die GT1 bakken, de LMGTP klasse.... !
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_49356997
Op Motorstv heb je nu heel vaak het programma Road to Le Mans met de oude herhalingen van races. Van de week 98 gezien, was mijn eerste Le Mans en kwa auto's ook de mooiste in mijn ogen!
  maandag 14 mei 2007 @ 11:31:55 #79
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_49357043
Klopt, laatst ook al 1993 daar op gezien. Laatste jaar van de 905 .
pi_49390152
Nog 26 dagen en dan vertrek ik naar le mans.
Heb er weer super veel zin in.
Dit keer wel er voor zorgen dat de batterijen van mijn videocamera ook daadwerkelijk vol zijn.
I think i've gone insane , i can't remember my own name.
pi_49394056
Dit filmpje is ook machtig: Le Mans 1977 Martini Porsche 936 Onboard
  woensdag 16 mei 2007 @ 00:59:40 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_49427134
Ik ben trouwens benieuwd wat Audi over 3 jaar gaat doen, lassen ze gewoon een dak op de R10 of komen ze met een soort recycling van de R8C?
pi_49429489
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:52 schreef j0rrit het volgende:
Dit filmpje is ook machtig: Le Mans 1977 Martini Porsche 936 Onboard
Wat me dus opviel was dat er alleen maar Porsches ingehaald werden, en nadat ik het had opgezocht is dat niet zo vreemd. Van de 62 deelnemers in '77 reden er 29 in een Porsche! De no. 4 Porsche 936 van Ickx, Barth en Haywood won uiteindelijk ook, en een Porsche 935 werd derde, maar als tweede kwam een Mirage GR 8 binnen.

Porsche domineerde de jaren '70 en '80 absoluut, op een wijze waar Audi nog een puntje aan kan zuigen; 12 overwinningen tussen 1970 en 1989, waarvan 7 op een rij tussen '81 en '87.

Helaas heb ik geen Motors TV hier dus ben ik overgeleverd aan wat er op Youtube wordt gezet. Maar inderdaad, de tweede helft van de jaren '90, wat een machtige periode was dat zeg met zo veel fabrieks-teams! Ik ben geen Toyota-fanaat maar boy-oh-boy...

woensdag 16 mei 2007 @ 12:22:40 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_49437740
Wat was dat ding snel zeg. Jammer dat ie ook onbetrouwbaar was .
pi_49444205
Nog 1 maand!!!

pi_49517042
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 03:11 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:

[..]

Helaas heb ik geen Motors TV hier dus ben ik overgeleverd aan wat er op Youtube wordt gezet. Maar inderdaad, de tweede helft van de jaren '90, wat een machtige periode was dat zeg met zo veel fabrieks-teams! Ik ben geen Toyota-fanaat maar boy-oh-boy...
Ik vond begin jaren 90 beter. Toen waren het nog bijna F1 auto's.
pi_49711644
De stoeltjes zijn nu toch wel redelijk vergeven, en dit jaar zijn er zes Nederlandse coureurs van de partij.

Racing for Holland is all-Dutch (!) met Jan Lammers, Jeroen Bleekemolen en David Hart; Michael Vergers zit in z'n vertrouwde Barazi, Peter Kox staat het weekend op de loonlijst bij Aston Marting Racing en Mike Hezemans is de enige Nederlander bij het Spyker Squadron. Dat RfH een Nederlandse bezetting heeft vind ik persoonlijk te gek, dat Spyker alleen Mike Hezemans laat rijden vind ik minder. Dat de #85 Spyker bezet is door de coureurs van het Speedy Spyker team uit de Le Mans Endurance Series moet wel een "deal" zijn, en hoewel veelbelovend niet 'the way to go' als je het mij vraagt. En Mike Hezemans vind ik een hondenlul (is dat ook meteen gezegd). Gelukkig hebben we Jan Lammers nog, toch wel zo'n beetje onze nationale Le Mans coryfee.

Hopen dat RfH en Spyker de finish halen, hopen dat Vergers een leuke race kan rijden in LM P2, hopen dat Peter Kox een podium plek pakt. Dat laatste moet na twee desastreuze jaren toch wel een keer gebeuren.

De (bijzonder fraaie) volledige lijst is op planetlemans.com (tip) te bekijken, hieronder de deelnemers met Nederlands tintje.

(c) planetlemans.com
pi_49745006
Het blijft jammer dat Porsche door de regels aan te passen niet mee kan doen, in de ALMS doen ze het namelijk zeer goed
  vrijdag 25 mei 2007 @ 00:47:15 #89
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_49747697
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 23:24 schreef FunnyName het volgende:
Het blijft jammer dat Porsche door de regels aan te passen niet mee kan doen, in de ALMS doen ze het namelijk zeer goed
De regels van de IMSA zijn er juist op gericht om de P2 klasse beter te laten zijn . In Le Mans is het zoals het hoort te zijn .

Bovendien wil Porsche in Le Mans niet concurreren met Audi.
pi_49748933
Jos Menten heeft de plaats van Liz Halliday ingenomen bij Modena. Goed voor Jos, alleen gemengde gevoelens hierbij. Op Sebring heel even staan praten met Liz, aardige dame!
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
pi_49750227
Jos Menten is snel, maar Liz Halliday is een chick (nou okay, een redelijke chick dan). Oordeel zelf met wie je liever een beschuitje zou willen eten (het bruine paard even buiten de beschouwing laten):

Jammer ja, misschien dat ze ergens anders nog een zitje kan regelen, er zijn er nog een paar (Barazi, Del Bello). Het zal wel een centen kwestie geweest zijn bij Team Modena...

Trouwens, het zou best weleens het laatste (fabrieks) optreden van het Spyker Squadron kunnen zijn. Dat zou ik dus echt zonde vinden, maar Spyker zit nu eenmaal tot aan de kin in de (financiele) stront. *bron*

"Michiel Mol zegt voor dit team, dat veel minder bekendheid geniet dan de renstal in de Formule 1, een koper te zoeken. Wanneer die niet wordt gevonden, dan is het aannemelijk dat deze kostbare marketingactiviteiten worden gestaakt."

Ga eerst maar eens races uitrijden in dat entertainment circusje waar de euro's in miljoenen verbrand worden...
  vrijdag 25 mei 2007 @ 12:02:00 #92
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_49758214
Mooie filmpjes! Ik ga maar niet teveel kijken anders zit ik hier nog wel een tijdje
Love will tear us apart (Joy Division)
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:58:55 #93
167723 sanni
Acima de seu
pi_49762613
Mischien offtopic maar kan iemand even uitleggen hoe men die 24 uur van Le Mans irl kan bijwonen en wat voor kosten je allemaal moet maken om er te geraken (kaartjes/toegang vip deck e.d.) en...of je dan ook daadwerkelijk bij de pits kunt langswippen.
pi_49865754
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:58 schreef sanni het volgende:
Mischien offtopic maar kan iemand even uitleggen hoe men die 24 uur van Le Mans irl kan bijwonen en wat voor kosten je allemaal moet maken om er te geraken (kaartjes/toegang vip deck e.d.) en...of je dan ook daadwerkelijk bij de pits kunt langswippen.
Helemaal niet off-topic. Retourtje Le Mans met de auto is zo'n 1300 kilometer plus een kleine ¤100 aan peage. Meest toegankelijke camping is Beauséjour, ¤40 voor woensdagochtend (voor-) tot maandag na de race (waarschijnlijk nu nog wel kaarten te krijgen). Toegang is ¤65,- voor het hele weekend. Vrijdag pitwalk. Verder is het één groot feest, geen Ferrari tegen McLaren (oid) zoals in de F1
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
pi_49865921
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 04:02 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:"Michiel Mol zegt voor dit team, dat veel minder bekendheid geniet dan de renstal in de Formule 1, een koper te zoeken. Wanneer die niet wordt gevonden, dan is het aannemelijk dat deze kostbare marketingactiviteiten worden gestaakt."

Ga eerst maar eens races uitrijden in dat entertainment circusje waar de euro's in miljoenen verbrand worden...
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het financiëel gezien allemaal zo'n vaart niet loopt, de media blaast het schijnbaar graag op. En dat van de F1..., tja, gisteren Monaco gekeken op ITV, de Spykers kwamen slechts twee maal in beeld. Beide toen ze uitvielen. Er is daar nog veel werk te doen
.
pi_49952224
Liz Halliday confirmed in Noel Del Bello Courage

Heeft ze toch nog een zitje weten te strikken voor haar derde Le Mans op rij. Vanina Ickx (dochter van, inderdaad) is er dit jaar trouwens weer niet bij, de laatste Le Mans voor deze snelle brunette was in 2005. Gebrek aan vrouwelijk schoon op Le Mans? Nee nee! Gelukkig hebben we de Hawaiian Tropic Girls nog!

Mijn kostenplaatje ziet er als volgt uit:
E65,- Met 5 man in 2 auto's (diesel+benzine) 1.300km incl. tol & 2x camping - circuit v.v.
E12,- Camping Municipale de Beaumont sur Sarthe (top gemeente-camping, ca. 2 euro p.p. per nacht!)
E20,- BBQ eerste avond
E61,- Toegang circuit
E61,- Tribune 34, boven de pits (kaarten gaan tot 95 euro)
E50,- Eten en drinken op het circuit (kun je zo gek maken als je wilt)
E50,- Eten en drinken buiten het circuit (idem)
E80,- Merchandising aankopen (caps, shirts, ik kan het niet laten, het moet mee...)

E460,- Pitwalk, haha, ik ga vrijdagmiddag wel, gratis met het toegangskaartje!

Met 400 euro ben ik dus uit en thuis. Voor datzelfde geld heb je een F1 kaartje voor Tribune Silver 1/2 op Spa-Francorchamps. F1 is leuk, maar Le Mans duurt 24 uur (bijna een compleet F1 seizoen!), is voordeliger en sfeervoller. Toen ik in 2001 zowel Le Mans als de F1 op Spa heb bezocht, is er eentje een jaarlijks uitje geworden en dat was niet de F1!

Komende zondag de testdag op het 13 kilometer lange circuit, wie pakt de hoogste snelheid, de snelste race ronde, is de Spyker competatief, hoe comfortabel zit Jeroen Bleekemolen in de RfH Dome? Zondag om 18:00 weten we het!

PS Aardig lijstje (pdf) van de A.C.O. met 24 redenen om dit jaar naar Le Mans te komen: *klik*
pi_50093996
De resultaten van de eerste test!

1 Pesca valt niet tegen maar ik denk niet dat er al maximaal gereden is. Het gaat weer erg hard!
pi_50103735
Dikke TVP.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_50116159
We kunnen redelijk tevreden zijn met de test resultaten van zondag.

In P2 heeft Michael Vergers met de Barazi Epsilon de snelste tijd binnen de klasse neergezet, weliswaar gedeeld met de andere Barazi Epsilon (!). Tijd: 3:39:016

In GT1 heeft Peter Kox de DBR9 een tweede plek weten te bemachtigen, tussen de Corvettes in. Tijd: 3:50:848. Ook in GT1, Jos Menten in de Modena Aston-Martin, waarbij hij de snelste van de drie bestuurders was (Christian Fittipaldi en Antonia Garcia) en uiteindelijk achtste in de klasse werd.

In P1 is Racing for Holland, met Jan Lammers aan het stuur, de op-een-na snelste benzine deelnemer. De top 7 is: Peugeot, Audi, Audi, Pescarolo, Peugeot, Audi, RfH. Tijd: 3:34:035.

Michael Vergers snelste binnen het team, Peter Kox snelste, Jos Menten snelste, Jan Lammers snelste.

Peugeot trots op de snelste trainingsronde (3:26:707!), Audi heeft vast nog een paar seconden achter de hand, Pescarolo knap vierde, en Jan Lammers denkt nog 2 seconden sneller te kunnen zijn. Het optimisme en de volhardendheid van die vent (51 jaar inmiddels!), het is niet voor niets zijn 20e (!) Le Mans deelname. Nog een jubilaris, Peter Kox, de Eindhovenaar doet voor de 10e keer mee.

En zijn we dan niet een team vergeten? Oh ja... Het Spyker Squadron.

Over-all: 50e en 52e, in de klasse 9e en 11e... Er zit vast nog wel wat in, maar een tijd van 4:09 is te langzaam wanneer de top 3 in GT2 tijden van 4:01 - 4:02 neerzet... Maar het is wel een onwijs mooie auto, en hij klinkt fantastisch.

Foto's zijn te vinden op:
Planetlemans.com - Official Le Mans site - Endurance-info.com

En de complete lijst van zondag: *klik* en de definitieve deelnemers lijst *klik*

Die Aston-Martins met die witte daken, de Murcielago, die Flying Lizard 997 GTR3-RSR! En dan te bedenken dat ik er eind volgende week bij ben!

[ Bericht 1% gewijzigd door Rool.and.the.Gang op 05-06-2007 03:11:02 ]
pi_50243028
Verplichte kost voor de Le Mans Beginner en ook voor de echte fans natuurlijk :

http://www.totalsportscar.com/caguide/caguide2007.pdf

ISM Drinking for Holland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')