De personenwagendivisie is afgestoten, Fuso is nog voor 100% van DaimlerChrysler. Volvo, haar grootste concurrent, heeft namelijk al jaren een oogje op Fuso.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Fuso is inderdaad de truckdivisie van Mitsubishi Japan (MMC). Het is inderdaad Japans maar geen 100% dochter van Mercedes meer....sinds het schandaal dat Mitsubishi Fuso is overkomen (losrakend wiel waarvan het gebrek vooraf bekend was maar niet werd opgelost) heeft Mercedes het afgestoten....
Hier verder: Planes, Trains & Automobiles
Dit:quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wat moet Volvo met Fuso?
Dat is iets anders wat destijds werd beweerd door het topmanagement van de personenwagendivisie toen de reorganisatie (revitalisation-plan) werd ingeluid. In denk dat ik zelfs nog wel ergens notulen heb liggen van vergaderingen destijds. Ik werkte in die tijd bij het Europees hoofdkantoor van Mitsubishi....quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De personenwagendivisie is afgestoten, Fuso is nog voor 100% van DaimlerChrysler. Volvo, haar grootste concurrent, heeft namelijk al jaren een oogje op Fuso.
En goed rijden dat die Canters doenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dit:
[afbeelding]
Haar gat in de lichte klasse opvullen met de wereldwijd goedverkochte Canter... Deze foto is zelfs bij een Volvo truckdealer genomen....
Geen gerucht maar een feit:quote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:04 schreef ThaFreak het volgende:
zal zo even een op in elkaar sleutelen![]()
als iemand roddels heeft oid graag plaatsen dan maakt ik er plaats voor in de OP zodat we hem gaande dit jaar lekker kunnen vullen![]()
De personenwagendivisie heeft er op zich weinig meer mee te maken dus. Op de IAA van eind 2006 stond Fuso gewoon tussen Mercedes-benz, Freightliner en Western Star om de verschillende zware bedrijfswagenmekrn van DaimlerChrysler te tonen....quote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is iets anders wat destijds werd beweerd door het topmanagement van de personenwagendivisie toen de reorganisatie (revitalisation-plan) werd ingeluid. In denk dat ik zelfs nog wel ergens notulen heb liggen van vergaderingen destijds. Ik werkte in die tijd bij het Europees hoofdkantoor van Mitsubishi....
Oke, zal wel een vorm van niet helemaal juist voorlichten zijn geweest destijdsquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De personenwagendivisie heeft er op zich weinig meer mee te maken dus. Op de IAA van eind 2006 stond Fuso gewoon tussen Mercedes-benz, Freightliner en Western Star om de verschillende zware bedrijfswagenmekrn van DaimlerChrysler te tonen....
Goede OPquote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:43 schreef ThaFreak het volgende:
genoeg aan de op gewerkt voor vandaag![]()
zal morgen eens het vorige topic nakijken voor leuke info die er al in kan![]()
Met zo'n ding de Dakar mee doenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dit:
[afbeelding]
Haar gat in de lichte klasse opvullen met de wereldwijd goedverkochte Canter... Deze foto is zelfs bij een Volvo truckdealer genomen....
crashfoto's van Henkquote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:43 schreef ThaFreak het volgende:
zal morgen eens het vorige topic nakijken voor leuke info die er al in kan![]()
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:29 schreef dakarspecialist het volgende:
hier de eerste foto's van de geheel aangepaste man truck van stacey
zie rally plaate en kenteken op de gril,deurnummers en reclame bord
en dak nummer dit is truck 508
alle truck komen van dit jaar en vorig jaar
[afbeelding]
groeten dakarspecialist
Netjes gedaan [14.gif]quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:29 schreef dakarspecialist het volgende:
hier de eerste foto's van de geheel aangepaste man truck van stacey
zie rally plaate en kenteken op de gril,deurnummers en reclame bord
en dak nummer dit is truck 508
alle truck komen van dit jaar en vorig jaar
[afbeelding]
groeten dakarspecialist
quote:groeten uit .... dakar
Dakar bestaat uit helden. Natuurlijk zijn er de helden van vandaag. Bij mij aangevoerd door Miriam Pol, Thomas de Bois en niet te vergeten Teus Visser. Misschien mag ook Evert Kroon niet ontbreken omdat ik zeker weet hoeveel hij heeft afgezien.... Maar er zijn echt ook helden uit het verleden. Gerard Jimmink op de motor, Jan de Rooy met de truck en Kees Tijsterman in de auto met vrouw Mieke.
Kees gaat weer naar Dakar. Hij gaat een snelle service auto rijden en de preparatie van de auto's van Team Jacobs voor zijn rekening nemen... Morgen in de krant van zondag brengt mijn schrijvende Dakarheld Coo Dijkman een exclusief verhaal. Welkom terug Kees, helaas zonder Mieke, ik vind het super gaaf.
Dank je!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:51 schreef Peterselieman het volgende:
Op de 108 reed in 2006 Laurens Conijn van Terschelling. Het is een Yamaha WR 450
Zie ook: http://www.vlieree.nl/web/dakar/index.htm
Waar ligt datquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:59 schreef dakarspecialist het volgende:
9 juni dakardag in ederveen
schijnt dat allen nederlanders aan wezig zullen zijn
en er komt een groot parcour
groeten dakarspecialist
Maar; bouw je die dingen nou van scratch, of pas je bestaande modellen aan?quote:Op maandag 12 maart 2007 19:21 schreef dakarspecialist het volgende:
hier weer twee nieuwe modellen
ginaf vink dakar 2007 en de ginaf nederland dakar 2004
[afbeelding]
[afbeelding]
groeten dakarspecialist
En dat ligtquote:Op dinsdag 24 april 2007 18:10 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Google; eerste hit. Noordelijk van Veenendaal![]()
UTFS!quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:35 schreef existenz het volgende:
[..]
En dat ligt
Alles boven utrecht, amsterdam en ten westen van uitrecht / arnhem is buitenland.
Dan zou je het moeten kennen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:35 schreef existenz het volgende:
[..]
En dat ligt
Alles boven utrecht, amsterdam en ten westen van uitrecht / arnhem is buitenland.
Was Hans Bekx ook aanwezig ?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:46 schreef dakarspecialist het volgende:
jep was tevens de voorstelling over dakar 2008
tijden ,datums,regelementen,enz
veel nieuwe gezichten gezien en enkele oude bekenden
zoals het er voor stond en alle nederlanders kunnen deelnemen zal nederland weer een plaatsje stijgen in de top 3 en tweede land worden van deelnemers
groeten dakarspecialist
Kijk, dat vind De Rooy interessant...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:12 schreef dakarspecialist het volgende:
- free usage of homologated components (engines, gearboxes, axles) from whoever else
- no need for a series production (one piece is enough!)
- distance axle-clutch 1,40 m (!!!)
- equidistant side bars of the frame (the frames of Stacey and Bekx are no longer eligible)
- metal cab
- free brakes and shock absorbers
- free springs and axle mounting (only independnt wheels must be series ones)
- closed superstructure (not one serving as digestory of the engine)
- minimum weight 8800 kg (too bad, the original proposal was 9 tons)
Gerucht gaat dat Bekx alles te koop/verkocht heeftquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:12 schreef dakarspecialist het volgende:
ja bekx was aanwezig
en de geruchten van de ooy en scania kan ik bevestigen ook dit gehoort
groeten dakarspecialist
Als ik me niet vergis heb ik ik op dit forum gelezen dat alles verkocht is aan Frits van Eerd.quote:Op zondag 13 mei 2007 09:32 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
Gerucht gaat dat Bekx alles te koop/verkocht heeft
Dat is een rare lokatie als Van Eerd het gekocht heeft. Van Eerd heeft namelijk al zijn activiteiten rond Veghel gestationeerd.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:12 schreef jerommeke88 het volgende:
Ik was van de week even in Apeldoorn en daar stonden twee oude trucks van Hans Bekx!
Betrof de Hogekampweg!
Autotrack was toch de hoofdsponsor.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:24 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat is een rare lokatie als Van Eerd het gekocht heeft. Van Eerd heeft namelijk al zijn activiteiten rond Veghel gestationeerd.
Van Eerd is overigens hoofdsponsor van Van Deijne (ieg vorig jaar).
Ja, er is inmiddels al getest geloof ik met de oude wagen van de belg Henrardquote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:10 schreef Snelwagen het volgende:
http://www.bkracing.nl/Bk_video/0_knop_Vickin_test_buggy.jpg
Michel de Groot op 4 wielen?![]()
Chrono Sport is het team van Henrard zelf?quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:42 schreef dakarspecialist het volgende:
de buggy van henrard word momenteel door cronosport gebouwd en aangepast
zij gaan meer buggys bouwen voor de verhuur
dus alles is mogelijk
groeten dakarspecialist
http://www.kronosracing.com/en/presentation/news01.htmquote:Kronos Racing and Stéphane Henrard to work together
Belgian off-road rally driver Stéphane Henrard, (6th overall in ‘Dakar’ in 2003) and Kronos Racing have decided to gather their mutual motorsport experience.
Expert in the discipline, Stéphane Henrard will prepare two VW TDI buggies at Kronos Racing workshops in Naninne, with which a serial of tests and one race will be conducted in the aim to prepare for the forthcoming 2007 ‘Dakar’.
Stéphane Henrard, a Belgian VW Club driver, will benefit from the infrastructure and the know-how of Kronos Racing, current leader of the rankings in the FIA World Rally Championship.
Stéphane Henrard
Kronos Racing is delighted to extend its skills with a new discipline alongside such an experimented driver.
In the near future, this collaboration between Stéphane Henrard and Kronos Racing will lead to be able to build and rent performing, reliable and reasonably priced off-road rally buggies.
Naninne, August 18th 2006
Porsche in Dakar 2008 ?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:41 schreef dakarspecialist het volgende:
kronosracing heeft afgelopen jaar de citroen van loeb in het wk rally's geheel voor hun rekening genomen
geruchten van uit porsche zij hebben een klanten auto gebouwd voor dakar 2008
groeten dakarspecialist
Ben bang dat je geen gelijk hebt Alexxxxx, volgens ik gehoord heb gaat De Rooy het vervoer voor Scania doen.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:12 schreef Alexxxxx het volgende:
Scania gaat niet weg bij Zandbergen, prestigekwestie
Volgens ik gehoord heb hebben we niks aanquote:Op woensdag 30 mei 2007 11:52 schreef Koebus het volgende:
[..]
Ben bang dat je geen gelijk hebt Alexxxxx, volgens ik gehoord heb gaat De Rooy het vervoer voor Scania doen.
quote:]Marcel van Vliet naar GINAF Rally Power
Het GINAF Rally Power Team staat ook in 2008 met twee wedstrijdtrucks aan het vertrek van Le Dakar. Naast Wuf van Ginkel (afgelopen editie vierde in het vrachtwagenklassement) zal Marcel van Vliet in de komende editie van ’s werelds zwaarste rally als coureur de kleuren van GINAF verdedigen.
De 36-jarige Van Vliet vervangt daarbij Arjan Brouwer, die vorig jaar voor het Ederveense team nog naar de achtste plaats stuurde en tevens goed was voor twee etappe-overwinningen.
Het vertrek van Brouwer was onverwacht. “We zijn goed uit elkaar gegaan. Er waren wat verschillen van inzicht, waardoor we hebben besloten de samenwerking te beëindigen. We kunnen elkaar recht in de ogen kijken en het is best mogelijk dat Arjan in de nabije toekomst met steun van GINAF een eigen team opzet”, verklaart teammanager Edwin van Ginkel het opstappen van de oud-motocrosser uit Zwartebroek.
Van Ginkel presenteerde gisteren in Ederveen Marcel van Vliet als vervanger. Van Vliet, woonachtig in Dubai en daar een florerend vrachtwagenbedrijf aansturend, verdiende in het verleden al zijn sporen in de Dakarrally en toonde zich uitermate enthousiast over de geboden kans.
“Dit is een unieke mogelijkheid, die me onverwachts door GINAF is geboden. Na een 24ste plaats samen met Marc Wams in een Bowler in 2005, ben ik overgestapt naar de trucks. Het afgelopen jaar viel ik na drie etappes uit, als tweede rijder in het DAF-team van Hans Bekx. Het jaar daarvoor mochten we door problemen bij de keuring niet eens vertrekken. Na al die tegenslag had ik het even helemaal gehad met Dakar. Maar de nu geboden kans om achter het stuur te kruipen van deze prachtmachine heeft mijn enthousiasme weer helemaal doen oplaaien. Ik sta serieus te popelen van ongeduld om mijn eerste testkilometers te rijden, ik voel me als een kind in een snoepwinkel”, reageerde Van Vliet opgetogen.
Naast Van Vliet komt ook Dakar-veteraan Anne Kies het GINAF Rally Power-team versterken. Kies, in 1983 ooit al eens vierde als motorcoureur, reed twee jaar geleden ook al eens met een GINAF door de Afrikaanse woestijn. Komend seizoen neemt hij binnen het GINAF Rally Power-team de plaats over van Frits Kiggen, als chauffeur van de snelle assistentietruck.
De 54-jarige voormalige politieman uit het Groningse Appelscha heeft inmiddels al elf Dakarrally’s achter de rug en weet waar hij aan begint. “Toch is dit weer anders, want zo’n snelle truck heb ik nog nooit tot mijn beschikking gehad. En de opdracht is niet misselijk. Ik moet kalm aan doen en de boel heel houden, maar daarbij wordt wel van me verwacht dat ik vlak achter onze twee wedstrijdtrucks zit in de wedstrijd, om in geval van nood direct assistentie te kunnen verlenen”, grijnsde Kies gisteren in Ederveen.
Een uitgesproken kopman heeft het GINAF Rally Power niet voor de komende editie van ‘Le Dakar’. “Dat bepalen we tijdens de wedstrijd”, voorziet teammanager Edwin van Ginkel. Wuf van Ginkel, Willem Tijsterman en Richard de Rooij bemannen de eerste wedstrijdtruck, Marcel van Vliet, Simon Koetsier en Gerard van Veenendaal vormen de bemanning van de tweede GINAF-racetruck.
Le Dakar 2008 vertrekt op 5 januari vanuit Lissabon en eindigt na twee weken strijd bij het Lac Rose in Dakar. Edwin van Ginkel: “Onze ambities hebben we noodgedwongen moeten bijstellen. We zijn vorig seizoen begonnen met een driejarenplan, waarbij we echter alle doelen direct hebben overtroffen. Als we de lat nu dan toch hoger moeten leggen, dan komen we automatisch uit op een podiumplaats. Daar gaan we dus voor.”
Bron: GINAF Rally Power
quote:Dakar 2008: Update
Geschreven door Gert-Jan Veenendaal
woensdag 30 mei 2007
Het is bijna juni en de Dakar geruchtenstroom draait alweer op volle toeren. Over en weer zijn er bevestigde en onbevestigde berichten van teams en rijders. Eind volgende week zal Rallymaniacs komen met een eerste overzicht van de teams en rijders. Het is inmiddels duidelijk dat een individuele rijder weinig kans maakt op een plek op de startlijst en daardoor zien we de samenstelling van enkele grote teams.
Vooral bij de motoren is het zaak om aansluiting te zoeken bij een groot team. Dit vergroot de kans op inschrijving en dus deelname. Maar ook auto equipes zijn niet zeker van deelname dus ook hier is de trend van teamvorming merkbaar.
Op internationaal vlak was er gisteren een opvallend nieuwtje te melden over de familie McRae. Het is bekend dat Colin zich bezighoudt met de ontwikkeling van de Z4, een rallyauto concept dat net onder de huidige WRC staat. Vader Jimmy en broer Alistair presenteerden gisteren de nieuwe McRae Enduro. Op het eerste gezicht lijkt de auto op een kleinere versie van de Volkswagen Touareg. De krachtbron in de Enduro is een V6 2.7 liter turbo-diesel die rond de 240 pk levert.
Het nieuwe model moet volgens Alistair McRae het gat dichten tussen de T2 en T1 klasse. Om het project een wereldwijde impulse te geven start in 2008 een nieuw kampioenschap dat het 2008 Pirelli McRae Enduro Trofeo gaat heten. Het kampioenschap zal bestaan uit 3 FIA Rallyraids en 3 FIA Baja's.
Niet geheel ontoevallig rijdt Colin McRae dit weekend de Transiberico rally in Portugal. Hij zal dat doen voor Overdrive Nissan uit Belgie. Of McRae ook Dakar gaat rijden voor overdrive is onzeker omdat al reeds 2 namen vastliggen voor de equipe van Gregoire de Mevius. Ook Freddy Loix is genoemd als derde rijder. Daarmee lijkt voor Colin geen plaats meer vrij bij Nissan. Niet ondenkbaar is dat Colin en Alistair McRae met de nieuwe Enduro in de Dakar zullen starten.
Overiges is er nog een andere optie nu Jutta Kleinschmidt niet meer voor X-Raid BMW zal rijden. De Duitse die in 2001 nog Dakar won zou op zoek zijn naar een nieuw team en geruchten over een link met Mercedes doen de ronde. Opvallend genoeg is Kleinschmidt ook in verband gebracht met MAN op een racetruck te gaan besturen.
Ik zou het niet weten, ik val dit jaar buiten de boot qua informatiequote:Op zondag 3 juni 2007 13:48 schreef Baan1980 het volgende:
Onderstaand bericht komt van Rallymaniacs. Jutta Kleinschmidt wordt genoemd als opvolger / teamgenoot van Stacey!!! Zou JosvG hier iets meer over kunnen vertellen misschien(of binnen hoelang er nieuw nieuws komt)
[..]
Zo groot is Ederveen niet en er zal voldoende richting worden aangegeven! (volg anders de borden naar de voetbalclub Advendo '57). Ederveen ligt tussen Ede en Veenendaal dichtbij de A30/A12/N224 (vanuit Utrecht A12 afslag McDonalds, onder de snelweg door (linksaf dus bij de verkeerslichten) en de borden Ederveen volgen)quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:14 schreef Alleskids het volgende:
Heeft iemand het specifieke adres waar volgende week zaterdag de dakardag wordt gehouden in Elderveveen ? Of wordt het ruim van te voren langs de wegen aangegeven ? Thanks
quote:Op maandag 11 juni 2007 19:11 schreef Chrismo het volgende:
Reed ik net rond half 6 naar huis op de A12, komt ineens een truck van Van Ginkel de snelweg op
ter hoogte van de N11 (richting Utrecht). Wat is zo'n ding hoog van dichtbij!
Ik ga echt NOOIT weer!quote:
Is al bekend met welk merk vrachtwagens De Rooy gaat rijden?quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:49 schreef dorpsgek het volgende:
Red Bull nieuwe sponsor de Rooy ??
Ik neem aan dat ze weer met GINAF's gaan, alleen met een aander motorblok denk ik.quote:Op donderdag 28 juni 2007 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is al bekend met welk merk vrachtwagens De Rooy gaat rijden?
Dat van Willemsen vind ik echt een goede mop.
De Rooy gaat niet met Scania en niet voor Red-Bull rijden.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:25 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze weer met GINAF's gaan, alleen met een aander motorblok denk ik.
Anders zouden ze waarschijnlijk ook niet op de Dakardag verschenen zijn als ze niet met GINAF verder zouden gaan
Zover ik het weet komt Team De Rooy, Team Ginaf en het Team van Finstral en misschien Hans Bekx.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:45 schreef TheOneAndOnly het volgende:
weet iemand welke dakar wagens naar de zwarte cross komen?
Moet ik hieruit opmaken dat KAMAZ niet van de partij is in de Dakar van 2008 ?quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:21 schreef Alleskids het volgende:
Vladimir Chagin/Tchaguine/Henk is weer helemaal de oude, zowel mentaal als fysiek. Hij heeft de 2e ronde, de 1e dieopenstond voor de T4 trucks , laten schieten. De Kharzarsky Steppe die gewonnen werd door Mardeev voor Nikolaev. Maar Chagin gaat binnenkort meedoen, en dus winnen, aan de Silk Road Rally is Astana, Kazachstan. T4 tegenstand komt 2 zakenmannen/partime rally coureurs Anborisov en Methiev, beide toch redelijk succesvol in het Russisch Cross Country Kampioenschap, met de 2003 Kamaz trucks.
Stacey, (Gerard) De Rooy en consorten zijn dus gewaarschuwd voor 2008.
Nee natuurlijk niet, dat kunnen ze niet maken.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:05 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
Moet ik hieruit opmaken dat KAMAZ niet van de partij is in de Dakar van 2008 ?
Dit is een van de redenen waarom Kamaz zo sterk is. De Rooy, MAN, enzovoort zouden ook meer rally's moeten doen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:21 schreef Alleskids het volgende:
Vladimir Chagin/Tchaguine/Henk is weer helemaal de oude, zowel mentaal als fysiek. Hij heeft de 2e ronde, de 1e dieopenstond voor de T4 trucks , laten schieten. De Kharzarsky Steppe die gewonnen werd door Mardeev voor Nikolaev. Maar Chagin gaat binnenkort meedoen, en dus winnen, aan de Silk Road Rally is Astana, Kazachstan. T4 tegenstand komt 2 zakenmannen/partime rally coureurs Anborisov en Methiev, beide toch redelijk succesvol in het Russisch Cross Country Kampioenschap, met de 2003 Kamaz trucks.
Stacey, (Gerard) De Rooy en consorten zijn dus gewaarschuwd voor 2008.
Kamaz is een profteam, die het hele jaar fulltime rally rijden. Elke Nederlander die meedoet aan Dakar heeft een eigen bedrijf waar ze fulltime mee bezig zijn, en doen Dakar in de avonduurtjes.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit is een van de redenen waarom Kamaz zo sterk is. De Rooy, MAN, enzovoort zouden ook meer rally's moeten doen.
Er word ook al gepraat over een MAN fabrieksteam (een duits/oostenrijks team)quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit is een van de redenen waarom Kamaz zo sterk is. De Rooy, MAN, enzovoort zouden ook meer rally's moeten doen.
Maar laat dan Hugo Duisters met een DAF enkele rally's rijden om de truck bullet proof te maken.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:31 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Kamaz is een profteam, die het hele jaar fulltime rally rijden. Elke Nederlander die meedoet aan Dakar heeft een eigen bedrijf waar ze fulltime mee bezig zijn, en doen Dakar in de avonduurtjes.
Ik heb gehoord dat hij een handjevol tegen een lage prijs kon kopen. Jan is nooit merkgebonden, alleen geldgebonden dus zal hij ze wel kopenquote:
Hugo Duistersquote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:00 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar laat dan Hugo Duisters met een DAF enkele rally's rijden om de truck bullet proof te maken.
Wat is er mis met Hugo Duisters ?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:25 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hugo DuistersJe denkt toch niet dat hij de skills heeft om een Dakar truck rijklaar te krijgen?
100% van jouw ex collega's zeggen wat andersquote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:05 schreef Baan1980 het volgende:
Er zit een heel verschil tussen Getronics en Getronics PinkRoccade existenz
(GPR is Nederlands, Getronics is wereldwijd en daar zit het probleem hoofdzakelijk...)
Nu weer ontopic
Nou dat je dit zegt. Het was volgens mij een 3-jarig project en afgelopen Dakar was het 3e jaar.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:24 schreef dorpsgek het volgende:
Was het contract tussen TRIDEC en MAN ook niet afgelopen vorig jaar ?
Mischien weet Jos v G. er wel meer van ?
Bron: www.deijnedakar.nlquote:De voorbereidingen voor de 30e editie van Le Dakar zijn in volle gang! Ook Team van Deijne heeft zich voor de komende editie ingeschreven en wacht op een bevestiging vanuit de organisatie.
Telde het team vorig jaar nog twee Mitsubishi’s, en twee Ginafs, dit jaar is er veel veranderd. De beide Mitsubishi zijn onverslijtbaar en zullen ook in 2008 het Afrikaanse zand bestormen. De T4 4x4 Ginaf racetruck is uit het team verdwenen. Hiervoor zijn maar liefst twee T4 DAF’s in de plaats gekomen.
Bovendien zijn het niet zomaar DAF’s, de beide T4 racetrucks hebben Dakar ervaring opgedaan in het team van Hans Bekx. Om het Ginaf toch naar de zin te maken is er echter wel een extra T5 Ginaf aangeschaft. Deze 6x6 wordt op het moment bij Hamer in Apeldoorn rally-klaar gemaakt. Om al deze voertuigen te bemannen is het team uitgebreid van tien naar zestien personen.
Omdat het in het team nog niet hard genoeg gaat wordt er langzaam maar zeker een snufje
Formule 1 aan het team toegevoegd. Dit gebeurt in de persoon van niemand minder dan Frits van Eerd. Frits heeft een fraaie verzameling Formule 1 auto’s en verbrandt hiermee regelmatig rubber op vele Europese circuits. Het rally gebeuren is Frits met de paplepel ingegoten gezien zijn sterke resultaten in het verleden (o.a. Nederlands Kampioen 2006). Om Frits in bedwang te houden is Peter Maessen (B) als navigator aangetrokken. Peter kent met zijn 15 jaar ervaring, de Dakar op zijn duimpje. Technische hulp komt van Eimbert Timmermans die doorschuift vanaf de T5 GINAF. Naast een hoge klassering van Tonnie en Wouter zijn er ook hoge verwachtingen van Frits en zijn bemanning.
De tweede racetruck wordt bemand door Dakarcrack Paul Verheyden, bekend van het Autotrack.nl- Team Van Deijne 2006, samen met de man die ’s nachts nog van een L 200 droomt Thijs Daandels. Het is nog niet bekend wie als navigator op de tweede T4 meegaat. Beide DAF’s 4x4 T4 zijn ingeschreven in de truckwedstrijd waarbij Frits van Eerd voor het klassement zal gaan en Paul en Thijs snelle service voor zowel de Mitsubishi L200 Evo III en de ander T4 DAF moeten verlenen.
Het serviceteam in de GINAF’s wordt gevormd door de ervaren Peter Bell, Ronald Schoolderman en Theo van de Rijt. Rookie Aart Schoones begint in de assistentie truck aan zijn eerste Dakar.
Waar haal je dit vandaan?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 07:46 schreef Koebus het volgende:
Stacey gaat komend jaar weer van start met een eigen MAN, met ondersteuning van MAN nederland.
De truck word op dit moment gebouwd in Best.
http://www.finstral-rally.com/content.php?id=220quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Finstral dit jaar wle met de Axor? (mooi ding, zag m laatst)
Dit heb ik van iemand van MAN.quote:
Finstral heeft voor 2008 2 axor's, 1 wedsrtijd en 1 service.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Finstral dit jaar wle met de Axor? (mooi ding, zag m laatst)
Interessant, maar zo ver als ik het heb gehoord staan de trucks nog altijd ongemoeid in de loods bij MAN best.quote:Op woensdag 11 juli 2007 07:54 schreef Koebus het volgende:
[..]
Dit heb ik van iemand van MAN.
Bernard de Kinderen en Johan van Gestel werken nu voor MAN Nederland en zijn nu dagelijks bezig met het bouwen van een nieuwe truck. Dit gebeurd op een locatie in Best.
En de samenwerking tussen Hans Stacey en Tridec zal niet verder gaan.
Met de oude trucks word ook niks meer gedaan.quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:11 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Interessant, maar zo ver als ik het heb gehoord staan de trucks nog altijd ongemoeid in de loods bij MAN best.
www.pitstop.tvquote:Dakar - VW weer met 4 Touaregs aan de start
Volkswagen komt opnieuw met 4 officiële Touaregs aan de start van de Dakar. In de editie 2008 van de woestijnrally krijgen vaste rijders Carlos Sainz, Giniel de Villiers en Mark Miller het gezelschap van de Duitser Dieter Depping.
Drievoudig Duits rallykampioen Depping heeft de afgelopen maanden uitgebreid getest met de Touareg. Begin januari is Depping aan zijn derde Dakar toe. De 40-jarige Duitser debuteerde in 2003 met een VW en was in de Dakar 2007 opnieuw voor VW aan het werk als rijder op één van de racetrucks van het team.
Naast het fabrieksteam runt Lagos weer een semi-officiële Touareg voor Carlos Sousa.
Bron: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=7734quote:Het team dat de Dakar rally in 2007 heeft gewonnen bij de trucks, Team Exact-MAN, heeft zich ingeschreven voor de Dakar Rally 2008. Vanaf dit jaar gaat het team onder de naam MAN WITH A MISSION B.V. als officieel onderdeel van MAN Truck & Bus BV verder en zal zodanig als semi-fabrieksteam aan de start van de Dakar Rally 2008 verschijnen. Om de ambitieuze doelstellingen van het team te kunnen verwezenlijken is ex vice-president MAN Nutzfahrzeuge A.G. en oud autosport commentator FRED VAN PUTTEN aangetrokken als Team Manager. Hij zal het team professioneel begeleiden tijdens deze nieuwe challenge onder de naam MAN WITH A MISSION PART 2. Hans Stacey zal met startnummer 500, als eerste rijder van het team aan de start verschijnen. Begin september zullen de nieuwe structuur van het team, de rijders, het serviceteam, de sponsors en partners bekendgemaakt worden
Is er nog iets vernomen over dit gerucht?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:09 schreef Koebus het volgende:
[..]
De Rooy gaat niet met Scania en niet voor Red-Bull rijden.
En er gaan geruchten dat de onafhankelijke vering volgend jaar ook niet mag, en dat alleen Tatra mag er mee rijden. Er zouden van het systeem meer dan 100 auto's gebouwd moeten zijn om er mee te mogen rijden.
Dus zouden De Rooy en van Ginkel weer terug moeten naar de starre assen, wat een stap terug betekend.
Dit is geen gerucht.quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:22 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Is er nog iets vernomen over dit gerucht?![]()
Oh, kun je dat verduidelijken?quote:
De organisatie van Le Dakar maakt al jaren gebruik van Scania's als bezemwagen, al worden die langzaamaan vervanger door Renault Kerax-enquote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:20 schreef Dangel het volgende:
Scania is ook een prutser als t om terreinwagens gaat
Inderdaad, als het om achteraan meerijden gaat zijn ze nog NET bruikbaar.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:49 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
De organisatie van Le Dakar maakt al jaren gebruik van Scania's als bezemwagen, al worden die langzaamaan vervanger door Renault Kerax-en
Neem maar van mij aan dat het waar is, ik kan en mag mijn bronnen niet prijs geven.quote:
Wanneer doe jij mee?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie dicht bij het vuur zit, moet oppassen dat ie zn billen niet brand. je zult niet de eerste zijn die op zn flikker krijgt omdat ie een paar woordjes teveel in deze reeks heeft gepost.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie dicht bij het vuur zit, moet oppassen dat ie zn billen niet brand. je zult niet de eerste zijn die op zn flikker krijgt omdat ie een paar woordjes teveel in deze reeks heeft gepost.
Zie bovenstaande post..quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:09 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
Aah Jos is er ook weer, lang niets van vernomen.
Jos, hoe is het en weet je nog wat nieuws ?
Ik interpreteer het als:quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:31 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
MAN is weer van de partij, TRIDEC ook ?
Je bedoelt dat ik meer weet ?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik interpreteer het als:
"ik weet een heleboel, maar maak niet nog eens de fout te veel te vertellen"
Ik weet ook wel iets, maar ik zou het graag bevestigd hebben van JosvG.quote:
Omdat er nu eindelijk een autsportsubforum isquote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:26 schreef Traband het volgende:
Dit topic staat al vele delen lang in PTA, waarom zou hij nu ineens naar sport moeten?
Welke er nooit zou komen al zou pasen en pinksteren op 1 dag vallen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Omdat er nu eindelijk een autsportsubforum is
Juist niet daarheen, omdat Dakar meer is dan de auto- en motorsport alleen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Omdat er nu eindelijk een autsportsubforum is
Formule 1 is ook meer dan auosport......die redenering gaat niet op dus.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Juist niet daarheen, omdat Dakar meer is dan de auto- en motorsport alleen.
Exact: Tieten en lekkere wijven. Schopje B&H dus.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Formule 1 is ook meer dan auosport......die redenering gaat niet op dus.
Dit is btw mijn persoonlijke mening, die ik als user, en niet als mod, zeg, en derhlave geenzins een beslissing op welke manier dan ook.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Dakar is russen die vals spelen. Dakar is fransen die een hekel aan nederlanders hebben. Dakar is paella eten. Dakar is elke jaar een nieuwe buggy van Schelsser. Dakar is bizarre prototypes. Dakar is regelneukerij. Dakar is zandhappen. Dakar is genieten. Dakar is inspirerend (2010). Dakar is Brabant. Dakar is PTA.
De rest ligt al te pitten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:24 schreef JosvG het volgende:
Dakar laat mij voor het eerst 4 posts achter elkaar posten![]()
![]()
Met de motor meedoen moet je minimaal tellen op 50.000 euro.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:08 schreef Autoreply het volgende:
Iemand enig idee wat de deelnamekosten grofweg zijn? Ik wil ooit nog 's een keer meedoen (op de motor uiteraard), maar naar verluidt zijn de deelnamekosten astronomisch, op wat voor budget zou je moeten rekenen, 10.000 Euro aan totale deelname plus nog 's zoveel om een bruikbare motor te kopen, op te knappen en voor te bereiden?
Waarom met de officiële rally meedoen?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:08 schreef Autoreply het volgende:
Iemand enig idee wat de deelnamekosten grofweg zijn? Ik wil ooit nog 's een keer meedoen (op de motor uiteraard), maar naar verluidt zijn de deelnamekosten astronomisch, op wat voor budget zou je moeten rekenen, 10.000 Euro aan totale deelname plus nog 's zoveel om een bruikbare motor te kopen, op te knappen en voor te bereiden?
Hoe zijn die kosten dan opgebouwd? 50k lijkt mij wat veelquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 07:59 schreef Koebus het volgende:
[..]
Met de motor meedoen moet je minimaal tellen op 50.000 euro.
Inschrijfgeld, geen idee hoeveel dat is eigenlijk, maar behoorlijk wat.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:33 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Hoe zijn die kosten dan opgebouwd? 50k lijkt mij wat veel
10k naar ik meenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:37 schreef stinkie het volgende:
[..]
Inschrijfgeld, geen idee hoeveel dat is eigenlijk, maar behoorlijk wat.
Nee hoor, een antieker zelf opknappen kan voor een paar duizend euro makkelijk. Mijn XL500R heeft nog geen 700 Euro gekost en is ook weer als nieuw.quote:Motor kostje minimaal 20K
Zou je dat niet zelf mee kunnen nemen? Er zijn er genoeg die dat doen.quote:Inkopen bij onderhoudsteam,
Zoveel duur spul heb je niet nodig, met 2000 Euro voor gereedschap en reserveonderdelen kom je al een heel eind.quote:Materialen.
Een auto is dan ook een ander verhaal lijkt mij.quote:Vorig jaar lasik dat een budget team met auto al een 100K kostte....
En jij denkt dat die zonder problemen een paar duizend kilometer door de woestijn rijdt zonder problemen waar zelfs motoren die 10+ keer zoveel kosten nog problemen en veel onderhoud nodig hebben?quote:Nee hoor, een antieker zelf opknappen kan voor een paar duizend euro makkelijk. Mijn XL500R heeft nog geen 700 Euro gekost en is ook weer als nieuw.
Dan moet je dus ook een (vracht)auto meenemen inc personeel om dat ding te rijden ow en vergeet niet dat ook die wagen geschikt moet zijn voor het terrein en zelf ook nog onderhoud nodig kan hebben. Je kan natuurlijk ook budget stijl gaan en zelf anderhalf onderdeel in je rugzak meenmen, jouw opknap motor van een paar K trekt het toch wel...quote:Zou je dat niet zelf mee kunnen nemen? Er zijn er genoeg die dat doen.
Yep, achterop de bezemwagen.quote:Zoveel duur spul heb je niet nodig, met 2000 Euro voor gereedschap en reserveonderdelen kom je al een heel eind.
Een auto is natuurlijk duurder maar als een budget auto team al 100k kost dan is een budget motor team echt niet opeens 10x goedkoper, een groot deel van de basiskosten blijft.quote:Een auto is dan ook een ander verhaal lijkt mij.
Het kan op die manier ja. 2 jaar terug nog iemand die het met de meest klassieke Dakar motor ooit op die manier gedaan heeft. Maar dat is gewoon een trektocht door de woestijn. Kwam ook als laatste aan.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:53 schreef Autoreply het volgende:
[..]
10k naar ik meen
[..]
Nee hoor, een antieker zelf opknappen kan voor een paar duizend euro makkelijk. Mijn XL500R heeft nog geen 700 Euro gekost en is ook weer als nieuw.
[..]
Zou je dat niet zelf mee kunnen nemen? Er zijn er genoeg die dat doen.
[..]
Zoveel duur spul heb je niet nodig, met 2000 Euro voor gereedschap en reserveonderdelen kom je al een heel eind.
[..]
Een auto is dan ook een ander verhaal lijkt mij.
Worden die reglementen pas in september bekend? Dat kan toch niet. Hoe wil je in een paar maanden tijd een nieuwe truck bouwen?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:24 schreef Baan1980 het volgende:
In het AD van vandaag staat er een stuk over wie er met Dakar mee gaan doen dit jaar.
Hans Stacey gaat met 3 racetrucks + 1 assistentie. Stacey, Philippe Jacquot en Verhoeven.
De Rooy beslist pas per september als de nieuwe regelemente uitkomen of hij wel of niet meedoet.
En Hans Bekx rijdt idd met DakarSport. Of dat assistentie is of dat hij ook voor het klassement gaat staat er helaas niet bij........
Bij de motoren doen o.a. Jurgen van Goorberg (ex motorGP) en Loek Bodelier (ex 125cc WK) mee
Ik denk dat de regelementen voor een groot deel wel bekend zijn bij teams als de Rooy, zij het onofficieel.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Worden die reglementen pas in september bekend? Dat kan toch niet. Hoe wil je in een paar maanden tijd een nieuwe truck bouwen?
Bron: http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=6011&page=1&rubriek=quote:Na vele successen in de autosport in Nederland en België gaat Eurotech Racing de volgende stap zetten op de sportieve succesladder. Wim Noorman, Toon van de Haterd en Marc van den Berg zetten hun tanden in het grote raceavontuur van de Dakar Rally. ,,Onze ambitie is enorm’’, vertelt Wim Noorman vol trots. ,,We willen in 2008 veel leren en ervaring opdoen. Om de twee opeenvolgende jaren voor de titel in het truckers-klassement te gaan.’’
Zeer ambitieus
Om zijn ambitie kracht bij te zetten, heeft Noorman de MAN 4x4 truck FIA homologatie T4 4044 gekocht waarmee Geert Verhoeven reeds drie keer de Dakar Rally heeft gereden én gefinisht. ,,Deze truck heeft dus al bewezen de zware wedstrijd door de woestijn aan te kunnen. Dat is belangrijk, omdat de komende rally – die in januari 2008 wordt verreden - nog langer en zwaarder is dan in voorgaande jaren. Zo telt de aanstaande Dakar liefst 6000 kilometer, terwijl de finish vorig jaar al na 4200 kilometer was. Daarom is een goede truck van levensbelang. En die hebben we!’’
Toptruck aankopen
De genoemde truck gaan Noorman c.s. gebruiken om in 2008 ervaring op te doen in de Dakar Rally. Om in de twee opeenvolgende jaren echt voor het kampioenschap te gaan, wil Noorman een nog betere truck aanschaffen. ,,En dan gaat de MAN 4x4 truck in 2009 en 2010 mee om ons als servicetruck te ondersteunen’’, aldus Noorman.
...
De piloot
Toon van de Haterd, de piloot voor Dakar 2008, heeft al jarenlang ervaring met Eurotech Racing. Zo won hij in 2002 diverse GT-wedstrijden. Ook in de volgende seizoenen vormde Van de Haterd een prima koppel met het Eurotech Racing-team. Of het nu om een wedstrijd ging uit het sterke Belgische Belcar-kampioenschap of 24 uurs-races op Le Mans of Zolder, Van de Haterd scoorde continu goed. Van de Haterd is een zeer veelzijdig coureur. Zo kwalificeerde hij tijdens de 24 uurs-race van Le Mans 1997 de wagen van Cor Euser in de top van de GT2-klasse.
De co-piloot
Ook Wim Noorman, aangewezen als co-piloot voor Dakar 2008, heeft jarenlang ervaring bij Eurotech Racing. Hij boekte diverse goede resultaten in de door het team zelf gefabriceerde wagens. Dit seizoen rijdt Noorman in de populaire Benelux Racing League.
De engineer
Marc van den Berg is naast co-piloot tevens de engineer van het Eurotech Racing Dakar-team. Van den Berg is sinds 1996 betrokken bij Eurotech, waar hij onder meer de rol van teammanager en engineer heeft. Hij heeft tevens de Marcos-wagens gebouwd, die hebben deelgenomen aan de Dutch Supercar Challenge en het Belgische Belcar-kampioenschap.
Sterke financiële basis
Ook op het financiële vlak wordt Eurotech Racing altijd goed ondersteund. Zo wordt het team reeds jaren uitstekend gesponsord door sterke internationale bedrijven als de Eurotech Group, Pezag en Techwork Recruitment Agency. Deze grote en financieel sterke firma’s hebben veel vertrouwen in het ambitieuze plan van Wim Noorman om de Dakar Rally te gaan rijden én in de toekomst te winnen!
Perfecte combinatie
Al met al weet Wim Noorman dat hij de perfecte combinatie voor Dakar heeft. ,,Naast een uitstekende groep coureurs en co-piloten, hebben we de zaak ook financieel, organisatorisch en technisch uitstekend op de rit. Tijdens de Dakar Rally krijgen we tevens ondersteuning van drie monteurs en een volgtruck. We hebben veel ambitie en gaan er helemaal voor!’’ In 2008 willen Noorman en Co veel leren en ervaring opdoen. ,,Om daarna voor de titel te gaan in de truck-klasse. Voor minder doen we het niet.’’
Veel vertrouwen
Volgens Wim Noorman heeft de organisatie van ’s werelds beroemdste rally veel vertrouwen in zijn verhaal. ,,Er hadden zich 25 tot 30 procent meer truckers ingeschreven dan de organisatie in 2008 kan laten starten. En ondanks deze enorme overschrijving, mogen wij van start gaan. Ik ben heel blij. Hier heb ik van gedroomd! We zijn ons al druk aan het voorbereiden. Want het wordt natuurlijk een heel zware wedstrijd. Ter voorbereiding gaan we van tevoren zeker een andere rally in Afrika rijden. We zijn nu druk bezig met het samenstellen van een programma. Om straks in januari 2008 zo goed mogelijk aan de start te kunnen verschijnen.’’
DAt was de vraag ook nietquote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:42 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd: voor 10k kom je echt niet competitief binnen.
Maar nu hebben we met de wielerfans eindelijk de subforums afgedwongen in SPT ... Maak er dan ook gebruik vanquote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:59 schreef existenz het volgende:
[..]
Welke er nooit zou komen al zou pasen en pinksteren op 1 dag vallen.![]()
Dat vraag ik mij trouwens ook af, wat zou het kosten om met een auto mee te doen (de totale kost) , met als enige ambitie een kans op uitrijden natuurlijk ...quote:Op zondag 19 augustus 2007 04:43 schreef Autoreply het volgende:
[..]
DAt was de vraag ook niet![]()
Ik vroeg wat het kostte om mee te doen, niet wat het kostte om te winnen. En daar heb ik nog steeds geen fatsoenlijk antwoord op gezien![]()
10.000 Euro voor een oude landcruiser plus onderdelen, een hoop werk en nog 's 10.000 Euro voor de rest gok ik? 30k dus totaal gok ik zo..quote:Op zondag 19 augustus 2007 04:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij trouwens ook af, wat zou het kosten om met een auto mee te doen (de totale kost) , met als enige ambitie een kans op uitrijden natuurlijk ...
Inschrijfgeld voor de motor is 3500,= euroquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:08 schreef Autoreply het volgende:
Iemand enig idee wat de deelnamekosten grofweg zijn? Ik wil ooit nog 's een keer meedoen (op de motor uiteraard), maar naar verluidt zijn de deelnamekosten astronomisch, op wat voor budget zou je moeten rekenen, 10.000 Euro aan totale deelname plus nog 's zoveel om een bruikbare motor te kopen, op te knappen en voor te bereiden?
inschrijfgeld auto is 2800,= euroquote:Op zondag 19 augustus 2007 04:55 schreef Autoreply het volgende:
[..]
10.000 Euro voor een oude landcruiser plus onderdelen, een hoop werk en nog 's 10.000 Euro voor de rest gok ik? 30k dus totaal gok ik zo..
Kijk zoiets wilde ik graag hoeren. Thnx manquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:10 schreef Koebus het volgende:
[..]
Ik ook, prachtig apparaatquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:29 schreef Alexxxxx het volgende:
De X1 heb ik wel op de fotoook al is het niet de winnaar geworden.
En dan ook nog meteen beginnen te schelden, lekkere jongen ben jij.quote:Op maandag 20 augustus 2007 23:55 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Kijk zoiets wilde ik graag, hoeren. Thnx man![]()
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:44 schreef JosvG het volgende:
[..]
En dan ook nog meteen beginnen te schelden, lekkere jongen ben jij.
Daar staan ieder jaar enkele deelnemers met motoren, auto's en trucks op gesteld zodat men deze kan bezichtigen. Maar je moet wel eerst ff 45,= euro entree betalen om binnen te komen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:00 schreef dorpsgek het volgende:
Iemand iets gehoord over een Dakar-evenement in het Brabantse Someren/Lierop, tijdens de WK motorcross ?
Op Rallymaniacs staat dat de Leeuw is uitgevallen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:41 schreef Alleskids het volgende:
Mark Leeuw heeft de Hungaria Baja gewonnen in zijn Renault Kerax 420. Zijn (enige) Hongaarse concurrent is uit gevallen, maar toch een goede prestatie. Een goede test voor het team en voor de truck.
linkjes worden automatisch klikbaar, foto;'s posten doe je door de url van de foto tussen img tags te zetten.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:21 schreef Alleskids het volgende:
Hoe kan ik links naar sites of foto's in mijn berichtjes zetten ?
Ze komen dit jaar in het centrum van Someren.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:21 schreef Koebus het volgende:
[..]
Daar staan ieder jaar enkele deelnemers met motoren, auto's en trucks op gesteld zodat men deze kan bezichtigen. Maar je moet wel eerst ff 45,= euro entree betalen om binnen te komen.
Ik denk dat je beter kunt wachten tot 8 december in valkenswaard dan zie je alle deelnemers van 2008 samen met hun nieuwe voertuigen, en dan ben je ook niet zoveel geld kwijt om binnen te komen.
Daar heb ik niks van gehoord, weet wel dat team de rooy er niet bij zal zijn.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:15 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
Ze komen dit jaar in het centrum van Someren.
Waarna ze na een rondrit en wat toespraken naar de WK motorcross gaan in Lierop.
Gratis dus, gehoord van enkele Somerenaren.
Rond 13:30 zouden ze bij het gemeentehuis zijn.
Er zullen opnames gemaakt worden voor het programma topspeed tv.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:15 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
Ze komen dit jaar in het centrum van Someren.
Waarna ze na een rondrit en wat toespraken naar de WK motorcross gaan in Lierop.
Gratis dus, gehoord van enkele Somerenaren.
Rond 13:30 zouden ze bij het gemeentehuis zijn.
Check www.rallymaniacs.nlquote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:15 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
Ze komen dit jaar in het centrum van Someren.
Waarna ze na een rondrit en wat toespraken naar de WK motorcross gaan in Lierop.
Gratis dus, gehoord van enkele Somerenaren.
Rond 13:30 zouden ze bij het gemeentehuis zijn.
Er zijn inderdaad nog veel meer schokdemper specialisten in Nederland.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:01 schreef dakarspecialist het volgende:
koni er is nog een schokdemper merk in nederland
Die KAMAZ staat bij Reiger Racing Suspension in Hengelo Gld en volgens de berichten gaan ze volgende week in Marokko testen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:14 schreef dakarspecialist het volgende:
veel geruchte hier over maar of dit waar is ??????
er zijn meerdere steden die interesse hebben
kijk eens op www.rallymaniacs.nl
ook lissabon wil wel weer een aantal jaren
zou perfect zijn weeter tegenwoordig aardig de weg en het keurings terrein is perfect
geruchten over de diverse team zijn er genoeg
maar kan wel van alles hier neer zetten over de geruchten dat heeft geen zin
binnen kort komen de team met hun persberichten
wel leuk is er is een kamaz gezien in nederland
jawel een race kamaz
waar bij een leverancier waarvoor schok dempers !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
groeten dakarspecialist
Dat heeft Stacey inderdaad gezegd op Omroep Brabant.quote:Op woensdag 12 september 2007 22:41 schreef dakarspecialist het volgende:
geruchten gaan dat team kamaz een tijd geleden stacey heeft gevraagt om voor hun te komen rijden
helaas stacey gaat met MAN
groeten dakarspecialist
Dit vind ik zoooo ontzettend raar. Hoe kun je nu een truck bouwen als de reglementen nog niet bekend zijn? Over 3 maanden is de start.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:14 schreef dakarspecialist het volgende:
nog niks van bekend
maar diverse teams zijn al aan het bouwen op basis van het regelement van vorig jaar
zouden niet veel veranderingen zijn(gek he)
Die haalt ze via DAFquote:Op maandag 24 september 2007 22:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Ginaf bouwt geen eigen motoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |