Omdat er nu eindelijk een autsportsubforum isquote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:26 schreef Traband het volgende:
Dit topic staat al vele delen lang in PTA, waarom zou hij nu ineens naar sport moeten?
Welke er nooit zou komen al zou pasen en pinksteren op 1 dag vallen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Omdat er nu eindelijk een autsportsubforum is
Juist niet daarheen, omdat Dakar meer is dan de auto- en motorsport alleen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Omdat er nu eindelijk een autsportsubforum is
Formule 1 is ook meer dan auosport......die redenering gaat niet op dus.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Juist niet daarheen, omdat Dakar meer is dan de auto- en motorsport alleen.
Exact: Tieten en lekkere wijven. Schopje B&H dus.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Formule 1 is ook meer dan auosport......die redenering gaat niet op dus.
Dit is btw mijn persoonlijke mening, die ik als user, en niet als mod, zeg, en derhlave geenzins een beslissing op welke manier dan ook.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Dakar is russen die vals spelen. Dakar is fransen die een hekel aan nederlanders hebben. Dakar is paella eten. Dakar is elke jaar een nieuwe buggy van Schelsser. Dakar is bizarre prototypes. Dakar is regelneukerij. Dakar is zandhappen. Dakar is genieten. Dakar is inspirerend (2010). Dakar is Brabant. Dakar is PTA.
De rest ligt al te pitten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:24 schreef JosvG het volgende:
Dakar laat mij voor het eerst 4 posts achter elkaar posten![]()
![]()
Met de motor meedoen moet je minimaal tellen op 50.000 euro.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:08 schreef Autoreply het volgende:
Iemand enig idee wat de deelnamekosten grofweg zijn? Ik wil ooit nog 's een keer meedoen (op de motor uiteraard), maar naar verluidt zijn de deelnamekosten astronomisch, op wat voor budget zou je moeten rekenen, 10.000 Euro aan totale deelname plus nog 's zoveel om een bruikbare motor te kopen, op te knappen en voor te bereiden?
Waarom met de officiële rally meedoen?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:08 schreef Autoreply het volgende:
Iemand enig idee wat de deelnamekosten grofweg zijn? Ik wil ooit nog 's een keer meedoen (op de motor uiteraard), maar naar verluidt zijn de deelnamekosten astronomisch, op wat voor budget zou je moeten rekenen, 10.000 Euro aan totale deelname plus nog 's zoveel om een bruikbare motor te kopen, op te knappen en voor te bereiden?
Hoe zijn die kosten dan opgebouwd? 50k lijkt mij wat veelquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 07:59 schreef Koebus het volgende:
[..]
Met de motor meedoen moet je minimaal tellen op 50.000 euro.
Inschrijfgeld, geen idee hoeveel dat is eigenlijk, maar behoorlijk wat.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:33 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Hoe zijn die kosten dan opgebouwd? 50k lijkt mij wat veel
10k naar ik meenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:37 schreef stinkie het volgende:
[..]
Inschrijfgeld, geen idee hoeveel dat is eigenlijk, maar behoorlijk wat.
Nee hoor, een antieker zelf opknappen kan voor een paar duizend euro makkelijk. Mijn XL500R heeft nog geen 700 Euro gekost en is ook weer als nieuw.quote:Motor kostje minimaal 20K
Zou je dat niet zelf mee kunnen nemen? Er zijn er genoeg die dat doen.quote:Inkopen bij onderhoudsteam,
Zoveel duur spul heb je niet nodig, met 2000 Euro voor gereedschap en reserveonderdelen kom je al een heel eind.quote:Materialen.
Een auto is dan ook een ander verhaal lijkt mij.quote:Vorig jaar lasik dat een budget team met auto al een 100K kostte....
En jij denkt dat die zonder problemen een paar duizend kilometer door de woestijn rijdt zonder problemen waar zelfs motoren die 10+ keer zoveel kosten nog problemen en veel onderhoud nodig hebben?quote:Nee hoor, een antieker zelf opknappen kan voor een paar duizend euro makkelijk. Mijn XL500R heeft nog geen 700 Euro gekost en is ook weer als nieuw.
Dan moet je dus ook een (vracht)auto meenemen inc personeel om dat ding te rijden ow en vergeet niet dat ook die wagen geschikt moet zijn voor het terrein en zelf ook nog onderhoud nodig kan hebben. Je kan natuurlijk ook budget stijl gaan en zelf anderhalf onderdeel in je rugzak meenmen, jouw opknap motor van een paar K trekt het toch wel...quote:Zou je dat niet zelf mee kunnen nemen? Er zijn er genoeg die dat doen.
Yep, achterop de bezemwagen.quote:Zoveel duur spul heb je niet nodig, met 2000 Euro voor gereedschap en reserveonderdelen kom je al een heel eind.
Een auto is natuurlijk duurder maar als een budget auto team al 100k kost dan is een budget motor team echt niet opeens 10x goedkoper, een groot deel van de basiskosten blijft.quote:Een auto is dan ook een ander verhaal lijkt mij.
Het kan op die manier ja. 2 jaar terug nog iemand die het met de meest klassieke Dakar motor ooit op die manier gedaan heeft. Maar dat is gewoon een trektocht door de woestijn. Kwam ook als laatste aan.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:53 schreef Autoreply het volgende:
[..]
10k naar ik meen
[..]
Nee hoor, een antieker zelf opknappen kan voor een paar duizend euro makkelijk. Mijn XL500R heeft nog geen 700 Euro gekost en is ook weer als nieuw.
[..]
Zou je dat niet zelf mee kunnen nemen? Er zijn er genoeg die dat doen.
[..]
Zoveel duur spul heb je niet nodig, met 2000 Euro voor gereedschap en reserveonderdelen kom je al een heel eind.
[..]
Een auto is dan ook een ander verhaal lijkt mij.
Worden die reglementen pas in september bekend? Dat kan toch niet. Hoe wil je in een paar maanden tijd een nieuwe truck bouwen?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:24 schreef Baan1980 het volgende:
In het AD van vandaag staat er een stuk over wie er met Dakar mee gaan doen dit jaar.
Hans Stacey gaat met 3 racetrucks + 1 assistentie. Stacey, Philippe Jacquot en Verhoeven.
De Rooy beslist pas per september als de nieuwe regelemente uitkomen of hij wel of niet meedoet.
En Hans Bekx rijdt idd met DakarSport. Of dat assistentie is of dat hij ook voor het klassement gaat staat er helaas niet bij........
Bij de motoren doen o.a. Jurgen van Goorberg (ex motorGP) en Loek Bodelier (ex 125cc WK) mee
Ik denk dat de regelementen voor een groot deel wel bekend zijn bij teams als de Rooy, zij het onofficieel.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Worden die reglementen pas in september bekend? Dat kan toch niet. Hoe wil je in een paar maanden tijd een nieuwe truck bouwen?
Bron: http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=6011&page=1&rubriek=quote:Na vele successen in de autosport in Nederland en België gaat Eurotech Racing de volgende stap zetten op de sportieve succesladder. Wim Noorman, Toon van de Haterd en Marc van den Berg zetten hun tanden in het grote raceavontuur van de Dakar Rally. ,,Onze ambitie is enorm’’, vertelt Wim Noorman vol trots. ,,We willen in 2008 veel leren en ervaring opdoen. Om de twee opeenvolgende jaren voor de titel in het truckers-klassement te gaan.’’
Zeer ambitieus
Om zijn ambitie kracht bij te zetten, heeft Noorman de MAN 4x4 truck FIA homologatie T4 4044 gekocht waarmee Geert Verhoeven reeds drie keer de Dakar Rally heeft gereden én gefinisht. ,,Deze truck heeft dus al bewezen de zware wedstrijd door de woestijn aan te kunnen. Dat is belangrijk, omdat de komende rally – die in januari 2008 wordt verreden - nog langer en zwaarder is dan in voorgaande jaren. Zo telt de aanstaande Dakar liefst 6000 kilometer, terwijl de finish vorig jaar al na 4200 kilometer was. Daarom is een goede truck van levensbelang. En die hebben we!’’
Toptruck aankopen
De genoemde truck gaan Noorman c.s. gebruiken om in 2008 ervaring op te doen in de Dakar Rally. Om in de twee opeenvolgende jaren echt voor het kampioenschap te gaan, wil Noorman een nog betere truck aanschaffen. ,,En dan gaat de MAN 4x4 truck in 2009 en 2010 mee om ons als servicetruck te ondersteunen’’, aldus Noorman.
...
De piloot
Toon van de Haterd, de piloot voor Dakar 2008, heeft al jarenlang ervaring met Eurotech Racing. Zo won hij in 2002 diverse GT-wedstrijden. Ook in de volgende seizoenen vormde Van de Haterd een prima koppel met het Eurotech Racing-team. Of het nu om een wedstrijd ging uit het sterke Belgische Belcar-kampioenschap of 24 uurs-races op Le Mans of Zolder, Van de Haterd scoorde continu goed. Van de Haterd is een zeer veelzijdig coureur. Zo kwalificeerde hij tijdens de 24 uurs-race van Le Mans 1997 de wagen van Cor Euser in de top van de GT2-klasse.
De co-piloot
Ook Wim Noorman, aangewezen als co-piloot voor Dakar 2008, heeft jarenlang ervaring bij Eurotech Racing. Hij boekte diverse goede resultaten in de door het team zelf gefabriceerde wagens. Dit seizoen rijdt Noorman in de populaire Benelux Racing League.
De engineer
Marc van den Berg is naast co-piloot tevens de engineer van het Eurotech Racing Dakar-team. Van den Berg is sinds 1996 betrokken bij Eurotech, waar hij onder meer de rol van teammanager en engineer heeft. Hij heeft tevens de Marcos-wagens gebouwd, die hebben deelgenomen aan de Dutch Supercar Challenge en het Belgische Belcar-kampioenschap.
Sterke financiële basis
Ook op het financiële vlak wordt Eurotech Racing altijd goed ondersteund. Zo wordt het team reeds jaren uitstekend gesponsord door sterke internationale bedrijven als de Eurotech Group, Pezag en Techwork Recruitment Agency. Deze grote en financieel sterke firma’s hebben veel vertrouwen in het ambitieuze plan van Wim Noorman om de Dakar Rally te gaan rijden én in de toekomst te winnen!
Perfecte combinatie
Al met al weet Wim Noorman dat hij de perfecte combinatie voor Dakar heeft. ,,Naast een uitstekende groep coureurs en co-piloten, hebben we de zaak ook financieel, organisatorisch en technisch uitstekend op de rit. Tijdens de Dakar Rally krijgen we tevens ondersteuning van drie monteurs en een volgtruck. We hebben veel ambitie en gaan er helemaal voor!’’ In 2008 willen Noorman en Co veel leren en ervaring opdoen. ,,Om daarna voor de titel te gaan in de truck-klasse. Voor minder doen we het niet.’’
Veel vertrouwen
Volgens Wim Noorman heeft de organisatie van ’s werelds beroemdste rally veel vertrouwen in zijn verhaal. ,,Er hadden zich 25 tot 30 procent meer truckers ingeschreven dan de organisatie in 2008 kan laten starten. En ondanks deze enorme overschrijving, mogen wij van start gaan. Ik ben heel blij. Hier heb ik van gedroomd! We zijn ons al druk aan het voorbereiden. Want het wordt natuurlijk een heel zware wedstrijd. Ter voorbereiding gaan we van tevoren zeker een andere rally in Afrika rijden. We zijn nu druk bezig met het samenstellen van een programma. Om straks in januari 2008 zo goed mogelijk aan de start te kunnen verschijnen.’’
DAt was de vraag ook nietquote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:42 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd: voor 10k kom je echt niet competitief binnen.
Maar nu hebben we met de wielerfans eindelijk de subforums afgedwongen in SPT ... Maak er dan ook gebruik vanquote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:59 schreef existenz het volgende:
[..]
Welke er nooit zou komen al zou pasen en pinksteren op 1 dag vallen.![]()
Dat vraag ik mij trouwens ook af, wat zou het kosten om met een auto mee te doen (de totale kost) , met als enige ambitie een kans op uitrijden natuurlijk ...quote:Op zondag 19 augustus 2007 04:43 schreef Autoreply het volgende:
[..]
DAt was de vraag ook niet![]()
Ik vroeg wat het kostte om mee te doen, niet wat het kostte om te winnen. En daar heb ik nog steeds geen fatsoenlijk antwoord op gezien![]()
10.000 Euro voor een oude landcruiser plus onderdelen, een hoop werk en nog 's 10.000 Euro voor de rest gok ik? 30k dus totaal gok ik zo..quote:Op zondag 19 augustus 2007 04:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij trouwens ook af, wat zou het kosten om met een auto mee te doen (de totale kost) , met als enige ambitie een kans op uitrijden natuurlijk ...
Inschrijfgeld voor de motor is 3500,= euroquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:08 schreef Autoreply het volgende:
inschrijfgeld auto is 2800,= euroquote:Op zondag 19 augustus 2007 04:55 schreef Autoreply het volgende:
[..]
10.000 Euro voor een oude landcruiser plus onderdelen, een hoop werk en nog 's 10.000 Euro voor de rest gok ik? 30k dus totaal gok ik zo..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |