Ik zie dat toch hééééél anders. Jij doet net alsof een individu in dit geval volkomen machteloos is tov een willkeurige overheid. Alsof elke overheid elke wereldburger een bepaalde nationaliteit kan geven, zonder dat het indivdu daar iets over te zeggen heeft. Dit is gewoon niet waar.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat geeft niks, maar het is niet waar.
Er is niets logisch aan een overheid die van een individu afrekent op iets wat een andere overheid doet.
Het moet wel een "zionistische entiteit" blijven, natuurlijk.quote:
Daar gaat het dus om. Niet om belangenverstrengeling maar om troosteloze antipathie.quote:
Voor wie? Ook voor diegene die een andere nationaliteit hebben?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:41 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het moet wel een "zionistische entiteit" blijven, natuurlijk.
Dat is wel waar; zie de Marokkaantjes. Daar komt wél individuele handeling aan te pas, maar niet van het betrokken individu.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik zie dat toch hééééél anders. Jij doet net alsof een individu in dit geval volkomen machteloos is tov een willkeurige overheid. Alsof elke overheid elke wereldburger een bepaalde nationaliteit kan geven, zonder dat het indivdu daar iets over te zeggen heeft. Dit is gewoon niet waar.
Och, ik geef gewoon toe dat het mij uiteindelijk daarom gaat, ook al vind ik het argument van het loyaliteitsprobleem weldegelijk zeer steekhoudend. Maar dat Wilders dat niet doet begrijp ik best: dan krijgt hij de Heilige Linkse Inquisitie achter zich aan.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Daar gaat het dus om. Niet om belangenverstrengeling maar om troosteloze antipathie.
Om het een rationeel sausje te geven wordt er gezeverd over een loyaliteits probleem.
Vanwaar de selectieve verontwaardiging? Elk individu in deze samenleving heeft verschillende loyaliteiten?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Och, ik geef gewoon toe dat het mij uiteindelijk daarom gaat, ook al vind ik het argument van het loyaliteitsprobleem weldegelijk zeer steekhoudend. Maar dat Wilders dat niet doet begrijp ik best: dan krijgt hij de Heilige Linkse Inquisitie achter zich aan.
Wat is er met die Marokkaantjes? Nee die raken inderdaad hun nationaliteit niet kwijt. Want ze willen die ook helemaal niet kwijtraken. Ik heb nog geen enkele Marokkaanse Nederlander tegen de Marokkaanse overheid zien protesteren of procederen. Men vindt het allemaal wel best, en klaagt liever over het razzzisme en de dizzzkriminasie in Nederland.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is wel waar; zie de Marokkaantjes. Daar komt wél individuele handeling aan te pas, maar niet van het betrokken individu.
Dat zeg ik tochquote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Vanwaar de selectieve verontwaardiging? Elk individu in deze samenleving heeft verschillende loyaliteiten?
Ja, gelukkig heeft Wilders niet gekozen voor een provocerende confrontatie met grootspraak. Wilders is een echte Uniter, en heeft laten zien hoe nuance op zijn tijd een effectief middel kan vormen voor een breed draagvlak voor zijn plannen in het parlement. Gelukkig heeft hij nu, met al zijn rationele argumenten, de Heilige Linkse Inquisitie niet achter zich aan gekregen. Hulde.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Och, ik geef gewoon toe dat het mij uiteindelijk daarom gaat, ook al vind ik het argument van het loyaliteitsprobleem weldegelijk zeer steekhoudend. Maar dat Wilders dat niet doet begrijp ik best: dan krijgt hij de Heilige Linkse Inquisitie achter zich aan.
Doe eens niet zo dommig, Lemmeb.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat is er met die Marokkaantjes? Nee die raken inderdaad hun nationaliteit niet kwijt. Want ze willen die ook helemaal niet kwijtraken. Ik heb nog geen enkele Marokkaanse Nederlander tegen de Marokkaanse overheid zien protesteren of procederen. Men vindt het allemaal wel best, en klaagt liever over het razzzisme en de dizzzkriminasie in Nederland.
Waarom zouden ze die ook willen kwijtraken? Het biedt/bood alleen maar voordelen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat is er met die Marokkaantjes? Nee die raken inderdaad hun nationaliteit niet kwijt. Want ze willen die ook helemaal niet kwijtraken. Ik heb nog geen enkele Marokkaanse Nederlander tegen de Marokkaanse overheid zien protesteren of procederen. Men vindt het allemaal wel best, en klaagt liever over het razzzisme en de dizzzkriminasie in Nederland.
Dit vind ik pas extreem dommig magoed. Je doet net of die Marokkanen weerloze schapen zijn die naar de slachtbank geleid worden. "Ikke niet begrijpen en ikke niks aan kunnen doen."quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Doe eens niet zo dommig, Lemmeb.
Voor het verkrijgen van een (dubbele) nationaliteit hoeft het betrokken individu helemaal geen handeling gepleegd te hebben.
het grootkapitaal is het overigens met je eens, mooi dat zij zich ook laten horen in deze: VNO-NCW: uitspraken Wilders schadelijkquote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:33 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik was aan het afwassen en toen kwam dit bij me boven borrelen. Waar zou ik het volgens jou moeten plaatsen?
Het is toch niet zo vreemd dat Israel niet staat te springen om islamitische jodenhaters in de regering op te nemen?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:42 schreef Mutant01 het volgende:
Voor wie? Ook voor diegene die een andere nationaliteit hebben?![]()
Ik vind het hoe dan ook een probleem, maar minder erg als het om Duitsers of Belgen zou gaan.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Daar gaat het dus om. Niet om belangenverstrengeling maar om troosteloze antipathie.
Om het een rationeel sausje te geven wordt er gezeverd over een loyaliteits probleem.
Blijkbaar niet heh.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Waarom zouden ze die ook willen kwijtraken? Het biedt/bood alleen maar voordelen.
Waarom?quote:Het idee dat ze van jou moeten protesteren of procederen is grotesk.
Dat is nu net het hele probleem: sprongen ze maar eens. Ze doen niks. "Ikke heb een dubbele nationaliteit, ikke niks aan kunnen doen. Ies razzzisme." Laat me toch niet lachen.quote:Van Wilders raakt de gemiddelde Turk of Marokkaan niet meer koud of warm. Ze kunnen hoog of laag springen, het is toch nooit goed.
Dus wanneer ze protesteren en vervolgens geen gelijk krijgen dan is er niks meer aan de hand?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:56 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dit vind ik pas extreem dommig magoed. Je doet net of die Marokkanen weerloze schapen zijn die naar de slachtbank geleid worden. "Ikke niet begrijpen en ikke niks aan kunnen doen."
Ik kan wel meer m'n vorige post herhalen, magoed, je wenst er blijkbaar niet op in te gaan en kiest in plaats daarvan voor "doe niet zo dommig"-methode.
Ja, je zal helaas het toch in een wettig kader moeten gieten, en daarin past helaas niet zoiets als "iedereen weet dat Marokkanen vervelende luitjes zijn".quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:56 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dit vind ik pas extreem dommig magoed. Je doet net of die Marokkanen weerloze schapen zijn die naar de slachtbank geleid worden. "Ikke niet begrijpen en ikke niks aan kunnen doen."
Ik kan wel meer m'n vorige post herhalen, magoed, je wenst er blijkbaar niet op in te gaan en kiest in plaats daarvan voor "doe niet zo dommig"-methode.
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:58 schreef Chewie het volgende:
![]()
![]()
Net gebeld dat mijn dienstverband is omgezet naar onbepaalde tijd
![]()
![]()
![]()
Jammer dat ik nog 250 km moet rijden voordat ik een biertje kan drinken
Nou, het kind moet aangemeld worden op het consulaat. Dat gaat niet vanzelf. En dat niet opzegbare is een leugen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:51 schreef sigme het volgende:
Voor het verkrijgen van een (dubbele) nationaliteit hoeft het betrokken individu helemaal geen handeling gepleegd te hebben.
Je maakt ze niet minderwaardig, maar je dwingt tot kiezen en als dat niet mogelijk blijkt (dus niet Marokko, maar bv. Argentinie), leggen we dat probleem waar dat thuis hoort.quote:Nogmaals: je kán best desondanks de betrokken personen politiek minderwaardig maken, maar dat is een véél ingrijpender wijziging dan "we makuh un wetjuh en dan issut verboduh".
Van alle bewindslieden wordt geeist dat ze het landsbelang boven eigen belang stellen. Waarom dat ineens anders is lieden afkomstig uit een ander land is is nogal wrang en hypocriet. Het doet het concept democratie geweld aan.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, het kind moet aangemeld worden op het consulaat. Dat gaat niet vanzelf. En dat niet opzegbare is een leugen.
[..]
Je maakt ze niet minderwaardig, maar je dwingt tot kiezen en als dat niet mogelijk blijkt (dus niet Marokko, maar bv. Argentinie), leggen we dat probleem waar dat thuis hoort.
Dat hoeft helemaal niet in zo'n wet te staan. Hoe kom je erbijquote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, je zal helaas het toch in een wettig kader moeten gieten, en daarin past helaas niet zoiets als "iedereen weet dat Marokkanen vervelende luitjes zijn".
Je bent niet dom genoeg om daaroverheen te stappen, Lemmeb.
Ja afgunst en antipathie spelen hier op.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:02 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom zou ik springen, extra rechten, extra leuke dingetjes, grond dat je krijgt, huizen. Wat wil je nog meer. Sommige mensen zijn een beetje jaloers volgens mij.
Om dat ze in het belang van een ander land kunnen dienen? Geen volwaardige democratieen, maar genocideontkennende nationalistische entiteiten.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Van alle bewindslieden wordt geeist dat ze het landsbelang boven eigen belang stellen. Waarom dat ineens anders is lieden afkomstig uit een ander land is is nogal wrang en hypocriet. Het doet het concept democratie geweld aan.
Het is meer "ikke niet last van hebben van dubbele nationaliteit, en wel van discriminatie".quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:56 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Omdat aandelen, lidmaatschappen etc. actieve handelingen vereisen. Een tweede nationaliteit niet.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Om dat ze in het belang van een ander land kunnen dienen?
Daarom moeten ze bedrijven, aandelen, lidmaatschappen ed opzeggen. Dus waarom zou dat niet voor een tweede nationaliteit gelden?
Tijd om het stemrecht voor Moslims in te trekken.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Van alle bewindslieden wordt geeist dat ze het landsbelang boven eigen belang stellen. Waarom dat ineens anders is lieden afkomstig uit een ander land is is nogal wrang en hypocriet. Het doet het concept democratie geweld aan.
Klopt, dat zei ik ook al, het punt is dat het niet door het betrokken individu gedaan wordt. In ons systeem is dat belemmerend voor het aanrekenen ervan.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, het kind moet aangemeld worden op het consulaat. Dat gaat niet vanzelf.
Heb je daar een bron van? Ik bedoel, zelf Verdonk heeft er nog eens de Marokkaanse overheid op aangesproken, men is het er toch vrij massaal over eens dat de Marokkaanse overheid vasthoud aan de eenmaal Marokkaan- altijd Marokkaan regel.quote:En dat niet opzegbare is een leugen.
Waar ga je dat probleem dan leggen als je het individu-met-dubbel-staatsburgerschap rechten afneemt? Er zou trouwens veel opgelost zijn door Nederlanderschap-vanaf-geboorte te eisen. Dat kan wel.quote:[..]
Je maakt ze niet minderwaardig, maar je dwingt tot kiezen en als dat niet mogelijk blijkt (dus niet Marokko, maar bv. Argentinie), leggen we dat probleem waar dat thuis hoort.
Tuurlijk, het zijn allemaal leugens van links. Men wil die dubbele nationaliteit simpelweg helemaal niet kwijt, dat is het hele punt. Men gaat liever de stijd aan met die halvezachte Hollanders die overal gevoelig voor zijn, dan met de Marokkaanse overheid. Waarom zou je dat laatste doen, als drie keer "Ies moelijk, iek niets aan kunnen doen. Ies diskriminasie!" roepen ook voldoende is om in Nederland je zin te krijgen?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, het kind moet aangemeld worden op het consulaat. Dat gaat niet vanzelf. En dat niet opzegbare is een leugen.
Precies.quote:Je maakt ze niet minderwaardig, maar je dwingt tot kiezen en als dat niet mogelijk blijkt (dus niet Marokko, maar bv. Argentinie), leggen we dat probleem waar dat thuis hoort.
Inderdaad, immers ook bij het stemmen kan er een belangenverstrengeling bestaan.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tijd om het stemrecht voor Moslims in te trekken.
Dat zijn allemaal tijdelijke maatregelen, na de bestuurlijke periode wordt vaak de sitautie weer terug veranderd. Alsof dat belangenverstrengeling voorkomtquote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Om dat ze in het belang van een ander land kunnen dienen? Geen volwaardige democratieen, maar genocideontkennende nationalistische entiteiten.
Daarom moeten ze bedrijven, aandelen, lidmaatschappen ed opzeggen. Dus waarom zou dat niet voor een tweede nationaliteit gelden?
Nou dan spring je toch niet? Mij een zorg.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:02 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom zou ik springen, extra rechten, extra leuke dingetjes, grond dat je krijgt, huizen. Wat wil je nog meer. Sommige mensen zijn een beetje jaloers volgens mij.
een volwaardige democratie die de Irak-oorlog steunde nog wel, en geen debat hierover wil beginnenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Om dat ze in het belang van een ander land kunnen dienen? Geen volwaardige democratieen, maar genocideontkennende nationalistische entiteiten.
Oh ja? Worden geldige paspoorten regelmatig gratis en voor niks verzonden naar al die Nedermocro's?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:07 schreef Mutant01 het volgende:
Omdat aandelen, lidmaatschappen etc. actieve handelingen vereisen. Een tweede nationaliteit niet.
Nee laiverd, zo wérkt de wet nietquote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:04 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet in zo'n wet te staan. Hoe kom je erbij
Er moet gewoon in die wet staan dat mensen met een dubbele nationaliteit niet in het kabinet mogen. Als iemand met een dubbele nationaliteit wel in dat kabinet wil, dan zorgt hij er zelf maar voor dat hij van die dubbele nationaliteit afkomt. Sim-pel.
Wat mij betreft geldt het ook voor ambtenarij, politie, onderwijs, zorg etc.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:11 schreef Lemmeb het volgende:
Nou dan spring je toch niet? Mij een zorg.
Maar dan moet je ook niet mekkeren als Wilders straks z'n zin krijgt en jij ooit nog eens in het kabinet zitting wil nemen. Want dan kun je het gewoon vergeten.
Toppertje!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:11 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bedankt![]()
Wel lekker snel, er zaten nog maar 5 maanden op van mijn jaarcontract
De kliek praat graag besloten. Met leuke mensenquote:
Yes tweederangsburgers, een hele vooruitgang. Het begint nu wel heel triest te worden.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:12 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat mij betreft geldt het ook voor ambtenarij, politie, onderwijs, zorg etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |