abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46669180
Op maandag 19 februari 2007 11:17 schreef Mini_rulez het volgende:

Voor wie is 'Slank de lente in', ookwel bekend als 'Slank de zomer in' bedoeld?
De Slank-de-zomer-uit-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilotjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben.
Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Fok!Dieetclub, deel 132 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.
--nieuwe deelnemers kunnen zich bij Troel aanmelden via IM--

PLAATJE MET #48 MOET #49 WORDEN

[ Bericht 48% gewijzigd door VonHinten op 25-02-2007 23:31:42 ]
  zondag 25 februari 2007 @ 20:21:58 #2
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_46669319
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:15 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Kom op mensen, dat kán toch niet?! Dan doe je toch iets verkeerd? Of doet je lichaam dan heel apart? Als ik wil kan ik in 1 week 2-3 kilo afvallen. Alleen maar door weinig en regelmatig te eten.
Als ik in een week ook bijna niks eet (zegmaar net voldoende) val ik ook altijd wel af misschien geen 2/3 kilo maar wel zeker 1

Overigens had ik de op gewoon ctrl-c ctrl-v gedaan
Bernie en ik zijn tof.
pi_46669377
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:21 schreef mordradead het volgende:

[..]

Als ik in een week ook bijna niks eet (zegmaar net voldoende) val ik ook altijd wel af misschien geen 2/3 kilo maar wel zeker 1

Overigens had ik de op gewoon ctrl-c ctrl-v gedaan
OP gequote.
pi_46669420
tvp
Tap tap tap
  zondag 25 februari 2007 @ 20:24:04 #5
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46669446
Gaat weer snel

Ik wil nog wel even inhaken op die dieten die aangehaald worden en dat je daarna je gewicht hardstikke snel terug krijgt. Bij mij was het niet zo. Ik heb een dieet gedaan van 370 kCal per dag. Dat is echt niet veel. En ik werk als kok in een keuken, kun je nagaan

Ik zit hier nu zo'n 8 maanden later, en ik heb nog alleen meer gewicht verloren terwijl ik al tijden weer normaal eet, gewoon normaal mijn dingen doe en nog steeds weinig aan sport doe. Toch verlies ik gewicht.

Dat je een andere insteek in je eetpatroon moet doen, ben ik het helemaal mee eens, maar zo'n dieet helpt ook om je eetpatroon te veranderen. Als je zo snel resultaat zie wil je niet meer terug. Ik zie wel eens foto's van een jaar geleden en dan denk ik: "waar was je mee bezig!?"

Ik eet niet meer hetzelfde, ga compleet anders om met eten en kijk anders tegen dingen aan dan voorheen. Een dieet moet je zien als de kickstarter van je verandering. Het begin. Daarna moet je het toch echt zelf doen hoor.

Ik zie het bij mijn moeder telkens terug, die heeft al zoveel geprobeerd, maar uiteindelijk dan geeft ze op en jojo't ze weer vrolijk terug naar haar oude gewicht of wordt ze nog zwaarder. Ze doet wel het dieet maar niet de follow up, niet de verandering die het dieet moet beginnen. Zonder die verandering is er niks behalve een half medicijn voor iets. Maar halve medicijnen helpen niet, uiteindelijk ligt het aan jezelf. Ik moet nu bijvoorbeeld niks meer hebben van gefrituurd eten, fricandellen vind ik gewoon goor. Voor een goeie croquette kun je me nog wel wakker maken, maar voor de rest: nee dank je!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zondag 25 februari 2007 @ 20:26:15 #6
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_46669562
quote:

[..]

Kom op mensen, dat kán toch niet?! Dan doe je toch iets verkeerd? Of doet je lichaam dan heel apart? Als ik wil kan ik in 1 week 2-3 kilo afvallen. Alleen maar door weinig en regelmatig te eten.
Dat is gelukkig iets anders dan maanden.
  zondag 25 februari 2007 @ 20:27:52 #7
157031 roosjeroosje1988
pi_46669630
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:24 schreef zwahiel het volgende:
Gaat weer snel

Ik wil nog wel even inhaken op die dieten die aangehaald worden en dat je daarna je gewicht hardstikke snel terug krijgt. Bij mij was het niet zo. Ik heb een dieet gedaan van 370 kCal per dag. Dat is echt niet veel. En ik werk als kok in een keuken, kun je nagaan

Ik zit hier nu zo'n 8 maanden later, en ik heb nog alleen meer gewicht verloren terwijl ik al tijden weer normaal eet, gewoon normaal mijn dingen doe en nog steeds weinig aan sport doe. Toch verlies ik gewicht.
Nou wat heb je precies gevolgd?
pi_46669673
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:27 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Nou wat heb je precies gevolgd?
als je nu al honger hebt moet je niet een dieet van 370 kcal per dag gaan volgen
  zondag 25 februari 2007 @ 20:29:30 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_46669697
TVP. Kan er in de OP geplaatst worden dat nieuwe aanmelders zich even bij mij moeten melden via IM? Dan staan ze sneller in het lijstje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 25 februari 2007 @ 20:30:26 #10
157031 roosjeroosje1988
pi_46669733
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

als je nu al honger hebt moet je niet een dieet van 370 kcal per dag gaan volgen
Dat lijkt me eigenlijk ook wel heel slecht hoor.
  zondag 25 februari 2007 @ 20:31:15 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_46669780
Het probleem bij een dieet van 370 kcal per dag is dat je waarschijnlijk ook niet alle benodigde stoffen binnenkrijgt. Als je niet van vitaminepillen slikken houdt, is dat dus niet aan te raden (bovendien is het echt gewoon ongezond)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 25 februari 2007 @ 20:32:22 #12
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_46669820
370 Kcal daar wil ik niet eens aan denken
Bernie en ik zijn tof.
pi_46669940
370 kcal moet ik ook niet aan denken, dan val ik echt van mn stokje

gewoon 3 keer per dag een gezonde maaltijd eten en tussendoor fruit/ontbijtkoek/rijstwafels enzo en daarnaast bewegen werkt het beste om het je leven lang vol te houden
  zondag 25 februari 2007 @ 20:38:08 #14
157031 roosjeroosje1988
pi_46670067
Ik heb zin om iets te eten, wat zou ik na dit allemaal nog kunnen eten?:
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:06 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Wat ik vandaag heb gegeten:

1 boterham met jam en 2 met pindakaas
'S middag's: Een banaan, kiwi en pistache noten
Maaltijd: gebakken aardappelen, gebakken bloemkool en gebakken ui door elkaar
  zondag 25 februari 2007 @ 20:39:08 #15
153812 Frautie
Frautilicious
pi_46670104
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:32 schreef mordradead het volgende:
370 Kcal daar wil ik niet eens aan denken
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_46670127
Vandaag lekker bijna twee uur uit wandelen geweest, maar daarna wel lekker uit eten. Ik wilde eigenlijk gewoon iets lekkers nemen, maar achteraf bleek het wel redelijk licht eten. Vegacurry met fruit en rijst: veel fruit, weinig groenten... Wil je een keer lekker zondigen, lukt het niet.
Trust me, I know what I'm doing.
  zondag 25 februari 2007 @ 20:40:46 #17
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46670164
dat van niet alles binnen krijgen valt nogal mee moet ik zeggen. Ik had alleen een lijk witte kleur omdat ik een ijzer te kort had, maar bij een bloedtest bij de dokter bleek dat niet te zijn. Toen ik toch zelf maar 's een doosje ijzerpillen kocht was het afgelopen en nu heb ik een heerlijke gezonde kleur (licht getint door mijn half jaar zuid Amerika )

370kCal went echt na een weekje weet je niet anders. Zo lang je maar niets anders gaat eten Dan wil je ineens weer meer Ik heb 't 7 weken gedaan en in die zeven weken ben ik totaal 19 kg afgevallen die 5 kg daarna heb ik zelf gedaan door mijn eetpatroon aan te passen

En het heet Cambridge voor als je 't wil weten. Zoals ik al schreef ga ik 't over een weekje of een of twee nog weer een korte periode doen. Mijn lichaam reageert er heel erg goed op. Al het overtollige vet gaat weg zoals de bedoeling is. Maar het dieet is niet alles hoor. Zoals ik al schreef gebruiken veel mensen het dieet als dé oplossing. En dat is absoluut niet zo, bij geen enkel dieet. Een dieet is alleen maar de kickstart van een veranderingsproces wat lang duurt.

Ik ga 't nu doen omdat ik gewoon het vet van mijn lichaam weg wil hebben en 't liefst een beetje rap. Ik doe het in fases. Eerst rigoreus 't vet weg, dan een periode van aanpassing en bewustwording, daarna nog eens rigoreus maar veel minder dan voorheen, vet weg. En dan weer een korte pauze van in dit geval een of twee weken. Daarna de sportschool in. Want een dieet laat het vet wel verdwijnen, daarmee heb je nog niet het lichaam wat je wil. En waarin ik me prettig voel. Dat duurt dus nog even. Totaal heb ik zo'n jaar ervoor uitgetrokken. En nu zit ik op de helft ongeveer dus

Let op, het lichaam waar een persoon zich lekker in voelt is voor iedereen verschillend. Ik doe dit omdat ik me hier prettig bij voel. Omdat dit aansloot op de manier die ik voor ogen had. En ow nee het is niet makkelijk, echt niet! Daarom wordt de komende fase ook maar erg kort, maximaal een maand. Meer is niet nodig. Meer wil ik ook niet en meer kan ik voor mezelf ook niet aan.
Ik kom uit het zuiden en eten zit me in het bloed. Maar mijn lichaam heeft bewezen dat het 't wel aan kan en dan als het vet weg is mijn lichaam prima functioneerd en ik niet opnieuw aan ga komen om te jojoën. Voor mij werkt het dus
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zondag 25 februari 2007 @ 20:40:53 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_46670170
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:38 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ga eens gewoon een glas water of 2 drinken in plaats van nu nog wat te eten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46670199
quote:

[..]

Ik heb altijd al "vrij" weinig en regelmatig gegeten. Bovendien heb ik geen overwicht, dus dan gaat het er sowieso langzamer af he.
pi_46670397
370 .
Lijkt meer op een Auschwitz dieet . Ik zou het zelf niet kunnen.
Tap tap tap
  Vis een optie? zondag 25 februari 2007 @ 20:47:46 #21
70532 loveli
N
pi_46670448
Mannen en vrouwen zijn wat afvallen betreft niet met lekaar te vergelijken. Mannen kunnen veel sneller afvallen dan vrouwen, ze hebben veel meer spierweefsel.
crap in = crap out
  zondag 25 februari 2007 @ 20:49:41 #22
157031 roosjeroosje1988
pi_46670524
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:47 schreef loveli het volgende:
Mannen en vrouwen zijn wat afvallen betreft niet met lekaar te vergelijken. Mannen kunnen veel sneller afvallen dan vrouwen, ze hebben veel meer spierweefsel.
En door steppen krijg je meer spierweefsel?
  zondag 25 februari 2007 @ 20:57:46 #23
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46670890
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:46 schreef CherryLips het volgende:
370 .
Lijkt meer op een Auschwitz dieet . Ik zou het zelf niet kunnen.
Haha, valt wel mee hoor, ik was alleen niet meer te genieten in de keuken tijdens mijn werk
En mijn geheugen ging ook vrij hard achteruit, maar daarna is dat allemaal weer terug gekomen gelukkig, dat was maar een tijdelijk effect waar ik al ver van te voren voor gewaarschuwd was door mijn huisarts.

En niet om 't zo aan te prijzen hoor, maar voor mij was 't beste wat ik in al jaren tijd gedaan had!

Kun je je voorstellen dat ik dan kok ben en tijdens mijn dieet werkte ik 3,5 / 4 dagen per week in de keuken...
pi_46671096
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:57 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Haha, valt wel mee hoor, ik was alleen niet meer te genieten in de keuken tijdens mijn werk
En mijn geheugen ging ook vrij hard achteruit, maar daarna is dat allemaal weer terug gekomen gelukkig, dat was maar een tijdelijk effect waar ik al ver van te voren voor gewaarschuwd was door mijn huisarts.

En niet om 't zo aan te prijzen hoor, maar voor mij was 't beste wat ik in al jaren tijd gedaan had!

Kun je je voorstellen dat ik dan kok ben en tijdens mijn dieet werkte ik 3,5 / 4 dagen per week in de keuken...
370 calorieen? Slecht humeur? Geheugen dat achteruit gaat?
En jij vindt dit een gezond dieet????????
  zondag 25 februari 2007 @ 21:04:19 #25
157031 roosjeroosje1988
pi_46671219
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:01 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik heb nu al een ***humeur.
pi_46671466
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:04 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ik heb nu al een ***humeur.
Eet dan iets! Eet een schaaltje yoghurt. Of een boterham met kaas. Ga in ieder geval jezelf niet zitten pesten!
  zondag 25 februari 2007 @ 21:14:02 #27
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46671676
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:01 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

geen enkel dieet is gezond

Slecht humeur? Da's vrij logisch, ik ben zuiderling houd van eten, en ik werk in de keuken. Heb jij ooit wel eens een goed gehumeurde kok gezien in een keuken die op dieet was? Ik niet! Je moet vanalles proeven en dat mag al niet. Je ziet allerlei lekkere dingen voorbij komen waar je zelf niets van mag. Persoonlijk krijg ik daar nogal een verbitterd humeur van. Dat en collega's die je pesten met nog lekker eten voor je neus op te eten... :/

Geheugen gaat altijd achteruit als je minder eet. Dat is minder van belang en je lichaam geeft daar dus minder energie aan uit. Als je ziek bent is je geheugen ook minder. Alleen is dat altijd maar van korte duur dus je merkt het niet echt maar als je langer op dieet bent merk je 't wel. Da's vrij normaal. En ik wist het van te voren want het werd mij erg duidelijk gemaakt door mijn huisarts en mijn dietiste.

En nee gezond is anders ja, deed het de truc? Jawel! Voel ik me helemaal prima en is mijn lijf er ook prima aan volgens mij en volgens mijn huisarts? Jawel! Voel ik me beter dan ooit te voren, ook jawel. Is het het dan waard? Voor mij in mijn geval wel
pi_46671723
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:49 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

En door steppen krijg je meer spierweefsel?
Ik ben bang van niet, zo intensief is dat nu ook weer niet .
En spieren zijn zwaarder dan vet hè .
Tap tap tap
pi_46672761
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:14 schreef zwahiel het volgende:

[..]

geen enkel dieet is gezond

Slecht humeur? Da's vrij logisch, ik ben zuiderling houd van eten, en ik werk in de keuken. Heb jij ooit wel eens een goed gehumeurde kok gezien in een keuken die op dieet was? Ik niet! Je moet vanalles proeven en dat mag al niet. Je ziet allerlei lekkere dingen voorbij komen waar je zelf niets van mag. Persoonlijk krijg ik daar nogal een verbitterd humeur van. Dat en collega's die je pesten met nog lekker eten voor je neus op te eten... :/

Geheugen gaat altijd achteruit als je minder eet. Dat is minder van belang en je lichaam geeft daar dus minder energie aan uit. Als je ziek bent is je geheugen ook minder. Alleen is dat altijd maar van korte duur dus je merkt het niet echt maar als je langer op dieet bent merk je 't wel. Da's vrij normaal. En ik wist het van te voren want het werd mij erg duidelijk gemaakt door mijn huisarts en mijn dietiste.

En nee gezond is anders ja, deed het de truc? Jawel! Voel ik me helemaal prima en is mijn lijf er ook prima aan volgens mij en volgens mijn huisarts? Jawel! Voel ik me beter dan ooit te voren, ook jawel. Is het het dan waard? Voor mij in mijn geval wel
Ik denk dat je ook uitstekend kunt afvallen met lekker en voldoende eten. Het is een kwesite van keuzes maken en niet jezelf straffen.
Maar afijn, als het voor jou werkt, dan moet je het vooral doen. Ik zou er niet aan moeten denken, ik hou wel van eten namelijk.
  zondag 25 februari 2007 @ 21:36:43 #30
157031 roosjeroosje1988
pi_46672881
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben bang van niet, zo intensief is dat nu ook weer niet .
En spieren zijn zwaarder dan vet hè .
Ah jammer ik dacht echt dat je daar meer spieren van kreeg.
pi_46672965
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ah jammer ik dacht echt dat je daar meer spieren van kreeg.
dan moet je op crosstrainer gaan ofzo, das een stuk intensiever en train je je hele lichaam mee, daar krijg je wel spieren van ( nadat je vet verbrand hebt)
  zondag 25 februari 2007 @ 21:39:43 #32
157031 roosjeroosje1988
pi_46673020
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

dan moet je op crosstrainer gaan ofzo, das een stuk intensiever en train je je hele lichaam mee, daar krijg je wel spieren van ( nadat je vet verbrand hebt)
Hoe duur zijn die dingen?
pi_46673119
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:39 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Hoe duur zijn die dingen?
duur! kun je beter op sportschool op gaan, want zijn wel paar honderd euro ( tweedehands)
pi_46673520
Van cardio krijg je maar heel superweinig spieren hoor.
Je kunt beter gaan krachttrainen dan schiet het tenminste nog een beetje op en daarbij duurt het al eeuwen om maar een beetje zichtbaar spier te krijgen.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_46673611
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:49 schreef Spacehamster het volgende:
Van cardio krijg je maar heel superweinig spieren hoor.
Je kunt beter gaan krachttrainen dan schiet het tenminste nog een beetje op en daarbij duurt het al eeuwen om maar een beetje zichtbaar spier te krijgen.
Je moet eerst met cardio dat vet verbranden en dan daarna(aast) krachttraining doen om spieren te krijgen, das beste combinatie. Met alleen krachttraining of alleen cardio lukt het idd niet, maar als je je vet verbrand hebt en dan krachttraining doet dan gaat het stuk sneller
pi_46674266
Je kunt gerust krachttraining en cardio beide doen.
En dan is het juist handiger om (na een warmup) eerst een half uur krachttraining te doen terwijl je er nog de kracht (koolhydraatverbranding) voor hebt en daarna (je lichaam is nu ongeveer overgeswitched op vetverbranding) nog even een kwartier cardio te doen.
Tenminste, dat is wat ik maak van alles wat ik erover gelezen heb...kan het fout hebben, maar hoop het niet.

Van theorieen gesproken... De meeste theorieen zeggen dat je niet vet kan verliezen en spieren opbouwen tegelijk.
Toch heb ik heel vaak lichaamsgewicht verloren terwijl ik tegelijkertijd meer gewicht kon tillen...
Theorieen zeggen ook dat 1200 kcal per dag weinig is, maar ik zit op dit level toch weer gewicht te verliezen terwijl mijn spierkracht omhoog gaat...
Een onomstotelijk feit is dat ieder mens anders is en een andere verbranding en herstelvermogen heeft.
In mijn geval lijkt het er op dat ik een zuinig lichaam heb (en dus ook het veelvreten beter voorgoed uit mijn hoofd kan zetten. )
  zondag 25 februari 2007 @ 22:02:07 #37
242 Pinball
Electric Monk
pi_46674279
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:50 schreef Sylvana het volgende:
Je moet eerst met cardio dat vet verbranden en dan daarna(aast) krachttraining doen om spieren te krijgen, das beste combinatie. Met alleen krachttraining of alleen cardio lukt het idd niet, maar als je je vet verbrand hebt en dan krachttraining doet dan gaat het stuk sneller
En samen werkt ook niet.

Heel simpel: om spieren te kweken heb je een voedingsoverschot nodig. Om af te vallen heb je een tekort nodig. Dat gaat niet samen.

Als je toch cardio en krachttraining samen wilt doen (bv om je spieren te behouden tijdens het afvallen) doe dan in ieder geval per sessie eerst krachttraining, en pas daarna cardio. Als je jezelf eerst uitput met cardio heeft het weinig nut om nog aan gewichten te gaan trekken daarna, daar heb je geen energie meer voor.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_46674377
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:02 schreef Pinball het volgende:

[..]

En samen werkt ook niet.

Heel simpel: om spieren te kweken heb je een voedingsoverschot nodig. Om af te vallen heb je een tekort nodig. Dat gaat niet samen.

Als je toch cardio en krachttraining samen wilt doen (bv om je spieren te behouden tijdens het afvallen) die dan in ieder geval per sessie eerst krachttraining, en pas daarna cardio. Als je jezelf eerst uitput met cardio heeft het weinig nut om nog aan gewichten te gaan trekken daarna, daar heb je geen energie meer voor.
en in de sportschool zeggen ze juist dat het beter is om eerst cardio te doen en dan daarna kracht

iig, met schema maken zeiden ze eerst 10 minuten warming up, dan 20 minuten cardio, dan half uur kracht en dan 10 minuten cooling down
  zondag 25 februari 2007 @ 22:07:51 #39
157031 roosjeroosje1988
pi_46674554
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:01 schreef Spacehamster het volgende:
Een onomstotelijk feit is dat ieder mens anders is en een andere verbranding en herstelvermogen heeft.
In mijn geval lijkt het er op dat ik een zuinig lichaam heb (en dus ook het veelvreten beter voorgoed uit mijn hoofd kan zetten. )
Dus als je je spieren traint zeg maar kan je ook niet meer veel eten? Of begrijp ik het nu verkeerd?
  zondag 25 februari 2007 @ 22:08:24 #40
242 Pinball
Electric Monk
pi_46674588
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:03 schreef Sylvana het volgende:

en in de sportschool zeggen ze juist dat het beter is om eerst cardio te doen en dan daarna kracht
Ja, 10 minuten. Als warming up.

Krachttraining moet intensief zijn, daarvoor spreek je je snelle energiebronnen aan. Op vet kan je niet sprinten, en ook geen 100 kilo tillen.
Eerst je koolhydraten gebruiken met krachttraining dus, en daana lekker op je vetreserves cardio doen.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_46674651
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:08 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ja, 10 minuten. Als warming up.

Krachttraining moet intensief zijn, daarvoor spreek je je snelle energiebronnen aan. Op vet kan je niet sprinten, en ook geen 100 kilo tillen.
Eerst je koolhydraten gebruiken met krachttraining dus, en daana lekker op je vetreserves cardio doen.
ik had mn post nog ge-edit, bij mij hebben ze dus heel ander schema gemaakt, eerst dus 10 minuten warming up, 20 minuten cardio en dan pas kracht
pi_46674815
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Dus als je je spieren traint zeg maar kan je ook niet meer veel eten? Of begrijp ik het nu verkeerd?
Je begrijpt het verkeerd. Het verbrand gewoon kcals hoor.
Sterker nog...op dagen dat ik KT doe dan eet ik ook een beetje meer koolhydraten en dat werkt tot nu toe heel goed (voor mij dan).

[ Bericht 0% gewijzigd door Spacehamster op 25-02-2007 22:14:33 (typo\'tje) ]
  Moderator zondag 25 februari 2007 @ 22:16:07 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_46675028
TPV-tje
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 25 februari 2007 @ 22:20:44 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46675269
Ha, een nieuw deeltje. Hier ben ik dan ik ook weer .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 25 februari 2007 @ 22:30:53 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46675723
Dat je met 370 calorieën per dag snel afvalt wil nog niet zeggen dat je goed bezig bent. Je hebt je lichaam ernstig tekort gedaan tijdens dit dieet en je steekt labiele (sorry, ik móet het even zeggen, want zo kom je op me over) meisjes als roosjeroosje aan met je ideeën over: "afvallen moet snel snel snel, want maakt het uit of het gezond is of niet?". Als je op een verantwoorde wijze wilt afvallen, moet je gezond gaan eten en 500 tot 1000 calorieën onder de benodigde hoeveelheid calorieën gaan zitten (voor mannen is dat dus 2500 en voor vrouwen 2000).
Niet meer actief op Fok!
  zondag 25 februari 2007 @ 22:31:58 #46
242 Pinball
Electric Monk
pi_46675782
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:09 schreef Sylvana het volgende:
ik had mn post nog ge-edit, bij mij hebben ze dus heel ander schema gemaakt, eerst dus 10 minuten warming up, 20 minuten cardio en dan pas kracht
20 minuten is natuurlijk ook niet echt cardio.

Maar ik zou het toch andersom doen. Als je al moe bent van de cardio kun je de kracht-oefeningen niet meer 100% uitvoeren, en dat is een stuk minder efficient.
pi_46675846
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:31 schreef Pinball het volgende:

[..]

Maar ik zou het toch andersom doen. Als je al moe bent van de cardio kun je de kracht-oefeningen niet meer 100% uitvoeren, en dat is een stuk minder efficient.
langer dan 20 minuten hou ik het nog niet vol, ben pas net weer begonnen paar weken terug

maar zal het vanaf morgen eens andersom doen, kijken hoe dat gaat dan
pi_46678400
OP aangepast zoals Troel vroeg.
  maandag 26 februari 2007 @ 00:36:24 #49
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46681042
Het maakt zeker wel uit of het gezond is of niet! Ik heb 't samen met mijn huisarts gedaan en met behulp van een dietiste, en ik heb zo mijn redenen. Ik kon ook voor de langzame methode kiezen, maar dat heb ik niet gedaan. In het verleden wel overigens moet ik zeggen.

En over aansteken: info op internet is as it is, zoals ik al zei, sommigen hebben er baat bij en anderen vinden het helemaal niks. Nah prima, voor mij werkte het wel. En ik hou ook erg van eten, hence mijn slechte humeur tijdens mijn dieet.

Veel belangrijker is dat je je complete patroon veranderd, en dat schijnen maar weinig mensen door te hebben. De meesten hier in dit topique snappen het wel en zitten hier dan ook alweer een tijdje, maar de nieuweren niet idd... Het gaat niet over een dieet, dat is altijd maar tijdelijk. Het gaat erom meer te bewegen, gezonder te eten en in sommige (lees meeste) gevallen minder te eten, en dan bedoel ik vooral tussendoortjes. je moet drie keer per dag eten. Niet tien keer waarvan zeven keer tussendoortjes zijn. Dat werkt niet!

Ik hoop binnenkort na mijn korte dieetfase lekker weer aan sport te gaan doen. Als het een beetje meezit met wat vrienden een keer in de week. Ik ga dan zowieso weer lekker spinnen. En weer lekker krachttraining doen

Voor de mensen die zich afvragen van mijn dieet, ik heb een heel fasen plan al een hele tijd geleden opgezet en het dieet is maar een heel klein ding in het grote plan. Dat plan is samen met mijn huisarts en mijn dietiste opgezet. En 't is niet zo dat ik af moet vallen omdat ik me niet lekker in mijn lijf voelde (ja op een gegeven moment wel ja maar dat was na het idee) maar omdat mijn ouders allebei diabeet zijn en de kansen op diabetes nu met 25 kg minder wel een factor 50% afgenomen zijn. Dat is eigenlijk de hoofdreden waarvoor ik begonnen ben. Omdat je na je 25e wat minder soepel en snel afvalt...
pi_46682405
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:31 schreef Pinball het volgende:

[..]

Hangt er van af hoe je het doet.
Met HITT schijnt 20 minuten een prima tijd te zijn.
En je kunt natuurlijk nooit sloom hangend fietsen vergelijken met op een flink tempo en met rechte rug doortrappen.
pi_46684829
.

Ging vandaag na lange tijd op de weegschaal staan, van 68 kilo naar 63,5.
Afvallen is wel mooi geweest, 63 kilo met 1m82 is wel redelijk okay .
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_46685694
In de 2e week van Januari begonnen op 81,8 kilo.
Nu 6 weken verder, met een week vol zuipen en ongezond eten (Carnaval) weeg ik nog maar 71,2 Kilo!
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
  maandag 26 februari 2007 @ 08:56:39 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_46685836
quote:
Op zondag 25 februari 2007 23:30 schreef VonHinten het volgende:
OP aangepast zoals Troel vroeg.
Dank je

(Nu nog een keer het juiste Dieetclubnummertje er nog bij )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46686670
quote:
Op maandag 26 februari 2007 08:38 schreef Vakkie_W het volgende:
In de 2e week van Januari begonnen op 81,8 kilo.
Nu 6 weken verder, met een week vol zuipen en ongezond eten (Carnaval) weeg ik nog maar 71,2 Kilo!
toch altijd fijn om een man te zijn
pi_46687700
tvp-tje
  maandag 26 februari 2007 @ 10:46:00 #56
242 Pinball
Electric Monk
pi_46687890
quote:
Op maandag 26 februari 2007 09:53 schreef Miss_S het volgende:

toch altijd fijn om een man te zijn
Wat een onzin. Net alsof wij een magisch metabolisme hebben waardoor we kunnen eten wat we willen. Voor mannen gelden gewoon dezelfde regels als voor vrouwen, we hebben alleen gemiddeld wat meer spiermassa waardoor we per dag iets meer moeten eten.
pi_46688224
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:06 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik step me al 6 weken kapot en eet 4 dagen minder dan gewoonlijk en ik val maar niet af. Wat doe ik verkeerd? Zou ik nog teveel eten of zouden mijn spieren zwaarder zijn geworden?

Wat ik vandaag heb gegeten:

1 boterham met jam en 2 met pindakaas
'S middag's: Een banaan, kiwi en pistache noten
Maaltijd: gebakken aardappelen, gebakken bloemkool en gebakken ui door elkaar
Nog even reagerend op dit berichtje:

De dingen die je fout doet:
Hou op met pindakaas op je brood, dit is zo'n beetje het slechtste wat je kunt eten. Vervang de jam door halvajam (of liever nog: helemaal geen zoete dingen op brood. Als het echt per se moet zijn gestampte muisjes en halvajam het enige wat niet bomvol calorieen zit.) Neem liever lichte vleeswaren, filet americain, kipfilet, achterham, 30+ kaas..
De noten tussendoor kunnen ook flink aantikken. Evenals een banaan. Dit zijn wel goede tussendoortjes, dus als je het met mate doet zijn ze ok.
In plaats van gebakken aardappels kun je beter gekookte eten. Weet je dat in 1 eetlepel olijfolie al 90 calorieen zitten? Als je aardappels bakt gooien de meeste mensen er wel meer over heen dan 1 eetlepel...
En dan nog, drink water (ik weet niet hoeveel je nu drinkt) en verder niks. Geen limonade of iets dergelijks, gewoon de hele dag water. Je kunt een glas melk drinken en als je er heel erg behoefte aan hebt 's avonds een LIGHT drank. Zorg ervoor dat hij ook echt light is met minder dan 1 calorie per 100 ml.
En als laatste, stop met die paaseieren. Kijk eens achterop hoeveel calorieen daar per 100 gram inzitten, doe dit keer 10 en je hebt de hoeveelheid van een kg zak. Daar kan je nooit tegen steppen. Nee, echt niet.
pi_46688383
quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:46 schreef Pinball het volgende:

[..]

Wat een onzin. Net alsof wij een magisch metabolisme hebben waardoor we kunnen eten wat we willen. Voor mannen gelden gewoon dezelfde regels als voor vrouwen, we hebben alleen gemiddeld wat meer spiermassa waardoor we per dag iets meer moeten eten.
jullie vallen sneller af door die spiermassa
  maandag 26 februari 2007 @ 11:06:50 #59
242 Pinball
Electric Monk
pi_46688441
quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:58 schreef Sabinee het volgende:
Hou op met pindakaas op je brood, dit is zo'n beetje het slechtste wat je kunt eten.
Onzin, gewoon niet te veel van eten.
quote:
Neem liever lichte vleeswaren, filet americain, kipfilet, achterham, 30+ kaas..
De meeste filet americain is helemaal niet zo mager. Kijk maar eens op de verpakking.
  maandag 26 februari 2007 @ 11:08:56 #60
242 Pinball
Electric Monk
pi_46688499
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:04 schreef Miss_S het volgende:

jullie vallen sneller af door die spiermassa
Wij hebben ook meer honger door die extra spiermassa. Wat is je punt?
Op het eind van de dag komt het er voor ons ook gewoon op neer dat we minder moeten eten dan we verbruiken om af te vallen.
pi_46688532
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:08 schreef Pinball het volgende:

[..]

Wij hebben ook meer honger door die extra spiermassa. Wat is je punt?
Op het eind van de dag komt het er voor ons ook gewoon op neer dat we minder moeten eten dan we verbruiken om af te vallen.
ik zeg alleen maar dat mannen sneller afvallen
meer niet maar valt gewoon op dat mannen makkelijker en sneller afvallen
ik ben zelf 22 kilo afgevallen dus heb nergens een probleem mee hoor
pi_46690097
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:38 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik zie weer geen vlees of vleesvervangers. Eet je die nou wel of niet? Tevens zie ik ook geen lunch van enige normaliteit. Volgens mij kun je juist wel beter een broodje eten om te voorkomen dat je later op de dag weer paaseitjes gaat snoepen.
  maandag 26 februari 2007 @ 12:13:37 #63
157031 roosjeroosje1988
pi_46690187
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:09 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Ik zie weer geen vlees of vleesvervangers. Eet je die nou wel of niet? Tevens zie ik ook geen lunch van enige normaliteit. Volgens mij kun je juist wel beter een broodje eten om te voorkomen dat je later op de dag weer paaseitjes gaat snoepen.
Nee ik eet geen vlees. Is vlees zo belangrijk dan? En wat is dan wel een normale lunch? En we hebben momenteel geen paaseitjes hoor.
pi_46690219
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:06 schreef Pinball het volgende:

[..]

Onzin, gewoon niet te veel van eten.
[..]

De meeste filet americain is helemaal niet zo mager. Kijk maar eens op de verpakking.
Kijk jij ook maar eens op de verpakking en vergelijk met de verpakking van pindakaas. In pindakaas zitten veruit de meeste calorieen van broodbeleg, gewoon niet doen dus als je af wilt vallen.
  maandag 26 februari 2007 @ 12:16:00 #65
157031 roosjeroosje1988
pi_46690248
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:15 schreef Sabinee het volgende:

[..]

Kijk jij ook maar eens op de verpakking en vergelijk met de verpakking van pindakaas. In pindakaas zitten veruit de meeste calorieen van broodbeleg, gewoon niet doen dus als je af wilt vallen.
Maar ik neem altijd heel dun pindakaas op m'n brood.
pi_46690308
Pindakaas, olijfolie en kokosolie zijn prima producten die fantastisch helpen je cholesterol levels te verlagen. Pindakaas zit ook nog eens tjokvol eiwitten.
Vetten eten is goed want daarmee moedig je je lichaam aan om vet te verbranden.
Meerdere keren per dag eten geeft je lichaam de indruk dat het er lekker op los kan verbranden omdat er alsmaar eten binnenkomt.

Vetvrij eten is wetenschappelijk achterhaald. We kunnen gerust vet eten als we de calorieen maar binnen de perken houden.
(Dat latste gaat me nou eindelijk veel makkelijker af nu ik een weegschaaltje heb gekocht waarmee ik eindelijkprecies weet wat ik binnen krijg.)
  maandag 26 februari 2007 @ 12:21:11 #67
242 Pinball
Electric Monk
pi_46690389
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:15 schreef Sabinee het volgende:

Maar de calorieën in pindakaas komen van noten, en dat is prima. Gewoon niet te veel gebruiken.
De calorieën in filet americain komen van mayonaise, dat is veel slechter.
  maandag 26 februari 2007 @ 12:22:35 #68
242 Pinball
Electric Monk
pi_46690420
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:16 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

Maar ik neem altijd heel dun pindakaas op m'n brood.
Niks mis mee hoor. Als je dat lekker vindt moet je dat gewoon eten. Zoals met alles: geniet, maar eet met mate.
  maandag 26 februari 2007 @ 12:26:24 #69
157031 roosjeroosje1988
pi_46690524
quote:

[..]

Nog even reagerend op dit berichtje:

De dingen die je fout doet:
Hou op met pindakaas op je brood, dit is zo'n beetje het slechtste wat je kunt eten. Vervang de jam door halvajam (of liever nog: helemaal geen zoete dingen op brood. Als het echt per se moet zijn gestampte muisjes en halvajam het enige wat niet bomvol calorieen zit.) Neem liever lichte vleeswaren, filet americain, kipfilet, achterham, 30+ kaas..
Oke ik zal kipfilet gaan eten. Donderdag en vrijdag eet ik niet thuis dus dat gaat dan niet maar de rest van de dagen zal ik kipfilet gaan eten.
quote:

[..]

In plaats van gebakken aardappels kun je beter gekookte eten. Weet je dat in 1 eetlepel olijfolie al 90 calorieen zitten? Als je aardappels bakt gooien de meeste mensen er wel meer over heen dan 1 eetlepel...
Ik bepaal niet wat we eten.
quote:

[..]

En dan nog, drink water (ik weet niet hoeveel je nu drinkt) en verder niks. Geen limonade of iets dergelijks, gewoon de hele dag water. Je kunt een glas melk drinken en als je er heel erg behoefte aan hebt 's avonds een LIGHT drank. Zorg ervoor dat hij ook echt light is met minder dan 1 calorie per 100 ml.
Ik vind water echt zo ontzettend smerig. Ik drink het altijd met een klein beetje siroop.
quote:

[..]

En als laatste, stop met die paaseieren. Kijk eens achterop hoeveel calorieen daar per 100 gram inzitten, doe dit keer 10 en je hebt de hoeveelheid van een kg zak. Daar kan je nooit tegen steppen. Nee, echt niet.
Die paaseitjes zijn allang op. Maar ik wil niet heel m'n pasen verpesten door ze niet meer te eten hoor. Een beetje snoep af en toe maakt toch niet uit?
  maandag 26 februari 2007 @ 12:27:43 #70
157031 roosjeroosje1988
pi_46690554
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:22 schreef Pinball het volgende:

[..]

Niks mis mee hoor. Als je dat lekker vindt moet je dat gewoon eten. Zoals met alles: geniet, maar eet met mate.
Ik kan het er wel nóg minder op doen. Maar dan proef ik de pindakaas misschien niet zo meer en kan ik net zo goed een droge boterham eten.
  maandag 26 februari 2007 @ 12:34:57 #71
242 Pinball
Electric Monk
pi_46690752
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:26 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

Die paaseitjes zijn allang op. Maar ik wil niet heel m'n pasen verpesten door ze niet meer te eten hoor. Een beetje snoep af en toe maakt toch niet uit?
Als 'heel je pasen' verpest is omdat je geen paaseitjes mag zit er een steekje los bij je.
  maandag 26 februari 2007 @ 12:37:30 #72
157031 roosjeroosje1988
pi_46690826
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:34 schreef Pinball het volgende:

[..]

Als 'heel je pasen' verpest is omdat je geen paaseitjes mag zit er een steekje los bij je.
Jij hebt zeker nog nooit paaseitjes gegeten? Een paar paaseitjes kunnen toch geen kwaad?
  maandag 26 februari 2007 @ 12:42:42 #73
242 Pinball
Electric Monk
pi_46690973
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:37 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

Jij hebt zeker nog nooit paaseitjes gegeten? Een paar paaseitjes kunnen toch geen kwaad?
Nogmaals: Als 'heel je pasen' verpest is omdat je geen paaseitjes mag zit er een steekje los bij je.

Waarom is het zó belangrijk voor je om paaseitjes te eten?
Word je daar gelukkig van?
  maandag 26 februari 2007 @ 12:44:52 #74
157031 roosjeroosje1988
pi_46691051
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:42 schreef Pinball het volgende:

[..]

Nogmaals: Als 'heel je pasen' verpest is omdat je geen paaseitjes mag zit er een steekje los bij je.

Waarom is het zó belangrijk voor je om paaseitjes te eten?
Omdat het maar 1 keer per jaren pasen is en niets zo lekker smaakt dan paaseitjes. En over dat heel m'n pasen daardoor zou verpesten is dan natuurlijk ook wel weer overdreven.
  maandag 26 februari 2007 @ 12:45:37 #75
157031 roosjeroosje1988
pi_46691075
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:42 schreef Pinball het volgende:

[..]

Word je daar gelukkig van?
Ja maar dat word je van chocolade sowieso.
pi_46691115
Natuurlijk heeft pindakaas goede vetten en het kan ook geen kwaad om het af en toe te eten, maar als je af wil vallen moet je ook gewoon minder calorieen innemen dan je verbrandt. Met lichter broodbeleg scheelt dit al een stuk.
Een paar paaseitjes kunnen geen kwaad, maar over 4 dagen verspreid een hele zak is geen paar. Echt, je schrikt ervan als je berekent hoeveel calorieen er in 1 zo´n stom eitje zitten.
Calorieen tellen is misschien niet DE manier, maar het maakt je er wel van bewust hoeveel loze calorieen je eigenlijk naar binnen werkt. Als je deze kunt vervangen of weglaten scheelt het een stuk
  maandag 26 februari 2007 @ 12:48:23 #77
157031 roosjeroosje1988
pi_46691150
En ik verbrand per dag meer op mijn stepapparaat dan wat ik per dag binnenkrijg (sinds een aantal dagen), dus dan zou een beetje snoepen toch ook niet uit moeten maken?
  maandag 26 februari 2007 @ 12:50:13 #78
157031 roosjeroosje1988
pi_46691213
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:47 schreef Sabinee het volgende:
Natuurlijk heeft pindakaas goede vetten en het kan ook geen kwaad om het af en toe te eten, maar als je af wil vallen moet je ook gewoon minder calorieen innemen dan je verbrandt. Met lichter broodbeleg scheelt dit al een stuk.
Een paar paaseitjes kunnen geen kwaad, maar over 4 dagen verspreid een hele zak is geen paar. Echt, je schrikt ervan als je berekent hoeveel calorieen er in 1 zo´n stom eitje zitten.
Calorieen tellen is misschien niet DE manier, maar het maakt je er wel van bewust hoeveel loze calorieen je eigenlijk naar binnen werkt. Als je deze kunt vervangen of weglaten scheelt het een stuk
Ja het was inderdaad erg belachelijk om 1 kilo paaseitjes over 4 dagen naar binnen te werken, maar dat gebeurt ook niet meer hoor.
pi_46691223
Hier nog steeds op 54.9 en vanavond lekker sporten
  maandag 26 februari 2007 @ 12:50:36 #80
242 Pinball
Electric Monk
pi_46691229
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:44 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Omdat het maar 1 keer per jaren pasen is en niets zo lekker smaakt dan paaseitjes.
Ja, die ken ik. En er is altijd wel iemand jarig, bij de zomer horen ijsjes, bij sinterklaas hoort marsepein, bij kerst weer chocoladekransjes.

"1 stukje banketletter kan toch geen kwaad?"
quote:
En over dat heel m'n pasen daardoor zou verpesten is dan natuurlijk ook wel weer overdreven.
Dat waren jouw woorden, niet de mijne.
  maandag 26 februari 2007 @ 12:51:36 #81
242 Pinball
Electric Monk
pi_46691255
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:45 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

Ja maar dat word je van chocolade sowieso.
Dan draai ik de vraag even om. Word je ongelukkig als je ze niet eet?
pi_46691298
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:48 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
En ik verbrand per dag meer op mijn stepapparaat dan wat ik per dag binnenkrijg (sinds een aantal dagen), dus dan zou een beetje snoepen toch ook niet uit moeten maken?
Je moet die teller op het stepapparaat niet te serieus nemen, anders was ik nu al een stokje geweest .
Tap tap tap
  maandag 26 februari 2007 @ 12:53:16 #83
157031 roosjeroosje1988
pi_46691314
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:51 schreef Pinball het volgende:

[..]

Nou ik krijg er wel een minder blij gevoel van. Ik moet dan wel steeds aan chocolade denken.
pi_46691321
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:51 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ik wel . Maar ik ben gewoon echt letterlijk verslaafd. Het gaat verder dan het alleen maar lekker vinden .
Tap tap tap
  maandag 26 februari 2007 @ 12:55:18 #85
157031 roosjeroosje1988
pi_46691375
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:52 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Je moet die teller op het stepapparaat niet te serieus nemen, anders was ik nu al een stokje geweest .
O. Maar door hoeveel zou je het dan kunnen delen om te zien wat wel zo is?
pi_46691409
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:55 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

O. Maar door hoeveel zou je het dan kunnen delen om te zien wat wel zo is?
In het vorige topic had iemand het berekent. Ik doe het nu maar doormidden. Ik sta drie keer per week drie kwartier op zo'n ding, ga het denk ik opschroeven tot vijf keer per week.
Tap tap tap
pi_46691413
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:53 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Nou ik krijg er wel een minder blij gevoel van. Ik moet dan wel steeds aan chocolade denken.
Ben ik blij dat ik echt nooit chocola eet En ook nooit snoep eigenlijk

Wat dat betreft ben ik echt geen vrouw, en ik ben er blij mee, heb ik dit soort toestanden niet
  maandag 26 februari 2007 @ 12:58:47 #88
157031 roosjeroosje1988
pi_46691477
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:56 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ben ik blij dat ik echt nooit chocola eet En ook nooit snoep eigenlijk

Wat dat betreft ben ik echt geen vrouw, en ik ben er blij mee, heb ik dit soort toestanden niet
Hoe kan je zonder chocolade????? Weet je wel hoe het smaakt?
pi_46691506
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:58 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

ja, ik heb het wel es gehad ja, maar verder vind ik het niet echt bijzonder ofzo, kan er prima nee tegen zeggen iig
  maandag 26 februari 2007 @ 13:04:46 #90
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46691668
Ik heb een half jaar de gewoonte gehad om telkens als ik naar de supermarkt ging een reep chocolade mee te nemen met menthol vulling maar dat was wel geen echte chocolade, maar gewoon chocofantasi. Dus veel minder slecht (kon ook niet anders voor 30 cent zo'n hele reep)

Wel ging ik maar eens in de twee weken naar de supermarkt, dan kan 't prima, maar daarna liet ik weer iets anders. gewoon de lekkere dingen iets laten vervangen. In mijn geval was dan de chocoreep ipv mijn toetje na het eten. Simpel en effectief

Jij gaat trouwens ook goed Sylvana!
pi_46691720
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:04 schreef zwahiel het volgende:

Jij gaat trouwens ook goed Sylvana!
thnx, naja, mn leefpatroon gaat nu goed, alleen ik merk nog niet echt veel resultaat, 0,8 kg afgevallen, maar dat resultaat komt vanzelf wel dan als ik dit gewoon volhou
pi_46693154
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:48 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
En ik verbrand per dag meer op mijn stepapparaat dan wat ik per dag binnenkrijg
Volgens zit hier ergens een rekenfout, want als je al je energie 'opstepte', had je niet eens energie meer over om bijvoorbeeld je hart te laten kloppen.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_46693185
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:58 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Discipline. Zou je ook eens moeten proberen.
Chocolade, en suiker ook trouwens, werken verslavend. Nu kun je het niet laten staan, maar daar moet je gewoon even doorheen. Als je eenmaal gewend bent om het niet te eten, heb je er veel minder behoefte aan.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_46693936
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:47 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Volgens zit hier ergens een rekenfout, want als je al je energie 'opstepte', had je niet eens energie meer over om bijvoorbeeld je hart te laten kloppen.
Ik wilde net zeggen, als je de telling van dat apparaat bijhoudt moet je dus per dag zo'n 4 uur steppen of zo .
Tap tap tap
  maandag 26 februari 2007 @ 14:47:52 #95
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_46695318
Ik eet altijd hagelslag (puur) op brood en dat laat ik mooi zo
Bernie en ik zijn tof.
pi_46695927
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Nee ik eet geen vlees. Is vlees zo belangrijk dan? En wat is dan wel een normale lunch? En we hebben momenteel geen paaseitjes hoor.
Mansen, waarom hebben we het over een dun laagje pindakaas terwijl dit meisje nauwelijks eiwitten binnenkrijgt?

Vlees an sich is niet belangrijk, maar een uitgebalanceer dieet wel. Dat bestaat o.a. uit koolhydraten, vetten en eiwitten. Vlees, vis, zuivel en vleesvervangers bevatten eiwitten en vetten. In dit dieet zie ik vooral veel koolhydraten, nauwelijks vet en eiwitten.

Daarvan krijg je toch nauwelijks vulling in je maag? Alles gaat snel door de maag en wordt snel opgenomen in het bloed. Geen wonder dat je trek krijgt in tussendoortjes. Ik ben geen specialist, maar het moet vast iets raars doen met je als je bijna alleen maar koolhydraten eet.
  maandag 26 februari 2007 @ 15:17:14 #97
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46696248
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

In het vorige topic had iemand het berekent. Ik doe het nu maar doormidden. Ik sta drie keer per week drie kwartier op zo'n ding, ga het denk ik opschroeven tot vijf keer per week.
Dat was ik. Dat is ongeveer 3,5 kcal per kilo in een uur. Dus als je in mijn geval 65 kilo weegt ( ) is dat 227,5 kcal.

Ik woog vanmorgen dus ook een anderhalve kilo meer dan gebruikelijk. Het lijkt wel een syndroom dat alleen hier heerst ofzo. Het 'slank de zomer in' syndroom, waarbij je anderhalve kilo aankomt als je net ongesteld bent geweest...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_46696296
quote:
Op maandag 26 februari 2007 15:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dat was ik. Dat is ongeveer 3,5 kcal per kilo in een uur. Dus als je in mijn geval 65 kilo weegt ( ) is dat 227,5 kcal.

Ik woog vanmorgen dus ook een anderhalve kilo meer dan gebruikelijk. Het lijkt wel een syndroom dat alleen hier heerst ofzo. Het 'slank de zomer in' syndroom, waarbij je anderhalve kilo aankomt als je net ongesteld bent geweest...
bij mij is het er nu iig weer af die 1,5 kg nadat ik ongesteld was, dus hopen dat het er bij jou ook snel weer af is dan

* Sylvana zit nu lekker een bakje met gele paprika te eten

kan echt niet wachten tot mn fiets gemaakt is en ik kan sporten, heb er echt zin in, maar moet iig tot 5 uur wachten
pi_46696340
3.5x59=206.5
En ik sta er drie kwartier op, dus dat schiet niet echt op .
Tap tap tap
  maandag 26 februari 2007 @ 15:27:57 #100
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46696629
Ow ja, ik ben vanmorgen van mijn huis naar het huis van mijn ouders gefietst. Dat is goed voor drie kwartier fietsen. En dan straks nog terug. Dan heb ik er voor vandaag anderhalf uur beweging op zitten.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')