abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:43:28 #251
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46632335
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:36 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

Is dit gezond?
in ieder geval gezonder dan een bord patat met een frikandel.
Mijn zus rekende van de week voor me uit hoeveel calorieën een half (!) bakje patat met een eetlepel mayo en een kroket is: 833 calorieën. Iemand die serieus wil afvallen mag ongeveer de helft van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid hebben (dus 1000 calorieën) en dus heb je nog 167 over voor de rest van de dag. Niet te doen .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:44:29 #252
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_46632373
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:38 schreef Miss_S het volgende:
ligt er ook aan hoe klein kleine pistoletjes zijn
ik kan zo wel ff kijken hoeveel gram t is
heb er nu 2 van de 3 op
en toch maar 1 cup a soup gedaan
+handje patat
veni vidi gebanned
pi_46633744
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

in ieder geval gezonder dan een bord patat met een frikandel.
Mijn zus rekende van de week voor me uit hoeveel calorieën een half (!) bakje patat met een eetlepel mayo en een kroket is: 833 calorieën. Iemand die serieus wil afvallen mag ongeveer de helft van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid hebben (dus 1000 calorieën) en dus heb je nog 167 over voor de rest van de dag. Niet te doen .
1000 calorieen is echt (te) weinig. Zeker als je sport.
pi_46633859
heb net kipsalade op . Alleen jammer van het ei dat erin zat maar die heb ik eruit gewipt.
Tap tap tap
  zaterdag 24 februari 2007 @ 20:26:57 #255
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46634154
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 20:17 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

1000 calorieen is echt (te) weinig. Zeker als je sport.
Als je wilt afvallen moet je het doen met 500 tot 1000 calorieën minder dan wat je zonder overgewicht zou moeten innemen. 1000 is wel het maximum. Ik denk dat ik tussen de 1200 en de 1500 in zit.

Sporten doe ik nog niet trouwens. Ik heb een hekel aan bijna alle sporten, behalve hardlopen en fietsen. Fietsen doe ik wel geregeld, boodschappen doen etc. Zit ik effectief toch een uur tot 1,5 uur op de fiets. En hardlopen ga ik doen als ik nog wat meer kwijt ben dan dit. Ik heb geen zin om alles te voelen schudden.
Niet meer actief op Fok!
pi_46634864
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 20:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als je wilt afvallen moet je het doen met 500 tot 1000 calorieën minder dan wat je zonder overgewicht zou moeten innemen. 1000 is wel het maximum. Ik denk dat ik tussen de 1200 en de 1500 in zit.

Sporten doe ik nog niet trouwens. Ik heb een hekel aan bijna alle sporten, behalve hardlopen en fietsen. Fietsen doe ik wel geregeld, boodschappen doen etc. Zit ik effectief toch een uur tot 1,5 uur op de fiets. En hardlopen ga ik doen als ik nog wat meer kwijt ben dan dit. Ik heb geen zin om alles te voelen schudden.
Tussen de 1200 en 1500 klinkt een stuk gezonder en is bovendien veel langer vol te houden.

Ik had ook een onwijze hekel aan sport, maar sinds ongeveer een jaar ben ik helemaal om en sport ik drie keer in de week. Op dit moment zou ik zelfs heel graag willen sporten, maar heb helaas echt geen tijd de komende paar dagen
pi_46634995
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

het hoeft geen invloed op je te hebben (gehad), zolang je ouders maar zorgden dat je de voedingsstoffen die je uit vlees haalt uit andere producten kon halen. Dus vleesvervangers, eieren, noten (maar dat laatste is niet zo slim als je wilt afvallen ). Vlees is niet noodzakelijk. Ik eet zelf ook zeker niet elke avond vlees.
Inderdaad. Alleen jus (volgens mij ook een boullionproduct ) vervangt geen vlees. Je moet wel eiwitten, vetten en B-vitamines uit vleesvervangers binnenkrijgen. Anders krijg je stofwisselings- en vermoeidheidsklachten.
Trust me, I know what I'm doing.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 21:30:11 #258
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46636702
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 20:43 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Tussen de 1200 en 1500 klinkt een stuk gezonder en is bovendien veel langer vol te houden.

Ik had ook een onwijze hekel aan sport, maar sinds ongeveer een jaar ben ik helemaal om en sport ik drie keer in de week. Op dit moment zou ik zelfs heel graag willen sporten, maar heb helaas echt geen tijd de komende paar dagen
Tja, ik associeer sport met fitness en dat vind ik schrecklich. Ik ben meer iemand die graag buiten bezig is. Hardlopen en als ik straks een baan heb en een fatsoenlijke vakantie kan betalen, ga ik heel gauw een actieve vakantie boeken .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 21:42:34 #259
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_46637266
Ik heb net rond 10 voor half 10 een plakje ontbijtkoek genomen omdat ik niet weer heel de avond met honger wil zitten. En we hebben weer die koekjes in de trommel, zal ik er een nemen?
  Vis een optie? zaterdag 24 februari 2007 @ 22:00:44 #260
70532 loveli
N
pi_46638032
Ja, ontbijtkoek. Daar krijg je eerder meer trek van dan een vol gevoel. Gewoon niet doen.
crap in = crap out
  zaterdag 24 februari 2007 @ 22:02:49 #261
157031 roosjeroosje1988
pi_46638112
O dat wist ik niet. Waar krijg je dan wel een vol gevoel van?
pi_46638341
hmm ik krijg niet meer trek van ontbijtkoek... ik eet er wel best veel van, dat dan weer wel (zo'n 2 hele verpakkingen per week)

maar het afvallen zal me de komende weken wel goed lukken mijn relatie zit op het absolute dieptepunt en van de stress daarvan alleen al val ik een halve kilo per dag af
  zaterdag 24 februari 2007 @ 22:27:59 #263
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46638953
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:00 schreef loveli het volgende:
Ja, ontbijtkoek. Daar krijg je eerder meer trek van dan een vol gevoel. Gewoon niet doen.
daar heb ik dan weer geen last van, maar ik eet ook niet zo vaak ontbijtkoek? Over wat voor soort ontbijtkoek heb jij het? Ik eet alleen volkoren ontbijtkoek.
Niet meer actief op Fok!
pi_46639036
ik eet ook volkorenontbijt koek en daar krijg ik geen trek van hoor, vult aardig
pi_46639250
Ik neem altijd kruidkoek van Wiegel Ketellapper
  Vis een optie? zaterdag 24 februari 2007 @ 22:49:48 #266
70532 loveli
N
pi_46639735
In ontbijtkoek zit witmeel en glucose/fructosestroop. Dus suiker en suiker. Volkoren vult wat beter omdat je de vezels niet kunt verteren. Dingen die snel verteren geven weinig verzadiging.
Fructose wakkert het hongergevoel aan, in de VS zie je wat de gevolgen zijn van gluc/fruct.stroop in bijna al het eten.

Een van de theorieen om het Atkins dieet te verklaren is, dat je door het eten van eiwitten en vet snel een verzadigd gevoel krijgt. Gevolg is dat je minder zin hebt om je vol te stoppen.
Niet dat je als je wilt afvallen extra vet moet gebruiken, maar compleet vetloos is niet gezond.
crap in = crap out
pi_46647678
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:49 schreef loveli het volgende:
In ontbijtkoek zit witmeel en glucose/fructosestroop. Dus suiker en suiker. Volkoren vult wat beter omdat je de vezels niet kunt verteren. Dingen die snel verteren geven weinig verzadiging.
Fructose wakkert het hongergevoel aan, in de VS zie je wat de gevolgen zijn van gluc/fruct.stroop in bijna al het eten.
Plus dat een plakje (voorgesneden) ontbijtkoek, naar verhouding veel calorieën bevat...
Quinn Dexter
pi_46648488
quote:
Op zondag 25 februari 2007 09:45 schreef Quinn_Dexter het volgende:

[..]

Plus dat een plakje (voorgesneden) ontbijtkoek, naar verhouding veel calorieën bevat...
Naar welke verhouding
Zoveel calorieën bevat ontbijtkoek niet, zeker niet voor een tussendoortje. Liga, Sultana of biscuitjes zit allemaal veel meer in. Die grootte hoeveelheid fructosestroop klopt wel.
pi_46648500
edit.
pi_46649342
Afgelopen week heb ik in grote lijnen dit binnen gekregen:

Zondag:
1261 Kcal
140 gram eiwit
75 gram koolhydraten
50 gram vetten

Maandag:
1450 kcal
123 gram eiwit
80 gram koolhydraten
52 gram vetten

Dinsdag (deze dag ben ik stout geweest):
2515 kcal
90 gram eiwit
210 gram koolhydraten
130 gram vetten

Woensdag:
1425 kcal
84 gram eiwit
92 gram koolhydraten
65 gram vetten

Donderdag:
1170 kcal
93 gram eiwit
50 gram koolhydraten
47 gram vetten

Vrijdag:
1270 kcal
80 gram eiwit
64 gram koolhydraten
58 gram vetten

Zaterdag:
1263 kcal
78 gram eiwit
71 gram koolhydraten
54 gram vetten

Iedere ochtend dink ik een shake van 10-15 gr weipoeder, 5 gr tarwekiemen, 10 gr biergist en 5 gr kokosnoot.
Daarna eet ik een boterham met een dun laagje (15-20 gr) pindakaas met geraspte wortel en peper en komkommer of sla (yum!) of een mager soort vleeswaren met cottage cheese en peper.
Iedere dag eet ik een halve appel (de andere helft gaat naar de cavia's), een stuk venkel en een 25cl flesje rode wijn.
Mijn lunch is meestal koolvis met groentes en wat sambal.
's middags en 's avonds neem ik nog een schepje biergist tegen de lekkere trek en voor de eiwitten en mineralen.
's avonds is er steeds ander avondeten, dit is het lastigste deel van de dag.
1 dag in de week of 2 halve dagen per week junk ik een beetje.
(Vandaag junk ik een beetje met een lekkere macaroni-feta salade en 2 kleine stukjes chocola )

Beweging: om de een of 2 dagen doe ik krachttraining. Iedere dag doe ik cardio of ik verzin iets om naar de winkels te lopen wat zo'n 8000 stappen op de stappenteller oplevert.

Dat was het zo ongeveer..
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_46649843
quote:
Op zondag 25 februari 2007 11:48 schreef Spacehamster het volgende:

Beweging: om de een of 2 dagen doe ik krachttraining. Iedere dag doe ik cardio of ik verzin iets om naar de winkels te lopen wat zo'n 8000 stappen op de stappenteller oplevert.

Dat was het zo ongeveer..
Heftig. Hoe lang doe je dit al? En wat is het resultaat als ik vragen mag?
pi_46650358
Gisteren voor het eerst sinds ik begonnen ben met lijnen behoorlijk veel gegeten. Ik heb een etentje gegeven en hoewel ik heb geprobeerd zo mager mogelijk te koken, kan je niet aankomen met een schaaltje rauwkost en een gestoomd visje. Ik had een mager stuk fricandeau uit de oven erbij een champignonsaus, met slankroom i.p.v. slagroom, gekookte aardappelen en sperzieboontjes. Toe had ik koffie-ijs in de lightversie. Maar ook heb ik 1 glas wodka, 1 glas champagne, 1 glas wijn en 1 amaretto gedronken. Ik weet niet wat de schade is, want ik ben weer in Belgie en we hebben daar geen weegschaal. Vandaag maar even heel rustig aandoen.
pi_46652312
quote:
Op zondag 25 februari 2007 11:01 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Naar welke verhouding
Zoveel calorieën bevat ontbijtkoek niet, zeker niet voor een tussendoortje. Liga, Sultana of biscuitjes zit allemaal veel meer in. Die grootte hoeveelheid fructosestroop klopt wel.
idd, ontbijtkoek is zeker wel een goed tussendoortje in vergelijking met andere dingen, dus ik zou me daar echt niet druk om maken als je dat eet En als je volkorenontbijtkoek eet dan vult het ook nog goed vind ik
pi_46656961
quote:
Op zondag 25 februari 2007 12:07 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Heftig. Hoe lang doe je dit al? En wat is het resultaat als ik vragen mag?
Ongeveer 2 jaar en in die tijd ben ik 7 kilo aangekomen!
Eerst raakte ik 5 kilo kwijt door te beginnen met bewegen.
Toen stopte ik met roken en kwam ik 5 kilo bij (lollies, lollies en nogges lollies)
Ik raakte weer 2 inch taille kwijt door verbeterde conditie maar bleef op gewicht. (vet verloren en spieren gewonnen)
Toen kreeg ik een eetinzinking (een gedeelde, dus wel gezellig maar zeer desastreus) en kwam 7 kilo en 4 inches bij. (In een decembermaand btw)
Toen ben ik in een jaar 2 kilo en 2 inch weer kwijtgeraakt, is vooruitgang want kennelijk is er sier bijgekomen maar te traag dus concludseerde ik dat 1700-1800 kcal voor mij niet werkt om af te vallen.
December-inzinking, weer een kilo erbij.
Nu doe ik sinds bijna een maand 1200-1300 en ben 2 kilo en een inch kwijt.

Kortom...ik moest ff oefenen. (..en geen inzinkingen krijgen naturlijk)
Spieren bouwen is veeeel makkelijker dan vet verliezen. Maar als ik zo doorga kan ik binnekort eindelijk mijn inmiddels getonede spieren zien! (klopt op hout)
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_46658645
quote:
Op zondag 25 februari 2007 11:48 schreef Spacehamster het volgende:
>>snap snap<< heel schema van eten
Als je zo'n 1500 caloriën dieet doet, kom je toch ontzettend snel weer aan als je stopt?
Wat voor mij goed werkte was gewoon 3x op een dag eten, niet tussendoor snacken en alleen maar water, thee of bier drinken. De eerste paar dagen heb je 's avonds honger omdat je dan normaal gesproken zat te snacken, maar als je de eerste week doorbent is je maag gewend aan het schema en knallen de kilo's en centimeters eraf.

Mijn voorbeeld --> ik ging door een langdurige knieblessure van 'veel bewegen' naar 'stilzitten'. Ben toen een kilo of 10 aangekomen. Op mijn top was ik 93 kilo en 190m. lang. Door het bovenstaande dieet ben ik in een paar maanden tijd naar 82 gegaan. Een half jaar later zat ik op 72, waar ik op ben gebleven door gewoon niet te snacken. Doe ik dus nog steeds niet, behalve in het weekend, dan wel.

En vergeet de kracht van een balansdag niet.

pi_46659273
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:52 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Wat voor mij goed werkte was gewoon 3x op een dag eten, niet tussendoor snacken en alleen maar water, thee of bier drinken.
Bier Daar zitten toch heel veel calorieen in enzo

En tussendoor niet snacken, ook geen gezonde tussendoortjes dan, zoals fruit enzo?
pi_46661217
quote:
Op zondag 25 februari 2007 13:15 schreef Sylvana het volgende:

[..]

idd, ontbijtkoek is zeker wel een goed tussendoortje in vergelijking met andere dingen, dus ik zou me daar echt niet druk om maken als je dat eet En als je volkorenontbijtkoek eet dan vult het ook nog goed vind ik
Daartegenover staat dat een voorgesneden plakje ontbijtkoek toch al zo'n 70-80 calorieen bevat. Inderdaad minder dan de sultana's maar 3 of 4 van dergelijke plakjes nemen toch al een behoorlijk deel van je dagelijkse voorraad calorieen in beslag.
Quinn Dexter
pi_46661862
quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:58 schreef Quinn_Dexter het volgende:

[..]

Daartegenover staat dat een voorgesneden plakje ontbijtkoek toch al zo'n 70-80 calorieen bevat. Inderdaad minder dan de sultana's maar 3 of 4 van dergelijke plakjes nemen toch al een behoorlijk deel van je dagelijkse voorraad calorieen in beslag.
dan moet je er ook geen 3 of 4 nemen, maar gewoon 1 of 2
pi_46662139
quote:

[..]

Ik heb hier nog niemand gehoord over 3 of 4 plakken ontbijtkoek per dag.
pi_46662444
quote:

[..]

Daartegenover staat dat een voorgesneden plakje ontbijtkoek toch al zo'n 70-80 calorieen bevat.
dat is inderdaad wel erg veel ja
  zondag 25 februari 2007 @ 17:49:52 #281
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46663256
Zit alweer een kilo'tje erbij, rot carnaval

Vandaag semi balansdag, hang nu continu tussen de 74,5 en de 76 in. Schommel gewicht maar prima, afhankelijk wat ik gedaan en wat gegeten heb. Kan ik wel mee leven. Maar het gaat nog heerlijk omlaag! Volgende week of de week erna moet ik even kijken hoe ik in mijn vel zit.

Denk dat ik nog zelfs onder de 70 kom te zitten, maar dat is ook echt het laagste hoor, daarna ga ik weer als een verslaafde in de sportschool hangen. Ben ook aan het informeren of ik niet met wat vrienden wat kan gaan doen qua sport. Wie weet. Maar voor lopig nog even mijn fase plan afwerken, nu nog maar 2 fases en dan ben ik er klaar mee. Dan is 't nog alleen maar onderhoud
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_46665891
quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:08 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Bier Daar zitten toch heel veel calorieen in enzo

En tussendoor niet snacken, ook geen gezonde tussendoortjes dan, zoals fruit enzo?
Tsja bier.. heb het gewoon gedaan. Niets erbij eten als chips ofzo. Alleen maar hele dag door drinken (water, thee en bier dus soms 's avonds). En nee, ook geen fruit als snack tussendoor. Ik begon wel elke maaltijd met een appel en daarna je brood. Op een lege maag worden de vitamientjes beter opgenomen..

What can I say.. het werkte goed. Ook met bier.
  zondag 25 februari 2007 @ 19:03:14 #283
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46666135
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:52 schreef VonHinten het volgende:

Als je zo'n 1500 caloriën dieet doet, kom je toch ontzettend snel weer aan als je stopt?
daar zat ik vanmiddag ook over na te denken, maar volgens mij werkt het als volgt:

als je op gewicht wilt blijven, moet je ongeveer evenveel calorieën innemen als je verbrandt.
Neem je meer in, dan kom je aan.
Neem je minder in, dan val je af.

Een vrouw heeft 2000 calorieën nodig en als ze wil afvallen, moet ze daar dus onder gaan zitten. Vindt ze op een gegeven moment dat ze genoeg is afgevallen, dan eet ze weer iets meer, zodat ze ze weer op 2000 zit en zo verbrandt ze evenveel als ze inneemt. Zo blijft ze dan op gewicht.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? zondag 25 februari 2007 @ 19:43:51 #284
70532 loveli
N
pi_46667669
Of je blijft net zoveel eten en gaat meer bewegen!
crap in = crap out
  zondag 25 februari 2007 @ 19:46:07 #285
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46667768
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

daar zat ik vanmiddag ook over na te denken, maar volgens mij werkt het als volgt:

als je op gewicht wilt blijven, moet je ongeveer evenveel calorieën innemen als je verbrandt.

Een vrouw heeft 2000 calorieën nodig en als ze wil afvallen, moet ze daar dus onder gaan zitten. Vindt ze op een gegeven moment dat ze genoeg is afgevallen, dan eet ze weer iets meer, zodat ze ze weer op 2000 zit en zo verbrandt ze evenveel als ze inneemt. Zo blijft ze dan op gewicht.
Je moet er ook rekening mee houden dat wat precies goed is voor je huidige gewicht straks te veel is. Een groter lijf verbrandt standaard meer. Dus weer terug naar 2000 (als dat nu het aantal calorieën is waarbij je niet aankomt maar ook niet verbrandt) kan dan niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_46667977
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk bent vind ik speciale diëten (?) onnodig. Als mensen willen afvallen gaan ze ineens hele andere dingen eten als normaal (bijv. meer fruit en groenten, of meer vloeibare dingen). Terwijl je m.i. beter een gedachtenswitch kan maken en snacks moet afschaffen. Omdat snacks in de winkel liggen en 'snacken schijnt te horen' wil nog niet zeggen dat je het ook moet doen. Hoezo altijd een koek bij de koffie 's morgens? Hoezo tegen 16 uur cup-a-soup? Hoezo elke avond chips? Die dingen moet je weglaten (en dat is makkelijker dan dat het eerst misschien lijkt) en de kilo's vliegen eraf. En dan hoef je helemaal niet extra te bewegen.
pi_46668096
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:51 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk bent vind ik speciale diëten (?) onnodig. Als mensen willen afvallen gaan ze ineens hele andere dingen eten als normaal (bijv. meer fruit en groenten, of meer vloeibare dingen). Terwijl je m.i. beter een gedachtenswitch kan maken en snacks moet afschaffen. Omdat snacks in de winkel liggen en 'snacken schijnt te horen' wil nog niet zeggen dat je het ook moet doen. Hoezo altijd een koek bij de koffie 's morgens? Hoezo tegen 16 uur cup-a-soup? Hoezo elke avond chips? Die dingen moet je weglaten (en dat is makkelijker dan dat het eerst misschien lijkt) en de kilo's vliegen eraf. En dan hoef je helemaal niet extra te bewegen.
3 keer per dag een gezonde maaltijd en veel groenten en fruit en daarnaast bewegen helpt bij mij beter dan snakcs afschaffen hoor, want die at ik toch al amper. Alleen ik kreeg gewoon veel te weinig dingen binnen omdak altijd ontbijt oversloeg en soms ook lunch. En dan snackte ik verder ook niet ofzo, maar toch viel ik niet af. En nu ik 3 keer per dag een maaltijd eet en fruit en gezonde dingen tussendoor val ik wel af.
pi_46668327
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:53 schreef Sylvana het volgende:

[..]

3 keer per dag een gezonde maaltijd en veel groenten en fruit en daarnaast bewegen helpt bij mij beter dan snakcs afschaffen hoor, want die at ik toch al amper. Alleen ik kreeg gewoon veel te weinig dingen binnen omdak altijd ontbijt oversloeg en soms ook lunch. En dan snackte ik verder ook niet ofzo, maar toch viel ik niet af. En nu ik 3 keer per dag een maaltijd eet en fruit en gezonde dingen tussendoor val ik wel af.
Jij doet nou toch eigenlijk hetzelfde als ik gedaan heb? Alleen jij eet nog eens fruit tussendoor. Dat vind ik niet echt snacken, omdat ik dacht meer dan aan vette-productie-rommel.

Maar punt van mijn verhaal was: eet regelmatig op vaste tijden en je maag mag ook wel eens leeg zijn. Als jij constant je maag vult met 4-5 maaltijdjes per dag + snacks, dan haalt je lichaam je energie direct uit het voedsel wat jij er om de 1-2 uur inpropt. Juist als je maag leegraakt zal je lichaam haar energie uit je vetreserves halen.. et víola, we verliezen kilo's en centimeters. Juist die knorrende maag het uurtje voor je avondeten of net voor het slapen gaan moet je leeg laten, dán val je af. Niet snacken dan, gewoon 1 of 2 bekers water drinken (of een stukje appel evt).
pi_46668473
Ik ben heel vaak heel veel afgevallen met Atkins: dat werkt echt heel goed, je honger is weg. Foetsie. Maar dat is precies de reden dat ik het nu toch niet meer doe: ik vind eten veel te leuk en te lekker om er geen zin meer in te hebben. Als je Atkins doet ben je binnen een paar happen vol en je heb nooit meer ergens echt zin in. Buiten het feit dat het niet echt gezond is. Maar werken doet het dus wel. Ik voel me nu wel veel beter met dat sporten en 1500 cal. dieet. Maar het afvallen gaat wel iets te langzaam en als je even niet kan sporten staat het ook direct stil.
  zondag 25 februari 2007 @ 20:06:09 #290
157031 roosjeroosje1988
pi_46668612
Ik step me al 6 weken kapot en eet 4 dagen minder dan gewoonlijk en ik val maar niet af. Wat doe ik verkeerd? Zou ik nog teveel eten of zouden mijn spieren zwaarder zijn geworden?

Wat ik vandaag heb gegeten:

1 boterham met jam en 2 met pindakaas
'S middag's: Een banaan, kiwi en pistache noten
Maaltijd: gebakken aardappelen, gebakken bloemkool en gebakken ui door elkaar
pi_46668902
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:06 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik step me al 6 weken kapot en eet 4 dagen minder dan gewoonlijk en ik val maar niet af. Wat doe ik verkeerd? Zou ik nog teveel eten of zouden mijn spieren zwaarder zijn geworden?
Je eet toch pas sinds een week minder?
Bij mij gingen er maanden over heen voordat ik eindelijk eens een kilo kwijt was.
  zondag 25 februari 2007 @ 20:13:26 #292
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_46668931
Ik noem een kilo paaseitjes.
Bernie en ik zijn tof.
  zondag 25 februari 2007 @ 20:13:37 #293
157031 roosjeroosje1988
pi_46668935
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:13 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Bij mij gingen er maanden over heen voordat ik eindelijk eens een kilo kwijt was.
Onee dat hou ik niet vol.
  zondag 25 februari 2007 @ 20:14:01 #294
157031 roosjeroosje1988
pi_46668952
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:13 schreef mordradead het volgende:
Ik noem een kilo paaseitjes.
Ja maar die at ik over 4 dagen.
pi_46668975
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:06 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

Wat ik vandaag heb gegeten:

1 boterham met jam en 2 met pindakaas
'S middag's: Een banaan, kiwi en pistache noten
Maaltijd: gebakken aardappelen, gebakken bloemkool en gebakken ui door elkaar
Wat je vandaag hebt gegeten is niet zo interessant. Representeert het je normale eetgedrag? Dat is interessanter. Zo ja, dan ben je goed bezig volgens mij.. Misschien val je qua kilo's niet af omdat spieren zwaarder wegen dan vet? En misschien kweek jij spieren door het steppen.. Als je ook geen centimeters kwijtraakt is het wel enigszins merkwaardig. Maar ja, de een valt sneller af dan anderen. Mannen sowieso sneller dan vrouwen (ghe ghe ).
pi_46668984
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Onee dat hou ik niet vol.
Tap tap tap
  zondag 25 februari 2007 @ 20:15:21 #297
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_46669010
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:14 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ja maar die at ik over 4 dagen.
Dat is maar 250 gram per dag
Maar goed, dat zijn wel veel calorieen, check maar eens hoeveel je verbrand als je hebt gestepd dat zal wel tegenvallen als je het vergelijkt met die eitjes
Bernie en ik zijn tof.
pi_46669030
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:13 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Kom op mensen, dat kán toch niet?! Dan doe je toch iets verkeerd? Of doet je lichaam dan heel apart? Als ik wil kan ik in 1 week 2-3 kilo afvallen. Alleen maar door weinig en regelmatig te eten.
pi_46669040
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 18:44 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik ga na een 'wilde' periode ook weer wat meer op mn eten letten. Gelukkig heb ik nu een beter eetritme omdat ik sinds kort stageloop, dus da's iig al positief. Maar ik wilde vragen of iemand een hartig tussendoortje weet. Ik ken genoeg zoete, zoals fruit, ontbijtkoek of vitalinea-yoghurtjes, maar wat kan ik als verantwoord hartig tussendoortje nemen?
Zie boven dus.
  zondag 25 februari 2007 @ 20:17:10 #300
157031 roosjeroosje1988
pi_46669102
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja ik heb echt een enorm ***humeur sinds ik hiermee begonnen ben (het minder eten) en heb niet echt zin om dat nog maanden te laten duren. En het is ook niet bepaald leuk om elke nacht kokhalzend in bed te liggen. Ik hoop maar dat het bij mij iets sneller zal gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')