Was ook altijd mijn pronkstukquote:Op zondag 25 februari 2007 16:50 schreef kwak-kwak het volgende:
Wat was ik destijds vreselijk aan het sparen voor nummer 20...........![]()
Waar is die voor bedoeld?quote:
Daarmee kun je een plat steentje ergens vanaf halen (lukt met de hand bijna niet).quote:
Die is om te strak op elkaar geklemde latjes van elkaar te kunnen halenquote:Op zondag 25 februari 2007 17:06 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Waar is die voor bedoeld?
* Cynix ®] heeft een grote doos vol met Lego, maar vooral vergaard door het kopen of krijgen van 'algemene doosjes' met blokjes, wieltjes, etc.[/me]
[me=Cynix ® is nog van het tijdperk dat je gewone 'legostenen' kocht en zelf moest verzinnen hoe je daar een huis, een auto, een vliegtuig, etc van bouwde. Dus gen 'bouwpakketten' met instructies.
[aanvullingsmode]En dat werkt echt geweldig![/aanvullingsmode]quote:Op zondag 25 februari 2007 17:15 schreef mstx het volgende:
[..]
Daarmee kun je een plat steentje ergens vanaf halen (lukt met de hand bijna niet).
Dat heeft me zóveel nagels gekost hequote:Op zondag 25 februari 2007 17:15 schreef mstx het volgende:
[..]
Daarmee kun je een plat steentje ergens vanaf halen (lukt met de hand bijna niet).
Bij LEGO is VEEL zeer relatief, iedereen beweert dat ie "VEEL" heeft of heeft gehadquote:Op zondag 25 februari 2007 17:24 schreef Lithion het volgende:
Ontzettend gaaf om die sets weer te zien zeg!
Dit was mijn eerste.
[afbeelding]
Maar ik zie nu wel dat ik echt héél veel heb gehad..
Ik kreeg mijn eerste trein al toen ik een jaar was (7710), later omgebouwd naar 12V. Er zijn geloof ik totaal 4 LEGO treinsets die we niet hebben (ik heb het dan over de generaties na 1979, niet de 100-series).quote:Op zondag 25 februari 2007 17:27 schreef Lithion het volgende:
Ho, dat zeg ik niet goed zo te zien, deze van 1980 heb ik ook gehad
[afbeelding]
Was ik er met 1 jaar toch snel bij zeg!
Nou ja, ik was thuis niet alleen hè en nu kijk ik even alleen naar de sets die ik zelf heb gehad. Overigens veel ook 2e hands.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:26 schreef JoopK het volgende:
Bij LEGO is VEEL zeer relatief, iedereen beweert dat ie "VEEL" heeft of heeft gehadZo beweren ook heel wat mensen meerdere geel constructiehelmpjes te bezitten, dat is over het algemeen illusie (wij hebben er welgeteld 1).
Toen ik vier was kreeg ik een aardig Shell benzinestation voor Sinterklaas, ik weet nog dat ik 'm al lang voor die tijd gevonden had in de studeerkamerkastquote:Op zondag 25 februari 2007 17:31 schreef Lithion het volgende:
Van deze
[afbeelding]
kan ik het me nog precies herinneren dat ik em voor Sinterklaas kreeg.
Nostalgie-topic!.
Da's dan best lullig aangezien je maar 3 modellen kan makenquote:Op zondag 25 februari 2007 18:22 schreef BasOne het volgende:
[afbeelding]
Van deze kreeg ik er op m'n verjaardag 4 van
Met een beetje fantasie kan je honderden makenquote:Op zondag 25 februari 2007 18:23 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Da's dan best lullig aangezien je maar 3 modellen kan maken
Die heb ik ook, da's een van de laatste lego-dozen die ik kreeg. De rest in dit topic is van na mijn tijd.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:36 schreef BasOne het volgende:
Whahahaha
[afbeelding]
Die heb ik
1979...
God ik ben oud
Je kunt geen oude dozen meer bestellen, op www.lego.com kun je zien wat er nu is... Was dat bestellen van oude sets maar waarquote:Op zondag 25 februari 2007 19:45 schreef BasOne het volgende:
Ik vraag me af of je bij lego nog die oude dozen kan bestellen
Ik koop en krijg nog steeds lego
Is gewoon leuk om inmekaar te zetten
Vooral de technic blijft prachtig spul, en de modelteam dozen ....
Van het modelteam spul heb ik 3 dozen.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:45 schreef BasOne het volgende:
Ik vraag me af of je bij lego nog die oude dozen kan bestellen
Ik koop en krijg nog steeds lego
Is gewoon leuk om inmekaar te zetten
Vooral de technic blijft prachtig spul, en de modelteam dozen ....
Nog hulp nodigquote:Op zondag 25 februari 2007 21:23 schreef JoopK het volgende:
[..]
Je kunt geen oude dozen meer bestellen, op www.lego.com kun je zien wat er nu is... Was dat bestellen van oude sets maar waarsets met cypressen er in (beetje mazzel krijg je ze tweedehands voor 15 euro).
Trouwens die chocomelfabriek is gewoon op brickfactory te vinden, 1500 serie dacht ik... Ik bouw voor LEGOWORDL 2007 al die oude en zeldzame sets weer op. (er zijn er nog meer, o.a. unox set).
Die heb ik ookquote:Op zondag 25 februari 2007 21:28 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Van het modelteam spul heb ik 3 dozen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De truck heb ik nog in de kast staan zie ik net, ff foto van gemaakt alleen er missen twee antennes op de voorkant van de motorkap, die kan ik niet meer vinden
![]()
[afbeelding]
Nu je het zegt, idd, kan ze ook niet meer vindenquote:Op zondag 25 februari 2007 22:36 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik ben misschien heel stom hoormaar zie helemaal geen mini starwars (meer) op de site staan.
Idd, deze dus:quote:Op zondag 25 februari 2007 21:23 schreef JoopK het volgende:
Trouwens die chocomelfabriek is gewoon op brickfactory te vinden, 1500 serie dacht ik... Ik bouw voor LEGOWORDL 2007 al die oude en zeldzame sets weer op. (er zijn er nog meer, o.a. unox set).
Forget it, LEGO levert geen oude sets zoals ik al meldde. Ik heb nog wel voorraad, dus als je Minisetje van SW zoekt...quote:Op maandag 26 februari 2007 01:24 schreef BasOne het volgende:
[..]
Nu je het zegt, idd, kan ze ook niet meer vinden
Mischien een mailtje sturen met de doos nummers en vragen of ze nog te bestellen zijn?
ze zijn iets van 5 euro per stuk, verzend kosten zijn niet zo hoog.
Heb zelf de hele serie van lego.com besteld.
quote:Op zondag 25 februari 2007 21:28 schreef geelkuikentje het volgende:
Van het modelteam spul heb ik 3 dozen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De truck heb ik nog in de kast staan zie ik net, ff foto van gemaakt alleen er missen twee antennes op de voorkant van de motorkap, die kan ik niet meer vinden
![]()
[afbeelding]
Nee,je hebt gelijk.Vroeger wasw het voor mijn gevoel veel universeler te gebruiken.Voor zo ver ik het kan zien heeft de huidige Lego veel grotere stukken.Het is meer prefab ,zeg maar.Wij moetsen het nog steen voor steen opbouwen.Het zal wel liggen aan het feit dat de jeugd van tegenwoordig geen zin meer heeft om uren op de grond te zitten/liggen en zo te spelen,maar alleen nog maar passief vermaakt wil worden d.m.v de computer en TV. En die prefab-Lego is waarschijnlijk de enige manier om ze aan de Lego te krijgen.quote:Op maandag 26 februari 2007 11:44 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Krijg bijna weer zin om met Lego te spelen, als je dit zo ziet![]()
Moet toch zeggen dat het oude Lego uit de jaren '80 er veel beter uitziet dan het Lego van nu, maar dat zal wel nostalgie van mijn kant zijn
Heb ik ookquote:Op maandag 26 februari 2007 11:00 schreef bolletje_25 het volgende:
[afbeelding]
Maanden en maanden voor gespaard, maar nooit kunnen kopenMijn ochtend, wat doe je.
Maar die mini SW zijn nog niet zo oud, die zullen ze toch nog wel op vooraad hebbenquote:Op maandag 26 februari 2007 10:42 schreef JoopK het volgende:
[..]
Forget it, LEGO levert geen oude sets zoals ik al meldde. Ik heb nog wel voorraad, dus als je Minisetje van SW zoekt...
Dat chocomel ding is wel cool iig, ik heb nog 2 onderdelen niet binnen voor de rest is ie af. En nu de stickers nog even laten drukken.
Ik heb zeker nog interesse in die twee die ik nog zoekquote:Op maandag 26 februari 2007 10:42 schreef JoopK het volgende:
[..]
Forget it, LEGO levert geen oude sets zoals ik al meldde. Ik heb nog wel voorraad, dus als je Minisetje van SW zoekt...
Dat chocomel ding is wel cool iig, ik heb nog 2 onderdelen niet binnen voor de rest is ie af. En nu de stickers nog even laten drukken.
Nee Lego is er onlangs achtergekomen dat die prefab-crap ook niet bij de huidige kindertjes aanslaat dus ze zijn weer omgedraaid en gaan weer meer met blokjes doen las ik in de krant een paar maanden terug! (Y)quote:Op maandag 26 februari 2007 12:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee,je hebt gelijk.Vroeger wasw het voor mijn gevoel veel universeler te gebruiken.Voor zo ver ik het kan zien heeft de huidige Lego veel grotere stukken.Het is meer prefab ,zeg maar.Wij moetsen het nog steen voor steen opbouwen.Het zal wel liggen aan het feit dat de jeugd van tegenwoordig geen zin meer heeft om uren op de grond te zitten/liggen en zo te spelen,maar alleen nog maar passief vermaakt wil worden d.m.v de computer en TV. En die prefab-Lego is waarschijnlijk de enige manier om ze aan de Lego te krijgen.
Damn,ik word echt oud.
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 01:01 schreef BasOne het volgende:
[afbeelding]
![]()
Lego Digital Designer, te downloaden van http://factory.lego.com/
Digitaal met Lego spelen
Dat kreeg ik nooit, ik kreeg alleen Lego, hoewel ik bij vrienden wel altijd veel met Meccano heb gespeeld, die hadden dat wel veelquote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:21 schreef geelkuikentje het volgende:
knex is niks, als je het over nostalgie hebt, dan heb je het over lego of meccano
[afbeelding]
Dit is plaatje van wikipedia en voor degene die niet weet wat het is. Gelukkig ben ik zo oud nou ook weer niet
![]()
Doen ze ook wel, de zogenaamde Legend series (10000 nummers). O.a. de pizzeria, "main street", "black smith shop". Maar ook dan zijn ze erg gewild en snel weer op.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:05 schreef Aanvoerder het volgende:
Het zou een geniale stap zijn als ze gewoon de oude series weer opnieuw zouden uitgeven. Genoeg mensen die het uit nostalgie zouden kopen en je hoeft niets te investeren in het bedenken van nieuwe dingen. Hooguit de verpakking wat updaten.
Da's een typfout?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:38 schreef JoopK het volgende:
Ik kan voor je kijken of ik ze toevallig heb, ze zijn iig MISB (mint in sealed box).
Ik heb net weer met neef 200 kg LEGO gescoord op Ebay, wordt vrijdag weer een ritje naar Duitsland en met een volle auto terug
Beetje offtopic. maar die boxje die jij hebt? Zijn dat de creative I-trige 3220 ? Hoe bevallen deze?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:37 schreef Neohammer het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Op vakantie gemaakt toen ik me erg verveelde, helaas moest ik em 2D opbouwen omdat tie anders niet in de auto mee terug kon. Als ik het nu nog een keer moest doen, bestelde ik eerst wat meer zwarte blokjes (zodat ik in 1 kleur kan werken.) en dan zou ik er een stukje zolder voor afhuren. (zodat ik ook een onderkant kan maken, ipv een platbodem.
Die had ik al gezien, maar die werden dus niet hier in de winkel verkocht en ik heb geen CC.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:39 schreef JoopK het volgende:
[..]
Doen ze ook wel, de zogenaamde Legend series (10000 nummers). O.a. de pizzeria, "main street", "black smith shop". Maar ook dan zijn ze erg gewild en snel weer op.
quote:Op woensdag 28 februari 2007 00:06 schreef Baboontje het volgende:
Hee , die race auto van Technic komt bekend voor!! Mijn vriend heeft zoiets, maar dan met 2 stoeltjes er in. Dat ding is groot.
Mag het niet weg gooien, erger me al jaren aan Dat Ding![]()
Klopt, is een boek.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:48 schreef DaFan het volgende:
[afbeelding]
Dit was een boek toch, geen set
Ik moest deze altijd van alle verschillende kleuren allemaal vanaf de grond af aan bouwen, en improviseren als ik geen blokjes had. Ging nog best aardig ik heb die kraan in ieder geval wel eens gebouwd, terwijl ik 100% zeker weet dat ik die set niet heb.
Vanavond ff kijken of ik m nog heb, ik zit toch bij mn oudersquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:14 schreef Maeksy het volgende:
[..]
Klopt, is een boek.
Ik heb die dino nog gebouwd met mn 12v motortje.
Ding waggelde wie de ziekte, maar kwam wel vooruit
die heb ik ook, echt tof dingquote:Op zondag 25 februari 2007 19:03 schreef DaFan het volgende:
En de grote trots:
[afbeelding]
Echt te meesterlijk apparaat is dat. Je kan m ook ombouwen naar een truck die, als ie botst, naar achter rijdt linksaf, en dan weer vooruitIs mooi aan te passen met grote vering achterin (van andere dozen).
Ik heb nog veel en veel meer maar geen zin om alles uit te zoeken. Dit zijn toch wel mijn mooiste sets
Ik gok op 1800+100 euro, maar ik denk dat dat meer komt omdat ik dat op een ander forum al gelezen had.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:06 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Da's een typfout?
Fotootje anders?
Enne, quanta costa?
Deze serie is al enkele jaren oud en daarom niet meer in de winkel en bij LEGO te krijgen. Je kunt het altijd proberen op de voorspelbare ebay/marktplaats, maar vergeet ook niet om eens op www.bricklink.com rond te kijkenquote:Op zondag 25 februari 2007 22:20 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik probeer al een tijdje de StarWars Mini Building Set compleet te krijgen. Heb momenteel dit:
....
In welke winkel zou je die nog kunnen vinden. In de omgeving Dordrecht/Zwijndrecht kon ik ze niet vinden. Heb ik als ik deze twee vind de mini starwars serie eigenlijk compleet of mist er dan nog iets?
Damn, da's behoorlijk veelquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:45 schreef r00t3d het volgende:
[..]
Ik gok op 1800+100 euro, maar ik denk dat dat meer komt omdat ik dat op een ander forum al gelezen had.![]()
idd, ook een van mijn pronkstukken, Samen met dezequote:Op woensdag 28 februari 2007 10:51 schreef Maeksy het volgende:
Mijn grote trots:
[afbeelding]
Echt vet om al die ouwe shit te zien. Zoveel herkenning ende jeugdherinneringen!
Zou eigenlijk eens op youtube moeten kijken of die ouwe LEGO reclames daar te vinden zijn.
Herken zo al 12 dingen die ik ook hebquote:Op woensdag 28 februari 2007 00:43 schreef ForumGek het volgende:
Dit is wat ik kon vinden
[afbeelding]
LDD is wat gelimiteerd qua blokjes.quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:31 schreef Crazy-M het volgende:
krijg spontaan zin om alles weer op te bouwen en foto te maken
ipv van mn boekjes intescannen
gister met de simulator zitten spelen.
kon geen mooie deurtjes vinden voor een auto
allee nvan die hoge deuren
maar voor rest wel super.
JA die heb ik ook gebouwd uit dat boek! Geweldig cool ding! Later heb ik hem ook een keer gebouwd met zo'n rcx op zn rug en een lichtsensor als hoofd, alleen kwam ie niet echt meer vooruit!quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:14 schreef Maeksy het volgende:
[..]
Klopt, is een boek.
Ik heb die dino nog gebouwd met mn 12v motortje.
Ding waggelde wie de ziekte, maar kwam wel vooruit
hehe of je maakt het in een echt CG programmaquote:Op donderdag 1 maart 2007 11:00 schreef BasOne het volgende:
[..]
LDD is wat gelimiteerd qua blokjes.
Probeer MLcad in combinatie met Ldraw, dan heb je ruim alle blokjes tot je beschikking
De CGI modellen op brickshelf zijn vrijwel allemaal gemaakt met MLcad![]()
heheh true veeeeeeeellll leuker, maar soms heb je de blokjes niet, of niet de goede kleuren voor je model, en dan kan je digitaal wel bouwen, kan je modellen maken die je in het echt nooit kanquote:Op zondag 4 maart 2007 01:04 schreef menesis het volgende:
[..]
hehe of je maakt het in een echt CG programma![]()
krijg je zoiets:
[afbeelding]
Maar echt bouwen is natuurlijk 100000x leuker!![]()
Ik heb wat lego van voor mijn geboorte.quote:Op zondag 4 maart 2007 03:20 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Net op brickset.com mijn collectie opgezocht, zit rond zo'n 180 verschillende sets (dubbele niet mee geteld), incuslief wat spul van voor mijn geboortejaar (hoe ik daar dan aan ben gekomen..?)
Ook geen probleem: http://www.hccamsterdam.nl/brickfactory/quote:Op zondag 4 maart 2007 13:14 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Ik heb ook ooit een enorme bigass vuilniszak vol met ouwe lego van mn oma gekregen. Dikke vintage spullen zaten daarin. Helaas alles zonder boekje enzo
Idem, heb veel broers dus je raad het al.quote:Op maandag 13 april 2009 21:29 schreef Daywalk3r het volgende:
[ afbeelding ]
Heb 't op zo'n manier. Alleen een stuk meer.
Oh, stuur maar op naar mij dan. Ik wil de portokosten wel vergoeden.quote:Op woensdag 28 februari 2007 00:06 schreef Baboontje het volgende:
Hee , die race auto van Technic komt bekend voor!! Mijn vriend heeft zoiets, maar dan met 2 stoeltjes er in. Dat ding is groot.
Mag het niet weg gooien, erger me al jaren aan Dat Ding![]()
Zelfde hier! Ik ben weer allle classic space uit de grote graaidozen aan het vissenquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:51 schreef tiepdoos het volgende:
Yess, mijn oudste zoon zit net aan de lego(tot hij op bed ligt)
![]()
Wat heb ik veel lopen bouwen vroeger.. kan nu weer aan mijn tweede jeugd beginnen
Ik ook!quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:17 schreef katerwater het volgende:![]()
Ik heb het hele topic doorlopen met een glimlach. Nostalgie![]()
Ik herken verdomme bijna alle dozen![]()
Dat boek heb ik ook. Maar ik kon natuurlijk niets maken, want ik mistte altijd wel iets belangrijks.
Je zoontje is nog geen 4 en je wil hem al met Technic aan de gang laten gaan?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 08:43 schreef tiepdoos het volgende:
Binnenkort ga ik voor mijn zoontje op zoek naar simpel technisch lego. auto's, kranen en al dat draaiend spul vind hij geweldig. hij is nu een megageval aan het maken rondom een helicopterdraaiding![]()
Maar omdat hij nog net geen 4 is moet het niet al te ingewikkeld zijn. (Iemand een tip) Hij heeft veel uitdaging nodig. De simpelste dingen "kan hij niet" (lees: ik heb daar geen zin in), terwijl de moeilijke dingen loopt hij lekker te prutsen tot het lukt
Deze toevallig?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 08:47 schreef Borizzz het volgende:
En verder nog heel veel platen,steentjes en dozen die ik vergeten ben. Oh ja ik had ook nog een ziekenhuis, maar daar heb ik geen foto van kunnen vinden.
quote:Op zondag 25 februari 2007 17:24 schreef Lithion het volgende:
Ontzettend gaaf om die sets weer te zien zeg!
Dit was mijn eerste.
[ afbeelding ]
Nee, die zijn zichtbaarquote:
Ik had er eigenlijk ook heel weinig mee, maar die UFO-modellen zijn wel heel leuk als basis voor eigen bouwsels bruikbaar;quote:Op maandag 8 februari 2010 13:13 schreef D. het volgende:
[..]
Nee, die zijn zichtbaar
Leuk trouwens die 928, die had een vriendje van mij vroeger ook
Al die 'System-zooi' daaronder kan mij niet bekoren, maar daar ben ik denk ik te oud voor
Maar niet bepaald goedkoop.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:48 schreef Ferdii het volgende:
voor missende blokjes is er ook lossestenen.nl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |