Ach, dat is maar net hoe je het bekijkt. Uit onderzoek is gebleken dat bijvoorbeeld restaurants in New York gemiddeld meer verdienen sinds er een rookverbod is, omdat mensen sneller het restaurant verlaten (niet meer blijven zitten voor een sigaretje) waardoor er sneller nieuwe mensen aan de tafel kunnen plaatsnemen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:16 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik denk het wel ja. Ik denk echt niet dat de horeca op een rookverbod zit te wachten eigenlijk.
http://www.refdag.nl/arti(...)od+in+de+horeca.htmlquote:Op zondag 25 februari 2007 23:55 schreef moussie het volgende:
[..]
doe je het weer, doodgewoon stellen dat iedere niet-roker het wel met je eens is en een verbod zou willen .. het komt nog niet eens bij je op dat zeiksnorren zoals jij echt een minderheid zijn ..
En nu moussie?quote:Op maandag 26 februari 2007 08:59 schreef Elseetje het volgende:
[..]
http://www.refdag.nl/arti(...)od+in+de+horeca.html
BasOne, je kan nu wel leuk elke keer ELK onderzoek in twijfel trekken, maar zelf kom je ook niet aan met onderzoeken die het tegendeel bewijzen. Als jij er dan van uitgaat dat onderzoeken er niet toe doen en nutteloos en altijd weerlegbaar zijn, vraag er dan ook niet om. Ga dan lekker niet uit van onderzoeken, en gebruik je gezonde verstand.quote:Op maandag 26 februari 2007 15:54 schreef BasOne het volgende:
En dat onderzoek zegt wat?
Elke 2/3 maanden wordt er wel zo'n onderzoek gehouden, en elke keer andere resultaten.
Heeft hier op de FP hier ook al is niet een Poll over gestaan?
quote:Op maandag 26 februari 2007 15:49 schreef isVuur het volgende:
[..]
En nu moussie?![]()
Ach joh, blijf gewoon lekker versnipperde plant, gerold in een stuk papier, in je mond steken, aansteken en de rook daarvan inademen. Lijkt me heerlijk
Doe het alleen ergens waar je mij er niet mee lastig valt, in je eigen huis bijvoorbeeld
http://tinyurl.com/3dnbd9quote:Ouderen (55-plussers) zijn vaker sterk voorstander van een rookverbod in de horeca (46%) dan jongeren tot 35 jaar (35%).
....
Ondanks het feit dat een meerderheid van de mensen vindt dat er de laatste jaren een en ander verbeterd is met betrekking tot roken in de horeca (53%), vindt drie kwart (76%) van de horecabezoekers dat er maatregelen moeten worden getroffen tegen rookoverlast in de horeca. Ook van de rokers is een meerderheid (55%) deze mening toegedaan. (Let wel. maatregelen tegen overlast is betere ventilatie!!)
......
Van alle Nederlanders vindt ongeveer twee derde (65%) dat er snel een algeheel rookverbod in restaurants moet komen, 34% vindt van niet. Van de niet-rokers vindt 76% dat dit moet gebeuren en 22% van niet. Bij de niet-rokers liggen deze verhoudingen ongeveer gespiegeld: 27% is voor een rookverbod in restaurants, 72% is tegen.
Een algeheel rookverbod kan op de steun van 59% van de Nederlanders, 39% is tegen. Rokers en niet-rokers staan hier nog iets sterker tegenover elkaar dan wanneer het gaat over een rookverbod in restaurants: 71% van de niet-rokers is voor, 79% van de rokers is tegen. Opvallend is dat degenen die wel eens een café of discotheek bezoeken vaker tegen een algeheel rookverbod zijn (44%) dan degenen die deze gelegenheden niet bezoeken (31%); een verschil dat niet alleen door leeftijd verklaard kan worden.
Ah nee, ik trek niet elk onderzoek in twijfel, maar polls zijn bekent om hun onbetrouwbaarheid, dat weet je net zo goed als ik.quote:Op maandag 26 februari 2007 16:10 schreef Elseetje het volgende:
[..]
BasOne, je kan nu wel leuk elke keer ELK onderzoek in twijfel trekken, maar zelf kom je ook niet aan met onderzoeken die het tegendeel bewijzen. Als jij er dan van uitgaat dat onderzoeken er niet toe doen en nutteloos en altijd weerlegbaar zijn, vraag er dan ook niet om. Ga dan lekker niet uit van onderzoeken, en gebruik je gezonde verstand.
Ik vind het trouwens opvallend hoe de meest intelligente en genuanceerde fokkers opeens achterlijk en kortzichtig worden als het over een verslaving gaat. (Algemene termen, ik bedoel niet jou als persoon BasOne.)
ghehequote:Op maandag 26 februari 2007 16:36 schreef isVuur het volgende:
Deal moussie, ik heb namelijk geen auto en doe alles op de fiets
ik heb trouwens dat rapport gevonden van die 62% .. http://tinyurl.com/2wtteu ..quote:Wel goed trouwens dat je niet rookt in een restaurant, daar gaat het mij namelijk om. In een kroeg mag best gerookt worden van mij, daar heb ik namelijk de keus om wel of niet naar binnen te gaan. In een restaurant natuurlijk ook wel, maar ja, nooit meer uiteten gaan is natuurlijk geen optie. Dus ik ben blij met het rookverbod vanwege de restaurants en bioscopen.
Dat is niet waar. Bij statistische onderzoeken is het makkelijk om de representativiteit te testen. TNS/Nipo probeert altijd zo'n steekproef te nemen die representatief is. Bovendien trek je wel elk onderzoek in twijfel. Tegen duidelijke onderzoeken waaruit bleek dat de horeca in New York er wat betreft omzet (gemiddeld) op vooruit is gegaan na het rookverbod was je ook al ongenuanceerd aan het blaffen. Kom dan zelfs eens met onderzoeken die het tegendeel bewijzen.quote:Op maandag 26 februari 2007 16:37 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ah nee, ik trek niet elk onderzoek in twijfel, maar polls zijn bekent om hun onbetrouwbaarheid, dat weet je net zo goed als ik.
Hetzelfde onderzoek op een andere dag met een andere groep personen en je hebt een uitslag die 180 graden is gedraait.
Niet allemaal specifiek over NY.quote:Belgen mijden eetcafés door rookverbod
BRUSSEL - Eetcafés in België hebben te maken met aanzienlijke omzetdalingen sinds de invoering van het rookverbod per 1 januari. Veel klanten vertrekken naar gewone cafés waar nog wel mag worden gerookt.
Dat blijkt uit een rondgang van de Belgische krant Het Laatste Nieuws. Eetcafés melden een omzetdaling van een derde, sommigen beweren de helft minder omzet te boeken. Veel niet-etende stamgasten gaan nu naar gewone cafés, zeggen de uitbaters.
Uit het onderzoekje van Het Laatste Nieuws blijkt ook dat veel eetcafés roken nog oogluikend of zelfs openlijk toestaan. Het rookverbod in restaurants en eetgelegenheden in België werd 1 januari ingevoerd. Alleen cafés, discotheken en snackbars met meer dan zestien staanplaatsen zijn uitgezonderd.
Bron:Telegraaf
- Dat van Brussel is een prima uitleg over hoe het komt dat rookvrije cafe's in NL nu niet functioneren. We hebben het natuurlijk over een algeheel verbod. Dit voorbeeld kan dus direct de prullenbak in.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:56 schreef BasOne het volgende:
Hier
Hier
Deze heeft een lijst
Deze site mag je zelf weten of je het serieus genoeg overkomt.
Zijn er alvast een paar, de rest zal ik ook nog even proberen te zoeken.
Nog een berichtje:
[..]
Niet allemaal specifiek over NY.
Wel over hoe 'goed' het voor de horeca is, zo'n rookverbod.
Welk onderzoek bedoel jij nou, want dat onderzoek uit 2004 laat dus wel zien dat het nadelige effecten heeft, ondanks dat jij ook dat onderzoek in twijfel trekt, door de meest gewaardeerde organisatie op het gebied van globaal kankeronderzoek...quote:[b]Op maandag 26 februari 2007 16:37
Je hebt het onderzoek van het WHO wat 1 van de grootste en langste studies is geweest naar de effecten van meeroken en die concluderen dat meeroken geen nadelige effecten heeft.
quote:The major findings are that the passage of the state smoking ban in 2003 has directly
resulted in a dramatic loss in revenue and jobs in New York’s bars, taverns and clubs.
Specifically, the following statewide economic losses have occurred in New York’s bar
and tavern industry as a direct result of the statewide smoking ban:
• 2,000 jobs (10.7% of actual employment)
• $28.5 million in wages and salary payments
• $37 million in gross state product
In addition, there are indirect losses to other businesses which supply and service the
state’s bars and taverns:
• 650 jobs
• $21.5 million in labor earnings
• $34.5 million in gross state product
In summary, the enactment of the New York State smoking ban has had a dramatic
negative impact on the bar and tavern business and related businesses. The total
economic impact is:
• 2650 jobs
• $50 million in worker earnings
• $71.5 million in gross state product (output)
http://www.cdc.gov/mmwR/preview/mmwrhtml/mm5307a2.htmquote:Op maandag 26 februari 2007 18:20 schreef moussie het volgende:
het eerste rapport van de REA na het verbod
http://tinyurl.com/2r9tv6
[..]
En je wou zeggen dat een bericht 'rookverbod is goed voor de horeca' geen eenzijdige berichtgeving isquote:Op maandag 26 februari 2007 18:13 schreef Nielsch het volgende:
- Op de lijst staan alleen de bars die het slecht doen onder het verbod. Wederom eenzijdige berichtgeving zonder gemiddeldes.
Nee, ik heb alleen nog maar verwezen naar onderzoeken die het GEMIDDELDE van alle inkomsten onderzoeken. Goed, dat verschillende onderzoeken verschillende resultaten opleveren, daar kan ik niets aan doen. Maar dat neemt niet weg dat ik tenminste niet naar columns verwijs. Anyway, zie mijn post hierboven.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:27 schreef BasOne het volgende:
[..]
En je wou zeggen dat een bericht 'rookverbod is goed voor de horeca' geen eenzijdige berichtgeving is
Maar succes verhalen van cafe's die het goed doen te over, laat alleen de (onderbelichte) keerzijde zien.
Ah:quote:Op maandag 26 februari 2007 18:17 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Welk onderzoek bedoel jij nou, want dat onderzoek uit 2004 laat dus wel zien dat het nadelige effecten heeft, ondanks dat jij ook dat onderzoek in twijfel trekt, door de meest gewaardeerde organisatie op het gebied van globaal kankeronderzoek...
Zullen we nog even doorgaan? Nu mag jij weer
http://www.davehitt.com/facts/who.htmlquote:The World Health Organization's first study on SHS is a textbook example of the right way to conduct an epidemiological study. Unfortunately for them, it yielded unexpected results. They responded by doing a second one, a meta-analysis, that allowed them to extract the results they wanted. This is an analysis of their first study.
True, blijft leuk leesmateriaal howeverquote:Op maandag 26 februari 2007 18:28 schreef Nielsch het volgende:
Ach ja, we kunnen met positieve en negatieve onderzoeken en rapporten blijven strooien, maar het is een feit dat het verbod er komt, dus![]()
Dat moeten ze zeggen, anders zal hun omgeving ze uitkafferen omdat ze tegen het verbod zijn...quote:Op maandag 26 februari 2007 19:24 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik ken mensen (rokers) die eerst dachten tegen een rookvrije horeca te zijn, die het toch in de praktijk ook zelf wel heel fijn vinden als er niet gerookt wordt in een kroeg...
Ja, het ontbreken van zanikende niet-rokers kan misschien welprettig zijn.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:24 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik ken mensen (rokers) die eerst dachten tegen een rookvrije horeca te zijn, die het toch in de praktijk ook zelf wel heel fijn vinden als er niet gerookt wordt in een kroeg...
Dat waren Nederlanders in de VS, denk niet dat ze daar bang voor zijn.... Bovendien was dat iets wat uit henzelf kwam.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:29 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Dat moeten ze zeggen, anders zal hun omgeving ze uitkafferen omdat ze tegen het verbod zijn...
Sociale druk is al hoog genoeg..
Oftewel, een minderheid van 32% aangevuld met een tweede groep die een gedeeltelijk verbod wil zal ervoor zorgen dat veel kleine buurtkroegjes/restaurantjes kapot gaan .. want dat is wat er gaat gebeuren, de roker die zijn pilsje nu maar thuis drinkt, de wedstrijd niet in de kroeg kijkt maar thuis met vrienden, dat soort dingen .. de familie die nu thuis gaat natafelen ipv in het restaurantquote:Op maandag 26 februari 2007 18:28 schreef Nielsch het volgende:
Ach ja, we kunnen met positieve en negatieve onderzoeken en rapporten blijven strooien, maar het is een feit dat het verbod er komt, dus![]()
dat geldt eerder voor jou met zo'n uitspraakquote:Op maandag 26 februari 2007 18:13 schreef Nielsch het volgende:
- Het tweede voorbeeld toont ten eerste aan dat rokers asociale klootzakken zijn.
Hoezo? Als rokers ondanks een verbod toch gewoon blijven doorroken vind ik dat asociaal, onafhankelijk van jouw eerdere posts.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:09 schreef Prego het volgende:
[..]
dat geldt eerder voor jou met zo'n uitspraak![]()
zie m'n post eerder in deze topic, en nou wat ben ik een klootzak zonder begrip zeg
Als het wettelijk niet is toegestaan ben je dan in overtreding. Gewoon beboeten dus. Van dat geld kunnen de cafébazen die minder omzetten dan weer gecompenseerd worden.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo? Als rokers ondanks een verbod toch gewoon blijven doorroken vind ik dat asociaal, onafhankelijk van jouw eerdere posts.
tja, maar hoe wil je dat doen in een stampvolle kroeg/discotheek als een meerderheid zich gewoon niets aantrekt van een verbod, zeker als dat in meerdere gelegenheden tegelijk gebeurt, dan zit het voltallige corps van het ene café naar het andere te draven om boetes uit te delen of zo ?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Als het wettelijk niet is toegestaan ben je dan in overtreding. Gewoon beboeten dus. Van dat geld kunnen de cafébazen die minder omzetten dan weer gecompenseerd worden.
De boetes voor de kroegbazen moeten gewoon heel hoog zijn en bovendien oplopend. De eerste keer 200 euro, tweede keer 400 euro, de keer 600 euro etc... zoveelste keer binnen een maand: alcoholvergunning innemen. Dan zorgen die kroegbazen er heus wel voor dat rokers geen sigaretje meer opsteken.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:48 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, maar hoe wil je dat doen in een stampvolle kroeg/discotheek als een meerderheid zich gewoon niets aantrekt van een verbod, zeker als dat in meerdere gelegenheden tegelijk gebeurt, dan zit het voltallige corps van het ene café naar het andere te draven om boetes uit te delen of zo ?
euhm, hoe kom je aan het idee dat je de kroegbazen kan beboeten ?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De boetes voor de kroegbazen moeten gewoon heel hoog zijn en bovendien oplopend. De eerste keer 200 euro, tweede keer 400 euro, de keer 600 euro etc... zoveelste keer binnen een maand: alcoholvergunning innemen. Dan zorgen die kroegbazen er heus wel voor dat rokers geen sigaretje meer opsteken.
Omdat zij erop toe moeten zien dat HUN pand rookvrij is.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:15 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm, hoe kom je aan het idee dat je de kroegbazen kan beboeten ?
Uit andere landen waar er al een rookverbod is.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Die zijn er verantwoordelijk voor dat er in hun kroeg niet gerookt mag worden.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:15 schreef moussie het volgende:
[..]
dat lijkt mij idd de enige mogelijkheidquote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:11 schreef Refragmental het volgende:
Omdat zij erop toe moeten zien dat HUN pand rookvrij is.
Dus een streng deurbeleid en mensen die alsnog binnen roken waarschuwen dat het niet mag of zelfs meteen eruit stampen.
quote:Net zoals dat een kroegbaas beboet kan worden wanneer deze alcohol aan kinderen schenkt.
Heel simpel.
excuse me ? Diegenen die hier egoïstisch zijn zijn de anti-rokers die dwars door de bank heen het roken willen verbieden, over een tijdje mag ik in mijn buurtkroegje niet meer roken omdat een anti-rokers muts die eens in het jaar uit eten gaat vindt dat dat niet meer zou mogenquote:Tis overigens weer overduidelijk dat rokers zeer egoistisch zijn
aah, uitsmijters huren .. en die kosten natuurlijk helemaal niets .. dus je eten/drankje wordt niet duurderquote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Die zijn er verantwoordelijk voor dat er in hun kroeg niet gerookt mag worden.
Uitsmijter huren en de rokers buiten zetten. Simpel.
Maar als kroegbazen zelf weer de asbakken op tafel gaan zetten, lijkt het me helemaal duidelijk.
De meeste disco's e.d hebben sowieso al een uitsmijter in dienst.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:53 schreef moussie het volgende:
nou zeg, rare vergelijking, een kroegbaas die actief de wet overtreedt gelijk stellen aan een kroegbaas die met z'n handen in z'n haar zit omdat die gewoonweg het personeel dat al die ongehoorzame rokers uit zijn tent moet verwijderen niet kan betalen
Ab is toch een jongensnaam?quote:excuse me ? Diegenen die hier egoïstisch zijn zijn de anti-rokers die dwars door de bank heen het roken willen verbieden, over een tijdje mag ik in mijn buurtkroegje niet meer roken omdat een anti-rokers muts die eens in het jaar uit eten gaat vindt dat dat niet meer zou mogen
Het zij zo. Van mij mag een biertje gerust 20 cent duurder worden, als dat betekent dat ik in een rookvrije ruimte kan vertoeven.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:56 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, uitsmijters huren .. en die kosten natuurlijk helemaal niets .. dus je eten/drankje wordt niet duurder
Er is nog geen correlatie aangetoond tussen meeroken en gezondheidsrisico's. Een vaak herhaalde leugen blijft een leugen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:57 schreef Elseetje het volgende:
Het argument waarom rokers egoïstisch zijn is toch sterker. Zij brengen met hun verslaving de gezondheid van andere mensen in gevaar, en zijn met hun verslaving anderen tot last. Ik vind dat behoorlijk egoïstisch, maar daar mag je het natuurlijk mee oneens zijn
Keelpijn telt niet? Je moet er dood van gaan voordat van een risico gesproken kan worden?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:02 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Er is nog geen correlatie aangetoond tussen meeroken en gezondheidsrisico's. Een vaak herhaalde leugen blijft een leugen.
'Permanente schade' dan? Ik krijg ook koppijn van sommige luchtjes die mensen dragen, dat ga je toch ook geen 'gezondheidsrisico' noemen?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Keelpijn telt niet? Je moet er dood van gaan voordat van een risico gesproken kan worden?
In de meeste kroegen is er goed toezicht te houden op het verbod door het barpersoneel zelf. Discotheken en grotere uitgaansgeledenheden hebben allang uitsmijters, hun takenpakket zal enkel uitgebreid hoeven worden.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:56 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, uitsmijters huren .. en die kosten natuurlijk helemaal niets .. dus je eten/drankje wordt niet duurder
Ik zou zeggen: Kaart het aan bij de regering. Misschien komt daar dan ook wel een verbod op.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:06 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
'Permanente schade' dan? Ik krijg ook koppijn van sommige luchtjes die mensen dragen, dat ga je toch ook geen 'gezondheidsrisico' noemen?
Dat is al vaker aangetoond. Dat mensen die daar baat bij hebben dat niet willen geloven is niet de schuld van de onderzoekenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:02 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Er is nog geen correlatie aangetoond tussen meeroken en gezondheidsrisico's. Een vaak herhaalde leugen blijft een leugen.
Ach, ik heb iig nog nooit rapporten gelezen waarin staat dat meeroken gezond is.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:02 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Maar die heeft toch al een keer zijn zin gekregen. In Nijmegen, toch, met dat gedoe om allochtonen voor te trekken bij sollicitaties....quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:14 schreef Nielsch het volgende:
Ach, als alle rokende jeugd straks niet meer mag roken en daarom maar thuisblijft, dan krijgt Geert Wilders tenminste ook een keertje zijn zin.
en dat is dus iets wat ik al jaren geleden zei, lang voor deze hele discussie überhaupt begon, dat hoe het in het verre verleden geregeld was best wel slim was, een aparte salon voor rokers ..quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Het zij zo. Van mij mag een biertje gerust 20 cent duurder worden, als dat betekent dat ik in een rookvrije ruimte kan vertoeven.
Maar goed, ik zal schappelijk zijn.
Als in een kroeg alleen helemaal achterin gerookt mag worden, met daarboven een goede afzuiging zodat de rook niet voor in het café kan komen, waar de niet-rokers kunnen verblijven, dán mag van mij in een kroeg gerookt worden. Kunnen de fervente rokers lekker zelf in hun eigen stank blijven hangen.
Okee, okee, dan krijgt hij nog een keer z'n zin. Nu vooral je kinderen niet aan de alcohol laten gaan en Geert zal trots op je zijnquote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar die heeft toch al een keer zijn zin gekregen. In Nijmegen, toch, met dat gedoe om allochtonen voor te trekken bij sollicitaties....
Veel jeugd begint al niet meer aan roken. Gelukkig.
Mijn kids zijn nog steeds rookvrij, hoewel klasgenootjes van beide! (jongste zit in de brugklas!) al wel roken. Ze vinden het stom en vies. En iets anders kun je het eigenlijk ook niet noemen.
Het is stom om je scheel te betalen om dagelijks een dosis gif in te ademen.
En het is inderdaad vies. Het stinkt, je krijgt er een vieze adem van en in geval van shag ook vieze vingers.
Waarom blijven mensen eigenlijk roken? Voor het genot? Er is weinig genot aan. Het is gewoon een verslaving, en een hele vieze verslaving. Drugsverslaving kan ik me nog iets bij voorstellen. Daar krijg je gewoon een kick van. Je voelt je prettig. Bij roken is dat niet zo. Je voelt je onprettig als je niet rookt en je wilt je niet onprettig voelen. Je voelt je niet prettiger door roken als een niet-roker. Een drugsgebruiker voelt zich eventjes, wel prettiger als een niet-gebruiker.
Oeps, de oudste mag soms al een breezertje!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Okee, okee, dan krijgt hij nog een keer z'n zin. Nu vooral je kinderen niet aan de alcohol laten gaan en Geert zal trots op je zijn![]()
Dergelijke initiatieven zijn jaaaaaaaaaaaaaarenlang gestimuleerd. Weet je nog: 'roken, we komen er samen wel uit'. Nou niet dus. Als je in elke kroeg zo'n rooksalon maakt heb je bovendien dubbel zoveel personeel nodig om die rokers en niet rokers van drank te voorzien. En als je geen bar maakt in die rooksalon gaan rokers weer zeuren dat ze er niks te drinken kunnen halen. Of het is te klein, zul je ook zien.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:22 schreef moussie het volgende:
[..]
en dat is dus iets wat ik al jaren geleden zei, lang voor deze hele discussie überhaupt begon, dat hoe het in het verre verleden geregeld was best wel slim was, een aparte salon voor rokers ..
Je ziet het soms nog terug in oude zwart/wit films, uit die tijd dat de meeste dames nog niet rookten, dat de heren zich terugtrekken in de rook-salon, waarom kunnen we niet terug naar zoiets pv zo'n verbod ?
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Oeps, de oudste mag soms al een breezertje!![]()
http://www.neigies.nl/content/view/1905/55/quote:Op zondag 25 februari 2007 13:09 schreef Lithion het volgende:
Het punt is dat er nog geen énkele studie is geweest waar ontegenzeggelijk aangetoond is dat er een statistisch significante invloed bestaat van meeroken op longziekten als longkanker.
Waar halen rokers het recht vandaan om in de horeca de niet-rokers te vergassen?quote:Op maandag 26 februari 2007 02:38 schreef moussie het volgende:
tja, dat soort dingen zijn niet leuk, maar waar haal je het recht vandaan om vanuit je persoonlijke situatie en perceptie anderen te vertellen wat ze wel of niet mogen doen
In België hebben ze dit onderscheid en daar klagen zowel horeca en als klanten over de onduidelijkheid. De restaurants en eetcafés hebben dan last van een concurrentieverstorende maatregel.quote:Op maandag 26 februari 2007 16:29 schreef moussie het volgende:
http://tinyurl.com/3dnbd9
of te wel, je zou eigenlijk een verschil moeten maken tussen restaurant/eetgelegenheid en café/bar/discotheek .. de grootste voorstanders van een verbod vindt je namelijk onder de ouderen die je niet zo snel in de kroeg/disco zal vinden .. dus door de verschillende takken horeca op een grote hoop te vegen krijg je een vertekend beeld
Doe wat dat aangaat maar eens een onderzoek onder het uitgaande publiek op een zaterdagavond, krijg je denk ik totaal iets anders te zien dan bij zo'n onderzoek onder "de gemiddelde nederlander", daarvan is er namelijk maar een miniem gedeelte te vinden op een zaterdagavond in de kroeg
bij de weg, ik rook idd, maar niet in een restaurant, dat is mi onbeleefd (tenzij er een afzuiger is direct boven de tafel), als een café blauw ziet van de rook maak ik rechtsomkeert, daar zou ik ook niet komen als er niet gerookt wordt, ongezonde lucht dankzij slechte ventilatie, en als ik aan het dansen ben rook ik anyway niet .. maar als jij/jullie voortaan met het OV of de fiets gaat stop ik wel met roken .. heb ik geen last meer van jouw/jullie uitlaatgassen en jij/jullie niet meer van mijn roken .. deal ?
De ALV duurt nog wel even, want er is niet te lang terug nog een ALV geweest. Ik hoop dat Minister Klink zijn besluit heeft genomen voor de ALV, dan heb ik nog wat extra kruid om mee te schieten.quote:Op woensdag 18 april 2007 21:56 schreef Nielsch het volgende:
Succes bij de ALV. Ik hoop dat je voorstel er doorheen komt. Laat even weten hoe het gegaan is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |