quote:The major findings are that the passage of the state smoking ban in 2003 has directly
resulted in a dramatic loss in revenue and jobs in New York’s bars, taverns and clubs.
Specifically, the following statewide economic losses have occurred in New York’s bar
and tavern industry as a direct result of the statewide smoking ban:
• 2,000 jobs (10.7% of actual employment)
• $28.5 million in wages and salary payments
• $37 million in gross state product
In addition, there are indirect losses to other businesses which supply and service the
state’s bars and taverns:
• 650 jobs
• $21.5 million in labor earnings
• $34.5 million in gross state product
In summary, the enactment of the New York State smoking ban has had a dramatic
negative impact on the bar and tavern business and related businesses. The total
economic impact is:
• 2650 jobs
• $50 million in worker earnings
• $71.5 million in gross state product (output)
http://www.cdc.gov/mmwR/preview/mmwrhtml/mm5307a2.htmquote:Op maandag 26 februari 2007 18:20 schreef moussie het volgende:
het eerste rapport van de REA na het verbod
http://tinyurl.com/2r9tv6
[..]
En je wou zeggen dat een bericht 'rookverbod is goed voor de horeca' geen eenzijdige berichtgeving isquote:Op maandag 26 februari 2007 18:13 schreef Nielsch het volgende:
- Op de lijst staan alleen de bars die het slecht doen onder het verbod. Wederom eenzijdige berichtgeving zonder gemiddeldes.
Nee, ik heb alleen nog maar verwezen naar onderzoeken die het GEMIDDELDE van alle inkomsten onderzoeken. Goed, dat verschillende onderzoeken verschillende resultaten opleveren, daar kan ik niets aan doen. Maar dat neemt niet weg dat ik tenminste niet naar columns verwijs. Anyway, zie mijn post hierboven.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:27 schreef BasOne het volgende:
[..]
En je wou zeggen dat een bericht 'rookverbod is goed voor de horeca' geen eenzijdige berichtgeving is
Maar succes verhalen van cafe's die het goed doen te over, laat alleen de (onderbelichte) keerzijde zien.
Ah:quote:Op maandag 26 februari 2007 18:17 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Welk onderzoek bedoel jij nou, want dat onderzoek uit 2004 laat dus wel zien dat het nadelige effecten heeft, ondanks dat jij ook dat onderzoek in twijfel trekt, door de meest gewaardeerde organisatie op het gebied van globaal kankeronderzoek...
Zullen we nog even doorgaan? Nu mag jij weer
http://www.davehitt.com/facts/who.htmlquote:The World Health Organization's first study on SHS is a textbook example of the right way to conduct an epidemiological study. Unfortunately for them, it yielded unexpected results. They responded by doing a second one, a meta-analysis, that allowed them to extract the results they wanted. This is an analysis of their first study.
True, blijft leuk leesmateriaal howeverquote:Op maandag 26 februari 2007 18:28 schreef Nielsch het volgende:
Ach ja, we kunnen met positieve en negatieve onderzoeken en rapporten blijven strooien, maar het is een feit dat het verbod er komt, dus![]()
Dat moeten ze zeggen, anders zal hun omgeving ze uitkafferen omdat ze tegen het verbod zijn...quote:Op maandag 26 februari 2007 19:24 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik ken mensen (rokers) die eerst dachten tegen een rookvrije horeca te zijn, die het toch in de praktijk ook zelf wel heel fijn vinden als er niet gerookt wordt in een kroeg...
Ja, het ontbreken van zanikende niet-rokers kan misschien welprettig zijn.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:24 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik ken mensen (rokers) die eerst dachten tegen een rookvrije horeca te zijn, die het toch in de praktijk ook zelf wel heel fijn vinden als er niet gerookt wordt in een kroeg...
Dat waren Nederlanders in de VS, denk niet dat ze daar bang voor zijn.... Bovendien was dat iets wat uit henzelf kwam.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:29 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Dat moeten ze zeggen, anders zal hun omgeving ze uitkafferen omdat ze tegen het verbod zijn...
Sociale druk is al hoog genoeg..
Oftewel, een minderheid van 32% aangevuld met een tweede groep die een gedeeltelijk verbod wil zal ervoor zorgen dat veel kleine buurtkroegjes/restaurantjes kapot gaan .. want dat is wat er gaat gebeuren, de roker die zijn pilsje nu maar thuis drinkt, de wedstrijd niet in de kroeg kijkt maar thuis met vrienden, dat soort dingen .. de familie die nu thuis gaat natafelen ipv in het restaurantquote:Op maandag 26 februari 2007 18:28 schreef Nielsch het volgende:
Ach ja, we kunnen met positieve en negatieve onderzoeken en rapporten blijven strooien, maar het is een feit dat het verbod er komt, dus![]()
dat geldt eerder voor jou met zo'n uitspraakquote:Op maandag 26 februari 2007 18:13 schreef Nielsch het volgende:
- Het tweede voorbeeld toont ten eerste aan dat rokers asociale klootzakken zijn.
Hoezo? Als rokers ondanks een verbod toch gewoon blijven doorroken vind ik dat asociaal, onafhankelijk van jouw eerdere posts.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:09 schreef Prego het volgende:
[..]
dat geldt eerder voor jou met zo'n uitspraak![]()
zie m'n post eerder in deze topic, en nou wat ben ik een klootzak zonder begrip zeg
Als het wettelijk niet is toegestaan ben je dan in overtreding. Gewoon beboeten dus. Van dat geld kunnen de cafébazen die minder omzetten dan weer gecompenseerd worden.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo? Als rokers ondanks een verbod toch gewoon blijven doorroken vind ik dat asociaal, onafhankelijk van jouw eerdere posts.
tja, maar hoe wil je dat doen in een stampvolle kroeg/discotheek als een meerderheid zich gewoon niets aantrekt van een verbod, zeker als dat in meerdere gelegenheden tegelijk gebeurt, dan zit het voltallige corps van het ene café naar het andere te draven om boetes uit te delen of zo ?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Als het wettelijk niet is toegestaan ben je dan in overtreding. Gewoon beboeten dus. Van dat geld kunnen de cafébazen die minder omzetten dan weer gecompenseerd worden.
De boetes voor de kroegbazen moeten gewoon heel hoog zijn en bovendien oplopend. De eerste keer 200 euro, tweede keer 400 euro, de keer 600 euro etc... zoveelste keer binnen een maand: alcoholvergunning innemen. Dan zorgen die kroegbazen er heus wel voor dat rokers geen sigaretje meer opsteken.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:48 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, maar hoe wil je dat doen in een stampvolle kroeg/discotheek als een meerderheid zich gewoon niets aantrekt van een verbod, zeker als dat in meerdere gelegenheden tegelijk gebeurt, dan zit het voltallige corps van het ene café naar het andere te draven om boetes uit te delen of zo ?
euhm, hoe kom je aan het idee dat je de kroegbazen kan beboeten ?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De boetes voor de kroegbazen moeten gewoon heel hoog zijn en bovendien oplopend. De eerste keer 200 euro, tweede keer 400 euro, de keer 600 euro etc... zoveelste keer binnen een maand: alcoholvergunning innemen. Dan zorgen die kroegbazen er heus wel voor dat rokers geen sigaretje meer opsteken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |