Oh ja? En wat Geert Wilders wil met de Islam, integratie. Geen dwang????quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Twee punten:
1) Wat jij hier voorstelt is niets minder dan een radicale - en min of meer compulsieve - aanpassing van de maatschappij. Dat valt niet te vergelijken met wat de mainstream politieke partijen propageren, die min of meer de huidige maatschappelijke organisatie als gegeven beschouwen.
En dat waardeer ik in jouw, blijf dat vooral doen zou ik zeggen....quote:2) Op sommige vlakken streven veel politieke partijen inderdaad ook irreele doelen na, maar dat betekent nog niet dat die kritiekloos ter kennisgeving zouden moeten worden aangenomen. Ik ben kritisch op elk plan dat ervan uit gaat dat de maatschappij maakbaar is, incluis de jouwe.
Kijk maar een dicht bij huis: SGP-gemeenschappen. Reken maar dat die mensen best gelukkig kunnen zijn...Geluk ervaren hangt in een belangrijke mate niet van luxe af......quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:30 schreef Reya het volgende:
Overigens is het niet zo dat je geen punt hebt, Echtgaaf; verscheidene sociologen hebben er in de loop van de tijd op gewezen dat mensen idealiter in kleine gemeenschappen met een sterke hang naar tradities en normen kunnen leven.
Het succes staat of valt met de campagne die je voert. Het is pure communicatie. Vele campagnes struikelen namelikj over dat punt. niet besseffen dat de toon de muziek maakt...hoe prijs je het aan?quote:De realiteit wijst echter uit dat veel mensen daar simpelweg niet voor kiezen, en samenlevingen werken nooit wanneer er in die mate dwang wordt toegepast dat de hele vorm van de maatschappij erdoor verandert. De informele dwang waarover je spreekt is inderdaad aanwezig, maar deze dwang is slechts een lichte touchering vergeleken met het ijzeren keurslijf van een traditionele samenleving met een dito rollen- en verwachtingspatroon.
Helemaal met je eens: eigenlijk een gedwongen situatie dus.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:38 schreef erodome het volgende:
Alhoewel ik niet vind dat het helemaal zo omgegooit moet worden mag er van mij best wat aandacht zijn hiervoor, dat een vrouw kan kiezen om thuis te blijven, wat nu amper meer het geval is....
Er is heel hard gevochten voor keuze, maar die keuze is er niet echt meer, alles is gericht op 2 verdieners...
Ja ehhh, wat had je dan verwachtquote:Op woensdag 21 februari 2007 12:38 schreef erodome het volgende:
Alhoewel ik niet vind dat het helemaal zo omgegooit moet worden mag er van mij best wat aandacht zijn hiervoor, dat een vrouw kan kiezen om thuis te blijven, wat nu amper meer het geval is....
Er is heel hard gevochten voor keuze, maar die keuze is er niet echt meer, alles is gericht op 2 verdieners...
Minder kinderen ontspoort? Ik ben van mening dat in ieder geval een van de ouders de kinderen zou moeten opvoeden (man of vrouw). Fucking kinderen worden al in een creche gedumpt na een weekje of 20, waarom kinderen nemen als je er niet voor wilt zorgen?quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:40 schreef Ragus_Hermilion het volgende:
Ehm.....wat een onzin.....beetje een idealistisch beeld.......
Fileprobleem opgelost? minder kinderen ontspoort? ga eens even leven op deze wereld![]()
Jeez....
hopelijk besef je je dat het "thuis blijven " van vrouwen een luxe jaren 70 idee is geweest en dat in de rest van de wereld vrouwen al jaren in staat zijn in hun eigen onderhoud te voorzien???quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja ehhh, wat had je dan verwacht
Vrouwen hebben gewoon gegokt en verloren. Door de emancipatie zijn ze veel slechter af.
Wat kan mij de rest van de wereld nou weer schelenquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:49 schreef sailgirl het volgende:
[..]
hopelijk besef je je dat het "thuis blijven " van vrouwen een luxe jaren 70 idee is geweest en dat in de rest van de wereld vrouwen al jaren in staat zijn in hun eigen onderhoud te voorzien???
Jahoor.quote:maar ff een simpele vraag: zou jij afhankelijk willen zijn van je eten, wonen ed van je vriendin ???? zou jij je daar lekker bij voelen ???
Omdat ik geen vriendin kan vinden die fulltime voor mij aan het werk wil.quote:en zo nee waarom wil je dat andere dan wel aandoen ??? en zo ja waarom doe je dat dan nog niet ???
een idee.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:39 schreef N.icka het volgende:
Is het misschien ook een idee om te vragen wat de vrouw wilt?
Maart ondertussen de kids maar dumpen in een creche en vreemd staan te kijken dat ze op hun 15e compleet ontspoord zijn.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:57 schreef sailgirl het volgende:
dus als je die vriendin zou kunnen vinden dan zou je het geen punt vinden om jaren niets te doen met als risico dat als zij je vervelend vind ze je kan dumpen en je geheel zonder geld zit ??? dat je geen carriere zou maken, niet eigen beslissingen kan maken ed ???
ik vind werken ook gewoon leuk maar dat kan aan mijn baan liggen wellicht heb jij een klote baan en ik zou diep ongelukkig worden van alleen de was doen mijn hele leven das serieus weinig uitdagend
Ik voel me er prima bij het huishouden te bestieren, kind groot de brengen en voor de huisdieren te zorgen, ik zorg voor een fijne thuisbasis, hij voor brood op de plank, gewoon omdat we dat zo wilde samen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:49 schreef sailgirl het volgende:
[..]
hopelijk besef je je dat het "thuis blijven " van vrouwen een luxe jaren 70 idee is geweest en dat in de rest van de wereld vrouwen al jaren in staat zijn in hun eigen onderhoud te voorzien???
maar ff een simpele vraag: zou jij afhankelijk willen zijn van je eten, wonen ed van je vriendin ???? zou jij je daar lekker bij voelen ??? en zo nee waarom wil je dat andere dan wel aandoen ??? en zo ja waarom doe je dat dan nog niet ???
Nou ok , sorry , stom dat ik het durfde te opperenquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:54 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
een idee.
*denk*
en idee verworpen
Kun je mijn pakken dan ook gelijk even naar de stomerij brengen?quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:55 schreef Ms.Poes het volgende:
Nu nog een man vinden die mij zijn overhemden wil laten strijken en van mij verwacht het hele huis altijd aan kant is en dat ik hem elke avond weer een culinair hoogstandje voorschotel.
Bullshit. Ik werk en kan met gemak een huis kopen. Leer meer verdienen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:01 schreef Jarno het volgende:
Tsja, als je in dit land een rijtjescontainer wil kunnen kopen, moet je haast wel 2 banen hebben en je volledig in de schulden storten. Slaaf van het systeem, etc. 't Is kut maar hoe kan het anders?
Waar woon je?quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:02 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Bullshit. Ik werk en kan met gemak een huis kopen. Leer meer verdienen.
Zwollywood. En nu komt het:quote:
Ja, leuk, ik laat alles en iedereen in de steek om inquote:Op woensdag 21 februari 2007 16:06 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Zwollywood. En nu komt het:
*boehoe hier in het westen/zuiden/oosten alles duurder*
En dat klopt en dat valt onder de noemer: Leer niet in een te dure kutstad wonen
Dan moet je ook niet zeuren dat je geen huis kunt betalen want dat kun je wel maar je wilt het niet.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:08 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, leuk, ik laat alles en iedereen in de steek om in. Zwolle
. te gaan wonen. Ergo, mijn punt blijft staan.
Ja, ik kan ook in een kartonnen doos in Thailand gaan wonen, maar dat schiet ook niet echt op he.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:10 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet zeuren dat je geen huis kunt betalen want dat kun je wel maar je wilt het niet.
Natuurlijk schat. Hier heb je een biertje en je sloffen, nee hoor ik pak jouw auto niet, ik ga wel lekker fietsen, blijf ik ook in vorm. Heb je verder nog iets nodig? Ben over een half uurtje weer terug,quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:59 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Kun je mijn pakken dan ook gelijk even naar de stomerij brengen?
Ik heb nog nooit mijn hand opgehouden, dus waar maak je je druk om?quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:01 schreef sailgirl het volgende:
"" Keuze is er dus niet meer en dat is geen goed iets, leuk dat jij niet thuis wil blijven, waarom probeer je dat bij anderen ook te verkomen, mogen die die keuze lekker even zelf maken?""
wellicht omdat ik niet wil betalen voor jou als jouw keuze blijkt niet te werken ??? stel jouw partner verdwijnt dan val jij terug op overheidsgeld: die betaalt wordt uit belasting die ik weer betaal
quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is een ander leven, met ook hele grote voordelen. wat minder op het materialisme gericht.......
[..]
Wat is dit voor een vaag pro-SGP-verkapt-als-hippiecommunity-topic?quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat dat betreft kan ik mensen wel een Bijna Dood Ervaring aanraden.......Ze zijn nadien veel minder materialistisch en leren juist het immateriele veel sterker waarderen.....Zoals relaties, familiebanden, voor elkaar iets betekenen en daar de nadruk op leggen.....Dat is het ultieme doel in het leven toch? En niet toch elk jaar een iets grotere auto? Toch????
Omdat veel er wel degelijk ook voordeel bij hebben. Dit juist omdat het de vrouw afhankelijk maakt thuis en sommige mannen het erger vinden om van een vrouw te verliezen op de werkvloer dan van een man.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:26 schreef sailgirl het volgende:
waarom accepteren mannen het dat vrouwen niet gewoon voorzichzelf zorgen dat word toch ook van hun verwacht ???
Ik vind het ook prima als een man thuis wil blijven hoor, maar die keuze is er dus niet echt meer, de wereld is ingesteld op 2 verdieners hier, dus ook al wil de man thuisblijven, ook die keuze is er niet zozeer meer.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:26 schreef sailgirl het volgende:
meid het is niet persoonlijk , mijn moeder heeft die keuze ook gemaakt.
ik vind het alleen raar dat financiele afhankelijkheid genetisch bepaald zou kunnen zijn, ik vind het raar dat je alleen omdat je vrouw bent ineens de keuze hebt of je voor jezelf wil zorgen of niet (das nl geen vraag die aan mannen wordt gesteld)
ik zit in een werkgebied waar veel vrouwen komen nadat hun "keuze" blijkt niet te werken en zie die groep afzakken in de armoede.
veel van die vrouwen hebben een enorme afstand tot de arbeidsmarkt en kunnen alleen nog maar vrijwilligers werk gaan doen en doen dan dus werk waarvoor eigenlijk niemand wil betalen.
waarom accepteren mannen het dat vrouwen niet gewoon voorzichzelf zorgen dat word toch ook van hun verwacht ???
niet in een hoekje terug trekken. of zijn de boodschappen voor het eten al gedaan?quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:54 schreef N.icka het volgende:
[..]
Nou ok , sorry , stom dat ik het durfde te opperen
*terug trek in hoekje*
aldus wikipediaquote:Sjoelen is een oud-Hollands gezelschapsspel, dat wordt gespeeld op een houten bak (de sjoelbak) met houten schijven. Aan het eind van de bak zitten vier poorten, met kleine openingen waar de schijven net doorheen passen. Het doel van het spel is de schijven door de poorten te schuiven. Als alle stenen zijn gegooid, worden de stenen die niet in een poort zitten weer teruggehaald. Deze zijn dan voor de tweede en derde beurt. Na drie beurten worden de punten geteld.
Ik denk dat het toch iets verder gaat. Je zegt dat het economisch niet langer normaal is om slechts in je eentje te verdienen omdat de samenleving daar niet langer meer op afgesteld is. Dit geldt ook sociaal. Waar vroeger mensen allemaal in een dorpje woonden en de vrouwen konden keuvelen en liedjes zingen onder het wassen enwieden van onkruid, speelt een veel groter deel van het leven van werkende vrouwen zich af buiten de directe omgeving.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik vind het ook prima als een man thuis wil blijven hoor, maar die keuze is er dus niet echt meer, de wereld is ingesteld op 2 verdieners hier, dus ook al wil de man thuisblijven, ook die keuze is er niet zozeer meer.
Dit gaat niet over de acceptatie van mannen, ik geloof niet dat er echt nog heel veel mannen zijn die een probleem hebben met een vrouw die wil werken namelijk, het gaat mij erom dat de keuze er niet meer echt is en dat je als vrouw zijnde tegenwoordig echt raar aangekeken wordt als je een andere keuze dan een carriere maakt.
Net alsof thuis zijn voor je kinderen iets laags en stoms is, dat doe je toch niet, dat kan je toch niet echt willen, die reactie's en nee die krijg ik niet zo vaak van mannen, des te harder van vrouwen die vinden dat er mensen hebben gevochten voor het recht om te werken en dat je het daarom maar MOET doen.
Welnee. Als er iets slecht voor kinderen is, is het gebrek aan liefde en aandacht.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:45 schreef sailgirl het volgende:
als er iets slecht is voor kinderen is het armoede.
Nee, lieve schat, had het niet over belevingswereld, maar gewoon over wereld op een veel letterlijke manier. Tenzij je bij de plaatselijke supermarkt werkt, oid, kom je op je werk ook mensen tegen uit andere wijken, wellicht andere steden dan waarin jij zelf woont.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:46 schreef erodome het volgende:
Hoeveel kleiner is die wereld dan werkelijk????
Omdat je naar je werk gaat, elke werkdag tegen dezelfde koppen aankijkt heb je een bredere belevingswereld, yeah right...
Die beleveniswereld maak je zelf, door dingen te doen buiten je werk om of je thuisblijven.
lol nee sorry das totale onzin. heel veel kinderen ter wereld halen de 5 jaar geen eens das niet omdat er te weinig liefde en aandacht was hoor das gewoon vanwege de armoede.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Welnee. Als er iets slecht voor kinderen is, is het gebrek aan liefde en aandacht.
quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:54 schreef sailgirl het volgende:
[..]
lol nee sorry das totale onzin. heel veel kinderen ter wereld halen de 5 jaar geen eens das niet omdat er te weinig liefde en aandacht was hoor das gewoon vanwege de armoede.
Armoede zorgt ervoor dat kinderen ontsporen, achterstanden oplopen en zich niet kunnen ontplooien in de wereld.
Ik had het wel over Nederlandse armoede, geen Burkina Faso armoede he.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:54 schreef sailgirl het volgende:
[..]
lol nee sorry das totale onzin. heel veel kinderen ter wereld halen de 5 jaar geen eens das niet omdat er te weinig liefde en aandacht was hoor das gewoon vanwege de armoede.
Armoede zorgt ervoor dat kinderen ontsporen, achterstanden oplopen en zich niet kunnen ontplooien in de wereld.
grin ja en dan komen we weer terug op het feit dat mensen keuzes willen maken en dan vervolgens andere ervoor laten betalen want idd in nederland kom je niet om van de honger dat wordt geregeld door de mensen die werken en belasting betalenquote:Op woensdag 21 februari 2007 16:59 schreef Ms.Poes het volgende:
[..]
Je kan in armoede opgroeien en er ijzersterk uitkomen omdat je ouders je de juiste levensinstelling hebben meegegeven, en je kunt volledig ontsporen als je rijke ouders er niet waren om je op te voeden. Waarmee ik niet wil beweren dat iedereen die in armoede leeft, die goede levensinstelling heeft, of vice versa, maar ik denk zeker ook dat liefde en aandacht veel belangrijker zijn. Zeker in een land als Nederland waar je echt niet om zal komen van de honger.
loonslavenquote:Op woensdag 21 februari 2007 17:03 schreef sailgirl het volgende:
...... mensen die werken en belasting betalen
Je zit echt niet vast thuis hoor, ik kom zat mensen van andere plekken tegen, kan je toch gewoon opzoeken.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:54 schreef jaoka het volgende:
[..]
Nee, lieve schat, had het niet over belevingswereld, maar gewoon over wereld op een veel letterlijke manier. Tenzij je bij de plaatselijke supermarkt werkt, oid, kom je op je werk ook mensen tegen uit andere wijken, wellicht andere steden dan waarin jij zelf woont.
Als huisvrouw is dat, wanneer je verantwoordelijkheden hebt voor kinderen die uit school komen, de boodschappen en het huishouden nou eenmaal een stuk moeilijker, aangezien je dan veel meer aan je huis en directe omgeving gebonden bent.
word!quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:51 schreef Lemmeb het volgende:
........
Omdat ik geen vriendin kan vinden die fulltime voor mij aan het werk wil.
Als je werkt heb je nu eenmaal meer kans op dit soort ontmoetingen. Als je erg sociaal bent, zal je die vanzelf wel vinden, maar werk is nu eenmaal een makkelijke manier om met mensen in contact te komen, ook voor mensen die het wat minder van zichzelf opzoeken.quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Je zit echt niet vast thuis hoor, ik kom zat mensen van andere plekken tegen, kan je toch gewoon opzoeken.
Stel, iemand werkt, die werkt en gaat naar huis, veel meer doet die niet, heeft die echt een grotere beleveniswereld dan degene die thuis blijft, maar wel lekker sociaal is?
Denk het niet, het werken in deze is niet de factor die je wereld groter maakt, sociaal gedrag wel.
Dat kun je niet zomaar stellen. Er zijn mensen die op hun werk amper in aanraking komen met andere mensen, in feite zijn ze veel meer omgevingsgebonden omdat ze hun werkplek niet zomaar kunnen verlaten.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:54 schreef jaoka het volgende:
[..]
Nee, lieve schat, had het niet over belevingswereld, maar gewoon over wereld op een veel letterlijke manier. Tenzij je bij de plaatselijke supermarkt werkt, oid, kom je op je werk ook mensen tegen uit andere wijken, wellicht andere steden dan waarin jij zelf woont.
Als huisvrouw is dat, wanneer je verantwoordelijkheden hebt voor kinderen die uit school komen, de boodschappen en het huishouden nou eenmaal een stuk moeilijker, aangezien je dan veel meer aan je huis en directe omgeving gebonden bent.
Dat hangt ook van je werk af en vooral van je collega's. Daar komt dan inderdaad bij dat het per persoon verschilt....een kanttekening die ik hierbij wil maken is dat vrouwen over het algemeen socialer zijn en makkelijker contacten leggen dan mannen. Zij hebben eerder het 'vriendinnengevoel'. Met alleen maar mannen op het werk zou je denken dat het snel saai wordt. Ik geef toe dat het minder gezellig wordt, maar je kan ook zeggen dat er dan ook meer écht gewerkt wordt. En op die manier komen de mannen ook gelukkiger thuis en wordt de kans op vreemdgaan ook drastisch verkleind wat elk gezin (met name de kinderen) ten goede komt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:26 schreef jaoka het volgende:
[..]
Als je werkt heb je nu eenmaal meer kans op dit soort ontmoetingen. Als je erg sociaal bent, zal je die vanzelf wel vinden, maar werk is nu eenmaal een makkelijke manier om met mensen in contact te komen, ook voor mensen die het wat minder van zichzelf opzoeken.
Als het zo fantastisch is, waarom probeer je het zelf niet kan. Zoals onze maatschappij nu nog is zijn daar vast mogelijkheden voor.quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat kun je niet zomaar stellen. Er zijn mensen die op hun werk amper in aanraking komen met andere mensen, in feite zijn ze veel meer omgevingsgebonden omdat ze hun werkplek niet zomaar kunnen verlaten.
Als huisvrouw heb je juist meer mogelijkheden, zeker ook als meer vrouwen weer thuis gaan zitten en er zijn genoeg plaatsen waar je andere kunt ontmoeten. Samen in het park wandelen met andere moeders en hun kinderen, speeltuinbankjes, gezellig naar het zwembad, ijsje eten in het dorp, of gewoon bij elkaar op bezoek. In feite kun je gaan en staan waar wilt, met andere zijn of juist alleen, met het huishouden bezig zijn of met je kinderen. Als een vrouw écht keuzevrijheid wilt, dan blijft ze thuis!
Ik heb het idee dat veel vrouwen vergeten zijn hoe fantastisch het kan zijn als je als vrouw niet hoeft te werken.
Het enige recht van de vrouw?quote:Op donderdag 22 februari 2007 07:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik heb nog geen bijdrage geleverd, maar volgens mij is het wel duidelijk wat ik hiervan vind.
Kom nou Aaah, ik ben geen barbaar. Ze mag alles, zolang het maar binnenshuis is. En af en toe naar buiten om de kinderen naar school te brengen, boodschappen te doen en als ze wil mag ze ook even naar een vriendin voor een kop thee. Het aanrecht hoeft pas als ik bijna thuis ben en ze nog eten moet klaarmaken.quote:Op donderdag 22 februari 2007 07:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het enige recht van de vrouw?
En op een gegeven moment brengt die vriendin met de thee meer vreugde....quote:Op donderdag 22 februari 2007 07:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Kom nou Aaah, ik ben geen barbaar. Ze mag alles, zolang het maar binnenshuis is. En af en toe naar buiten om de kinderen naar school te brengen, boodschappen te doen en als ze wil mag ze ook even naar een vriendin voor een kop thee. Het aanrecht hoeft pas als ik bijna thuis ben en ze nog eten moet klaarmaken.
Het is wel weer duidelijk waarom jij geen vriendin hebt, pervquote:Op donderdag 22 februari 2007 07:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En op een gegeven moment brengt die vriendin met de thee meer vreugde....![]()
Mooi dan doe ik de afwas wel even en kan gelijk even stofzuigenquote:Op woensdag 21 februari 2007 16:15 schreef Ms.Poes het volgende:
[..]
Natuurlijk schat. Hier heb je een biertje en je sloffen, nee hoor ik pak jouw auto niet, ik ga wel lekker fietsen, blijf ik ook in vorm. Heb je verder nog iets nodig? Ben over een half uurtje weer terug,.
zie je wel, is zo moeilijk niet
Jij verdraait mijn visie door zelf te constateren dat deze vrouwen saai, burgelijk, ongeschoold en zeer bekrompen zijn in hun manier van denken en daarom alleen praten over onbelangrijke zaken. Wat een onzin. Vrouwen die thuisblijven kunnen zich juist met veel meer dingen bezighouden, werkende vrouwen zijn toch enigzins beperkt tot hun werk.quote:Op donderdag 22 februari 2007 07:37 schreef jaoka het volgende:
[..]
Als het zo fantastisch is, waarom probeer je het zelf niet kan. Zoals onze maatschappij nu nog is zijn daar vast mogelijkheden voor.
En je zegt het al: het dorp, speeltinbankjes, wandelen in het park, op bezoek bij elkaar. Met andere woorden: je ziet alleen andere huisvrouwen binnen je directe omgeving. En dan zeker de hele dag praten over de korting op luiers en de nieuwe planten voor in de tuin.
Leuk hoor![]()
(en nee, dan heb ik het niet over huisvrouwen in het algemeen, maar over hoe Shreyas hun ideale leven schetst).
Ongelofelijk, en dat meen je echt?quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:59 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Jij verdraait mijn visie door zelf te constateren dat deze vrouwen saai, burgelijk, ongeschoold en zeer bekrompen zijn in hun manier van denken en daarom alleen praten over onbelangrijke zaken. Wat een onzin. Vrouwen die thuisblijven kunnen zich juist met veel meer dingen bezighouden, werkende vrouwen zijn toch enigzins beperkt tot hun werk.
Dank jequote:Op donderdag 22 februari 2007 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ongelofelijk, en dat meen je echt?
Geen wonder dat je je bedreigt voelt door intelligente werkende vrouwen, die rennen met links kringetjes om je
Je kan natuurlijk ook bedenken dat je post niet de moeite waard is om serieus op in te gaan. Volgens mij gebruik je die retoriek zels ook wel eensquote:Op donderdag 22 februari 2007 11:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dank je![]()
De persoonlijke aanvallen beginnen te komen, een teken dat mijn standpunten inhoudelijk niet meer te weerleggen zijn, dus deze post beschouw ik als een compliment![]()
Ieder zo zijn mening natuurlijk, maar wat voor waarde heeft die mening als die niet is onderbouwd met in ieder geval beredeneerbare argumenten.quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:17 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook bedenken dat sommige mensen je post niet de moeite waard is vinden om serieus op in te gaan. Volgens mij gebruik je die retoriek zels ook wel eens![]()
Neuh, jij loopt alleen maar de huisvrouw op te hemelen en te zeiken over werkende vrouwen zonder met inhoudelijke argumenten aan te komen, jij, nog iemand anders die dit een goed idee vind is inhoudelijk ingegaan op mijn kritiek dat we het ons helemaal niet kunnen veroorloven dit idee uit te voerenquote:Op donderdag 22 februari 2007 11:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dank je![]()
De persoonlijke aanvallen beginnen te komen, een teken dat mijn standpunten inhoudelijk niet meer te weerleggen zijn, dus deze post beschouw ik als een compliment![]()
quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:
1) Het is geen oplossing van de Werkeloosheid, het is verstopte werkeloosheid.
2) Het brengt arbeidsongeschikten niet aan het werk, die zijn immers arbeidsONGESCHIKT
3) Het zorgt voor een enorm oplopend financieringstekort, immers het aantal werknemers wat loonbelasting betaald loopt enorm terug.
4) Idem ontstaan enorme tekorten in het opbrengen van de sociale premies, pensioenen, ziektenkostenverzekeringen.
5) De Arbeidsparticipatie loopt enorm terug
6) De welvaart zal een enorme klap krijgen, het besteedbaar inkomen van gezinnen zal enorm terug lopen en daarmee de bestedingen, Nederland zal economisch flink krimpen.
7) Arbeid zal schaars worden en daarmee de prijs stijgen, bedrijven zullen zich verplaatsen naar het buitenland, en daarmee zal de economie verder in het slop geraken.
Kortom, als je Nederland om zeep wilt helpen moet je dit plan uitvoeren.
Open maar een eigen topic hieroverquote:Op donderdag 22 februari 2007 11:22 schreef -Strawberry- het volgende:
Mannen kunnen ook wel achter het aanrecht. Laten we het voor de grap eens omdraaien![]()
Ik geef aan dat huisvrouwen het zo slecht nog niet hebben. Kun je misschien even aangeven waar ik werkende vrouwen afzeik zonder dat ik daar argumenten voor geef?quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neuh, jij loopt alleen maar de huisvrouw op te hemelen en te zeiken over werkende vrouwen zonder met inhoudelijke argumenten aan te komen, jij, nog iemand anders die dit een goed idee vind is inhoudelijk ingegaan op mijn kritiek dat we het ons helemaal niet kunnen veroorloven dit idee uit te voeren
[..]
1. Dat is een vooroordeel.quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:30 schreef Tinkepink het volgende:
En tel daarbij op de stijgende kosten voor de gezondheidszorg wegens het behandelen van depressies bij vrouwen die knettergek worden thuis. Face it, iedereen heeft zijn eigen talenten en niet iedere vrouw zorgt graag of is er zelfs maar geschikt voor. Het zijn soms net mannen!![]()
Gelukkig kunnen de domme wijfjes er niks aan doen dat de mannetjes nog dommer zijnquote:Op donderdag 22 februari 2007 12:09 schreef Musketeer het volgende:
Ergens komt het toch weer op neer dat wij onze vrouwenemancipatie totaal fout hebben aangepakt. In plaats van waardering te krijgen voor vrouwelijke eigenschappen en kwaliteiten hebben we ze alleen wijsgemaakt dat ()
hmm is dit vitten op een niet relevante typfout, of kon je de neiging niet onderdrukken traansmileys te gaan gebruiken bij het tegenkomen van meningen waar je het niet mee eens bent maar de argumenten mist om ze te weerleggen?quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen de domme wijfjes er niks aan doen dat de mannetjes nog dommer zijn.
Typisch voorbeeld van projectie. Omdat jij die ervaringen toevallig hebt ga je ervanuit dat het altijd zo gaat, bij alle andere vrouwen. Het verklaart in ieder geval je vooroordeel, je uiteenzetting alleen al verklaart al dat het een vooroordeel is, gebaseerd op je EIGEN ervaring namelijkquote:Op donderdag 22 februari 2007 12:02 schreef Tinkepink het volgende:
DAt is geen vooroordeel Shreyas. Ik ben zelf een tijdje huisvrouw geweest en heb het dus van binnenuit meegemaakt. Je hebt geen idee hoeveel depressieve huisvrouwen er rondlopen. Echt niet.
Weet je wat het huisvrouw en moeder zijn zo slopend maakt? Dat je werk niet gewaardeerd wordt, het een overloze herhaling is dag na dag en dat je zo weinig invloed hebt op je dagindeling. Probeer maar eens een wc te poetsen met twee kleine kinderen erbij. Daar doe je soms wel 3 uur over en dan is ie nog niet schoon.
En voor het huishouden heb je wel degelijk talent nodig. Ik heb bijvoorbeeld geen strijk- en poetstalent. Kan wel goed koken én goed organiseren. Met geld omgaan en het niet over de balk gooien is ook wel handig. Om je kinderen goed op te kunnen voeden met je geduld hebben, inzicht, de grote lijnen kunnen overzien, je rust kunnen bewaren, overwicht hebben, fantasie en managementkwaliteiten om het vaak hectische schema in goede banen te kunnen leiden.
Na drie jaar huisvrouw te zijn geweest (vrijwillig) ben ik blij dat ik sinds anderhalf jaar weer werk. Heerlijk. Wat een rust om je werk gewoon eens af te kunnen maken.
Echt Sherays, ik heb geen idee hoe oud je bent, maar je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Sorry.
Hmm, nee, het ging niet over typefouten, het ging over jouw idee dat vrouwenemancipatie een mannenzaak is. Waarin de mannen het onjuist hebben uitgelegd en verkeerd hebben aangepakt.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:23 schreef Musketeer het volgende:
[..]
hmm is dit vitten op een niet relevante typfout, of kon je de neiging niet onderdrukken traansmileys te gaan gebruiken bij het tegenkomen van meningen waar je het niet mee eens bent maar de argumenten mist om ze te weerleggen?
Even ter informatie: wat bedoel je dan met: "Gelukkig kunnen de domme wijfjes er niks aan doen dat de mannetjes nog dommer zijn"quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Hmm, nee, het ging niet over typefouten, het ging over jouw idee dat vrouwenemancipatie een mannenzaak is. Waarin de mannen het onjuist hebben uitgelegd en verkeerd hebben aangepakt.
Als de mannetjes zo dom zijn om de wijfjes verkeerde emancipatie aan te leren, dan zijn blijkbaar de wijfjes minstens zo dom, en bovendien kunnen ze er blijkbaar niks aan doen, want ze hebben gewoon braaf gedaan wat die domme mannetjes ze zeiden.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Even ter informatie: wat bedoel je dan met: "Gelukkig kunnen de domme wijfjes er niks aan doen dat de mannetjes nog dommer zijn"![]()
Grappig, waar heb je dat gelezen? Creatief met lettertijes lopen knutselen misschien?quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Hmm, nee, het ging niet over typefouten, het ging over jouw idee dat vrouwenemancipatie een mannenzaak is. Waarin de mannen het onjuist hebben uitgelegd en verkeerd hebben aangepakt.
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten... Voor mij persoonlijk is het geen optie, huisvrouw zijn. Daar wordt mijn dochter niet vrolijk van, mijn vent ook niet, laat staan ik zelf. En mijn huis wordt er ook niet schoner op...quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:02 schreef Tinkepink het volgende:
DAt is geen vooroordeel Shreyas. Ik ben zelf een tijdje huisvrouw geweest en heb het dus van binnenuit meegemaakt. Je hebt geen idee hoeveel depressieve huisvrouwen er rondlopen. Echt niet.
Weet je wat het huisvrouw en moeder zijn zo slopend maakt? Dat je werk niet gewaardeerd wordt, het een overloze herhaling is dag na dag en dat je zo weinig invloed hebt op je dagindeling. Probeer maar eens een wc te poetsen met twee kleine kinderen erbij. Daar doe je soms wel 3 uur over en dan is ie nog niet schoon.
En voor het huishouden heb je wel degelijk talent nodig. Ik heb bijvoorbeeld geen strijk- en poetstalent. Kan wel goed koken én goed organiseren. Met geld omgaan en het niet over de balk gooien is ook wel handig. Om je kinderen goed op te kunnen voeden met je geduld hebben, inzicht, de grote lijnen kunnen overzien, je rust kunnen bewaren, overwicht hebben, fantasie en managementkwaliteiten om het vaak hectische schema in goede banen te kunnen leiden.
Na drie jaar huisvrouw te zijn geweest (vrijwillig) ben ik blij dat ik sinds anderhalf jaar weer werk. Heerlijk. Wat een rust om je werk gewoon eens af te kunnen maken.
Echt Sherays, ik heb geen idee hoe oud je bent, maar je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Sorry.
quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:36 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Grappig, waar heb je dat gelezen? Creatief met lettertijes lopen knutselen misschien?
Hebben wij ze wijsgemaakt? Wie heeft wie wat wijsgemaakt? Hun is wijsgemaakt dat ze moeten leven als mannen? Dat is ze dus wijsgemaakt.. niet zelf bedacht? Als ik het zo lees hebben de vrouwtjes niks bedacht: er is ze iets wijsgemaakt.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:09 schreef Musketeer het volgende:
Ergens komt het toch weer op neer dat wij onze vrouwenemancipatie totaal fout hebben aangepakt. In plaats van waardering te krijgen voor vrouwelijke eigenschappen en kwaliteiten hebben we ze alleen wijsgemaakt dat ze moeten leven net zoals de mannen doen, en dat ze dan gelukkiger worden.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind een samenleving die deze vorm van keuzevrijheid nastreeft geëmancipeerder dan een samenleving waarin vrouwen haast 'gedwongen' worden om te werken door de druk van de politiek en media.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:39 schreef erodome het volgende:
Het enige wat ik naar vind is dat de keuze om thuis te blijven een hele moeilijke is in deze tijd en steeds moeilijker wordt, waardoor er geen keuze meer is echt.
Een vrouw(ook een man trouwens) zou gewoon moeten kunnen kiezen en thuisblijven zou niet als minderwaardig gezien moeten worden, maar gelijk met de keuze om te gaan werken.
Door de samenleving ja, niet door het wereldwijde complot van de mannen om de vrouwen dom te houden en het huishouden te laten doen. Waar komt die neiging het tot het wij-zij denken vandaan bij jou?quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:42 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Hebben wij ze wijsgemaakt? Wie heeft wie wat wijsgemaakt? Hun is wijsgemaakt dat ze moeten leven als mannen? Dat is ze dus wijsgemaakt.. niet zelf bedacht? Als ik het zo lees hebben de vrouwtjes niks bedacht: er is ze iets wijsgemaakt.
Eh.. jij had nogal wat wij en zij in je post staan; daar struikelde ik juist over.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:55 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Door de samenleving ja, niet door het wereldwijde complot van de mannen om de vrouwen dom te houden en het huishouden te laten doen. Waar komt die neiging het tot het wij-zij denken vandaan bij jou?
Het is gewoon waar dat de mannelijke waarden worden opgelegd, de vrouwelijke waarden worden als minderwaardig gezien, het verzorgende, intuitie, dat soort zaken, het staat op een laag pitje, dit is een mannelijke samenleving en goed ook.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh.. jij had nogal wat wij en zij in je post staan; daar struikelde ik juist over.
Maar als die vrouwtjes zich door de vrouwtjes laten "wijsmaken" dat ze zo moeten zijn als mannen.. waar bestaat dat wijsmaken dan uit? Hun eigen oordeel?
ja ik heb die wooren gebruikt, maar dat wil niet zeggen dat ze in de context bedoeld waren om aan te geven dat er duidelijk sprake was van een tegenstelling tussen groepen, eerder een aanduiding van een groep waar ik toevallig mezelf toe reken (de samenleving) en een groep waar ik mezelf niet toereken (de vrouwen). Enige tegenstellingen of conflicten tussen deze groepen als geheel impliceer ik niet. Ik vind het wel interessant te weten waarom jij wel denkt dat ik deze impliceer, heeft dat misschien te maken met een bepaald verwachtingspatroon of vooroordeel van jouw kant? Als ik zo mn eigen post teruglees is het volledig duidelijk waar ik het over heb, ik vraag me echt af waarom jij je zo makkelijk laat triggeren, het is net alsof je tegen een bejaarde iets zegt over met de fiets gaan, dan komt er gelijk een briesend geluid en een statement dat het rijbewijs pas een week na het intreden van de dood ingeleverd dient te worden.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh.. jij had nogal wat wij en zij in je post staan; daar struikelde ik juist over.
Maar als die vrouwtjes zich door de vrouwtjes laten "wijsmaken" dat ze zo moeten zijn als mannen.. waar bestaat dat wijsmaken dan uit? Hun eigen oordeel?
Ik deed niet veel meer dan je erop wijzen dat je vrouwen niet verantwoordelijk acht voor vrouwenemancipatie, waarna jij hier uit je slof schiet over ongewassen mannenhaatsters.quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:18 schreef Musketeer het volgende:
[..]
ja ik heb die wooren gebruikt, maar dat wil niet zeggen dat ze in de context bedoeld waren om aan te geven dat er duidelijk sprake was van een tegenstelling tussen groepen, eerder een aanduiding van een groep waar ik toevallig mezelf toe reken (de samenleving) en een groep waar ik mezelf niet toereken (de vrouwen). Enige tegenstellingen of conflicten tussen deze groepen als geheel impliceer ik niet. Ik vind het wel interessant te weten waarom jij wel denkt dat ik deze impliceer, heeft dat misschien te maken met een bepaald verwachtingspatroon of vooroordeel van jouw kant? Als ik zo mn eigen post teruglees is het volledig duidelijk waar ik het over heb, ik vraag me echt af waarom jij je zo makkelijk laat triggeren, het is net alsof je tegen een bejaarde iets zegt over met de fiets gaan, dan komt er gelijk een briesend geluid en een statement dat het rijbewijs pas een week na het intreden van de dood ingeleverd dient te worden.
Zoals gewoonlijk hebben we betreffende dit thema als samenleving geluisterd naar degenen die het hardst schreeuwden. Dit waren (om maar even te chargeren) de ongewassen, van rijkelijk okselhaar voorziene tuinbroekdragende dolle minas die woest waren omdat hun man er met een 18 jarig sletje vandoor was (of lesbisch waren omdat ze gewoon de pest hadden aan mannen). Zij beweerden alle vrouwen te vertegenwoordigen en omdat er niet veel tegengeluid was hebben we (de samenleving) dat geloofd en hun eisen deels ingewilligd. Ziehier onze karikatuur van de vrouwenemancipatie als resultaat.
"Hun" aanpak was er vooral op gericht te bewijzen en bereiken dat vrouwen alles minstens even goed kunnen als mannen, en in plaats van de samenleving te veranderen zodat er meer waardeling voor typisch vrouwelijke kwaliteiten en eigenschappen te kweken zijn de vrouwen in het keurslijf geperst dat de mannen al niet goed paste, maar wel gedeeltelijk voor en door de mannen gemaakt was. Zie daar de huidige situatie waar een zeer flink deel van de werkende vrouwen vaak ziek is, arbeidsongeschikt wordt, psychische afwijkingen gaat vertonen en doodongelukkig is als ze niet in het door deze dolle minas gecreerde beeld van de sterke vrouw die de werkvloer aanveegt met haar mannelijke collegas passen.
Umm ik acht de samenleving verantwoordelijk voor de emancipatie van vrouwen. Jij hebt de lijdzame koeien erbij gesleept, de ongewassen mannenhaatsters sleep ik erbij omdat die nu eenmaal het meeste lawaai maakten en daarom naar beste nederlandse traditie ook hun zin kregen. Mee eens? Kijk voor de grap eens naar de situatie van de moslims nu. Er is een kleine groep hardschreeuwers die beweert de grote groep stillen te vertegenwoordigen, en aan deze groep hardschreeuwers komen we gedeeltelijk tegemoet.quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik deed niet veel meer dan je erop wijzen dat je vrouwen niet verantwoordelijk acht voor vrouwenemancipatie, waarna jij hier uit je slof schiet over ongewassen mannenhaatsters.
Waarbij je, wederom, de zwijgende meerderheid van de vrouwen als lijdzame koeien laat uitvoeren wat hun werd voorgespiegeld.
En dat is niet te staven omdat niet werkende vrouwen zich nu eenmaal niet elke morgen bij het uwv melden als ze ziek zijn.quote:Overigens zijn mannen niet veel minder ziek; ze melden zich minder vaak ziek maar gaan eerder dood. Het idee dat vrouwen tegenwoordig vaak ziek zijn is vrij nutteloos als je niet erbij kan staven dat vrouwen minder vaak ziek zijn als ze niet werken.
bron?quote:Overigens kwam laatst wéér eens uit een onderzoek dat werkende vrouwen met kinderen het gelukkigst zijn. Gelukkiger dan thuiszittende vrouwen en gelukkiger dan werkende kinderloze vrouwen.
Precies, dat doen ze al duizenden jaren en ze zijn er inmiddels aan gewend, het gaat een flink deel van de mannen prima af dit 40 jaar te doen. Nieuw is alleen dat als de vrouw bij hen weggaat ze nog steeds krom moeten liggen voor haar en de kinderen.quote:Er worden trouwens een hoop mannen ongelukkig van al dat gewerk; maar die moeten niet zeuren begrijp ik, mogen best geprest worden tot zoveel werk dat ze hun kinderen zelden zien en moeten verantwoordelijk worden geacht voor het onderhouden van het gezin, ook als ze hun leven graag anders inrichten?
quote:
CBSquote:Tevreden moeders
Bij moeders met kinderen en een partner kunnen we onderscheid maken tussen ‘werkmoeders’ – met een baan van minimaal 1 uur per week – en ‘huismoeders’ – die volledig in de huishouding werkzaam zijn.
Uit hun antwoorden op de vragen ‘in hoeverre bent u tevreden met het leven, dat u leidt’ en ‘in hoeverre voelt u zich een gelukkig mens’ blijkt, dat werkmoeders over het algemeen tevredener en gelukkiger zijn dan huismoeders. Het is echter voor te stellen dat de ‘levensfase van het gezin’ – hier uitgedrukt in termen van de leeftijd van het oudste of enige kind – wat uitmaakt voor het gevoel van tevredenheid.
Werkende moeders hebben het vaak extra druk: kleine kinderen aankleden, naar de creche rennen, na het werk weer de kinderen ophalen, eten koken, luiers verschonen…… Het zou dus kunnen, dat werkende moeders tevredener over het leven zijn naarmate de kinderen ouder zijn en dus minder verzorging nodig hebben.
Werk en jonge kinderen
Wat blijkt echter uit de cijfers: werkende moeders met een oudste of enig kind tot en met drie jaar zijn tevredener over het leven dat zij leiden dan werkende moeders met kinderen tot en met 12 jaar, en die zijn weer tevredener dan werkende moeders met het oudste kind op de middelbare school. En allen zijn zij tevredener over het leven dan huismoeders met kinderen in dezelfde leeftijd.
Nee hoor, ik open geen topics over luie huisvrouwen, noch pleit ik voor een arbeidsplicht.quote:Hier steekt dus weer de stiekeme suggestie in dat vrouwen meer moeten werken om gelukkig te worden, wat is er mis met keuzevrijheid, en respect en waardering voor de invulling die iemand kiest? Jij bent er dus voor om huisvrouwen als oud vuil te behandelen en werkende vrouwen op een voetstuk te plaatsen?
Ik ken geen mannen die duizenden jaren oud zijn en eraan gewend zijn.. Ik ken alleen maar mensen met maar één leven; en die zijn niet op Larmarckiaanse wijze "gewend" door dingen die anderen deden.quote:[..]
Precies, dat doen ze al duizenden jaren en ze zijn er inmiddels aan gewend, het gaat een flink deel van de mannen prima af dit 40 jaar te doen. Nieuw is alleen dat als de vrouw bij hen weggaat ze nog steeds krom moeten liggen voor haar en de kinderen.
Hmm leuk onderzoek, maar zegt niks, het gaat hier over moeders met een baan van 1 uur per week of meer, niet over 40 uur of zelfs 24.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:19 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
CBS
Vind zo snel de link even niet; in mei 2006 is door CBS hetzelfde geconstateerd.
[..]
Nee hoor, ik open geen topics over luie huisvrouwen, noch pleit ik voor een arbeidsplicht.
Jij verzet je tegen de huidige keuzevrijheid; ik niet. Ik gun eenieder het recht niet te werken. En die vrijheid heeft ook iedereen. Mooi he, emancipatie, waarin iedereen zelf mag weten hoe 'ie zijn of haar of hun leven inricht? En die stiekeme suggestie, die leg *ik* er niet in hoor..
[..]
Ik ken geen mannen die duizenden jaren oud zijn en eraan gewend zijn.. Ik ken alleen maar mensen met maar één leven; en die zijn niet op Larmarckiaanse wijze "gewend" door dingen die anderen deden.
quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:27 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Hmm leuk onderzoek, maar zegt niks, het gaat hier over moeders met een baan van 1 uur per week of meer, niet over 40 uur of zelfs 24.
quote:Het maakt voor moeders met een oudste of enig kind onder de 4 jaar niet echt veel uit hoeveel uur zij per week werken. Werkende moeders met een oudste kind in de basisschoolleeftijd en een baan van 31 uur of meer per week zijn daarentegen net zo tevreden als ‘huismoeders’. Dit is de enige groep werkende vrouwen die niet gelukkiger en tevredener is dan de huismoeders. Voor de moeders met oudere kinderen (tot 19 jaar) blijkt een baan vanaf 31 uur per week juist weer positief uit te werken. De verschillen zijn niet echt groot, maar wijzen dezelfde kant op voor zowel de tevredenheid als het geluk.
Je doet wel érg veel aannames. Waar heb ik dit duidelijk laten blijken?quote:Verder begin ik me te irriteren aan je gebrek aan leesvaardigheid. Wederom heb ik nergens beweerd tegen keuzevrijheid te zijn, ik ben juist zwaar voor, zoals ik in elke post in dit topic heb laten blijken. Mijn punt is juist dat die keuzevrijheid niet volledig is omdat huismoeder zijn (laten we zeggen minder dan 15 uur per week werken in een fuctie zonder grote verantwoordelijkheid) door velen, duidelijk ook door jou als minderwaardig wordt gezien.
Ik krijg sterk de indruk dat jij een vreselijke hekel hebt aan geëmancipeerde vrouwen, en dat je tot nu toe niet veel anders hebt gedaan dan mij vanalles in de schoenen schuiven en aannames doen over mijn mening.quote:Ik heb sterk de indruk dat de discussie je helemaal niet interesseert, maar dat je vooral gelijk wilt krijgen.
nee, het eerste grafiekje is de hele groep, hoe de verdeling binnen die groep is is niet bekend. Grafiekje is dus niet relevant.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Jawel, het gaat dus óók over moeders met een baan van 40 uur of zelfs (zelfs?) 24.
Je had ook nog even de link kunnen volgen:
Jij hebt je constant verzet tegen mijn pogingen de huisvrouw als gelijkwaardig aan de carrierevrouw te presenteren (dat is het enige wat ik doe in dit draadje so far). Ik heb niks tegen carrierevrouwen, props to them als zij er lol in hebben. Ik heb er wel wat tegen dat er tegenwoordig van alle vrouwen slimmer dan een poffertje wordt verwacht dat ze een succesvolle carriere hebben, ook al kunnen of willen ze dit helemaal niet.quote:Je doet wel érg veel aannames. Waar heb ik dit duidelijk laten blijken?
[..]
Ik krijg sterk de indruk dat jij een vreselijke hekel hebt aan geëmancipeerde vrouwen, en dat je tot nu toe niet veel anders hebt gedaan dan mij vanalles in de schoenen schuiven en aannames doen over mijn mening.
Geef eens een citaatje, of een andere onderbouwing? Komt die onderbouwing van je stelling dat ik duidelijk huisvrouwen als minderwaardig zie nog?quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:48 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Jij hebt je constant verzet tegen mijn pogingen de huisvrouw als gelijkwaardig aan de carrierevrouw te presenteren (dat is het enige wat ik doe in dit draadje so far).
Dat vul je zélf in, niet ik. Ik heb niks gezegd over jouw mening; ik heb me alleen verwonderd over een uithaal naar ongewassen mannenhaatsters, vooral omdat het vergezeld ging van een beschuldiging dat *ik* in een tirade uitbarstte.quote:Ik heb niks tegen carrierevrouwen, props to them als zij er lol in hebben. Ik heb er wel wat tegen dat er tegenwoordig van alle vrouwen slimmer dan een poffertje wordt verwacht dat ze een succesvolle carriere hebben, ook al kunnen of willen ze dit helemaal niet.
Dit is inmiddels de achtste keer ofzo dat ik dit typ, het begint moeilijk te worden het anders te verwoorden. Jij wilt het niet snappen en doet weer je uiterste best te doen alsof ik de pest heb aan vrouwen die zichzelf kunnen redden. Ben benieuwd naar je volgende poging.
Ik heb geen zin om hier het hele draadje te gaan zitten herkauwen, lees gewoon mijn posts nog eens en loop niet te zeiken over verwoordingen die je zelf prima begreep, maar geprobeerd hebt krom uit te leggen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Geef eens een citaatje, of een andere onderbouwing? Komt die onderbouwing van je stelling dat ik duidelijk huisvrouwen als minderwaardig zie nog?
Het enige wat ik deed was je erop wijzen dat jij blijkbaar denkt dat vrouwen iets is wijsgemaakt, en dat zelfs in wij-zij termen (wij hebben hun wijsgemaakt).
[..]
Dat vul je zélf in, niet ik. Ik heb niks gezegd over jouw mening; ik heb me alleen verwonderd over een uithaal naar ongewassen mannenhaatsters, vooral omdat het vergezeld ging van een beschuldiging dat *ik* in een tirade uitbarstte.
Vervolgens geef ik je een berichtje dat werkende vrouwen gelukkiger zijn, zonder dat ik er oordelen aan hecht, en jij leest er een suggestie tot meer werken in. Op verzoek geef ik je de bron erbij. Da's al.
Kort samengevat: volgens jou hebben vrouwen zich iets laten wijsmaken, en onderzoeken die aangeven dat ze gelukkiger zijn als ze werken zijn een vorm van "gemankeerde werkelijkheidsbeleving" . Klopt dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |