abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46549759
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:41 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik heb gisteren in de Metro een artikel gelezen over het 'ROM apparaat', waar ook hier ergens een topic op Fok! over staat. Met dat ding zou je ongeveer 1500 calorieen moeten verbranden in 8 minuten tijd.
Dat zet je wel aan het denken als ik bij mezelf zie dat ik 'maar' ongeveer 450 calorieen verbrand als ik mezelf 30 minuten lang op de crosstrainer kapot aan het zweten ben.
Daarna keek ik naar de prijs en een abonnement op de sportschool waar ze die dingen hebben staan kost boven de 60 euro per maand. Dan blijf ik toch liever op mijn eigen sportschool, is een heel stuk goedkoper.
Mijn sportschool heeft de ROM staan. Ik ben op dit apparaat begonnen (omdat ik te schijterig was een les te volgen). Het is zwaar. Heel erg zwaar. 2x 4 minuten lijkt niets, maar daarna was ik toch echt helemaal gebroken. Maar, in de tijd dat ik de ROM machine heb gebruikt, heb ik, behalve een toename in conditie (maar dat is niet zo vreemd voor iemand met 0,0 conditie), niet bijzonder veel gemerkt op het gebied van gewichtsverlies / afname omvang. Die paar RPM/Biking lessen die ik tot nu toe heb gedaan hebben meer resultaat opgeleverd dan die weken ROM... Ik zeg niet dat het een slecht apparaat is, maar mijn voorkeur gaat nu toch echt uit naar gewoon een uur lang keihard zweten in plaats van proberen in 8 minuten af te vallen.
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_46549977
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 08:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn ervaring met de sportschool was ook dat ik er gewoon héél erg veel tijd aan kwijt was. In die tijd kan ik ook wandelen of hardlopen èn thuis oefeningen doen zoals buikspieroefeningen.
Mijn ervaring met de sportschool is dat het een maand of twee goed gaat. Maar dat als ik ook maar één of twee keer achter elkaar verhinderd ben, dat ik het opgeef en gewoon niet meer ga.

Het beste is volgens mij om thuis een hometrainer ofzo te hebben staan. Daar kruip je veel sneller op, 's morgens voor je naar je werk gaat. Vlak voor het slapen of in de weekenden als je eens een vrij uurtje hebt...
  donderdag 22 februari 2007 @ 08:52:47 #103
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_46549994
Mijn sportschool is nog geen 10 minuten fietsen en daar ben ik erg blij mee. Als het veel verder zou zijn, zou ik veel minder vaak gaan denk ik.
pi_46550016
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 08:50 schreef Fargo het volgende:
Mijn ervaring met de sportschool is dat het een maand of twee goed gaat. Maar dat als ik ook maar één of twee keer achter elkaar verhinderd ben, dat ik het opgeef en gewoon niet meer ga.
Ja, dat ook. Wat voor mij ook belangrijk was was dat ik er met een vriendin naar toe kon gaan. Toen zij geblesseerd raakte daalde mijn sportschoolambities tot het vriespunt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_46550335
grumbel, weer aangekomen, ik had het wel verwacht, maar toch baal ik ervan.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_46551111
Vijf jaar al Isa, dat is al lang. Jammer dat ie nu juist weg is. Gaan jullie het nog wel een andere keer vieren?
Ik ben juist gaan hardlopen om niet naar de sportschool te hoeven. En de stepper thuis, dat is ook erg handig.

Dat is jammer g-b, maar je weet het nu, dus je kunt voorkomen dat je meer aankomt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_46551208
We gaan squashrackets kopen als cadeautje aan elkaar
En we gaan ergens eind volgende maand Japans eten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_46551246
Wat leuk. Samen sporten is goed.

In Thailand weet ik nog een leuke Japanner, adres hebben?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:20:31 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_46551409
Ik zou om 10:00 een sollicitant krijgen en nog steeds niks.
Beetje matig hoor.
disclaimer
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:21:08 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_46551418
Die hoeft niet meer te komen dus
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:23:28 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_46551471
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:21 schreef Troel het volgende:
Die hoeft niet meer te komen dus
Nee, wat mij betreft is dat op voorhand exit
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 februari 2007 @ 10:24:11 #112
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_46551485
Raar hoor, als er iets gebeurt of zo bel je toch af? Tenzij je onder de tram ligt of zo
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_46551515
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:12 schreef YPPY het volgende:
In Thailand weet ik nog een leuke Japanner, adres hebben?
Misschien een andere keer
pi_46551579
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, wat mij betreft is dat op voorhand exit
Om wat voor baan gaat het? Als ik zo vrij mag zijn...
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:32:40 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_46551684
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:28 schreef Fargo het volgende:

[..]

Om wat voor baan gaat het? Als ik zo vrij mag zijn...
Financiele administratie
disclaimer
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:35:04 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_46551741
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:24 schreef Rewimo het volgende:
Raar hoor, als er iets gebeurt of zo bel je toch af? Tenzij je onder de tram ligt of zo
Ze komt vanuit Belgie, ik heb net even gecheckt en er staan geen files op de route.
Ze kan natuurlijk verdwaald zijn, maar zoiets hoor je in te calculeren en dus ruim op tijd te vertrekken.
Maar misschien is ze inderdaad wel tegen een boom gereden, ik houd mijn oordeel nog even voor me
disclaimer
pi_46551819
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Financiele administratie
Niks voor mij
pi_46553030
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ze komt vanuit Belgie, ik heb net even gecheckt en er staan geen files op de route.
Ze kan natuurlijk verdwaald zijn, maar zoiets hoor je in te calculeren en dus ruim op tijd te vertrekken.
Maar misschien is ze inderdaad wel tegen een boom gereden, ik houd mijn oordeel nog even voor me
of ze heeft zich vergist in de datum ofzo
  donderdag 22 februari 2007 @ 11:22:11 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_46553097
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 11:19 schreef octopussy het volgende:

[..]

of ze heeft zich vergist in de datum ofzo
Nou, in haar bevestigingsmail had ze wel gezegd dat ze donderdag 21 februari zou komen.
Dus 't kan nog wel een jaartje duren
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 februari 2007 @ 11:30:53 #120
13151 crew  Rewimo
pi_46553366
En ze stond niet toevallig gisteren voor niks voor je deur?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 22 februari 2007 @ 11:32:31 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_46553417
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 11:30 schreef Rewimo het volgende:
En ze stond niet toevallig gisteren voor niks voor je deur?
Ik neem aan dat de receptie dat wel aan mij gemeld zou hebben als er iemand voor me was gekomen
die datumfout had ze overigens zelf gemaakt, ik heb duidelijk donderdag aangegeven.
Ik lig er verder ook niet wakker van, maar vind het wel jammer, ze was m'n eerste sollicitant namelijk
disclaimer
pi_46555019
Zo , ik heb net ipv het huishouden lekker 2 uur gewandeld met Dopje. het is heerlijk weer
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_46555918
Ik kom me ook melden (ik heb een account aangemaakt op dieetweb). Ik doe aan Flylady en m'n huis en de rest van m'n leven begint zodanig op orde te komen dat ik denk dat ik ook iets aan m'n gewicht kan doen. Dat heeft nu nog maar 4 dagen geduurd maar ik hoop het op te nemen in mijn routines.

Ik ben begonnen met op te schrijven wat ik eet en daarvan de calorieen te tellen (kost me 's avonds maximaal 15 minuutjes) , me iedere ochtend te wegen en die twee gegevens aan elkaar te linken. Binnenkort ga ik dan 10% minderen qua calorieen. Ik heb de laatste dagen ook iedere dag bewogen. Ik heb al tijden een abonnement op de sportschool maar ga niet, dat wil ik ook weer gaan doen.

Ik heb het boek "Body Clutter" van Flylady & Leanne besteld en daar lees ik iedere dag een hoofdstukje uit. Wanneer ik het uit heb begin ik opnieuw en doe/maak ik ook de oefeningen die na ieder hoofdstuk komen waarmee je kleine veranderingen in je levensstijl gaat aanbrengen. Het helpt me tot nu toe wel om positief te blijven en als ik eens de fout in ga met eten ofzo kan ik de volgende dag de draad weer oppakken (ipv het hele "dieet" als mislukkijng te beschouwen) zo heb ik inmiddels geleerd. Ik geloof ook niet echt in lijnen (ik weet van mezelf dat ik dat gewoon niet volhoudt) maar nu ik het kan zien als een serie gewoontes die ik ga opnemen in mijn dagelijkse routines zie ik het veel meer zitten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 februari 2007 @ 13:03:11 #124
13151 crew  Rewimo
pi_46555944
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 12:27 schreef Ymke het volgende:
Zo , ik heb net ipv het huishouden lekker 2 uur gewandeld met Dopje. het is heerlijk weer
Ben je gisteren nou nog op pad geweest?
pi_46556034
quote:
Welkom

@Rewimo , gister niet.. het heeft de hele middag geregend, en nu ga ik rennen want ik heb late dienst

Adios
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_46556246
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 13:07 schreef Ymke het volgende:

[..]

Welkom
Bedankt en werk ze. Laat ik ook maar vanachter de PC gaan, ik ga naar de markt fruit en nootjes kopen (voor m'n dieet uhm.. nieuwe leefgewoonten)
pi_46556683
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 13:02 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ik heb het boek "Body Clutter" van Flylady & Leanne besteld en daar lees ik iedere dag een hoofdstukje uit. Wanneer ik het uit heb begin ik opnieuw en doe/maak ik ook de oefeningen die na ieder hoofdstuk komen waarmee je kleine veranderingen in je levensstijl gaat aanbrengen. Het helpt me tot nu toe wel om positief te blijven en als ik eens de fout in ga met eten ofzo kan ik de volgende dag de draad weer oppakken (ipv het hele "dieet" als mislukkijng te beschouwen) zo heb ik inmiddels geleerd. Ik geloof ook niet echt in lijnen (ik weet van mezelf dat ik dat gewoon niet volhoudt) maar nu ik het kan zien als een serie gewoontes die ik ga opnemen in mijn dagelijkse routines zie ik het veel meer zitten.
Kan je af en toe eens op Fok schrijven wat er in het boek voor nuttige tips staan?>
  donderdag 22 februari 2007 @ 13:34:08 #128
35189 Troel
scherp en bot
pi_46556847
Cho-co-la-de
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46557045
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 13:34 schreef Troel het volgende:
Cho-co-la-de
Lekker
pi_46557144
Alsjeblieft, een cote dor puur graag.

Welkom LLL. Ben benieuwd wat er in dat boek staat.
*OUD heilige*
pi_46557252
Goed.
Okay.
*diepe zucht*

Ik heb een beetje maagpijn, ik moet namelijk om 14:00 bij de tandarts zijn
En hij gaat een oude vulling (van toen ik 14 was of zo ) verwijderen en er een nieuwe inzetten

Ik heb zelfs al 2 paracetamols geslikt
pi_46557269
Oh ja, tandarts is 1 minuut fietsen, dus daarom ben ik nog thuis
  donderdag 22 februari 2007 @ 13:50:18 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_46557313
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 13:48 schreef Isabeau het volgende:
Goed.
Okay.
*diepe zucht*

Ik heb een beetje maagpijn, ik moet namelijk om 14:00 bij de tandarts zijn
En hij gaat een oude vulling (van toen ik 14 was of zo ) verwijderen en er een nieuwe inzetten

Ik heb zelfs al 2 paracetamols geslikt
Nais, dat had ik laatst ook
disclaimer
pi_46557385
Nou dan ga ik maar

Tot later.
  donderdag 22 februari 2007 @ 13:53:11 #135
35189 Troel
scherp en bot
pi_46557400
Succes Isabeau!

En bedenk, met paracetamol werkt de tramadol beter
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46557683
Twee weken terug heeft mijn tandarts geboord en dat viel ontzettend mee. Maar daar heb je niks aan. Hopelijk was het minder erg dan je verwachtte.
*OUD heilige*
pi_46558888
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 13:53 schreef Troel het volgende:
Succes Isabeau!

En bedenk, met paracetamol werkt de tramadol beter
Maar dat heb ik weer niet in huis

Heel dapper zei ik nee tegen de enge verdovingsspuit om de volgende minuten daar alweer spijt van te hebben. Brrr, wat is dat toch een naar gevoel zo'n tandartsboor en vooral als het dan lijkt alsof de boor een zenuw raakt. Enfin, om een kort verhaal nog korter te maken: het viel me reuze mee en ik ben inmiddels héél erg blij dat ik hier niet nog steeds zit met een dikke wang en dikke lippen (oh, en de assistente heeft mijn tanden allemaal nog mooi gepolijst oid en nu zijn ze weer een stuk witter )

Stukken minder eng dan ik verwachtte dus, Yppy (maar dan heb ik in het verleden wel heel erg nare ervaringen gehad bij de tandarts, dus mijn angst is niet geheel ongegrond)
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:13:37 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_46568185
Ow, die verdovingsspuiten zijn toch niet zo eng?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46568779
Mijn laatste verdoving viel heel erg mee. 'Vroeger' waren ze veel pijnlijker. Fijn dat het zo meeviel!
*OUD heilige*
pi_46568952
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 08:10 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Zeg, kun je niet beter een sportschool dichter bij huis zoeken in plaats van eentje waar je een uur (!) voor moet reizen? Volgens mij hou je dit schema ongeveer 3 weken vol en dan heb je geen zin meer omdat je gewoon op de bank wil zitten en rustig wilt eten!
Ik hou van reizen en de sportschool heeft een speciaal studententarief. Ik heb een abbonement voor 7 maanden en dat was rond de 150 euro. Daarvoor kan ik doordeweeks onebeperkt fitnessen tot 23.30.
Overigens heb ik soms inderdaad geen zin, maar ik dwing mezelf gewoon om daar heen te gaan. Dat hou ik nu toch al 4 maanden vol.
Tok.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 februari 2007 @ 07:00:04 #141
13151 crew  Rewimo
pi_46584687
Ik ga eens kijken wat een week skiën voor effect heeft Heerlijk, een week niet koken
pi_46584962
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:34 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Ik hou van reizen en de sportschool heeft een speciaal studententarief. Ik heb een abbonement voor 7 maanden en dat was rond de 150 euro. Daarvoor kan ik doordeweeks onebeperkt fitnessen tot 23.30.
Overigens heb ik soms inderdaad geen zin, maar ik dwing mezelf gewoon om daar heen te gaan. Dat hou ik nu toch al 4 maanden vol.
Ik hou ook heel erg van reizen, maar om nu een uur te gaan reizen voor de sportschool vind ik weer een beetje overdreven. Nouja, misschien is mijn tijd wat schaarser en hecht ik wat meer aan af en toe niets doen.
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 07:00 schreef Rewimo het volgende:
Ik ga eens kijken wat een week skiën voor effect heeft Heerlijk, een week niet koken
Heel veel plezier Rewimo!
pi_46585022
Veel plezier Rewimo!!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 23 februari 2007 @ 08:26:03 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_46585041
Have fun!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 februari 2007 @ 08:37:44 #145
13151 crew  Rewimo
pi_46585142
Nu nog sneeuw
pi_46585480
Veel plezier op vakantie Rewimo!
pi_46586733
ik ben ook weer terug van vakantie
maandag maar weer beginnen met sporten en opletten met wat ik eet
pi_46587723
Veel plezier Rewimo!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 februari 2007 @ 10:59:06 #149
13151 crew  Rewimo
pi_46587782
Tnx meiden Jammer dat ik niet kan internetten in de bus Dan maar slapen Ik wilde alleen dat ik wist waar ik mijn bril heb gelaten...
pi_46588482
Kleine update: Nog altijd fanatiek aan de shakes en drink veel meer water dan ik ooit gedaan heb, maar heb deze week al wel wat gezondigd. Zoals een bord (kippen)soep en twee glazen fris. Maar goed, waar hebben we het over... Normaal dronk ik hele flessen leeg op een avond, dus voor mijn gevoel ben ik nog altijd op de goede weg!
pi_46599097
Ik heb vanmiddag wat kleding gepast, en ik paste een rokje maat 42!
Een broek kreeg ik ook wel dicht, maar dat gaf een beetje het rollade effect..
Maar het voelt wel goed eigenlijk, ook al vind ik het ook doodeng dat ik steeds minder dik word
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:27:49 #152
143790 Boda
No guts, no glory
pi_46606692
Hallo allemaal, sorry dat ik inbreek in jullie topic. Ik ben zelf ook al een tijdje aan het afvallen, ben inmiddels van maat 50 naar maat 42 gegaan, dus op zich gaat het goed. Wat ik me wel afvraag (en wat ik niet op internet kan vinden) is hoe het kan dat er zo veel verschil zit tussen gewicht en kledingmaat bij verschillende mensen. Voorbeeld: ik weeg 88 kilo en heb maat 42, mijn collega heeft dezelfde maat, maar weegt ca. 70 kilo. We zijn even lang en sporten evenveel. Vreemd toch? Ik begin bijna te geloven dat mijn weegschaal stuk is ofzo, dus ik zou graag willen vergelijken met andere dames hoe hun verhoudingen zijn. Ik weeg dus 88, ben 1.75 meter, maat 42, maten 103-76-97. Ik ben heel benieuwd hoe dat bij anderen zit, dus mag ik jullie vragen om ook jullie verhoudingen te posten? Al is het alleen maar gewicht + kledingmaat.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:57:39 #153
35189 Troel
scherp en bot
pi_46607590
Het is pas echt raar als het om dezelfde kledingstukken gaat. Vaak verschillen de verschillende merken namelijk nog gigantisch qua maten.

Ik heb nu regelmatig maar 42 van shirts aan (soms nog 44) en 46 zit echt ruim. Mijn nette blouse is echter maat 46.
Mijn favoriete rok is ook maat 46, maar broeken maat 46 zitten ruim, maat 44 zit eigenlijk net te krap. En dan vooral bij mijn buik.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46607874
Ik heb vandaag bh's gepast met maat 85D, maar er werd mij ook aangeraden om een 90B te passen... Hoezo maten verschillen per winkel.....

Ik denk dat het ook uitmaakt hoe gespiert je bent, spieren zijn sowieso zwaarder, maar nemen ook minder ruimte in (klinkt krom, maar ik denk dat het wel duidelijk is wat ik bedoel)
pi_46608014
verschillende merken verschillen inderdaad veel in maat
22 kilo geleden had ik al soms 42 en nu nog steeds dus dan zou ik niet afgevallen zijn
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:15:53 #156
4177 Jojogirl
pi_46608124
* Jojogirl weegt net geen 90 kilo en is 1.72 en heeft meestal maat 44 of 46

Maar het scheelt ontzettend per winkel en merk. Ik heb nl. ook broeken maat 42 die ik nog pas en soms pas ik iets en dan is maat 46 nog te klein.
pi_46608281
Al was het dan nog dat de maten kunnen verschillen per merk, dan is er nog mee te leven. Ik heb broeken van hetzelfde merk, waarbij de 44 ruim zit en de 46 krap zit!
pi_46608317
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:20 schreef Liejannuh het volgende:
Al was het dan nog dat de maten kunnen verschillen per merk, dan is er nog mee te leven. Ik heb broeken van hetzelfde merk, waarbij de 44 ruim zit en de 46 krap zit!
dat heb ik ook eens gehad
broeken van hetzelfde merk maar bij de ene had ik 40 en bij de andere 46
begreep er niets van
pi_46614897
Och, zo'n topic hadden we nog nooit eerder gezien: Does Size Matter
* Isabeau rolt met ogen

Ik draag trouwens maat 44 t/m 48 en heb nog nooit kunnen doorgronden wanneer ik een broek maat 44 moet pakken en wanneer maat 46 of 48. Gewoon een kwestie van passen; modehuizen lijken maar wat te doen op het gebied van maten.

En nog even terugkomend op de verdovingsspuit bij de tandarts: ja, die vind ik verschrikkelijk. Zo'n eng dun naaldje, de bittere vloeistof die soms een beetje je keel in loopt en daarna nog 2 uur het gevoel hebben dat je lippen en wang opgeblazen zijn. Iets drinken gaat niet zonder kwijlen en ik heb ooit een broodje gegeten met een verdoving waarbij ik dus ipv brood gewoon door mijn eigen wang heen beet. Dat nooit weer.
pi_46617327
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 01:54 schreef Isabeau het volgende:
Och, zo'n topic hadden we nog nooit eerder gezien: Does Size Matter
* Isabeau rolt met ogen
Ik heb de titel zien staan,m aar dacht dat het over een bepaald lichaamsdeel ging joh...
pi_46617343
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 09:12 schreef teigan het volgende:

[..]

Ik heb de titel zien staan,m aar dacht dat het over een bepaald lichaamsdeel ging joh...
Zou dat iets met het subforum te maken hebben?

Lekker trouwens dat je in een maat 42 rokje pas Teigan!
pi_46617382
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 09:14 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Zou dat iets met het subforum te maken hebben?

Lekker trouwens dat je in een maat 42 rokje pas Teigan!
Ja, dat was gaaf, maar ergens ook wel raar, ik wist neit dat dat zo snle kon.. Maarja, dat zal wel door de verschillende maten komen... Ik heb hem niet meegenomen, het rokje was zo lang dat het ruim over mijn knieen kwam, en dan lijkt het gelijk niet meer..
pi_46617933
hmm ik ben 185 cm, ongeveer 90 kg en heb maat 42/44 (Esprit/ EDC)

wat ze hierboven ook al noemen: merken vallen wel heel verschillend....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_46619068
Ik ben 1.68, weeg nu 81.6kg en heb maat 44. Maar op mijn zwaarst (85.9kg) en mijn lichtst (voor zover ik me dat kan herinneren; 78kg) had ik ook maat 44. Begrijp er niet veel van....

Heb afgelopen woensdag wel een sportbroek (Esprit) gekocht in maat 42... Mja, leuk. Maar mezelf in een andere broek van maat 42 proppen gaat toch echt niet (meestal krijg ik die niet eens over mijn heupen heen, en als het wel lukt dan heb ik een gigantische partij vet die boven de broekrand uitpuilt... bah)

[ Bericht 23% gewijzigd door blue_funk op 24-02-2007 11:43:40 ]
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_46620272
Ik ben 65 kilo (bij 1.65) en heb maat 42...
Ligt inderdaad aan de verschillende merken, maar natuurlijk ook aan de bouw van iemand.
Is iemand zwaar omdat ie veel spieren of sterke botten heeft, dan heeft ie met hetzelfde gewicht een kleinere maat. En het ligt natuurlijk ook nog aan waar het vet zich ophoopt... gelijkmatig, of met name op bepaalde plekken, zoals bijvoorbeeld de heupen, wat bij mij heel erg het geval is...
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
pi_46624095
Het afvallen gaat goed hier! Vandaag heb ik eindelijk mijn streefgewicht gehaald. En dat niet alleen, ik zit er zelfs ruim onder, de weegschaal gaf vanmorgen 89.2kg aan. Ik ga nu meteen even mijn streefgewicht aanpassen naar 85kg.

Misschien is het ontzettend stom wat ik straks ga doen, maar ik ga zometeen een zak van 1 kilo paaseitjes opeten. Als ik het nog op krijg tenminste.
Ik wil graag zien wat het voor effect heeft als ik zoiets doe en dan gewoon weer een week elke dag naar de sportschool ga, en natuurlijk mijn eetgewoonte aanhouden, waardoor ik ook zoveel al ben afgevallen.. Ik ben benieuwd of ik aanstaande zaterdag dan ben afgevallen, gelijk gebleven, of misschien waarschijnlijker, ben aangekomen.
Tok.
pi_46627263
Volgens mij wil je daarna nooit meer een paaseitje zien Maar gefeliciteerd met het behalen van je streefgewicht

Ik kocht veel kleding via internet (de laatste tijd zowat niks meer want er is niet zoveel meer wat me leuk staat) en dan vroeg ik de verkoper altijd de borst/taille/heupomvang van het kledingstuk op te meten, dat werkt nog het beste. Ik heb geen idee welke confectiematen ik nu heb, 44/46 gok ik.
  † In Memoriam † zaterdag 24 februari 2007 @ 16:51:11 #168
43556 miss_dynastie
pi_46627418
Jij gaat echt zo misselijk worden, kip... succes!
pi_46628768
Haha kip_zonder_kop, ik ben benieuwd. Mijn gok is dat je het niet haalt.
pi_46629977
Ik heb gisteren voor het eerst in tijden een gebakje gehad, en ik voelde me daarna toch echt niet lekker...

Om nog even op het matenverhaal terug te komen.. Ik had vanmiddag in een winkel twee precies dezelfde rokjes aan, waarbij de grotere maat zeker een maat kleiner was dan de kleinere maat... Die hebben we toch maar even aan de verkoopster gegeven.
pi_46635895
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 16:51 schreef miss_dynastie het volgende:
Jij gaat echt zo misselijk worden, kip... succes!
Haha, ik heb al heel veel chocola gegeten in mijn leven en kan me niet meer de laatste keer herinneren dat ik ooit misselijk was. Maargoed, wat niet is kan nog komen!
Ik heb nu nog ruim meer dan de helft in de zak zitten en ik moet toch zeggen dat het al wat minder begint te smaken.
Tok.
pi_46640590
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 18:15 schreef teigan het volgende:
Om nog even op het matenverhaal terug te komen.. Ik had vanmiddag in een winkel twee precies dezelfde rokjes aan, waarbij de grotere maat zeker een maat kleiner was dan de kleinere maat... Die hebben we toch maar even aan de verkoopster gegeven.
Maf Doet me denken aan een tijdje terug toen ik 4 onderbroekjes had gekocht. Allemaal dezelfde onderbroekjes in dezelfde maat en hetzelfde model. Twee pasten prima zoals verwacht en die andere twee kreeg ik niet eens over mijn heupen
pi_46640784
Het komt dus gewoon vaker voor!!! Wat raar zeg, ik had het nog niet eerder meegemaakt...
  zondag 25 februari 2007 @ 10:46:40 #174
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_46648280
Goedemorgen allemaal

Ik kom weer even langswaaien en zit weer boordevol goede dieetplannen. Ik verbaas me er elke keer
weer over, elk plan en elke aanpak mislukt steeds na een paar dagen. En toch krijg ik het voor elkaar om
weer enthousiast te beginnen. Lijkt eigenlijk wel een soort van omgekeerd maf lijnontwijkend gedrag

Morgenochtend ga ik op de weegschaal en zal mijn gewicht weer even in de OP vermelden. Verder heb ik
het gevoel dat ik vandaag maar een beetje moet gaan uitrusten, omdat ik morgen op de crosstrainer wil
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_46648413
Veel plezier Faat.

Want afvallen is leuk! Als je de weegschaal langzaam terug ziet lopen, dat is zo geweldig. En als je reacties uit je omgeving krijgt, je fitter voelt, zonder gêne iets lekkers kunt eten in de stad... Daar doe je het voor.
pi_46648448
Faat Leuk je weer te zien!!!

Ik hoop dat je het dit keer wel weer vol gaat houden hoor, je kan het!
  zondag 25 februari 2007 @ 11:35:22 #177
4177 Jojogirl
pi_46649060
Welkom terug Faat!
  zondag 25 februari 2007 @ 12:54:21 #178
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_46651498
quote:
Op zondag 25 februari 2007 10:55 schreef p-etr-a het volgende:
Want afvallen is leuk! Als je de weegschaal langzaam terug ziet lopen, dat is zo geweldig. En als je reacties uit je omgeving krijgt, je fitter voelt, zonder gêne iets lekkers kunt eten in de stad... Daar doe je het voor.
Wat een geweldige tekst zet je hier neer zeg. Dat is het waard om ingelijst te worden en op moelijke
momenten als oppeppertje te gebruiken

Hey mensjes, ik krijg ineens een spontane creatieve zondagbui. Iedereen heeft vast wel eens van die
tekstjes gezien, gelezen, gehoord of zelf verzonnen waar je wat aan hebt om jezelf zeg maar weer
even van de lekkere trek af te helpen. Of om net die doorslag te geven om niet te kiezen voor iets "fouts"

Laten we die tekstjes verzamelen hier, maak ik er een lijstje om zoals hierboven en hebben we straks
een leuke stapel lijstjes om op de koelkast te hangen. Ik wil nog weleens "vergeten" dat ik aan het lijnen
ben of waarom ik aan het lijnen ben. Misschien jullie ook wel? Brandt maar los met de sterke teksten dan
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  zondag 25 februari 2007 @ 12:56:39 #179
35189 Troel
scherp en bot
pi_46651573
Afvallen leuk? Nee, afvallen is super! Elke keer weer nieuwe kleren kopen in een kleinere maat!

Hebben jullie ook dat als je iets afgevallen bent dat je dan het liefst 5 minuten op de weegschaal blijft staan

Moment van de dag: nieuwe kleren kopen en je oude maat passen om vervolgens in je blote kont te staan omdat je afgevallen bent en je oude maat je echt te groot is

Afvallen, de leukste manier om al het vieze eten uit huis weg te gooien!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46651632
haha zonder gene iets lekkers kan eten in de stad heb ik sinds kort ontdekt dat dat een geweldig gevoel is
pi_46656989
Hmm, ik keek net even in het lijstje in de openingspost en ik schrok wel een beetje. Ik zie dat ik nu een BMI van 24,7 heb, betekent dat ik dan verplicht ben om naar het zustertopic te verhuizen?
Tok.
  † In Memoriam † zondag 25 februari 2007 @ 15:08:33 #182
43556 miss_dynastie
pi_46657109
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:04 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hmm, ik keek net even in het lijstje in de openingspost en ik schrok wel een beetje. Ik zie dat ik nu een BMI van 24,7 heb, betekent dat ik dan verplicht ben om naar het zustertopic te verhuizen?
Voorzover ik heb begrepen geldt dat voor in welk topic je begint, nu je hier bent begonnen mag je ook blijven
pi_46657189
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:04 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Nee, hoor... je mag gewoon gezellig hier blijven rondhangen!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_46657977
Wij zijn natuurlijk ook veel gezelliger dan het zustertopic...

Daar zijn wij dik voor...
  zondag 25 februari 2007 @ 16:02:25 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_46659033
Hoi!
Nou, geen gram afgevallen, maar dat verbaast me weinig na mijn vrijdagfrenzy met 2 mega gevulde koeken, snickers, stokbrood camembert en een hele pizza van de pizzaboer Zaterdag verjaardag met taart, chips, stapels paaseitjes en bier...
Positief bekijken: ik ben in elk geval niet aangekomen
disclaimer
pi_46660140
quote:
Op zondag 25 februari 2007 12:54 schreef Faat het volgende:
Wat een geweldige tekst zet je hier neer zeg. Dat is het waard om ingelijst te worden en op moelijke
momenten als oppeppertje te gebruiken

[afbeelding]

Hey mensjes, ik krijg ineens een spontane creatieve zondagbui. Iedereen heeft vast wel eens van die
tekstjes gezien, gelezen, gehoord of zelf verzonnen waar je wat aan hebt om jezelf zeg maar weer
even van de lekkere trek af te helpen. Of om net die doorslag te geven om niet te kiezen voor iets "fouts"

Laten we die tekstjes verzamelen hier, maak ik er een lijstje om zoals hierboven en hebben we straks
een leuke stapel lijstjes om op de koelkast te hangen. Ik wil nog weleens "vergeten" dat ik aan het lijnen
ben of waarom ik aan het lijnen ben. Misschien jullie ook wel? Brandt maar los met de sterke teksten dan

Leuk idee. Ik kom zo gauw niet op iets, maar die van Troel vind ik ook erg goed!
pi_46660254
Stormqueen, je bent niet de enige..

Bij mij lijkt het wel, dat als de weegdag dichterbij komt, ik nog even een soort van eindsprint maak, zodat ik niet teveel afgevallen ben..

Vrijdag spareribs, gisteren shoarma met patat, en vanavond maar weer even gezonder doen, bloemkool met aardappels,en een gegrilde kippepoot(al zal die laatste ook wel niet echt gezond zijn..)
  zondag 25 februari 2007 @ 16:35:23 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_46660345
quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:33 schreef teigan het volgende:
Stormqueen, je bent niet de enige..

Bij mij lijkt het wel, dat als de weegdag dichterbij komt, ik nog even een soort van eindsprint maak, zodat ik niet teveel afgevallen ben..

Vrijdag spareribs, gisteren shoarma met patat, en vanavond maar weer even gezonder doen, bloemkool met aardappels,en een gegrilde kippepoot(al zal die laatste ook wel niet echt gezond zijn..)
Een gegrilde kippenpoot is juist prima, omdat je geen extra vetten gebruikt en het overtollige vet bij wijze van spreken uit de poot "zweet". Als je dan ook nog het velletje niet opeet ben je helemaal goed bezig
Vanavond maar even de laatste beetjes uit de vriezer schrapen (maandag weer salaris, jeuj ) dus 't zal wel een visje worden met spinazie
disclaimer
  zondag 25 februari 2007 @ 17:36:33 #189
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_46662744
Tekstje van Troel:

Niemand verder meer? Ik heb nog lege bordjes zat hoor
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  zondag 25 februari 2007 @ 17:40:26 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_46662918
Ook leuk aan afvallen: dat verkoopsters niet meer meteen beginnen te fronsen zodra je een winkel met normale maten kledij binnen loopt

"heeft u dit ook in maat 44?"
"Mevrouw, misschien kunt u beter bij H&M kijken, daar hebben ze een Big is Beautiful-afdeling"
disclaimer
pi_46663114
Nou, het stomme is dat ik met mijn maat 46 de Ulla Popken binnenliep, en te horen kreeg dat ik nog te slank was om kleding bij hun te vinden...
  zondag 25 februari 2007 @ 17:50:15 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_46663278
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:45 schreef teigan het volgende:
Nou, het stomme is dat ik met mijn maat 46 de Ulla Popken binnenliep, en te horen kreeg dat ik nog te slank was om kleding bij hun te vinden...
Maat 46 is een kutmaat, te groot voor normale winkels en te klein voor grote maten winkels
Ik moest overigens laatst wel lachen, ik was bij Superstar, en had daar een rok aangepast voor een gemaskerd bal. Nu pas ik qua onderlichaam prima in een 42, maar mijn boezem zorgt al gauw voor een maat 46.
Die verkoopster vertelde me dat ze een heel leuk topje had voor op die rok, komt ze aan met een satijnen gevalletje met kant maat 42. Ik ben het pashokje maar niet uit gekomen met dat ding aan
Heel vriendelijk bedoeld hoor, maar zoiets hoor je toch wel in te kunnen schatten als verkoopster zijnde
disclaimer
pi_46663436
Ik heb gisteren bij de didi ook truitjes gekregen voor onder een jurkje, en die truitjes zaten ook niet..

Het jurkje toch maar wel meegenomen, alleen nu twijfel ik, want met een truitje eronder vind ik het al snel zo tuttig lijken.. zonder iets eronder is hij ideaal voor van de zomer..
  zondag 25 februari 2007 @ 17:54:59 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_46663477
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:53 schreef teigan het volgende:
Ik heb gisteren bij de didi ook truitjes gekregen voor onder een jurkje, en die truitjes zaten ook niet..

Het jurkje toch maar wel meegenomen, alleen nu twijfel ik, want met een truitje eronder vind ik het al snel zo tuttig lijken.. zonder iets eronder is hij ideaal voor van de zomer..
Doe gewoon een trui erover, dan kun je hem in de winter als rok dragen en in de zomer als jurk
disclaimer
pi_46670327
ik ga morgen ook weer serieus lijnen
weet niet of ik de kans krijg om morgen te wegen dan weet ik wat de schade van de vakantie is
maar vanaf morgen weer proberen 1 uur per dag te sporten en gezond te eten
pi_46675928
Ik doe ook mee! Al veeele pogingen gedaan om in mn eentje af te vallen, maar het lukt voor geen meter. Eens even proberen of dit effect heeft! Laatste zonde: heel doosjes dropjes leeggegeten in de trein
pi_46676312
Welkom Lentigo
Heb je al een idee wat je gaat doen om af te vallen?
pi_46677017
Naja.. belangrijkste waar ik op moet letten is wat regelmaat in mijn eten.. Als ik alvast s begin met fatsoenlijk ontbijt-lunch-avondeten, zodat ik minder tussendoor eet zou dat al een hoop schelen. Sporten zit stiekem al wel een klein beetje goed, maar ik snoep veel te veel en ben ernstig verslaafd aan onverantwoorde kantine-broodjes
pi_46686145
Goedemorgen!!

Na een weekend niet aan de lijn gedacht te hebben begin ik weer met frisse moed! Vanochtend was ik trouwens niet aangekomen, dat scheelt weer. Had ik toch wel verwacht na patat, broodje kroket, lekkere hapjes. Hoe vaak wegen jullie jezelf eigenlijk? Normaal doe ik het elke dag, maar het lijkt me toch beter om het 1 keer per week te doen (of eigenlijk nog beter: 1 keer per maand).

Oh, en welkom Lentigo!
It is your friends who make your world!
pi_46686221
Ikiskoel, ik weeg 1 keer per maand.

Dat is gekomen omdat ik ten tijde van mijn eetstoornis er minimaal 3 keer per dag erop stond, en dat toen afgebouwd is... De weegschaal staat ook de hele maand op een plek waar ik er niet bij kan... Een maand is te doen voor mij, zodra het vaker zou worden begin ik er meer moeite mee te krijgen...
Het is nu ook zo dat ik de eerste twee weken blij ben dat ik ervanaf ben, dat het daarna weer begint te kriebelen, en dat ik de laatste dagen voor de weegdag weer helemaal gestressed en chagrijnig ben...
Als ik dit zo lees besef ik me ineens dat ik gewoon nog steeds niet echt "genezen" ben, het zal wel altijd een zwakke plek blijven..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')