quote:Op maandag 19 februari 2007 18:06 schreef michiel_merk het volgende:
Laat me raden, je leest bekijkt de plaatjes in de telegraaf ?
Tja quoten zonder te vertellen wie het heeft gezegd zijn niet zo zinnig hee, kan me buurvoruw wel geweest zijn...quote:Op maandag 19 februari 2007 18:08 schreef staticdata het volgende:
volgens mij is er ooit gezegd dat nederland zakt van een 1ste wereldland naar een 2e wereldland. maar een 3e
Bron?quote:Op maandag 19 februari 2007 17:58 schreef Vampier het volgende:
Ik lees steeds meer nieuwsberichten uit Nederland die duidelijk laten zien dat Nederland steeds meer op een 3de wereldland begint te lijken.
Bron?quote:De zorg holt achteruit,
Bron?quote:Het gemiddelde IQ dropped
Bron?quote:omdat het onderwijs bagger is.
Bron?quote:Groepen die anti westers zijn krijgen steeds meer te zeggen en worden door de regering gesponsored.
Bron?quote:Hun haatdragende boodschap mag niet tegen gesproken worden op straffe van een rechtzaak en een geldboete,
Bron?quote:en dit alles onder de noemer racisme.
Bron?quote:Democratie is er bijna niet meer.
Bron?quote:Je wordt kaal gepulkt door de regering
Bron?quote:uit naar van de belasting.
Bron?quote:Mensen met een andere mening worden vermoord bedregid of het zwijgen opgelegd.
Bron?quote:De Nederlande identiteit is ook al niet meer,
Bron?quote:trots zijn op je land mag niet meer
Bron?quote:en de nederlandse vlag wordt als racistisch gezien.
Bron?quote:Geen wonder dat er meer en meer mensen weggaan uit Nederland en hun heil zoeken in Noord-Amerika.
Nee, dat van jou is goed. Ten eerste, persoonsvorm is stam +t, en ten tweede, al wás het verleden tijd, dan was het nog gedropt.quote:Op maandag 19 februari 2007 17:58 schreef Vampier het volgende:
Het gemiddelde IQ dropped omdat het onderwijs bagger is.
Het gemiddelde IQ gedropt omdat het onderwijs bagger is.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:12 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Nee, dat van jou is goed. Ten eerste, persoonsvorm is stam +t, en ten tweede, al wás het verleden tijd, dan was het nog gedropt.
OK, voltooid deelwoord dus, excuses. dropte is verleden tijd. Nu weer ontopic.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:14 schreef knowall het volgende:
[..]
Het gemiddelde IQ gedropt omdat het onderwijs bagger is.
Het gemiddelde IQ is gedropt omdat het onderwijs bagger was.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:14 schreef knowall het volgende:
[..]
Het gemiddelde IQ gedropt omdat het onderwijs bagger is.
Ik zou zeggen dat het niveau naar beneden gaat.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:12 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Nee, dat van jou is goed. Ten eerste, persoonsvorm is stam +t, en ten tweede, al wás het verleden tijd, dan was het nog gedropt.
Boh, jij zou FP-nieuwsposter moeten worden.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Het gemiddelde IQ is gedropt omdat het onderwijs bagger was.
quote:Op maandag 19 februari 2007 18:17 schreef TeChNo2 het volgende:
als TS eens lekker gaat emigreren...
TS is al geëmigreerd omdat de zwaarlijvigheid van hem en zijn vriendin beter bij de Amerikaanse cultuur paste.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:17 schreef TeChNo2 het volgende:
Tja en je IQ wordt gedurende je schooltijd vakkundig opgebouwd...![]()
als TS eens lekker gaat emigreren...
Een vreselijk betrouwbare leider, een zorgstaat, zorg dat er is voor IEDEREEN(!!!) , goede ouderen zorg, je hebt in de VS verder een betrouwbare politie, betrouwbare bedrijven die niet enorm achter de ellebogen werken, helemaal geen vreselijke nergens op gebaseerde beveiligings normen terwijl ze een straat verderop 2 banken beroven en er nog mee weg komen ook.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:17 schreef FritsBom het volgende:
De VS heeft trouwens 3 echte kenmerken van een derde wereldland. Tienerzwangerschappen, moorden per 1000 inwoners (in sommige gebieden) en grote van staatschuld.
lolquote:Op maandag 19 februari 2007 18:21 schreef Youssef het volgende:
[..]
TS is al geëmigreerd omdat de zwaarlijvigheid van hem en zijn vriendin beter bij de Amerikaanse cultuur paste.
bakkesquote:Op maandag 19 februari 2007 18:34 schreef Vampier het volgende:
nederland is gewoon een kutland.
Maar wel vanuit het buitenland naar een Nederlands forum..loserquote:Op maandag 19 februari 2007 18:34 schreef Vampier het volgende:
Mjah, zo lang je jezelf kan redden in de VS lijken de mogelijkheden eindeloos. Maar het grootste deel mocht willen dat ze in Nederland, of andere fatsoenlijke landen zouden leven. Ik verwacht een tijd waar er economische vluchtelingen uit de VS komen.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:21 schreef Renesite het volgende:
[..]
Een vreselijk betrouwbare leider, een zorgstaat, zorg dat er is voor IEDEREEN(!!!) , goede ouderen zorg, je hebt in de VS verder een betrouwbare politie, betrouwbare bedrijven die niet enorm achter de ellebogen werken, helemaal geen vreselijke nergens op gebaseerde beveiligings normen terwijl ze een straat verderop 2 banken beroven en er nog mee weg komen ook.
En je weet gewoon dat ze tegen hun nieuwe kennissen in Amerika alleen maar enorm positief praten over nederlandquote:Op maandag 19 februari 2007 18:40 schreef Basp1 het volgende:
Wat vreemd eigenlijk om te constateren dat hier op fok het meest tegen nederland wordt afgezet door gefrustreerde mensen die naar een ander westers land zijn geemigreerd / wonen. Wat zou hier eigenlijk de echte reden van zijn. Ik denk dat ik het wel weet, namelijk de reden dat men ziet dat het eigenlijk helemaal niet zo koek en ei is in het beloofde land, maar door maar negatief over je geboorte land te blijven doen lijkt het of het steeds beter gaat met jezelf. Daar zal vast een zeker wel een leuke psychologsiche term voor zijn.
euh ontkenning ?quote:Op maandag 19 februari 2007 18:40 schreef Basp1 het volgende:
Wat vreemd eigenlijk om te constateren dat hier op fok het meest tegen nederland wordt afgezet door gefrustreerde mensen die naar een ander westers land zijn geemigreerd / wonen. Wat zou hier eigenlijk de echte reden van zijn. Ik denk dat ik het wel weet, namelijk de reden dat men ziet dat het eigenlijk helemaal niet zo koek en ei is in het beloofde land, maar door maar negatief over je geboorte land te blijven doen lijkt het of het steeds beter gaat met jezelf. Daar zal vast een zeker wel een leuke psychologsiche term voor zijn.
Obesitas toch.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:40 schreef Basp1 het volgende:
Ik hou het vooralsnog nog eventjes op ontkenning hoorquote:Op maandag 19 februari 2007 19:10 schreef Vampier het volgende:
basp1 zit er ontzettend naast.
ROT op niet slecht over de VS pratenquote:Op maandag 19 februari 2007 18:21 schreef Renesite het volgende:
[..]
Een vreselijk betrouwbare leider, een zorgstaat, zorg dat er is voor IEDEREEN(!!!) , goede ouderen zorg, je hebt in de VS verder een betrouwbare politie, betrouwbare bedrijven die niet enorm achter de ellebogen werken, helemaal geen vreselijke nergens op gebaseerde beveiligings normen terwijl ze een straat verderop 2 banken beroven en er nog mee weg komen ook.
quote:Op maandag 19 februari 2007 19:45 schreef BonJovi het volgende:
[..]
ROT op niet slecht over de VS praten
GOD BLESS THE USA![]()
Hou je mond en verscheur ff je NL paspoort.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:34 schreef Vampier het volgende:
quote:Op maandag 19 februari 2007 18:28 schreef Vampier het volgende:
[..]
lolNederlanders verzanden discussies door naar details te kijken om zo een daadwerkelijke discussie uit de weg te gaan.
ps mijn vriendin vrouwpast hier beter omdat ze Amerikaans is
GOD BLESS THE USAquote:Op maandag 19 februari 2007 19:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
[afbeelding]
Deze jongen interesseert het
Waarom in GODSNAAM noem je het dan noord amerika.quote:Op maandag 19 februari 2007 20:35 schreef Vampier het volgende:
Noord America == Canada oetlullen
Ras menger !!quote:Op maandag 19 februari 2007 18:28 schreef Vampier het volgende:
[..]
ps mijn vriendin past hier beter omdat ze Amerikaans is
Mexico is Midden Amerikaquote:Op maandag 19 februari 2007 20:54 schreef Renesite het volgende:
[..]
Waarom in GODSNAAM noem je het dan noord amerika.
De continent noord Amerika is Mexico VS met Alaska en Canada.
Ben je nou zo fucking trots op Amerika dat je tegenwoordig een land als Canada betitelt als Noord Amerika?
Flikker een end op. O wacht, dat ben je al, triest geval.
Hij blijft geweldig:quote:Op maandag 19 februari 2007 18:17 schreef Vampier het volgende:
Ow en Nederlanders zijn een verbitterd volk, net zoals de Russen.
Of in Americaquote:Op maandag 19 februari 2007 21:44 schreef ScienceFriction het volgende:
TS woont helemaal niet in Amerika, maar gewoon in Appelscha of zo..
quote:America is een dorp in de gemeente Horst aan de Maas in de Nederlandse provincie Limburg. Het dorp is gelegen in de streek De Peel, aan de spoorlijn Venlo - Eindhoven (station America), maar heeft sinds 1970 geen treinstation meer. America heeft 2170 inwoners (2004).
Het dorp is vooral bekend door de Tex-Mexformatie Rowwen Hèze, de twee Center Parcs parken (het Meerdal en Park Loohorst), maar ook door de opvallende plaatsnaam.
Eind 2005 werd bekend dat Joey Litjens, een 15-jarige jongen uit America een contract heeft getekend bij het Arie Molenaar Racing Team. Vanaf het seizoen 2006 zou de talentvolle Litjens wel eens het belangrijkste exportproduct van America kunnen worden wanneer hij Grand-Prixwedstrijden gaat rijden in de 125cc-categorie.
Heeft ze haar Sweet Sixteen al gehad?quote:Op maandag 19 februari 2007 18:28 schreef Vampier het volgende:
mijn vriendin past hier beter omdat ze Amerikaans is
Om de een of andere reden voelt Vampier zich helemaal geweldig omdat hij in de VS woont. Hij denkt nu dat hij meer is omdat z'n nieuwe thuislandje toch o zo geweldig en superieur is.quote:Op maandag 19 februari 2007 20:48 schreef Schorpioen het volgende:
Dat je als Nederlander over Amerika loopt te zeiken kan ik me op zich nog wel voorstellen, Amerika is een wereldmacht en van grotere invloed op de wereld dan Nederland, maar het is toch wel heel erg zielig als je al jarenlang in Amerika woont en nog steeds onophoudelijk over NL blijft zeiken. Make up your fucking mind, of blijf daar en hou je bek met je gezemel, of geef gewoon eerlijk de waarheid toe dat je het daar helemaal niet zo naar je zin hebt en het liefste weer in NL komt wonen!!
Gozer ik ben zwaar verslaafd aan de meth... waarom denk je dat ik al eeuwen geen foto vanmezelf op fok! heb geplaatst? Elke dag is voor mij een gevecht tegen een verslaving die ik niet kan winnen. Ik zit in de tussentijd al op de WIFI van de buren omdat alles hier afgesloten is, ik trek ook electiciteit van de buren waarmee ik een lamp en mijn laptop voed. Verder heb ik mijn auto moeten verkopen en sta ik op het punt om ontslagen te worden van mijn baan. Alles is gewoon naar de klote.... en alles gaat nog verder naar de klote.... ik kan nergens aankloppen want ik wordt dan opgesloten omdat ik drugs gebruikt heb, ik kan nergens heen en ik kan geen kant uit. Mijn dealer heeft me een pre-pay mobiel gegeven om drugs te bestellen en gevraagd ofdat ik voor hem kon komen werken..... man... help me uit deze hel!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 02:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Om de een of andere reden voelt Vampier zich helemaal geweldig omdat hij in de VS woont. Hij denkt nu dat hij meer is omdat z'n nieuwe thuislandje toch o zo geweldig en superieur is.
Echter, gaan we naar allerlei rapporten kijken, dan staan keer op keer west-europese landen en dus ook nederland, boven amerika qua levensstandaard voor de burger.
Daar ben ik geboren.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:44 schreef ScienceFriction het volgende:
TS woont helemaal niet in Amerika, maar gewoon in Appelscha of zo..
idd..you've lost it "ik wordt" met DTquote:Op dinsdag 20 februari 2007 02:51 schreef Vampier het volgende:
[..]
Gozer ik ben zwaar verslaafd aan de meth... waarom denk je dat ik al eeuwen geen foto vanmezelf op fok! heb geplaatst? Elke dag is voor mij een gevecht tegen een verslaving die ik niet kan winnen. Ik zit in de tussentijd al op de WIFI van de buren omdat alles hier afgesloten is, ik trek ook electiciteit van de buren waarmee ik een lamp en mijn laptop voed. Verder heb ik mijn auto moeten verkopen en sta ik op het punt om ontslagen te worden van mijn baan. Alles is gewoon naar de klote.... en alles gaat nog verder naar de klote.... ik kan nergens aankloppen want ik wordt dan opgesloten omdat ik drugs gebruikt heb, ik kan nergens heen en ik kan geen kant uit. Mijn dealer heeft me een pre-pay mobiel gegeven om drugs te bestellen en gevraagd ofdat ik voor hem kon komen werken..... man... help me uit deze hel!
Kijk eens naar de samenhang van de posts die ik de afgelopen tijd geschreven heb. Kijk eens naar de inhoudelijke reacties.... die zijn er niet.
Ze is tiener en heeft al tien zwangerschappen achter de rug?quote:Op maandag 19 februari 2007 18:28 schreef Vampier het volgende:
Zelfs god heeft een schijthekel aan de VSquote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:32 schreef BonJovi het volgende:
GOD BLESS THE USA
Wat lul je nou USA is in veel fronten veel beter dan Nederland. En waarom zo negatief over the USA, de meeste zijn er amper geweest dus ze lullen onzin. Ik ken mensen die ook dachten Amerika whatever maar toen ze er geweest waren wouden ze niks lievers dan daar weer naar toe gaan.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:33 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Zelfs god heeft een schijthekel aan de VS
Neejdurlans bleivd un moelikkuh taalquote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:44 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Wat lul je nou USA is in veel fronten veel beter dan Nederland. En waarom zo negatief over the USA, de meeste zijn er amper geweest dus ze lullen onzin. Ik ken mensen die ook dachten Amerika whatever maar toen ze er geweest waren wouden ze niks lievers dan daar weer naar toe gaan.
OH SAY CAN YOU SEE, By the dawns early light![]()
Ja, de wereld houdt gewoon op bij de grens en de kustquote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:35 schreef Vampier het volgende:
Sorry ik ben geintegreerd in Amerika, Nederlands/Duits/Frans zijn slechts overbodige ballast.
Hou je bek, en trouwens als Nederland ooit word aangevallen of bedreigd. Dan zijn er de Amerikanen die voor ons klaar staan, omdat Nederland geen poot heeft om te staan. Ze gaan dan smeken om hulp van de USAquote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neejdurlans bleivd un moelikkuh taal
Amerika zou wel MOETEN helpen, ze smeken ons immers ook om manschappen naar het o zo gevaarlijke land Irak te sturen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:49 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Hou je bek, en trouwens als Nederland ooit word aangevallen of bedreigd. Dan zijn er de Amerikanen die voor ons klaar staan, omdat Nederland geen poot heeft om te staan. Ze gaan dan smeken om hulp van de USA![]()
Er zijn altijd mensen die slecht over Amerikanen praten, maar Amerikanen zijn heel gezellige en leuke mensen. Ik werkte hier voor Amerikanen en had echt veel lol met hun. Toen ik op vakantie was waren hun ook altijd heel open, terwijl op vakantie Nederlanders meeste rotzooi schoppen in Spanje ofzo.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:00 schreef Renesite het volgende:
[..]
Amerika zou wel MOETEN helpen, ze smeken ons immers ook om manschappen naar het o zo gevaarlijke land Irak te sturen.
Denk eens na wanneer je wat zegt. O wacht!!!!! Jij bent typisch een Amerikaan! Heeft nooit zijn feiten bij elkaar maar schreeuwt voor 20!
Heb ik het daar over?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:05 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen die slecht over Amerikanen praten, maar Amerikanen zijn heel gezellige en leuke mensen. Ik werkte hier voor Amerikanen en had echt veel lol met hun. Toen ik op vakantie was waren hun ook altijd heel open, terwijl op vakantie Nederlanders meeste rotzooi schoppen in Spanje ofzo.
Jij bent een typische Nederlander. zeikt om alles en wijst vinger naar anderen.egoistisch en achterbaks
Daar ben ik het mee eens.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Het gemiddelde IQ is gedropt omdat het onderwijs bagger was.
Ik ook wel. Maar het is niet erg wanneer je ook wat lager geschoolden hebt. Wat heb je aan enorm hoog geschoolden? Afgezien van de artsen en hoge professoren heb je voor het huis tuin en keuken gebruik toch de middelmatig geschoolden nodig.quote:
Niet veel op een rijtje? Dus je kent het grotendeel van Amerika, je bent er vast vaak geweest. En je kent uiteraard veel Amerikanen, yeah right. Je geeft zelf geeneens goede argumenten, je bent zelf een kip zonder kop als de meeste hier die zomaar slecht over Amerikanen praten.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:14 schreef Renesite het volgende:
[..]
Heb ik het daar over?
Ik zeg alleen dat ze gewoon ook zouden moeten helpen omdat wij hun ook helpen.
Verder zeg ik dat de Amerikanen niet veel op hun rijtje hebben staan en zonder enorme goede argumenten een land bombarderen omdat in hun ogen er massavernietigingswapens liggen. Nu er niets gevonden is gaan ze daar nogsteeds naar uit. Dat vind ik behoorlijk typisch. Hierdoor zijn er ook asociaal veel controles voor alles. Ze slaan door.
daarom is USA ideaalquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:29 schreef dvr het volgende:
Jammer dat jullie dit topic massaal verbaggeren tot een NL <> VS wedstrijdje, want er zit wel degelijk wat in. 3e wereld is overdreven, maar 2e wereld.. die kant gaat het hard op.
De welvaartsstijging blijft al jaren achter bij landen als Ierland en Spanje, en nu de voormalige oostbloklanden, die druk bezig zijn om hun achterstanden om te zetten in een voorsprong.
Het onderwijs is volkomen verkloot. Zelfs HBO en WO studenten hebben moeite met spellen, formuleren en rekenen.
De zorg loopt kwalitatief en kwantitatief jaren achter op die in andere landen. Steeds meer Nederlanders wijken voor goede en betaalbare diagnoses, ingrepen en therapiën uit naar België, Duitsland, de VS en zelfs naar Turkije.
Dienstverlening door overheid en bedrijven wordt steeds anoniemer en belabberder, je stuit overal op mensen die je niet kunnen helpen -als je ze al kunt bereiken- terwijl dat wel hun taak is.
Het openbaar bestuur is verworden tot een geldverslindend circus van papierschuivers en tandeloze vergadertijgers waarin niemand bevoegd, verantwoordelijk of voldoende capabel is om ook daadwerkelijk te besturen.
De rechtstaat is op sterven na dood. Advocaten en rechters zitten op elkaars stoel, corruptie tiert welig, ambitieuze officieren van justitie laten belangrijke maar saaie of ingewikkelde dossiers liggen, het volk voelt zich niet beschermd of vertegenwoordigd door de politie, en de oplossingscijfers zijn bedroevend.
De Nederlandse cultuur (TV, straatbeeld, taalgebruik, etc) is de laatste twee decennia verpauperd en gedebiliseerd.
..En het lijkt niemand een reet te interesseren. Mensen die zich wel willen inzetten, naar kwaliteit willen streven en zich verantwoordelijk opstellen worden zeldzaam.
Er is vast wel meer te bedenken.. ik houd me aanbevolen voor aanvullingen
Ik heb een schijthekel aan de VS omdat mensen zoals jij en vampier bestaan. Tyf toch op.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:44 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Wat lul je nou USA is in veel fronten veel beter dan Nederland. En waarom zo negatief over the USA, de meeste zijn er amper geweest dus ze lullen onzin. Ik ken mensen die ook dachten Amerika whatever maar toen ze er geweest waren wouden ze niks lievers dan daar weer naar toe gaan.
OH SAY CAN YOU SEE, By the dawns early light![]()
Hoezo dat dan? Omdat we Amerika verdedigen?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:59 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Ik heb een schijthekel aan de VS omdat mensen zoals jij en vampier bestaan. Tyf toch op.
Je bent gewoon een kut pauper die hier zit te kankeren in de hoop reacties uit te lokkenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:03 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? Omdat we Amerika verdedigen?
SUPPORT OUR TROOPS![]()
Als je mijn kennis in twijfel trekt, ben je zelf een nog veel grotere wijsneus..quote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:14 schreef thedude0 het volgende:
En aan wijsneuzen zoals dvr die denken te weten hoe alles in elkaar zit heb ik ook een schijthekel
Ierland en Spanje lopen nog ver achter op de Nederlandse welvaart, ze zijn via de EU op weg om dit niveau te bereiken. Zodra ze hier in de buurt komen zullen de subsidies afnemen en zullen ze 't zelf moeten doen, waardoor ze ongeveer op een gelijk niveau komen. Handel met deze landen zal toenemen, waardoor Nederland er op langere termijn ook weer iets aan heeft.quote:De welvaartsstijging blijft al jaren achter bij landen als Ierland en Spanje, en nu de voormalige oostbloklanden, die druk bezig zijn om hun achterstanden om te zetten in een voorsprong.
Dit is inderdaad bedroevend, maar met de Engelse kennis zit het meestal wel goed. Bijna alle Nederlanders zijn goed genoeg in Engels om zich er verstaanbaar mee te maken, wat ook weer de positie versterkt als handelsland, en dit geeft toch ook weer een goede impuls. Met de komende regering die 1 miljard meer voor onderwijs uit wil trekken, zal dit toch hopelijk wel beter worden.quote:Het onderwijs is volkomen verkloot. Zelfs HBO en WO studenten hebben moeite met spellen, formuleren en rekenen.
De zorgsector gaat door marktwerking hopelijk verbeteren. Dit betekent dat het ook wordt opengesteld voor landen als België en Duitsland, waardoor deze Nederlandse bedrijven kunnen overnemen en de kwaliteit verbeteren. Of het werkt moeten we nog bekijken. En de VS heeft écht geen geweldige zorg, hoor.quote:De zorg loopt kwalitatief en kwantitatief jaren achter op die in andere landen. Steeds meer Nederlanders wijken voor goede en betaalbare diagnoses, ingrepen en therapiën uit naar België, Duitsland, de VS en zelfs naar Turkije.
Noem mij één land in Europa waar bureaucratie niet steeds toeneemt.quote:Dienstverlening door overheid en bedrijven wordt steeds anoniemer en belabberder, je stuit overal op mensen die je niet kunnen helpen -als je ze al kunt bereiken- terwijl dat wel hun taak is.
Hoe weet je dit? Zelf in de politiek gezeten? Kan er niets over vinden, en ik heb ook geen idee welke lobbyisten praten met de politieke hoofdfiguren. Hier kun je geen oordeel over vestigen.quote:Het openbaar bestuur is verworden tot een geldverslindend circus van papierschuivers en tandeloze vergadertijgers waarin niemand bevoegd, verantwoordelijk of voldoende capabel is om ook daadwerkelijk te besturen.
Dat recente gebeuren met Moscowicz is een gigantische chaos, maar daar kunnen we mede onze media voor bedanken. Ook is onze vriendelijke advocaat niet geweldig in praten met het publiek. Ik denk dat zijn boodschap ook grotendeels misvat is, aangezien hij niet vindt dat het oordeel slecht is, maar de argumentatie ervoor. Dit is natuurlijk aangenomen dat je 't over deze zaak hebt, want ik ken geen ander voorbeeld over het hier beschrevene.quote:De rechtstaat is op sterven na dood. Advocaten en rechters zitten op elkaars stoel, corruptie tiert welig, ambitieuze officieren van justitie laten belangrijke maar saaie of ingewikkelde dossiers liggen, het volk voelt zich niet beschermd of vertegenwoordigd door de politie, en de oplossingscijfers zijn bedroevend.
Gebeurt in elk eerste wereldland. Het heet 'popcultuur', en daar kan niemand iets aan doen.quote:De Nederlandse cultuur (TV, straatbeeld, taalgebruik, etc) is de laatste twee decennia verpauperd en gedebiliseerd.
De meeste mensen vinden het waarschijnlijk gewoon een beetje vreemd dat iemand die geemigreerd is en zo blij is met zijn nieuwe stekkie, toch de behoefte schijnt te hebben om klaagtopics te openen over hoe slecht Nederland wel niet is.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 01:53 schreef Vampier het volgende:
wat een humorik heb nergens de US genoemd en iedereen valt over het woordt Amerika
laten we even Canada vergeten
Nee, ik kan er gewoon niet tegen als mensen slecht over de USA praten of over de mensen. Ze zijn er nooit geweest of hebben nooit met een Amerikaan gepraat. Daarom moest ik er gewoon wat van zeggen omdat ik daar wel ben geweest en ken Amerikanen enzo.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:13 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Je bent gewoon een kut pauper die hier zit te kankeren in de hoop reacties uit te lokken![]()
Tenminste, dat mag ik hopen.
ik hoop dat je het niet tegen mij hebt?quote:Op woensdag 21 februari 2007 01:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ow god, meneer heeft in de rij gestaan bij het Empire State Building, heeft een dagje Disney World gedaan en heeft wat chatvriendjes en denkt nu dat ie er geweest is en Amerikanen kent.
Ten eerste ben ik er vaak geweest, ik werkte voor een Amerikaans bedrijf. Dus me baas en andere werknemers waren ook Amerikanen, en omdat ik er vaker ben geweest weet ik hoe het eraan toe gaat. En ik heb een oom in Florida, en voor werk moest ik ook allemaal dingen regelen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 01:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Nee, tegen de muur
Parels voor de zwijnen. De TS heeft een rijke historie van posts in deze stijl, en inhoudelijk zijn is zacht gezegd niet zijn sterkste punt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 01:28 schreef Artanis1 het volgende:
Gaan we ook nog eens een keer inhoudelijk praten ipv. loze punten heen en weer gooien?. Lijkt mij dat TS en BonJovi vrij overdreven in hun standpunten staan, zonder daar geweldige argumentatie voor te geven. Daarom stel ik voor dat we wat meer ingaan op het topic dat is aangesneden; gaat het slechter met Nederland?
Zie mijn post hierboven.
Dat dacht ik al, dus waarom daaraan meer aandacht besteden als nodig is?quote:Op woensdag 21 februari 2007 01:33 schreef Lamon het volgende:
[..]
Parels voor de zwijnen. De TS heeft een rijke historie van posts in deze stijl, en inhoudelijk zijn is zacht gezegd niet zijn sterkste punt.
die dikzak heeft amper zn mavo afgemaakt, zit heel de dag werkloos thuis en laat zn vrouw voor het inkomen zorgenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
TS is een ongelovelijke pannekoek die in de VS woont.
Nu maar hopen dat z'n Engels beter is dan z'n Nederlands, want dat is echt van VMBO niveau. Dan heb ik het nog niet eens over de zinsopbouw, die bijna net zo soepeltjes loopt als Koos Alberts met een fles jenever achter z'n kiezen, en z'n gebruik van alinea's.
Kortom, een ogenschijnlijk ongeschoolde jongen die zich ongetwijfeld kan meten met de tienduizenden Mexicaanse tuinmannen in de VS.
You go girl!![]()
Waarvoor mijn grote erkentelijkheid!quote:Op woensdag 21 februari 2007 00:46 schreef Artanis1 het volgende:
Om even mee te helpen om dit uit de bagger te redden zal ik eens proberen inhoudelijk te reageren op de een van de weinige inhoudelijke posts hier.
Dat is de theorie, en het oorspronkelijke plan, maar ik zie m.n. Ierland, dat door zijn belastingpolitiek en de enorme EU-steun waanzinnig veel buitenlandse investeerders heeft aangetrokken, nu al doorschieten. De welvaart is er enorm gestegen en dat geeft alle sectoren -ook onderwijs bv.- een grote impuls. Wij zitten dadelijk met een zwaar verouderde en vastgelopen infrastructuur, zowel fysiek als qua werknemers, bestuurskracht, etc, en met een al even uitgepoept Duits en Frans achterland. In de strijd om de grote markten van de 21e eeuw (Azië, Zuid-Amerika en VS) zullen de modernere en veel dynamischere economiën (IE, ES, voorm. oostblok) ons gemakkelijk voorbijstreven.quote:Ierland en Spanje lopen nog ver achter op de Nederlandse welvaart, ze zijn via de EU op weg om dit niveau te bereiken. Zodra ze hier in de buurt komen zullen de subsidies afnemen en zullen ze 't zelf moeten doen, waardoor ze ongeveer op een gelijk niveau komen. Handel met deze landen zal toenemen, waardoor Nederland er op langere termijn ook weer iets aan heeft.
Ja, maar het is te mager, de behoefte aan distributeurs en tussenhandelaren zou sterk kunnen afnemen doordat er via het www steeds meer rechtstreeks van producent naar consument verhandeld wordt. En Engels is mooi, maar Chinees en Spaans nemen sterk in belang toe en daar wordt hier geen les in gegeven. In veel Amerikaanse scholen al wel. Voor inhoudelijke kennis en research hoef je binnenkort ook niet meer in Nederland zijn, daarin voorzien landen als China e.d. steeds meer zelf.quote:Dit is inderdaad bedroevend, maar met de Engelse kennis zit het meestal wel goed. Bijna alle Nederlanders zijn goed genoeg in Engels om zich er verstaanbaar mee te maken, wat ook weer de positie versterkt als handelsland, en dit geeft toch ook weer een goede impuls.
Ik hoop mee, maar ben nog lang niet overtuigd dat hier de juiste marktkrachten aan het werk zijn gezet. De druk moet nu van de verzekeraars komen, maar uiteindelijk zijn die ook alleen maar gebaat bij hogere premies en hogere omzetten.quote:De zorgsector gaat door marktwerking hopelijk verbeteren.
Dat is inderdaad teveel gevraagd, al ben ik enthousiast over het Kafka-initiatief in België, waar de jonge staatssecretaris Vincent van Quickenborne (bijgenaamd 'Q') een frisse wind laat waaien. Jammer genoeg heeft hij geen tanks en gevechtshelicopters tot zijn beschikking om écht effectief op te kunnen treden.quote:Noem mij één land in Europa waar bureaucratie niet steeds toeneemt.
Over het vastgelopen zijn van zo'n beetje alle bestuurlijke processen in de eindeloze polderpraatcultuur zijn talloze boeken, kranten en tijdschrijften volgeschreven. "Bestuurlijke vernieuwing" en "versterking van de representatieve democratie" is al jaren een hoofdthema van Balkenende. Nee, ik heb niet in de politiek gezeten, ik ken wel wat mensen die dat doen of die dicht bij het vuur zitten.quote:Hoe weet je dit? Zelf in de politiek gezeten? Kan er niets over vinden, en ik heb ook geen idee welke lobbyisten praten met de politieke hoofdfiguren. Hier kun je geen oordeel over vestigen.
Nee, mijn klacht over het functioneren van het hele justitieapparaat en de rechterlijke macht is op veel meer misstanden gebaseerd (het is me nog onduidelijk wat er in die zaak rond Moskowitch allemaal speelt). Maar verdiep je eens in het verschijnsel van de rechter-plaatsvervanger, in schandalen en affaires als IRT, Lancee, Rechter Westenberg, de Enschedese Vuurwerkzaak, Schiedammer Parkmoord, Twee van Putten, Paskamermoord, het conflict tussen Sorgdrager en de Procureurs-Generaal, de roddels rond Justitiebaas Joris Demmink en die rond oranje-adviseur Frits Salomonson, de vele vertrapte en berooide burgers die op www.sdnl.nl hun verhaal doen, etc. Het zijn zorgwekkende taferelen die je alleen in een bananenrepubliek verwacht.quote:Dat recente gebeuren met Moscowicz is een gigantische chaos, maar daar kunnen we mede onze media voor bedanken. Ook is onze vriendelijke advocaat niet geweldig in praten met het publiek. Ik denk dat zijn boodschap ook grotendeels misvat is, aangezien hij niet vindt dat het oordeel slecht is, maar de argumentatie ervoor. Dit is natuurlijk aangenomen dat je 't over deze zaak hebt, want ik ken geen ander voorbeeld over het hier beschrevene.
Heb je gelijk in.quote:Dat is de theorie, en het oorspronkelijke plan, maar ik zie m.n. Ierland, dat door zijn belastingpolitiek en de enorme EU-steun waanzinnig veel buitenlandse investeerders heeft aangetrokken, nu al doorschieten. De welvaart is er enorm gestegen en dat geeft alle sectoren -ook onderwijs bv.- een grote impuls. Wij zitten dadelijk met een zwaar verouderde en vastgelopen infrastructuur, zowel fysiek als qua werknemers, bestuurskracht, etc, en met een al even uitgepoept Duits en Frans achterland. In de strijd om de grote markten van de 21e eeuw (Azië, Zuid-Amerika en VS) zullen de modernere en veel dynamischere economiën (IE, ES, voorm. oostblok) ons gemakkelijk voorbijstreven.
Er zal altijd behoefte blijven aan sterke handelslanden, omdat deze veel effectiever het transport kunnen regelen. Nederland is hier al sinds het begin van de 17e eeuw erg bedreven in, en dit zie ik in de nabije toekomst nog echt niet veranderen.quote:Ja, maar het is te mager, de behoefte aan distributeurs en tussenhandelaren zou sterk kunnen afnemen doordat er via het www steeds meer rechtstreeks van producent naar consument verhandeld wordt. En Engels is mooi, maar Chinees en Spaans nemen sterk in belang toe en daar wordt hier geen les in gegeven. In veel Amerikaanse scholen al wel. Voor inhoudelijke kennis en research hoef je binnenkort ook niet meer in Nederland zijn, daarin voorzien landen als China e.d. steeds meer zelf.
Inderdaad, dus dit wordt afwachten. Valt nog weinig over te zeggen op dit moment, maar ik neem aan dat de verzekeraars wel slim genoeg zijn om hier zelf achter te komen, en zich dus ook aanpassen.quote:Ik hoop mee, maar ben nog lang niet overtuigd dat hier de juiste marktkrachten aan het werk zijn gezet. De druk moet nu van de verzekeraars komen, maar uiteindelijk zijn die ook alleen maar gebaat bij hogere premies en hogere omzetten.
Ach, dit soort initiatieven strandden altijd wel ergens. Of bij een demonstratie, of de tweede kamer, en anders wel de eerste kamer. Er zijn te veel belangen om dit in stand te houden, wat de komende tijd waarschijnlijk alleen maar erger wordt. Overigens hebben we hier niet bepaald een andere meningquote:Dat is inderdaad teveel gevraagd, al ben ik enthousiast over het Kafka-initiatief in België, waar de jonge staatssecretaris Vincent van Quickenborne (bijgenaamd 'Q') een frisse wind laat waaien. Jammer genoeg heeft hij geen tanks en gevechtshelicopters tot zijn beschikking om écht effectief op te kunnen treden.
Dit zal je in elke democratie vinden waar het geen tweepartijenstelsel heeft. Het loopt altijd uit op compromisen, waardoor er altijd weer een middenweg gevolgd zal worden. Omdat deze middenweg meestal dichtbij hetgeen wat nu al uitgevoerd ligt, zal er feitelijk weinig veranderen. Misschien is verandering ook niet altijd nodig. De vermindering van het aantal ambtenaren zou mij ook gelukkig stemmen, maar ook dit is iets onrealistisch en iets dat we in vrijwel elk land zien dat een goed gefundeerde democratie heeft. Uitzondering die de regel bevestigt: De VS. Door het tweepartijenstelsel is er wellicht meer besluitvaardigheid, maar hierdoor kan één meerderheid wat mij betreft te veel de macht uitoefenen, en is het een dictatuur van de meerderheid. Bij een meerderpartijenstelsel is dit niet zo, omdat er verschillende belangen vertegenwoordigd worden, wat veel minder het geval is bij een tweepartijenstelsel. Ondanks de problemen en rompslomp die het oplevert heb ik dit veel liever als een tweepartijenstelsel, omdat er meer te kiezen valt.quote:Over het vastgelopen zijn van zo'n beetje alle bestuurlijke processen in de eindeloze polderpraatcultuur zijn talloze boeken, kranten en tijdschrijften volgeschreven. "Bestuurlijke vernieuwing" en "versterking van de representatieve democratie" is al jaren een hoofdthema van Balkenende. Nee, ik heb niet in de politiek gezeten, ik ken wel wat mensen die dat doen of die dicht bij het vuur zitten.
Hier heb ik niet genoeg verstand van, en ik geloof het wel. Ik vind alleen dat één verschijnsel dat niet voorkomt in andere westerse landen te weinig om te zeggen dat we afdalen naar een tweedewereldland, laat staan een derdewereldland.quote:Nee, mijn klacht over het functioneren van het hele justitieapparaat en de rechterlijke macht is op veel meer misstanden gebaseerd (het is me nog onduidelijk wat er in die zaak rond Moskowitch allemaal speelt). Maar verdiep je eens in het verschijnsel van de rechter-plaatsvervanger, in schandalen en affaires als IRT, Lancee, Rechter Westenberg, de Enschedese Vuurwerkzaak, Schiedammer Parkmoord, Twee van Putten, Paskamermoord, het conflict tussen Sorgdrager en de Procureurs-Generaal, de roddels rond Justitiebaas Joris Demmink en die rond oranje-adviseur Frits Salomonson, de vele vertrapte en berooide burgers die op www.sdnl.nl hun verhaal doen, etc. Het zijn zorgwekkende taferelen die je alleen in een bananenrepubliek verwacht.
Vertrouw mij maar dat niet iedereen rijk kan worden. De laagste 10% van de VS heeft 1.8% van de lonen, terwijl de hoogste 10% 30.5% zijn. Dit zijn dan wellicht cijfers uit 1997, maar ik neem aan dat met twee republikeinse overheden het er niet minder op geworden is. Wat mij betreft is Amerika veel te rechts, waardoor het wellicht the land of opportunity is, maar tegelijkertijd ook een valkuil voor vele gelukszoekers die het niet halen, met vele schuldeisers voor de deur. Voor elk succesverhaal staan minstens 2 mislukkingen. Wij zijn een veel gemiddelder land, waarbij er niet veel mensen echt arm of echt rijk zijn. Het is ook meer een land van veiligheid, waar je weet dat je in ieder geval van een inkomen waar je mee rond kunt komen verzekerd bent, en zo'n stok achter de deur is toch echt fijn. Met de arbeidsproductiviteit die we hebben komen we ook nog wel een eindje, ook al zijn de loonkosten vrij hoog. Ik denk ook dat we ons echt niet zo'n zorgen hoeven te maken. Niets mis met Nederland.quote:Wat betreft de VS, ik zou er geen kinderen willen laten opgroeien (daarvoor is de competetieve mentaliteit me te hard), maar als je ergens goed in bent en bereid bent je echt in te zetten, dan is er nog steeds geen beter land ter wereld om je dromen en ambities te verwezenlijken. Ik heb zo'n 15 jaar geleden via de voorlopers van internet een hoop Amerikanen leren kennen, in creatieve beroepen en in de IT. Sommige zo arm als neten maar getalenteerd, maar ook rijkeluiskindjes met Harvard-opleidingen. Ze hebben stuk voor stuk geweldige carrieres kunnen maken. De armste is enkelvoudig miljonair, de rijkste heeft een paar jaar geleden zijn bedrijf voor een kwart miljard verkocht. Geld alleen is geen maatstaf voor geluk, maar neem van mij aan dat het hun familielevens en sociale levens en die van de talloze mensen om hen heen niet bepaald verarmd heeft. Door de kleine markt van Nederland en de overvloed aan regelgeving en administratieve en sociaal/juridische vereisten zou geen van hun verhalen zich hier hebben kunnen afspelen.
Uw schrijfvaardigheid is een pareltje.quote:Op woensdag 21 februari 2007 03:00 schreef StefanP het volgende:
Nederland is inderdaad hard op weg om een derdewereldland te worden, met dank aan alle zandbakbewoners die er net zo'n zootje van aan het maken zijn als in hun oorspronkelijke woestenij en de grote groep semicommunisten die niets liever ziet dan dat heel Nederland een sovchoz wordt waar iedereen in dienst van de overheid is, waar de overheid alles regelt en waar het individu niet meer bestaat.
Het onderwijs is met dank aan alle hervormingen en inmenging van vrouwtjes (lees: enkel nog aandacht voor stupide, softe vakken) knudde, op lagere scholen is 2/3 allochtoon, de grote steden zijn verworden tot een open riool, een defensiemacht is er niet meer -op wat VMBO-apen na die de hele dag stoned liggen te zijn-, dankzij het knullige politieke systeem komt er altijd een water-bij-de-wijn coalitie die totaal niet verschilt van de vorige -en zels al was dat wel zo dan maakte het niet uit omdat de echte macht bij de ambtenaartjes ligt-, zorg is er niet meer te krijgen ondanks dat je je scheel betaalt aan een _verplichte_ verzekering, er zit een legioen zogenaamd zieke mensen in allerlei uitkeringsregelingen, een woning is niet meer te betalen, een koe krijgt meer geld en ruimte, 70% van je inkomen wordt direkt gestolen wordt door 2 miljoen ambtenaren en de helft van het BNP gaat richting subsidies voor dieskriemiejnasjie-roepers, 'kunstenaars' e.d. gaat
Zo. Dat lucht op. Nederland WAS een mooi land met een prachtig geschiedenis, tot de ambtenaartjes overijverig werden, de verzorgingsstaat tot in het belachelijke doorschoot, middeleeuwse barbaren bij de bakken het land in werden gehaald en de trotse geschiedenis door de politiek-correcte etnomasochisten werd uitgeroepen tot een punt van schande en zelfs een Nederlands vlaggetje op je tas verboden werd.
Ik zou zeggen kijk naar dat achterlijke land waar je nu woont. Voor dat je oordeelt over Nederland.quote:Op woensdag 21 februari 2007 03:00 schreef StefanP het volgende:
Nederland is inderdaad hard op weg om een derdewereldland te worden, met dank aan alle zandbakbewoners die er net zo'n zootje van aan het maken zijn als in hun oorspronkelijke woestenij en de grote groep semicommunisten die niets liever ziet dan dat heel Nederland een sovchoz wordt waar iedereen in dienst van de overheid is, waar de overheid alles regelt en waar het individu niet meer bestaat.
Het onderwijs is met dank aan alle hervormingen en inmenging van vrouwtjes (lees: enkel nog aandacht voor stupide, softe vakken) knudde, op lagere scholen is 2/3 allochtoon, de grote steden zijn verworden tot een open riool, een defensiemacht is er niet meer -op wat VMBO-apen na die de hele dag stoned liggen te zijn-, dankzij het knullige politieke systeem komt er altijd een water-bij-de-wijn coalitie die totaal niet verschilt van de vorige -en zels al was dat wel zo dan maakte het niet uit omdat de echte macht bij de ambtenaartjes ligt-, zorg is er niet meer te krijgen ondanks dat je je scheel betaalt aan een _verplichte_ verzekering, er zit een legioen zogenaamd zieke mensen in allerlei uitkeringsregelingen, een woning is niet meer te betalen, een koe krijgt meer geld en ruimte, 70% van je inkomen wordt direkt gestolen wordt door 2 miljoen ambtenaren en de helft van het BNP gaat richting subsidies voor dieskriemiejnasjie-roepers, 'kunstenaars' e.d. gaat
Zo. Dat lucht op. Nederland WAS een mooi land met een prachtig geschiedenis, tot de ambtenaartjes overijverig werden, de verzorgingsstaat tot in het belachelijke doorschoot, middeleeuwse barbaren bij de bakken het land in werden gehaald en de trotse geschiedenis door de politiek-correcte etnomasochisten werd uitgeroepen tot een punt van schande en zelfs een Nederlands vlaggetje op je tas verboden werd.
Er is bittere armoe in de VS, maar die treft veel minder mensen dan wij denken. Laatst bleek nog uit een onderzoek dat de -als ik me goed herinner- top van Amerika's 10% armsten, net zo welvarend is als de modale Zweed.quote:Op woensdag 21 februari 2007 03:44 schreef Artanis1 het volgende:
Wat mij betreft is Amerika veel te rechts, waardoor het wellicht the land of opportunity is, maar tegelijkertijd ook een valkuil voor vele gelukszoekers die het niet halen, met vele schuldeisers voor de deur. Voor elk succesverhaal staan minstens 2 mislukkingen.
Zeker, maar dat houdt ergens op. Daarom hamerde Fortuyn zo op het terugdringen van de overheid, het verhogen van de efficiency, het uitbannen van misbruik, het verminderen van het aantal inactieven in de samenleving, etc - dat zijn allemaal factoren die er samen met de vergrijzing, veranderende wereldeconomie, hogere milieuinvesteringen en andere factoren voor zullen zorgen dat er over een decennium of wat gewoon geen geld meer is om dat stelsel te financieren. Dan zitten we allemaal met lege handen - behalve wie zelf maatregelen genomen heeft of vermogen heeft vergaard. Een wat liberalere economie zou het welvaartspeil voor iedereen in de samenleving verhogen.quote:Wij zijn een veel gemiddelder land, waarbij er niet veel mensen echt arm of echt rijk zijn. Het is ook meer een land van veiligheid, waar je weet dat je in ieder geval van een inkomen waar je mee rond kunt komen verzekerd bent, en zo'n stok achter de deur is toch echt fijn.
Als zelfstandig ondernemer zie ik het een stuk donkerder in. Als het MKB de komende tien jaar geen enorme impuls krijgt om meer dynamiek, diversiteit en groei in de NLse economie tot stand te brengen, drijft Nederland tegen die tijd alleen nog op een klein aantal multinationals en grootbedrijven. De diensten die we exporteren kunnen ook door Indiërs en Chinezen worden verricht, de tomaten en tulpen kun je ook in Kenia verbouwen en onze veelgeprezen transporteurs schakelen over op Poolse chauffeurs - bovendien is het een sector die nauwelijks toegevoegde waarde biedt maar wel het wegennet een infarct bezorgt.quote:Met de arbeidsproductiviteit die we hebben komen we ook nog wel een eindje, ook al zijn de loonkosten vrij hoog. Ik denk ook dat we ons echt niet zo'n zorgen hoeven te maken. Niets mis met Nederland.
Je commentaar is inderdaad wat overdreven. Naar mijn mening. En doorspekt van populistisch gezwets. En dat Nederland een derde wereldland wordt is gewoon niet waar. Dat is eerder het geval voor landen waar 60% van de burgerbevolking onder de armoede grens leeft.quote:Op woensdag 21 februari 2007 04:23 schreef StefanP het volgende:
Want? Is mijn commentaar daarom minder waar? Doet het iets af aan de punten die ik aanstip?
Heb het ook niet tegen jou Vampier.quote:Op woensdag 21 februari 2007 06:02 schreef Vampier het volgende:
dat 60% daar leeft wil nog niet zeggen dat ik of stefanp daar moet leven... wij werken hard voor onze centen... en sorry... opleiding hier is ERG belangrijk.
homoquote:Op woensdag 21 februari 2007 06:43 schreef thedude0 het volgende:
De topictitel alleen al is te belachelijk voor woorden wat dit topic redelijk kansloos maakt
Ze kan de mcdonalds en kfc zeker niet missen, het tonnetje....quote:Op maandag 19 februari 2007 18:28 schreef Vampier het volgende:
[..]
lolNederlanders verzanden discussies door naar details te kijken om zo een daadwerkelijke discussie uit de weg te gaan.
Kijk, da's een intelligente post! Nederland is niet echt een derdewereldland, maar het gaat wel bergafwaarts en de voorsprong op andere landen wordt met rasse schreden ingehaald door alle overheidsbemoeienis en luiheid c.q. zelfgenoegzaamheid van de Nederlander die denkt dat het allemaal zo'n vaart wel niet zal lopen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 04:26 schreef dvr het volgende:
Ja, leuke discussie. Nog een paar opmerkingen tot besluit:
[..]
Er is bittere armoe in de VS, maar die treft veel minder mensen dan wij denken. Laatst bleek nog uit een onderzoek dat de -als ik me goed herinner- top van Amerika's 10% armsten, net zo welvarend is als de modale Zweed.
[..]
Zeker, maar dat houdt ergens op. Daarom hamerde Fortuyn zo op het terugdringen van de overheid, het verhogen van de efficiency, het uitbannen van misbruik, het verminderen van het aantal inactieven in de samenleving, etc - dat zijn allemaal factoren die er samen met de vergrijzing, veranderende wereldeconomie, hogere milieuinvesteringen en andere factoren voor zullen zorgen dat er over een decennium of wat gewoon geen geld meer is om dat stelsel te financieren. Dan zitten we allemaal met lege handen - behalve wie zelf maatregelen genomen heeft of vermogen heeft vergaard. Een wat liberalere economie zou het welvaartspeil voor iedereen in de samenleving verhogen.
[..]
Als zelfstandig ondernemer zie ik het een stuk donkerder in. Als het MKB de komende tien jaar geen enorme impuls krijgt om meer dynamiek, diversiteit en groei in de NLse economie tot stand te brengen, drijft Nederland tegen die tijd alleen nog op een klein aantal multinationals en grootbedrijven. De diensten die we exporteren kunnen ook door Indiërs en Chinezen worden verricht, de tomaten en tulpen kun je ook in Kenia verbouwen en onze veelgeprezen transporteurs schakelen over op Poolse chauffeurs - bovendien is het een sector die nauwelijks toegevoegde waarde biedt maar wel het wegennet een infarct bezorgt.
Nog niet genoemd, maar wel iets waar ik me aan erger: Als je als ondernemer mensen in dienst wilt nemen, zit je meteen met allerlei verantwoordelijkheden zoals de poortwachtersregeling (doorbetalen bij langdurige ziekte die niets met het werk te maken heeft) en een enorme papieren rompslomp ivm loonbelasting, ARBO en dergelijke. Daarom blijven ondernemers noodgedwongen klein of betalen ze liever twee keer zoveel voor een uitzendkracht, die je stante pede de laan uit kunt sturen als hij niet bevalt of er even geen werk is. Gevolg: Loonkosten veel hoger, en de overbeschermde werknemer is gedoemd om jarenlang in allerlei rottige uitzendbaantjes te blijven hangen waarin hij zich niet kan ontplooien en te weinig verdient. Dit is geweldig voor de uitzendbureau's, maar funest voor de koopkracht van gewone mensen, slechts voor de winstgevendheid en investeringsbereidheid van productieve bedrijven, het is kapitaalvernietiging in de arbeidsmarkt en het levert werknemers op die zich weinig bij hun werk en klanten betrokken voelen, wat weer ten koste gaat van kwaliteit, arbeidsvreugde en het algemene welbevinden in Nederland. Weg met de uitzendbureau's dus, en leve de liberalisering van de arbeidsmarkt.
Intelligent omdat iemand het met je eens is.quote:Op woensdag 21 februari 2007 07:39 schreef StefanP het volgende:
[..]
Kijk, da's een intelligente post! Nederland is niet echt een derdewereldland, maar het gaat wel bergafwaarts en de voorsprong op andere landen wordt met rasse schreden ingehaald door alle overheidsbemoeienis en luiheid c.q. zelfgenoegzaamheid van de Nederlander die denkt dat het allemaal zo'n vaart wel niet zal lopen.
Jesus, wat ben jij voor kampsnol?quote:Op dinsdag 20 februari 2007, de Godganse dag door schreef BonJovi het volgende:
Enzovoorts!
jaja, Nederlanders die naar Spanje vergelijken met Amerikanen die naar Nederland op vakantie gaan.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:05 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen die slecht over Amerikanen praten, maar Amerikanen zijn heel gezellige en leuke mensen. Ik werkte hier voor Amerikanen en had echt veel lol met hun. Toen ik op vakantie was waren hun ook altijd heel open, terwijl op vakantie Nederlanders meeste rotzooi schoppen in Spanje ofzo.
Jij bent een typische Nederlander. zeikt om alles en wijst vinger naar anderen.egoistisch en achterbaks
Vanwaar dan het taalgebruik van een 13 jarige?quote:Op woensdag 21 februari 2007 01:21 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik er vaak geweest, ik werkte voor een Amerikaans bedrijf. Dus me baas en andere werknemers waren ook Amerikanen, en omdat ik er vaker ben geweest weet ik hoe het eraan toe gaat. En ik heb een oom in Florida, en voor werk moest ik ook allemaal dingen regelen.
BOTTOM LINE
-----------------------------------------------
Ja inderdaad, ga op vakantie met mij en mijn vrienden en je aanbid Nederlanders.quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:54 schreef Blik het volgende:
[..]
jaja, Nederlanders die naar Spanje vergelijken met Amerikanen die naar Nederland op vakantie gaan.Misschien moet je het vergelijken met Amerikanen die naar Cancun op Spring Break gaan. Daar is het ook één grote teringzooi door de jeugd. Heeft gewoon te maken met de leeftijdsgroep.
Dat is voor een groot gedeelte juist het probleem. Als het hier niet zo goed lanterfanten was, zouden we een veel creatiever en productiever volkje zijn en zou Nederland een betere toekomst tegemoet gaan. Het chillen kunnen we ons nog ongeveer 1 generatie veroorloven, daarna wordt het sappelen en aanpoten om alle bejaarden, zieken en praktische analfabeten van een inkomen te voorzien in een wereld die we steeds minder te bieden hebben.quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:34 schreef Zyggie het volgende:
onafhankelijke testen geven zelfs aan dat het fucking goed wonen en chillen is.![]()
Daar klopt niets van. Zie de volgende getallen:quote:Op woensdag 21 februari 2007 04:26 schreef dvr het volgende:
Er is bittere armoe in de VS, maar die treft veel minder mensen dan wij denken. Laatst bleek nog uit een onderzoek dat de -als ik me goed herinner- top van Amerika's 10% armsten, net zo welvarend is als de modale Zweed.
Ik ben nog steeds overtuigd dat ook al liet Fortuyn een nieuw geluid horen, dat er nog steeds niets van terecht zou komen als het eenmaal in de regering was. Onze Nederlandse regering gaat ook proberen de overheid meer efficiënt te laten worden, maar geloof mij dat dit alleen maar iets is dat ze pretenderen naar de buitenwereld. Wat betreft de vergrijzing, dit vind ik een erg grappig punt. Wel alle buitenlanders met economische motieven eruit gooien, maar dan gaan zeiken over vergrijzing? Dit vind ik een beetje dubbel, want die buitenlanders kunnen we geweldig gebruiken om onze vergrijzing te financieren, maar we kankeren er veel liever op.quote:Zeker, maar dat houdt ergens op. Daarom hamerde Fortuyn zo op het terugdringen van de overheid, het verhogen van de efficiency, het uitbannen van misbruik, het verminderen van het aantal inactieven in de samenleving, etc - dat zijn allemaal factoren die er samen met de vergrijzing, veranderende wereldeconomie, hogere milieuinvesteringen en andere factoren voor zullen zorgen dat er over een decennium of wat gewoon geen geld meer is om dat stelsel te financieren. Dan zitten we allemaal met lege handen - behalve wie zelf maatregelen genomen heeft of vermogen heeft vergaard. Een wat liberalere economie zou het welvaartspeil voor iedereen in de samenleving verhogen.
quote:Als zelfstandig ondernemer zie ik het een stuk donkerder in. Als het MKB de komende tien jaar geen enorme impuls krijgt om meer dynamiek, diversiteit en groei in de NLse economie tot stand te brengen, drijft Nederland tegen die tijd alleen nog op een klein aantal multinationals en grootbedrijven. De diensten die we exporteren kunnen ook door Indiërs en Chinezen worden verricht, de tomaten en tulpen kun je ook in Kenia verbouwen en onze veelgeprezen transporteurs schakelen over op Poolse chauffeurs - bovendien is het een sector die nauwelijks toegevoegde waarde biedt maar wel het wegennet een infarct bezorgt.
Bron: wikipedia.quote:In Nederland komt jaarlijks zo'n 330.000.000 ton goederen per schip het land binnen. Daarbij gaat het om 43.000 reizen, waarvan 19.000 in lijndiensten. Dat betekent dat er wekelijks per inwoner van Nederland, ongeveer 400 kg goederen per schip het land binnenkomt. Een groot deel daarvan wordt via Nederland gaat ergens anders naar toe.
Er gaat jaarlijks zo'n 100.000.000 ton goederen per schip het land uit.
Helemaal mee eens, maar zie Frankrijk. Het is daar allemaal nog erger. Je kunt er nauwelijks iemand ontslaan, en als het je dan toch lukt mag je twee jaarsalarissen uitbetalen. Toen de regering er iets aan probeerde te doen protesteerde vrijwel alle studenten. Het is erg lastig om hier iets aan te doen, en ik verwacht ook dat we vergelijkbare protesten zouden zien, zoals een bezetting van het maagdenhuis, in Nederland. Het zou zeker niet zonder slag of stoot doorgevoerd kunnen worden, maar ik ben het er wel mee eens dat het goed zou zijn voor Nederland om dit minder erg te maken.quote:Nog niet genoemd, maar wel iets waar ik me aan erger: Als je als ondernemer mensen in dienst wilt nemen, zit je meteen met allerlei verantwoordelijkheden zoals de poortwachtersregeling (doorbetalen bij langdurige ziekte die niets met het werk te maken heeft) en een enorme papieren rompslomp ivm loonbelasting, ARBO en dergelijke. Daarom blijven ondernemers noodgedwongen klein of betalen ze liever twee keer zoveel voor een uitzendkracht, die je stante pede de laan uit kunt sturen als hij niet bevalt of er even geen werk is. Gevolg: Loonkosten veel hoger, en de overbeschermde werknemer is gedoemd om jarenlang in allerlei rottige uitzendbaantjes te blijven hangen waarin hij zich niet kan ontplooien en te weinig verdient. Dit is geweldig voor de uitzendbureau's, maar funest voor de koopkracht van gewone mensen, slechts voor de winstgevendheid en investeringsbereidheid van productieve bedrijven, het is kapitaalvernietiging in de arbeidsmarkt en het levert werknemers op die zich weinig bij hun werk en klanten betrokken voelen, wat weer ten koste gaat van kwaliteit, arbeidsvreugde en het algemene welbevinden in Nederland. Weg met de uitzendbureau's dus, en leve de liberalisering van de arbeidsmarkt.
quote:Op maandag 19 februari 2007 18:17 schreef FritsBom het volgende:
De VS heeft trouwens 3 echte kenmerken van een derde wereldland. Tienerzwangerschappen, moorden per 1000 inwoners (in sommige gebieden) en grote van staatschuld.
Ik neem aan dat je dit niet opgezocht hebt, want wat ik vind qua schuld:quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:16 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
De staatsschuld van de VS valt reuze mee. Vooral als je het vergelijkt met andere westerse landen
![]()
Zonder definities kan ik die getallen helaas niet interpreteren, maar ik denk dat ik het verhaal waaraan ik refereerde weer teruggevonden heb. Het was alleen ouder dan ik dacht - het komt uit 2002. De meest verbazingwekkende feitjes uit die oorspronkelijk Zweedse berichtgeving:quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:19 schreef Artanis1 het volgende:
Daar klopt niets van. Zie de volgende getallen:
Fortuyn maakte juist onder de wat meer getalenteerde en gedreven ambtenaren veel enthousiasme los, er werd op het Rotterdamse gemeentehuis maar ook op diverse ministeries al popelend naar hem uitgekeken. Ik had hem een goede kans gegeven. Balkenende c.s. zijn volgens mij ook tezeer verstrikt in het systeem om er veel aan te doen of willen doen.quote:Ik ben nog steeds overtuigd dat ook al liet Fortuyn een nieuw geluid horen, dat er nog steeds niets van terecht zou komen als het eenmaal in de regering was. Onze Nederlandse regering gaat ook proberen de overheid meer efficiënt te laten worden, maar geloof mij dat dit alleen maar iets is dat ze pretenderen naar de buitenwereld.
Dat is een FABELTJE. Die gelukszoekers kosten per saldo geld, en het idee dat Europa gebaat zou zijn bij de instroom van miljoenen Afrikanen, Albanezen en andere ongeschoolden en kanslozen is belachelijk. Die paar aspergestekers en komkommerplukkers halen we wel uit Polen (niet lang meer overigens, want hun eigen economie komt ook op gang). Wat we nodig hebben zijn mensen die minimaal op MBO-niveau functioneren. Indiase wiskundigen, Zuid-Afrikaanse verpleegsters, Russische bakkers, Antilliaanse metaalwerkers, Pakistaanse procestechnologen, Turkse chirurgen - laat ze maar komen.quote:Wat betreft de vergrijzing, dit vind ik een erg grappig punt. Wel alle buitenlanders met economische motieven eruit gooien, maar dan gaan zeiken over vergrijzing? Dit vind ik een beetje dubbel, want die buitenlanders kunnen we geweldig gebruiken om onze vergrijzing te financieren, maar we kankeren er veel liever op.
Transport is geen handel! Dat is het probleem juist, er wordt nauwelijks iets aan verdiend. Een handelaar - een importeur, exporteur, distributeur of retailer - koopt voor 1 miljoen producten in, plakt er een stickertje op en verkoopt ze voor 2 miljoen. Dat is geld verdienen, dat is hoe Nederland aan zijn welvaart komt. Een transporteur daarentegen haalt andermans lading op in de Europoort, rijdt hem naar Düsseldorf, laadt hem daar uit, en steekt na aftrek van alle kosten 120 euro in zijn zak. Dat is armoe. Die veelbejubelde transportsector voegt nauwelijks waarde toe; we verschuiven voor ettelijke miljarden aan andermans goederen en andermans welvaart zonder daar aan te verdienen. Ondertussen lijdt het hele land wel onder de verkeersinfarcten die deze marginale industrie veroorzaakt.quote:Bron: wikipedia.
Deze handel neemt voorlopig alleen nog maar toe, dus ik zie weinig reden tot paniek op dit vlak.
Tuurlijk heb ik het opgezochtquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:22 schreef Artanis1 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dit niet opgezocht hebt, want wat ik vind qua schuld:
VS heeft een schuld van 64.7% in vergelijking met de rijksinkomsten (2005 est.)
De rijksinkomsten van de VS waren in dat jaar $2.409 TRILjoen. Hiermee kom je uit op een schuld van $1.558 triljoen, dat vind ik vrij veel hoor.
Nederland heeft een schuld van 50.8% ivm. de rijksinkomsten (2006 est.), en in tegenstelling tot de VS wordt dit getal elk jaar kleiner, omdat we een begrotingsoverschot hebben (overigens hebben de meeste West-Europese landen zoals Zweden een nog kleinere schuld). Het zou fijn zijn als er wat gefundeerde, met bronnen bewezen statements kwamen. Namen mensen maar een voorbeeld aan dvr.
Nee, Amerika is lekker... Een land waar geloof en politiek nog veel meer met elkaar vermengd zijn dan Nederland, een land waar tijdens de laatste presidentsverkiezingen duidelijke onregelmatigheden te zien waren, net als lange rijen voor de stembussen. Als er één westers land bij vlagen trekjes heeft van een derde wereldland, is het de VS wel.quote:Op maandag 19 februari 2007 17:58 schreef Vampier het volgende:
Ik lees steeds meer nieuwsberichten uit Nederland die duidelijk laten zien dat Nederland steeds meer op een 3de wereldland begint te lijken. De zorg holt achteruit, groepen komen nu met busjes naar school om eens flink te matten. Het gemiddelde IQ dropped omdat het onderwijs bagger is. Groepen die anti westers zijn krijgen steeds meer te zeggen en worden door de regering gesponsored. Hun haatdragende boodschap mag niet tegen gesproken worden op straffe van een rechtzaak en een geldboete, en dit alles onder de noemer racisme. Democratie is er bijna niet meer. Je wordt kaal gepulkt door de regering uit naar van de belasting. Mensen met een andere mening worden vermoord bedregid of het zwijgen opgelegd. De Nederlande identiteit is ook al niet meer, trots zijn op je land mag niet meer en de nederlandse vlag wordt als racistisch gezien. Geen wonder dat er meer en meer mensen weggaan uit Nederland en hun heil zoeken in Noord-Amerika.
Ja dat weet ik ook wel, ik ben tijdens spring break geweest in Bahama's en Cancun gaat er wel wild aan toen. Maar dat is gewoon gezellig en ze vernielen niet zoveel als Nederlanders doen in hun appartement of hotel.quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:54 schreef Blik het volgende:
[..]
jaja, Nederlanders die naar Spanje vergelijken met Amerikanen die naar Nederland op vakantie gaan.Misschien moet je het vergelijken met Amerikanen die naar Cancun op Spring Break gaan. Daar is het ook één grote teringzooi door de jeugd. Heeft gewoon te maken met de leeftijdsgroep.
Je tweede argument is van een kaliber peuter. Het heeft helemaal niks met de grootte van een land te maken, maar per hoofd van de bevolking. En de criminaliteit en armoede is in Amerika een stuk hoger dan in Nederlandquote:Op woensdag 21 februari 2007 15:44 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ja dat weet ik ook wel, ik ben tijdens spring break geweest in Bahama's en Cancun gaat er wel wild aan toen. Maar dat is gewoon gezellig en ze vernielen niet zoveel als Nederlanders doen in hun appartement of hotel.
Maar ja er is ook armoede in de VS en criminaliteit. Maar de VS is ook veel groter dan Nederland dus je kan het er niet mee vergelijken. Als je naar de criminaliteit van Nederland kijkt en de oppervlakte is het toch veel erger op schaal dan de VS.
Jammer dat de bars de omzet niet willen missen, eigenlijk zou de VS alcoholtesten moeten afnemen bij hun jeugdigen die <21 jaar en daar naar toe zijn geweest, heb je tijdens je vakantie gedronken, een flinke boete. Three strikes you're out.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:44 schreef BonJovi het volgende:
Ja dat weet ik ook wel, ik ben tijdens spring break geweest in Bahama's en Cancun gaat er wel wild aan toen. Maar dat is gewoon gezellig en ze vernielen niet zoveel als Nederlanders doen in hun appartement of hotel.
Wat een absolute onzin vergelijking, dan zou je nederland op zijn hoogste met de staat new jersey of zo kunnen vergelijken, of in ieder geval met gebieden die ongeveer dezelfde populatie dichtheid hebben.quote:Maar ja er is ook armoede in de VS en criminaliteit. Maar de VS is ook veel groter dan Nederland dus je kan het er niet mee vergelijken. Als je naar de criminaliteit van Nederland kijkt en de oppervlakte is het toch veel erger op schaal dan de VS.
Nou als ik me niet vergis was er pas een artikel dat Nederland een van de meeste criminialiteit van Europa had, vooral met mensen afzetten daar is Nederland goed in.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Je tweede argument is van een kaliber peuter. Het heeft helemaal niks met de grootte van een land te maken, maar per hoofd van de bevolking. En de criminaliteit en armoede is in Amerika een stuk hoger dan in Nederland
Ow als nederland het meest criminele land van europa is zou het niet vergeleken mogen worden met de meest criminle staat van de VS.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:08 schreef BonJovi het volgende:
Nou als ik me niet vergis was er pas een artikel dat Nederland een van de meeste criminialiteit van Europa had, vooral met mensen afzetten daar is Nederland goed in.
en Basp1: Over jouw vergelijking, tuurlijk zijn er staten waar de criminaliteit hoger is dan andere staten. Maar dat is in Nederland net zo goed in sommige provincies. Dus jouw vergelijking slaat ook nergens op dan pak je gelijk een staat waar de criminaliteit de hoogste is.
Ja maar er zijn veel mensen hier die Vs zo afkraken zonder dat ze iets van het land afweten. Ze wijzen alleen een vinger naar de VS omdat de andere dat ook doen. Ze moeten er zelf gewoon keer gaan en dan kunnen ze zien wat een mooie land het is en wat de mogelijkheden zijnquote:Op woensdag 21 februari 2007 16:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow als nederland het meest criminele land van europa is zou het niet vergeleken mogen worden met de meest criminle staat van de VS.![]()
Maar kom dan eens terug op de relatieve cijfers die ik hier boven heb neergezet.
Ik had mijn eerste posting in dit topic ook nog heel algemeen gehouden, maar aangezien de meeste huilers in dit topic nogal nauwe banden met de VS hebben valt een VS / nederland vergelijking bijna niet te voorkomen.![]()
De enige reden waarom iedereen nu naar de VS wijst is omdat de TS in Amerika woont. Ik ben zelf 3 keer in de VS geweest, en het is een mooi land. Neemt niet weg dat ook de VS haar nadelen heeft en als er zulke onwaarheden gezegd worden over Nederland ivm Amerika als jij doet, krijg je natuurlijk automatisch het vingertje terug gewezenquote:Op woensdag 21 februari 2007 16:21 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ja maar er zijn veel mensen hier die Vs zo afkraken zonder dat ze iets van het land afweten. Ze wijzen alleen een vinger naar de VS omdat de andere dat ook doen. Ze moeten er zelf gewoon keer gaan en dan kunnen ze zien wat een mooie land het is en wat de mogelijkheden zijn![]()
Nog even een toevoeging. In Italie, Frankrijk en Duitsland hebben zijn de pensioenen op basis van het omslagstelsel, tel hierbij op dat ook die landen enorm vergrijzen en dus door demografische ongelijkheden in de problemen komen met uitbetalen van die pensioen. Leuk voor de staatsschuldquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:38 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Tuurlijk heb ik het opgezocht![]()
De staatschuld als percentage van het BNP
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_public_debt
Westerse landen die relatief gezien een (veel) grotere staatsschuld hebben als de VS:
Japan 158%
Italie 108.8%
Griekenland 106.8%
Belgie 94.3%
Cyprus 70.3%
Duitsland 67.3%
Frankrijk 66.2%
Oostenrijk 65.1%
VS 64.7%
Nederland 52.7
Zoals je ziet, alleen al 7 EU landen (waarvan 6 de Euro voeren) die een grotere schuld hebben dan de VS.
Cijfers zijn van 2005
Ja maar ik zeg zelf niet veel slechts over Nederland, ik vind gewoon dat de USA beter is. Ik kan er niet tegen als mensen vooroordelen hebben over de Vs als ze er niet zijn geweest. Maar daaraantegen ben jij er geweest dus jij kan er het een en ander over weten ja.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:25 schreef Blik het volgende:
[..]
De enige reden waarom iedereen nu naar de VS wijst is omdat de TS in Amerika woont. Ik ben zelf 3 keer in de VS geweest, en het is een mooi land. Neemt niet weg dat ook de VS haar nadelen heeft en als er zulke onwaarheden gezegd worden over Nederland ivm Amerika als jij doet, krijg je natuurlijk automatisch het vingertje terug gewezen
Verklap ons dan eens waarom het leven in de VS beter zou zijn dan in nederland.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:38 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ja maar ik zeg zelf niet veel slechts over Nederland, ik vind gewoon dat de USA beter is. Ik kan er niet tegen als mensen vooroordelen hebben over de Vs als ze er niet zijn geweest. Maar daaraantegen ben jij er geweest dus jij kan er het een en ander over weten ja.
Geheel afhankelijk van wie je bent, waar je vandaan komt en waar je waarde aan hecht is dat goed mogelijk.quote:Op woensdag 21 februari 2007 01:43 schreef BonJovi het volgende:
Het gaat er mij niet zozeer om dat Nederland zo klote is, Amerika is gewoon veel beter.
Genoeg misstanden en hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Vooral wanneer ze menen de wereld te pas en te onpas te moeten vertellen 'hoe het hoort'.quote:Maar het gaat mij gewoon om het feit dat veel Fokkers zo slecht over de USA praten.
Op welke punten is de VS dan beter? En met goede argumenten waarom.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:38 schreef BonJovi het volgende:
Ja maar ik zeg zelf niet veel slechts over Nederland, ik vind gewoon dat de USA beter is. Ik kan er niet tegen als mensen vooroordelen hebben over de Vs als ze er niet zijn geweest. Maar daaraantegen ben jij er geweest dus jij kan er het een en ander over weten ja.
Wordt het niet eens tijd voor 2 flessen whiskey en een jachtgeweer?quote:Op woensdag 21 februari 2007 03:00 schreef StefanP het volgende:
Het onderwijs is met dank aan alle hervormingen en inmenging van vrouwtjes (lees: enkel nog aandacht voor stupide, softe vakken) knudde, op lagere scholen is 2/3 allochtoon, de grote steden zijn verworden tot een open riool, een defensiemacht is er niet meer -op wat VMBO-apen na die de hele dag stoned liggen te zijn-, dankzij het knullige politieke systeem komt er altijd een water-bij-de-wijn coalitie die totaal niet verschilt van de vorige -en zels al was dat wel zo dan maakte het niet uit omdat de echte macht bij de ambtenaartjes ligt-, zorg is er niet meer te krijgen ondanks dat je je scheel betaalt aan een _verplichte_ verzekering, er zit een legioen zogenaamd zieke mensen in allerlei uitkeringsregelingen, een woning is niet meer te betalen, een koe krijgt meer geld en ruimte, 70% van je inkomen wordt direkt gestolen wordt door 2 miljoen ambtenaren en de helft van het BNP gaat richting subsidies voor dieskriemiejnasjie-roepers, 'kunstenaars' e.d.
Ik ben serieus hoor. Je roept altijd EXACT dezelfde dingen, maakt niet uit waar het over gaat... StefanP heeft nog wel wat kant noch wal rakend braaksel in z'n vingers. Want bepaald zinnig is je commentaar niet te noemen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:00 schreef StefanP het volgende:
Fantastische post weer pappaZo te zien heb jij die 2 flessen whiskey al op - tenminste, dat is te hopen omdat dat soort gebrabbel uit een nuchter iemand vrij lachwekkend is.
Dik, dom en extreem (goed)gelovig dus.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:28 schreef Vampier het volgende:
WTF bek houwe mafkeesquote:Op woensdag 21 februari 2007 19:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dik, dom en extreem (goed)gelovig dus.
Net zo special als de Special Olympics.quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:20 schreef BonJovi het volgende:
WTF bek houwe mafkees![]()
Amerikaanse dames zijn special![]()
![]()
Echt niet, je hebt zat mooie vrouwen en heel spontaan daar. They know what they wantquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Net zo special als de Special Olympics.
Italie en Griekenland zijn nooit de rijkere landen in Europa geweest ook.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:38 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Tuurlijk heb ik het opgezocht![]()
De staatschuld als percentage van het BNP
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_public_debt
Westerse landen die relatief gezien een (veel) grotere staatsschuld hebben als de VS:
Japan 158%
Italie 108.8%
Griekenland 106.8%
Belgie 94.3%
Cyprus 70.3%
Duitsland 67.3%
Frankrijk 66.2%
Oostenrijk 65.1%
VS 64.7%
Nederland 52.7
Zoals je ziet, alleen al 7 EU landen (waarvan 6 de Euro voeren) die een grotere schuld hebben dan de VS.
Cijfers zijn van 2005
Italie nooit bij de rijkere van Europa? Vandaar dat ze bij de G8 zitten zeker en NL niet?quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:50 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Italie en Griekenland zijn nooit de rijkere landen in Europa geweest ook.
Van Cyprus zou ik weleens willen weten of Turk-Cyprus daar bijgerekend wordt?
Dan is het duidelijk waar de schuld vandaan komt, anders komt het hoogstwaarschijnlijk doordat Cyrpus nog volop in de opbouw van het land zit na de burgeroorlogen. In het Griekse deel ligt inmiddels een fantastisch wegennet in de bergen, iets wat betaald moet worden met relatief weinig inwoners waardoor de schuld natuurlijk sneller oploopt.
Overigens denk ik dat het klopt dat andere landen Nederland snel naderen qua welvarendheid.
Dat ligt er denk ik niet aan dat het met Nederland slechter gaat, eerder dat de rest een enorme inhaalslag maakt. Dat is echter ook logisch, Landen onder de top (2e wereld, spanje, griekenland) zullen altijd sneller vooruitgang boeken als landen aan de top. Het Oostblok is trouwens nog lang niet zo welvarend, Roemenie bijvoorbeeld is nog steeds een grote pauperzooi.
Does nie.. sukkeltje.quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dik, dom en extreem (goed)gelovig dus.
Argumenten wel ja. Alleen kloppen die niet in de praktijk van alle dag. Maar in je boerderij in Texas merk jij daar ook niks van.quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:05 schreef StefanP het volgende:
Ik heb een post vol argumenten waarom NL zuigt - jij komt daarentegen niet verder dan wat schuimbekken over dat mijn posts je niet bevallen. Ga toch fietsen mannetje
eeuhm... Iowa heeft landbouw... Texas een stuk minderquote:Op donderdag 22 februari 2007 04:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Argumenten wel ja. Alleen kloppen die niet in de praktijk van alle dag. Maar in je boerderij in Texas merk jij daar ook niks van.![]()
eh 1/3 van italie is mischien een beetje welvarend.. maar vooral het zuiden is diepe armoe.. waarom denk je dat de lire zo'n leuke wisselkoers had? dat was echt niet omdat men graag milionair wou zijn...quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:50 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Italie nooit bij de rijkere van Europa? Vandaar dat ze bij de G8 zitten zeker en NL niet?
Vwb Griekenland klopt het, maar dat doet niets af aan het feit dat ze bij de EU horen én de Euro voeren.
Dit is echt een groot onzinbetoog. De Nederlandse transportsector voegt juist veel toe aan de werkgelegenheid binnen Nederland. Omdat Nederland als transportland bekend staat staan de distributiecentra van de meeste grote bedrijven ter wereld in Nederland. Deze bedrijven hebben heel Europa als achterland. In Nederland staan meer dan 1000 hoofddistributiecentra van de grootste bedrijven ter wereld. Deze bedrijven zorgen voor een flinke werkgelegenheid in Nederland en zorgen ervoor dat heel wat gezinnen brood op de plank hebben. Ook zorgen ze ervoor dat door middel van VAL (Value Added Logistics) er waarde toegevoegd in Nederland aan de producten.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:23 schreef dvr het volgende:
Transport is geen handel! Dat is het probleem juist, er wordt nauwelijks iets aan verdiend. Een handelaar - een importeur, exporteur, distributeur of retailer - koopt voor 1 miljoen producten in, plakt er een stickertje op en verkoopt ze voor 2 miljoen. Dat is geld verdienen, dat is hoe Nederland aan zijn welvaart komt. Een transporteur daarentegen haalt andermans lading op in de Europoort, rijdt hem naar Düsseldorf, laadt hem daar uit, en steekt na aftrek van alle kosten 120 euro in zijn zak. Dat is armoe. Die veelbejubelde transportsector voegt nauwelijks waarde toe; we verschuiven voor ettelijke miljarden aan andermans goederen en andermans welvaart zonder daar aan te verdienen. Ondertussen lijdt het hele land wel onder de verkeersinfarcten die deze marginale industrie veroorzaakt.
Erg hè, als mensen op afstand vooroordelen gaan spuien?quote:Op donderdag 22 februari 2007 02:42 schreef Vampier het volgende:
Does nie.. sukkeltje.
En jullie hier geven geen vooroordelen over Amerika zeker.quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Erg hè, als mensen op afstand vooroordelen gaan spuien?
Erg hè, sarcasme.quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:01 schreef BonJovi het volgende:
En jullie hier geven geen vooroordelen over Amerika zeker.
jaquote:Op donderdag 22 februari 2007 19:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Erg hè, sarcasme.,
,
.
Ja, daar heb je een punt, Zuid-Italie is economisch gezien nou niet heel denderendquote:Op donderdag 22 februari 2007 17:09 schreef werkeend het volgende:
[..]
eh 1/3 van italie is mischien een beetje welvarend.. maar vooral het zuiden is diepe armoe.. waarom denk je dat de lire zo'n leuke wisselkoers had? dat was echt niet omdat men graag milionair wou zijn...
Het is mooi dat je dat vaststelt, maar dan moet je het vervolgens wel even weerleggen, en daar heb je zelfs geen begín mee gemaakt.quote:
Jochie je weet niks van de zaak af, alleen een gaar videodingetje.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 07:35 schreef popolon het volgende:
Man krijgt 180 uur werkstraf voor verkrachten 4-jarig meisje
Only in the Netherlands.
De TS doet het constant. Een gefaalde persoonlijkheid die dan maar iets anders gaat afzeiken.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:55 schreef xepera9 het volgende:
TS heeft wel gelijk, als je het een beetje negatief bekijkt dan.![]()
Het lijkt wel of een hoop mensen jaloers zijn dat je daar zit!? Al die aanvallende reakties...
Als je een tijdje in het buitenland hebt gezeten bekijk je Nederland met andere ogen. Ik schrok me wild toen in weer terugkwam in Nederland en het duurde wel een jaar voordat ik weer een beetje gewend was. Voor mij was het een mierenhoop met een hoop intolerante, onvriendelijke mensen na een tijdje USA.
Maar goed, geen enkel land is perfect.
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:29 schreef dvr het volgende:
De welvaartsstijging blijft al jaren achter bij landen als Ierland
Nou, deze bewering klopt maar half hoorquote:Op woensdag 21 februari 2007 00:46 schreef Artanis1 het volgende:
Om even mee te helpen om dit uit de bagger te redden zal ik eens proberen inhoudelijk te reageren op de een van de weinige inhoudelijke posts hier.
[..]
Ierland en Spanje lopen nog ver achter op de Nederlandse welvaart
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |