Niet echt een verrassing natuurlijkquote:* Nederland derde fijnste land ter wereld
Nederland is het op twee na fijnste land ter wereld om in te wonen. Alleen in Frankrijk en Australie is het beter toeven. Dat blijkt uit een onderzoek van het internettijdschrift International Living, een blad dat zich richt op mensen die in het buitenland werken.
Nederland scoort goed op de onderdelen gezondheidszorg, infrastructuur, gebrek aan armoede, de goede economie en persoonlijke vrijheid. De kosten van het levensonderhoud en het klimaat worden minder gewaardeerd.
De top vijf wordt aangevuld met Nieuw-Zeeland en de Verenigde Staten. Minst fijne land om te wonen blijkt Irak. Hoofdstad Bagdad geldt als de gevaarlijkste plaats ter wereld.
Bron: Wereldomroep
Nederland scoort als ik het goed heb begrepen matig met het klimaat, ik denk dat Frankrijk daar heel wat pluspuntjes kan scoren.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:00 schreef speknek het volgende:
Zeg, we zouden het toch zeker wel kunnen winnen van Frankrijk?.
Goed, het heeft grote voordelen om rond het middaguur al bezopen te zijn, daar hebben ze het goed bekeken, maar voor de rest?
In Frankrijk zijn meer Marokkanenquote:Op maandag 5 februari 2007 14:00 schreef speknek het volgende:
Zeg, we zouden het toch zeker wel kunnen winnen van Frankrijk?.
Je zult in Parijs hebben gewoond tijdens de rellen.quote:
Dan maakte het nog niets ut die rellen waren alleen maar in wijken vergelijkbaar met de bijlmer.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:13 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Je zult in Parijs hebben gewoond tijdens de rellen.
Dat is over vijf jaar wel goed; dan hebben wij een Frans klimaatquote:Op maandag 5 februari 2007 14:02 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Nederland scoort als ik het goed heb begrepen matig met het klimaat, ik denk dat Frankrijk daar heel wat pluspuntjes kan scoren.
Eeeeeeeeenorm representatief natuurlijk!quote:Dat blijkt uit een onderzoek van het internettijdschrift International Living, een blad dat zich richt op mensen die in het buitenland werken.
Ik dacht dat dat vooral kwam door de toenemende bureaucratie dankzij onze buitenlanderangst.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:53 schreef dVTB het volgende:
Ik had van buitenlandse vrienden (in Nederland woonachtig) juist begrepen dat Nederland onder expats steeds minder populair aan het worden was,
Gut, als ik de SP de afgelopen verkiezingen moest geloven waren we juist een 3e wereldland!quote:Nederland derde fijnste land ter wereld
Ik zit op dit moment in de VS, en de prijzen in de supermarkt zijn hier behoorlijk hoog, zeker voor "gezonde" producten. Gisteren toevallig 6 tomaten gekocht: $7!, das ¤5!quote:Op maandag 5 februari 2007 13:53 schreef dVTB het volgende:
Ik vind het *wel* merkwaardig. Niet dat het in Nederland goed toeven is, maar WEL als je hoort welk blad het onderzoek heeft gedaan. Ik had van buitenlandse vrienden (in Nederland woonachtig) juist begrepen dat Nederland onder expats steeds minder populair aan het worden was, gek genoeg mede om redenen die hier als 'goed' worden aangevoerd, zoals gezondheidszorg.
Grappig genoeg zouden de kosten van het levensonderhoud in Nederland juist relatief laag moeten zijn. Nederland is één van de goedkoopste supermarktlanden in Europa, vertelde een expert onlangs. We hebben zelfs Duitsland al ingehaald (dankzij de prijzenoorlog).
Mijn Indiase kennissen nemen standaard het vliegtuig terug voor medische behandelingen. Een vriend van mij kreeg een spoedafspraak in het ziekenhuis op 26 maart, hij heeft direct zijn ticket geboekt en dertig uur later zat hij in de wachtkamer bij een internationaal opgeleidde arts in een hypermodern ziekenhuis in eigen land.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:53 schreef dVTB het volgende:
Ik had van buitenlandse vrienden (in Nederland woonachtig) juist begrepen dat Nederland onder expats steeds minder populair aan het worden was, gek genoeg mede om redenen die hier als 'goed' worden aangevoerd, zoals gezondheidszorg.
tja maar dat zijn de indiers van de betere kasten denk ik danquote:Op maandag 5 februari 2007 15:15 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Mijn Indiase kennissen nemen standaard het vliegtuig terug voor medische behandelingen. Een vriend van mij kreeg een spoedafspraak in het ziekenhuis op 26 maart, hij heeft direct zijn ticket geboekt en dertig uur later zat hij in de wachtkamer bij een internationaal opgeleidde arts in een hypermodern ziekenhuis in eigen land.
Vrijwel iedere expat lacht zich te pletter over wat bij ons voor gezondheidszorg doorgaat.
Dat komt omdat de arme man nog steeds denkt dat werken een straf is, en dat de armen arm zijn door het egoisme van de mensen die niet te beroerd zijn ergens voor te werkenquote:Op maandag 5 februari 2007 15:19 schreef Konlewicz het volgende:
En ik maar het gejammer van Maorijnissen aan moeten horen; we hebben het zo slecht hier.
Tomaten in de winter.quote:Op maandag 5 februari 2007 15:07 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Gisteren toevallig 6 tomaten gekocht: $7!, das ¤5!
Men heeft het duidelijk niet over de kwaliteit van het eten, of je wat meer mag verdienen dan een ander, de hufterigheid van mensen, veiligheid op straat, etc etc etcquote:Nederland scoort goed op de onderdelen gezondheidszorg, infrastructuur, gebrek aan armoede, de goede economie en persoonlijke vrijheid. De kosten van het levensonderhoud en het klimaat worden minder gewaardeerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |