Nee hoor, ik heb gewoon een veelvoorkomende naam als het op emotie aankomt.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Hooguit een kloon van hem ofzo.
Shmoopy kwam dus gewoon klaar.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nee hoor, ik heb gewoon een veelvoorkomende naam als het op emotie aankomt.
Shmoopy lust 'm wel!quote:
Net zeg je dat jouw scheikundig technologen iets anders zeggen en dat er dus kennelijk geen of weinig sprake is van koffiedik kijken. Verwarrend.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat je bron ook is, het blijft koffiedik kijken.
Nee, dit is data analyseren en er met de kennis een prognose van maken. Koffiedik kijken is zonder data of kennis gokken en vage (zo vaag mogelijk) beschrijvingen maken.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat je bron ook is, het blijft koffiedik kijken.
Het heeft ook te maken met politiek; niemand wil voor z'n energie afhankelijk zijn van louche figuren die toevallig op een olieveld of een gasbel wonen, en dat geeft wel een reden om er werk van te maken.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:25 schreef Lemmeb het volgende:
Je moet natuurlijk niet te vroeg overschakelen. Alles met beleid. Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van geld.
quote:Op zondag 18 februari 2007 20:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Net zeg je dat jouw scheikundig technologen iets anders zeggen en dat er dus kennelijk geen of weinig sprake is van koffiedik kijken. Verwarrend.
Je kunt hooguit een betrouwbare voorspelling doen bij gelijkblijvende omstandigheden en groeicijfers. Als morgen WOIII uitbreekt wordt het een heel ander verhaal. En moet je dan eens opletten hoe snel men overgeschakeld is op andere energiebronnen. Wat dat betreft zou het wel goed zijn, zo'n WOIII.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:48 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee, dit is data analyseren en er met de kennis een prognose van maken. Koffiedik kijken is zonder data of kennis gokken en vage (zo vaag mogelijk) beschrijvingen maken.
Och dat zijn we nu al. En het gaat toch prima? Verdeel en heersch.quote:Het heeft ook te maken met politiek; niemand wil voor z'n energie afhankelijk zijn van louche figuren die toevallig op een olieveld of een gasbel wonen, en dat geeft wel een reden om er werk van te maken.
Ik mag toch hopen dat de bedrijven waar die scheikundig technologen voor werken wel enig zicht hebben in dit soort zaken, ja. Ze zijn er nogal van afhankelijk als het gaat om werkverschaffing.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:56 schreef Autodidact het volgende:
Hebben die scheikundigen een rapport waarin ze aangeven dat ... uhm...wat beweren ze eigenlijk? Het lijkt me sowieso eerder een geologische en economische vraag dan een scheikundige trouwens.
Nou, dat rapport van ze, voor de draad ermee dan.quote:Op zondag 18 februari 2007 21:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat de bedrijven waar die scheikundig technologen voor werken wel enig zicht hebben in dit soort zaken, ja. Ze zijn er nogal van afhankelijk als het gaat om werkverschaffing.
Hoe-ra..quote:Geen straf voor Russische 'piraterij'-docent
Door Mick de Neeve - zondag 18 februari 2007 19:29 - Bron: NY Times - Views: 4.194 - Permalink
Schoolleraar Aleksander Posonov, voor wie oud-Sovjetleider Gorbatsjov eerder deze maand nog op de bres sprong, is door een Russische rechtbank veroordeeld wegens het gebruik van illegale Microsoft-software. De rechter besloot echter om geen straf op te leggen.
Windows XP - Pirated Edition De zaak werd met veel interesse gevolgd, vanwege indicaties over hoe Rusland wetgeving handhaaft op het gebied van intellectueel eigendom. Het land is in onderhandeling over lidmaatschap van de Wereldhandelsorganisatie, en vooral de VS-delegatie stelt daarbij strenge eisen op dat gebied. De uitspraak werd live uitgezonden op de staatstelevisie. Volgens de rechter is Posonov schuldig aan het installeren van het Windows-besturingssysteem en andere Microsoft-software op twaalf school-pc's. In eerdere berichtgeving werd evenwel gemeld dat de middelbareschooldocent de computers had aanschaft met de software er al op. Hoe dan ook, de rechtbank berekende de schade voor de softwaregigant op circa 9700 dollar. In vergelijking met Microsofts wereldwijde inkomsten is dat een verwaarloosbaar bedrag, aldus de rechtvaardiging van het besluit om geen straf op te leggen. Posonov had maximaal vijf jaar werkkamp en achtduizend euro boete kunnen krijgen.
De openbare aanklager bekritiseerde de door de rechtbank gehanteerde logica en heeft aangegeven in hoger beroep te gaan. Het feit dat de schade insignificant is in vergelijking met Microsofts inkomstenplaatje is niet relevant, aldus de aanklager. In de ogen van veel Russen is er echter ook het een en ander aan te merken op het selectiebeleid van de openbare aanklager. Die plukte vrij willekeurig een niet bijster veel verdienende leraar van een school met weinig geld, om als zondebok te laten fungeren voor de vele Russen die illegale software gebruiken. De aanklager zal vermoedelijk niet erg onder de indruk zijn van dat argument en vinden dat het gebrek aan vermogen bij de overtreder er net zo min toe doet. Maar ook president Poetin sprak zijn afkeuring uit over de zaak en noemde de rechtsgang onzinnig. Microsoft reageerde met de stelling dat het geen voorstander is van de vervolging van docenten in dergelijke zaken; het bedrijf ziet meer heil in het aanpakken van de illegale verkoop van zijn software.
Mjah, maar het is de vraag of je gedurende die tijd constant afhankelijk wil blijven van de olieregimes. Op korte termijn lijkt er niet echt snel sprake te zijn van potentiele stokkende leveranties, maar dat kan over enkele decennia weer compleet anders zijn.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:59 schreef Lemmeb het volgende:
Och dat zijn we nu al. En het gaat toch prima? Verdeel en heersch.
Wie zegt dat ik een rapport heb? Wie zegt dat er zo'n rapport is? Ik heb het gewoon over mondelinge overdracht, ik ken een aantal scheikundig technologen persoonlijk. Ook ken ik persoonlijk een aantal natuurkundigen die voor Shell werken en die zeggen ook dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen.quote:Op zondag 18 februari 2007 21:13 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nou, dat rapport van ze, voor de draad ermee dan.
Daarom heeft men bepaalde scenario's in de rapporten: een scenario met een hoge vraag, een met gemiddeld en een met een lage vraag. Het lijkt me eerder koffiedik kijken om te beweren dat morgen WO3 (of wanneer welke verandering ook) uitbreekt en die situatie als uitgangspunt gebruiken. Beredeneerde prognose blijft dat als er geen wonderen of apocalypsen gebeuren de huidige infrastructuur niet aantrekkelijk zal zijn.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:59 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je kunt hooguit een betrouwbare voorspelling doen bij gelijkblijvende omstandigheden en groeicijfers. Als morgen WOIII uitbreekt wordt het een heel ander verhaal. En moet je dan eens opletten hoe snel men overgeschakeld is op andere energiebronnen. Wat dat betreft zou het wel goed zijn, zo'n WOIII.
Nee, ik vind de energiesituatie niet prima.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:59 schreef Lemmeb het volgende:
Och dat zijn we nu al. En het gaat toch prima? Verdeel en heersch.
Wat heeft het voor zin om je druk te maken over voorspellingen van de situatie over 50-100 jaar? De wereld zal er dan sowieso heel anders uitzien. Nieuwe tijden nieuwe kansen. En nieuwe energiebronnen.quote:Op zondag 18 februari 2007 21:18 schreef Autodidact het volgende:
Daarom heeft men bepaalde scenario's in de rapporten: een scenario met een hoge vraag, een met gemiddeld en een met een lage vraag. Het lijkt me eerder koffiedik kijken om te beweren dat morgen WO3 (of wanneer welke verandering ook) uitbreekt en die situatie als uitgangspunt gebruiken. Beredeneerde prognose blijft dat als er geen wonderen of apocalypsen gebeuren de huidige infrastructuur niet aantrekkelijk zal zijn.
Zolang wij beste maatjes blijven met Rusland en de VS/Canada zitten we voorlopig goed.quote:Nee, ik vind de energiesituatie niet prima.
Nou ja, als je met iemand discussieert over een wetenschappelijke vraag is het niet erg overtuigend om met horenzeggen-argumenten aan te komen van mensen die hun opvattingen niet kunnen verdedigen. Ik neem de autoriteit van een mondelinge overdracht van iemand die ik niet ken en de argumenten voor zijn analyse niet kan onderzoeken niet erg serieus.quote:Op zondag 18 februari 2007 21:18 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik een rapport heb? Wie zegt dat er zo'n rapport is? Ik heb het gewoon over mondelinge overdracht, ik ken een aantal scheikundig technologen persoonlijk. Ook ken ik persoonlijk een aantal natuurkundigen die voor Shell werken en die zeggen ook dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen.
Jij hecht nogal waarde aan formaliteit is het niet? Als het in één of ander rapport staat dan is het waar? Persoonlijk hecht ik meer waarde aan de mening van mensen die zich er dagelijks mee bezig houden, dan aan één of ander rapport, maar that's just me.
Zou de laatste Paaseilander die de laatse boom op zijn eiland omhakte dat leidde tot het uitsterven van het eiland hetzelfde gedacht hebben? "Komt wel goed, over een paar jaar hebben we nieuwe techniek die onze problemen oplost". Misschien....quote:Op zondag 18 februari 2007 21:24 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin om je druk te maken over voorspellingen van de situatie over 50-100 jaar? De wereld zal er dan sowieso heel anders uitzien. Nieuwe tijden nieuwe kansen. En nieuwe energiebronnen.
Ik ben geen beste maatjes met Poetin in ieder geval...quote:Op zondag 18 februari 2007 21:24 schreef Lemmeb het volgende:
Zolang wij beste maatjes blijven met Rusland en de VS/Canada zitten we voorlopig goed.
Nogmaals: ik heb het helemaal niet over dat IAEA-rapport, maar over de fossiele brandstoffen.quote:Op zondag 18 februari 2007 21:26 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nou ja, als je met iemand discussieert over een wetenschappelijke vraag is het niet erg overtuigend om met horenzeggen-argumenten aan te komen van mensen die hun opvattingen niet kunnen verdedigen. Ik neem de autoriteit van een mondelinge overdracht van iemand die ik niet ken en zijn analyse niet kan niet erg serieus.
En nee, het gaat om de argumenten die je op kunt nemen die de waarde aan bijvoorbeeld een economische prognose geven; als jij aangeeft wat de misvattingen in het IAEA-rapport zijn, en je bezwaren zijn overtuigend, is het IAEA-rapport voor mij op die punten verkeerd. Daarom vraag ik je naar de analyse van je wetenschappelijke vrienden, uit eerste hand.
Dat is precies hetzelfde verhaal, je horenzeggen-argumenten zijn erg zwak.quote:Op zondag 18 februari 2007 21:30 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nogmaals: ik heb het helemaal niet over dat IAEA-rapport, maar over de fossiele brandstoffen.
I love the smell of urine in the morningquote:Op zondag 18 februari 2007 21:37 schreef Monidique het volgende:
Cashewnootjes zijn duivels verrukkelijk.
Ik heb jou ook nog niet echt een overtuigend argument aan zien dragen over het opraken van de fossiele brandstoffen. Dergelijke claims zijn toch vooral gebaseerd op populair-wetenschappelijke boekwerkjes die schermen met termen als 'Peak-oil' enzo.quote:Op zondag 18 februari 2007 21:33 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat is precies hetzelfde verhaal, je horenzeggen-argumenten zijn erg zwak.
Het plukken daarvan is een bijzonder pijnlijk proces wat vrouwen in o.a. Tibet 'slechts' enkele dagen kunnen volhouden. De vrucht is dermate zuur dat je handen er kapot aan gaan. Gelukkig zijn cashewnootjes wel dikmakers..quote:Op zondag 18 februari 2007 21:37 schreef Monidique het volgende:
Cashewnootjes zijn duivels verrukkelijk.
Plukken? Ik dacht dat ze die dingen, net zoals al het andere, gewoon in fabrieken maakten.quote:Op zondag 18 februari 2007 21:44 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het plukken daarvan is een bijzonder pijnlijk proces wat vrouwen in o.a. Tibet 'slechts' enkele dagen kunnen volhouden. De vrucht is dermate zuur dat je handen er kapot aan gaan. Gelukkig zijn cashewnootjes wel dikmakers..
het is wel een grappig vormpje he?quote:Op zondag 18 februari 2007 21:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Plukken? Ik dacht dat ze die dingen, net zoals al het andere, gewoon in fabrieken maakten.
Kijk jij snapt het!quote:Op zondag 18 februari 2007 21:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Fossiele brandstoffen houden nieuwe ontwikkelingen tegen, gauw opmaken dus!
Hee, ies simpel! Fossiel ies oud. Later jij ook fossiel.quote:
Of beter nog: je laat een ander zoeken en pikt het vervolgens gewoon in.quote:Op zondag 18 februari 2007 21:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Hee, ies simpel! Fossiel ies oud. Later jij ook fossiel.
Je moet sowieso naar nieuwe technologie zoeken, een aap weet nog dat fossiele brandstoffen ooit opraken, dan moet je wel een vervanger hebben of stoppen met autorijden.![]()
Wat moet jij met moslims? Moslims are not fun.quote:Op zondag 18 februari 2007 21:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Kan dat geleuter over rapporten en het klimaat in een topic dat daar over gaat, hier wil ik bier en moslims!
Ik moet wat te vreten hebben tijdens mijn biertjedrinken.quote:Op zondag 18 februari 2007 22:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat moet jij met moslims? Moslims are not fun.
quote:Wilders: geen excuses aan Saudi-Arabië
DEN HAAG/RIYAD, 18 febr. Fractieleider Geert Wilders van de PVV peinst er niet over aan Saudi-Arabië excuses aan te bieden voor zijn recente uitspraken over de Koran.
Hij zei dat zondag in een reactie op een bericht in de Saudische krant Al-Watan dat het islamitische land bij de Nederlandse regering zijn ongenoegen kenbaar heeft gemaakt over de uitlatingen.
Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag zei zondag dat de Saudische ambassadeur dat „informeel” inderdaad heeft gedaan. Van een officiële klacht was hem echter niets bekend.
Volgens de krant zou de Saudische ambassade in Den Haag hebben geëist dat Wilders zijn uitspraken terugneemt en de moslims zijn excuses aanbiedt. „Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt daar een millimeter van terug te nemen”, zei het Tweede Kamerlid. „Zijn ze hartstikke gek geworden? Het is schandalig dat een land dat geen vrijheid van meningsuiting kent, mij de les leest. Ze moeten maar eens leren dat je als parlementariër hier mag zeggen wat je wilt.”
Wilders stelde eerder deze week in een interview met het dagblad De Pers dat moslims de helft uit de Koran moeten scheuren als ze in Nederland willen blijven. Volgens de voorman van de Partij voor de Vrijheid staan er „genoeg verschrikkelijke dingen” in het heilige boek van de moslims.
Wilders zal minister Ben Bot van Buitenlandse Zaken schriftelijk vragen of hij de Saudische ambassadeur terecht wil wijzen en hem een lesje in parlementaire democratie wil geven. Bot liet vrijdag nog weten dat hij de uitspraken van Wilders over de islam en de profeet Mohammed betreurt. De uitlatingen zijn in Marokkaanse en Pakistaanse media overgenomen en dat is volgens de bewindsman niet erg bevorderlijk voor het aanzien van Nederland in het buitenland.
Wilders, die benadrukt dat Bot het niet met hem eens hoeft te zijn, zal hem ook op dit punt om tekst en uitleg vragen en hem oproepen op te komen voor de vrijheid van meningsuiting. (ANP)
Lekker. Islamiet aan 't spit.quote:Op zondag 18 februari 2007 22:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik moet wat te vreten hebben tijdens mijn biertjedrinken.
doe mij maar olijven of nootjes.quote:Op zondag 18 februari 2007 22:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik moet wat te vreten hebben tijdens mijn biertjedrinken.
Hij heeft natuurlijk wel een beetje gelijk,quote:Op zondag 18 februari 2007 22:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Stoer mannetje Wilders.
Nahnahnahnah, je kunt me toch niet pakken, nahnahnahnah
[b]
[..]
Wat had je dan verwachtquote:Op zondag 18 februari 2007 22:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Stoer mannetje Wilders.
Nahnahnahnah, je kunt me toch niet pakken, nahnahnahnah
Ja hoor dan is het in een zinloze tirade tegen linksquote:Op zondag 18 februari 2007 22:19 schreef Boze_Appel het volgende:
Zegt PJORourke welleens een zin waar het woord moslim of islam niet in voor komt?
quote:Aantal Prijs Totaalbedrag Titel Levertijd
----------------------------------------------------------------------
1 EUR 7.99 EUR 7.99 Diabolus In Musica 3-4 werkdagen
1 EUR 7.99 EUR 7.99 Divine Intervention 3-4 werkdagen
1 EUR 7.99 EUR 7.99 God Hates Us All 3-4 werkdagen
1 EUR 9.99 EUR 9.99 Reign In Blood 5-10 werkdagen
Subtotaal EUR 33.96
Verzendkosten EUR 1.95
Totaalbedrag EUR 35.91
Tja, wat moet Wilders dan doen, "oh sorry SA, zo bedoelde ik het niet, hoe kan ik het goedmaken?"quote:Op zondag 18 februari 2007 22:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht
Het is dit òf helemaal geen reactie.
Ohja, dat had natuurlijk ook nog gekund. Die optie was ik even helemaal vergeten.quote:Op zondag 18 februari 2007 22:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Tja, wat moet Wilders dan doen, "oh sorry SA, zo bedoelde ik het niet, hoe kan ik het goedmaken?"![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |