mijnquote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:44 schreef Corelli het volgende:
70.40 (zeventig) euro heeft de belasting afgesnoept. Dat wil ik graag terug hebben natuurlijk.
Dan kan je toch ook gewoon het aangifte programma downloaden? Op die manier heb ik ook mijn loonheffingskorting (van vakantiewerk) teruggevraagd.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:57 schreef Corelli het volgende:
kan het ook nog op de ouderwetse manier met een formulier. Het gaat bij mij om vakantiewerk. Dan heb ik toch een T-biljet nodig?
T-biljet is voor teruggaven omdat je weinig loon hebt. Bijvoorbeeld vakantiebaantje. Je kunt hier geen andere aftrekposten op invullen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:42 schreef Billy_Mack het volgende:
verschil TJ en T biljet?
Ja en ja.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:03 schreef italiaan1987 het volgende:
ben bezig met het invullen van een tj-biljet
stage vergoeding van 2006 waar ik geen loonheffing over heb betaald moet ik die ook opgeven?
dit geld ook voor 3 maanden krantenwijk (ook geen loonheffing over hoeven betalen)
ja bij me stage had ik er een vakantiebaan aan over gehouden. De laatste betaling in September had ik van 1709 bruto maar 780 netto over ofzo. Maar alles opgeven dus?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:12 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ja en ja.
Er is waarschijnlijk geen loonheffing ingehouden omdat, rekening houdend met de heffingskortingen, de loonheffing op nihil zou uitkomen. Als je verder geen inkomsten hebt waar loonheffing op is ingehouden zal het resultaat ook nihil zijn.
Je moet alles opgeven jaquote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:17 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
ja bij me stage had ik er een vakantiebaan aan over gehouden. De laatste betaling in September had ik van 1709 bruto maar 780 netto over ofzo. Maar alles opgeven dus?
Nee, daar heb je geen ontheffing voor nodig, dat mag je gewoon indienen en insturen. Het kan ook gewoon elektronisch, de Belastingdienst heeft middels deze link de zaak gewoon online staan.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:56 schreef Pascal86 het volgende:
Ik wil mijn belasting van vorig jaar (2005) terug vragen, nu hoor ik van iemand dat ik daar een ontheffing voor nodig hebt oid
Kan iemand mischien hier iets meer over vertellen, is namelijk eerste keer dat ik dat doe.
Vóór 1 juli moet je bericht hebben gekregen. En ik moet zeggen, dat lukt aardig in mijn geval. Meestal ergens eind mei krijg ik het verlossende bericht. Als je te laat bent... tsja, dan kan het ff duren.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 20:25 schreef teigan het volgende:
hoeland duurt het eigenlijk voordat je bericht hebt over hoeveel je terugkrijgt en het teruggestort wordt?
Ervanuitgaande dat je het gewoon ruim voor 1 april hebt ingestuurt....
Let wel op: dit is dan nog maar een voorlopige aanslag op basis van hetgeen jij hebt aangegeven! Daarna gaat de fiscus de aangifte nog inhoudelijk controleren en kunnen ze nog vragen gaan stellen of correcties doorvoeren. De definitieve aanslag kan nog wel een jaar op zich laten wachten.quote:Op zondag 18 februari 2007 00:57 schreef woooohaa het volgende:
[..]
Vóór 1 juli moet je bericht hebben gekregen. En ik moet zeggen, dat lukt aardig in mijn geval. Meestal ergens eind mei krijg ik het verlossende bericht. Als je te laat bent... tsja, dan kan het ff duren.
Ja, onder de 'e.d.' vallen ook de uitkeringen waaronder de WW.quote:Op zondag 18 februari 2007 09:12 schreef Bubble8 het volgende:
Even een kort vraagje ...
Een deel van 2006 heb ik in de ww gezeten, als ik nu mijn aangifte wil invullen kan ik dat doen onder het deel waar je normaal je werk invult bij het kopje loon uit vroeger dienstbetrekking (toch? bij het vraagteken staat namelijk dat daar ook ww onder valt). Alleen moet je daar 2 kolommen invullen "loonheffing" en "Pensioen e.d.".
Is het de bedoeling dat ik bij "Pensioen e.d." mijn fiscaalloon invul? Lijkt me namelijk handig dat ik dat ook ergens invul, maar tegelijkertijd twijfel ik weer omdat die kolom zo anders heet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |