Volgens mij is Y niet zo relevant voor de aangifte. X wel uiteraard. Het bedrag dat is betaald door je werkgever is als het goed is al verrekend, aangezien dat geldt t/m inkomen van ongeveer ¤ 32.000,--quote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:02 schreef Stuart het volgende:
Wellicht een eerder gestelde vraag maar op mijn Jaaropgaaf 2006 staat een bedrag X bij Loon loonbelasting/volksverzekeringen en een bedrag Y bij Loon Zorgverzekeringswet (ongeveer 60% van X).
Wat moet ik met dit bedrag? Bij mijn aangifte vul ik toch alleen in het bedrag bij X of is het bedrag bij Y ook relevant voor mij![]()
Is dat het belastbaar loon waarover 6,5% inkomensafhankelijke premie wordt berekend? Want het belastbaar loon bij mij wijkt dus enorm af maar wellicht is dit door een afkooppremie (25% van X) en mijn vakantiegeld
En moet ik bij mijn aangifte het bedrag dat staat bij Ingehouden bijdrage Zorverzekeringswet optellen bij X![]()
Ik dacht het niet maar is dit bedrag verplicht vergoed door mijn ex-werkgever en moet ik het om die reden toch optellen?
Tenslotte, hoe wordt het bijdrage-inkomen dan eigenlijk berekend. Valt een ontslagvergoeding en/of vakantiegeld hierbuiten
dat slaat nergens op... als je dus "normaal" studeert, kan je niet je kosten aftrekkenquote:Dan moet je inderdaad de normbedragen nemen, maar er zijn er zat die de werkelijk kosten opvoeren en er weg meekomen. Maar zoals eerder al bleek, soms zijn de normbedragen voordeliger dan de werkelijke kosten.
Als je de zin boven dat standaardstudieperiode gedeelte leest dan word het je duidelijk:
- Als u in 2006 een studie of opleiding volgde tijdens uw
standaardstudieperiode, dan geldt geen maximaal aftrekbedrag.
Okay, bedankt voor je antwoord. Ben blij dat Y niet relevant is voor de aangiftequote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Volgens mij is Y niet zo relevant voor de aangifte. X wel uiteraard. Het bedrag dat is betaald door je werkgever is als het goed is al verrekend, aangezien dat geldt t/m inkomen van ongeveer ¤ 32.000,--
Het gaat hierbij om jaarinkomen, dus inclusief vakantiegeld en ontslagvergoeding.
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:21 schreef Babbelzz het volgende:
ha fijn!
Ik was aan het invullen geslagen en krijg zoals het er nu uitziet ongeveer een maandsalaris retour, dus dat is fijn.
Toch durf ik de aangifte nog niet op te sturen, omdat er wat velden anders zijn dan vorig jaar en ik zenuwachtig wordt van de bijleenregeling.
Ik zal mijn vragen ff chronologisch nav programma neerzetten en hopelijk kunnen jullie me helpen!
Ik heb in 2006 mijn hypotheek overgesloten, nieuwe taxatie. De WOZ blijft dan toch hetzelfde als vorig jaar?
*1. Zowel in vorige hypotheek heb ik wat bijgeleend om andere dingen te bekostigen. In vorige hypotheek trok ik 90% af. Nu is waarde van huis gestegen. Moet ik weer 90% van hypotheekrente aftrekken, of kan nu het volledige bedrag (de vraagprijs van de huizen is nu gelijk aan mijn huidige hypotheek).
quote:*2. eigendom = 100% (ook al is huis van bank toch?)
Bijleenregeling geldt alleen bij verhuizen.quote:*3. die bijleenregeling, wat bedoelen ze er nou mee? Gaan ze mij ook extra controleren met nieuwe hypo in zelfde huis?
quote:*4. rente en overige kosten eigen huis, de hypotheekafsluitkosten, notaris kan ik bij de betaalde rente optellen?
quote:*5. ik had wat van die beleggingsverzekeringen. Ik vond het onzin heb ze afgekocht (er kwam iets van 1300 vrij?) moet ik dat aangeven, heb het in het verleden nooit opgegeven (uit onwetendheid).
quote:*6 ik heb een nieuwe polis afgesloten (vraag me niet wrom) en betaal 93 euro per maand. kan ik dit aftrekken, of alleen als ik een pensioengat heb?
quote:*7 categorie aftrekposten; ik heb afgetrokken, ziektekostenpremie (ook av), huisapo, chirocpractie, malariapillen, bril,uitvaartverzekering, studiekosten. Zie ik nog iets over het hoofd?
Dat is prima en zo niet, dan krijg je dat gewoon te zien op de voorlopige aanslagquote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:26 schreef Babbelzz het volgende:
ow nopg iets,
ik ben herziening van VT kwijt (vraag me ook niet hoe t kan). ik heb nu alle maandelijkse bedragen die ik heb teruggekregen bij elkaar opgeteld, dat zal toch wel oke zijn?
Je kunt het Tj-biljet gebruiken, maar het aangifte-programma is net zo goed hoor.quote:Op zondag 4 februari 2007 14:37 schreef italiaan1987 het volgende:
Welk formulier moet je eigenlijk aanvragen als student zijnde met een bijbaan?
en enig idee hoeveel ik terugkrijg? ik heb ongeveer 4300 verdiend in 2006 en ongeveer 1200 loonheffing betaald
maar dat slaat dan nergens op... als je dus "normaal" studeert, kan je niet je kosten aftrekkenquote:Dan moet je inderdaad de normbedragen nemen, maar er zijn er zat die de werkelijk kosten opvoeren en er weg meekomen. Maar zoals eerder al bleek, soms zijn de normbedragen voordeliger dan de werkelijke kosten.
Als je de zin boven dat standaardstudieperiode gedeelte leest dan word het je duidelijk:
- Als u in 2006 een studie of opleiding volgde tijdens uw
standaardstudieperiode, dan geldt geen maximaal aftrekbedrag.
ja, beetje wel, dank jequote:Op zondag 4 februari 2007 15:45 schreef Meeldraad het volgende:
Een verplichting om aangifte te doen bestaat in twee gevallen niet:
1. Je wordt door de Belastingdienst niet "uitgenodigd" om aangifte te doen , maw je krijgt geen brief thuis.
2. Als je van mening bent dat je niet belastingschuldig bent.
Voordelen:er bestaat een kans dat je geld terug zou kunnen krijgen.
Nadelen:er bestaat een kans dat je geld bij zult moeten betalen komt er een (terug)betaling uit, dan word je in ieder geval de komende twee jaar automatisch "uitgenodigd" en moet je aangifte doen of een bezwaar schrijven ovv de reden waarom je meent niet belastingschuldig te zijn.
De Belastingdienst mag tot 5 jaar navorderen.
Vragen een beetje beantwoord?
Ah, okay, ik zie je antwoord als volgt is:quote:Op zondag 4 februari 2007 15:59 schreef Meeldraad het volgende:
Jo Billy wel bijlezen hè... Hier staat je antwoord al
Maar ik begrijp het nog steeds nietquote:Klopt, de gedachte erachter is dat je al een tegemoetkoming van het Rijk krijgt voor je studiekosten. Daarom gelden speciale regels met normbedragen. Niet echt eerlijk, want iedereen weet dat voor sommige studies je veel meer geld kwijt bent aan andere zaken dan collegeld. Rechtenstudenten zijn doorgaans het duurst uit. Sowieso zit het scheef, aangezien bijv. een rechtenstudent evenveel collegeld betaald als een geneeskundestudent, terwijl de kosten per jaar van de opleiding per rechtenstudent misschien wel een derde zijn van een geneeskunde student (exacte getallen kennen ik niet, maar het verschilt idioot veel).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |