Volgens mij is Y niet zo relevant voor de aangifte. X wel uiteraard. Het bedrag dat is betaald door je werkgever is als het goed is al verrekend, aangezien dat geldt t/m inkomen van ongeveer ¤ 32.000,--quote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:02 schreef Stuart het volgende:
Wellicht een eerder gestelde vraag maar op mijn Jaaropgaaf 2006 staat een bedrag X bij Loon loonbelasting/volksverzekeringen en een bedrag Y bij Loon Zorgverzekeringswet (ongeveer 60% van X).
Wat moet ik met dit bedrag? Bij mijn aangifte vul ik toch alleen in het bedrag bij X of is het bedrag bij Y ook relevant voor mij![]()
Is dat het belastbaar loon waarover 6,5% inkomensafhankelijke premie wordt berekend? Want het belastbaar loon bij mij wijkt dus enorm af maar wellicht is dit door een afkooppremie (25% van X) en mijn vakantiegeld
En moet ik bij mijn aangifte het bedrag dat staat bij Ingehouden bijdrage Zorverzekeringswet optellen bij X![]()
Ik dacht het niet maar is dit bedrag verplicht vergoed door mijn ex-werkgever en moet ik het om die reden toch optellen?
Tenslotte, hoe wordt het bijdrage-inkomen dan eigenlijk berekend. Valt een ontslagvergoeding en/of vakantiegeld hierbuiten
dat slaat nergens op... als je dus "normaal" studeert, kan je niet je kosten aftrekkenquote:Dan moet je inderdaad de normbedragen nemen, maar er zijn er zat die de werkelijk kosten opvoeren en er weg meekomen. Maar zoals eerder al bleek, soms zijn de normbedragen voordeliger dan de werkelijke kosten.
Als je de zin boven dat standaardstudieperiode gedeelte leest dan word het je duidelijk:
- Als u in 2006 een studie of opleiding volgde tijdens uw
standaardstudieperiode, dan geldt geen maximaal aftrekbedrag.
Okay, bedankt voor je antwoord. Ben blij dat Y niet relevant is voor de aangiftequote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Volgens mij is Y niet zo relevant voor de aangifte. X wel uiteraard. Het bedrag dat is betaald door je werkgever is als het goed is al verrekend, aangezien dat geldt t/m inkomen van ongeveer ¤ 32.000,--
Het gaat hierbij om jaarinkomen, dus inclusief vakantiegeld en ontslagvergoeding.
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:21 schreef Babbelzz het volgende:
ha fijn!
Ik was aan het invullen geslagen en krijg zoals het er nu uitziet ongeveer een maandsalaris retour, dus dat is fijn.
Toch durf ik de aangifte nog niet op te sturen, omdat er wat velden anders zijn dan vorig jaar en ik zenuwachtig wordt van de bijleenregeling.
Ik zal mijn vragen ff chronologisch nav programma neerzetten en hopelijk kunnen jullie me helpen!
Ik heb in 2006 mijn hypotheek overgesloten, nieuwe taxatie. De WOZ blijft dan toch hetzelfde als vorig jaar?
*1. Zowel in vorige hypotheek heb ik wat bijgeleend om andere dingen te bekostigen. In vorige hypotheek trok ik 90% af. Nu is waarde van huis gestegen. Moet ik weer 90% van hypotheekrente aftrekken, of kan nu het volledige bedrag (de vraagprijs van de huizen is nu gelijk aan mijn huidige hypotheek).
quote:*2. eigendom = 100% (ook al is huis van bank toch?)
Bijleenregeling geldt alleen bij verhuizen.quote:*3. die bijleenregeling, wat bedoelen ze er nou mee? Gaan ze mij ook extra controleren met nieuwe hypo in zelfde huis?
quote:*4. rente en overige kosten eigen huis, de hypotheekafsluitkosten, notaris kan ik bij de betaalde rente optellen?
quote:*5. ik had wat van die beleggingsverzekeringen. Ik vond het onzin heb ze afgekocht (er kwam iets van 1300 vrij?) moet ik dat aangeven, heb het in het verleden nooit opgegeven (uit onwetendheid).
quote:*6 ik heb een nieuwe polis afgesloten (vraag me niet wrom) en betaal 93 euro per maand. kan ik dit aftrekken, of alleen als ik een pensioengat heb?
quote:*7 categorie aftrekposten; ik heb afgetrokken, ziektekostenpremie (ook av), huisapo, chirocpractie, malariapillen, bril,uitvaartverzekering, studiekosten. Zie ik nog iets over het hoofd?
Dat is prima en zo niet, dan krijg je dat gewoon te zien op de voorlopige aanslagquote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:26 schreef Babbelzz het volgende:
ow nopg iets,
ik ben herziening van VT kwijt (vraag me ook niet hoe t kan). ik heb nu alle maandelijkse bedragen die ik heb teruggekregen bij elkaar opgeteld, dat zal toch wel oke zijn?
Je kunt het Tj-biljet gebruiken, maar het aangifte-programma is net zo goed hoor.quote:Op zondag 4 februari 2007 14:37 schreef italiaan1987 het volgende:
Welk formulier moet je eigenlijk aanvragen als student zijnde met een bijbaan?
en enig idee hoeveel ik terugkrijg? ik heb ongeveer 4300 verdiend in 2006 en ongeveer 1200 loonheffing betaald
maar dat slaat dan nergens op... als je dus "normaal" studeert, kan je niet je kosten aftrekkenquote:Dan moet je inderdaad de normbedragen nemen, maar er zijn er zat die de werkelijk kosten opvoeren en er weg meekomen. Maar zoals eerder al bleek, soms zijn de normbedragen voordeliger dan de werkelijke kosten.
Als je de zin boven dat standaardstudieperiode gedeelte leest dan word het je duidelijk:
- Als u in 2006 een studie of opleiding volgde tijdens uw
standaardstudieperiode, dan geldt geen maximaal aftrekbedrag.
ja, beetje wel, dank jequote:Op zondag 4 februari 2007 15:45 schreef Meeldraad het volgende:
Een verplichting om aangifte te doen bestaat in twee gevallen niet:
1. Je wordt door de Belastingdienst niet "uitgenodigd" om aangifte te doen , maw je krijgt geen brief thuis.
2. Als je van mening bent dat je niet belastingschuldig bent.
Voordelen:er bestaat een kans dat je geld terug zou kunnen krijgen.
Nadelen:er bestaat een kans dat je geld bij zult moeten betalen komt er een (terug)betaling uit, dan word je in ieder geval de komende twee jaar automatisch "uitgenodigd" en moet je aangifte doen of een bezwaar schrijven ovv de reden waarom je meent niet belastingschuldig te zijn.
De Belastingdienst mag tot 5 jaar navorderen.
Vragen een beetje beantwoord?
Ah, okay, ik zie je antwoord als volgt is:quote:Op zondag 4 februari 2007 15:59 schreef Meeldraad het volgende:
Jo Billy wel bijlezen hè... Hier staat je antwoord al
Maar ik begrijp het nog steeds nietquote:Klopt, de gedachte erachter is dat je al een tegemoetkoming van het Rijk krijgt voor je studiekosten. Daarom gelden speciale regels met normbedragen. Niet echt eerlijk, want iedereen weet dat voor sommige studies je veel meer geld kwijt bent aan andere zaken dan collegeld. Rechtenstudenten zijn doorgaans het duurst uit. Sowieso zit het scheef, aangezien bijv. een rechtenstudent evenveel collegeld betaald als een geneeskundestudent, terwijl de kosten per jaar van de opleiding per rechtenstudent misschien wel een derde zijn van een geneeskunde student (exacte getallen kennen ik niet, maar het verschilt idioot veel).
Nuance bij twee: als je het daadwerkelijk bent, ben je het verplicht. Je mening doet niet terzakequote:Op zondag 4 februari 2007 15:45 schreef Meeldraad het volgende:
Een verplichting om aangifte te doen bestaat in twee gevallen niet:
1. Je wordt door de Belastingdienst niet "uitgenodigd" om aangifte te doen , maw je krijgt geen brief thuis.
2. Als je van mening bent dat je niet belastingschuldig bent.
'academische discussie' nog welquote:Op zondag 4 februari 2007 16:56 schreef Meeldraad het volgende:
Hm, goede vraag. Je kan als je naar het buitenland gaat je OV opzeggen en dan krijg je extra centjes. Hoeveel weet ik niet precies, maar dat valt na te gaan bij het IBG. Ik zou zeggen dat dan je vergoeding is. Het vreemde is dat bijv. in de help van het aangifteprogramma alleen gerept wordt over de ontvangen studiebeurs en niet over de waarde die een OV-kaart representeert. Strikt gesproken lijkt deze me er echter wel bij te horen. Maar dat is meer een academische discussie.
Praktisch gesproken zou ik zeggen: OV niet opgeven als vergoeding. Als de inspecteur een andere mening is toegedaan, dan komt ie dat wel melden.
Met bovenstaande bedoel je dan dus loon loonbelasting/volksverzekeringen hoe het op je jaaropgaaf staat?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het gaat hierbij om jaarinkomen, dus inclusief vakantiegeld en ontslagvergoeding.
om nog even terug te komen op die normbedragen die eerder zijn genoemd:quote:Op zondag 4 februari 2007 16:43 schreef Meeldraad het volgende:
Haha, sorry, maar lezen is niet je beste kwaliteit! Maar goed, ik zal niet al te flauw doen. Die vraag had ik namelijk ook al beantwoord, klik op:
Belastingteruggaaf 2006
De standaardstudieperiode is dus alleen van toepassing voor de maximumaftrek van 15.000 euro. Dus als je daaronder blijft is er niks aan de hand en kun je ook je 2e studie volledig opvoeren. Maar zoals gezegd in het eerdere antwoord, dat staat letterlijk één zin boven het door jouw geciteerde stukje.Ah joh, maak nie ui...
Voor zover ik het programma heb bekeken wordt de zorgtoeslag verrekend. Dus als je te weinig hebt gehad, zul je dit terugkrijgen. Heb je teveel gehad, dan wordt dat verrekend met je eventueel teveel betaalde belasting.quote:Op zondag 4 februari 2007 17:41 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Met bovenstaande bedoel je dan dus loon loonbelasting/volksverzekeringen hoe het op je jaaropgaaf staat?
Had vorig jaar vrij weinig zorgtoeslag terwijl vrienden die meer verdienden ook meer zorgtoeslag kregen.
Ik heb daar vlgs mij nooit wat voor ingevuld naar mijn weten dus weet ook niet hoe ze aan het bedrag kwamen maar toen ik begin v/h jaar het papier kreeg over de zorgtoeslag voor dit jaar had ik zoeits dat klopt niet.
Via internet ff gekeken en dan mijn "loon loonbelsting/volksverzekeringen bedrag" erneer gezet en blijkt dat ik op meer recht heb.
Heb dus alleen bovenstaand bedrag erbij gezet en opgestuurd.
Ik kwam over dat bedrag aan het twijfelen omdat er bij vorig jaar als verzamelinkomen veel meer stond en dacht dus ook dat ik nog wat bedragen bij elkaar had moeten tellen.
Kwam vanmiddag met dat van vorig jaar aan het kijken en dat is gewoon ook heel wat meer dan wat vorig jaar bij mn jaaropgaaf stond.
W.s is er dus toen al een foutje ingeslopen.
Hier zal ik wel niets meer van terug kunnen krijgen met terugwerkende kracht he?
Dat moet zeker binnen zoveel weken.
Das mooi balen dan.......
Ben benieuwd wat ik hier verder over hoor.
Dus ik kan nog een brief verwachten? Ik heb vorig jaar immers geld terug gekregen, maar was dit jaar niet van plan aangifte te doen.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:45 schreef Meeldraad het volgende:komt er een (terug)betaling uit, dan word je in ieder geval de komende twee jaar automatisch "uitgenodigd" en moet je aangifte doen of een bezwaar schrijven ovv de reden waarom je meent niet belastingschuldig te zijn.
Die vul je in bij de kosten voor de eigen woning, dus ook waar je de hypotheekrente invult.quote:Op zondag 4 februari 2007 20:01 schreef PierreBetfair het volgende:
HELP ME SVP
Ik zit al een uur te zoeken naar de aankoopnkosten van m'n huis. Waar o waar hebben ze dat verstopt in die Elektronisce aangiftenNotariskosten enzo, ik wil het terug, maar zie die optie nergens staan onder "eigen woning" ook niet onder aftrekposten...gewoon niks
![]()
![]()
Dank![]()
Bedankt, maar waar dan?quote:Op zondag 4 februari 2007 20:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Die vul je in bij de kosten voor de eigen woning, dus ook waar je de hypotheekrente invult.
Rekenhulp bij "Betaalde rente en ....." (je mag ze optellen, maar voor eventuele rare vragen in de toekomst kun je ook nieuwe vakjes aanmaken)quote:Op zondag 4 februari 2007 20:07 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Bedankt, maar waar dan?
[afbeelding]
Ah oke, ik geloof dat ik het snap.quote:Op zondag 4 februari 2007 20:08 schreef Five_Horizons het volgende:
Rekenhulp bij "Betaalde rente en ....." (je mag ze optellen, maar voor eventuele rare vragen in de toekomst kun je ook nieuwe vakjes aanmaken)
Bij eigenwoningschuld moet je (bij de eerste hypotheek en geen box 3-leningen hebben meegenomen) de hele restschuld opnemen, ja.quote:Op zondag 4 februari 2007 20:20 schreef PierreBetfair het volgende:
Ow en dan nog iets. Bij die restschuld op je huis.............dat is dus de restschuld van je hypotheek he?
Oke......m'n dinbgen die ik ivm eigen woningaankoop volledig af mag trekken zie ik trouwens hier al op een formulier van de Hypotheker staan. Jazekerquote:Op zondag 4 februari 2007 20:25 schreef Five_Horizons het volgende:
Bij eigenwoningschuld moet je (bij de eerste hypotheek en geen box 3-leningen hebben meegenomen) de hele restschuld opnemen, ja.
Ja dat is aftrekbaar mits je er een tweede (of deel van het geld van de 1e) hypotheek voor genomen hebt. De rentekosten van die 2e hypotheek zijn dan aftrekbaar that is. De kosten van de woningverbetering zelf zijn niet aftrekbaar, want dat komt al bovenop de verkoopwaarde van de woningquote:Op maandag 5 februari 2007 09:03 schreef Mirage het volgende:
dakkapelterugvindpost
Kort briefje erbij doen wat de situatie is en wat er vergeten is. Doe er eventueel een nieuwe uitdraai van het aangifteprogramma 2005 bij, zodat daar al de nieuwe getallen en dergelijke opstaan. Zolang je nog geen definitieve aanslag 2005 hebt ontvangen wordt je brief gewoon als nieuwe feit gezien en bij de aangifte gevoegd en verwerkt. Heb je de aanslag al wel definitief gehad dan ligt het kortgezegd aan zn humeur ja...quote:Op maandag 5 februari 2007 09:30 schreef exode het volgende:
Dus gewoon kort verhaal wat er fout is gegaan etc etc? Grote kans dat dit verwerkt wordt of zijn we overgeleverd aan het humeur van de inspecteur?
quote:Op maandag 5 februari 2007 09:23 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Ja dat is aftrekbaar mits je er een tweede (of deel van het geld van de 1e) hypotheek voor genomen hebt. De rentekosten van die 2e hypotheek zijn dan aftrekbaar that is. De kosten van de woningverbetering zelf zijn niet aftrekbaar, want dat komt al bovenop de verkoopwaarde van de woning![]()
(dakkapelterugvindpostantwoord)
Succes ermee!quote:Op maandag 5 februari 2007 09:48 schreef exode het volgende:
uhm...dus hele lieve brief schrijven. Definitieve aanslag was allang binnen (en de uitkomst was 0).
bedankt voor je antwoord! ik zal mijn beste beentje voorzetten in de brief..maak ik mijn vriendin en dus mezelf misschien wel blij met een paar honderd ¤
(iedereen voor wie ik aangifte doe, krijgt terug, behalve ik..het is niet eerlijk..boehoeeeee)
ik zal voortaan weer gewoon tvp plaatsen in plaats van verwarrende verbasteringen.quote:
Ligt voornamelijk aan de hoogte van je bijverdiensten, zijn deze boven de +/- 6500 Euro geweest dan is het T biljet handiger omdat je dan nog aftrekposten kunt opvoeren om de gehele loonheffing terug te krijgen. Een TJ-biljet is eigenlijk een versimpelde versie van het T-biljet dat je alleen gebruikt om de loonheffing terug te vragen als je verdiensten in het jaar dus onder die +/- 6500 liggen (dan krijg je namelijk de gehele betaalde loonheffing terug, en hebben andere aftrekposten dus geen zin).quote:Op maandag 5 februari 2007 10:08 schreef Oksel het volgende:
Ik ben 23j, student met Bijbaan. Ik heb een T Biljet aangevraagd.. had ik een Tj moeten nemen?
Dit ben ik zovaak tegen gekomenquote:Op maandag 5 februari 2007 10:05 schreef exode het volgende:
...En dat terwijl ik 1 baan een maand lang op heffingskorting Nee heb gezet. zie je wel ben best zielig (NOT)
Ligt vooral aan wat je zelf wiltquote:Op maandag 5 februari 2007 10:44 schreef exode het volgende:
voortaan 2 maanden op nee zetten? haha
ga nu ook weer switchen (klinkt allemaal erger als dat het is) en ga er meteen flink op vooruit..handig om weer ff 1 of 2 maanden op nee te laten zetten?
we gaan heerlijk off topic
Check deze nog even!quote:Op zondag 4 februari 2007 18:33 schreef Meeldraad het volgende:
@Billy_Mack
Deze bedragen zijn vooral relevant voor thuiswonende kinderen, omdat de normbedragen lager zijn dan hun ontvangen stufi. Echter zijn de bedragen evengoed van toepassing op uitwonende studenten, hoewel zij er minder snel gebruik kunnen van kunnen maken, omdat hun studiebeurs hoger is. Normbedragen - stufi (en/of vergoedingen) - drempel = aftrekbedrag.
Dat gaat mij wel lukken, ik heb nog meer dan een jaar de tijdquote:Op maandag 5 februari 2007 11:22 schreef MouseOver het volgende:
Dit jaar heb ik me, net als ieder jaar, voorgenomen om er op tijd bij te zijn. Eens zien of het dit jaar wel lukt
Ah, bedankt. Mijn bijverdiensten zijn ¤7500,- geweest in 2006. Bij beide bedrijven is loonheffingskorting toegepast geweest. Zijn er dan nog andere aftrekposten (studie?) die ik kan aangeven?quote:Op maandag 5 februari 2007 10:22 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Ligt voornamelijk aan de hoogte van je bijverdiensten, zijn deze boven de +/- 6500 Euro geweest dan is het T biljet handiger omdat je dan nog aftrekposten kunt opvoeren om de gehele loonheffing terug te krijgen. Een TJ-biljet is eigenlijk een versimpelde versie van het T-biljet dat je alleen gebruikt om de loonheffing terug te vragen als je verdiensten in het jaar dus onder die +/- 6500 liggen (dan krijg je namelijk de gehele betaalde loonheffing terug, en hebben andere aftrekposten dus geen zin).
Zit je onder de +/-¤ 6500 per jaar en vul je een T-biljet in is dit geen probleem, dan alleen het loon en de loonheffing invullen en dan krijg je de gehele loonheffing retour.
Dat kan je proberen (let op normbedragen indien van toepassing). Misschien nog wat ziektekosten gehad?quote:Op maandag 5 februari 2007 14:47 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ah, bedankt. Mijn bijverdiensten zijn ¤7500,- geweest in 2006. Bij beide bedrijven is loonheffingskorting toegepast geweest. Zijn er dan nog andere aftrekposten (studie?) die ik kan aangeven?
ja, maar heeft Randstad hier geen loonbelasting over ingehouden dan?quote:Op maandag 5 februari 2007 17:51 schreef Aneurism het volgende:
Ok ik ben genaaid:
Kreeg rekening of ik even 600 wil betalen ivm een naheffing van de Bdienst voor jaar 2005... Dus ikke:Als iemand namelijk minimum loon verdiende dat jaar was ik 't wel, kut Dell...
Dus ik checken, blijk ik 3000 euro's betaald gekregen te hebben van Randstad in de eerste week van Januari (denk ik)voor werkzaamheden/vakantiedagen/etc welke ik in 2004 verricht had. Door dit bedrag kom ik dus een schaaltje hoger: Hup 600 euro's dokken
Kan dit???
Dat vraag ik me inderdaad of, of het moet al in 2004 gedaan zijn en hij heeft geen aangifte gedaan.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:15 schreef Essebes het volgende:
[..]
ja, maar heeft Randstad hier geen loonbelasting over ingehouden dan?
Sorry, mijn antwoord was niet helemaal juist. De bedoeling is dat als je 2 jaar achter elkaar hebt teruggekregen je het jaar ernaar automatisch spul thuis krijgt. De praktijk leert dat dat helemaal niet het geval hoeft te zijn. Als je nu nog geen brief hebt gekregen, verwacht ik eerlijk gezegd ook niet meer dat ie komt.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]Dus ik kan nog een brief verwachten? Ik heb vorig jaar immers geld terug gekregen, maar was dit jaar niet van plan aangifte te doen.
Dit was zo'n beetje exact hoe het in het boek stond: "redelijkerwijs ervan uit mogen gaan, dat na verrekening van de voorheffingen er geen belastingschuld meer resteert". Als je dus niet door de belastingdienst bent beschreven met een "uitnodiging" en het geciteerde is op je van toepassing, hoef je geen aangifte te doen.quote:Op zondag 4 februari 2007 17:34 schreef Meeldraad het volgende:
Nou ja, de exacte formulering was iets anders, maar er zat wel een soort van subjectief element in. Zal iets geweest zijn van "redelijkerwijs mogen aannemen niet belastingschuldig te zijn" oid. Zoek ik nog op, de bron van deze 'wijsheid' heb ik nu niet voor handen.
Mooi. Dan sla ik een jaartje over.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:22 schreef Meeldraad het volgende:
[..]
Sorry, mijn antwoord was niet helemaal juist. De bedoeling is dat als je 2 jaar achter elkaar hebt teruggekregen je het jaar ernaar automatisch spul thuis krijgt. De praktijk leert dat dat helemaal niet het geval hoeft te zijn. Als je nu nog geen brief hebt gekregen, verwacht ik eerlijk gezegd ook niet meer dat ie komt.
Kan wel, als je het precies wil weten, heb ik precieze bedragen nodig. Als je liever zelf wil pielen, moet je het aangifteprogramma doorlopen. Als dat je te veel moeite is kan ik je ook een excelsheet toe sturen waar je met het invullen van 3 dingen weet hoe het gegaan is bij je werkgevers in dat jaar qua loonheffing.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:51 schreef Aneurism het volgende:
Ok ik ben genaaid:
Kreeg rekening of ik even 600 wil betalen ivm een naheffing van de Bdienst voor jaar 2005... Dus ikke:Als iemand namelijk minimum loon verdiende dat jaar was ik 't wel, kut Dell...
Dus ik checken, blijk ik 3000 euro's betaald gekregen te hebben van Randstad in de eerste week van Januari (denk ik)voor werkzaamheden/vakantiedagen/etc welke ik in 2004 verricht had. Door dit bedrag kom ik dus een schaaltje hoger: Hup 600 euro's dokken
Kan dit???
Die kan nog komenquote:Op maandag 5 februari 2007 18:43 schreef lilalush het volgende:
Ik wil mijn aangifte 2006 gaan doen maar realiseer me dat ik over 2005 helemaal geen definitieve aanslag heb gehad. Wel de voorlopige en kreeg netjes het bedrag dat ik zelf berekend had uitgekeerd. Kan de definitieve aanslag 2005 nog komen?
Ja.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:47 schreef lilalush het volgende:
[..]
Maar 2006 kan ik wel alvast gewoon indienen?
Je zult wel moetenquote:Op maandag 5 februari 2007 18:47 schreef lilalush het volgende:
[..]
Maar 2006 kan ik wel alvast gewoon indienen?
Simpel gezegd: Alleen de rente van ¤ 100.000,-- vermelden. (vanaf augustus that is voor de nieuwe hypotheek, voor augustus gewoon de betaalde rente van de 'oude' ¤ 100.000,-- vermelden)quote:Op maandag 5 februari 2007 23:05 schreef greatdane het volgende:
Vraagje:
Ik heb een nieuwe hypotheek in augustus 2006 van ¤150.000,hier heb ik mijn oude hypotheek van ¤100.000 mee ingelost,de ¤50.000 heb ik niet in het huis gestoken,dus niet aftrekbaar.
Hoe bereken je dit op je aangifte?
Ik heb dus geen 2e hypotheek.
Hoe bedoel je dit? Het gaat om een percentage van je inkomen (11,5%), standaardpremie (¤ 1.015,-- pp) , zorgtoeslag, aanvullende premies en overige ziektekosten.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:28 schreef HiZ het volgende:
Wat telt eigenlijk mee bij de bepaling of je ziektekosten boven de drempel komen?
Tja, dit is meer een vraag als: vul hier mijn belastingformulier inquote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
wat moet je allemaal vermelden als je aangifte doet?
(en voor wanneer moet je het doen?)
Dank u zeer! Dat scheelt weer 100 Euro!quote:Op maandag 5 februari 2007 08:55 schreef Meeldraad het volgende:
@ Jay
Je moet altijd het hoogste loon op je jaaropgave nemen. De loonheffing is Ingehouden Loonbelasting / premie volksverzekeringen. De bijdrage Zvw kun je opvoeren bij aftrekposten -> buitengewone uitgaven -> algemene uitgaven.
@ exode
Dat kan, brief sturen met gecorrigeerde uitdraai van programma. Kan tot vijf jaar nadat het jaar waarover het gaat is verlopen. Dus vanaf 2002.
Is dat in- of exclusief mijn provisie?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:45 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Dank u zeer! Dat scheelt weer 100 Euro!
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:51 schreef lodi1979 het volgende:
Ik ben de belastingteruggave aan het invullen. Ik heb meerdere werkgevers gehad in 2006 (3 werkgevers). Hoe doe ik dat met die arbeidskorting? Moet ik dan alle arbeidskortingen van alle 3 mijn werkgevers optellen om zo tot een totaal te komen?
Als deze 3 werkgevers opeenvolgend zijn, hoeft dit geen probleem te geven.quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:55 schreef Meeldraad het volgende:
3 werkgevers die alle drie de heffingskortingen toepassen.... spannend!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |