Ja dat is aftrekbaar mits je er een tweede (of deel van het geld van de 1e) hypotheek voor genomen hebt. De rentekosten van die 2e hypotheek zijn dan aftrekbaar that is. De kosten van de woningverbetering zelf zijn niet aftrekbaar, want dat komt al bovenop de verkoopwaarde van de woningquote:Op maandag 5 februari 2007 09:03 schreef Mirage het volgende:
dakkapelterugvindpost
Kort briefje erbij doen wat de situatie is en wat er vergeten is. Doe er eventueel een nieuwe uitdraai van het aangifteprogramma 2005 bij, zodat daar al de nieuwe getallen en dergelijke opstaan. Zolang je nog geen definitieve aanslag 2005 hebt ontvangen wordt je brief gewoon als nieuwe feit gezien en bij de aangifte gevoegd en verwerkt. Heb je de aanslag al wel definitief gehad dan ligt het kortgezegd aan zn humeur ja...quote:Op maandag 5 februari 2007 09:30 schreef exode het volgende:
Dus gewoon kort verhaal wat er fout is gegaan etc etc? Grote kans dat dit verwerkt wordt of zijn we overgeleverd aan het humeur van de inspecteur?
quote:Op maandag 5 februari 2007 09:23 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Ja dat is aftrekbaar mits je er een tweede (of deel van het geld van de 1e) hypotheek voor genomen hebt. De rentekosten van die 2e hypotheek zijn dan aftrekbaar that is. De kosten van de woningverbetering zelf zijn niet aftrekbaar, want dat komt al bovenop de verkoopwaarde van de woning![]()
(dakkapelterugvindpostantwoord)
Succes ermee!quote:Op maandag 5 februari 2007 09:48 schreef exode het volgende:
uhm...dus hele lieve brief schrijven. Definitieve aanslag was allang binnen (en de uitkomst was 0).
bedankt voor je antwoord! ik zal mijn beste beentje voorzetten in de brief..maak ik mijn vriendin en dus mezelf misschien wel blij met een paar honderd ¤
(iedereen voor wie ik aangifte doe, krijgt terug, behalve ik..het is niet eerlijk..boehoeeeee)
ik zal voortaan weer gewoon tvp plaatsen in plaats van verwarrende verbasteringen.quote:
Ligt voornamelijk aan de hoogte van je bijverdiensten, zijn deze boven de +/- 6500 Euro geweest dan is het T biljet handiger omdat je dan nog aftrekposten kunt opvoeren om de gehele loonheffing terug te krijgen. Een TJ-biljet is eigenlijk een versimpelde versie van het T-biljet dat je alleen gebruikt om de loonheffing terug te vragen als je verdiensten in het jaar dus onder die +/- 6500 liggen (dan krijg je namelijk de gehele betaalde loonheffing terug, en hebben andere aftrekposten dus geen zin).quote:Op maandag 5 februari 2007 10:08 schreef Oksel het volgende:
Ik ben 23j, student met Bijbaan. Ik heb een T Biljet aangevraagd.. had ik een Tj moeten nemen?
Dit ben ik zovaak tegen gekomenquote:Op maandag 5 februari 2007 10:05 schreef exode het volgende:
...En dat terwijl ik 1 baan een maand lang op heffingskorting Nee heb gezet. zie je wel ben best zielig (NOT)
Ligt vooral aan wat je zelf wiltquote:Op maandag 5 februari 2007 10:44 schreef exode het volgende:
voortaan 2 maanden op nee zetten? haha
ga nu ook weer switchen (klinkt allemaal erger als dat het is) en ga er meteen flink op vooruit..handig om weer ff 1 of 2 maanden op nee te laten zetten?
we gaan heerlijk off topic
Check deze nog even!quote:Op zondag 4 februari 2007 18:33 schreef Meeldraad het volgende:
@Billy_Mack
Deze bedragen zijn vooral relevant voor thuiswonende kinderen, omdat de normbedragen lager zijn dan hun ontvangen stufi. Echter zijn de bedragen evengoed van toepassing op uitwonende studenten, hoewel zij er minder snel gebruik kunnen van kunnen maken, omdat hun studiebeurs hoger is. Normbedragen - stufi (en/of vergoedingen) - drempel = aftrekbedrag.
Dat gaat mij wel lukken, ik heb nog meer dan een jaar de tijdquote:Op maandag 5 februari 2007 11:22 schreef MouseOver het volgende:
Dit jaar heb ik me, net als ieder jaar, voorgenomen om er op tijd bij te zijn. Eens zien of het dit jaar wel lukt
Ah, bedankt. Mijn bijverdiensten zijn ¤7500,- geweest in 2006. Bij beide bedrijven is loonheffingskorting toegepast geweest. Zijn er dan nog andere aftrekposten (studie?) die ik kan aangeven?quote:Op maandag 5 februari 2007 10:22 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Ligt voornamelijk aan de hoogte van je bijverdiensten, zijn deze boven de +/- 6500 Euro geweest dan is het T biljet handiger omdat je dan nog aftrekposten kunt opvoeren om de gehele loonheffing terug te krijgen. Een TJ-biljet is eigenlijk een versimpelde versie van het T-biljet dat je alleen gebruikt om de loonheffing terug te vragen als je verdiensten in het jaar dus onder die +/- 6500 liggen (dan krijg je namelijk de gehele betaalde loonheffing terug, en hebben andere aftrekposten dus geen zin).
Zit je onder de +/-¤ 6500 per jaar en vul je een T-biljet in is dit geen probleem, dan alleen het loon en de loonheffing invullen en dan krijg je de gehele loonheffing retour.
Dat kan je proberen (let op normbedragen indien van toepassing). Misschien nog wat ziektekosten gehad?quote:Op maandag 5 februari 2007 14:47 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ah, bedankt. Mijn bijverdiensten zijn ¤7500,- geweest in 2006. Bij beide bedrijven is loonheffingskorting toegepast geweest. Zijn er dan nog andere aftrekposten (studie?) die ik kan aangeven?
ja, maar heeft Randstad hier geen loonbelasting over ingehouden dan?quote:Op maandag 5 februari 2007 17:51 schreef Aneurism het volgende:
Ok ik ben genaaid:
Kreeg rekening of ik even 600 wil betalen ivm een naheffing van de Bdienst voor jaar 2005... Dus ikke:Als iemand namelijk minimum loon verdiende dat jaar was ik 't wel, kut Dell...
Dus ik checken, blijk ik 3000 euro's betaald gekregen te hebben van Randstad in de eerste week van Januari (denk ik)voor werkzaamheden/vakantiedagen/etc welke ik in 2004 verricht had. Door dit bedrag kom ik dus een schaaltje hoger: Hup 600 euro's dokken
Kan dit???
Dat vraag ik me inderdaad of, of het moet al in 2004 gedaan zijn en hij heeft geen aangifte gedaan.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:15 schreef Essebes het volgende:
[..]
ja, maar heeft Randstad hier geen loonbelasting over ingehouden dan?
Sorry, mijn antwoord was niet helemaal juist. De bedoeling is dat als je 2 jaar achter elkaar hebt teruggekregen je het jaar ernaar automatisch spul thuis krijgt. De praktijk leert dat dat helemaal niet het geval hoeft te zijn. Als je nu nog geen brief hebt gekregen, verwacht ik eerlijk gezegd ook niet meer dat ie komt.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]Dus ik kan nog een brief verwachten? Ik heb vorig jaar immers geld terug gekregen, maar was dit jaar niet van plan aangifte te doen.
Dit was zo'n beetje exact hoe het in het boek stond: "redelijkerwijs ervan uit mogen gaan, dat na verrekening van de voorheffingen er geen belastingschuld meer resteert". Als je dus niet door de belastingdienst bent beschreven met een "uitnodiging" en het geciteerde is op je van toepassing, hoef je geen aangifte te doen.quote:Op zondag 4 februari 2007 17:34 schreef Meeldraad het volgende:
Nou ja, de exacte formulering was iets anders, maar er zat wel een soort van subjectief element in. Zal iets geweest zijn van "redelijkerwijs mogen aannemen niet belastingschuldig te zijn" oid. Zoek ik nog op, de bron van deze 'wijsheid' heb ik nu niet voor handen.
Mooi. Dan sla ik een jaartje over.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:22 schreef Meeldraad het volgende:
[..]
Sorry, mijn antwoord was niet helemaal juist. De bedoeling is dat als je 2 jaar achter elkaar hebt teruggekregen je het jaar ernaar automatisch spul thuis krijgt. De praktijk leert dat dat helemaal niet het geval hoeft te zijn. Als je nu nog geen brief hebt gekregen, verwacht ik eerlijk gezegd ook niet meer dat ie komt.
Kan wel, als je het precies wil weten, heb ik precieze bedragen nodig. Als je liever zelf wil pielen, moet je het aangifteprogramma doorlopen. Als dat je te veel moeite is kan ik je ook een excelsheet toe sturen waar je met het invullen van 3 dingen weet hoe het gegaan is bij je werkgevers in dat jaar qua loonheffing.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:51 schreef Aneurism het volgende:
Ok ik ben genaaid:
Kreeg rekening of ik even 600 wil betalen ivm een naheffing van de Bdienst voor jaar 2005... Dus ikke:Als iemand namelijk minimum loon verdiende dat jaar was ik 't wel, kut Dell...
Dus ik checken, blijk ik 3000 euro's betaald gekregen te hebben van Randstad in de eerste week van Januari (denk ik)voor werkzaamheden/vakantiedagen/etc welke ik in 2004 verricht had. Door dit bedrag kom ik dus een schaaltje hoger: Hup 600 euro's dokken
Kan dit???
Die kan nog komenquote:Op maandag 5 februari 2007 18:43 schreef lilalush het volgende:
Ik wil mijn aangifte 2006 gaan doen maar realiseer me dat ik over 2005 helemaal geen definitieve aanslag heb gehad. Wel de voorlopige en kreeg netjes het bedrag dat ik zelf berekend had uitgekeerd. Kan de definitieve aanslag 2005 nog komen?
Ja.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:47 schreef lilalush het volgende:
[..]
Maar 2006 kan ik wel alvast gewoon indienen?
Je zult wel moetenquote:Op maandag 5 februari 2007 18:47 schreef lilalush het volgende:
[..]
Maar 2006 kan ik wel alvast gewoon indienen?
Simpel gezegd: Alleen de rente van ¤ 100.000,-- vermelden. (vanaf augustus that is voor de nieuwe hypotheek, voor augustus gewoon de betaalde rente van de 'oude' ¤ 100.000,-- vermelden)quote:Op maandag 5 februari 2007 23:05 schreef greatdane het volgende:
Vraagje:
Ik heb een nieuwe hypotheek in augustus 2006 van ¤150.000,hier heb ik mijn oude hypotheek van ¤100.000 mee ingelost,de ¤50.000 heb ik niet in het huis gestoken,dus niet aftrekbaar.
Hoe bereken je dit op je aangifte?
Ik heb dus geen 2e hypotheek.
Hoe bedoel je dit? Het gaat om een percentage van je inkomen (11,5%), standaardpremie (¤ 1.015,-- pp) , zorgtoeslag, aanvullende premies en overige ziektekosten.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:28 schreef HiZ het volgende:
Wat telt eigenlijk mee bij de bepaling of je ziektekosten boven de drempel komen?
Tja, dit is meer een vraag als: vul hier mijn belastingformulier inquote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
wat moet je allemaal vermelden als je aangifte doet?
(en voor wanneer moet je het doen?)
Dank u zeer! Dat scheelt weer 100 Euro!quote:Op maandag 5 februari 2007 08:55 schreef Meeldraad het volgende:
@ Jay
Je moet altijd het hoogste loon op je jaaropgave nemen. De loonheffing is Ingehouden Loonbelasting / premie volksverzekeringen. De bijdrage Zvw kun je opvoeren bij aftrekposten -> buitengewone uitgaven -> algemene uitgaven.
@ exode
Dat kan, brief sturen met gecorrigeerde uitdraai van programma. Kan tot vijf jaar nadat het jaar waarover het gaat is verlopen. Dus vanaf 2002.
Is dat in- of exclusief mijn provisie?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:45 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Dank u zeer! Dat scheelt weer 100 Euro!
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:51 schreef lodi1979 het volgende:
Ik ben de belastingteruggave aan het invullen. Ik heb meerdere werkgevers gehad in 2006 (3 werkgevers). Hoe doe ik dat met die arbeidskorting? Moet ik dan alle arbeidskortingen van alle 3 mijn werkgevers optellen om zo tot een totaal te komen?
Als deze 3 werkgevers opeenvolgend zijn, hoeft dit geen probleem te geven.quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:55 schreef Meeldraad het volgende:
3 werkgevers die alle drie de heffingskortingen toepassen.... spannend!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |