mijnquote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:44 schreef Corelli het volgende:
70.40 (zeventig) euro heeft de belasting afgesnoept. Dat wil ik graag terug hebben natuurlijk.
Dan kan je toch ook gewoon het aangifte programma downloaden? Op die manier heb ik ook mijn loonheffingskorting (van vakantiewerk) teruggevraagd.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:57 schreef Corelli het volgende:
kan het ook nog op de ouderwetse manier met een formulier. Het gaat bij mij om vakantiewerk. Dan heb ik toch een T-biljet nodig?
T-biljet is voor teruggaven omdat je weinig loon hebt. Bijvoorbeeld vakantiebaantje. Je kunt hier geen andere aftrekposten op invullen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:42 schreef Billy_Mack het volgende:
verschil TJ en T biljet?
Ja en ja.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:03 schreef italiaan1987 het volgende:
ben bezig met het invullen van een tj-biljet
stage vergoeding van 2006 waar ik geen loonheffing over heb betaald moet ik die ook opgeven?
dit geld ook voor 3 maanden krantenwijk (ook geen loonheffing over hoeven betalen)
ja bij me stage had ik er een vakantiebaan aan over gehouden. De laatste betaling in September had ik van 1709 bruto maar 780 netto over ofzo. Maar alles opgeven dus?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:12 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ja en ja.
Er is waarschijnlijk geen loonheffing ingehouden omdat, rekening houdend met de heffingskortingen, de loonheffing op nihil zou uitkomen. Als je verder geen inkomsten hebt waar loonheffing op is ingehouden zal het resultaat ook nihil zijn.
Je moet alles opgeven jaquote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:17 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
ja bij me stage had ik er een vakantiebaan aan over gehouden. De laatste betaling in September had ik van 1709 bruto maar 780 netto over ofzo. Maar alles opgeven dus?
Nee, daar heb je geen ontheffing voor nodig, dat mag je gewoon indienen en insturen. Het kan ook gewoon elektronisch, de Belastingdienst heeft middels deze link de zaak gewoon online staan.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:56 schreef Pascal86 het volgende:
Ik wil mijn belasting van vorig jaar (2005) terug vragen, nu hoor ik van iemand dat ik daar een ontheffing voor nodig hebt oid
Kan iemand mischien hier iets meer over vertellen, is namelijk eerste keer dat ik dat doe.
Vóór 1 juli moet je bericht hebben gekregen. En ik moet zeggen, dat lukt aardig in mijn geval. Meestal ergens eind mei krijg ik het verlossende bericht. Als je te laat bent... tsja, dan kan het ff duren.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 20:25 schreef teigan het volgende:
hoeland duurt het eigenlijk voordat je bericht hebt over hoeveel je terugkrijgt en het teruggestort wordt?
Ervanuitgaande dat je het gewoon ruim voor 1 april hebt ingestuurt....
Let wel op: dit is dan nog maar een voorlopige aanslag op basis van hetgeen jij hebt aangegeven! Daarna gaat de fiscus de aangifte nog inhoudelijk controleren en kunnen ze nog vragen gaan stellen of correcties doorvoeren. De definitieve aanslag kan nog wel een jaar op zich laten wachten.quote:Op zondag 18 februari 2007 00:57 schreef woooohaa het volgende:
[..]
Vóór 1 juli moet je bericht hebben gekregen. En ik moet zeggen, dat lukt aardig in mijn geval. Meestal ergens eind mei krijg ik het verlossende bericht. Als je te laat bent... tsja, dan kan het ff duren.
Ja, onder de 'e.d.' vallen ook de uitkeringen waaronder de WW.quote:Op zondag 18 februari 2007 09:12 schreef Bubble8 het volgende:
Even een kort vraagje ...
Een deel van 2006 heb ik in de ww gezeten, als ik nu mijn aangifte wil invullen kan ik dat doen onder het deel waar je normaal je werk invult bij het kopje loon uit vroeger dienstbetrekking (toch? bij het vraagteken staat namelijk dat daar ook ww onder valt). Alleen moet je daar 2 kolommen invullen "loonheffing" en "Pensioen e.d.".
Is het de bedoeling dat ik bij "Pensioen e.d." mijn fiscaalloon invul? Lijkt me namelijk handig dat ik dat ook ergens invul, maar tegelijkertijd twijfel ik weer omdat die kolom zo anders heet.
Dat er dus 0.6% van die 140.000 bij je inkomen wordt opgeteld en daar betaal je netjes belasting over.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:47 schreef Gompy58 het volgende:
mmm, das balen. Woz voor de BD voor deze aangofte is dus nog 140k.die conclussie had ik nog niet getrokken.
Maar hoe zit het dan met die woz (140k) in mijn geval dus en het eigen woning forfait ????
Tenzij de betaalde hypotheekrente weer lager is dan het eigenwoningforfait, dan komt de "aftrek in verband met geringe schuld eigen woning" in beeldquote:Op zondag 18 februari 2007 23:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat er dus 0.6% van die 140.000 bij je inkomen wordt opgeteld en daar betaal je netjes belasting over.
Dan zou ik als de wiedeweerga die kleine hypotheek, die er dan nog is, aflossen.quote:Op maandag 19 februari 2007 00:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Tenzij de betaalde hypotheekrente weer lager is dan het eigenwoningforfait, dan komt de "aftrek in verband met geringe schuld eigen woning" in beeld![]()
Nee, je basispremie staat al aangegeven. Dat is een standaardbedrag. Je aanvullende premie, die kun je wel opgeven.quote:Op maandag 19 februari 2007 12:24 schreef Sannelie het volgende:
Ik heb nog even een vraagje..
Je moet ook je verzekeringsuitgaven opgeven. Is dit dan het bedrag zonder de aanvullende verzekering? Dus het bedrag van de basisverzekering?
De rente over die 14.000,-- euro is niet aftrekbaar.quote:Op maandag 19 februari 2007 15:53 schreef sjetterboks het volgende:
Vraagje over de eigenwoningreserve. Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht met in de hypotheek een apart leningdeel van 14.000 euro waaruit de rente tijdens bouw wordt betaald. Op het moment van afsluiten van de hypoheek gingen we er van uit dat het huidge appartement van m'n vriend geen overwaarde zou hebben, maar nu blijkt dat we na aftrek van de verkoopkosten toch nog een eigenwoningreserve van 8.000 euro overhouden. Maar nu is dus de vraag wat te doen met die 8.000 euro. Ik zat zelf te denken om daar een deel van die 14.000 euro mee af te lossen. Maar klopt mijn redenatie dan dat het niet aftrekbare gedeelte afneemt met 8.000 euro en dat het dan nog 6.000 euro is? Of blijft het niet aftrekbare gedeelte dan toch 14.000 euro (6.000 + 8.000 EWR)?
Daar waar je je "verzekeringsuitgaven" invult.quote:Op maandag 19 februari 2007 14:57 schreef Sannelie het volgende:
waar staat dat dan aangegeven? (miss. heel domme vraag maarja straks licht ik de belasting op..)
Ook als ik specifiek op dat aparte leningdeel aflos? Misschien te simpel gedacht, maar ik denk dan: ¤ 14.000 - ¤ 8.000 = ¤ 6.000.quote:Op maandag 19 februari 2007 15:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De rente over die 14.000,-- euro is niet aftrekbaar.
Als je nu je 8.000,-- overwaarde daarvoor gebruikt, heb je nog eens 8.000,-- minder eigenwoningschuld. Oftewel: dan is 22.000,-- euro van je hypotheek niet aftrekbaar.
Het is niet zo dat je de basispremie op kan geven. Voor die basispremie heeft de BD gekozen voor een vaste jaarpremie. Alleen de aanvullende premies kun je daadwerkelijk opgeven.quote:Op maandag 19 februari 2007 16:08 schreef trance40 het volgende:
Wat zijn de aftrek posten waar iemand die nog niet samen woonde in 2006 recht op heeft.
Ik weet inmiddels dat je bij de basis ziekten kosten verzekering de maandelijks premie als aftrek post kan opgeven. Zijn er niet ergens lijsten te vinden wat je wel en niet als aftrek post mag opgeven?
quote:Op maandag 19 februari 2007 16:07 schreef sjetterboks het volgende:
[..]
Ook als ik specifiek op dat aparte leningdeel aflos? Misschien te simpel gedacht, maar ik denk dan: ¤ 14.000 - ¤ 8.000 = ¤ 6.000.
Wat zou je dan het beste met dat geld kunnen doen? Volgens belastingdienst.nl
De eigenwoningreserve neemt af door:
aankoop van een andere eigen woning;
aflossingen op de geldlening (niet de aflossingen op een overbruggingskrediet en niet de aflossing bij verkoop);
kosten voor verbouwing, onderhoud en/of afkoop van de rechten van erfpacht, opstal of beklemming als het totaalbedrag in 2006 hoger is dan ¤ 5.000 (voor fiscale partners ¤ 10.000).
Na oplevering laten wij zelf de badkamer plaatsen, zouden we dan van dat geld het sanitair of de installatie kunnen betalen?
Klopt. De hypotheekrente die je bespaart weegt meestal niet op tegen het belastingvoordeel, maar als er ook nogboeterente betaald moet worden kan het voordeliger zijn.quote:Op maandag 19 februari 2007 16:18 schreef sjetterboks het volgende:
Oke, dus afhankelijk van hoeveel het verschil zal zijn tussen wel of niet aflossen op de hypotheek (rekening houdend met boete, rente e.d.) kan het verstandiger zijn om de ¤ 8.000 te investeren in je woning?
Wat snap je concreet niet? Genoeg mensen hier die jekunnen en willen helpen, maar alleen roepen dat je "het"niet snapt gaat geen zinnig antwoord opleveren. Gewoon beginnen met invullen, als je ergens op vastloopt horen we het wel. Succes!quote:Op maandag 19 februari 2007 16:17 schreef MM-Luna het volgende:
Hmm ik snap er werkelijk waar niks van, is het mogelijk om de boel met een belastingvent/vrouw door te nemen?
Ja maar dat werkt dus niet, al vaker gedaan hehe.quote:Op maandag 19 februari 2007 16:23 schreef DonJames het volgende:
Wat snap je concreet niet? Genoeg mensen hier die jekunnen en willen helpen, maar alleen roepen dat je "het"niet snapt gaat geen zinnig antwoord opleveren. Gewoon beginnen met invullen, als je ergens op vastloopt horen we het wel. Succes!![]()
Tja, dan zul je je óf moeten verdiepen erin (want eerlijk gezegd is het echt niet ingewikkeld) óf wat geld moeten uitgeven.quote:Op maandag 19 februari 2007 16:27 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Ja maar dat werkt dus niet, al vaker gedaan hehe.
Ik vraag me dus af of er geen belastinglui zijn die je kunnen helpen bij het invullen, die je het kunnen leren.. dus zeg maar gewoon langs gaan en nakijken?
Aanvulling: maakt het nog uit dat het appartement alleen op naam van mijn vriend stond (ik heb daar ook nooit bij in gewoond) en dat de nieuwe woning door ons samen aangekocht is waarbij wij in 2007 nog geen fiscale partners zijn en beide 50% eigenaar van de nieuwe woning?quote:Op maandag 19 februari 2007 16:18 schreef sjetterboks het volgende:
Oke, dus afhankelijk van hoeveel het verschil zal zijn tussen wel of niet aflossen op de hypotheek (rekening houdend met boete, rente e.d.) kan het verstandiger zijn om de ¤ 8.000 te investeren in je woning?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |