Bij de BDO was Klaasen geplaatst als qualifier in 2006 dus daar kan dat wel ?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja inderdaad, maar zo een Pro Tour-event is GEEN TVtoernooi hoor!
De weekenden van de PDC zijn als volgt (althans vorig seizoen):
Vrijdag: kwalificatietoernooi Pro Tour. De profs doen hier niet aan mee, althans diegene die zich geplaatst hebben niet.
Zaterdag: Open toernooi. Iedereen kan hieraan meedoen.
Zondag: Pro Tour-event. De beste 16 uit kwali toernooi en de geplaatste spelers.
quote:The Professional Darts Corporation, the Premiership of Darts, will stage the ground-breaking 250,000 Grand Slam of Darts tournament from 17-25 November 2007, with a massive 60,000 prize to the winner.The tournament will involve finalists from major tournaments over a two-year period from both the Professional Darts Corporation and BDO/WDF circuit.Played with a 32-man international field at the Wolverhampton Civic, the list of competitors will be headed by current Ladbrokes.com World Darts Champion Raymond van Barneveld. He will be joined by 13-time World Champion Phil Taylor, with the losing semi-finalists from the PDC World Championship and Lakeside Championship also being invited. Lakeside winner Martin Adams and 2006 champion Jelle Klaasen will also receive invitations, alongside current World Masters champion Michael van Gerwen - who hit a nine-darter in last week's Masters of Darts - and reigning Las Vegas Desert Classic title holder John Part. The inclusion of finalists from the major tournaments will also see James Wade, Terry Jenkins, Barrie Bates, Roland Scholten, Colin Lloyd and Phil Nixon qualify. The seven major tournaments staged during 2007 will provide further competitors, with a selection of national champions from around the world to join those players who have already qualified. The Wolverhampton Civic has hosted the Holsten Premier League in both 2006 and 2007 in front of packed crowds which have sold out in record time at the venue. "This tournament will be a chance for the champions of this sport to do battle in a high-profile event," said PDC Chairman Barry Hearn "For the first time in the modern era of darts, champions from both sides of darts' divide will meet on the oche to discover the greatest of them all. "We are also offering the successful stars of the BDO the chance to compete for a superb prize fund and the chance to become the Grand Slam of Darts champion "The British sporting public rarely get a chance to see so many top class players battling it out in any sport, and this will be an event not to miss "The public of the Midlands love their darts and I'm sure they will fill the Wolves Civic once again to see these stars in action on worldwide television. Domestic television negotiations are continuing to ensure that the widest possible audience can see the modern legends of darts slugging it out."
Trainen Tackle! Trainen!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:01 schreef Tackleberry het volgende:
Ik heb het darten ook maar opgepakt na meer dan anderhalf jaar geen dart te hebben aangeraakt... Kijken of we weer van niets naar 'af en toe raak' kunnen komen...
Beter rekenen he! Met een ander getal dan 20 kun je wel een finish overhouden terwijl dat met 20 bv niet het geval is.quote:Op zondag 11 maart 2007 00:28 schreef the_legend_killer het volgende:
Normaal begin ik altijd op de triple 20 bij hoge finishes.
Bron: nu.nlquote:De tien darters die in februari deelnamen aan het Masters of Darts-toernooi in Hengelo, stappen naar de rechter. Organisator P&H Events heeft nog steeds het prijzengeld, een totaalbedrag van 150.000 euro, niet uitbetaald.
Advocaat Jos Stevens, die de darters vertegenwoordigt, hoopt dat de rechter een faillissement zal uitspreken. "De organisatie heeft niet gereageerd op de twee brieven die ik inmiddels heb verstuurd. Ik verwacht in april nog een faillissement voor P&H Events uit te kunnen lokken", zei Stevens vrijdag.
Liquide middelen
Het is de vraag of de darters dan alsnog geld krijgen. "De curator moet bekijken of er nog liquide middelen over zijn." Daarom wil Stevens ook een bodemzaak tegen P&H Events beginnen om de personen achter de vennootschap persoonlijk aansprakelijk te kunnen stellen. Alleen is dat een vrij langdurige zaak.
Hoofdsponsor Keukenconcurrent heeft in ieder geval aan zijn financiėle verplichtingen voldaan, aldus Stevens. De raadsman denkt dat P&H Events te maken kreeg met teleurstellende bezoekersaantallen. "Maar ja, dat risico kan je niet bij de spelers neerleggen. Een van hen heeft nu zelfs extra geld moeten lenen om zijn hypotheek te kunnen betalen."
Taylor
Behalve winnaar Raymond van Barneveld, Michael van Gerwen, Jelle Klaasen, Roland Scholten en Vincent van der Voort, deden ook de Engelse darters Phil Taylor, Wayne Mardle, Colin Lloyd, Mervyn King en Peter Manley mee aan het toernooi. Hen was een startpremie van 10.000 euro beloofd.
Ik vrees dat de BDO wel een punt heeft... Maar ja, ze dachten ook Klaassen, King en anderen te kunnen pakken na hun overstap naar de BDO....quote:BDO sleept SBS6 en organisatie IDL voor de rechter
Darts - De British Darts Organisation heeft stappen ondernomen tegen de plannen rond de International Darts League en de World Darts Trophy. Op beide toernooien zijn komend jaar meer PDC-darters aanwezig dan BDO-darters en dit niet volgens de afspraak die is gemaakt. De BDO klaagt dan ook televisiezender SBS6 en organisator Maximum Score BV aan. Ze beroepen zich op een ondertekende verklaring van 14 augustus 2006.
Hierin hebben Maximum Score en SBS ondertekend dat er in de edities van 2007 minimaal achtentwintig BDO/WDF darters uitgenodigd zullen worden. Uiteindelijk zijn dit er maar twaalf. De overige twintig darters komen van de concurrerende PDC. Zonder overleg tussen de BDO en de organisatoren zijn deze wijzigingen gebeurd, zo laat het persbericht weten.
BDO-directeur Olly Croft: "De BDO heeft hierdoor geen andere keuze dan actie te ondernemen, in het belang van de organisatie, de spelers en de dartssport. We hebben als bond de verantwoordelijkheid richting onze spelers om dit soort afspraken na te laten komen. Niet enkel volgens de wet, maar ook richting de eerlijkheid van de sport. We kunnen het niet zomaar laten gebeuren dat zestien spelers van de BDO/WDF zomaar worden gepasseerd, terwijl ze zich volgens de regels hadden geplaatst voor de IDL."
quote:IDL naar 56 deelnemers, alle partijen tevreden
Donderdag 12 april 21:31 - Alex van Vogelpoel
Darts - De organisatie van de International Darts League heeft het toernooi van 32 naar 56 deelnemers uitgebreid. De afgelopen weken was het erg onrustig door de nieuwe opzet van het toernooi in Nijmegen. De BDO dreigde zelfs met een rechtzaak, omdat het schriftelijk op papier zou hebben dat er minimaal 28 BDO/WDF-darters mee zouden mogen doen. Het waren er nog maar twaalf tegenover twintig darters van de PDC. Door de uitbreiding van het toernooi zijn alle problemen voorlopig opgelost.
De top twaalf van zowel de PDC als de BDO plaatst zich automatisch voor het hoofdtoernooi. De overige 32 deelnemers worden verdeeld over acht groepen van vier darters. De winnaar van iedere groep plaatst zich voor het hoofdtoernooi. Deze voorronde zal op vrijdag 4 mei plaatsvinden, zo maakte de toernooiorganisatie vanavond op de website bekend. De officiėle deelnemerslijst zal morgen (vrijdag) bekend worden gemaakt.
Vanuit de BDO/WDF zullen de nummers dertien tot en met achtentwintig mee mogen doen aan de voorronde. Ron Meulenkamp heeft tegenover Sporttribune bevestigd bericht te hebben ontvangen van de organisatie dat hij mag deelnemen. Logischerwijs zal dit ook gelden voor Mario Robbe en Albertino Essers. Dat geldt ook voor de nummers dertien tot en met zestien van de PDC Order of Merit. Dit zijn Ronnie Baxter, Andy Jenkins, Barrie Bates en Keving Painter. Daar komen acht kwalificatiespelers bij, die zich plaatsen via een speciaal georganiseerd toernooi in Birmingham. Het Keukenconcurrentteam zullen de enige vier spelers die minder blij zijn met de wijzigingen. Michael van Gerwen, Jelle Klaasen, Vincent van der Voort en Mervyn King moeten de voorronde spelen, omdat ze mee doen via een wildcard.
De 24 darters die automatisch geplaatst zijn voor het hoofdtoernooi
BDO: Gary Anderson, Martin Adams, Tony Eccles, Darryl Fitton, Simon Whitlock, Co Stompé, Martin Atkins, Niels de Ruiter, Mark Webster, John Walton, Tony O'Shea en Ted Hankey
PDC: Phil Taylor, Raymond van Barneveld, Colin Lloyd, Peter Manley, Dennis Priestley, Terry Jenkins, Adrian Lewis, Roland Scholten, Wayne Mardle, Andy Hamilton, James Wade en John Part.
Idd, de reactiequote:Op zondag 10 juni 2007 01:20 schreef calvobbes het volgende:
Phil Taylor kijkt er zelf ook niet meer van op dat het gebeurd....
Andere speler en publiek gaan helemaal uit hun dak, maar hij reageert alsof die gewoon weer een leg heeft gewonnen
Hoeveel gram heb jij ze?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:09 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik heb vandaag nieuwe pijlen gehaald.
Ik had eerst Eric Bristows 22 gram hele ouwe !
Zeker 20 jaar oud.
Ik die van Merv King gehaald alleen dan niet in het goud kleurig maar gewoon kleurig en ook met 3 groeven.
Paar maal lekker 140 gegooid laatste pijl telkens gemist.
Dikke bull raak ik lekker met die en 114 uitgegooid ( triple 20,20 dubbel 17, beetje raar maar zo heb ik hem al eerder geklaard in de competitie ) dus lekkere pijlen![]()
Osborne pakte dat beter op dan Van Gerwen, want die gooide meteen erna 170 uit.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:29 schreef calvobbes het volgende:
was trouwens wel irritant voor o.a. Van Gerwen en zijn tegenstander. Stonden op een andere baan te gooien en dan gaat het publiek compleet uit zijn dak terwijl je niet (meteen) weet waarvoor.
Van Gerwen verloor die partij trouwens ook...
[afbeelding]
Wat is het speltype?quote:Op zondag 10 juni 2007 14:41 schreef nightfall het volgende:
van de voort achter tegen jenkins met 5-0 ,. en nu staat het 5-5 ,. van der voort speelt een goed tournooi daar![]()
Is al enige tijd bekend overigens, en de kans zat er ook dik in.quote:Op zondag 10 juni 2007 14:54 schreef nightfall het volgende:
eccles ook naar de pdc lees ik net..
tja,. vorm van de dag he,. en dat uk open ligt VB schijnbaar nogal, want vorig jaar gooide di ook een supertournooi daar..quote:Op zondag 10 juni 2007 16:24 schreef calvobbes het volgende:
Gister een 9 darter, vandaag van het podium geveegd
Zie ook Manley afgelopen februari tijdens MoD. Hele week staat die super te gooien, finale raakt die niks.quote:Op zondag 10 juni 2007 16:26 schreef nightfall het volgende:
tja,. vorm van de dag he,. en dat uk open ligt VB schijnbaar nogal, want vorig jaar gooide di ook een supertournooi daar..
www.planetdarts.tv. Staat alle info.quote:Op zondag 10 juni 2007 16:30 schreef sanger het volgende:
tegen wie moe(s)t vd Voort?
het regent 9 darters de laatste tijdquote:Op zondag 10 juni 2007 10:19 schreef Piet_Veerman het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=fmbz2y0QiLc
Taylor was niet blij om naar podium 2 gedegradeerd te worden en reageerde met een 9-darter.![]()
Vanavond trouwens de kwartfinale Taylor - Barney, net als vorig jaar.
Ook van der Voort doet het heel goed en speelt zijn kwartfinale tegen Terry Jenkins.
en nu 9-10 voorquote:Op zondag 10 juni 2007 17:10 schreef sanger het volgende:
vd Voort nu 5-2 achter
nee,. ik ook niet,. begin ook te twijfelen nu,. maar als ik die livescore moet geloven was het er wel 1,. maar die heeft zo wel vaker 2 beurten overgeslagen,. dus het kan er net zo goed geen zijn..quote:Op zondag 10 juni 2007 18:36 schreef sanger het volgende:
ik kan niets vinden over een 9-darter door Barney
Bron: nu.nlquote:Raymond van Barneveld heeft met succes zijn titel op de UK Open verdedigd. De Hagenees versloeg in de finale landgenoot Vincent van der Voort: 16-8.
ANP
De finale was een herhaling van vorig jaar. Destijds was Barney ook te sterk voor de andere Nederlandse routinier in de PDC.
Oorveeg
Van Barneveld deelde op weg naar de finale een oorveeg uit naar zijn grootste concurrent Phil Taylor. De Nederlander versloeg de Brit in de kwartfinale met klinkende cijfers: 11-4. In de halve finale zette hij met dezelfde cijfers Colin Lloyd opzij.
Van der Voort moest een veel grotere inspanning leveren om de finale van de UK Open, dat ook wel de 'FA Cup of Darts' wordt genoemd, te halen. Zowel bij de laatste acht als bij de laatste vier had de Nederlander de volle 21 legs nodig.
Topvorm
In de finale kwam Van der Voort er echter niet aan te pas. Van Barneveld was in absolute topvorm en stond bij de tweede pauze al met 8-2 voor.
Het enige moment van verzwakking aan de kant van de regerende wereldkampioen in de PDC was in leg 23. Barney kreeg vijf pijlen om de wedstrijd uit te gooien maar wist er geen één te benutten.
In de daaropvolgende leg besliste de Hagenees de wedstrijd echter alsnog. Van Barneveld is de eerste darter ooit die met succes zijn titel verdedigde op de UK Open. Hij mag dertigduizend Engelse ponden aan prijzengeld mee naar huis nemen.
Apart dat nog nooit iemand 2 jaar achter elkaar wonquote:Van Barneveld is de eerste darter ooit die met succes zijn titel verdedigde op de UK Open.
idd wel vreemd. Je zou toch verwachten dat Taylor dat wel een keer gedaan zou hebben.quote:Op zondag 10 juni 2007 22:30 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Apart dat nog nooit iemand 2 jaar achter elkaar won
Dat wist ik niet.
Zijn de laatste stuiptrekkingen van de BDO nu echt begonnenquote:Dutch Darts Premier League volledig afgelast
BLADEL - De Dutch Darts Premier League (DDPL) is volledig afgelast. Na het wegvallen van de voorronden in Assen (19 mei), Terneuzen (26 mei) en Uitgeest (9juni), heeft de organisatie maandag besloten ook het finale weekeinde op 23 en 24 juni in Gemert te schrappen.
Er is onvoldoende publieke belangstelling voor de nieuwe competitie, die de tegenhanger had moeten worden van de succesvolle PDC in Engeland.
Aan de DDPL zouden acht van de beste spelers van de World Darts Federation (WDF) deelnemen, onder wie Martin Adams, Gary Anderson, de Nederlanders Co Stompé en Niels de Ruiter. De promotie heeft niet gewerkt. Er was onvoldoende interesse voor de toegangskaarten van 20 euro.
Aan de DDPL zouden acht van de beste spelers van de World Darts Federation (WDF) deelnemen, onder wie Martin Adams, Gary Anderson, de Nederlanders Co Stompé en Niels de Ruiter. De promotie heeft niet gewerkt. Er was onvoldoende interesse voor de toegangskaarten van 20 euro.
http://www.nu.nl/news/111(...)lledig_afgelast.html
Idd, die toernooien zien er echt niet uit op tv. Zo'n klinische grote zaal, zonder sfeer. En dan van die lege blauwe stoeltjes op de achtergrond.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:56 schreef calvobbes het volgende:
Mwoah. Eerder laatste stuiptrekkingen van Ad Schoofs denk ik. Als ik zie hoe leeg de zalen zitten bij de IDL en WDT zou je er wel vanuit kunnen gaan dat je geen volle zalen trekt als je Barney of Phil Taylor niet op het podium staan.
Sowieso zou het geen kwaad kunnen als "ze" eens gaan kijken of ze niet in kleinere zalen kunnen spelen om het wat gezelliger te maken...
spankie voor painter, barney weer een bekertje rijker straksquote:Op donderdag 5 juli 2007 22:39 schreef Piet_Veerman het volgende:
Barney gaat voor de 6-0.
6-1 tegen Painter. Geef die bekert maar aan Barney.
ja ,. hij zit op een respectabele 7%quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:55 schreef Piet_Veerman het volgende:
Dubbels liepen daarentegen wel lekker bij Mardle. 1 uit 241.![]()
tja,. sky sports hequote:Op zondag 8 juli 2007 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
wordt zeker nergens uitgezonden?
6 legs en nog steeds op 100% uitgooi,. ongehoordquote:Op zondag 8 juli 2007 20:33 schreef Piet_Veerman het volgende:
Met een finish op de bull de break ingaan.![]()
Wow, lekkere cijfers. Ik schakel net pas in eigenlijk en het eerste wat ik zag was Part die op zn gemakkie 130 uitgooide. Die staat volgens mij ook aardig te spelen.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:34 schreef nightfall het volgende:
[..]
6 legs en nog steeds op 100% uitgooi,. ongehoord,. aantal 140-ers ook
Yep, herhaling van de finale vorig jaar. Tijd voor revanche.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:36 schreef Swetsenegger het volgende:
part - barney dus?
Neuh. Weet niet meer wat het was, maar geen hoge finish in ieder geval.quote:Op zondag 8 juli 2007 21:58 schreef nightfall het volgende:
6-3,. gooide die nou 170 uit?
PHIL TAYLOR 16-1 ROLAND SCHOLTENquote:WORLD CHAMPION Raymond van Barneveld was dumped out of the 2007 Stan James World Matchplay by Adrian Lewis in the shock of the tournament in Blackpool.
Lewis, 22, produced the display of his career to end van Barneveld's bid for a third successive major TV title and progress to the semi-finals.
He will meet another young sensation, 2006 finalist James Wade, on Friday in the last four.
Raymond van Barneveld - Stan James World MatchplayVan Barneveld was even forced to turn to a pair of earplugs in a bid to drown out the cheering for Lewis from the Winter Gardens crowd, but Lewis won five of the final seven legs to take victory.
"It's very disappointing for me but it was a fantastic game of darts," said van Barneveld.
"Adrian beat me on Saturday in the Bobby Bourn Memorial so I knew he was playing some fantastic darts and his cover shots were superb, but I struggled to hit 180s tonight.
"I've been training with the earplugs so I tried it for a while because the noise can affect your focus, but it wasn't working for me and after three or four legs I took them out."
The sensational contest saw the pair trade blows throughout as the pair battled for supremacy, with the first eight legs going with the throw before Lewis took out a superb 129 to break and move 5-4 up.
Raymond van Barneveld - Stan James World MatchplayVan Barneveld responded like a champion, winning the next four legs to push himself three legs clear at 8-5.
Lewis then battled back to take five of the next six legs and move 10-9 up, only to waste six darts for a two-leg cushion as the Dutchman levelled.
He then inserted earplugs in a bid to escape the cauldron of support for Lewis - taking a 12-11 lead before three in a row for the Englishman edged him back in front and leg to van Barneveld removing the noise reducers.
Maximums in back-to-back legs showed that his new policy worked, as he pulled back to 14-all, but a missed double 16 allowed Lewis in to break his throw, before he suffered more double trouble in the next before Lewis took out double top for the win.
"By far, that's the best win of my career," said Lewis. "Barney was on for a Grand Slam of Sky ranking events and he has been untouchable for the past few months - even Phil Taylor hasn't been beating him.
"They are the two best players in the world, so if one of us outsiders is going to win the tournament then we have to beat both of them.
"It was a tough game. We both missed a lot of doubles but I had a lot of shots first and that frustrated me - maybe I could have won it 16-11.
"Barney kept plodding on and I thought it was going to go to a tie-break, but then he missed a double in the last leg and I had my chance.
"He's actually taught me he breathing techniques and I'd been trying it during the game, but the only time I didn't do that and went straight for the double I hit it!
"The game took a lot out of me, so I'll have an early night and be ready for the semi-final.
"James is a good friend but I'll treat him the same way I did Andy Hamilton in round two. You can't be friends on the board and I'll go up there to give it my all."
Bron:PDCquote:PHIL TAYLOR produced one of his most comprehensive displays on the Winter Gardens stage to see off Roland Scholten 16-1 in the Stan James World Matchplay quarter-final.
The eight-time Blackpool champion was in a dominant and clinical mood to end Dutch hopes in the tournament - after fellow Stoke star Adrian Lewis' earlier win over Raymond van Barneveld.
Scholten was never in the hunt in a disappointing performance, with Taylor marching into an 8-0 lead before the former UK Open champion got off the mark.
Taylor included a 127 finish in winning the next eight legs without reply to set up a semi-final with in-form Terry Jenkins.
Taylor was clinical on double top to win the first two legs, and then punished misses from Scholten in the next two to double his lead.
A 66 finish was followed by three more legs as Taylor took an incredible 8-0 lead and effectively end the game as a contest only half-way to his target.
Scholten landed double eight to get his first leg, and opening the next with a 180 suggested that he could mount a comeback.
Phil Taylor - Stan James World MatchplayThose hopes were quickly dashed as Taylor rallied to go 9-1 up, then took out double top before a party-piece 127 finish on the bullseye took him further ahead.
He clinically landed the final five legs at ease to wrap up his most comprehensive quarter-final victory in the 14-year history of the tournament.
"I've never known Roland play like that in all the years he's been around," admitted Taylor. "I knew I had to be consistent and maybe the first two legs hurt him.
"It's a lonely place when it's like that and he was trying everything - he didn't hide and kept trying.
"It was a weird game but I'm just happy to be there in the semi-finals. Terry has played really well all this year and it will be a tough test for me.
"He's a grinder and he's worked very hard to get where he is."
Scholten admitted: "I don't know what happened - if I knew what went wrong I could have changed it but I tried everything.
"I tried to be angry, relaxed, I stepped from the left to the right of the oche and I couldn't get close to the 60.
"It was a bad day at the office, the worst game of my life. I've had close games with him and been in front of Phil before but I didn't show up.
"I'll put it behind me. It's happened now, I'll have a holiday now, forget about it and come back in September better for it."
Dat zou best kunnen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:24 schreef weggetje het volgende:
Hey mensen hoe duur zijn de wk darts kaartjes? hier: http://www.reistrips.nl/aanbieding.html staat 8 euro voor een dagkaart? klopt dat?
Nee toch? Ik hoop echt dat mijn held Dick van Dijk zijn titel prolongeert.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 08:45 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen.
Let wel op dat dit niet de Lakeside of het WK van de PDC is, en dus veel minder hoog aangeschreven.
Het grote voordeel van dit toernooi is dat we nu waarschijnlijk wel af zijn van Dick van Dijk als wereldkamioen.
Met z'n Hans Anders reclame-brilquote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:23 schreef L_auteur het volgende:
[..]
Nee toch? Ik hoop echt dat mijn held Dick van Dijk zijn titel prolongeert.
Altijd leuk om 'm weer te zien in de SBS6 studio (als analist uiteraard, kwalificeren doet ie nooit), en hij steevast wordt aangekondigd als 'De Wereldkampioen'.
Dick van Dijk for Champ![]()
Klopt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:17 schreef qwerty1973 het volgende:
Volgens mij doet ie niet eens mee
[darts] World Darts Trophy 2007quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:55 schreef Urquhart het volgende:
Wanneer komt er weer zo tv-toernooi dat een week duurt?
Gewoon op het tweede kanaal.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:48 schreef TinusMen het volgende:
Waarom zend sport1 op kanaal 1 nou weer baskutbal al :S
Is darts nog ergens anders te zien??
Bron: nu.nlquote:ROSMALEN - Martin Fitzmaurice, de opperspreekstalmeester van het darts, heeft woensdag de 42 landen voorgesteld die meedoen aan de WK, die donderdag in Rosmalen beginnen met de teamwedstrijd.
Nooit eerder was de belangstelling voor een mondiaal titeltoernooi (ploegen, koppels, singles) zo groot. Het had nog meer kunnen zijn, maar Pakistan meldde zich op het laatste moment af. Iran, Trinidad & Tobago en Turkije debuteren in de WDF World Cup.
Nederland wordt bij de mannen vertegenwoordigd door Co Stompé, Niels de Ruiter, Joey ten Berge en en Mario Robben. De darters van de andere bond PDC, onder wie Raymond van Barneveld, Michael van Gerwen en Jelle Klaasen, konden niet worden geselecteerd.
Bij de vrouwen wordt veel verwacht van Francis Hoenselaar en Carla Molema.
Eigenlijk schandalig dat zo'n Stompe niet de laatste leg durft te gooien maar zo'n jonge jongen de verantwoordelijkheid geeftquote:Op zondag 14 oktober 2007 17:00 schreef WEST het volgende:
shit 9-8 verloren van Engeland. Engeland Wereldkampioen![]()
Wel erg kort de bocht, maar je mening over Stompe komt goed tot uiting.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eigenlijk schandalig dat zo'n Stompe niet de laatste leg durft te gooien maar zo'n jonge jongen de verantwoordelijkheid geeft
Mooi om te zien dat de Engelsen hem troostten en toen pas Stompe aan kwam kakken....
hij zei gelijk al dat hij hem wou gooien, dit is gewoon net als met voetbal een beslissende penalty nemen. Dat doen er ook niet veel.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eigenlijk schandalig dat zo'n Stompe niet de laatste leg durft te gooien maar zo'n jonge jongen de verantwoordelijkheid geeft
Mooi om te zien dat de Engelsen hem troostten en toen pas Stompe aan kwam kakken....
ja ik vind het maar een slappe zakquote:Op zondag 14 oktober 2007 17:09 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Wel erg kort de bocht, maar je mening over Stompe komt goed tot uiting.
Was me nog nooit eerder opgevallenquote:Op zondag 14 oktober 2007 17:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
ja ik vind het maar een slappe zak
Sorry Bruce, no hard feelings verderquote:Op zondag 14 oktober 2007 17:25 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Was me nog nooit eerder opgevallen![]()
Ik ben ook geen fan van Stompe.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Sorry Bruce, no hard feelings verder![]()
2 9-darters op 1 avond.quote:'Barney' gooit nine-darter
Uitgegeven: 1 december 2007 22:41
HALLE - Raymond van Barneveld heeft zaterdag in zijn openingspartij van het German Darts Championship in Halle een nine-darter gegooid.
De Hagenaar besloot de gedenkwaardige leg tegen de Duitser Detlef Bietz na twee keer 180 met triple 20, triple 19, dubbel 12. Hij won uiteindelijk met 3-0. De Londenaar Jason Clark gooide ook een 'potje 501' met negen pijlen uit.
Van Barneveld gaf zijn voortvarende start ook een goed vervolg. Hij bereikte door een overtuigende 3-0-zege op Colin Osborne de kwartfinales. Daarin is stadgenoot Roland Scholten (3-1 tegen John Part) zondag de tegenstander.
Klaasen
Jelle Klaasen haalde de laatste acht net niet. Hij verloor in de vijfde ronde van de jonge Engelsman Kevin McDine, die hem vorige week ook al dwarszat: 1-3. De andere Nederlandse darters van de profbond PDC werden eerder uitgeschakeld, Michael van Gerwen zelfs al in de eerste ronde door de verrassend sterke Duitser Mensur Suljovic.
Dat doet hij netjes.quote:Op zondag 2 december 2007 01:56 schreef wormwood het volgende:
[..]
2 9-darters op 1 avond.
Dat is wel heel bijzonder.
Iedere dag is een anderequote:Op woensdag 5 december 2007 08:26 schreef wormwood het volgende:
Als je al in de tweede ronde van het Almere open verliest. geef ik van Gerwen weinig kans...
quote:In oktober 2008 zal er voor het eerst een groot PDC-toernooi in Nederland plaatsvinden. Bij de uitreiking van de PDC Awards werd gisteren aangekondigd dat het nieuwe European Open in Nederland neer zal strijken. Naast dat toernooi komt er nog een tv-toernooi. De Players Championships Finals zal een eindtoernooi worden voor de Players Championship-cyclus. De beste 32 over alle Players Championships mogen aantreden in het tv-toernooi, dat in januari 2009 voor het eerst gehouden zal worden.
Komende zomer zal de PDC ook voor het eerst Aziė aandoen met een groot toernooi. Dat toernooi krijgt de naam 'Asian Masters'. De locaties en exacte data van de nieuwe toernooien zijn nog niet bekend. Het totale prijzengeld op de PDC Tour zal komend jaar vier miljoen pond bedragen.
"De wereldwijde expansie van het professionele darts gaat door in de Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Australiė en Duitsland. Ook doen we dit jaar Canada en Aziė aan", zegt voorzitter Hearn op de officiėle PDC website. "Het prijzengeld zal de komende jaren groeien tot de tien miljoen pond per jaar."
Hearn vervolgt: "Er bestaat geen twijfel. Er is maar één plaats voor spelers met ambitie en talent om professioneel darts te spelen. Dat is bij de PDC."
Eind vorig jaar liet de PDC weten haar handen af te trekken van de twee grote Nederlandse toernooien. De afgelopen twee jaar maakten de PDC-spelers deel uit van de World Darts Trophy en International Darts League. Met het European Open gaat de Professional Darts Corporation voor het eerst zelfstandig door in Nederland.
Wel grappig. Whitlock is ooit begonnen bij de PDC en toen overgestapt naar de BDOquote:Op zondag 30 november 2008 22:32 schreef wimderon het volgende:
Overigens schijnt ook Whitlock dichtbij een overstap naar de PDC te staan...
Ik ook, ontzettend jammer. Het was altijd erg vermakelijk zo'n hele week darts kijken 's avonds. Het heeft de populariteit van de sport geen goed gedaan.quote:Op zondag 30 november 2008 22:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik baal er alleen wel verschrikkelijk van dat er haast nooit meer Darts is op reguliere TV. Ik bleef echt thuis voor de grote tournooien.
Die BDO stelt dan ook steeds minder voor. Welke namen lopen daar nog rond? Ted Hankey, Martin Adams?quote:Op zondag 30 november 2008 22:40 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Wel grappig. Whitlock is ooit begonnen bij de PDC en toen overgestapt naar de BDO
Ik ken het ookquote:Op maandag 1 december 2008 11:24 schreef CasB het volgende:
Kwestie van druk, onbewust of niet. Iemand van m'n team heeft er ook heel erg last van. Bij het ingooien gooit hij zo'n beetje alles wat hij kan gooien, moet hij een wedstrijd gooien, dan gooit hij 22, 45, 26, etc.
Ja precies. Ik baal ervan dat SBS als sponser niet gewoon uitzend. Zou ze veel reclameblokken en kijkcijfers opleverenquote:Op maandag 1 december 2008 11:10 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik ook, ontzettend jammer. Het was altijd erg vermakelijk zo'n hele week darts kijken 's avonds. Het heeft de populariteit van de sport geen goed gedaan.
BDO:quote:Preliminary:
Hannes Schnier (Aut) v Shi Yongshen (Chn)
David Fatum (Usa) v Shane O'Connor (Irl)
Warren French (Nzl) v Akhiro Nagakawa (Jpn)
Marko Kantele (Fin) v Lourence Ilagan (Phi)
Charles Losper (Rsa) v Sudesh Fitzgerald (Guy)
Remco van Eijden (Ned) v Anastasia Dobromyslova (Rus)
1st Round
Top Half:
(1) Phil Taylor (Eng) v Steve Grubb (Eng)
(32) Michael van Gerwen (Ned) v Darin Young (Usa)
(16) Roland Scholten (Ned) v Carlos Rodriguez (Esp)
(17) Kevin Painter (Eng) v Matt Clark (Eng)
(8) Wayne Mardle (Eng) v Fatum/O'Connor
(25) Wayne Jones (Eng) v Robert Thornton (Sco)
(9) Alan Tabern (Eng) v Steve Beaton (Eng)
(24) Andy Jenkins (Eng) v Co Stompe (Ned)
(5) Terry Jenkins (Eng) v Dennis Smith (Eng)
(28) Alex Roy (Eng) v Kevin McDine (Eng)
(12) Mervyn King (Eng) v Chnier/Yongsheng
(21) Mark Walsh (Eng) v Jamie Caven (Eng)
(4) John Part (Can) v Bill Davis (Usa)
(29) Barrie Bates (Wal) v Felix McBrearty (Nir)
(13) Peter Manely (Eng) v Mensur Surlovic (Aut)
(20) Mark Dudbridge (Eng) v Nick Fullwell (Eng)
Bottom Half:
(2) Raymond van Barneveld (Ned) v Mark Stephenson (Eng)
(31) Wes Newton (Eng) v Per Laursen (Den)
(15) Ronnie Baxter (Eng) v Kantele/Ilagan
(18) Denis Ovens (Eng) v Steve Maish (Eng)
(7) Andy Hamilton v Michael Barnard
(26) Andy Smith (Eng) v Tony Ayres (Eng)
(10) Colin Lloyd (Eng) v Jelle Klaasen (Ned)
(23) Kirk Shepherd (Eng) v Jan Van Der Rassel (Ned)
(6) Adrian Lewis (Eng) v Russell Stewart (Aus)
(27) Adrian Gray (Eng) v Paul Nicholson (Aus)
(11) Dennis Priestley (Eng) v French/Nagakawa
(22) Chris Mason (Eng) v John MaGowan (Nir)
(3) James Wade (Eng) v Brendan Dolan (Nir)
(30) Tony Eccles (Eng) v van Eijden/Anastasia
(14) Colin Osbourne (Eng) v Losper/Fitzgerald
(19) Vincent van der Voort (Ned) v Nandor Bezzeg (Hun)
Oh, en Dobromyslova is dus overgestapt naar de PDC zoals te zien is.quote:(16) Eddy Sims (Aus) - Robert Hughes (Wal)
(1) Gary Anderson (Sco) - Robert Wagner (Aut)
(9) Tony O'Shea (Eng) - Daniel Larsson (Swe)
(8) Edwin Max (Ned) - Krzysztof Ratajski (Pol)
(5) Darryl Fitton (Eng) - Mark Salmon (Wal)
(12) Simon Whitlock (Nzl) - Mark Barilli (Sco)
(13) Steve West (Eng) - Tony Norris (Swe)
(4) Scott Waites (Eng) - Ross Smith (Eng)
(15) John Walton (Eng) - Shaun Greatbatch (Eng)
(2) Mark Webster (Wal) - Willy van de Wiel (Ned)
(10) Ross Montgomery (Sco) - Martin Phillips (Wal)
(7) Ted Hankey (Eng) - Brian Woods (Eng)
(11) Martin Atkins (Eng) - Joey ten Berge (Ned)
(6) Gary Robson (Eng) - Stephen Bunting (Eng)
(14) Garry Thompson (Eng) - Daryl Gurney (Nir)
(3) Martin Adams (Eng) - Dave Chisnall (Eng)
Dat moet neem ik aan (Aut) zijn of is hij opeens Australiėr gewordenquote:Robert Wagner (Aus)
Het eerstequote:Op maandag 8 december 2008 22:42 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Dat moet neem ik aan (Aut) zijn of is hij opeens Australiėr geworden
De bbc zit op de een of andere manier niet in mijn aandachtspanne en zie ik dus niets vanquote:Op maandag 8 december 2008 15:08 schreef wdn het volgende:
Och we hebben altijd de BBC nog he.De Winmau hebben ze dit weekend toch aardig wat van uitgezonden.
Einde verhaal idd voor BDOquote:Op woensdag 10 december 2008 13:26 schreef Madhouse11 het volgende:
Wat een verschil qua namen zeg. Vooral als je de 2e ronde van de PDC naast de BDO-loting legt.
En dan nog het gerucht dat er nog 6 BDO-toppers gaan overstappen.... BDO![]()
Dit weekend op RTV Noord Holland, De Zuiderduin Masters !
En vanavond Madhouse11 in actie, gelukkig niet op tv !
quote:Klaasen And Mardle Confirmed
09 Jan 2009
JELLE KLAASEN and Wayne Mardle are the two Wildcard selections for the 2009 Whyte & Mackay Premier League Darts.
The announcement of the two Sky Sports Wildcards completes the field for the £400,000 tournament, which begins on Thursday February 5 at the Echo Arena Liverpool.
Klaasen, the 2006 Lakeside champion and a quarter-finalist in the Ladbrokes.com World Darts Championship recently, will join world number six Mervyn King as a newcomer to the Premier League this year.
The 24-year-old Dutchman celebrated his second year in the PDC by moving up to 25th in the Order of Merit, qualifying for the Blue Square UK Open, Las Vegas Desert Classic and European Championship before starring at Alexandra Palace.
He dropped only one set in wins over Colin Lloyd, Jan van der Rassel and Andy Hamilton, before Raymond van Barneveld ended his hopes in the last eight.
"I'm delighted to be involved," said Klaasen. "Behind the World Championship, the Whyte & Mackay Premier League Darts is one of the biggest tournaments to be involved in.
"It's the top six players and you play each other twice, and for me it's brilliant because I will get so much experience of playing on stage and in front of such big crowds.
"I have always wanted to play in front of such big crowds and it's going to make me practice even more to make sure I play well.
"I'll enjoy all the matches but I want to win every one of them too!"
PDC Chairman Barry Hearn said: "Jelle's displays in the last year proved that he has matured into a player who can compete at the very highest level on a consistent basis.
"He is a fine player and a great ambassador as the future of darts who will have a great future at the top level of our sport.
"Both Jelle and Wayne will make this the most exciting field yet for the Whyte & Mackay Premier League Darts.
"I can't wait for it to kick off next month, and I'm sure neither can the nearly 80,000 fans who will pack into venues around the UK in the next four months and the viewers on Sky Sports."
Mardle returned to the Whyte & Mackay Premier League Darts in 2008, only missing out on a play-off place on the final league night.
A finalist in two Las Vegas Desert Classics and the World Matchplay, as well as a five-time World Championship semi-finalist, he reached the last four at Blackpool last year, including a win over van Barneveld.
"I am over the moon," said Mardle. "Apart from the Ladbrokes.com World Championship, this is the biggest thing in darts.
"You're playing front of amazing crowds, who love the darting entertainment and all the stresses and pleasures that go with it - and I think it works for me!
"Hopefully I'll give them loads to cheer about and I can't wait for the first week in Liverpool."
He added: "In the first couple of years I struggled with the format - I struggled with losing a game and then going back the next week.
"Last year I had a typically bad start and put myself in a bit of bother but I never looked like finishing bottom after the sixth or seventh week.
"This year, I know exactly what I have to do and what to expect from the ups and downs of a league format. Now I know I can do it, I haven't got any problems and losing a game isn't the end of the world."
Mardle and Klaasen join the top six players from the PDC Order of Merit, Phil Taylor, James Wade, Raymond van Barneveld, John Part, Terry Jenkins and Mervyn King, in the 2009 Whyte & Mackay Premier League Darts.
Tickets are still available for all 14 league nights and the play-offs, which will be held at the Wembley Arena on Monday May 25 - click here for further details.
Every night of the 2009 Whyte & Mackay Premier League Darts will be screened live on Sky Sports.
Tournament fixtures will be announced in due course.
quote:Fitton wint Dutch Open darts
VELDHOVEN - De Engelse profdarter Darryl Fitton heeft de 31e editie van het Dutch Open op zijn naam gebracht. De 46-jarige routinier, een van de weinige groten die de 'oude' bond BDO tot dusver trouw is gebleven, versloeg in de spannende finale de Nederlander Willy van der Wiel met 3-2 in sets.
Het leverde hem de hoofdprijs van 4500 euro op. In de halve eindstrijd had Fitton zijn landgenoot Tony O’Shea uitgeschakeld.
Bij de vrouwen zegevierde Trina Gulliver in Veldhoven voor de derde keer in haar carričre. De Engelse favoriete was in acht legs te sterk voor Julie Gore uit Wales: 5-3.
Gore had in de halve finale de droom van Francis Hoenselaar op succes voor eigen publiek verstoord. De Rotterdamse onttroonde vorige maand in Frimley Green na zeven jaar eindelijk Gulliver als koningin van de Lakeside.
Het verschil tussen de toppers en de amateurs is dat de toppers de matchdarts WEL benutten.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:45 schreef Madhouse11 het volgende:
Ik heb de 4e ronde gehaald.
Blijft toch een mooi toernooi en lastig voor de toppers. Ik heb ze regelmatig 3-2 zien spelen en er kwamen ook matchpijlen tegen voorbij.
Dan zal Robson ook wel volgen op korte termijnquote:Op zaterdag 14 februari 2009 09:44 schreef Madhouse11 het volgende:
Mark Webster en Gary Anderson zijn ook overgestapt naar de PDC.
quote:THE 2009 European Championship will be held at the Claus Hotel & Event Center in Holland.
The inaugural European Championship was held in Frankfurt last year, and won by Phil Taylor.
This year, the tournament switches to Holland to be staged in the Ballroom at the Claus Hotel & Event Center, situated close to Amsterdam's Schiphol Airport in Hoofddorp.
The 2009 tournament will be held from Thursday October 29-Sunday November 1, and tickets start at just ¤10 per session.
The European Championship will feature 32 players competing for £200,000, with the winner taking home £50,000.
The top 16 players from the PDC Order of Merit at October 26 will be joined by the top eight non-qualified players from the Players Championship Order of Merit and the top eight non-qualified players from the European Order of Merit.
The players from the European Order of Merit will come from a one-year Order of Merit, including the Players Championships in Leiden and the German Darts Championship held following last year's European Championship, plus all Players Championships held in 2009.
Bizar, de bdo is echt dood.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 09:44 schreef Madhouse11 het volgende:
Mark Webster en Gary Anderson zijn ook overgestapt naar de PDC.
vd Voort gaat nu veel verliezen op de ranking omdat hij twee jaar geleden de finale van dit toernooi haalde.quote:Board One
Michael van Gerwen 4-9 Andy Hamilton
Adrian Lewis 9-2 Robert Thornton
Lee Williams 1-9 Phil Taylor
Peter Manley 9-8 James Wade
Glen Durrant 1-9 Terry Jenkins
Board Two
Denis Ovens 3-9 Alan Tabern
Mark Walsh 9-2 Wayne Mardle
Colin Lloyd 9-8 John Part
Raymond van Barneveld 9-4 Ken Dobson
Board Three
Ronnie Baxter 9-7 Tony Eccles
Barrie Bates 3-9 Steve Grubb
Roland Scholten 9-6 Darren Johnson
Andy Roberts 9-7 Louis Blundell
Board Four
Gary Welding 9-5 Steve Hine
Ken Mather 9-7 Paul Nicholson
Kevin Painter 9-4 Dave Askew
Dennis Priestley 9-4 Colin Monk
Board Five
Mark Dudbridge 9-7 Johnny Haines
Co Stompe 6-9 Mark Frost
Dave Honey 5-9 Wes Newton
Mark Webster 9-6 Peter Wright
Board Six
Colin Osborne 9-2 Jason Clark
Alex Roy 9-5 Lionel Sams
Jan van der Rassel 7-9 Jelle Klaasen
Andy Smith 9-3 Chris Cooper
Board Seven
Steve Dolan 1-9 Jamie Caven
Andy Jenkins 9-5 Justin Pipe
Brendan Dolan 7-9 Kevin McDine
Mervyn King 8-9 Michael Barnard
Board Eight
Vincent van der Voort 6-9 Wayne Jones
Steve Brown 8-9 Mark Lawrence
Paul Rowley 1-9 Chris Thompson
quote:Blue Square UK Open
Fourth Round Draw & Order of Play
Board One
Peter Manley 4-9 Mark Webster
Andy Hamilton 7-9 Raymond van Barneveld
Phil Taylor 9-3 Ken Mather
Mark Walsh 9-3 Adrian Lewis
Board Two
Colin Osborne 9-7 Wayne Jones
Jamie Caven 9-6 Jelle Klaasen
Kevin McDine 7-9 Alan Tabern
Andy Jenkins 7-9 Terry Jenkins
Board Three
Michael Barnard 6-9 Andy Smith
Dennis Priestley 9-8 Mark Frost
Steve Grubb 4-9 Kevin Painter
Wes Newton 9-6 Roland Scholten
Board Four
Gary Welding 1-9 Ronnie Baxter
Alex Roy 9-8 Andy Roberts
Colin Lloyd 9-2 Chris Thompson
Mark Lawrence 9-4 Mark Dudbridge
Fifth Round Results
Main Stage
Ronnie Baxter 9-4 Mark Walsh
Kevin Painter 9-3 Dennis Priestley
Colin Osborne 9-4 Raymond van Barneveld
Phil Taylor 9-2 Andy Smith
Board Two
Mark Lawrence 9-3 Colin Lloyd
Alex Roy 3-9 Jamie Caven
Mark Webster 7-9 Terry Jenkins
Wes Newton 8-9 Alan Tabern
Quarter-Final Draw & Order of Play (1pm Sunday)
Kevin Painter v Alan Tabern
Colin Osborne v Jamie Caven
Ronnie Baxter v Terry Jenkins
Mark Lawrence v Phil Taylor
Quarter-Finals
Kevin Painter 10-8 Alan Tabern
Colin Osborne 10-3 Jamie Caven
Ronnie Baxter 10-7 Terry Jenkins
Phil Taylor 10-0 Mark Lawrence
Semi-Finals (7pm)
Colin Osborne v Kevin Painter
Ronnie Baxter v Phil Taylor
Best of 19 legs
Eerste tv finale voor Osbornequote:Op zondag 7 juni 2009 21:10 schreef Ambrosius het volgende:
Osborne wint met 10-7 van Painter.
Taylor begint leg 6, hij maakte net de break ongedaan.quote:Op zondag 7 juni 2009 23:06 schreef borisz het volgende:
3-2 Osborne na vijf legs. Na een 3-0 voorsprong. Osborne begint leg 6.
Dan was het de fout van Jaques Nieuwelaat, die riep dat voor de pauze dat het een dubbele break was volgens mij. Ik viel erg iig half in.quote:Op zondag 7 juni 2009 23:08 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Taylor begint leg 6, hij maakte net de break ongedaan.
Ronnie Baxter won het Players Championship als pretoernooi. Hij versloeg Phil Taylor met 6-2. Nu het echte werk.quote:
PartyPoker.net Las Vegas Desert Classic VIII
Tournament Draw Bracket
Phil Taylor (1) v Jamie Caven
Dennis Priestley v Colin Monk
Alan Tabern (8) v Wes Newton
Wayne Mardle v Gary Anderson
John Part (4) v Scott Burnett
Ronnie Baxter v Jelle Klaasen
Terry Jenkins (5) v Simon Whitlock
Colin Lloyd v Peter Wright
James Wade (2) v Phillip Hazel
Andy Hamilton v Chris White
Adrian Lewis (7) v Vincent van der Voort
Mark Walsh v Peter Manley
Raymond van Barneveld (3) v Bill Davis
Colin Osborne v Co Stompe
Mervyn King (6) v Louis Blundell
Kevin Painter v Darin Young
Programmaquote:Wednesday July 1 - 11am-3pm
First Round - Eight Games (Best of 11 legs)
Dennis Priestley 6-1 Colin Monk
Alan Tabern 3-6 Wes Newton
Colin Lloyd 6-3 Peter Wright
Ronnie Baxter 2-6 Jelle Klaasen
Terry Jenkins 6-1 Simon Whitlock
Phil Taylor 6-3 Jamie Caven
Wayne Mardle 2-6 Gary Anderson
John Part 6-2 Scott Burnett
Thursday July 2 - 11am-3pm
First Round - Eight Games (Best of 11 legs)
Mervyn King 6-3 Louis Blundell
Andy Hamilton 6-1 Chris White
Mark Walsh 4-6 Peter Manley
Colin Osborne 4-6 Co Stompe
Raymond van Barneveld 6-2 Bill Davis
James Wade 6-3 Phillip Hazel
Adrian Lewis 6-5 Vincent van der Voort
Kevin Painter 6-2 Darin Young
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |