De organisatie van het WK Professional Darts in Frimley Green heeft een regelwijziging aangekondigd nadat de Nederlander Rick hofstra gister op wel heel schlemielige wijze verloor van Mervyn King.
De als derde geplaatste Engelsman kwam eerst 1-0 achter in sets. De Fries Hofstra begon de wedstrijd redelijk sterk, King had echter geen controle over 'de dubbels'. Nadat de tweede set op het nippertje door King gewonnen was en de stand 1-1 gelijk werd, vroeg de Engelsman bij de scheidsrechter om het meten van de afstand tot het bord. Hij was van mening dat die niet klopte. De regels luidden dat in zo'n geval de tegenstander een dergelijk verzoek niet hoeft te accepteren. Debutant Hofstra wist echter amper wat er aan de hand was en de wedstrijd werd 10 minuten stilgelegd om te meten.
De afstand van de balk tot de roos bleek desalniettemin nog steeds te kloppen en de partij kon verder gaan. De volgende twee sets gingen vervolgens met lichte tegenstand van Hofstra naar de nummer drie van de plaatsingslijst. Het publiek in de Lakeside Country Club joelde hem echter uit, wat zeer ongebruikelijk is als een Engelsman speelt.
Na de wedstrijd zei King dat hij voelde dat er iets niet klopte. Hij was zelfs van mening dat dat nog steeds zo was. Co-commentator Bobby George vertelde dat het mogelijk kan liggen aan de lampen in de grote zaal. Op de oefenborden staat slechts één licht gericht, in de zaal zijn dat er vele, waardoor 'het aanzicht' anders is. Het vergt enige aanpassing om dan scherp te kunnen gooien, niet elke speler gaat dat makkelijk af.
Als gevolg van alle commotie is de organisatie nu van zins om de controle-regel te schrappen en de spelers extra oefendarts te gunnen, om te kunnen wennen aan het bord.
Raymond van Barneveld, die vanavond om 20 uur zijn tweede ronde partij zal spelen tegen qualifier Paul Hogan, heeft naar aanleiding van de partij van gister Mervyn King per direct uit zijn darts-team gezet
[Dit bericht is gewijzigd door DaPinky op 06-01-2004 18:01]
quote:nieuwe punten gaan bij mij zo'n 2 weken mee zonder te slijpen,tegen die tijd zijn de darts dan al zo vaak uit het bord gestuiterd (soms tegen een stenen muurtje wat dus helemaal niet bevordelijk is)dat er wel geslepen moet worden en na 3 a 4 maand slijpen blijft er weinig van zo'n punt over dus weer vervangen
Op dinsdag 6 januari 2004 15:00 schreef Koos_26 het volgende:Wanneer weet je dat nieuwe punten moet hebben? Breken ze af?
Ik slijp ze nooit, want dan heb je volgens mij minder kans op bouncers, ze schuiven immers makkelijker van het ijzer af.
quote:Ja, en een goeie.
Op dinsdag 6 januari 2004 17:56 schreef DaPinky het volgende:
Iemand al een reactie gehoord van King nadat hij uit het team is gezet?
quote:King stopt bij het Barney/Schoofsteam
Op dinsdag 6 januari 2004 21:07 schreef mitt het volgende:
Volgens mij bedoelde hij niet dat ie helemaal stopt hoorOf ik had het verkeerd.
quote:ja precies.
Op dinsdag 6 januari 2004 21:09 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
King stopt bij het Barney/Schoofsteam
die gaat echt wel verder met darten,maar Schoofs kan ook irritant zijn zie het geouwehoer met Clarijs
en wat is er met Greatbach? die stopt ook ?
quote:En hoe zet je zelf nieuwe punten erop? (of moet dat speciaal in een machine ofzo?)
Op dinsdag 6 januari 2004 20:11 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
nieuwe punten gaan bij mij zo'n 2 weken mee zonder te slijpen,tegen die tijd zijn de darts dan al zo vaak uit het bord gestuiterd (soms tegen een stenen muurtje wat dus helemaal niet bevordelijk is)dat er wel geslepen moet worden en na 3 a 4 maand slijpen blijft er weinig van zo'n punt over dus weer vervangen
meeste bouncers krijg ik altijd op de bull,juist het vakje van je dartbord wat je niet kunt doordraaien
quote:Mjah, denk niet dat je dat zelf even kan doen... Bij de dartshop hier in de buurt hebben ze een speciale (antieke
Op dinsdag 6 januari 2004 23:37 schreef Chr1st1aan het volgende:[..]
En hoe zet je zelf nieuwe punten erop? (of moet dat speciaal in een machine ofzo?)
quote:Ik gooi alleen voor de fun. Meestal in de kantine van de sportclub met wat anderen, kleine competitie. En thuis altijd tegen de tv. Ik probeer 301 uit te gooien en de tegenstander begint dan uiteraard op 501. Dat weet ik meestal wel te winnen, maar het spant er vaak om.
Op dinsdag 6 januari 2004 20:55 schreef brighton het volgende:
Hoe goed zijn de darters op Fok! eigenlijk? Spelen jullie wedstrijden, of gooien jullie puur voor de fun?
Wij hebben thuis een bord hangen waar ik geregeld een pijltje op gooi, omdat ik het leuk vind, en zit meestal behoorlijk rond de twintig. Af en toe een wedstrijdje 201. Die ik dan weer meestal verlies
quote:Ik doe mee in een competitie voor electronisch darten... Zit in het eerste team van mijn stamkroeg!
Hoe goed zijn de darters op Fok! eigenlijk? Spelen jullie wedstrijden, of gooien jullie puur voor de fun?
Wij hebben thuis een bord hangen waar ik geregeld een pijltje op gooi, omdat ik het leuk vind, en zit meestal behoorlijk rond de twintig. Af en toe een wedstrijdje 201. Die ik dan weer meestal verlies
quote:201? doen jullie er zo lang over voordat je bij de o bent?
ikke gooi wel regelmatig.. zeker 2 of 3 keer in de week en ga nu opzoek om wedstrijden te gooie
quote:Wij thuis zijn idd een stelletje amateurs. Maar 201 is ook leuker omdat het sneller gaat. Ik heb er trouwens nooit aan gedacht om wedstrijden te gaan spelen...
Op woensdag 7 januari 2004 17:28 schreef hellmondunited het volgende:[..]
201? doen jullie er zo lang over voordat je bij de o bent?
ikke gooi wel regelmatig.. zeker 2 of 3 keer in de week en ga nu opzoek om wedstrijden te gooie
quote:Ik heb een dartboard hangen en gooi er zo af en toe op, maar ik ben al blij als ik 40 tot 100 punten per beurt haal
quote:ow ben ik ook hoor, verdien er nogsteeds mijn geld niet mee
Op woensdag 7 januari 2004 17:40 schreef brighton het volgende:[..]
Wij thuis zijn idd een stelletje amateurs. Maar 201 is ook leuker omdat het sneller gaat. Ik heb er trouwens nooit aan gedacht om wedstrijden te gaan spelen...
quote:Als je gare vakjes hebt zijn scherpe pijlen inderdaad wel handig. Maar op de ijzers zijn botte pijlen weer beter...
nieuwe punten gaan bij mij zo'n 2 weken mee zonder te slijpen,tegen die tijd zijn de darts dan al zo vaak uit het bord gestuiterd (soms tegen een stenen muurtje wat dus helemaal niet bevordelijk is)dat er wel geslepen moet worden en na 3 a 4 maand slijpen blijft er weinig van zo'n punt over dus weer vervangen
meeste bouncers krijg ik altijd op de bull,juist het vakje van je dartbord wat je niet kunt doordraaien
quote:en welke Barabas /Zonnebloem heeft je dat wijsgemaakt
Op donderdag 8 januari 2004 09:23 schreef Koos_26 het volgende:
Maar op de ijzers zijn botte pijlen weer beter...
Wat is wijsheid?
quote:Een paar jaar terug was ik redelijk goed, al zeg ik het zelf
Ik gooide toen praktisch iedere dag en gooide geregeld 180-ers. Ook speelde ik bij een lokale kroeg in een competitie.
Sinds 1.5 jaar dart ik weinig tot niet Heb hier geen ruimte om mn bord op te hangen, maar dat komt wel weer later dit jaar!
quote:Al heeft ook nog een Glazen Oog
Op woensdag 7 januari 2004 14:36 schreef RealRico het volgende:[..]
First Name: Al Hedman
Date of Birth: 22 November 1953
Place of Birth: Jamaica
Now Lives: White Notley, Essex
quote:Ik dart heel veel zelfs wedstrijden 2 uur per dag is gemiddeld. Maar slijp mijn pijlen nooit is ook niet nodig, ik vervang mijn punten dus ook nooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |