quote:In oktober 2008 zal er voor het eerst een groot PDC-toernooi in Nederland plaatsvinden. Bij de uitreiking van de PDC Awards werd gisteren aangekondigd dat het nieuwe European Open in Nederland neer zal strijken. Naast dat toernooi komt er nog een tv-toernooi. De Players Championships Finals zal een eindtoernooi worden voor de Players Championship-cyclus. De beste 32 over alle Players Championships mogen aantreden in het tv-toernooi, dat in januari 2009 voor het eerst gehouden zal worden.
Komende zomer zal de PDC ook voor het eerst Azië aandoen met een groot toernooi. Dat toernooi krijgt de naam 'Asian Masters'. De locaties en exacte data van de nieuwe toernooien zijn nog niet bekend. Het totale prijzengeld op de PDC Tour zal komend jaar vier miljoen pond bedragen.
"De wereldwijde expansie van het professionele darts gaat door in de Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Australië en Duitsland. Ook doen we dit jaar Canada en Azië aan", zegt voorzitter Hearn op de officiële PDC website. "Het prijzengeld zal de komende jaren groeien tot de tien miljoen pond per jaar."
Hearn vervolgt: "Er bestaat geen twijfel. Er is maar één plaats voor spelers met ambitie en talent om professioneel darts te spelen. Dat is bij de PDC."
Eind vorig jaar liet de PDC weten haar handen af te trekken van de twee grote Nederlandse toernooien. De afgelopen twee jaar maakten de PDC-spelers deel uit van de World Darts Trophy en International Darts League. Met het European Open gaat de Professional Darts Corporation voor het eerst zelfstandig door in Nederland.
Wel grappig. Whitlock is ooit begonnen bij de PDC en toen overgestapt naar de BDOquote:Op zondag 30 november 2008 22:32 schreef wimderon het volgende:
Overigens schijnt ook Whitlock dichtbij een overstap naar de PDC te staan...
Ik ook, ontzettend jammer. Het was altijd erg vermakelijk zo'n hele week darts kijken 's avonds. Het heeft de populariteit van de sport geen goed gedaan.quote:Op zondag 30 november 2008 22:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik baal er alleen wel verschrikkelijk van dat er haast nooit meer Darts is op reguliere TV. Ik bleef echt thuis voor de grote tournooien.
Die BDO stelt dan ook steeds minder voor. Welke namen lopen daar nog rond? Ted Hankey, Martin Adams?quote:Op zondag 30 november 2008 22:40 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Wel grappig. Whitlock is ooit begonnen bij de PDC en toen overgestapt naar de BDO
Ik ken het ookquote:Op maandag 1 december 2008 11:24 schreef CasB het volgende:
Kwestie van druk, onbewust of niet. Iemand van m'n team heeft er ook heel erg last van. Bij het ingooien gooit hij zo'n beetje alles wat hij kan gooien, moet hij een wedstrijd gooien, dan gooit hij 22, 45, 26, etc.
Ja precies. Ik baal ervan dat SBS als sponser niet gewoon uitzend. Zou ze veel reclameblokken en kijkcijfers opleverenquote:Op maandag 1 december 2008 11:10 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik ook, ontzettend jammer. Het was altijd erg vermakelijk zo'n hele week darts kijken 's avonds. Het heeft de populariteit van de sport geen goed gedaan.
BDO:quote:Preliminary:
Hannes Schnier (Aut) v Shi Yongshen (Chn)
David Fatum (Usa) v Shane O'Connor (Irl)
Warren French (Nzl) v Akhiro Nagakawa (Jpn)
Marko Kantele (Fin) v Lourence Ilagan (Phi)
Charles Losper (Rsa) v Sudesh Fitzgerald (Guy)
Remco van Eijden (Ned) v Anastasia Dobromyslova (Rus)
1st Round
Top Half:
(1) Phil Taylor (Eng) v Steve Grubb (Eng)
(32) Michael van Gerwen (Ned) v Darin Young (Usa)
(16) Roland Scholten (Ned) v Carlos Rodriguez (Esp)
(17) Kevin Painter (Eng) v Matt Clark (Eng)
(8) Wayne Mardle (Eng) v Fatum/O'Connor
(25) Wayne Jones (Eng) v Robert Thornton (Sco)
(9) Alan Tabern (Eng) v Steve Beaton (Eng)
(24) Andy Jenkins (Eng) v Co Stompe (Ned)
(5) Terry Jenkins (Eng) v Dennis Smith (Eng)
(28) Alex Roy (Eng) v Kevin McDine (Eng)
(12) Mervyn King (Eng) v Chnier/Yongsheng
(21) Mark Walsh (Eng) v Jamie Caven (Eng)
(4) John Part (Can) v Bill Davis (Usa)
(29) Barrie Bates (Wal) v Felix McBrearty (Nir)
(13) Peter Manely (Eng) v Mensur Surlovic (Aut)
(20) Mark Dudbridge (Eng) v Nick Fullwell (Eng)
Bottom Half:
(2) Raymond van Barneveld (Ned) v Mark Stephenson (Eng)
(31) Wes Newton (Eng) v Per Laursen (Den)
(15) Ronnie Baxter (Eng) v Kantele/Ilagan
(18) Denis Ovens (Eng) v Steve Maish (Eng)
(7) Andy Hamilton v Michael Barnard
(26) Andy Smith (Eng) v Tony Ayres (Eng)
(10) Colin Lloyd (Eng) v Jelle Klaasen (Ned)
(23) Kirk Shepherd (Eng) v Jan Van Der Rassel (Ned)
(6) Adrian Lewis (Eng) v Russell Stewart (Aus)
(27) Adrian Gray (Eng) v Paul Nicholson (Aus)
(11) Dennis Priestley (Eng) v French/Nagakawa
(22) Chris Mason (Eng) v John MaGowan (Nir)
(3) James Wade (Eng) v Brendan Dolan (Nir)
(30) Tony Eccles (Eng) v van Eijden/Anastasia
(14) Colin Osbourne (Eng) v Losper/Fitzgerald
(19) Vincent van der Voort (Ned) v Nandor Bezzeg (Hun)
Oh, en Dobromyslova is dus overgestapt naar de PDC zoals te zien is.quote:(16) Eddy Sims (Aus) - Robert Hughes (Wal)
(1) Gary Anderson (Sco) - Robert Wagner (Aut)
(9) Tony O'Shea (Eng) - Daniel Larsson (Swe)
(8) Edwin Max (Ned) - Krzysztof Ratajski (Pol)
(5) Darryl Fitton (Eng) - Mark Salmon (Wal)
(12) Simon Whitlock (Nzl) - Mark Barilli (Sco)
(13) Steve West (Eng) - Tony Norris (Swe)
(4) Scott Waites (Eng) - Ross Smith (Eng)
(15) John Walton (Eng) - Shaun Greatbatch (Eng)
(2) Mark Webster (Wal) - Willy van de Wiel (Ned)
(10) Ross Montgomery (Sco) - Martin Phillips (Wal)
(7) Ted Hankey (Eng) - Brian Woods (Eng)
(11) Martin Atkins (Eng) - Joey ten Berge (Ned)
(6) Gary Robson (Eng) - Stephen Bunting (Eng)
(14) Garry Thompson (Eng) - Daryl Gurney (Nir)
(3) Martin Adams (Eng) - Dave Chisnall (Eng)
Dat moet neem ik aan (Aut) zijn of is hij opeens Australiër gewordenquote:Robert Wagner (Aus)
Het eerstequote:Op maandag 8 december 2008 22:42 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Dat moet neem ik aan (Aut) zijn of is hij opeens Australiër geworden
De bbc zit op de een of andere manier niet in mijn aandachtspanne en zie ik dus niets vanquote:Op maandag 8 december 2008 15:08 schreef wdn het volgende:
Och we hebben altijd de BBC nog he.De Winmau hebben ze dit weekend toch aardig wat van uitgezonden.
Einde verhaal idd voor BDOquote:Op woensdag 10 december 2008 13:26 schreef Madhouse11 het volgende:
Wat een verschil qua namen zeg. Vooral als je de 2e ronde van de PDC naast de BDO-loting legt.
En dan nog het gerucht dat er nog 6 BDO-toppers gaan overstappen.... BDO![]()
Dit weekend op RTV Noord Holland, De Zuiderduin Masters !
En vanavond Madhouse11 in actie, gelukkig niet op tv !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |