abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46358639
quote:
Wilders onthoofd in theatervoorstelling

door Thijs Wartenbergh en Timoteus Waarsenburg

ALMERE, vrijdag
Fractievoorzitter van de Partij voor de Vrijheid, Geert Wilders, voelt zich zwaar beledigd door de voorstelling ’Amar speelt Ali’ van cabaretier Amar El-Ajjouri. Hierin wordt een pop die op Wilders lijkt met urine overgoten en wordt hij zogenaamd onthoofd. Ook wordt orale seks met hem bedreven.
Van het programma is een verkorte, 50 minuten durende versie voor scholieren gemaakt. De show werd deze week voor brugklassers van de Almeerse scholengemeenschap De Meergronden getoond. Een van de leraren van deze school was ontstemd over wat hij zag en stelde Wilders op de hoogte.
De twee docenten van De Meergronden die het programma hebben uitgekozen, Maaike Buis en Karin Söhngen, snappen niets over de ophef bij Wilders. „We zijn zorgvuldig te werk gegaan. We hebben de voorstelling vooraf bekeken en de mening gepeild bij een school in Laren, waar de cabaretier eerder was geweest. We werden daar bevestigd in onze mening: deze show kunnen we met een gerust hart aan onze leerlingen laten zien. Amar gaat naar ons idee niet over de schreef met zijn soms pittige grappen.”
Hun mening wordt gedeeld door Maarten Hamel, kunstcoordinator van het City College uit Den Haag, die al jaren met zijn leerlingen de shows van Amar El-Ajourri bezoekt. „Ik vind hem ontzettend goed en erg grappig”, aldus Hamel. „Met zijn grappen spaart hij niemand: Turken, Marokkanen, Nederlanders en ook Wilders, ze komen allemaal aan bod. Een cabaretier als Hans Teeuwen is beduidend grover dan

Buis en Söhngen: „De kinderen van tegenwoordig zijn wat ruwe teksten betreft wel wat gewend. Wat denk je dat ze op straat horen, op tv zien, op internet lezen? De humor van Amar is gesneden koek voor ze.”
Amar El-Ajourri was niet bereikbaar voor commentaar.

Bron: de papieren Telegraaf
Als ik het gedachtegoed van vele moslims doortrek moet Amar El-Ajjouri dood.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:32:41 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_46358700
Natuurlijk is dit geen probleem . Het gaat immers over een kaaskop. Dan is alles geoorlooft.
Wmb. moet dit wel kunnen. Mits er geen cabaretiers geboycot worden die afgeven op de Islam .
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:36:12 #3
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_46358758
Prima dit allemaal maar dan moeten ze niet moelijk doen als een ander een keer geintje maakt over de moslims.

Het moet wel van twee kanten komen...
* I intend to live forever, so far so good! *
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:36:15 #4
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46358759
What else is new? Keihard uitdelen en niks incasseren
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:37:08 #5
36431 bleiblei
pi_46358773
Als Wilders het slim speelt kaatst ie de cabaretbal terug op dat andere incident.
Maar Wilders en slim.... Neh .
pi_46358803
quote:
Hierin wordt een pop die op Wilders lijkt met urine overgoten en wordt hij zogenaamd onthoofd. Ook wordt orale seks met hem bedreven.
Van het programma is een verkorte, 50 minuten durende versie voor scholieren gemaakt. De show werd deze week voor brugklassers van de Almeerse scholengemeenschap De Meergronden getoond.
Lekker verantwoorde culturele ontwikkeling. .
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:38:47 #7
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46358819
Wilders moet eerst de helft van z'n partijprogramma verscheuren voor-ie verder mag lullen
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 februari 2007 @ 09:38:52 #8
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_46358823
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hiermee zeg je dus eigenlijk dat Wilders voor jou een profeet is, he.....
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:41:06 #9
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46358869
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:38 schreef Tokus het volgende:

[..]

Nee hiermee zegt hij dat Wilders een pedofiel is
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_46358957
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:38 schreef Tokus het volgende:

[..]

Dat jij in je rijke fantasie in profeten en andere sprookjesfiguren gelooft moet je zelf weten.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:54:59 #11
3542 Gia
User under construction
pi_46359165
Dit moet dan humor zijn? Maar een spotprentje over mohammed leidt tot brandende ambassades?

Ik stel voor dat we de (is het een marokkaan?) marokkaanse ambassade aan gaan vallen!!
pi_46359185
Goede zaak, er moeten meer van dit soort voorstellingen komen.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:06:58 #13
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46359419
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:55 schreef Mutant01 het volgende:
Die waren er ook, maar alleen die over Mohammed gaan, zijn gestopt wegens serieus op te pakken bedreigingen. Da's het hele probleem en waarom deze ook het nieuws haalt. Niet alleen voorstellingen, maar ook cpulms, boeken, et cetera.
Welkom bij de V&D der webfora.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:07:42 #14
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_46359438
quote:
Ach, als mensen maar kunnen incasseren is er niets aan de hand.
* I intend to live forever, so far so good! *
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:08:39 #15
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46359457
Je stelt dus eigenlijk dat de wildersen moeten laten zien dat ze niet allen maar een grote bek hebben, maar dat ze ook moeten waarmaken wat ze bleren?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:09:01 #16
36431 bleiblei
pi_46359462
quote:
Je zou ook kunnen proberen om de vooroordelen die veel blanke hollanders hebben van jouw omgeving te ontkrachten met posts die wel ergens op slaan . En maar zeuren en zeiken dat wij zo rascistisch zijn .
pi_46359513
Ik kan me niet herinneren dat cabartet-voorstellingen met onthoofdingen en orale seks op het programma stonden toen ik op de middelbare school zat.

Dat het een marokkaan is zal wel weer zwaarder meespelen dan de humor.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_46359576
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:06 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Die waren er ook, maar alleen die over Mohammed gaan, zijn gestopt wegens serieus op te pakken bedreigingen. Da's het hele probleem en waarom deze ook het nieuws haalt. Niet alleen voorstellingen, maar ook cpulms, boeken, et cetera.
Tja, dat is dan ook onzin. Alles moet kunnen, theater is kunst en tja over kunst verschillen de smaken nog wel eens. Als je het niet leuk vind, bekijk je het niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46359589
bal kaast, terug verwachten...

En dat geldt voor beide kanten.
Werken is voor arbeiders
pi_46359614
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:09 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen proberen om de vooroordelen die veel blanke hollanders hebben van jouw omgeving te ontkrachten met posts die wel ergens op slaan . En maar zeuren en zeiken dat wij zo rascistisch zijn .
Uhm, dit snap ik even niet.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:18:34 #21
36431 bleiblei
pi_46359731
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uhm, dit snap ik even niet.
Jij had geen moeite met de cartoons en die kerel die een over de islam grappen maakte? Dan neem ik mijn opmerking terug. Ik had even het idee dat je hier als moslim ff ging duidelijk maken dat je dit helemaal grappig en te tof vindt terwijl je wel kritiek hebt op die cartoons e.d. .
pi_46359764
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:13 schreef Richboy het volgende:
bal kaast, terug verwachten...

En dat geldt voor beide kanten.
Ow shit, moeten wij nu ook Fatwa's gaan uitroepen en ambassades in de fik gaan steken.
pi_46359800
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Jij had geen moeite met de cartoons en die kerel die een over de islam grappen maakte? Dan neem ik mijn opmerking terug. Ik had even het idee dat je hier als moslim ff ging duidelijk maken dat je dit helemaal grappig en te tof vindt terwijl je wel kritiek hebt op die cartoons e.d. .
Nee het is mijnsinsziens niet grappig, net als die cartoons dat niet waren. Maar wat heeft de mate van "grappigheid" te maken met het wel of niet mogen uitvoeren van toneelstukken of publiceren van tekeningen. Zoals ik al eerder zei, kunst is nu eenmaal iets waar mensen erg over van smaak verschillen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46359848
Wilders moet niet zeiken, het onthoofden is wel een beetje ongepast maar gezien de rest van de act lijkt het me wel grappig. Maar ik ben het ook eens met anderen hier dat veel moslims zelf ook eens moeten leren spot te incasseren.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:22:57 #25
36431 bleiblei
pi_46359865
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee het is mijnsinsziens niet grappig, net als die cartoons dat niet waren. Maar wat heeft de mate van "grappigheid" te maken met het wel of niet mogen uitvoeren van toneelstukken of publiceren van tekeningen. Zoals ik al eerder zei, kunst is nu eenmaal iets waar mensen erg over van smaak verschillen.
Neej okee, dan valt het weer mee .
pi_46359889
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:19 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ow shit, moeten wij nu ook Fatwa's gaan uitroepen en ambassades in de fik gaan steken.
Nee, maar wel doorgaan met Islam grappen.
Werken is voor arbeiders
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:24:00 #27
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46359898
Je kan er wel weer grappig om doen. Maar dit is dus "grappig" en cultuur en moet kunnen. Maar een cabaretier die zelfs mildere grappen over de islam maakt wordt met de dood bedreigd..

Ik heb hier persoonlijk geen moeite mee, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die er klaar mee zijn qua 1 kant tolerantie.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_46359954
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:24 schreef HeatWave het volgende:
Je kan er wel weer grappig om doen. Maar dit is dus "grappig" en cultuur en moet kunnen. Maar een cabaretier die zelfs mildere grappen over de islam maakt wordt met de dood bedreigd..

Ik heb hier persoonlijk geen moeite mee, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die er klaar mee zijn qua 1 kant tolerantie.
Daar heeft het alleen niet zo veel mee te maken denk ik zo. Anders zou Najib Amhali als nestvervuiler gezien worden, terwiijl hij nu juist super-populair is onder met name moslims.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46359984
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:22 schreef Evil_Jur het volgende:
Wilders moet niet zeiken, het onthoofden is wel een beetje ongepast maar gezien de rest van de act lijkt het me wel grappig. Maar ik ben het ook eens met anderen hier dat veel moslims zelf ook eens moeten leren spot te incasseren.
Misschien moet er als reactie een pop van Aboutaleb gemaakt worden, overheen gezeken worden en daarna onthoofd worden? Kijken hoeveel mensen daar om kunnen lachen
pi_46360022
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:23 schreef Richboy het volgende:
Nee, maar wel doorgaan met Islam grappen.
Sorry, ik leef liever nog wat langer.
pi_46360031
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Misschien moet er als reactie een pop van Aboutaleb gemaakt worden, overheen gezeken worden en daarna onthoofd worden? Kijken hoeveel mensen daar om kunnen lachen
Misschien dat vele mensen van de rechterkant van het politieke spectrum het grappig vinden? Wie weet?
Allah Al Watan Al Malik
pi_46360071
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:26 schreef Scorpie het volgende:
Wordt hij daarbij anaal genomen door het hammertje van Verbeet?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:28:51 #33
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46360072
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Misschien dat vele mensen van de rechterkant van het politieke spectrum het grappig vinden? Wie weet?
Wellicht als het ook grappig zou zijn en niet zuiver provocerend bedoeld.
pi_46360107
Overigens heb ik minder moeite met de inhoud dan met het feit dat dit aan middelbare scholieren wordt vertoond.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:30:01 #35
36431 bleiblei
pi_46360118
quote:

Het is vooral die 1 kant tolerantie die iig bij mij de nodige uitslag veroorzaakt. En dat is iets waar iedereen aan moet mee werken. De blanke Hollanders moeten verdorie de ballen en ruggegraat hebben om niet tegen iedere schreeuwlelijk ja amen te zetten. De minder blanke hollanders moeten een keer die paar schreeuwlelijkerds dimmen en voorkomen dat er onder de jeugd niet enorm veel schreeuwlelijkerds rondlopen.

De schreeuwlelijkerds zijn dan de personen die gelijk roepen als er iets niet in hun straatje past. Die heb je overigens onder de blanke en onder de minder blanke hollanders.
pi_46360237
quote:

Hoe bedoel je 'naar één kant tollerantie' ...?

Het ging er toch om dat moslims zich aan 'onze' normen dienden te houden...
En toen tijdens een Mozart-Opra enscenering van Idomeneo er op het tobneel een afgehakte kop van Mohammed getoond werd, moesten moslims dat ook maar accepteren en _moest_ die Opera exact zo opgevoerd worden, wat ook gebeurt is ....

Nu is het precies andersom en ik zou het erg vreemd vinden als dezelfde mensen die uit principe vonden dat Idomeneo opgevoerd diende te worden met de afgehakte kop van Mohammed, nu een probleem zouden hebben met de afgehakte kop van geert Wilders in een ander theaterstuk ...?

Of gaat het hier om dat de 'blanken' zichzelf bij voorbaat 'slachtoffers' vinden van die 'moslims' ...?
Kun je mij dan uitleggen wat je allemaal moet opgeven voor die 'moslims' ... in hoeverre beperken moslims jouw vrijheid ? voel je jou vrijheid beknot omdat je soms een moslim-dame in hoofddoekje gewoon op straat kunt zien ...? of omdat die mensen ook naar hun eigen moskee kunnen gaan, of eigen islamtisische slagers hebben, terwijl jij ook naar een slager kunt gaan die niet Islamitisch is, je ook naar een godshuis van je eigen religie kunt gaan en zelf ook op straat kunt lopen in kleding die jou bevalt?

leg eens uit wat die 'tollerantie van één kant' nu precies is? Wat we van moslims toelaten, maar wat jij niet mag en andersom? welke wet moslims meer rechten zou geven?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:37:37 #37
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_46360337
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:13 schreef Mutant01 het volgende:
Tja, dat is dan ook onzin. Alles moet kunnen, theater is kunst en tja over kunst verschillen de smaken nog wel eens. Als je het niet leuk vind, bekijk je het niet.
jij lult als bansheeboy....heb jij een anus relatie met hem ofzo
pi_46360431
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:37 schreef MrVVD het volgende:

[..]

jij lult als bansheeboy....heb jij een anus relatie met hem ofzo
Wie is bansheeboy.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46360448
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:34 schreef KroJo het volgende:

[..]

Hoe bedoel je 'naar één kant tollerantie' ...?

Het ging er toch om dat moslims zich aan 'onze' normen dienden te houden...
En toen tijdens een Mozart-Opra enscenering van Idomeneo er op het tobneel een afgehakte kop van Mohammed getoond werd, moesten moslims dat ook maar accepteren en _moest_ die Opera exact zo opgevoerd worden, wat ook gebeurt is ....

Nu is het precies andersom en ik zou het erg vreemd vinden als dezelfde mensen die uit principe vonden dat Idomeneo opgevoerd diende te worden met de afgehakte kop van Mohammed, nu een probleem zouden hebben met de afgehakte kop van geert Wilders in een ander theaterstuk ...?
Je snapt het denk ik niet helemaal, het gaat om de hypocrisie, zij mogen lachen over anderen, maar als wij lachen over hen kun je maar beter onderduiken.

Ik denk niet dat veel mensen hebben bedoeld dat ze een probleem hebben met deze voorstelling. En die opera waar jij het over hebt moest vroegtijdig opdoeken door alle bedreigingen en ellende.
pi_46360527
Dit heeft ie aan zichzelf te danken.

hij is begonnen en heeft alle Moslims uitgedaagd
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_46360556
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:40 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Je snapt het denk ik niet helemaal, het gaat om de hypocrisie, zij mogen lachen over anderen, maar als wij lachen over hen kun je maar beter onderduiken.
ik vraag inderdaad om een uitleg.. maar niet met wat vaag 'zij mogen alles en wij niks".. maar geef daar nu een keertje een ebwijs voor in plaats van jezelf erg ziuelig als 'slachtoffertje' ten toneel te voeren ...

zoals ik aangeef was er nu juist recentelijk, een paar maanden terug een rel om een uitvoering van idomeneo, waar een afgehakte kop van Mohammed op het toneel vertoond werd ... dat stuk moest en zou zo opgevoerd worden en dat _is_ ook gebeurt; kennelijk weet ik daar iets meer van dan jij denkt te weten.

Of ben jij van mening dat dat stuk waar Mohammed de kop werd afgehakt ook niet mocht? Wat is precies het verschil en _waarom_ beweer je dat jij dingen niet zo mogen, die 'moslims' wel zouden mogen, welke dingen zijn dat?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:45:13 #42
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46360588
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:34 schreef KroJo het volgende:

[..]

leg eens uit wat die 'tollerantie van één kant' nu precies is? Wat we van moslims toelaten, maar wat jij niet mag en andersom? welke wet moslims meer rechten zou geven?
Het feit dat ambasades branden en cabaratiers/auteurs met de dood bedreigt worden wanneer de Islam bekritiseerd wordt. Zoiets?
pi_46360617
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:44 schreef KroJo het volgende:

[..]

ik vraag inderdaad om een uitleg.. maar niet met wat vaag 'zij mogen alles en wij niks".. maar geef daar nu een keertje een ebwijs voor in plaats van jezelf erg ziuelig als 'slachtoffertje' ten toneel te voeren ...

zoals ik aangeef was er nu juist recentelijk, een paar maanden terug een rel om een uitvoering van idomeneo, waar een afgehakte kop van Mohammed op het toneel vertoond werd ... dat stuk moest en zou zo opgevoerd worden en dat _is_ ook gebeurt ....

Of ben jij van mening dat dat stuk waar Mohammed de kop werd afgehakt ook niet mocht? Wat is precies het verschil en _waarom_ beweer je dat jij dingen niet zo mogen, die 'moslims' wel zouden mogen, welke dingen zijn dat?
Heb je een plaat voor je kop?

Ik zeg dat het allebei mag wat mij betreft, het jammere is alleen dat die voorstelling met Mohammed vroegtijdig moest stoppen door alle bedreigingen. Daar zal deze voorstelling geen last van hebben. Bewijs genoeg?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:46:55 #44
47185 mrdjey
Bernie und Ert
pi_46360633
Dat word koffie drinken met de imaam. (hey? dat schrijf je vast anders?)
wat?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:47:10 #45
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_46360642
het is duidelijk dat de bedreiging vanuit de islam uit marokkaanse hoek komt. Misschien toch een idee om op Wilders zijn manier beginnen met aanpakken en uitzetten. stelletje hypocriete uit de kont getrokken stront volk
pi_46360705
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:47 schreef MrVVD het volgende:
het is duidelijk dat de bedreiging vanuit de islam uit marokkaanse hoek komt. Misschien toch een idee om op Wilders zijn manier beginnen met aanpakken en uitzetten. stelletje hypocriete uit de kont getrokken stront volk
Moet je jij zonodig zeggen die Armenen de dood hebben ingejaagd
pi_46360755
Meki en relkloon, kunnen jullie ergens anders huilen?
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:50:46 #48
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46360770
Meki!
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:50 schreef Mutant01 het volgende:
Meki en relkloon, kunnen jullie ergens anders huilen?
Het werd net gezellig.
  Donald Duck held vrijdag 16 februari 2007 @ 10:51:10 #49
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46360787
Eens kijken wat er nu gebeurt hoor. Die Amar Eldujour zal nu echt geen doodsbedreigingen gaan ontvangen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_46360841
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:36 schreef LENUS het volgende:
Klopt dat is inderdaad de taktiek van Geert.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:53:00 #51
36431 bleiblei
pi_46360850
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:44 schreef KroJo het volgende:

[..]

zoals ik aangeef was er nu juist recentelijk, een paar maanden terug een rel om een uitvoering van idomeneo, waar een afgehakte kop van Mohammed op het toneel vertoond werd ... dat stuk moest en zou zo opgevoerd worden en dat _is_ ook gebeurt; kennelijk weet ik daar iets meer van dan jij denkt te weten.

Naast de "kop" van Mohammed ging ook de "kop" van Jezus eraf.
Waar werd de meeste heisa over gemaakt?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:53:25 #52
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_46360864
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:48 schreef Meki het volgende:
Moet je jij zonodig zeggen die Armenen de dood hebben ingejaagd
ik denk dat turkije wel volkerenmoord heeft gepleegd. ik ben op geen enkele manier voor moord of wat dan ook. zelfs in jullie geval niet. ik vind dat je marokkanen die tegen de nederlandse staat en normen zijn moet vragen om weg te gaan en als men het dan niet doet verplichten. klaar is klara.
pi_46360870
Wie is Klara?
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:54:27 #54
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46360885
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt dat is inderdaad de taktiek van Geert.hypocriete Islamieten
pi_46360886
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Eens kijken wat er nu gebeurt hoor. Die Amar Eldujour zal nu echt geen doodsbedreigingen gaan ontvangen
Met dat volk dat om gekke Geertje heen hangt? Zou er niet te gerust op zijn.
pi_46360934
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:53 schreef MrVVD het volgende:

[..]

ik denk dat turkije wel volkerenmoord heeft gepleegd. ik ben op geen enkele manier voor moord of wat dan ook. zelfs in jullie geval niet. ik vind dat je marokkanen die tegen de nederlandse staat en normen zijn moet vragen om weg te gaan en als men het dan niet doet verplichten. klaar is klara.
Geldt dat alleen voor Marokkanen.... en niet voor Turken of andere mensen.
En hoe zit het met lieden zoals Wilders want maken dit mogelijk.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:59:00 #57
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46361036
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Met dat volk dat om gekke Geertje heen hangt? Zou er niet te gerust op zijn.
Ik hoop dat die man met de dood wordt bedreigt, zodat eindelijk eens wat dicussies op gang kunnen komen. Kunnen we eindelijk dingen benoemen zonder gebukt te gaan onder het politiek correcte juk.
pi_46361086
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:59 schreef LENUS het volgende:

[..]

Ik hoop dat die man met de dood wordt bedreigt, zodat eindelijk eens wat dicussies op gang kunnen komen. Kunnen we dingen benoemen zonder gebukt te gaan onder het politiek correcte juk.

oow omdat die Wilders bedreigt. oow wat een aanwinst is Wilders toch ??:
wat raar dat je Wilders kan vergelijken met 1 Miljoen Moslims wonende in Nederland

schaam je diep
pi_46361168
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:00 schreef Meki het volgende:
wat raar dat je Wilders kan vergelijken met 1 Miljoen Moslims wonende in Nederland

schaam je diep
Wilders heeft wel de stem van 578.372 Nederlanders gekregen.
pi_46361202
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:03 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Wilders heeft wel de stem van 578.372 Nederlanders gekregen.
Jah en die moeten zich dieper schamen dat ze op een racist hebben gestemd die een ondergang is van Nederland
  vrijdag 16 februari 2007 @ 11:04:54 #61
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46361212
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:00 schreef Meki het volgende:

[..]

oow omdat die Wilders bedreigt. oow wat een aanwinst is Wilders toch ??:

schaam je diep
Wilders staat symbool voor vele anderen die het gedurfd hebben de Islam te "beledigen": Theo van Gogh, Salman Rushdie, Ewout Jansen etc. etc.

Edit: Ik ga serieus op een Meki-post in
  Donald Duck held vrijdag 16 februari 2007 @ 11:06:14 #62
46149 __Saviour__
pi_46361256
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:04 schreef Meki het volgende:
Jah en die moeten zich dieper schamen dat ze op een racist hebben gestemd die een ondergang is van Nederland
wilders is een lichtend baken in een steeds duister wordende wereld
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46361270
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:04 schreef LENUS het volgende:

[..]

Wilders staat symbool voor vele anderen die het gedurfd hebben de Islam te "beledigen": Theo van Gogh, Salman Rushdie, Ewout Jansen etc. etc.

Edit: Ik ga serieus op een Meki-post in
Niemand was zo fel tegen de Islaam in behalve theo en racist Wilders.

Maar dat is niet beledigen dit is een grote haat en angst tegen alle moslims
angst zaaien in Nederland daar zijn die lieden mee bezig
  vrijdag 16 februari 2007 @ 11:07:32 #64
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46361293
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:04 schreef Meki het volgende:

[..]

Er zijn er meer?
pi_46361295
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:06 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

voor racistische mensen wel die het eens zijn met angst en haat zaaien in een democratisch landen
die het eens zijn de democratie naar een gevarenpunt te brengen.
pi_46361300
Terug on topic: wordt Ewout Jansen volgende week door die scholen uitgenodigd voor een voorstelling?
  Donald Duck held vrijdag 16 februari 2007 @ 11:09:02 #67
46149 __Saviour__
pi_46361330
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:07 schreef Meki het volgende:

[..]

voor racistische mensen wel die het eens zijn met angst en haat zaaien in een democratisch landen
die het eens zijn de democratie naar een gevarenpunt te brengen.
Wilders is democratisch verkozen. Zijn standpunten staan jouw niet aan, maar leer er maar mee leven.
En hou alsjeblieft op met expres verkeerd taalgebruik, het is irritant.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46361363
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:09 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Wilders is democratisch verkozen. Zijn standpunten staan jouw niet aan, maar leer er maar mee leven.
En hou alsjeblieft op met expres verkeerd taalgebruik, het is irritant.
Hamas is democratisch verkozen en daar ben jij tegen jij wilt het verbieden.

en dan is ie democratisch verkozen. Hij is een racist die voor een grote gevaar zorgt binnen de samenleving
pi_46361392
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:10 schreef Meki het volgende:
Tuurlijk niet. Maar het is ook een vrije keuze van democratische landen om zo'n club geen geld te geven.
  Donald Duck held vrijdag 16 februari 2007 @ 11:12:13 #70
46149 __Saviour__
pi_46361397
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:10 schreef Meki het volgende:

[..]

en dan is ie democratisch verkozen. Hij is een racist die voor een grote gevaar zorgt binnen de samenleving
Hamas is een terroristische partij verkozen door een terroristisch volk.

En Wilders wil de samenleving juist behoeden voor een steeds groter wordend gevaar.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46361407
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:11 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Maar het is ook een vrije keuze van democratische landen om zo'n club geen geld te geven.

het is ook een vrije keuze om te bedreigen toch
  vrijdag 16 februari 2007 @ 11:13:03 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_46361419
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:29 schreef Strolie75 het volgende:
Overigens heb ik minder moeite met de inhoud dan met het feit dat dit aan middelbare scholieren wordt vertoond.
Brugklassers!
Niets mis met middelbare scholieren, maar moet je nou echt aan elf/twaalfjarigen laten zien dat het okee is politici oraal te bevredigen, onder te zeiken en te onthoofden? Ik denk dat je je geen illusies hoeft te maken met wat ze allemaal al weten van de wereld, maar da's nog iets anders dan dat je er als school geen stelling tegen zou nemen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46361475
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:12 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Hamas is een terroristische partij verkozen door een terroristisch volk.

En Wilders wil de samenleving juist behoeden voor een steeds groter wordend gevaar.
zijn alle Moslims een gevaar je moet je diep schamen
je laat hier zien dat je een racist bent.
en die mag ik niet dus is discussie met jou geen keus
  vrijdag 16 februari 2007 @ 11:15:40 #74
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46361491
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:12 schreef Meki het volgende:

[..]

het is ook een vrije keuze om te bedreigen toch
Alles is een keuze. Alleen de gevolgen moet je er dan ook bij voor lief nemen.
pi_46361518
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:15 schreef Meki het volgende:
je laat hier zien dat je een racist bent.
en die mag ik niet dus is discussie met jou geen keus
Moslims zijn toch geen ras? Hoe kun je dat spreken van racisme?
Misschien moeten moslims eens uit die eeuwige slachtofferrol kruipen.
pi_46361531
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:15 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Alles is een keuze. Alleen de gevolgen moet je er dan ook bij voor lief nemen.
Als Wilders haat mag zaaien en die valt onder vrijheid van meningsuiting hebben wij ook de recht om hem te bedreigen.
niet om dat te doen . Maar die vrijheid is er
pi_46361560
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:16 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Moslims zijn toch geen ras? Hoe kun je dat spreken van racisme?
Misschien moeten moslims eens uit die eeuwige slachtofferrol kruipen.
er bestaan vele soorten van racisme zoek het maar op
pi_46361570
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:17 schreef Meki het volgende:
Als Wilders haat mag zaaien en die valt onder vrijheid van meningsuiting hebben wij ook de recht om hem te bedreigen.
Wilders: dubbele nationaliteit is ongewenst.
Moslims: we maken je dooooooooooooooooooooooood en pissen op je!

Veelzeggend.
pi_46361595
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:18 schreef Meki het volgende:
er bestaan vele soorten van racisme zoek het maar op
In het kader van dit topic zit ik in de dikke van dalen momenteel bij de H van Hypocrisie.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 11:22:06 #80
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46361681
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:17 schreef Meki het volgende:

[..]

En welke consequentie zit daaraan verbonden? Die wil je dus niet. Dus dan maakt elk zinnig mens de keuze om niet te bedreigen, maar om te overtuigen.
pi_46362045
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:29 schreef Strolie75 het volgende:
Yep, vind ik ook wat raar.

Ben benieuwd wat voor een scholen dit dan laten zien aan hun leerlingen.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 11:37:18 #82
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46362158
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:33 schreef Tirion het volgende:

[..]

Yep, vind ik ook wat raar.

Ben benieuwd wat voor een scholen dit dan laten zien aan hun leerlingen.
Dat zijn dezelfde scholen die Ewout Jansen afzeggen. Want nogmaals, het mes snijdt slechts aan één en dezelfde kant
  Donald Duck held vrijdag 16 februari 2007 @ 11:52:59 #83
46149 __Saviour__
pi_46362646
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:15 schreef Meki het volgende:
Zeg ik dat dan?
Leer eens lezen idioot.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46362706
quote:

[..]

want...Wilders is heilig?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_46362712
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:46 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Heb je een plaat voor je kop?

Ik zeg dat het allebei mag wat mij betreft, het jammere is alleen dat die voorstelling met Mohammed vroegtijdig moest stoppen door alle bedreigingen. Daar zal deze voorstelling geen last van hebben. Bewijs genoeg?
Idomeneo is juist wél opgevoerd omdat het zo enorm belangrijk was 'niet toe te geven' (overigens, er was nooit ook maar één 'bedreiging' geuit....ook de hele grond het toneelstuk intieel van het programma te halen was een beslissing van de artistiek leider zelf die hijzelf weer in de pers bracht om veel media-andacht te halen) ...

kun je misschien zo vriendelijk zijn om toe te geven dat jij daar gewoon een foutje maakt als je beweert dat die opera _niet_ is opgevoerd en dat je opmerking als zou ik een 'plaat voor mn kop' hebben ietwat voorbarig was ...
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:53 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Naast de "kop" van Mohammed ging ook de "kop" van Jezus eraf.
Waar werd de meeste heisa over gemaakt?
en je denkt dat dat nu anders is:
„Met zijn grappen spaart hij niemand: Turken, Marokkanen, Nederlanders en ook Wilders, ze komen allemaal aan bod. "

... en waar denk je dat _nu_ de heisa over is? ..
komop, net zoals sommige moslim-fundi's humorloze slachtoffer-denkers zijn ... zijn ook meerdere wilders-fundi's dat ...
er is verdom weinig verschil tussen wilders-fundi's en moslim-fundi's... hooguit dat ze en andere (valse) 'profeet' aanhangen
  vrijdag 16 februari 2007 @ 11:55:16 #86
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_46362717
Nou ik ben benieuwd of dit ook zoveel in de publiciteit komt.

Zo zie je maar, zij mogen alles flikken en wij blanken moeten alles maar pikken en als je er wat van zegt ben je een racist. Kotsmisselijk word ik hiervan. Die stinkmoslims denken dat ze alles kunnen flikken hier
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  vrijdag 16 februari 2007 @ 11:57:51 #87
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46362805
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:55 schreef DenniZZ het volgende:
En dat is niet eeeeerluuuuuhk.....
pi_46362836
quote:
Nou ik ben benieuwd of dit ook zoveel in de publiciteit komt.

Zo zie je maar, zij mogen alles flikken en wij blanken moeten alles maar pikken en als je er wat van zegt ben je een racist. Kotsmisselijk word ik hiervan. Die stinkmoslims denken dat ze alles kunnen flikken hier
gast kom naar de kruiskade en heb zo een grote bek..teringnerd
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  vrijdag 16 februari 2007 @ 11:59:53 #89
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_46362870
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:58 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Teringnerd? Laat ik nou toevallig in Rotterdam wonen!
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_46362894
quote:

Zo zie je maar, zij mogen alles flikken en wij blanken moeten alles maar pikken ..
Boehoehoe

Wat ben je zielig, ik zou zeggen, pak je kalashnikov en ga in de lucht schieten en steek de ambassade van Almere in de fik ....
pi_46362903
quote:

[..]

misschien moet je dat wat vaker tegen je islamitische broeders zeggen.
had die non nog geleeft, waren er geen doden overal gevallen, konden de spanjaarden hun traditie behouden en de duitsers genieten van theatervoorstellingen.

trouwens, wat denk je dat er gebeurd als we pedofiel mohammed nadoen als hij een 6 jarig meisje verkracht en dat we hem dan onthoofden en een varken eroverheen laten pissen?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:01:48 #92
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_46362936
Tja dan is de wereld weer te klein natuurlijk.
  Donald Duck held vrijdag 16 februari 2007 @ 12:03:12 #93
46149 __Saviour__
pi_46362988
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:00 schreef NietLullig het volgende:
trouwens, wat denk je dat er gebeurd als we pedofiel mohammed nadoen als hij een 6 jarig meisje verkracht en dat we hem dan onthoofden en een varken eroverheen laten pissen?
Dan is echt het hele land te klein denk ik. Voor de lol zou het gewoon eens geprobeerd moeten worden, maar ik denk dat geen enkele cabaretier daar zich aan durf te wagen helaas.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46363047
Dit is helemaal niet grappig of snap ik het kunstzinige erachter niet?
In elk geval lijkt me dat deze voorstelling nog eens nader beschouwd moet worden door mensen van Kijkwijzer.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_46363056
Lijkt me een spannende theatervoorstelling met een goede verhaallijn en een happy end. Ik hoop dat ze hem op DVD zetten, het is overigens kunst en alles moet imho kunnen.
pi_46363075
Wat een klotestreek. Nu doen ze zelf wat ze verbieden bij Wilders, erger nog zelfs.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_46363083
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:00 schreef NietLullig het volgende:

Dat sommige moslims precies zo reageren als de Wilders-fans nu? hun 'heilige figuur' is dan aangevallen en dat vatten ze als een zware belediging op, en ze hebben moeite dat te relativeren of in verband te zien ...

Waarschijnlijk zullen dan ook wat moslim-jankerts erover beginnen, dat 'blanken alles mogen en dat moslims alles altijd maar te slikken en te accepteren hebben'....
pi_46363087
De wereld was in ieder geval te klein toen een voorstelling waarin Mohammed onthoofd werd niet doorging. Kan mij het schelen dat hij iemand onthoofd die op Wilders lijkt. Provocatie, hè, dat moet toch? Zo kom je tot een oplossing voor problemen, niet? Dat was dacht ik het idee.

Maar ja, waarom ze het aan brugklassers laten zien...
pi_46363165
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:03 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dan is echt het hele land te klein denk ik. Voor de lol zou het gewoon eens geprobeerd moeten worden, maar ik denk dat geen enkele cabaretier daar zich aan durf te wagen helaas.
mwah, met maskers op.

zal wel gretig aftrek vinden.

eerst vermoord mohammed miljoenen tijdens oorlogen, daarna paar brute onthoofdingen en verkrachtingen van onschuldigen, daarna verkracht hij een 6 jarig meisje en als happy end word mohammed onthoofd waarbij een groot varken in zijn gapende nek pist.

als je pas later bekend maakt dat het mohammed betreft dan zul je ook nog rijk worden aan de opbrengsten uit de arabische wereld aangezien die wel houden van dat soort taferelen.
pi_46363292
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:05 schreef Monidique het volgende:
De wereld was in ieder geval te klein toen een voorstelling waarin Mohammed onthoofd werd niet doorging.
Die voorstrelling kreeg pas enige aandacht toen hij afgezegd werd, en hij werd afgezegd zonder dat er ook maar één bedreiging was, naar ik meen had de theaterdirecteur vooraf nog contact gehad met de binnenlandse veiligheidsdienst en gevraagd of er een gevaar was, en deze hadden hem meegedeeld dat zij er géén enkel gevaar in zagen ...
http://www.spiegel.de/kultur/gesellschaft/0,1518,439212,00.html
quote:
Nach Informationen von SPIEGEL ONLINE hat der Staatsschutz des Landeskriminalamtes (LKA) im Juli 2006 eine mehrseitige Gefahrenanalyse erstellt, im Auftrag von Innensenator Körting. Im LKA wunderte man sich heute über die ganze Aufregung - denn die Analyse ergab weder konkrete Gefahren noch Hinweise auf solche.
toch zegde die directeur zijn voorstelling af én bracht een persbericht uit dat dit gebeurde 'omdat hij de acteurs wilde beschermen en vreesde voor geweld'... Daarop kreeg hij natuurlijk een hoop media-aandacht en uiteindelijk werd het stuk meermaals uitgevoerd voor volle zalen ...

Was het stuk gewoon in eerste instantie al doorgegaan, was niemand erover gevallen, maar was er ook een risico dat de voorstelling niet voor volle zalen gespeeld had; de 'rel' deed dat exact wél.

Ondertussen zijn velen vergeten dat er geen énkele bedreiging geuit is tegen dat stuk, lijken zich zelfs niet te realiseren dat het stuk ook gewoon wel probleemloos en succesvol uitgevoerd is ....
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:12:30 #101
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_46363328
Ik lees nergens dat die cabaretier moslim is.
Waarom moslims zich nu moeten verantwoorden is al een raadsel op zich.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:13:12 #102
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46363348
Het gaat mij niet om de cabaret voorstelling, maar over het feit om dit op scholen te laten zien. Omdat erop straat, op tv of op internet genoeg stuitende zaken langskomen, betekent toch niet dat daarom ook alles op school moet kunnen? Ik vind dat er een verkeerd signaal vanuit school gaat als je een cabaret voorstelling laat zien waar een persoon wordt onder gezeken en onthoofd. Of is dat tegenwoordig gangbaar op de middelbare school?
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:14:29 #103
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_46363385
quote:

[..]

Help ik ben het eens met Mutant.. goede zaak overigens dat alles moet kunnen.
mai pen rai
pi_46363600
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:14 schreef niet_links het volgende:

[..]

Niet alles kan. Onder druk van bedreigingen van beledigden treedt weleens zelfcensuur op wanneer de kunst facetten van de Islam of bepaalde moslimgroepen op de hak neemt.
Nu wens ik persoonlijk dit deze cabaratier niet toe vanwege de inhoud, maar wel vanwege zijn ogenschijnlijke doelgroep.
pi_46363613
Grappen maken over Wilders is ok, dat is vaak zo met mensen die bekend zijn (of het nou een Gordon, Balkenende of Michael Schumacher is).

Ik heb het stuk zelf nog niet gezien, dus kan niets zeggen over het wel of niet grappig zijn. Zelf zou ik niet bepaald warm worden van een onthoofding en over iemand heen pissen. Ook hier maakt het dan niet uit of het een Wilders betreft of enig ander figuur. Ik kan mij wel voorstellen dat je Wilders portreteert die over zijn nek gaat door halal-vlees in een restaurant of iets dergelijks. Of Wilders die verliefd wordt op een Moslima, tegen alle verwachtingen in. Maar onthoofden en pissen, ik kan mij er weinig grappigs bij voorstellen.

Daarnaast had je dit natuurlijk heerlijk kunnen uitbuiten als Wilders zijnde. Hij had ook meteen aan kunnen geven een kaartje te kopen om zo'n voorstelling bij te wonen.
pi_46363641
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Niet alles kan. Onder druk van bedreigingen van beledigden treedt weleens zelfcensuur op wanneer de kunst facetten van de Islam of bepaalde moslimgroepen op de hak neemt.
Nu wens ik persoonlijk dit deze cabaratier niet toe vanwege de inhoud, maar wel vanwege zijn ogenschijnlijke doelgroep.
Je wenst deze cabaretier bedreigingen en zelfcensuur toe omdat hij voor brugklassers optreedt?
pi_46363820
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:12 schreef Super7fighter het volgende:
Ik lees nergens dat die cabaretier moslim is.
Waarom moslims zich nu moeten verantwoorden is al een raadsel op zich.
Met een naam als 'Amar El-Ajjouri' is de kans toch vrij groot dat de beste man moslim is. Maar dat zou jij natuurlijk ontkennen...
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:33:16 #108
126836 Super7fighter
pi_46363933
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:28 schreef DaForZz het volgende:

[..]

Met een naam als 'Amar El-Ajjouri' is de kans toch vrij groot dat de beste man moslim is.
Dat dacht ik ook van Orhan Kaya. Bleek niet zo te zijn.

Bovendien rijmt het tonen van orale seks aan kinderen nou niet bepaald met een Islamitische overtuiging.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_46363987
Leuke "kunst" man . Een pop van een persoon maken (in dit geval Wilders) en die onthoofden, oral bevredigen en met urine overgieten. Veel diepzinniger kan het bijna niet, of snap ik dit nou niet en is dit typische "Moslim" humor

En om het helemaal leuk te maken gaan we dit soort diepzinnige kunst ook nog eens vertonen op scholen. Als we nou eens geld investeren in goede wiskundelessen, biologie en andere zinnige vakken in plaats van deze linkse hippieprojecten komt het misschien nog eens een keer goed met het onderwijs. Blijkbaar vinden sommigen indoctrinatie toch belangrijker dan fatsoenlijk onderwijs

Voor alle duidellijkheid ik heb niets tegen dit soort " theater" als dit zonder belastinggeld van hardwerkende burgers wordt geproduceerd, en niet aan leerlingen wordt opgedrongen, helaas is dit wel het geval
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:36:43 #110
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_46364026
Mjah, even grappig doen hoor: maar in welke context? Want dat maakt echt een WERELD van verschil...

Als meneer de cabaretier namelijk een persiflage op een hallal-errorist deed tijdens deze act, dan is het heel iets anders dan wanneer hij zijn persoonlijke mening stond te ventileren.

Even een detail erbij trouwens nog:
Een moslim zou Wilders niet mogen neuken. Om de simpele reden dat het een varken is.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_46364034
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je wenst deze cabaretier bedreigingen en zelfcensuur toe omdat hij voor brugklassers optreedt?
Ja, maar enkel niet-excessieve of ongevaarlijke bedreigingen van verontwaardige moeders die hun kroost proberen te beschermen, dat ten goede komt aan de introspectie van deze cabaretier.
pi_46364098
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ja, maar enkel niet-excessieve of ongevaarlijke bedreigingen van verontwaardige moeders die hun kroost proberen te beschermen, dat ten goede komt aan de introspectie van deze cabaretier.
Ongevaarlijke bedreigingen? Jaja. En wat is de bedoeling van die introspectie dan?
pi_46364106
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

nu ja, dat is sowieso al vaak de praktijk, dat hoef je iemand die voor pubers schooltheater maakt verder niet toe te wensen
pi_46364153
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:36 schreef Skull-splitter het volgende:

Een moslim zou Wilders niet mogen neuken. Om de simpele reden dat het een varken is.
ik krijg bij Wilders eerder het idee van een witharige geit: Béehée, en ik weet toevallig dat sommige moslims al glazige ogen krijgen als ze aan zo'n wit-wollige geiten-achterkant denken
pi_46364179
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:14 schreef niet_links het volgende:

[..]

afgezien van wie er onthoofd word denk ik niet dat het goed is om aan zulke jongen kinderen al dit soort dingen te laten zien.
volgensmij ontberen die echt relativiteitsvermogen en inzicht zoals je dat later ontwikkeld.
slechte school.
  Eindredactie Games vrijdag 16 februari 2007 @ 12:44:24 #116
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_46364222
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:06 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

dat krijg je als je je haar teveel blondeerd
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_46364237
Lichtend baken? Beetje onderwaarderend voor De Messias, niet?
pi_46364264
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:55 schreef KroJo het volgende:

[..]

Idomeneo is juist wél opgevoerd omdat het zo enorm belangrijk was 'niet toe te geven' (overigens, er was nooit ook maar één 'bedreiging' geuit....ook de hele grond het toneelstuk intieel van het programma te halen was een beslissing van de artistiek leider zelf die hijzelf weer in de pers bracht om veel media-andacht te halen) ...

kun je misschien zo vriendelijk zijn om toe te geven dat jij daar gewoon een foutje maakt als je beweert dat die opera _niet_ is opgevoerd en dat je opmerking als zou ik een 'plaat voor mn kop' hebben ietwat voorbarig was ...
Nee dus.

http://www.ft.com/cms/s/8e25081c-4d7b-11db-8704-0000779e2340.html
  Eindredactie Games vrijdag 16 februari 2007 @ 12:46:00 #119
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_46364273
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:42 schreef NietLullig het volgende:

[..]

afgezien van wie er onthoofd word denk ik niet dat het goed is om aan zulke jongen kinderen al dit soort dingen te laten zien.
volgensmij ontberen die echt relativiteitsvermogen en inzicht zoals je dat later ontwikkeld.
slechte school.
ja, krijg je straks een generatie die massaal poppen onthoofden
pi_46364288
Inderdaad. Ik denk dat dat onthoofden, hoe zich dat ook afspeelde, niet echt bijzonder schokkend is.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:47:11 #121
3542 Gia
User under construction
pi_46364302
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:58 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan?
En vraag 2: Is dát dan normaal?
pi_46364331
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ongevaarlijke bedreigingen? Jaja.
Ja. Zoiets als;'wanneer je nu niet ophoudt, krijg je een glas water in je gezicht'.
quote:
En wat is de bedoeling van die introspectie dan?
Zoals ik het zie het bij zichzelf te rade gaan en af te vragen of bijvoorbeeld de orale seks als onderdeel van de voorstelling werkelijk noodzakelijk is om de boodschap over te brengen.
pi_46364356
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:48 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ja. Zoiets als;'wanneer je nu niet ophoudt, krijg je een glas water in je gezicht'.
Of een taart!
quote:
Zoals ik het zie het bij zichzelf te rade gaan en af te vragen of bijvoorbeeld de orale seks als onderdeel van de voorstelling werkelijk noodzakelijk is om de boodschap over te brengen.
Eerst maar eens langs het schoolbestuur, me dunkt.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:50:26 #124
3542 Gia
User under construction
pi_46364397
Ik heb niks tegen de voorstelling, hoewel ik zoiets zelf niet hoef te zien. Dit mag. Maar dit mag ook als de hoofdpersoon in het stuk Aïsha of mohammed is. Of voor mijn part Jezus of Abraham.

Vind het alleen walgelijk dat zoiets opgevoerd wordt voor een zaal vol 12/13-jarigen.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:50:28 #125
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_46364399
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:42 schreef KroJo het volgende:

[..]

ik krijg bij Wilders eerder het idee van een witharige geit: Béehée, en ik weet toevallig dat sommige moslims al glazige ogen krijgen als ze aan zo'n wit-wollige geiten-achterkant denken
Mwach, ik heb ooit meegemaakt dat een fanatieke Moslim-medemens riep dat wat er met van Gogh gedaan was nog niet erg genoeg was. Hij had in stukjes op dr BBQ gemoeten. Collega's waren zichzelf helemaal aan het opvreten om die opmerking, ik antwoorde kalm dat het een varken was en hij dus toch niet gegeten zou worden... En dan gaat het om een varken van het westen, niet zozeer een varken kwa uiterlijk...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_46364401
quote:
jaja, blijf het maar ontkennen... en wat denk je dat er gebeurt is Nàdat de Intendant initieel het stuk afgelastte?
mediarel, en vervolgens is het stuk tòch opgevoerd voor volle zalen:
http://www.deutscheoperberlin.de/spielplan/detailansicht.php3?id_event_cluster=13094&id_event_date=132494&id_language=1
quote:

Achtung - Spielplanänderung !
Montag 18.12.06 Idomeneo
19.30 Uhr
B-Preise 17-65 ¤ Dramma per musica in drei Akten von Wolfgang Amadé Mozart
*zucht* ... kun je nu eindelijk gewoon toegeven dat je fout zit met je bewering dat 'dat stuk niet opgevoerd zou kunnen worden en als dat wel gebeurde er onmiddelijk een rel zou ontstaan...

Overigens heeft een grote molsim-conferentie van in duitsland levende moslims zich ook uitgesproken vóór opvoering van dat stuk, omdat ze erkende dat de artistieke én historische waarde van dat Mozart-stuk groot was en dit geen belediging van moslims inhield ... verder was er geen enkele sprake van ook maar de geringste bedreiging ... het was een hele ophef om niks...

wél wist de deutsche Oper er lekker veel publiciteit mee te behalen.
pi_46364436
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:50 schreef KroJo het volgende:

[..]

jaja, blijf het maar ontkennen... en wat denk je dat er gebeurt is Nàdat de Intendant initieel het stuk afgelastte ...

mediarel, en vervolgens is het stuk tòch opgevoerd voor volle zalen:
http://www.deutscheoperberlin.de/spielplan/detailansicht.php3?id_event_cluster=13094&id_event_date=132494&id_language=1
[..]
Ik ontken niets, jij ontkent dat er bedreigingen waren, dat is dus gelul.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:52:36 #128
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_46364457
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:44 schreef donald_dick het volgende:

[..]

dat krijg je als je je haar teveel blondeerd
Kinderachtig.
pi_46364462
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Of een taart!
Hmm, lekker.
quote:
Eerst maar eens langs het schoolbestuur, me dunkt.
Desnoods Kijkwijzer.
Maar goed. Soortgelijkeals de bedreigingen aan het adres van cabaretiers die groepen moslims of facetten van de Islam op de hak namen wens ik per definitie niet toe aan deze man.
pi_46364487
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:46 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ja, krijg je straks een generatie die massaal poppen onthoofden
mwah, tijdens psychologie toch echt experimenten beschreven gezien waarin kinderen geweld tegen poppen door volwassen kopieerden, althans dat ze het minder erg vonden dan de test groep.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:53:47 #131
126836 Super7fighter
pi_46364488
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:50 schreef Gia het volgende:
Ik heb niks tegen de voorstelling, hoewel ik zoiets zelf niet hoef te zien. Dit mag. Maar dit mag ook als de hoofdpersoon in het stuk Aïsha of mohammed is. Of voor mijn part Jezus of Abraham.

Vind het alleen walgelijk dat zoiets opgevoerd wordt voor een zaal vol 12/13-jarigen.
Je hebt geen problemen mee dat de profeet Jezus belachelijk gemaakt wordt?

Wat ben jij voor een christen?
pi_46364538
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:51 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik ontken niets, jij ontkent dat er bedreigingen waren, dat is dus gelul.
Die waren er ook niet ...

lees mn eerder link naar een Spiegel artikel waarin een rapport van het landeskriminalambt wordt aangehaald welke een meerdere pagina's beslaand rapport over 'mogelijke bedreigingen' had geschreven deze stelde letterlijk dat er geen bedreigingen waren en deze ook niet voorzien waren..
voor de duidelijkheid:
quote:
Nach Informationen von SPIEGEL ONLINE hat der Staatsschutz des Landeskriminalamtes (LKA) im Juli 2006 eine mehrseitige Gefahrenanalyse erstellt, im Auftrag von Innensenator Körting. Im LKA wunderte man sich heute über die ganze Aufregung - denn die Analyse ergab weder konkrete Gefahren noch Hinweise auf solche.
pi_46364539
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:53 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

ik denk dat jezus ook wel van een goeie grap hield.
en mohammed, had die nog een beetje tijd voor humor tussen het moorden en kinderneuken door?
pi_46364556
quote:

[..]

Volgens mij zou men dat kunnen uitleggen, maar dat zal je waarschijnlijk nooit helemaal begrijpen.
pi_46364557
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:55 schreef KroJo het volgende:

[..]

Die waren er ook niet ...

lees mn eerder link naar een Spiegel artikel waarin een rapport van het landeskriminalambt wordt aangehaald welke een meerdere pagina's beslaand rapport over 'mogelijke bedreigingen' had geschreven deze stelde letterlijk dat er geen bedreigingen waren en deze ook niet voorzien waren
At a hastily convened press conference on Tuesday, Kirsten Harms, the Oper’s artistic director, defended the cancellation of the 1781 opera, one of Mozart’s more sombre and experimental works, saying it was based on a warning about “unspecified threats” from the Berlin police.

Ik snap ook niet hoe je het vreemd kan vinden dat er dergelijke bedreigingen komen van uit de Islami(s)tische hoek, dat is echt niet uniek ofzo. Daarom zeg ik dat je een plaat voor je kop hebt.
pi_46364567
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:55 schreef NietLullig het volgende:

[..]

en mohammed, had die nog een beetje tijd voor humor tussen het moorden en kinderneuken door?
Ik las vandaag in de krant dat hij als eerste de wat kritische zangers liet ombrengen... Hem zul je niet zo snel bij Hans Teeuwen zien dus.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 13:02:11 #137
126836 Super7fighter
pi_46364763
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:55 schreef NietLullig het volgende:

[..]

en mohammed, had die nog een beetje tijd voor humor -?-?
Over de profeet Jezus kun je geen uitspraken doen. Over hem is te weinig bekend.
De profeet Mohammed hield bij tijd en wijle ook van grapjes.
pi_46364792
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:55 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

At a hastily convened press conference on Tuesday, Kirsten Harms, the Oper’s artistic director, defended the cancellation of the 1781 opera, one of Mozart’s more sombre and experimental works, saying it was based on a warning about “unspecified threats” from the Berlin police.

Ik snap ook niet hoe je het vreemd kan vinden dat er dergelijke bedreigingen komen van uit de Islami(s)tische hoek, dat is echt niet uniek ofzo. Daarom zeg ik dat je een plaat voor je kop hebt.
*zucht* en van die uitspraak van de intendant is allang gebleken dat het een uitspraak van een lokale SPD-politicus was, die bewerde dat er 'mogelijk bedreiging zouden kunnen volgen'... dat ze aangaf nadat ze die uitvoering al afgezegd had en haar gevraagd was die 'bedreigingen' dan aan te geven ...:
quote:
Sie schilderte ihre Sicht: Im August habe Innensenator Ehrhart Körting (SPD) sie im Urlaub per Telefon informiert, dass es Sicherheitsbedenken gegen die Aufführung gebe.
ze kwam inderdaad niet verder dan dat: 'ongespecificeerde bedeigingen'.... dit is vervolgens nooit bevestigd door de politie en het LKA (Landes Kriminal Ambt) heeft het zelfs expliciet ontkent, en heeft juist een rapport geschreven vooraf wat stelt dat die bedreigingen er niet zijn en niet te voorzien zijn.

Oftewel... die hele opwinding is niet gebaseerd op ook maar één feitelijke en reele bedreiging ...

blijf het maar ontkennen en jezelf erg zielig vinden omdat 'die molsims zoveel bedreigingen doen', maar in dit geval zie je gewoon enkel wat je kennelijk wíl geloven.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 13:21:31 #139
3542 Gia
User under construction
pi_46365412
quote:

[..]

Nee, ik houd wel van een stukje satire.
En als het haatdragend is of ernstig beledigend (wat bijv. life of brian niet is), dan zou ik gewoon mijn schouders ophalen en denken: Ach, zij zijn nu eenmaal niet verstandiger.

Zou je ook eens moeten proberen. Heb je tijd over voor andere dingen dan je druk maken om, bijvoorbeeld, een paar tekeningetjes.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 13:23:24 #140
3542 Gia
User under construction
pi_46365491
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 13:02 schreef Super7fighter het volgende:

De profeet Mohammed hield bij tijd en wijle ook van grapjes.
Maar vast niet als ze over hem gingen.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 13:29:35 #141
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46365712
Klinkt goed. Is er al een DVD-versie?

Nu nog wachten op een theatervoorstelling waarin Geert en Mohammed elkaar anaal penetreren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 13:34:49 #142
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46365909
Geert van het reve
  vrijdag 16 februari 2007 @ 13:46:10 #143
126836 Super7fighter
pi_46366308
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 13:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar vast niet als ze over hem gingen.
O jawel hoor.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 13:50:30 #144
126836 Super7fighter
pi_46366483
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, ik houd wel van een stukje satire.
En als het haatdragend is of ernstig beledigend (wat bijv. life of brian niet is), dan zou ik gewoon mijn schouders ophalen en denken: Ach, zij zijn nu eenmaal niet verstandiger.

Zou je ook eens moeten proberen. Heb je tijd over voor andere dingen dan je druk maken om, bijvoorbeeld, een paar tekeningetjes.
Ik hoor van Christenen uit Amerika heel andere geluiden. Die zeggen: 'we moeten een voorbeeld nemen aan de Moslims. Wij gooien ons geloof in de uitverkoop. De moslims daarentegen behouden hun waardigheid en devotie'.
Veel Europese christenen doen niks en laten de zaak om de profeet Jezus te verdedigen tegen laster aan de Moslims over.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 13:54:33 #145
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_46366629
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 13:50 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Veel Europese christenen doen niks en laten de zaak om de profeet Jezus te verdedigen tegen laster aan de Moslims over.
pi_46366706
quote:

[..]

Ik hoor van Christenen uit Amerika heel andere geluiden. Die zeggen: 'we moeten een voorbeeld nemen aan de Moslims. Wij gooien ons geloof in de uitverkoop. De moslims daarentegen behouden hun waardigheid en devotie'.
donder eens op gek, als god een probleem heeft met ons ongelovigen dan straft hij ons wel.
heeft hij geen geitenneukende crimineel voor nodig.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 13:58:10 #147
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46366764
* gr8w8 kijkt om zich heen. Nope, geen actieve Christen te bekennen. Gaat het hier niet om de waarden en normen van de samenleving hier en juist het respect en de erkenning dat daarvoor ontbreekt op basis van een geloof? Daarbij is zelfs het afbeelden van Mohammed al verboden toch? Laster is een defintie die daaromtrent veel te scherp gesteld is, maar heel hypocriet niet wordt doorgetrokken naar andere geloven.
pi_46366817
quote:

[..]

Gia is net als vele andere Nederlandse Christenen een geboren christen, aangetrouwd christen of cultureel christen. Geen bewust keuze, meer een soort van nalatenschap van de voorouders. Je zou de bible belt in Amerika eens moeten inlichten over het soort mensen dat zich hier Christenen durft te noemen, die zouden ze vierkant in het gezicht uitlachen.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 13:59:52 #149
126836 Super7fighter
pi_46366824
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 13:56 schreef NietLullig het volgende:

[..]

donder eens op gek, als god een probleem heeft met ons ongelovigen dan straft hij ons wel.
heeft hij geen geitenneukende crimineel voor nodig.
Klassieke denkfout die een (radicale) atheist maakt door te beweren dat God onmiddellijk de desbetreffende mensen zou moeten straffen, die zondes begaan. Dit gaat geheel in tegen het concept van de vrije wel in het bijzonder en religie in het algemeen.
pi_46366880
quote:

[..]

Hier in Europa beseffen steeds meer mensen dat God of Allah simpelweg niet bestaan .
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:02:16 #151
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46366898
Helemaal top .

Dit schept natuurlijk een enorm precedent! Ik zie de voorstellingen waarin moslims compleet belachelijk worden gemaakt, door geiten in hun reet worden geneukt en door varkens worden opgegeten met grote belangstelling tegemoet!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_46366948
Radicale islamieten worden natuurlijk ook al geregeld gepersifleerd.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:04:38 #153
126836 Super7fighter
pi_46366971
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 13:59 schreef Youssef het volgende:

[..]

Gia is net als vele andere Nederlandse Christenen een geboren christen, aangetrouwd christen of cultureel christen. Geen bewust keuze, meer een soort van nalatenschap van de voorouders. Je zou de bible belt in Amerika eens moeten inlichten over het soort mensen dat zich hier Christenen durft te noemen, die zouden ze vierkant in het gezicht uitlachen.
Ik denk dat een realistische uitkomst is.

Wist je dat zelfs op de EO-jongerendag, de dag die Nederlanders priesters aanhalen om te beweren dat het Christendom nog altijd sterk bij de mensen leeft, na afloop van de grote concerten duizenden condooms in en rondom het stadion en de zalen liggen?
Met deze achtergrond is de uitspraak van Gia dat laster tegen de profeten niet erg is, niet eens zo heel vreemd.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:06:33 #154
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46367043
En als dat niet gebeurt, wat houdt dat dan in? Trek je conclusies. Hint: Na de tegenactie van cartoons over de Holocaust in Iran werden ook tientallen, wat zeg ik, honderden ambassades in de fik gezet he.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:08:40 #155
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46367116
Heeft iemand hier die voorstelling gezien?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_46367186
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 13:59 schreef Youssef het volgende:

[..]

De Amerikaanse christenen bepalen de norm niet op welke wijze christenen in Europa hun geloof moeten belijden.
Daarnaast hebben aanhangers van Islam overwegend ook geen bewuste keuze gemaakt, maar zijn zij moslims of moslima's vanwege de nalatenschap van hun ouders, grootouders, etc.
pi_46367239
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:04 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Wist je dat zelfs op de EO-jongerendag, de dag die Nederlanders priesters aanhalen om te beweren dat het Christendom nog altijd sterk bij de mensen leeft, na afloop van de grote concerten duizenden condooms in en rondom het stadion en de zalen liggen?
Met deze achtergrond is de uitspraak van Gia dat laster tegen de profeten niet erg is, niet eens zo heel vreemd.
Klopt ja, in sommige kringen is het gewoon hip christen te zijn. Maargoed, daarom is er ook geen fatsoenlijke gelijkwaardige discussie met dat soort hypocrieten te voeren. Dan krijg je uitspraken als "Geloven doe je toch thuis?" en "Sjah, ik wilde mijn kinderen sowieso al goede seksuele voorlichting geven" en "Maakt mij niks uit dat de kerk wordt afgebrand "

Wat dat betreft kan ik het veel beter vinden met de bible belters. Die zijn tenminste niet zo huichelachtig en komen nog het dichts bij de definitie van de kinderen van het Boek.
pi_46367292
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:02 schreef Lemmeb het volgende:
Helemaal top .

Dit schept natuurlijk een enorm precedent! Ik zie de voorstellingen waarin moslims compleet belachelijk worden gemaakt, door geiten in hun reet worden geneukt en door varkens worden opgegeten met grote belangstelling tegemoet!
Ik zie niet in waarom jij moslims aanhaalt in een nieuwsbericht over een caberetier die een politiek persoon aanvalt.
pi_46367316
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:04 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ik kwam er ook achter dat veel moslims het niet zo nauw nemen met hun maagdelijkheid voor hun huwelijk.
Tegen die achtergrond is 'het verdedigen van de profeet' heel vreemd (lees:hypocriet).
pi_46367381
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:14 schreef damian5700 het volgende:
Ik kwam er ook achter dat veel moslims het niet zo nauw nemen met hun maagdelijkheid voor hun huwelijk.
Tegen die achtergrond is 'het verdedigen van de profeet' heel vreemd (lees:hypocriet).
Kwam je daar in de douches van de gevangenis achter?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:18:39 #161
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46367483
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:14 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom jij moslims aanhaalt in een nieuwsbericht over een caberetier die een politiek persoon aanvalt.
Waarom niet? Als Geert Wilders op een dergelijke manier belachelijk gemaakt mag worden, dan imam Al-shoefshoef natuurlijk ook.

Lijkt me echt lachen, zo'n voorstelling waarin een aantal van de meest haatzaainde moslims eventjes belachelijk worden gemaakt. Dat gebeurt nu te weinig, omdat moslims bij het minste geringste beginnen te huilen en dat gehuil nog gehonoreerd wordt ook door de PCG. Maarja, daar zal binnenkort wel een einde aan komen.
pi_46367488
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:16 schreef Youssef het volgende:

[..]

Kwam je daar in de douches van de gevangenis achter?
Nu je er toch over begint; homosexualiteit is ook al zo'n heikel punt.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:19:30 #163
126836 Super7fighter
pi_46367517
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:12 schreef Youssef het volgende:

[..]

Klopt ja, in sommige kringen is het gewoon hip christen te zijn. Maargoed, daarom is er ook geen fatsoenlijke gelijkwaardige discussie met dat soort hypocrieten te voeren. Dan krijg je uitspraken als "Geloven doe je toch thuis?" en "Sjah, ik wilde mijn kinderen sowieso al goede seksuele voorlichting geven" en "Maakt mij niks uit dat de kerk wordt afgebrand "

Wat dat betreft kan ik het veel beter vinden met de bible belters. Die zijn tenminste niet zo huichelachtig en komen nog het dichts bij de definitie van de kinderen van het Boek.
Klopt, ik heb een aantal keren de Amish fel verdedigd in een debat ooit in een werkgroep, toen er lacherig werd gedaan over deze christelijke gemeenschap uit Amerika. Deze Christenen verdienen respect en mogen op beduidend meer sympathie rekenen dan de gelegenheidschristenen in Europa die hier in grote getale het landschap in Europa besmeuren met hun aanwezigheid door zich voor te doen als christen.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:20:35 #164
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46367554
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:04 schreef du_ke het volgende:
Radicale islamieten worden natuurlijk ook al geregeld gepersifleerd.
Nou onwijs. Elke dag. Onwijs grof.

Man, de meeste cabaretiers zijn te bang om überhaupt een grap over moslims te maken, laat staan een grove grap en nog minder zoiets als men nu met Wilders doet.

Maar dat gaat binnenkort natuurlijk allemaal veranderen. Dat wordt lachen!
pi_46367575
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:20 schreef Lemmeb het volgende:
Man, de meeste cabaretiers zijn bang om überhaupt een grap over moslims te maken, laat staan een grove grap en nog minder zoiets als men nu met Wilders doet.
Laten we dat zo houden, gewoon recht van de sterksten.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:22:04 #166
126836 Super7fighter
pi_46367597
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:14 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Totaal off-topic en nog eens onsamenhangend.
pi_46367616
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 13:59 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Klassieke denkfout die een (radicale) atheist maakt door te beweren dat God onmiddellijk de desbetreffende mensen zou moeten straffen, die zondes begaan. Dit gaat geheel in tegen het concept van de vrije wel in het bijzonder en religie in het algemeen.
ik heb niks met je sprookjesboek te maken.
gewoon opbokken.

denk zelf eens na man, je zit een figuur te aanbidden die een massamoordenaar is en een 6 jarig kind neukte.
bovendien was hij ontzettend dom en analfabeet.

een inferieur geloof en geweldadige gelovigen hoeven niet te oordelen over onze superieure samenleving en waarden en normen.

zorg zelf eerst maar dat je op hetzelfde niveau komt als de westerse beschaving...
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:23:07 #168
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46367629
Wel grappig dat zoiets meteen een islam-topic wordt.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_46367679
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:23 schreef Posdnous het volgende:
Wel grappig dat zoiets meteen een islam-topic wordt.
Wel logisch het gaat immers over WIlders.
pi_46367685
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:02 schreef Lemmeb het volgende:
Helemaal top .

Je stelt dus het beledigen van 1 bepaald persoon gelijk aan het beledigen van hele bevolkingsgroepen ?
pleased to meet you
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:24:36 #171
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_46367688
Geloof of geen geloof, iemand op deze manier dood verwensen is totaal ongepast.
ik hoop dat diegene van de theatervoorstelling enorm word gestraft, zulk soort praktijken is totaal niet juist.
  Eindredactie Games vrijdag 16 februari 2007 @ 14:24:48 #172
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_46367698
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:52 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Kinderachtig.
hem als ' el savior' is dat ja
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:25:42 #173
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_46367734
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:14 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik denk omdat er recentelijk 2 caberatiers waren die grappen over moslims maakten. Een of andere imam heeft daarop nogal heftig gereageerd, en al deze ophef heeft ertoe geleid dat een aantal scholen deze performers niet meer wilde inhuren.

Deze jongen treed ook op bij scholen. Alsjeblieft, je link. Maar dat wist je zelf ook wel,
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:27:32 #174
126836 Super7fighter
pi_46367797
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:22 schreef NietLullig het volgende:

[..]

ik heb niks met je sprookjesboek te maken.
gewoon opbokken.

denk zelf eens na man, je zit een figuur te aanbidden die een massamoordenaar is en een 6 jarig kind neukte.
bovendien was hij ontzettend dom en analfabeet.

een inferieur geloof en geweldadige gelovigen hoeven niet te oordelen over onze superieure samenleving en waarden en normen.

zorg zelf eerst maar dat je op hetzelfde niveau komt als de westerse beschaving...
Jij past niet in een Westerse samenleving. De Westerse beschaving is in het algemeen tolerant en beschaafd. Jij daarentegen zit constant te vloeken, schelden en de boel aan het opruien.
Haatzaaien en aanzetten tot geweld, wat jij geheel passioneel doet, kun je niet integreren in een Westerse civilisatie. Waarom hou jij je niet aan de waarden en normen van je eigen superieure beschaving?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:30:21 #175
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_46367916
quote:
Haatzaaien en aanzetten tot geweld, wat jij geheel passioneel doet, kun je niet integreren in een Westerse civilisatie.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat werkt natuurlijk meerdere kanten op he..
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:30:23 #176
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46367919
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:19 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Klopt, ik heb een aantal keren de Amish fel verdedigd in een debat ooit in een werkgroep, toen er lacherig werd gedaan over deze christelijke gemeenschap uit Amerika. Deze Christenen verdienen respect en mogen op beduidend meer sympathie rekenen dan de gelegenheidschristenen in Europa die hier in grote getale het landschap in Europa besmeuren met hun aanwezigheid door zich voor te doen als christen.
Generalisatie en een meerderwaardigheidsyndroom. Heb je je al afgevraagd waarom je je hierin kan vinden?
pi_46367999
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:27 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Jij past niet in een Westerse samenleving. De Westerse beschaving is in het algemeen tolerant en beschaafd. Jij daarentegen zit constant te vloeken, schelden en de boel aan het opruien.
Haatzaaien en aanzetten tot geweld, wat jij geheel passioneel doet, kun je niet integreren in een Westerse civilisatie. Waarom hou jij je niet aan de waarden en normen van je eigen superieure beschaving?
rellen parijs, denemarken, australie, homohaat, vrouwenonderdrukking, geweld tegen andersdenkenden, WTC, madrid, verkrachtingen en aanrandingen westerse vrouwen, etc.

de islam, leuker kunnen we het niet maken
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:34:16 #178
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46368059
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:24 schreef moussie het volgende:

[..]

Je stelt dus het beledigen van 1 bepaald persoon gelijk aan het beledigen van hele bevolkingsgroepen ?
Jahoor. Wat mij betreft mag iedereen belachelijk gemaakt worden. Zelfs hele bevolkingsgroepen tegelijk, en natuurlijk vooral als het gaat om achterlijke barbaren zoals.
pi_46368103
Oké. Z'n haar werd dus geknipt. Maakt niet uit. Zoals de rellen in Parijs ook islamitisch blijven en moslims in Ede feest hebben gevierd, zo zal Wilders ook onthoofd zijn.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:36:34 #180
126836 Super7fighter
pi_46368132
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:32 schreef NietLullig het volgende:

[..]

rellen parijs, denemarken, australie, homohaat, vrouwenonderdrukking, geweld tegen andersdenkenden, WTC, madrid, verkrachtingen en aanrandingen westerse vrouwen, etc.

"Criminaliteit" ( tussen haakjes want één afgebakende noemer kan ik van de dingen die jij noemt niet maken) is gelukkig geen synoniem voor de Islam.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:37:29 #181
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46368156
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:24 schreef Grimm het volgende:
Geloof of geen geloof, iemand op deze manier dood verwensen is totaal ongepast.
ik hoop dat diegene van de theatervoorstelling enorm word gestraft, zulk soort praktijken is totaal niet juist.
Pfff, Wilders moet maar een beetje langere tenen kweken!
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:38:36 #182
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46368187
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:36 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

"Criminaliteit" ( tussen haakjes want één afgebakende noemer kan ik van de dingen die jij noemt niet maken) is gelukkig geen synoniem voor de Islam.
Synoniem niet nee. Criminaliteit mist ieg een ideologische fundering, dus die vergelijking gaat al snel mank.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:38:48 #183
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_46368195
Overigens vind ik dat Wilders niet moet zeiken hoor. Zolang er maar geen gekken zijn die het serieus nemen of er een verkeerde boodschap uit halen.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:46:58 #184
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46368436
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:21 schreef Youssef het volgende:

[..]

Laten we dat zo houden, gewoon recht van de sterksten.
Nou.
pi_46368532
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:32 schreef NietLullig het volgende:

[..]

ja joh, en al die dingen gebeurden niet voordat er moslims in ons land kwamen, er waren nooit rellen, geen treinkapingen of andere terroristische activiteiten, de blijf-van-mijn-lijf huizen zaten niet overvol, homo's beuken bij de Hortus was niet volkssport no1 in Amsterdam .. nee, toen was de wereld nog mooi en lief en gebeurde er nooit wat .. in een woord perfect
pleased to meet you
pi_46368565
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:34 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jahoor. Wat mij betreft mag iedereen belachelijk gemaakt worden. Zelfs hele bevolkingsgroepen tegelijk, en natuurlijk vooral als het gaat om achterlijke barbaren zoals.
zoals intolerante kaaskoppen met een superioriteitscomplex ?
pleased to meet you
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:55:23 #187
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46368677
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:51 schreef moussie het volgende:

[..]

zoals intolerante kaaskoppen met een superioriteitscomplex ?
Wat begrijp je niet aan het woordje "iedereen"?
pi_46368779
Wat een bagger voorstelling, moet men zich tot een zelfde niveau verlagen?
Als het een actie-reactie is kan je er zo mee doorgaan tot ad Infinitum. En is het inderdaad geen voorstelling dat 12-14 jarigen zouden moeten zien.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:59:01 #189
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46368789
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:50 schreef moussie het volgende:

[..]

ja joh, en al die dingen gebeurden niet voordat er moslims in ons land kwamen, er waren nooit rellen, geen treinkapingen of andere terroristische activiteiten, de blijf-van-mijn-lijf huizen zaten niet overvol, homo's beuken bij de Hortus was niet volkssport no1 in Amsterdam .. nee, toen was de wereld nog mooi en lief en gebeurde er nooit wat .. in een woord perfect
Ja, sinds de eerste touringcar ons land binnenkwam op 26 maart 1989...
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:07:55 #190
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46369066
Een kindervoorstelling waarbij Aisja als 9-jarige even stevig in d'r holletje wordt genomen door Mo ligt nu natuurlijk ook ruim binnen de mogelijkheden.
pi_46369075
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:55 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan het woordje "iedereen"?
euhm, "natuurlijk vooral barbaren zoals" had jij het over, en dat ging ik dus even aanvullen
pleased to meet you
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:14:55 #192
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46369317
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:08 schreef moussie het volgende:

[..]

euhm, "natuurlijk vooral barbaren zoals" had jij het over, en dat ging ik dus even aanvullen
Dat mag je van mij hoor.
pi_46369328
Het is op het randje maar ik vind dat het moet kunnen. Denk ook bijvoorbeeld aan Hans Teeuwen die grapjes maakte over joden, christenen, moslims en niemand die daar moeilijk over deed zover ik me kan herinneren.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:46:55 #194
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_46370404
edit
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:52:28 #195
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_46370556
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:08 schreef moussie het volgende:
maar even wat anders jij was toch joods ?

ben jij zelf ook anti israel als joods zijnde ?
pi_46370573
Deze kunstenaar verdient subsidie.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:56:34 #197
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_46370687
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:53 schreef knowall het volgende:
Deze kunstenaar verdient subsidie.
vind ik ook.

een eenmalige vertrek subsidie naar de sahara waar ie vandaan komt.
pi_46370783
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:46 schreef MrVVD het volgende:
edit
Godsamme, jij bent wel gefrustreerd hé?
pi_46370801
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:58 schreef Triggershot het volgende:
Wat een bagger voorstelling, moet men zich tot een zelfde niveau verlagen?
Als het een actie-reactie is kan je er zo mee doorgaan tot ad Infinitum. En is het inderdaad geen voorstelling dat 12-14 jarigen zouden moeten zien.
Nou inderdaad, daar hoor je hier niemand over. Maar ik vind het niet normaal dat kinderen dit soort dingen kijken, ook al moet het iets grappigs voorstellen. Het is gewoon vulgair.

Misschien ben ik er ouderwets in ofzo.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:02:16 #200
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_46370841
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:00 schreef Triggershot het volgende:
Godsamme, jij bent wel gefrustreerd hé?
en dan is dit nog je beste reactie.

lees jij alleen de allerlaatste post ?
pi_46370873
Het bericht is trouwens van de Telegraaf en dus vraag ik me af hoe waar het allemaal is. Kan me niet voorstellellen dat onderwijzers het goedkeuren dat hun leerlingen zoiets kijken onder schooltijd.

De andere kant van het hele verhaal moet ook nog gehoord worden.
pi_46370878
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:56 schreef MrVVD het volgende:
de sahara waar ie vandaan komt.
Wat een racistische opmerking.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:04:52 #203
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46370924
Waarom wordt er eigenlijk niet eens chill gedaan? En waarom moeten brugklassers dit soort dingen zien
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_46370994
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:02 schreef MrVVD het volgende:

[..]

en dan is dit nog je beste reactie.

lees jij alleen de allerlaatste post ?
Nee, niet je allerlaatste post, maar ik kan ook je edit inzien.. daarbij kom je plus je laatste post erg gefrustreerd over.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2007 16:08:25 ]
pi_46371002
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:59 schreef LENUS het volgende:

[..]

het politiek correcte juk.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:09:29 #206
159644 ZoetZuurHapje
Leven en laten leven
pi_46371053
zoals ik op de fp al schreef snap ik wilders niet, hij provoceert de allahtone medemens te pas en te onpas door tegen alles aan te schoppen wat ze lief is(in dit geval staat hun geloof nogal eens centraal).
vervolgens worden die mensen al dan niet terecht boos, komt er een reactie waarop geert met zijn vinger riichting door hem aangevallen doelgroep wijst.
kennelijk staat deze ubermensh boven de rest van de mensheid(in zijn ogen heeft hij duidelijk meer rechten dan wie dan ook) want anders snap ik niet dat hij daarna uberhaubt verbaasd is als hij wordt bedreigt , actie reactie noemt men zoiets.
wilders voert zijn haathetze jegens alles wat anders is dan hem omdat hij gewoon bang is, niet meer en niet minder.
erger me als nederlander al jaren aan die man, zijn werknemers, en die schaapjes van een kiezers die 'hun' geert volgen, tijd dat ze de hele handel een enkele reis naar syberië aanbieden.....

De PVV, de meest intollerante kutclub die DenHaag rijk is, je ziet het alleen al op de manier waarop deze partij een 'discussie' voert in de 2e kamer!
Ik ben ik,deal with it or just FOCK off !
pi_46371097
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:09 schreef ZoetZuurHapje het volgende:
zoals ik op de fp al schreef snap ik wilders niet, hij provoceert de allahtone medemens
pi_46371101
Een naam voor Wilders om op te reageren: Gregorius Nekschot.
pi_46371113
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:52 schreef MrVVD het volgende:

[..]

maar even wat anders jij was toch joods ?

ben jij zelf ook anti israel als joods zijnde ?
joods bloed, maar niet joods opgevoed, en ja, ik ben anti-zionist .. maar wtf heeft dat met de selectieve lange tenen van Wilders te maken ?
pleased to meet you
pi_46371139
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:11 schreef moussie het volgende:

[..]

joods bloed, maar niet joods opgevoed, en ja, ik ben anti-zionist .. maar wtf heeft dat met de selectieve lange tenen van Wilders te maken ?
Joods als in religie? Dan mag je met een moslim trouwen
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:12:45 #211
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_46371141
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:38 schreef gronk het volgende:
Wilders moet eerst de helft van z'n partijprogramma verscheuren voor-ie verder mag lullen
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:13:09 #212
159644 ZoetZuurHapje
Leven en laten leven
pi_46371154
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

netjes geformuleerd toch?
Ik ben ik,deal with it or just FOCK off !
pi_46371169
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:13 schreef ZoetZuurHapje het volgende:

[..]

netjes geformuleerd toch?
En aardig droog
pi_46371239
Overigens ben ik deze topic gestart naar aanleiding van nog geen maand geleden de doodsbedreiging aan het adres van een cabaratier die de moslims een heel klein beetje op de hak nam. Dus puur om moslims een spiegel voor te houden. Hieronder het betreffende stuk.

Moskee bedreigt Amsterdamse student
quote:
AMSTERDAM - Cabaretier en rechtenstudent Ewout Jansen 'mag geslagen worden of dood gemaakt volgens de Islam' volgens een woordvoerder van moskee Assoenna aan de Frederik Hendrikstraat in Amsterdam. Morgen brengt universiteitsblad Folia een uitgebreide reportage uit over de cabaretier, die wel vaker bedreigd wordt.

Cabaretier en rechtenstudent Ewout Jansen

Steen des aanstoots is een klein onderdeel van een show die Jansen opvoert in de cabaretzaaltjes in het hele land. Hierin maakt hij enkele grappen over moslims. Dit komt hem vaak op negatieve reacties te staan uit de zaal, variërend van gescheld tot bestorming van het podium. In een poging een reactie te verkrijgen vanuit de moslimgemeenschap toog Folia naar moskee Assoenna in Westerpark.

Van Gogh

Een woordvoerder van de moskee verklaarde aldaar dat Jansen ‘volgens de Islam’ de dood verdient omdat hij grappen maakt over de Islam. De woordvoerder verklaarde ook nog spontaan dat Van Gogh 'gewaarschuwd' was voor het lot hem te wachten stond.

Op de site van Folia is een deel van het interview te beluisteren. Aan het woord is de tolk, een man die zich voorstelt als de heer Kabli. Hij spreekt in het bijzijn van enkele bestuursleden. De imam van de moskee, Mohammed Bouljhaf, was ook bij het interview aanwezig maar vertrok halverwege het gesprek.

Bron: De Telegraaf
pi_46371258
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Joods als in religie? Dan mag je met een moslim trouwen
nah, ik heb geen religie (meer, wel luthers gereformeerd geïndoctrineerd in mijn jeugd), ik vind een goed mens proberen te zijn met respect voor iedereen ruim voldoende en vaak meer dan menige gelovige doet
pleased to meet you
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:17:53 #216
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_46371271
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:11 schreef moussie het volgende:
omdat de mensen met wie jij tegen de nederlandse samenleving bent de joden niet alleen haten maar hen het liefst ook dood zouden willen zien. arabische moslims zien de joden als het allerslechtste en aller laagste. ga maar lekker verder met je mooie woordjes.
pi_46371298
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
Overigens ben ik deze topic gestart naar aanleiding van nog geen maand geleden de doodsbedreiging aan het adres van een cabaratier die de moslims een heel klein beetje op de hak nam. Dus puur om moslims een spiegel voor te houden. Hieronder het betreffende stuk.

[..]
Allemaal Televaag bronnen.
pi_46371341
quote:

[..]
En nu?
pi_46371365
quote:

[..]
pff, je snapt het niet of je wil het niet snappen ?
Er is een verschil tussen het beledigen van een persoon/meerdere personen en het beledigen van een ideologie
pleased to meet you
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:22:05 #220
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_46371406
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:07 schreef Triggershot het volgende:
Nee, niet je allerlaatste post, maar ik kan ook je edit inzien.. daarbij kom je plus je laatste post erg gefrustreerd over.
ja so mag ik niet mijn eigen mening hebben. bovendien is het zo dat ik wel eens iets opschrijf en vervolgens toch maar de scherpe kantjes ervan haal achteraf.

wat voor goed nieuws weet jij dan te brengen over arabieren?
pi_46371418
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:18 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Allemaal Televaag bronnen.
Stond in andere kranten ook. Zelf de televisie heeft er uitvoerig aandacht aan besteed. Laat ik maar niet beginnen over Aboutaleb zijn kunsten en deze man wil onbevooroordeeld regeren...............
pi_46371423
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:17 schreef MrVVD het volgende:

[..]

omdat de mensen met wie jij tegen de nederlandse samenleving bent de joden niet alleen haten maar hen het liefst ook dood zouden willen zien. arabische moslims zien de joden als het allerslechtste en aller laagste. ga maar lekker verder met je mooie woordjes.
Mens hou toch op, je weet bij verre na niet waar je over praat, kerken, moskeeën en synagoge zitten in landen als Syrië naast elkaar, men heeft wat tegen zionisme, niet de Joden.
pi_46371471
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mens hou toch op, je weet bij verre na niet waar je over praat, kerken, moskeeën en synagoge zitten in landen als Syrië naast elkaar, men heeft wat tegen zionisme, niet de Joden.
vertel dat de joden in iran
pi_46371479
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:21 schreef moussie het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen het beledigen van een persoon/meerdere personen en het beledigen van een ideologie
Hoe kun je nu een dooie vent beledigen?
pi_46371491
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:22 schreef MrVVD het volgende:

[..]

ja so mag ik niet mijn eigen mening hebben. bovendien is het zo dat ik wel eens iets opschrijf en vervolgens toch maar de scherpe kantjes ervan haal achteraf.
Zei ik dat je geen mening mocht hebben, overigens haal je niet de scherpe kantjes er vanaf, je haalt alles er vanaf.
quote:
wat voor goed nieuws weet jij dan te brengen over arabieren?
Volgens mij gaat dit topic niet over Arabieren? Net zoals elke volk hebben ook de Arabieren goede en slechte kanten.
pi_46371510
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:24 schreef NietLullig het volgende:

[..]

vertel dat de joden in iran
Iran is Farisi aka Perzisch aka land van de Ariers

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2007 16:27:56 ]
pi_46371557
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:17 schreef MrVVD het volgende:

[..]

Ach ja, dat mijn ouders WO2 bij toeval hebben overleefd hier in het westen wil natuurlijk helemaal niets zeggen, en dat blank rechts-extreem nog even antisemitisch is als 100 jaar geleden moet ik ook maar negeren voor het gemak .. en dat terwijl ik met de arabische moslims die ik ken totaal geen problemen heb, die zijn net als ik niet anti-joods maar anti-zionist .. een nogal belangrijk verschil dat jij verkiest te negeren lijkt
pleased to meet you
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:28:33 #228
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46371625
Wie zegt dat het beledigen is? Dat impliceert al een waarde oordeel. En dat weer een norm, zie adaptie, meerderwaardigheid cultuur et cetera.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:29:32 #229
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46371650
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Ach ja, dat mijn ouders WO2 bij toeval hebben overleefd hier in het westen wil natuurlijk helemaal niets zeggen, en dat blank rechts-extreem nog even antisemitisch is als 100 jaar geleden moet ik ook maar negeren voor het gemak .. en dat terwijl ik met de arabische moslims die ik ken totaal geen problemen heb, die zijn net als ik niet anti-joods maar anti-zionist .. een nogal belangrijk verschil dat jij verkiest te negeren lijkt
Dat anti-zionisme is anders erg vaak geworteld in religie.
pi_46371701
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:29 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het over antisemitisme hebt?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:33:00 #231
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46371746
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het over antisemitisme hebt?
Niet helemaal, maar het impliceert het zo onderhand wel.
pi_46371782
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:33 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Niet helemaal, maar het impliceert het zo onderhand wel.
Want nog anders dan? Laatste grote religie is van 15 eeuwen terug en Zionisme is een ideologie van de 19e eeuw.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:35:21 #233
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46371800
Ehm, waar wil je heen?
pi_46371808
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:24 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hoe kun je nu een dooie vent beledigen?
hij is onderdeel van de ideologie, net als Jezus bij de christenen of boeddha bij de boeddhisten, en tja, uit naam van het christendom zijn ook aardig wat gruweldaden begaan, Jezus dan maar afbeelden met de amerikaanse vlag boven een stapel afgeslachte indianen ?
pleased to meet you
pi_46371825
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:35 schreef gr8w8 het volgende:
Ehm, waar wil je heen?
Je zei niet helemaal, dus vraag ik wat niet?
pi_46371852
Mwah, moet kunnen, ik snap de poeha niet helemaal.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_46371879
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:29 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

idd, als je dan in dat boek geloofd wacht dan ook af tot je terug wordt geleid zoals geschreven staat, ga niet het recht in eigen hand nemen
pleased to meet you
pi_46372064
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:35 schreef moussie het volgende:

[..]

hij is onderdeel van de ideologie, net als Jezus bij de christenen of boeddha bij de boeddhisten, en tja, uit naam van het christendom zijn ook aardig wat gruweldaden begaan, Jezus dan maar afbeelden met de amerikaanse vlag boven een stapel afgeslachte indianen ?
Als je dat pleziert moet je het doen, ik zal er niet wakker van liggen.

En ambassades affikken met de nodige doden die gevallen zijn, doodsbedreigingen e.d. zullen er ook niet op volgen.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:45:37 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_46372098
quote:
Update 16.38 uur
Na de ophef over de 'onthoofdingsact' is er vanmiddag een nieuwe reactie gekomen van Karin Söhngen, docente Cultureel Kunstzinnige Vorming op de Almeerse scholengemeenschap De Meergronden waar de voorstelling van Amar El-Ajjouri werd opgevoerd. Nu zegt ze tegen Elsevier dat er helemaal geen sprake is van een onthoofding van een pop door de cabaretier van Marokkaanse afkomst.

''Aan het einde van de show wordt een pop met een wilde haardos, die later inderdaad Wilders blijkt te zijn, alleen geknipt. Van urine of een orale seksscène is geen sprake. Wel maakte de cabaretier heupbewegingen, terwijl de pop zijn hoofd ter hoogte van de navel van el-Ajjouri had'', aldus Söhngen.

Söhngen zegt dat de school zeer zorgvuldig is geweest met het boeken van de voorstelling waar inderdaad wel ''pittige stukken'' in zitten. ''Maar de leerlingen zijn met speciaal lesmateriaal goed voorbereid, en docenten hebben ook na de voorstelling de inhoud uitgebreid behandeld. Bovendien neemt el-Ajjouri alle bevolkingsgroepen en politici op de hak. De voorstelling draait zeker niet om Wilders.''
Nou laat maar zitten dus. Storm in een glas water.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:46:45 #240
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46372139
Jammer hoor
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:47:37 #241
8369 speknek
Another day another slay
pi_46372168
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:46 schreef Lemmeb het volgende:
Jammer hoor
Ja, moeten we weer een paar dagen wachten om moslims te bashen .
pi_46372176
Ik stel voor dat Telegraaf niet langer als bron voor een NWS-topic toegestaan wordt.
pi_46372221
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Laat het nu wel een inspiratie zijn voor idioten.
pi_46372222
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:45 schreef speknek het volgende:

[..]

ja die heupbeweging is zeker niet uit te leggen als mondneuken, ofterwel: pijpen.

net als dat gedoe met folia, nu komen de sprookjes weer.
pi_46372229
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:47 schreef knowall het volgende:
Ik stel voor dat Telegraaf niet langer als bron voor een NWS-topic toegestaan wordt.
Goed plan.

Hun journalisten hebben een te rijke fantasie.
pi_46372248
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als je dat pleziert moet je het doen, ik zal er niet wakker van liggen.

En ambassades affikken met de nodige doden die gevallen zijn, doodsbedreigingen e.d. zullen er ook niet op volgen.
hihi, dus omdat de christenen hier in Nederland flauw zouden reageren denk je dat dat overal zo is .. vertel dat sprookje maar aan die mensen die dagelijks te maken krijgen met pro-lifers, misschien dat je horizon dan eindelijk eens iets breder wordt
pleased to meet you
pi_46372380
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:21 schreef moussie het volgende:

[..]

nee, het gaat om vrije meningsuiting, die moet gelijk zijn voor iedereen in iedere kontext over welk onderwerp dan ook, binenn de grenzen vd wet uiteraard.

je zou dingen kunnen laten uit een zogenaamd fatsoen, maar het staat je vrij er lak aan te hebben.

er zijn zoveel meningen die beledigend opgevat zouden kunnen worden, voor willekeurig welke persoon of ideologie.
de beledigde bepaalt wat beledigend is, ergo, jij kan geheel onbedoeld iemands ideologie beledigen.

je kan op jouw beurt die mening afkeuren, het openlijk willen verkondigen van die mening niet begrijpen en evt ook afkeuren, maar het staat iemand vrij om een mogelijk kwetsende uitlating te doen over wat dan ook, zolang je iemand niet daadwerkelijk bedreigt, of niet daadwerkelijk aanzet tot haat of moord.

de ene zijn ideologie is de ander zijn waanzin.
als je vindt dat dit moet kunnen, ondanks dat je het inhoudelijk afkeurt, moet je ook niet zaniken als een andere cabaretier wat jou aan het hart ligt op de hak neemt op een dergelijk grafische manier.

een ideologie weegt niet zwaarder dan een mening, immers een ideologie ís een mening.

zodra je onderscheid gaat maken tussen beledigingen al dan niet opzettelijk geuit aan de hand of het op rekening is van een geloofsovertuiging of een aardse overtuiging ben je inconsequent bezig, het geeft de 1 groep meer vrijheid dan de ander.
geloofsovertuigingen zijn ook nogal eens beledigend naar andersdenkenden of anders praktiserenden toe, ik zie niet in waarom het zwaarder weegt als ik een gelovige beledig met mijn opvattingen, dan wanneer het andersom gebeurt.
of het nu om uitdelen gaat of incasseren.

Ergo, Wilders mag dit niet leuk vinden, maar moet niet klagen maar dragen.
En moslims omgekeerd dan ook niet.
Meningen zijn allemaal gelijk in deze, ook al keur je de 1 inhoudelijk af, en de ander niet.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_46372416
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:49 schreef moussie het volgende:

[..]

hihi, dus omdat de christenen hier in Nederland flauw zouden reageren denk je dat dat overal zo is .. vertel dat sprookje maar aan die mensen die dagelijks te maken krijgen met pro-lifers, misschien dat je horizon dan eindelijk eens iets breder wordt
Hallo zeg, we hebben het over NL en niet over fundi land je-naait-steeds.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:00:08 #249
21467 franske19
Hit the deck!
pi_46372551
quote:
Wat een verschrikkelijk hypocriet figuur ben je ook zeg.
pi_46372644
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:35 schreef moussie het volgende:

[..]

De militaire bezigheid van Mohammed was ook iets groter dan die van Jezus en Boeddha. Maar wat is er op tegen om Jezus zo af te beelden?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_46372668
wat een opgeblazen gedoe, die spotprenten keurde hij goed dus hier moet hij dan ook niet over gaan miepen
quote:
Update 16.38 uur
Na de ophef over de 'onthoofdingsact' is er vanmiddag een nieuwe reactie gekomen van Karin Söhngen, docente Cultureel Kunstzinnige Vorming op de Almeerse scholengemeenschap De Meergronden waar de voorstelling van Amar El-Ajjouri werd opgevoerd. Nu zegt ze tegen Elsevier dat er helemaal geen sprake is van een onthoofding van een pop door de cabaretier van Marokkaanse afkomst.

''Aan het einde van de show wordt een pop met een wilde haardos, die later inderdaad Wilders blijkt te zijn, alleen geknipt. Van urine of een orale seksscène is geen sprake. Wel maakte de cabaretier heupbewegingen, terwijl de pop zijn hoofd ter hoogte van de navel van el-Ajjouri had'', aldus Söhngen.

Söhngen zegt dat de school zeer zorgvuldig is geweest met het boeken van de voorstelling waar inderdaad wel ''pittige stukken'' in zitten. ''Maar de leerlingen zijn met speciaal lesmateriaal goed voorbereid, en docenten hebben ook na de voorstelling de inhoud uitgebreid behandeld. Bovendien neemt el-Ajjouri alle bevolkingsgroepen en politici op de hak. De voorstelling draait zeker niet om Wilders.''
doet me een beetje denken aan de valse aangifte van een vrouw die zei dat haar hondje mishandeld was wat achteraf niet zo bleek te zijn, wilders sprong toen voor haar in de bres ..
pi_46372836
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

moskeeën en synagoge zitten in landen als Syrië naast elkaar
En?
quote:
men heeft wat tegen zionisme, niet de Joden.
Vandaar dat de overheid zich onledig houdt met het verspreiden van anti-Joodse propaganda, waaronder de Protocollen van Zion. Het riedeltje begint wel erg vaal te worden, he?
pi_46372893
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:09 schreef Apropos het volgende:

[..]

En?
[..]

Vandaar dat de overheid zich onledig houdt met het verspreiden van anti-Joodse propaganda, waaronder de Protocollen van Zion. Het riedeltje begint wel erg vaal te worden, he?
discussies monden altijd uit in dit soort gebral
hier een scene van dat stukje
http://www.youtube.com/watch?v=VK5IjlPTnS4

als hij geknip in 'zn'haar al een onthoofding noemt
pi_46373647
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:09 schreef Apropos het volgende:

[..]

En?
Duidelijke taal.
quote:
Maak kennis met nationalisme, leer onderscheid te maken tussen het volk en de fascistische totalitaire staat.
pi_46377200
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:54 schreef milagro het volgende:
nee, het gaat om vrije meningsuiting, die moet gelijk zijn voor iedereen in iedere kontext over welk onderwerp dan ook, binenn de grenzen vd wet uiteraard.

je zou dingen kunnen laten uit een zogenaamd fatsoen, maar het staat je vrij er lak aan te hebben.
nou, ik moet het anders niet in mijn hoofd halen om smakeloze grapjes te maken over de holocaust, dat dat bvb kampen waren opgericht door rijke joodse sadisten met als enig doel rijker te worden, gouden tandjes, lampenkappen, verhuur als sado-kamers, bedenk maar wat .. ik denk dat het hok te klein zou zijn
quote:
er zijn zoveel meningen die beledigend opgevat zouden kunnen worden, voor willekeurig welke persoon of ideologie.
de beledigde bepaalt wat beledigend is, ergo, jij kan geheel onbedoeld iemands ideologie beledigen.
als het onbedoeld is zal niemand het je kwalijk nemen, als het doelbewust gebeurd, een minderheid lekker jennen met generalisaties .. tja
quote:
je kan op jouw beurt die mening afkeuren, het openlijk willen verkondigen van die mening niet begrijpen en evt ook afkeuren, maar het staat iemand vrij om een mogelijk kwetsende uitlating te doen over wat dan ook, zolang je iemand niet daadwerkelijk bedreigt, of niet daadwerkelijk aanzet tot haat of moord.
euhm, ik vind anders dat Wilders aanzet tot haat, en niet zo'n klein beetje ook ..
quote:
de ene zijn ideologie is de ander zijn waanzin.
als je vindt dat dit moet kunnen, ondanks dat je het inhoudelijk afkeurt, moet je ook niet zaniken als een andere cabaretier wat jou aan het hart ligt op de hak neemt op een dergelijk grafische manier.

een ideologie weegt niet zwaarder dan een mening, immers een ideologie ís een mening.

zodra je onderscheid gaat maken tussen beledigingen al dan niet opzettelijk geuit aan de hand of het op rekening is van een geloofsovertuiging of een aardse overtuiging ben je inconsequent bezig, het geeft de 1 groep meer vrijheid dan de ander.
geloofsovertuigingen zijn ook nogal eens beledigend naar andersdenkenden of anders praktiserenden toe, ik zie niet in waarom het zwaarder weegt als ik een gelovige beledig met mijn opvattingen, dan wanneer het andersom gebeurt.
of het nu om uitdelen gaat of incasseren.

Ergo, Wilders mag dit niet leuk vinden, maar moet niet klagen maar dragen.
En moslims omgekeerd dan ook niet.
Meningen zijn allemaal gelijk in deze, ook al keur je de 1 inhoudelijk af, en de ander niet.
mi is er een verschil tussen het uiten van kritiek en het beledigen om het beledigen, en het is juist van het laatste dat we de laatste jaren een overdosis hebben gehad ..
pleased to meet you
pi_46378100
Ik vind het nogal smakeloos eigenlijk.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 19:57:43 #257
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46378151
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 19:56 schreef SCH het volgende:
Ik vind het nogal smakeloos eigenlijk.
Tja, Kunst en Smaak.
pi_46378265
quote:

[..]
Je bedoelt die cabaretier die later gezellig heeft theegedronken in die moskee?
Wat een aanmatigend gedrag om anderen een spiegel voor te houden trouwens
pi_46379160
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Duidelijke taal.
[
Het iemand onaangenaam maken kan op meerdere manieren.
quote:
Maak kennis met nationalisme, leer onderscheid te maken tussen het volk en de fascistische totalitaire staat.
Bedoel je nu de gewone Syrier? Graag.

(Niet lullig bedoeld, maar ik begreep het niet helemaal.)
pi_46379878
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 20:25 schreef Apropos het volgende:

[..]

Het iemand onaangenaam maken kan op meerdere manieren.
De Jood (religie) begroet de Imam met "shaloom", onder het volk is er niet veel haat.
quote:
Bedoel je nu de gewone Syrier? Graag.

(Niet lullig bedoeld, maar ik begreep het niet helemaal.)
Ik bedoel inderdaad de gewone syrier ( niets machtgei/politicus)
pi_46389233
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 20:44 schreef Triggershot het volgende:
Ik bedoel inderdaad de gewone syrier ( niets machtgei/politicus)
Duidelijk. Ik denk dat je gelijk hebt.
pi_46390863
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:36 schreef LENUS het volgende:
Inderdaad. Een religie c.q. cultuur van hypocriete huichelaars. Het is altijd diskriemiejnasjie, tenzij ze het zelf doen natuurlijk. Kutvolk.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_46394979
Hier de beelden van het gewraakte fragment + interview met cabaratier:

http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=495

En het fragment in zijn geheel (niet zo'n goede kwaliteit:

http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=496

Als dát een onthoofding is....
  zaterdag 17 februari 2007 @ 12:39:56 #264
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_46395360
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:24 schreef Triggershot het volgende:

Volgens mij gaat dit topic niet over Arabieren? Net zoals elke volk hebben ook de Arabieren goede en slechte kanten.
al zou deze topic wel over arabieren gaan dan nog wist je niet veel te noemen
pi_46395493
Wat een rel van niks als je dat filmpje hebt gezien
pi_46395500
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:39 schreef MrVVD het volgende:

[..]

al zou deze topic wel over arabieren gaan dan nog wist je niet veel te noemen
In ieder geval wel meer dan jij aan kunt.
pi_46395550
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:26 schreef stoofstraat het volgende:

nou, die leraar die dat heeft opgestuurd mag wel een nieuwe bril aanschaffen zeg .. of wou die soms dat Wilders zijn eigen graf graaft ?
pleased to meet you
pi_46395650
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 04:09 schreef StefanP het volgende:

[..]

Inderdaad. Een religie c.q. cultuur van hypocriete huichelaars. Het is altijd diskriemiejnasjie, tenzij ze het zelf doen natuurlijk. Kutvolk.
Is Wilders religieus dan ? Maar anyway, je hebt wel gelijk, wat een hypocriete huichelaar is die Wilders met zijn fan-boys
pleased to meet you
pi_46395755
quote:
cross-posting
pi_46395823
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:54 schreef damian5700 het volgende:

[..]

cross-posting
Je bent me net voor.
pi_46395825
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:54 schreef damian5700 het volgende:

[..]

cross-posting
Ja man, kostte me een half uur om in al die Wilders topics dit linkje te zetten
  zaterdag 17 februari 2007 @ 12:57:35 #273
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_46395833
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:44 schreef Triggershot het volgende:
In ieder geval wel meer dan jij aan kunt.
kom maar op dan.

dus voor de wereld en zijn eigen land en voor zijn buurlanden.

begin maar.

dus de vraag was wat voor goeds hebben de arabieren / moslims de wereld gebracht
pi_46395898
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja man, kostte me een half uur om in al die Wilders topics dit linkje te zetten
pi_46395900
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:57 schreef MrVVD het volgende:

[..]

kom maar op dan.

begin maar.
Welke gedeelte van:
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:24 schreef Triggershot het volgende:

Volgens mij gaat dit topic niet over Arabieren?
begrijp je niet?
pi_46396557
gezellig hier
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_46396723
Topic schoongemaakt en OT verder.
pi_46396898
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:26 schreef stoofstraat het volgende:

Lekker overdramatisch van die docent dan.
pi_46398168
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:38 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Lekker overdramatisch van die docent dan.
idd, gewoon een lichtblond koppie bij de turkse kapper ..
ik vind het telefonische commentaar van Wilders btw grappig, meteen lopen miepen over subsidies ed terwijl die het hele stuk nog niet eens had gezien .. lekker zulke politici, die hun oordeel al klaar hebben voor ze überhaupt weten waarover ze praten
pleased to meet you
  zaterdag 17 februari 2007 @ 14:24:48 #280
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46398210
Zo, nu even dat topic opzoeken waar die andere caberatier door de school geweigerd werd, reacties kopieren, en klaar.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 14:26:38 #281
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46398271
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 14:24 schreef Yildiz het volgende:
Zo, nu even dat topic opzoeken waar die andere caberatier door de school geweigerd werd, reacties kopieren, en klaar.
Scholen weren 'fatwa-cabaretier' Jansen

Tadaaa.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 14:38:42 #282
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_46398569
Geert Wilders is een flapdrol en verdient zoveel aandacht niet.. maar goed das mijn mening.

En wat is dat toch, dat cabaretiers zoveel mogelijk willen beledigen en zogenaamd "provoceren"..? Ik dacht altijd dat ze grappen moesten maken op zo'n podium..

Vooral de echt talentloze gevallen denken zo naam te maken volgens mij.. ik bedoel, Amar El-Ajjouri never heard of..
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_46401516
Ik moest trouwens erg lachen om dat stukje bij de kapper.

Is die Ewout Jansen eigenlijk net zo grappig?
pi_46404382
quote:

[..]

Regel jij dat even
pi_46404597
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:27 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Regel jij dat even
Op primitief geweld naar aanleiding van zogenaamde beledigingen hebben lange tenenmoslims al een abonnement op.
pi_46405052
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Op primitief geweld naar aanleiding van zogenaamde beledigingen hebben lange tenenmoslims al een abonnement op.
nou, dan hebben Wilders en Verdonk een abonnement op commentaar leveren zonder inhoudelijk geïnformeerd te zijn
pleased to meet you
pi_46405101
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:55 schreef moussie het volgende:

[..]

nou, dan hebben Wilders en Verdonk een abonnement op commentaar leveren zonder inhoudelijk geïnformeerd te zijn
Daar hebben wel meer mensen een abonnement op...
pi_46405730
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:57 schreef MrVVD het volgende:

[..]

kom maar op dan.

begin maar.

dus de vraag was wat voor goeds hebben de arabieren / moslims de wereld gebracht
Dat moet nog komen.
pi_46408636
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:57 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Daar hebben wel meer mensen een abonnement op...
yup, zo stikt het in Nederland van de islamkenners schijnt .. nog nooit in dat boek gelezen maar een paar uit hun verband gerukte sura copy/pasten en je bent een specialist of zo
pleased to meet you
pi_46408772
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 20:47 schreef moussie het volgende:

[..]

yup, zo stikt het in Nederland van de islamkenners schijnt .. nog nooit in dat boek gelezen maar een paar uit hun verband gerukte sura copy/pasten en je bent een specialist of zo
Ik doelde eigenlijk op jou
pi_46409185
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 20:51 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik doelde eigenlijk op jou
Ik pretendeer anders niet iets te weten als ik het niet weet hoor .. je zal me eerder betrappen op dat ik conclusies die op basis van onvolledige gegevens getrokken worden onderuit probeer te halen, en dat mijn tegengas, mijn what-if's , soms verkeerd geïnterpreteerd worden
pleased to meet you
pi_46412207
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 20:47 schreef moussie het volgende:

[..]

quote:
Nederland slikt te veel onzin van moslims

Hafid Bouazza
..................................

........Hier komt de truc naar voren waarmee de Nederlanders steeds worden begoocheld. Elke kritiek op de islam wordt afgedaan als onwetendheid, hoewel met alle informatie en waninformatie waaronder wij bedolven worden, elke haringboer zich een specialist op het gebied van de islam kan noemen. Maar wat onder onwetendheid wordt begrepen is de onwil van niet-moslims om met dezelfde kortzichtige ogen te kijken als de goede gelovigen. Met andere woorden: ons wordt steeds gezegd dat we de islam kunnen waarderen als we maar met islamitische ogen kijken. Maar er zijn, de menselijke intelligentie zij dank, meer zienswijzen dan die van de mohammedanen. En het schokkendste is dat Nederland maar al te bereid is om elk fatsoen, elke intellectuele verworvenheid overboord te gooien om op zijn hurken gezellig met moslims te kouten.Om maar te zwijgen over de bereidheid en vaardigheid van Nederland om elke onzin en historische leugen te slikken voor waarachtige koek. ............

....
pi_46412398
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:37 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

[..]
'Ja, maar dat is geen echte moslim'.

pi_46412824
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

'Ja, maar dat is geen echte moslim'.

ja, zo wordt Hafid dan weer aan de kant gezet

ben trouwens wel benieuwd wat hij nu vindt van dit alles. Hém kan ik nog serieus nemen. Publiceert hij nog wel eens wat, of komt het hem allemaal de neus uit?
(Ik lees sinds zo'n 2 jaar geen Nederlandse kranten/weekbladen meer)
pi_46412987
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:59 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

ja, zo wordt Hafid dan weer aan de kant gezet

ben trouwens wel benieuwd wat hij nu vindt van dit alles. Hém kan ik nog serieus nemen. Publiceert hij nog wel eens wat, of komt het hem allemaal de neus uit?
(Ik lees sinds zo'n 2 jaar geen Nederlandse kranten/weekbladen meer)
Zo goed ken ik hem nu ook niet. Feitelijk enkel van Zomergasten en dat er op maroc.nl over hem gezegd wordt dat-ie een nestbevuiler is.
Maar dat ligt natuurlijk voor de hand.
pi_46413109
tegenwoordig is de humor slecht te pruimen
ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen lijkt het wel
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 17 februari 2007 @ 23:13:35 #297
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46413151
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:11 schreef zhe-devilll het volgende:
tegenwoordig is de humor slecht te pruimen
ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen lijkt het wel
Hoe maak ik jou dan aan het lachen zhe-dev?
pi_46413156
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:06 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Zo goed ken ik hem nu ook niet. Feitelijk enkel van Zomergasten en dat er op maroc.nl over hem gezegd wordt dat-ie een nestbevuiler is.
Maar dat ligt natuurlijk voor de hand.
hij is schrijver hè, maar ik heb twee artikelen van hem:

1. Nederland slikt te veel onzin van moslims

2. Nederland is blind voor moslimextremisme
pi_46413179
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hoe maak ik jou dan aan het lachen zhe-dev?
Hoef jij niets voor te doen Ringo
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_46414006
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:13 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

hij is schrijver hè, maar ik heb twee artikelen van hem:

1. Nederland slikt te veel onzin van moslims

2. Nederland is blind voor moslimextremisme
Ik weet dat hij schrijver is en daarom is hij een paar jaar geleden bij Zomergasten geweest. Ik heb eigenlijk nog nooit iets uit zijn oeuvre gelezen, maar weet wel dat hij zich bijzonder goed kan uitdrukken.
De Nederlandse houding ten opzichte van bepaalde facetten van de Islam heeft-ie een aantal jaar gehekeld, dus ik ben wel erg benieuwd naar deze artikelen.

zaterdag 17 februari 2007 @ 23:59:48 #301
8369 speknek
Another day another slay
pi_46414205
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:50 schreef damian5700 het volgende:
Ik weet dat hij schrijver is en daarom is hij een paar jaar geleden bij Zomergasten geweest. Ik heb eigenlijk nog nooit iets uit zijn oeuvre gelezen, maar weet wel dat hij zich bijzonder goed kan uitdrukken.
Doen. Paravion is literair gezien een van de mooiste boeken die ik gelezen heb.

(ik maak geen nieuw topic)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')