Voor jouw tijd hè ? Snap je dat de oudere garde hem beter vindt dan van Basten ?quote:
Ik ben opgegroeid met Bergkamp en Kluivert. Maar Cruijf is me tuurlijk bijgebracht door m'n moederquote:Op maandag 23 april 2007 22:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Voor jouw tijd hè ? Snap je dat de oudere garde hem beter vindt dan van Basten ?
Heeft iemand een linkje?quote:Op maandag 23 april 2007 21:02 schreef Arcee het volgende:
Is dat ene nooit eerder vertoonde superdoelpunt in de USA al geweest?
Eén van z'n beste dagen ooit.quote:Op maandag 23 april 2007 23:01 schreef One_conundrum het volgende:
En wat vonden we van Tom Egbers?
Ik krijg altijd te horen: "Drugs?" en daarna "Ajax?". Zodra je over Ajax begint houden ze maar niet op over Cruijff en Van Bastenquote:Op maandag 23 april 2007 22:53 schreef Roi het volgende:
Zowiezo, als je in het buitenland komt is het een van de eerste dingen die ze zeggen als je uit Nederland komt "Aahhh, CRUYF!"
Hierin is-ie in z'n element en dus goed.quote:Op maandag 23 april 2007 23:01 schreef One_conundrum het volgende:
Zo'n tof persoon was Cruijff dus niet helemaal...quote:Op maandag 23 april 2007 22:07 schreef Ambrosius het volgende:
Leuk item over Levante, daar wist ik bijna niks van.
Een gare loesewrt.quote:Op maandag 23 april 2007 23:01 schreef One_conundrum het volgende:
Hij ging voor het geld, maar Levante betaalde niet alles wat beloofd was. (Tenminste, dat was mijn conclussie.)quote:Op maandag 23 april 2007 23:07 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Zo'n tof persoon was Cruijff dus niet helemaal...
Geld was het enige waar ie oog voor had ja, hebberig zelfs. Met dat ie ging eisen dat ie zelfs de helft van kaartverkoop bij uitwedstrijden wou hebben. Zijn hebberigheid zorgde voor de geldproblemen, waardoor hij volgens mij wel een deel 'misliep' maar nog steeds dik incasseerde.. terwijl z'n medespelers echt de pineut waren en die heeft ie hard laten stikken.quote:Op maandag 23 april 2007 23:16 schreef Roi het volgende:
[..]
Hij ging voor het geld, maar Levante betaalde niet alles wat beloofd was. (Tenminste, dat was mijn conclussie.)
In een fish 'n chips in london had ik vorig jaar een indier die helemaal psv eindhoven fan wasquote:Op maandag 23 april 2007 23:02 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik krijg altijd te horen: "Drugs?" en daarna "Ajax?". Zodra je over Ajax begint houden ze maar niet op over Cruijff en Van Basten
Ik zat een maand of 2 geleden in de trein richting Tilburg en toen kwam er een of andere zwerver tegenover me zitten. Hij kwam uit Griekenland, maar hij kon niet te lang in Amsterdam blijven want dan zou hij illegaal zijn dus hij ging weer terug.quote:Op maandag 23 april 2007 23:23 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
In een fish 'n chips in london had ik vorig jaar een indier die helemaal psv eindhoven fan wasVond ze helemaal geweldig, eigenlijk het hele nederlandse voetbal vond ie super.. maar wat zal ie dan nu janken over z'n geliefde psv
Een match gaan spelen met Feyenoord ofzo ?quote:
Hij ging via Tilburg naar Dusseldorf, daar waren de vluchten goedkoper.quote:
Beter ls Jack, want die was al tig keer klaar gekomenquote:Op maandag 23 april 2007 23:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hierin is-ie in z'n element en dus goed.
Jij kijkt liever naar Barbara Barend en Claudia de Breijquote:Op maandag 23 april 2007 23:50 schreef maril het volgende:
[..]
Beter ls Jack, want die was al tig keer klaar gekomenal ben ik geen fan van Tom.
Marco stopte op zn 28e... Geen eerlijke vergelijking.quote:Op maandag 23 april 2007 22:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Voor jouw tijd hè ? Snap je dat de oudere garde hem beter vindt dan van Basten ?
Toen had Cruijff al 3 EC's een WC gewonnen. Drie keer speler van het jaar begin jaren 70.quote:Op maandag 23 april 2007 23:55 schreef Nouk het volgende:
[..]
Marco stopte op zn 28e... Geen eerlijke vergelijking.
Ben het nog aan het uitstellenquote:Op dinsdag 24 april 2007 00:03 schreef Beschouw het volgende:
Ben je al klaargekomen tong?
Hij kwam in ieder geval bijna klaar.quote:Op maandag 23 april 2007 23:01 schreef One_conundrum het volgende:
En Van Basten dan? 3EC's, 2WC, In totaal 3 keer speler van Europa en 2 maal van de wereld. 6 maal landskamnpioen en Europees Kampioen...quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Toen had Cruijff al 3 EC's een WC gewonnen. Drie keer speler van het jaar begin jaren 70.
Die werd geen 3 maal Europees voetballer van het jaar en 2 maal wereldvoetballer van het jaar.quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:21 schreef DrDentz het volgende:
Clarence Seedorf, wat denk je daar van!
En zegt wat een speler gewonnen heeft iets over hoe goed hij zelf was ?quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:15 schreef Nouk het volgende:
[..]
En Van Basten dan? 3EC's, 2WC, In totaal 3 keer speler van Europa en 2 maal van de wereld. 6 maal landskamnpioen en Europees Kampioen...
Lang niet altijd.quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En zegt wat een speler gewonnen heeft iets over hoe goed hij zelf was ?
Dat is juist , maar langs de andere kant kon Cruyff nooit zelf een match beslissen op de manier waarop Rensenbrink dat wél kon. Over zijn hele carriere gezien is Cruyff véél constanter geweest , en was hij ook beter dan Rensenbrink. Maar op het absolute topniveau een match op z'n eentje beslissen op de manier waarop Rensenbrink bv het grote Bayern Munchen in de europacupfinale oprolde , dat heeft Cruyff nooit gedaan. Daar tegenover staat dan ook weer dat Cruyff allicht ook nooit zo slecht speelde als sommige andere matchen van Rensenbrink.quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Lang niet altijd.
Je moet ze zelf hebben zien spelen en JC was echt een klasse apart.
Ondanks dat jij Rensenbrink-fan bent, kan ik ze uit eigen ervaring zeer goed vergelijken.
Rensenbrink heeft nooit zo'n beslissende invloed op een elftal gehad en miste het inzicht en vooral de leiderschapskwaliteiten die JC wel had.
Claudiaquote:Op maandag 23 april 2007 23:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jij kijkt liever naar Barbara Barend en Claudia de Breij
Wel als ie steeds de belangrijkste speler van dat elftal is. En die Europese en Wereldvoetballer van het jaar verkiezingen zeggen ook wat.quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En zegt wat een speler gewonnen heeft iets over hoe goed hij zelf was ?
Daar gaat het niet om, het gaat om zijn acties en goals. Hij heeft daar 5 jaar gevoetbald, goddomme. Daarvan is toch wel meer materiaal dan wat ze laten zien?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:17 schreef Nouk het volgende:
Bij Barca heeft ie toch niet echt veel prijzen behaald toch?
Hoezo "slechts" 1 op de 3? Dat is nog altijd 33 1/3% teveel!quote:Slechts een op de drie Nederlanders vindt dat Cruijff de beste voetballer allertijden is, maar de helft van de mensen meent dat hij in elk geval in de top twee thuishoort.
Cruijff moe niet, en het is een geweldige speler geweest, maar je kunt het ook overdrijven. DAT ben ik een beetje zat.quote:Een op de drie Nederlanders vindt dat de aandacht voor de zestigste verjaardag van Cruijff wat veel is en geeft aan 'Cruijff-moe' te zijn. Ruim de helft, 54 procent, is de oude meester echter nog niet zat.
Hoezo mogen die mensen hem niet de beste vinden? Als je in die jaren bent opgegroeid vind ik het niet meer dan begrijpelijk dat mensen hem de beste vinden. Wat hebben hun hier nu van een Pele gezien?quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:18 schreef DIGGER het volgende:
Uit onderzoek vanMaurice v/d Hond
:
[..]
Hoezo "slechts" 1 op de 3? Dat is nog altijd 33 1/3% teveel!
[..]
Cruijff moe niet, en het is een geweldige speler geweest, maar je kunt het ook overdrijven. DAT ben ik een beetje zat.
geniaal juist, je moet er echt even voor gaan zitten om te realiseren wat er nu precies staat en of het wel fout is zoals hij het formuleertquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:06 schreef 18konijn het volgende:
Cruijff gisteren in zijn column in de Telegraaf:
"Ik heb daarom voor woensdag alleen een etentje met m’n gezin geregeld. Samen met mijn vrouw en kinderen, dankzij wie ik nooit de persoon geworden zou zijn die ik nu ben."
Is Johans ghostwriter hier de weg kwijt ("dankzij wie" dan wel "zonder wie") of moeten we dit als een nieuwe briljante uitspraak betitelen?
En dan de uitsmijter:
"Het is en blijft leuk als zoveel mensen op zo’n positieve manier blijk geven dat je voor hen een speciaal iemand bent geweest. Wat dat betreft, ben ik ook maar een mens."
Een aardse sterveling zou hebben laten optekenen: "wat dat betreft: ik ben ook maar een mens."
Even vertaald met Babelfishquote:Op woensdag 25 april 2007 12:03 schreef DIGGER het volgende:
Kijk eens aan, een speciale pagina op de website van de Gazzetta: http://www.gazzetta.it/Ca(...)ile/25/Cruijff.shtml
Vergelijk Cruijff met de Beatles.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Leuk hoor dat hij 60 is geworden, maar krijgt hij niet veels te veel aandacht? De afgelopen week krantenpagina's vol over hem, een hele avond Cruijff op Nederland 3, het NOS Journaal en het RTL nieuws een heel item over hem...als hij nou dood was gegaan dan kan ik me er nog wat bij voorstellen, maar zo bijzonder is een zestigste verjaardag nou ook weer niet. Ik kan de kranten, tv-zenders en programma's die hier zo veel aandacht aan hebben besteedt niet meer serieus nemen.
Dan mag ie eindelijk met pensioen.quote:Op woensdag 25 april 2007 21:04 schreef DrDentz het volgende:
Over 5 jaar weerCruijff wordt 65, schreeuw het van de daken
Tuurlijk mag je er aandacht aan besteden, met een documantaire op zijn tijd is ook niks mis. Alleen heeft Cruijff de afgelopen week wel heel veel aandacht gekregen. Een hele avond Cruijff kan ik me nog wel voorstellen op SBS, maar niet bij de publieke omroep. Ook het item in het RTL-nieuws, waarin allemaal reacties uit het buitenland (onder andere van premier Olmert van Israel) over Cruijff kwamen, was mij wat te veel van het goede. Hetzelfde geldt voor het item in het NOS journaal, maar die hebben al een hele tijd na het weerbericht nog een 'item' die kant nog wel slaat.quote:Op woensdag 25 april 2007 21:34 schreef BB-King het volgende:
[..]
Vergelijk Cruijff met de Beatles.
Beiden waren destijds revoluties op hun vakgebied.
Aan zulke legendes mag best weleens wat teveel aandacht aan besteed worden.
Van mij MAG het minder, maa rik vind het uitstekend dat er zo veel aandacht voor is.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Leuk hoor dat hij 60 is geworden, maar krijgt hij niet veels te veel aandacht?
volgens mij storen de meeste zich eraan dat het zich in Nederland weer allemaal beperkt tot Cruijff terwijl velen voetbalhelden en stukken voetbalgeschiedenis uit NEderland zelf zo onderbelicht blijven.quote:Op donderdag 26 april 2007 00:03 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Van mij MAG het minder, maa rik vind het uitstekend dat er zo veel aandacht voor is.
Altijd dat "Doe niet zo gek, een half uur is zat" idee. Nee, wees blij dat je echte helden hebt, besteed er flink wat aandacht aan, kijken/lezen HOEFT niet, het mag!
Nederlander is zo bekrompen in dit soort zaken, veel aandacht is synoniem voor overdreven, wees blij dat er helden zijn en dat de kans er is om daar veel over te zien/lezen.
Er kan er maar één de beste zijn. Maar reken maar dat de Kuip vol zit als de Kromme overlijdt.quote:Op donderdag 26 april 2007 01:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij storen de meeste zich eraan dat het zich in Nederland weer allemaal beperkt tot Cruijff terwijl velen voetbalhelden en stukken voetbalgeschiedenis uit NEderland zelf zo onderbelicht blijven.
klopt. Maar over Cruijff is al zoveel geschreven en vertelt. Allemaal terecht, niks op af te dingen maar ik zou het zo leuk vinden als de NOS ook eens een mooie docu maakte over Coen dillen zijn seizoen waarin hij die monsterscore haalde. Of over de teloorgang van FC Wageningen. Maak een docu over de NEderlanders die in de VS hebben gespeeld in de jaren '80. Er zijn zoveel mooi dingen in de vaderlandse voetbalgeschiedenis die zelden of geen aandacht krijgen.quote:Op donderdag 26 april 2007 01:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Er kan er maar één de beste zijn. Maar reken maar dat de Kuip vol zit als de Kromme overlijdt.
ja dat is dus de oogst van de afgelopen jaren. Mokone was trouwens een film die niet gemaakt is door de NOS. En uit die reeks docu's die gemaakt zijn zijn er juist nauwelijks docu's gemaakt over de Nederlandse voetbalgeschiedenis. En dat is zo jammer omdat er voor het grote publiek zoveel mooie verhalen verloren gaan. Laten we eens wat trotser zijn op onze eigen geschiedenis.quote:Op donderdag 26 april 2007 01:44 schreef tong80 het volgende:
Ik vind juist dat de NOS goed bezig is. Mokone had een Docu. De spelers van de watersnoodramp wedstrijd en nog meer. Holland Sport heeft schitterende items. Vogels en Spakenburg hadden een uitzending etc.
Ik denk dat het onderschat wordt wat de NOS de laatste jaren maakt. Oh ja de degradatiewedstrijd met Cardiff was ook geweldig.
Raar dat ze zo verspreid leveren. had em vorige week binnen.quote:Op maandag 21 mei 2007 13:55 schreef golfer het volgende:
Ik heb hem binnen.
Prachtig van papierkwaliteit en wat een geweldige foto's staan er in.
Mijn op naam gestelde en door JC gesigneerde exemplaar:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij was hier ook vorige week afgeleverd, alleen waren we toen met vakantie, dus nu pas het pakket geopend.quote:Op maandag 21 mei 2007 15:15 schreef DeTolk het volgende:
Raar dat ze zo verspreid leveren. had em vorige week binnen.
komt denk omdat Cruijff geen zin had om al die handtekeningen op 1 dag te zettenquote:Op maandag 21 mei 2007 15:15 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Raar dat ze zo verspreid leveren. had em vorige week binnen.
maakt ie maar een keer zinquote:Op maandag 21 mei 2007 16:11 schreef Blupp het volgende:
[..]
komt denk omdat Cruijff geen zin had om al die handtekeningen op 1 dag te zetten![]()
quote:Cruijffs 'En un momento dado' woensdagavond op TV
Datum: 27-nov-2007 16:49
Woensdagavond wordt in het kader van de IDFA, het documentairefestival dat deze week wordt gehouden in Amsterdam, op Nederland 2 om 22.50 uur 'En un momento dado' uitgezonden. In de film van Ramón Gieling vertellen drie Catalanen en drie Spanjaarden op ontroerende en ontwapenende wijze over de mooiste momenten die Johan Cruijff hen bij FC Barcelona heeft geschonken. Ook spelen de geïnterviewden voor de camera hun favoriete doelpunt of beweging na.
Don't mess with the master...quote:Op vrijdag 10 april 2009 04:32 schreef Pacmaniac het volgende:
Ik heb het hele interview gezien en natuurlijk heeft niemand er verstand van behalve de meester zelf. Diep respect voor zijn carriere als speler alsmede als trainer toch vind ik Hiddink inmiddels beter. En dan onnavolgbare gebrabbel kan me ook gestolen worden.
Niemand begrijpt precies waar hij het over heeft en dat ligt niet aan Cruijff maar aan de miljoenen voetbal fans in Nederland. Die man gaat nog eens ten onder aan zijn eigen grootheidswaanzin .
Dat stuk over die motorrijder die met 250 km een bocht kan nemen was ook epic .
Pff mess with the masterquote:Op vrijdag 10 april 2009 04:43 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Don't mess with the master...![]()
De 'kromme' is ook geweldig....
Vind je het gek...quote:Op vrijdag 10 april 2009 05:06 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Pff mess with the masterJij hebt zeker een poster van Johan boven je bed hangen waar je elke dag voor het slapen gaan ff flink op fapt?
Geweldige voetballer maar als je dom lult lul je dom. Jack v Gelder is een pussy durfde niet eens echt kritische vragen te stellen of door te vragen.
En dan dat smeken van kom weer terug als commentator jongen wat laat hij zich kennen .![]()
V Hanegem hetzelfde verhaal bij Utrecht. Persoonlijk verantwoordelijk voor het ontslag van 4 werknemers en zelf gaat tie thuis in de ziektewet zitten.
Dezelfde Cruijff gaf een aantal jaren geleden ook aan dat Rijkaard een onverstandige keuze was van Laporta en zou Ajax wel "ff gaan redden" Als die ergens zijn zin niet krijgt of niet als halfgod benaderd wordt dan loopt tie weg. Net als v Hanegem .
Helden zijn het
Ik ben benieuwd of Cruijff dit keer weer langs gaat komen en zijn mening gaat geven. Volgens mij is er wel enige link tussen Coronel en Cruijff, maar heeft Van den Boog juist weer helemaal niks met JC.quote:Cruijff haalt uit naar organisatie Ajax
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Volgens Johan Cruijff hoeft Marco van Basten niet geheel de hand in eigen boezem te steken voor de slechte prestaties van Ajax, want de voetballegende is van mening dat er vooral binnen de organisatie van de Amsterdamse club vanalles mis is.
"Toen Van Basten vorig jaar bij de club kwam, toen werd geloof ik een week daarvoor of een week erna de voorzitter weggestuurd, de technisch directeur weggestuurd en de algemeen directeur weggestuurd", verklaarde Cruijff voor de camera van Novum. "Dus hij stond daar in zijn eentje, terwijl hij nog nooit van zijn leven een club geleid had of op wat voor manier dan ook heeft moeten organiseren. Dan is het vrij normaal dat je een x-aantal fouten maakt. Ten eerste, iemand die werkt, maakt fouten. Diegene die geen fouten maakt, moet volgens mij nog worden geboren."
Cruijff vond het dat ook meer dan normaal dat Van Basten in zijn eerste seizoen bij Ajax enkele malen zijn hoofd stootte. "Als je dan nog zo'n diverse problemen moet gaan oplossen, van de één extreem rechts tot de één links, dan is het normaal dat er zich onderweg problemen voordoen."
Volgens Cruijff moest de 44-jarige oud-bondscoach 'het dan ook alleen doen'. "En dan ben je dus het onderwerp van iedereen, op elk gebied en op elke manier. Dat kan ook niet anders." Voor Cruijff is het dan ook overduidelijk dat de structuur bij het zwalkende Ajax niet klopt. "Als er geen goede leiding is, dan ben je gedoemd te mislukken. Ik geloof dat Van Basten nu de elfde of twaalfde trainer in een paar jaar tijd was. Dat wil dus zeggen dat het niet aan de trainer ligt. Want er zou er altijd wel eentje overeind gebleven zijn."
Dus weet Cruijff het zeker. "Dat wil zeggen dat de organisatie niet klopt. En nou, dat is iets wat ik al een jaar of tien geprobeerd heb te veranderen. Zonder goede organisatie is de volgende trainer gewoon het volgende slachtoffer. En dat is jammer voor een grote club als Ajax, in Nederland en Europa", hekelde hij de organisatie. "Dus laten we kijken, laten we hopen dat ze daar eindelijk iets aan gaan doen."
Denk ook niet dat Johan nog komt.quote:Op donderdag 7 mei 2009 17:05 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik betwijfel het na die domme uitspraken van Van den Boog. Van Johan weet je dan dat ie daarover moeilijk gaat doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |