abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:06:10 #251
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_48664535
Cruijff gisteren in zijn column in de Telegraaf:

"Ik heb daarom voor woensdag alleen een etentje met m’n gezin geregeld. Samen met mijn vrouw en kinderen, dankzij wie ik nooit de persoon geworden zou zijn die ik nu ben."

Is Johans ghostwriter hier de weg kwijt ("dankzij wie" dan wel "zonder wie") of moeten we dit als een nieuwe briljante uitspraak betitelen?

En dan de uitsmijter:

"Het is en blijft leuk als zoveel mensen op zo’n positieve manier blijk geven dat je voor hen een speciaal iemand bent geweest. Wat dat betreft, ben ik ook maar een mens."

Een aardse sterveling zou hebben laten optekenen: "wat dat betreft: ik ben ook maar een mens."
It's not a lie, if you believe
pi_48666776
Mooie uitzending gisteren
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:08:47 #253
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_48666871
Nou Marco van Basten is ook uitgenodigd voor het feestje van Cruijff vertelde hij afgelopen vrijdag bij Pauw en Witteman
pi_48673848
Mooie docu, mooie avond
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_48674197
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:06 schreef 18konijn het volgende:
Cruijff gisteren in zijn column in de Telegraaf:

"Ik heb daarom voor woensdag alleen een etentje met m’n gezin geregeld. Samen met mijn vrouw en kinderen, dankzij wie ik nooit de persoon geworden zou zijn die ik nu ben."

Is Johans ghostwriter hier de weg kwijt ("dankzij wie" dan wel "zonder wie") of moeten we dit als een nieuwe briljante uitspraak betitelen?

En dan de uitsmijter:

"Het is en blijft leuk als zoveel mensen op zo’n positieve manier blijk geven dat je voor hen een speciaal iemand bent geweest. Wat dat betreft, ben ik ook maar een mens."

Een aardse sterveling zou hebben laten optekenen: "wat dat betreft: ik ben ook maar een mens."
geniaal juist, je moet er echt even voor gaan zitten om te realiseren wat er nu precies staat en of het wel fout is zoals hij het formuleert
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 april 2007 @ 19:53:00 #256
862 Arcee
Look closer
pi_48679343
quote:
Op maandag 23 april 2007 23:55 schreef Nouk het volgende:
Marco stopte op zn 28e...
Ja.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_48700019
Kijk eens aan, een speciale pagina op de website van de Gazzetta: http://www.gazzetta.it/Ca(...)ile/25/Cruijff.shtml
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 25 april 2007 @ 12:11:29 #258
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_48700255
Johan, van hartelijk gefeliciteerd met je 60 sté verjaardag
pi_48703191
quote:
Op woensdag 25 april 2007 12:03 schreef DIGGER het volgende:
Kijk eens aan, een speciale pagina op de website van de Gazzetta: http://www.gazzetta.it/Ca(...)ile/25/Cruijff.shtml
Even vertaald met Babelfish

MILAAN, 25 open u hen 2007 -
Johan Cruijff voltooit vandaag zestig jaar. Wij reizen over opnieuw zijn buitengewone voetbalgeschiedenis. Het TALENT is geboren aan Amsterdam Johan Cruijff, één van de grootste voetbalspeler dan elke tijd. Reeds kind bewitches voor zijn voorbarigste talent; aan 10 jaar die hij in de jeugd van Ajax is binnengegaan. Het is hoog en dun als giunco, elegantst in falcata één en de breekbare bal werpend maar fysisch. Vic Buckingham, Engelsen die de prestigieuze club van lancers opleiden, als van het het behandeling persoonlijk neemt. Een specifieke opleiding met de gewichten, en kleine Johann, ook handhavend zijn kenmerkenlongilinee, verwerven een ijzerfysicus. Aan veertien jaar bereikt het zijn eerste titel het in de categorie "jongens", aan verovering zeventien de plaats in eerste vierkant, aan negentien bereikt het het kampioenschap met Ajax en de tenen maken zijn debuut in nationaal ondertekenend een doel tegen Hongarije. Met aan irripetibile één broedde van buitengewone talenten, geeft het het leven aan de legende van Ajax Di Amsterdam, dat het drie drinkbekers van de opeenvolgende Kampioenen, één Intercontinentale drinkbeker en één Supercoppa D ' Europa bereikt. Voor het binnenvoorhoofd, leidt Cruijff zijn vierkant tot de verovering van zeven kentekens en vier drinkbekers van Holland.

IRREQUIETO - zij zijn de jaren van goud van Nederlands voetbal en Johann Cruijff van is indiscusso prophet. De Voetbal van Frankrijk wijst aan de prijs van de Voetbal van Goud toe betere Europese voetbalspeler aan het waarvoor drie keer, in 1971..1973 en 1974, Niemand zal nooit om slagen beter te maken. Maar Cruijff heeft een karakterirrequieto en een dispotico, niet altijd legering met de metgezellen. Aan nationale wordt het verleend met spaarzaamheid. In 1973, verlaat het jaar vorig aan steekproeven aan u wereldwijd in welk Holland het aan consecrate zijn technische en tactische superioriteit wordt geroepen, Ajax na de derde drinkbeker van de Kampioenen worden gewonnen die miljarden van Barcelona in te bedden. Met de Catalanen bereikt het één kenteken en één drinkbeker van Spanje. De titel ontbreekt maar in 1974 wereldwijd het, die in eind met Duitsland voor 2-1 verliest. In het opeenvolgende kampioenschap van Europa van 1976, na ernstige problemen met de metgezellen, gaat het definitief weg nationaal, denkend ontoereikende compensatie (25 miljoen Lires toen) die de federatie aan het voor zijn participatie had gewaarborgd. Als wat het de waardigste erfgenaam dan Pelè is beschouwd, slaagt niet daarom om zijn carrière met een over de hele wereld titel ook niet uit te rusten het, ook niet met een Europese titel het. In 1978 verlaat het ook Barcelona om het avontuur Amerikaan te proberen. In 1981, aan 34 jaar, probeert het aan Milaan na landen om met rossoneranetwerk één links van Mundialito gespeeld te hebben. Uitweg in plaats daarvan op één vierkant van tweede Spaanse afdeling om in Holland aan Ajax (twee kentekens en één Drinkbeker van Holland) terug te keren en om de carrière aan Feyenoord in 1984 tot 37 jaar met de verovering van het nth kenteken te sluiten.

FENOMEEN - de buitengewone Speler, difficultly etichettabile op het tactische plan, ware tolk van universeel voetbal, prophet van het doel zal worden herinnerd voor de dodelijke versie van de detentie dat het het maakte om elke het meest gruffest marcatura te breken, ook. Slechts slaagde harde terzino Duitse Berti Vogts om het in het eind van Monaco van 1974 te bevatten. Maar Cruijff is zelfde in de geschiedenis van het voetbal, ook zonder om ingegaan gewonnen te hebben dat wereldwijd dat strameritava.

Luca Marianantoni
pi_48709292
Cruijf
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_48718154
Leuk hoor dat hij 60 is geworden, maar krijgt hij niet veels te veel aandacht? De afgelopen week krantenpagina's vol over hem, een hele avond Cruijff op Nederland 3, het NOS Journaal en het RTL nieuws een heel item over hem...als hij nou dood was gegaan dan kan ik me er nog wat bij voorstellen, maar zo bijzonder is een zestigste verjaardag nou ook weer niet. Ik kan de kranten, tv-zenders en programma's die hier zo veel aandacht aan hebben besteedt niet meer serieus nemen.
pi_48718641
Over 5 jaar weer Cruijff wordt 65, schreeuw het van de daken
  woensdag 25 april 2007 @ 21:34:14 #263
15600 BB-King
Long live the King!
pi_48719893
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Leuk hoor dat hij 60 is geworden, maar krijgt hij niet veels te veel aandacht? De afgelopen week krantenpagina's vol over hem, een hele avond Cruijff op Nederland 3, het NOS Journaal en het RTL nieuws een heel item over hem...als hij nou dood was gegaan dan kan ik me er nog wat bij voorstellen, maar zo bijzonder is een zestigste verjaardag nou ook weer niet. Ik kan de kranten, tv-zenders en programma's die hier zo veel aandacht aan hebben besteedt niet meer serieus nemen.
Vergelijk Cruijff met de Beatles.
Beiden waren destijds revoluties op hun vakgebied.

Aan zulke legendes mag best weleens wat teveel aandacht aan besteed worden.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  woensdag 25 april 2007 @ 21:34:50 #264
15600 BB-King
Long live the King!
pi_48719922
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:04 schreef DrDentz het volgende:
Over 5 jaar weer Cruijff wordt 65, schreeuw het van de daken
Dan mag ie eindelijk met pensioen.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_48720250
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:34 schreef BB-King het volgende:

[..]

Vergelijk Cruijff met de Beatles.
Beiden waren destijds revoluties op hun vakgebied.

Aan zulke legendes mag best weleens wat teveel aandacht aan besteed worden.
Tuurlijk mag je er aandacht aan besteden, met een documantaire op zijn tijd is ook niks mis. Alleen heeft Cruijff de afgelopen week wel heel veel aandacht gekregen. Een hele avond Cruijff kan ik me nog wel voorstellen op SBS, maar niet bij de publieke omroep. Ook het item in het RTL-nieuws, waarin allemaal reacties uit het buitenland (onder andere van premier Olmert van Israel) over Cruijff kwamen, was mij wat te veel van het goede. Hetzelfde geldt voor het item in het NOS journaal, maar die hebben al een hele tijd na het weerbericht nog een 'item' die kant nog wel slaat.

De man is een legende in zijn vakgebied, hij mag best wel wat aandacht hebben van tijd tot tijd, maar dit vind ik persoonlijk wat te overdreven. Het leek bijna wel dat hij dood was, zoveel aandacht

Verder niks persoonlijks tegen Cruijff, hopelijk heeft hij een goede verjaardag gehad en mogen er nog velen volgen
pi_48725197
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Leuk hoor dat hij 60 is geworden, maar krijgt hij niet veels te veel aandacht?
Van mij MAG het minder, maa rik vind het uitstekend dat er zo veel aandacht voor is.

Altijd dat "Doe niet zo gek, een half uur is zat" idee. Nee, wees blij dat je echte helden hebt, besteed er flink wat aandacht aan, kijken/lezen HOEFT niet, het mag!

Nederlander is zo bekrompen in dit soort zaken, veel aandacht is synoniem voor overdreven, wees blij dat er helden zijn en dat de kans er is om daar veel over te zien/lezen.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 april 2007 @ 01:20:21 #267
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_48726563
quote:
Op donderdag 26 april 2007 00:03 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Van mij MAG het minder, maa rik vind het uitstekend dat er zo veel aandacht voor is.

Altijd dat "Doe niet zo gek, een half uur is zat" idee. Nee, wees blij dat je echte helden hebt, besteed er flink wat aandacht aan, kijken/lezen HOEFT niet, het mag!

Nederlander is zo bekrompen in dit soort zaken, veel aandacht is synoniem voor overdreven, wees blij dat er helden zijn en dat de kans er is om daar veel over te zien/lezen.
volgens mij storen de meeste zich eraan dat het zich in Nederland weer allemaal beperkt tot Cruijff terwijl velen voetbalhelden en stukken voetbalgeschiedenis uit NEderland zelf zo onderbelicht blijven.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Trouwste user 2022 donderdag 26 april 2007 @ 01:29:28 #268
7889 tong80
Spleenheup
pi_48726669
Nederland moet weer zeiken als er 3 uurtjes aan onze grootste sportheld wordt besteed. In ieder normaal sportland is dit gewoon. Hier moeten we zeieen omdat moeder de vrouw nu GTST moet missen. Ik heb deze week genoten. Van mij had het nog wel meer mogen zijn.

Als de Kuip volstroomt voor een alcoholist, is dit niet meer dan normaal.

Geweldige vertaling trouwens van de Gazetta

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 26 april 2007 @ 01:30:31 #269
7889 tong80
Spleenheup
pi_48726682
quote:
Op donderdag 26 april 2007 01:20 schreef rubbereend het volgende:

[..]

volgens mij storen de meeste zich eraan dat het zich in Nederland weer allemaal beperkt tot Cruijff terwijl velen voetbalhelden en stukken voetbalgeschiedenis uit NEderland zelf zo onderbelicht blijven.
Er kan er maar één de beste zijn. Maar reken maar dat de Kuip vol zit als de Kromme overlijdt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 april 2007 @ 01:37:34 #270
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_48726767
quote:
Op donderdag 26 april 2007 01:30 schreef tong80 het volgende:

[..]

Er kan er maar één de beste zijn. Maar reken maar dat de Kuip vol zit als de Kromme overlijdt.

klopt. Maar over Cruijff is al zoveel geschreven en vertelt. Allemaal terecht, niks op af te dingen maar ik zou het zo leuk vinden als de NOS ook eens een mooie docu maakte over Coen dillen zijn seizoen waarin hij die monsterscore haalde. Of over de teloorgang van FC Wageningen. Maak een docu over de NEderlanders die in de VS hebben gespeeld in de jaren '80. Er zijn zoveel mooi dingen in de vaderlandse voetbalgeschiedenis die zelden of geen aandacht krijgen.

Verder diepe buiging voor de beste Nederlandse voetballer aller tijden, Johan Cruijff
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Trouwste user 2022 donderdag 26 april 2007 @ 01:44:54 #271
7889 tong80
Spleenheup
pi_48726839
Ik vind juist dat de NOS goed bezig is. Mokone had een Docu. De spelers van de watersnoodramp wedstrijd en nog meer. Holland Sport heeft schitterende items. Vogels en Spakenburg hadden een uitzending etc.

Ik denk dat het onderschat wordt wat de NOS de laatste jaren maakt. Oh ja de degradatiewedstrijd met Cardiff was ook geweldig.

Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 april 2007 @ 01:49:26 #272
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_48726878
quote:
Op donderdag 26 april 2007 01:44 schreef tong80 het volgende:
Ik vind juist dat de NOS goed bezig is. Mokone had een Docu. De spelers van de watersnoodramp wedstrijd en nog meer. Holland Sport heeft schitterende items. Vogels en Spakenburg hadden een uitzending etc.

Ik denk dat het onderschat wordt wat de NOS de laatste jaren maakt. Oh ja de degradatiewedstrijd met Cardiff was ook geweldig.

ja dat is dus de oogst van de afgelopen jaren. Mokone was trouwens een film die niet gemaakt is door de NOS. En uit die reeks docu's die gemaakt zijn zijn er juist nauwelijks docu's gemaakt over de Nederlandse voetbalgeschiedenis. En dat is zo jammer omdat er voor het grote publiek zoveel mooie verhalen verloren gaan. Laten we eens wat trotser zijn op onze eigen geschiedenis.

Holland Sport is natuurlijk een juweel!
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 april 2007 @ 01:52:41 #274
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_48726913
maargoed we gaan hier nu wel heel off topic
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')