abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 februari 2007 @ 21:49:40 #228
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_46410862
quote:
check.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_46411025
Tijd om te rocken! Ik zeg: een goedenavond! .
pi_46411392
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 15:23 schreef Sidekick het volgende:
Waar men voorheen de blanke en christelijke mens als superieur zag, bleek nu dat sommige andersgelovende en heidense volken, zoals bijvoorbeeld de Chinezen, er ook hoogstaande principes op na konden houden en ook waardevolle culturen konden hebben. Dit soort beschrijvingen vormden al snel (impliciete) kritiek op de Europese maatschappijen.

Over de Verlichting, het stokpaardje van Wilders.
de keerzijde:
quote:
The first law against homosexuals in China went into effect in 1740. There was no record in the history as to how effectively the law was enforced. The more devastating event for Chinese homosexuals was, ironically, the enlightenment that came after the Self-Strengthening Movement, when homophobia was imported to China along with Western science and philosophy.
http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality_in_China

en dat is dus nog steeds zo onder het ook zo geimporteerde communisme
pi_46411527
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

check.
Danke schon.
pi_46412241
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 20:30 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je moet niet alles geloven wat je leest.
Jawel, ik geloof alles letterlijk zoals het er staat. En ik onthou het, ik zal je je dikke ranzige mannetjes nog jaren nadragen. Perverseling .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:41:17 #233
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46412321
Lemmeb met dikke ranzige mannetjes? Zal wel masturbatie voor meerdere spiegels zijn.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46412703
Hoe dan ook, het was van korte duur. Ik ga d'r vandoor. Gelukkig is Wilders een te dikke kluif om op te hebben tegen de tijd dat ik weer opduik.

Tot dan .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46412917
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 23:05:03 #236
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46412965
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 23:26:00 #238
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46413433
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:17 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Ich bin ein muzelman
Die blik, alsof hij net de wereld van te ondergang gered heeft met zijn voldane sperma-muitlje.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 23:28:22 #239
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46413499
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Die blik, alsof hij net de wereld van te ondergang gered heeft met zijn voldane sperma-muitlje.
i love it when you talk dirty.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 17 februari 2007 @ 23:28:59 #240
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46413515
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Jawel, ik geloof alles letterlijk zoals het er staat. En ik onthou het, ik zal je je dikke ranzige mannetjes nog jaren nadragen. Perverseling .
Nah, dat laatste klopt wel.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 17 februari 2007 @ 23:31:22 #241
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46413573
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De zure Melkert-blik zie ik er ook al in terug.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 23:32:03 #242
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46413592
Als je goed kijkt zie je zelfs dat zijn mond overloopt van zaad.
pi_46413769
Ja jullie dragen flink bij aan de inhoud van dit forum.
pi_46414078
Maar tijd om de kroeg weer in te stuiteren .

Maar waarom zijn jullie als Limbo's niet aan het carnavallen?
  zaterdag 17 februari 2007 @ 23:59:42 #245
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46414203
  zondag 18 februari 2007 @ 00:05:20 #246
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46414383
  zondag 18 februari 2007 @ 00:13:57 #247
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46415860
quote:
Miljoenen Chinezen op weg naar kroost

Door correspondent Karen Meirik

16-02-2007

Dit weekeinde vieren de Chinezen hun traditionele nieuwjaarsfeest, dat alles bij elkaar zo'n twee weken duurt. Net als de decembermaand in Nederland, staat Chinees Nieuwjaar voor vuurwerk, lekker en veel eten, maar vooral voor familiehereniging. Even ligt de werkplaats van de wereld stil. Alle arbeiders zitten in de trein op weg naar hun families.

Het gedrang bij de treinstations rond Chinees Nieuwjaar verraadt het geheim achter China's opzienbarende economische groei. Nooit eerder in de menselijke geschiedenis was er zo'n grote groep arme boeren op drift. Naar schatting 240 miljoen migrantenarbeiders verdienen hun geld ver van huis, met laagbetaalde banen in de bouw, fabrieken of als huishoudelijk personeel. Ongeveer de helft werkt in explosief groeiende steden als Peking, Shanghai, Guangzhou en Shenzhen.

Waidiren
Luo Pingrong is zo'n migrant. Ze was boerin in de mooie, maar arme, provincie Sichuan. De afgelopen twaalf jaar heeft ze veel fabrieken in Chengdu en Shanghai van binnen gezien. Tegenwoordig werkt ze als schoonmaakster in Peking. Haar familie, onder wie haar dochter van vijftien, ziet ze niet vaker dan eens in de anderhalf jaar.

Stedelingen noemen ze 'waidiren', mensen van buiten. Een woord met een zelfde lading als 'gastarbeider'. De autochtonen kijken op de migranten neer en geven ze de schuld van alles wat er mis is in de moderne stad: criminaliteit, prostitutie, aids, maar ook de toegenomen concurrentie op de arbeidsmarkt.

De kloof tussen stedelingen en plattelanders is eeuwenoud, maar werd pas onder Mao Zedong officieel vastgelegd in het 'hukou' registratiesysteem. De hukou is een registratieboekje voor huishoudens, wat in de praktijk neerkomt op een binnenlandse verblijfsvergunning. Ooit was de hukou zelfs nodig om voedselbonnen te krijgen.

Grootouders
Sinds China's economische opmars, mogelijk gemaakt door de goedkope boeren arbeidskrachten, is het hukou-systeem versoepeld. Maar nog steeds heeft iemand zonder hukou geen recht op gezondheidszorg, sociale zekerheid of scholing. Veel migranten laten hun kinderen dan ook achter bij de grootouders op het platteland.

Ook Luo is noodgedwongen een moeder op afstand. "Gelukkig ben ik pas buitenshuis gaan werken toen mijn dochter al drie jaar oud was. Dat is relatief laat," zegt ze. Ze vindt het maar niks dat steeds meer kinderen door de grootouders worden opgevoed. Bij haar in de streek zijn veel tieners aan de drank en raken meisjes ongewenst zwanger. Ze wijt dat aan de opvoeding. Volgens haar zijn grootouders minder betrokken en onwetender dan de ouders.

Als ze haar dochter na anderhalf jaar terugziet, komen daar geen zoenen of knuffels aan te pas. Met net een treinreis van ruim dertig uur en een busreis van nog eens twee uur achter de rug, gaat Luo inkopen doen om haar dochter en schoonmoeder een gezond maal voor te zetten. "Mijn schoonmoeder kan niet koken en ik ben bezorgd dat mijn dochter niet genoeg groente eet. Haar gezondheid is slecht," zucht ze.

Varkensoren
Aan een feestmaal met varkensoren, hete pepers en lotussoep komen de vorderingen van dochter Tang Yueqing op school aan bod. Yueqing houdt zich flink, maar op een onbewaakt moment breken de tranen door, omdat ze haar moeder vreselijk mist. Luo zou ook liever haar dochter naar Peking willen halen. Maar haar opleiding gaat voor. Zonder hukou zit een middelbare schooldiploma er in Peking niet in.

Chinese regeringsleiders, onder wie president Hu Jintao en premier Wen Jiabao, geven toe dat het hukou-systeem achterhaald is. Ze sturen aan op hervormingen. Toch lijkt afschaffing voorlopig geen reële optie, omdat de hukou een rem zet op al te snelle urbanisatie. Voorlopig blijven de migranten tweederangs burgers.
http://www.wereldomroep.n(...)70216_chinamigranten
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 09:50:24 #249
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46418731
  zondag 18 februari 2007 @ 10:19:27 #250
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46418987
Goodmorning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')