Dat vind ik een kromme redenering. Scheiding van Kerk en staat is ook dat de staat zich niet met religie bemoeit. Als iemand dan iets niet wil doen uit religieuze overtuiging dat niet strafbaar is om na te laten, mag de staat daar dan iets mee doen?quote:Op woensdag 14 februari 2007 17:47 schreef sjakiestorm het volgende:
[..]
Scheelt nogal wat ja, een imam hoeft mij geen hand te geven als hij dat niet wil. Maar bij een minister kan je dat niet maken, we hebben hier nu eenmaal een scheiding van kerk en staat, maakt niet of je moslim, katholiek of travestiet bent een minister geef je gewoon hand. Als je dat weigert heb je dus schijt aan de minister en de hier geldende omgangsvormen
Nou, dan kun je hen daar mooi op wijzen en eventueel sanctioneren.quote:Op woensdag 14 februari 2007 17:57 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Er is wel een wet tegen het discrimineren van vrouwen. Punt.
zou dat ook voor geobsedeerden gelden ?quote:Op woensdag 14 februari 2007 17:55 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Weinig geindoctrineerden die zelf doorhebben dat ze geindoctrineerd zijn.
Het gaat erom dat in Nederland de staat, parlement of regering belangrijker zijn dan religieuze overtuigingquote:Op woensdag 14 februari 2007 17:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat vind ik een kromme redenering. Scheiding van Kerk en staat is ook dat de staat zich niet met religie bemoeit. Als iemand dan iets niet wil doen uit religieuze overtuiging dat niet strafbaar is om na te laten, mag de staat daar dan iets mee doen?
Dat is helemaal niet waar, hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:08 schreef sjakiestorm het volgende:
[..]
Het gaat erom dat in Nederland de staat, parlement of regering belangrijker zijn dan religieuze overtuiging
Dat jij geen moslim bent maakt jou niet geïndoctrineerd, integendeel, als er een fokker is waarbij het duidelijk zou zijn ben jij het wel.quote:Op woensdag 14 februari 2007 17:55 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Weinig geindoctrineerden die zelf doorhebben dat ze geindoctrineerd zijn.
Oh ja joh?quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:08 schreef sjakiestorm het volgende:
[..]
Het gaat erom dat in Nederland de staat, parlement of regering belangrijker zijn dan religieuze overtuiging
quote:HOOFDSTUK 1. GRONDRECHTEN
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Wat heeft handjes schudden met kerkelijk recht te maken dan?quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:20 schreef sjakiestorm het volgende:
nogmaals dan maar, het burgerlijk recht heeft in België en Nederland voorrang boven het kerkelijk recht.
Ik neem aan dat je enig idee hebt wat dit is en wat het betekend voor de rechtspraak en samenleving in Nederland?quote:HOOFDSTUK 1. GRONDRECHTEN
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Ho even, ik maak me druk om wat ik wil, daar heb ik Floortje niet voor nodig. Nog wat, hoe kom jij aan een koppeling tussen fatsoensnormen en terugsturen?quote:Op woensdag 14 februari 2007 17:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als je je nu druk maakte om iets terzakedoendes, zoals oproepen tot geweld, ja, daar kan ik nog inkomen. Maar als ik bij iemand langsga die wil dat ik mijn schoenen uitdoe bij de deur, dan doe ik dat. Als iemand mij de hand wil weigeren, wat me overigens vaak genoeg is overkomen, dan doe ze dat. Ik ga niet tegen zo'n rabbi zeggen dat-ie maar naar Israel moet fozo.
Tja, als je je eigen bekrompenheid in stand houden belangrijker vindt dan goed personeel. Ga je gangquote:Op woensdag 14 februari 2007 18:28 schreef sjakiestorm het volgende:
Helemaal niks maar als je geen handen schudt heb je geen respect voor de omgangsvormen in dit land, Als ik op mijn werk een sollicitatie afneem en iemand wil mij geen hand geven, dan houdt het meteen op.
Ha, de in de naam van de vrijheid de vrijheid inperken retoriekquote:weet precies wat artikel 1 van de grondwet betekent, ik ben er dan ook voorstander om dit te schrappen.
Over rare logica gesproken............ fatsoennorm en dwingen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 17:39 schreef Posdnous het volgende:
[..]![]()
. ahahaha.
Het getuigt juist van geen fatsoen om een devote moslim te dwingen je per se de hand te schudden. wat een rare logica heb jij.
Tìs maar net wat je er zelf van vindt, ik wil niet werken met iemand die mij of een vrouwelijke collega geen hand wil geven. Iemand die geen handen schudt vindt ik slecht personeelquote:Op woensdag 14 februari 2007 18:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Tja, als je je eigen bekrompenheid in stand houden belangrijker vindt dan goed personeel. Ga je gang
[..]
Ha, de in de naam van de vrijheid de vrijheid inperken retoriek![]()
Een sollicitatiegesprek is iets anders dan bezoek ontvangen in een gebedshuis.quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:28 schreef sjakiestorm het volgende:
Helemaal niks maar als je geen handen schudt heb je geen respect voor de omgangsvormen in dit land, Als ik op mijn werk een sollicitatie afneem en iemand wil mij geen hand geven, dan houdt het meteen op.
weet precies wat artikel 1 van de grondwet betekent, ik ben er dan ook voorstander om dit te schrappen.
Eerst weigerde Beatrix een bezoek te brengen aan een synagoge omdat ze ALS VROUW geen hand zou krijgen maar 25 jaar later gaat Bea naar een moskee met de wetenschap dat ze ALS VROUW geen hand zou krijgen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:42 schreef Floripas het volgende:
Een sollicitatiegesprek is iets anders dan bezoek ontvangen in een gebedshuis.
Tja, handje schudden is wel veel belangrijker dan 3000 toetsaanslagen per minuut, een IQ van 193, uitmuntende vakkennis, etcquote:Op woensdag 14 februari 2007 18:40 schreef sjakiestorm het volgende:
[..]
Tìs maar net wat je er zelf van vindt, ik wil niet werken met iemand die mij of een vrouwelijke collega geen hand wil geven. Iemand die geen handen schudt vindt ik slecht personeel
Andersom. Die rabbi zou naar haar toekomen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:53 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Eerst weigerde Beatrix een bezoek te brengen aan een synagoge omdat ze ALS VROUW geen hand zou krijgen maar 25 jaar later gaat Bea naar een moskee met de wetenschap dat ze ALS VROUW geen hand zou krijgen.
Terecht opgemerkt door Wilders.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 14 februari 2007 19:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Andersom. Die rabbi zou naar haar toekomen.
Ik vind: in andermans huis geldt andermans wet.
Volgens mij zijn wij het eens, hoorquote:Op woensdag 14 februari 2007 19:21 schreef Mirage het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens.
Als ik een bezoek breng aan een synagoge, een kathedraal, een Moskee, kleed ik mij daar op
Ben ik (ik noem maar wat) op een warme dag in Italie uit mij Hotel weggegaan in een topje met blote schouders, dan ga ik voor het bezoeken van de katedraal eerst langs een straatkioskje om een grote omslagdoek te kopen die ik mijn schouders sla.
Als ik naar mijn ouders ga rook ik niet in huis,
als ik bij een vriendin langs ga waar schoenen bij de voordeur uitgedaan worden gooi ik een stel extra warme gebreide sokken in mijn handtas en laat ik mijn schoenen bij de voordeur.
Eet ik bij een vegetarische hindoestaanse familie, zal ik geen kipfilet eisen.
dat zeg ikquote:Op woensdag 14 februari 2007 19:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Volgens mij zijn wij het eens, hoor
mensen zonder omgangsvormen hebben over t algemeen geen IQ van 193 en een uitstekende vakkennis, diequote:Op woensdag 14 februari 2007 18:59 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Tja, handje schudden is wel veel belangrijker dan 3000 toetsaanslagen per minuut, een IQ van 193, uitmuntende vakkennis, etc
Weet je niet. Het is geen wet van meden en persen dat mensen met een hoog i.q. geen gelovige zijn in een zogenaamde profeet.quote:Op woensdag 14 februari 2007 20:00 schreef DennisMoore het volgende:
Mensen met een dergelijk IQ zullen inderdaad maar zelden middeleeuwse denkbeelden aanhangen waarin handenschudden zondig zou zijn.
Je moest eens wetenquote:Op woensdag 14 februari 2007 19:54 schreef sjakiestorm het volgende:
[..]
mensen zonder omgangsvormen hebben over t algemeen geen IQ van 193 en een uitstekende vakkennis, die
werken op plekken waar handen schudden niet belangrijk is, ze vies maken wel
Daarom zeg ik 'zelden'. Daarnaast is 'geloven in de profeet' niet hetzelfde als het klakkeloos volgen van de absurde middeleeuwse gebruiken die er vaak mee geassocieerd worden.quote:Op woensdag 14 februari 2007 20:06 schreef Akkersloot het volgende:
Weet je niet. Het is geen wet van meden en persen dat mensen met een hoog i.q. geen gelovige zijn in een zogenaamde profeet.
He, roddelnicht, kun je nog even mijn vragen uit het vorige deel beantwoorden voor je verder gaat je giftige onzin te spuien? Heb je een exemplaar van ´´De Joodse Pers´´ in je bezit? Heb jij de Talmoed gelezen, of slechts de vervalste uittreksels die Mohammed B. je stuurde?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:45 schreef Meki het volgende:
De Talmoed is een complex van wetten, en geen moraal-leer zoals we dit van het Chirstendom kennen; als het volgens de letters van de wet toegestaan is is het ok.
De Talmoed is nog steeds actueel en belangrijk ook voor moderne Joden.
De Amerikaanse vice president kandidaat Joe Liebermann leest er gretig
En dat vraag jij, met je lukrake ´´citaten´´?quote:
Dat is het wel. Want als je die vent absurbt zou vinden geloof je ook niet meer dat zo'n kinderverkrachter profeet zou zijn.quote:Op woensdag 14 februari 2007 20:13 schreef DennisMoore het volgende:
Daarnaast is 'geloven in de profeet' niet hetzelfde als het klakkeloos volgen van de absurde middeleeuwse gebruiken die er vaak mee geassocieerd worden.
Je voelde je aangesproken?quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Heb je mij niet horen beweren.
Het is overduidelijk hoe jij over moslims denkt. Inclusief die profeet mohammed. Je zegt zelf dat discussie met moslims niet mogelijk is, maar kun je dat met een persoon als Wilders wel?quote:[..]
Mij heb je niet horen beweren dat de boeken gecensureerd moeten wordenm waar las je dat?
[..]
Als hij geel poeder strooit, en zegt dat het 'tegen de islam' is, dan is dat ook iets doen. Het werkt absoluut niet.quote:Wilders heeft gelijk, hij doet tenminste iets tegen de oprukkende islam.
Ja, in dat andere topic wat al lang en breed gesloten is.quote:[..]
Zie boven, ik heb nooit censuur op boeken gevraagd, verder is je post nogal simplistisch. Heb je ook nog iets inhoudelijks te melden op de tongkankerwens en de oprukkende islam?
quote:Op woensdag 14 februari 2007 20:19 schreef Apropos het volgende:
[..]
He, roddelnicht, kun je nog even mijn vragen uit het vorige deel beantwoorden voor je verder gaat je giftige onzin te spuien? Heb je een exemplaar van ´´De Joodse Pers´´ in je bezit? Heb jij de Talmoed gelezen, of slechts de vervalste uittreksels die Mohammed B. je stuurde?
Heb geen probleem met een moskee in een grote stad, even voor Posdnous. (dacht ik?)quote:
Leuk verhaal waar ik het ook eens mee ben. Het enige wat ik in je nobel verhaal mis is de aanpassings/inlevingsvermogen van de gastvrouw/heer want hoe je het wendt of keert, de aanpassing komt maar van 1 kant.quote:Op woensdag 14 februari 2007 19:21 schreef Mirage het volgende:
Als ik een bezoek breng aan een synagoge, een kathedraal, een Moskee, kleed ik mij daar op
Ben ik (ik noem maar wat) op een warme dag in Italie uit mij Hotel weggegaan in een topje met blote schouders, dan ga ik voor het bezoeken van de katedraal eerst langs een straatkioskje om een grote omslagdoek te kopen die ik mijn schouders sla.
Als ik naar mijn ouders ga rook ik niet in huis,
als ik bij een vriendin langs ga waar schoenen bij de voordeur uitgedaan worden gooi ik een stel extra warme gebreide sokken in mijn handtas en laat ik mijn schoenen bij de voordeur.
Eet ik bij een vegetarische hindoestaanse familie, zal ik geen kipfilet eisen.
Wat voor aanpassing verwacht jij dan van iemand die jou ontvangt in zijn of haar huis ?quote:Op donderdag 15 februari 2007 08:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Leuk verhaal waar ik het ook eens mee ben. Het enige wat ik in je nobel verhaal mis is de aanpassings/inlevingsvermogen van de gastvrouw/heer want hoe je het wendt of keert, de aanpassing komt maar van 1 kant.
Dat heb je goed gezien. Als bezoeker of gast pas je je altijd aan aan de gastheer. De gastheer hoeft zich niet aan de gasten aan te passen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 08:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Leuk verhaal waar ik het ook eens mee ben. Het enige wat ik in je nobel verhaal mis is de aanpassings/inlevingsvermogen van de gastvrouw/heer want hoe je het wendt of keert, de aanpassing komt maar van 1 kant.
Zoals de kerstboom, de zondagssluitig, de palmpasenpalmtak, de Urbi et Orbi, de samenzang, het eten van de hosti, het zingen van de psalmen in neumen B, de sequenszang, de dodenwake, het plengoffer?quote:Op woensdag 14 februari 2007 20:13 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Daarom zeg ik 'zelden'. Daarnaast is 'geloven in de profeet' niet hetzelfde als het klakkeloos volgen van de absurde middeleeuwse gebruiken die er vaak mee geassocieerd worden.
Een beetje glad, hè, dat oliepapier.quote:Op woensdag 14 februari 2007 20:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De Koran, daarom, een best stukje wc-papier.
Heel goed Kirmi, dit wou ik horen....................... weg met de hoofddoekjes, burka's e.d., handjes geven hoort ook bij NL, gemengd zwemmen, geen bidruimtes, geen uitzonderingsregels voor religiën, geen bijzonder onderwijs......... dat doe je allemaal maar thuis in je eigen omgeving of in een land waar het tot de standaarden behoort.quote:Op donderdag 15 februari 2007 09:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat heb je goed gezien. Als bezoeker of gast pas je je altijd aan aan de gastheer. De gastheer hoeft zich niet aan de gasten aan te passen.
Wat mij betreft treedt de leerplichtambtenaar daar streng tegen op. Overigens is dit in het algemeen een groot ptobleem bij allochtonen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 07:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb geen probleem met een moskee in een grote stad, even voor Posdnous. (dacht ik?)
Voorbeelden:
-Vakantie buiten schoolvakantie vanwege huwelijken. (Vaak verre neven of zo!) Als ik twee dagen eerder weg wil, om wat voor reden dan ook, kan dat niet.
Zoals waar?quote:-Hoofddoek, tulband, whatever, per se willen dragen, ook waar hoofdbedekking niet mag.
Er is één clubje die dat heeft gevreegd, het is afgewezen, en er is geen sprake van subsidie.quote:-Aparte zwemtijden eisen voor moslimvrouwen, vaak nog gesubsidieerd ook.
Voor wie niet? Op mijn werk is de stilte/gebedsruimte prima.quote:-Eigen gebedsruimte op het werk en op sommige grote scholen. Gezamenlijke stilteruimte is schijnbaar al niet goed genoeg.
Dat gaat om hooguit driemaal per dag eventjes. Rokers en mensen met een zwakke blaas zijn dan ook eventjes weg. Als je werkgever dáár al moeilijk over doet...quote:-Bidden onder werktijd eisen. (Als een werkgever dat toestaat, heb ik er geen probleem mee, gaat mij om het eisen wanneer het niet mag)
Zoals aandachtshoerige schminkpartijen?quote:-Met hoofddoek, tulband of helemaal ingepakt op een pasfoto, terwijl anderen hun foto om de meest onzinnige redenen afgekeurd zien worden.
Er zijn gymhoofddoekjes. Die worden dan ook verkocht en gebruikt.quote:-Meisjes die op scholen niet meedoen met gym of zwemmen, omdat ze de daarvoor vereiste kleding niet willen dragen.
Zolang sommige mensen moslims nog steeds als "gasten" of "fremdkörper" beschouwen gaat die integratie nooit lukken, natuurlijk.quote:Op donderdag 15 februari 2007 09:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Heel goed Kirmi, dit wou ik horen....................... weg met de hoofddoekjes, burka's e.d., handjes geven hoort ook bij NL, gemengd zwemmen, geen bidruimtes, geen uitzonderingsregels voor religiën, geen bijzonder onderwijs......... dat doe je allemaal maar thuis in je eigen omgeving of in een land waar het tot de standaarden behoort.
Je mist het, niet zo onbelangrijke, punt dat de groep die jij zo haat hier niet te gast isquote:Op donderdag 15 februari 2007 09:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Heel goed Kirmi, dit wou ik horen....................... weg met de hoofddoekjes, burka's e.d., handjes geven hoort ook bij NL, gemengd zwemmen, geen bidruimtes, geen uitzonderingsregels voor religiën, geen bijzonder onderwijs......... dat doe je allemaal maar thuis in je eigen omgeving of in een land waar het tot de standaarden behoort.
Integratie zal nooit lukken als de overwegend seculiere autochtoon moet integreren in de moslim-allochtoon.quote:Op donderdag 15 februari 2007 09:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zolang sommige mensen moslims nog steeds als "gasten" of "fremdkörper" beschouwen gaat die integratie nooit lukken, natuurlijk.
Bij deze zin stel ik me dus voor dat PJO mijn islamitische buuv paalt, maar goed.quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Integratie zal nooit lukken als de overwegend seculiere autochtoon moet integreren in de moslim-allochtoon.
Daarvan staat niets in ons samenlevingscontract. Integratie zal dan ook nooit lukken als de moslim-allochtoon zijn vrijheid en geloof moet opgeven om zodoende te assimileren in de overwegend seculiere autochtoon.quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Integratie zal nooit lukken als de overwegend seculiere autochtoon moet integreren in de moslim-allochtoon.
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Daarvan staat niets in ons samenlevingscontract. Integratie zal dan ook nooit lukken als de moslim-allochtoon zijn vrijheid en geloof moet opgeven om zodoende te assimileren
Nu ga je te ver. Dat is seksuele intimidatie.quote:in de overwegend seculiere autochtoon.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |