Laatste te beroordelen foto/post voor de sluitpost...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:38 schreef WurM het volgende:
Wat is de Bedoeling?
Als je een mooie foto vandaag (of recentelijk) gemaakt hebt waar je gewoon trots op bent en die je aan anderen wilt laten zien kan dat in dit topic.
Het is de bedoeling dat je hier maar één foto per post neerzet, optioneel met wat info.
En ook maar één keer per dag posten en natuurlijk:
En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief en 1 negatief punt te noemen over de laatstgeplaatste foto
Foto\\\'s komen het best tot hun recht met een maximale breedte van 580 pixels, dus graag resizen!
1 foto, doe aan zelfkritiek!
Heb je er meerdere, schroom dan niet om een showcase te openen!
Vorige delen.
Je mooiste foto van vandaag -deel 1
Je mooiste foto van vandaag - deel 2
Je mooiste foto (1 !!) van vandaag - Deel 3
Je mooiste foto (1 !!) van vandaag - Deel 4
Je mooiste foto (1 !!) van vandaag - Deel 5
Beoordeel de mooiste foto (1 !!) van vandaag - Deel 6
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - deel 7
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - deel 8
Laatste foto van het vorige deel
De laatste foto van het vorige deel zonder beoordeling, gemaakt door Snakelady:
[afbeelding]
De laatste foto van deel 7: niet geresized, dus een linkje
http://i11.tinypic.com/2z6vvj6.jpg
quote:Op maandag 12 februari 2007 14:45 schreef janeway het volgende:
@..zapper
+ leuke foto lekker spontaan
- dat plukje haar voor haar ogen oog maar ja dat haal je niet weg als je spontaan een leuke foto maakt.
Hier onder eentje van vandaag..
- De achtergrond is erg druk, en als het iets herkenbaars moet zijn, dan zie ik het niet. In ieder geval leidt de achtergrond me te veel af van het onderwerp (bekken?)quote:Op woensdag 14 februari 2007 20:53 schreef Paaul het volgende:
[afbeelding]
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Er is wel wat gekloot met levels in photoshop![]()
@janeway:
+ Erg mooie foto, ziet er natuurlijk uit. Niks geforceerd.
- Soms een beetje onscherp
Sorry![]()
Mooie foto. Lekker cleanquote:Op woensdag 14 februari 2007 21:06 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
- De achtergrond is erg druk, en als het iets herkenbaars moet zijn, dan zie ik het niet. In ieder geval leidt de achtergrond me te veel af van het onderwerp (bekken?)
+ De dieptewerking erg wel erg goed aanwezig, en dekleurstelling vind ik fijn. lekker warm.
[afbeelding]
(Stiekem niet van vandaag, maar liever zoiets dan een lame tvp, right?)
+ Mooie strakke foto. Lekker rustig, maar toch aantrekkelijk.quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:06 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
[afbeelding]
(Stiekem niet van vandaag, maar liever zoiets dan een lame tvp, right?)
Gave kleuren.quote:Op donderdag 15 februari 2007 00:49 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
+ Mooie strakke foto. Lekker rustig, maar toch aantrekkelijk.
- De bovenkant is voor het mooie iets te veel wit.
Mijn foto, gemaakt vanavond in de haven van Rotterdam:
[afbeelding]
heb je een linkje naar een grotere versie. ik denk dat ik 'm heel mooi vind, maar de compressie is een beetje kutquote:Op donderdag 15 februari 2007 00:49 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
[afbeelding]
De grote versiequote:Op donderdag 15 februari 2007 11:23 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
heb je een linkje naar een grotere versie. ik denk dat ik 'm heel mooi vind, maar de compressie is een beetje kut
Wat is er mis met Rotterdam?quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:19 schreef ElizabethR het volgende:
GenesiZ
+ Prachtige kleuren
- 't Is Rotterdam
Lees de OPquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:52 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]
bekende horeca-gelegenheid in Mokum tijdje terug![]()
Ik wordt een beetje schijtziek van dat handjequote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:52 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]
hoiquote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:02 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik wordt een beetje schijtziek van dat handje
Vooral als je het handje-smilie achter je eigen (kijk-mij-eens-niet-de-OP-lezen-en-toch-foto-dumpen-fotopost) plekt.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:02 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik wordt een beetje schijtziek van dat handje
Ziet er uit als een foto die iemand heeft gemaakt in z'n vrije tijd. Wel grappig om te zien dat niemand op de vrouw let, goed gezien.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:52 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]
Omdat mensen de OP niet lezen en vervolgens ook nog eens niet terug komen, om zichzelf te verbeteren of om het commentaar op hun foto te lezenquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:31 schreef minolta het volgende:
+ heel scherp
- Ruis
Mijn foto dan
[afbeelding]
ik ben verliefd op deze fotoquote:Op donderdag 15 februari 2007 00:49 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
[afbeelding]
quote:[b]Op zaterdag 17 februari 2007 01:16 schreef
Dit lieveheersbeestje lande ineens op de voet van m'n monitor.
Gelukkig lag mijn camera binnen handbereik maar ik schrok toch wel toen ik het beestje van zo dichtbij bekeek![]()
Morgen maar eens stofzuigen.
[afbeelding]
Wat een ontzettend mooie serene fotoquote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:31 schreef ElizabethR het volgende:
faq32482634ennogwat
+ mooie compositie
- beetje erg donker, waardoor veel detail wegvalt
deze is mijn mooiste van vandaag. Doo lough pass.
[afbeelding]
Mensen is het nou zo moeilijk om even de op te lezen???quote:Op zondag 18 februari 2007 19:45 schreef yarrah het volgende:
hallo,
mijn mooiste van vandaag![]()
Contrast in aangepast in photoshop.
Voor de derde keer met mijn nieuwe (oke, tweedehands) Nikon D70 met 300mm lens gewerkt.
[afbeelding]
Spelende paarden.
Je kan makkelijker met de channels spelen in de Channelmixer, en daar staat hier een hele mooie uitleg van Kanalen mixen voor zwart-witfoto's met photoshop CS2quote:Op zondag 18 februari 2007 21:25 schreef Delnooz het volgende:
@ElizabethR: Geweldig! Schitterend hoe de zon op de ene berg valt en de ander mooi donker blijft. Ik wil geen minpunt moeten verzinnen, dus doe het ook niet. Echt heel mooi
@astridmulder: +Leuk in beeld gebracht dat ze allemaal echt plezier hebben en de kleuren kloppen
- Sja, ik houd niet van carnaval, dus het doet me niet zo veel.
@KD-fotografie: +carnaval op een niet standaard manier in beeld brengen. Leuk bedacht met die slinger.
- De foto is ene beetje vreemd scherp of gecomprimeerd lijkt? die confetti komt wat raar over. Misschien is het ook mooier om alleen de rechterpersoon met slinger te doen. Vind dat de linker niet heel veel toevoegt.
De mijne dan.
[afbeelding]
Enkel blue en green channel uitgezet in photoshop en heel klein beetje bijgeknipt. verder niets. Minpunt op mijn eigen foto is dat je de flits + camera als je goed kijkt in het oog ziet zitten. Ik kreeg de zwart-wit kleuren enkel door een printscreen in photoshop te maken en dit te plakken in paint en daar op te slaan. Hierdoor is de scherpte een klein beetje minder. Als ik met desaturation werkte, kreeg ik een heel andere zwart-wit balans wat ik minder vond...kreeg het niet anders voor elkaar![]()
+Mooi, dat licht in het gebouw en de lichtval!quote:Op maandag 19 februari 2007 16:52 schreef AmarettoSour het volgende:
+ Mooi tafereeltje
- de bij is niet helemaal scherp volgens mij
Mijn plaatje van de dag
[afbeelding]
+de kleuren!!quote:Op maandag 19 februari 2007 18:04 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
+Mooi, dat licht in het gebouw en de lichtval!
- jammer van de grauwe lucht.
[afbeelding]
hoe bedoel je zwart dieper maken? en ik zal je tip eens proberenquote:Op maandag 19 februari 2007 20:15 schreef DinoPK het volgende:
Fraubitch, mooie foto moet ik zeggen, alleen waarom het zwart niet veel dieper maken? De plaat mist nu wat contrast, je zal het heel bewust hebben gedaan denk ik maar ik vat niet waarom?
Lichtval is iig mooi, lekkere diagonaal erin. Klein minpuntje: het 'snarenspangedeelte'(weet ik veel) van de gitaar halverwege links in beeld. Zou ik er zelf uitclonen.
+ Mooi gaaf gezichtje, mooie scherptedieptequote:Op maandag 19 februari 2007 21:03 schreef KD-fotografie het volgende:
Dinopk
++ mooi centraal, heldere kleur
- nog geen zwart kadertje.
Mijn nichtje, gisteren geboren.
[afbeelding]
Ik zag eerst alleen het bovenste puntje van de toren (bovenste 2 etages ofzo) en ik dacht ff dat het mss een Chinees gebouw wasquote:Op dinsdag 20 februari 2007 00:13 schreef Karp het volgende:
[..]
+ Mooi gaaf gezichtje, mooie scherptediepte
- Ik mis nogal wat contrast. Het gekleurde gedeelte leidt me af. Zo'n kleurenvlak weegt erg zwaar in de compositie. Hier moet je eigenlijk van te voren rekening mee houden.
Weer eens eentje van mij. "Klein foutje", ik heb hoge ISO geschoten dus er zit ruis in. Toch wennen zo'n nieuwe camera.
[afbeelding]
Ik denk dat je er van tevoren rekening mee moet houden ipv achteraf een foto op te leuken.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 00:17 schreef KD-fotografie het volgende:
@Karp,Ik heb met het contrast zitten spelen, hou normaal gezien ook van meer contrast maar bij babytjes vind ik het softere weer mooier, denk je dat het mooier is als ik het mutsje lichter maak?
Wauw!!!! Wat leuk!! Eindelijk eens een keer iemand die zegt dat een foto van mij gewoon mooi is en geen snapshot van 'alleen maar een uitzichtje'!!quote:Op zondag 18 februari 2007 09:04 schreef Elefes het volgende:
[..]
Wat een ontzettend mooie serene foto![]()
Wat voor instellingen heb je gebruikt?
Het donkerste gedeelte van je foto is geen zwart maar vrij (licht) grijzig. Het kan een beoogd effect zijn, maar zelf hou ik van een wat groter bereik. Hoe dat op te lossen: speel bijvoorbeeld eens met de levels functie binnen photoshop. Om het makkelijk te houden en dus niet met de sliders te moeten spelen;quote:Op dinsdag 20 februari 2007 00:09 schreef fraubitch het volgende:
[..]
hoe bedoel je zwart dieper maken? en ik zal je tip eens proberen![]()
Dat was niet mijn bedoeling, excuses!quote:Op maandag 19 februari 2007 22:35 schreef Delnooz het volgende:
Niemand zegt iets over mijn foto. Ik weet niet wat er van Sanni is wegge-edit, maar lexx pleurt er zomaar wat overheen
niettus! AmmarettoSour heeft gereageerdquote:Op dinsdag 20 februari 2007 08:16 schreef LeXX het volgende:
[..]
Dat was niet mijn bedoeling, excuses!![]()
Overigens heb ik ook nog geen commentaar gekregen, dus je bent niet de enige
Vind dit een hele mooie van deze roos... wat ik ietwat zonde vind is dat in het midden de kleur van de roos wat dicht looptquote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:36 schreef Delnooz het volgende:
@Puckzzz:
+ Het zwart wit komt hier heerlijk uit. Bomen vallen ook mooi langzaam weg richting horizon.
- Vind het eigenlijk gewoon een schitterende foto en heb niet echt minpunten. Misschien alleen het witte lijntje dat loopt waar de bomen in de grond staan. Ik kan niet goed zien of dat door bewerking komt of gewoon door het weer
Weer eentje van mij dan, met een ochtendje vrij. Deze is wel stevig bewerkt. Bewust in kleur gelaten, omdat de vorige al zwart-wit was
[afbeelding]
ik vind hem engquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:21 schreef DinoPK het volgende:
Gisteren gemaakt tijdens een macro shootje:
[afbeelding]
Geprobeerd zo abstract mogelijk een plant in beeld te brengen. Dit vond ik de lekkerste daarvan.
Hij is mooi, Puckzzzquote:
is niet echt in me op gekomen. ik zal er es mee spelenquote:Op woensdag 21 februari 2007 00:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hij is mooi, PuckzzzHeb je er wel eens naar gekeken om zo'n foto een toning mee te geven
![]()
Dat ben ik inderdaad op die foto.quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:18 schreef minolta het volgende:
@PdeHoog
+ mooi beeldvullend portret
+ Leuke sepia omzetting
Is dat xila ?
mijn foto dan
Deze schop stond tegen een tank . Ik wou een donkere sfeer maken,en een soort oorlogsgevoel geven . Daarom is het nogal donker .
[afbeelding]
wil ik... hier te vindenquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:33 schreef ableton het volgende:
Vind het ook een beetje hmmm.... Lijkt een beetje of je hem redelijk onnauwkeurig hebt uitgeknipt en op een wit vlak gezet. Zou je het origineel is willen plaatsen? Want vind het wel een mooie voorstellling.
Ik snap hem nu beterquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:38 schreef Ynske het volgende:
[..]
wil ik... hier te vinden
dit was een men neme een zonnige dag in Bokrijk
een raam/deurluikje in oud boerderijgebouwtje
een camera
en de felle zon in de rug
origineel is nog niet gedraaid
En als je die zwarte rand er gewoon afsnijdt, en nog wat meer contrast meegeeft aan de foto? Ik vind 'm wel lekkerquote:Op woensdag 21 februari 2007 23:15 schreef killko het volgende:
Edit: iemand was me voor
Punten bij houten deurtje:
+het hout ziet er wel grappig uit
-Te licht/wit, oogt erg nep.
Punten bij tegel(spleet):
+leuk lijnenspel
-niet scherp (als dat sprietje het onderwerp is, zo niet beetje onderwerploos..)
Een 'draadloos' brandend lampje.
[afbeelding]
De schuine 'horizon' vind ik zelf wat minder, maar als ik'm weglaat wordt het een heel saai plaatje. Keer bewerken denk ik zodat de zwarte balk recht loopt. Of keer nieuwe maken, ook zonder schaduw onder lampje
Hij brandt trouwens echt en is niet bewerkt (behalve de levels wat goed getrokken).
Even zeggen dat ik dit zo'n gave plaat vindquote:Op donderdag 22 februari 2007 14:23 schreef KD-fotografie het volgende:
+ onderwerp
- zwarte rand en zou idd iets meer contrast geven.
Lana
[afbeelding]
Aangezien ik een oud scherm heb weet ik alleen niet of de achtergron mooi egaal wit is.
mooie foto! ik ga dat ook eens proberen met mijn katquote:Op donderdag 22 februari 2007 14:23 schreef KD-fotografie het volgende:
+ onderwerp
Lana
[afbeelding]
Aangezien ik een oud scherm heb weet ik alleen niet of de achtergron mooi egaal wit is.
Als je goed kijkt kan je de rand zien waar de kat uit de foto is gesnedenquote:Op donderdag 22 februari 2007 21:48 schreef KD-fotografie het volgende:
Dank jullie wel!!
Op de achtergrond zaten wat vlekjes, die heb ik zo goed mogenlijk weggehaald alleen linksonderin zit nog wat helaas, even kijken hoe ik dat mooi weg kan halen.
niet zo goed kijken danquote:Op donderdag 22 februari 2007 21:58 schreef pirke het volgende:
[..]
Als je goed kijkt kan je de rand zien waar de kat uit de foto is gesneden
Op avatarformaat issie perfect!quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:54 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
niet zo goed kijken dan![]()
Maar echt uitgesneden heb ik haar niet, ze zit voor een witte muur en de zon schijnt op haar en de muur, daardoor zaten er wat schaduwplekken op de muur van wat vuiligheid op het raam, die heb ik weggehaald.
En de kleur iets veranderd aangezien we geblindeerde ramen met een tintje hebben.
Ik vind dit 1 van de mooiste kattenfoto's die ik ooit gezien heb! wat een helderheid in het oog, mooie niet al te krappe dof, compositie klopt helemaal.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:23 schreef KD-fotografie het volgende:
+ onderwerp
Lana
[afbeelding]
Mooi gedaan.quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:22 schreef pirke het volgende:
+ mooie compositie, lekker dicht op het onderwerp, leuke foto om naar te kijken
- vooral die ronde rode rechts van het midden is mij net iets te donker... ik had denk ik het witte graag wat witter gezien en iets meer licht van de onderwerpen zelf af
Hier is mijn eerste poging tot een maanfoto, tussen de wolkjes door kwam er een mooi gaatje.
[afbeelding]
Beetje vooruit lopen op de volgende wedstrijd kan geen kwaad toch?
Ik heb vanalles geprobeerd, allemaal op statief om een beetje scherpte te houden. Diafragma F4 en F32 en een sluitertijd van 1/100 tot 30 seconde. Gewoon op manual een hele reeks afwerken. Af en toe autofocus, af en toe manual omdat ik niet wist of die autofocus zou werken op de maanquote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:44 schreef Dutch50 het volgende:
[..]
Mooi gedaan.![]()
Welke instellingen gebruik je hiervoor.
Ik heb al vaker de maan geprobeerd, maar het is nog nooit wat geworden.![]()
Dit heb ik naar de printer gestuurdquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:01 schreef pirke het volgende:
[..]
Ik heb vanalles geprobeerd, allemaal op statief om een beetje scherpte te houden. Diafragma F4 en F32 en een sluitertijd van 1/100 tot 30 seconde. Gewoon op manual een hele reeks afwerken. Af en toe autofocus, af en toe manual omdat ik niet wist of die autofocus zou werken op de maan
Eerst leek F32 de mooiste resultaten te geven, maar het was niet compleet helder, dus toch nog wat foto's op F4 gemaakt, deze met een sluitertijd van 1/25. In PS de RAW omgezet naar JPG, want bewerking is echt nog nodig. Omdat de maan zo fel is en de rest zo zwart, gaat je in-camera-beeld-processor helemaal over de zeik, zodat je het echt handmatig moet doen. Whitebalans op 4200/-4, Exposure op 0, Shadows op 100 (toen viel die gloed weg die er omheen hing), Brightness op 20, Sharpness op 40. Even croppen (dit is een 1:1 crop, kheb maar een 200mm lens), klein beetje rotaten en klaar.
dank je wel!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 07:55 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik vind dit 1 van de mooiste kattenfoto's die ik ooit gezien heb! wat een helderheid in het oog, mooie niet al te krappe dof, compositie klopt helemaal.
nee kan alleen maar zo doen:
Focus op oneindig ja, maar mijn lens kan ook een stukje voorbij oneindig focussen (bij verschillende temperaturen scheelt het net een klein beetje waar oneindig is, ook als je infraroodfilm gebruikt moet je net wat anders focussen, allemaal volgens de handleiding).quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:16 schreef ..zapper het volgende:
Autofocus? Ik neem aan dat je de focus afstand op oneindig moet instellen. Heb je op ISO100 geschoten?
Ik hoop dat je er iets aan hebt, vooral veel foto's maken en ondertussen op je pc kijken wat het resultaat isquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:31 schreef Dutch50 het volgende:
[..]
Dit heb ik naar de printer gestuurd![]()
![]()
Ga ik weer verder klungelen![]()
Daar kan ik geen antwoord op geven, ik heb nog nooit met dergelijke hulpmiddelen gewerktquote:Vraagje, als je extenderringen gebruikt (1,4x en/of 2,0x), dan krijg je toch meer tele of niet? En hoeveel stops lichtopbrengst gaan er dan verloren?
Volgens mij is dit juist de bedoelingquote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:23 schreef ElizabethR het volgende:
Wauw freud!!! Geweldige foto!
Jammer dat je heel je belichtingsmeuk, incluis jezelf kunt zien, maar helaas onvermijdelijk
de focus ligt niet op de lens...quote:Op zondag 25 februari 2007 00:20 schreef An24 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit juist de bedoeling![]()
Het idee was om een enorme retro camera te hebben, met een beetje futuristisch gevoel in de lens door de apparatuurquote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:23 schreef ElizabethR het volgende:
Wauw freud!!! Geweldige foto!
Jammer dat je heel je belichtingsmeuk, incluis jezelf kunt zien, maar helaas onvermijdelijk
quote:Op zondag 25 februari 2007 11:19 schreef freud het volgende:
[..]
Het idee was om een enorme retro camera te hebben, met een beetje futuristisch gevoel in de lens door de apparatuur. De belichtingsmeuk en de blauwe waas waren dus inderdaad de bedoeling. Als ik die weg wil hebben, had ik hem met pola kunnen nemen, maar helemaal weg krijg je het inderdaad niet. Daarom overdrijf ik het, zodat het meewerkt in de foto
.
Kan ik toch nog beetje "out of te box" denkenquote:Op zondag 25 februari 2007 11:19 schreef freud het volgende:
[..]
Het idee was om een enorme retro camera te hebben, met een beetje futuristisch gevoel in de lens door de apparatuur. De belichtingsmeuk en de blauwe waas waren dus inderdaad de bedoeling. Als ik die weg wil hebben, had ik hem met pola kunnen nemen, maar helemaal weg krijg je het inderdaad niet. Daarom overdrijf ik het, zodat het meewerkt in de foto
.
Dan vind (ik persoonlijk dus) het niet mooi.quote:Op zondag 25 februari 2007 00:20 schreef An24 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit juist de bedoeling![]()
regels lezenquote:Op zondag 25 februari 2007 21:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Streepsel McSnauw
[afbeelding]
Een van de eerste probeersels met m`n nieuwe 350D
- Bovenin wat loze ruimte, dat vind ik zonde. Weet alleen niet of anders croppen echt wat toevoegt.quote:Op zondag 25 februari 2007 21:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Streepsel McSnauw
[afbeelding]
Een van de eerste probeersels met m`n nieuwe 350D
mooie kleuren HGT
een minpunt zie ik niet
Deze is overgeslagen dus die zal ik maar even doen.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:00 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[afbeelding]
Roken is dodelijk. Fumer tue.
Oe...die is fijn zegquote:
Leuke foto... komt goed over..quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:20 schreef Casemodders het volgende:
+ Mooi landschap mooie compositie
- Jpg Compressie? vind hem een beetje "pixelig"
? Waar heb je deze mooie foto gemaakt?
Van het weekeind eens even me mooie meid gefotografeerd, De foto is nogal spontaan genomen![]()
[[url=http://gallery.zoom.nl/public_images/17698/468/RuB34c.jpg]afbeelding][/url]
Ben benieuwd naar jullie reactie's!
Erg leuk, de emotie en expressie komen goed over, en het haar, de houding, en de achtergrond versterken elkaar erg goed. Ik moet echt zoeken naar een minpunt, en als ikd an toch iets moet noemen, dan zou ik 'm te smal noemen. Net iets meer armen erop lijkt me leuker, al het het maar een klein puntje van kritiek.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:20 schreef Casemodders het volgende:
Van het weekeind eens even me mooie meid gefotografeerd, De foto is nogal spontaan genomen![]()
[[url=http://gallery.zoom.nl/public_images/17698/468/RuB34c.jpg]afbeelding][/url]
Dankjewel, de foto is in Ierland gemaakt.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:20 schreef Casemodders het volgende:
Dankje !!quote:
Eh, geen speciale lens, gewoon gemaakt met een compakt. Qua bewerking wat aan de curves getrokken en wat clonen, en dodgen en burnen (ogen vooral).quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:48 schreef sgoldie het volgende:
@ tha_erik
gaaf hoor, bewerkt? welke lens? welke instelling?
Wat hij zegt dusquote:Op woensdag 28 februari 2007 17:38 schreef Re het volgende:
gaaf Eriklekker direct en confrontrend, dat mag ik wel
+ mooi repetitief patroon, leuke lijnvoeringquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:30 schreef minolta het volgende:
+ voorgrond is bij die foto zeer belangerijk
+scherpte op de goede plaats
+wat een kleuren
+compo
- Is er een minnetje ? nee
mijn foto
[afbeelding]
Persoonlijk vind ik dit juist een pluspunt, ik hou wel van harde zwart-wit als de foto het toelaat, en hier past het erg goed bijquote:Op donderdag 1 maart 2007 00:04 schreef Ringo het volgende:
- wel heel hard zwart-wit, mag best ietsje warmer
+ mooie vreemde compositiequote:Op donderdag 1 maart 2007 20:59 schreef minolta het volgende:
+compo
- ik had er iets meer actie ingestoken (sluitertijd)
mijn foto dan
[afbeelding]
typografie is idd beetje saai, maar ik wou juist die strakke letters en kwam toch elke keer uit op Arialquote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:03 schreef Ringo het volgende:
@ Puckzzz
++ als onbewerkte foto is-ie heel gaaf, ben erg benieuwd waar je dit beeld vandaan hebt
- de typografie is nogal Word-art
Ik wilde er een van mij posten maar de Fok!foto-uploader is uit de lucht. Al mijn foto's zijn hier ook verdwenen, zie ik.![]()
Thx, die zocht ik.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:32 schreef Puckzzz het volgende:
typografie is idd beetje saai, maar ik wou juist die strakke letters en kwam toch elke keer uit op Arial
www.xs.to kan je je foto uploaden
Jeetje, ik ben razend nieuwsgierig hoe je dit hebt gemaaktquote:Op vrijdag 2 maart 2007 08:13 schreef Puckzzz het volgende:
mijn foto (en let wel, dit is een foto, hier is geen enkel photoshopfilter aan te pas gekomen)
[afbeelding]
ik heb een animated gifje gemaakt die begint met het witte woord ICE, na een paar seconden is die weg en staat er de blauw tekst een stukje lager, die blijft ook een paar seconden staan. Als je dan de animatie als slideshow afspeelt blijft ie zich herhalen. Dan de laptop op een donkere ondergrond gezet (tafel met zwart doek over het toetsenbord) en een zwarte achtergrond. Camera op statief, sluitertijd van een aantal seconden, klein diafragma en dan goed timen. nadat de ontspanknop is ingedrukt volledig in en uitzoomen. Ik heb het idee gekregen toen ik een foto van Ableton zag van wat een zoomburst met de TV doet.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:26 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jeetje, ik ben razend nieuwsgierig hoe je dit hebt gemaakt
Dat klinkt dan wel weer erg cool.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:35 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik heb een animated gifje gemaakt die begint met het witte woord ICE, na een paar seconden is die weg en staat er de blauw tekst een stukje lager, die blijft ook een paar seconden staan. Als je dan de animatie als slideshow afspeelt blijft ie zich herhalen. Dan de laptop op een donkere ondergrond gezet (tafel met zwart doek over het toetsenbord) en een zwarte achtergrond. Camera op statief, sluitertijd van een aantal seconden, klein diafragma en dan goed timen. nadat de ontspanknop is ingedrukt volledig in en uitzoomen. Ik heb het idee gekregen toen ik een foto van Ableton zag van wat een zoomburst met de TV doet.
hehe jeejquote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:35 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik heb het idee gekregen toen ik een foto van Ableton zag van wat een zoomburst met de TV doet.
Ik heb 'm ook met witte geburste txt (geburstequote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:59 schreef ableton het volgende:
[..]
hehe jeej, ga er mee door, echt je kan nog veel verder gaan
BTW witte tekst bursten werkt het best, zeker op zwart, krijg je heel mooi het "spoor" te zien.
Op mijn computer oude kapotte computer () heb ik er nog 1 staan, witte tekst die d.m.v. bursten en pannen/tilten door het hele beeld te volgen is, in het midden dan fel oranje het eind woord. Je kan er echt nog veel verder mee. Vooral doen! Zeker als je weet hoe je gifjes maakt
Duidelijk!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:35 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik heb een animated gifje gemaakt die begint met het witte woord ICE, na een paar seconden is die weg en staat er de blauw tekst een stukje lager, die blijft ook een paar seconden staan. Als je dan de animatie als slideshow afspeelt blijft ie zich herhalen. Dan de laptop op een donkere ondergrond gezet (tafel met zwart doek over het toetsenbord) en een zwarte achtergrond. Camera op statief, sluitertijd van een aantal seconden, klein diafragma en dan goed timen. nadat de ontspanknop is ingedrukt volledig in en uitzoomen. Ik heb het idee gekregen toen ik een foto van Ableton zag van wat een zoomburst met de TV doet.
+ Leuk, die weerspiegeling in het gebouw.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Thx, die zocht ik.
Arial is niet echt mijn vriend, Helvetica is dan beter, en bovendien het origineel. (al moet je een geoefend oog hebben om de verschillen te kunnen zien).
Nog ééntje van mij (en dan vandaag niet meer)
[afbeelding]
het liedje gaat toch zo: Ice, Ice Babyquote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:35 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ja ik weet hetquote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:13 schreef Re het volgende:
[..]
het liedje gaat toch zo: Ice, Ice Baby, nu is het Ice, Ice baby, Ice baby
Mooi plaatje, scherp, ik zou hem iets tegen de klok in roteren. (beeld hangt nu wat naar rechts)quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:59 schreef OA het volgende:
Hier is mijn foto van vandaag. NIets bijzonders, maar ik vind het een leuk plaatje!
Btw: dit is de brug over de Noord bij HIA & Alblasserdam
[[url=http://xs513.xs.to/xs513/07095/P3010893b.JPG]afbeelding][/url]
O ja, het waaide heel hard, dus het was niet eenvoudig de camera stil en recht te houden...![]()
+ lekkere kleurtjesquote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:36 schreef Roi het volgende:
Super grappige en schattige foto, het lijkt net alsof het zo'n dierenvelletje voor op de grond is!
[afbeelding]
T kan ook zonder de koekjes , de labeltjes van de theezakjes knip je eraf en hang je aan een gewoon zakje , ipv wiet neem je wat italiaanse kruiden en hoppa , verder schietenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:45 schreef Puckzzz het volgende:
nee ik heb alleen de versie met een witte achtergrond..hmmmmm toch even door de andere foto's bladerenen ik kan 'm niet overmaken, de hond heeft de koekjes al opgegeten, de wiet is al weggegooid want die was helemaal nat, en de theezakjes ook
Tnx.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:32 schreef Shark.Bait het volgende:
Holy crap! Die is gaaf k_man!!!. Waar? wanneer?
Tx, ik had wat sharpening moeten toepassen, maar niet gedaan dusquote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:40 schreef k_man het volgende:
Jouw foto is leuk, met die kleurtjes. Ik heb alleen het gevoel dat ie op sommige punten scherper zou mogen. De overgang rechts tussen gebouw en lucht bijv.
filmpje uit je sig is tofquote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Tnx.
Valencia, vorig weekend. Vanavond de foto's opgehaald.
Jouw foto is leuk, met die kleurtjes. Ik heb alleen het gevoel dat ie op sommige punten scherper zou mogen. De overgang rechts tussen gebouw en lucht bijv.
Wat Ymke zegt! En heb je geen gewoon wit roomstelletje in plaats van dat chroom? Dan zou dezelfde opstelling al een stuk rustiger aandoen denk ik.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:45 schreef Puckzzz het volgende:
nee ik heb alleen de versie met een witte achtergrond..hmmmmm toch even door de andere foto's bladerenen ik kan 'm niet overmaken, de hond heeft de koekjes al opgegeten, de wiet is al weggegooid want die was helemaal nat, en de theezakjes ook
Parijs, voor het Palais de Tokyo. Ik dacht eerst, wat een heiligschennis die graffiti; maar bij nader inzien is dat beeld een spuuglelijke kopie dus daar mag je best met grof geweld overheen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:09 schreef Zina het volgende:
Goede foto, Ringo! Waar gemaakt?
Klopt, van de 3 tentoonstellingen die ik er vorige week zag, waren er 2 fantastisch. Vooral Solo van Michel Blazy deed me naar adem happen (letterlijk). Mocht je de komende maanden tijd/gelegenheid hebben, ga dan eens kijken, tentoonstelling loopt tot en met 6 mei. Ben benieuwd naar je indruk dan, want wat er te zien is, is nogal... veranderlijk.quote:
Leuk, die beweging in de foto.quote:Op zondag 4 maart 2007 21:46 schreef KD-fotografie het volgende:
Ringo
++interesante foto, compo.
-beetje druk maar dat maakt het juist ook weer interesant.
[afbeelding]
Gisteren bericht gehad van de site beheerders. Ik heb 'm uit de wedstrijd moeten halenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:16 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
foto voor een challenge op DPC met als thema 'Alternative Medicine' ik hoop alleen dat die gekke amerikanen 'm niet diskwalificeren omdat er drugs op staat
[afbeelding]
Domme amerikanenquote:Op maandag 5 maart 2007 08:08 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Gisteren bericht gehad van de site beheerders. Ik heb 'm uit de wedstrijd moeten halen
quote:Op maandag 5 maart 2007 08:08 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Gisteren bericht gehad van de site beheerders. Ik heb 'm uit de wedstrijd moeten halen
+ lekker lentegevoel, leuk ook dat bosje sneeuwklokjes erbijquote:Op zondag 4 maart 2007 23:35 schreef ChatChewbacca het volgende:
+ leuk idee en goede compo
- beetje geelzweem lijkt 't...
[[url=http://farm1.static.flickr.com/158/410492107_aefd7f76ab.jpg]afbeelding][/url]
Aparte fotoquote:Op maandag 5 maart 2007 10:49 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
+ lekker lentegevoel, leuk ook dat bosje sneeuwklokjes erbij
- beetje standaard compositie
Deze een tijdje geleden gemaakt, daarna in de camera ge-edit door er een softfocus over te gooien. In PS nog wat gedodged en geburned.
[afbeelding]
Erg mooie kleur lucht, beetje peachy. Krijg wel een beetje een McDonald's gevoel :p Ik had graag nog wat meer lucht gezien (maar dat is puur persoonlijke luchtenvoorkeur). Afhankelijk van de instellingen van monitor (of laptopscherm), is de foto ook lekker contrastrijk. Missc hien een iets andere crop was mooi geweest.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:57 schreef Arjan het volgende:
[..]
Aparte foto
Ik krijg een soort aquariumgevoel van die foto
+ mooie kleuren
- ietsje te soft
Mijn bijdrage:
de Rijnstuw bij Driel, die momenteel vanwege het hoge water open staat.
[[url=http://photoblog.hadrian.net/photo/pb_stuw%20driel%20-%201024.jpg]afbeelding][/url]
Holy moly, ik blader even door dit forum heen maar wat een prachtige foto dit. Dat er nog geen reacties waren.... Hij springt er imho dik boven de rest uit! Hele gave foto.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:32 schreef Shark.Bait het volgende:
Holy crap! Die is gaaf k_man!!!. Waar? wanneer?
Miereneukerig minpuntje: Lucht had je van mij wel wat donkerder kunnen maken
[afbeelding]
Komt zo uit de camera...nou ja, ff gedraaid en grootte aangepast...
leuke plaat maar dik boven de rest uitsteken...mwah neequote:Op maandag 5 maart 2007 15:48 schreef Fezzizzel het volgende:
[..]
Holy moly, ik blader even door dit forum heen maar wat een prachtige foto dit. Dat er nog geen reacties waren.... Hij springt er imho dik boven de rest uit! Hele gave foto.![]()
+ grappige weerspiegelingquote:Op maandag 5 maart 2007 15:33 schreef Roi het volgende:
Ja leuk gedaan, je ziet niet dat je het een zelfportret is!
Ik heb ook een zelfportet gemaakt!
[afbeelding]
Snapshot of niet, dat soort foto's zie ik graag. Eerlijk gezegd, veel liever dan dat zielloze, technisch hoogstaande studiogeklooi met PS wat je vaak in amateurfotografen-fora ziet. Fotograferen is toch vooral beelden zoeken & schieten.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:18 schreef AmarettoSour het volgende:
[..]
+ grappige weerspiegeling
- meer een snapshot dan een doordachte plaat
dat is deze stiekem ook![]()
[afbeelding]
Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak. Zou mijn vriendin ook niet aankunnen........quote:Op maandag 5 maart 2007 15:52 schreef AmarettoSour het volgende:
[..]
leuke plaat maar dik boven de rest uitsteken...mwah nee![]()
Ik vind hem eerlijk gezegt wel heel erg tofquote:Op maandag 5 maart 2007 20:09 schreef CrazyCharlie het volgende:
Wat hij zegt...
[afbeelding]
Vorige week ergens, vandaag prutsen verprutst met HDR..
CC.
+ Gave fotoquote:Op maandag 5 maart 2007 20:09 schreef CrazyCharlie het volgende:
Wat hij zegt...
[afbeelding]
CC.
Eindhoven Beukenlaan?quote:Op maandag 5 maart 2007 20:09 schreef CrazyCharlie het volgende:
Wat hij zegt...
[afbeelding]
CC.
quote:Op maandag 5 maart 2007 20:09 schreef CrazyCharlie het volgende:
Wat hij zegt...
[afbeelding]
CC.
Hmm, not my cup of tea really. Het ontbreekt een beetje aan een onderwerp of een interessante compositie imo. Ik weet nu niet of ik me moet focussen op de graffiti, de doek, de kruiwagen, de spiegeling in het water of de kerels op de achtergrond... en de combinatie van dat alles vormt ook weer niet echt een eenduidend verhaal.quote:
Wat een ontzettend gave foto!!quote:Op maandag 5 maart 2007 10:49 schreef Puckzzz het volgende:
Deze een tijdje geleden gemaakt, daarna in de camera ge-edit door er een softfocus over te gooien. In PS nog wat gedodged en geburned.
[afbeelding]
Ik heb maar één tip... gebruik in dit soort situaties altijd een véél langere sluitertijd door je diafragma dicht te draaien. De rookpluimen krijgen dan een veel mooiere dynamiek wat extra leven in de foto brengt en puntlichtbronnen krijgen een mooie ster.quote:Op donderdag 15 februari 2007 00:49 schreef GenesiZ het volgende:
[afbeelding]
ok...quote:Op maandag 5 maart 2007 20:28 schreef RandomMoron het volgende:
rotterdaham..maart, je eendfoto, die was echt gaaf! hupakee
- Nutteloosheid van 't potloodquote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:42 schreef Delnooz het volgende:
@Ringo:
+De weerspiegeling is mooi gevonden, al kun je er tegelijkertijd niet zo heel veel mee, omdat je het gebouw zelf niet ziet.
- Vind de foto niet zo heel veel hebben, sorry. Misschien ook door de nogal grauwe sfeer.
@ElizabethR:
+ De lente echt heerlijk vastgelegd. Je ziet dat echt heel goed aan die lammetjes. Heel leuk vastgelegd. Ook hoe dat grote schaap verdwaasd op de achtergrond toe kijkt zo van: "Pfoe is het al weer zo ver, wat vliegt de tijd"
- Of je hebt 'm heel hard bewerkt of je hebt m niet in heel hoge kwaliteit opgeslagen. Er zitten veel onregelmatigheden op je foto. Niet echt ruis, maar compressie-dingetjes. Dat valt best op bij de struik links.
Maar tis echt een heerlijke foto
@Withxhonor:
+Mooi contrast tusen boven en onderwater, zowel in kleur als in onderwerp. Ook mooi dat je de rimpeling achter het onderwerp net ziet
- Stiekem staat de fotograaf er op
Van afgelopen weekend (nauwelijks bewerkt, ik dacht alleen contrast/brightness):
[afbeelding]
Juist niet...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Had op zn minst de foto even gekanteld![]()
hahaha, dan klopt ie niet meer, ze hebben plakvoetjes en ze zit echt zo tegen de wand geplakt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Had op zn minst de foto even gekanteld![]()
Maar dat klopt hoorquote:Op woensdag 7 maart 2007 00:32 schreef KD-fotografie het volgende:
ER, ik vind het idee erg leuk maar het lijkt nu net of je alles kunstmatig geblurt hebt behalve het voorste kruisje of zelfs dat het kruisje gewoon in de foto is geplaatst.
Hm, ja, dit is mij ook teveel PS. Qua beeld ligt de focus toch vooral op de achtergrond, die dan weer helemaal is weggeblurd, net als alle gras. Links in de voorgrond staat dan ineens zo'n raar scherp kruisje, dat irriteert op de een of andere manier.quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:28 schreef ElizabethR het volgende:
OA
+ Mooi scherp
- Ik weet niet zo goed waar ik naar moet kijken. Foto is me te abstract.
[afbeelding]
tof!quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hm, ja, dit is mij ook teveel PS. Qua beeld ligt de focus toch vooral op de achtergrond, die dan weer helemaal is weggeblurd, net als alle gras. Links in de voorgrond staat dan ineens zo'n raar scherp kruisje, dat irriteert op de een of andere manier.
Maar goed, Photoshop is gewoon veel klooien. En het mag mislukken. Dat levert ook vaak mooie dingen op.
Nog een keer Parijs van mij:
[afbeelding]
Ja ik houd me keurig aan de 580-eis.quote:
++ mooi, mooi licht!quote:een zelfportret van mij met dribzor (op het feit na dat iemand anders op het knopje geduwd heeft bij gebrek aan statief, verder alle instellingen en positie van fotograaf en ons zelf bepaald) nog onbewerkt trouwens
[afbeelding]
ik was aan het denken om de U weg te snijden net achter de zwaan.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja ik houd me keurig aan de 580-eis.![]()
[..]
++ mooi, mooi licht!![]()
De achtergrond is wel heel erg aanwezig. Mooie muur, dat wel, maar omdat het zo'n geconstrueerd portret is, leidt-ie de aandacht af.
Die grote witte U er helemaal af, zou al een hoop helpen, denk ik. Daar trekt nu je blik ongewild naar toe, ipv naar de twee mensen op de voorgrond.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:17 schreef fraubitch het volgende:
[..]
ik was aan het denken om de U weg te snijden net achter de zwaan.
zou dat beter zijn? het is wel mijn bedoeling dat de muur als een onderdeel van de foto erbijblijft
Okay, point takenquote:Op woensdag 7 maart 2007 00:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hm, ja, dit is mij ook teveel PS. Qua beeld ligt de focus toch vooral op de achtergrond, die dan weer helemaal is weggeblurd, net als alle gras. Links in de voorgrond staat dan ineens zo'n raar scherp kruisje, dat irriteert op de een of andere manier.
Maar goed, Photoshop is gewoon veel klooien. En het mag mislukken. Dat levert ook vaak mooie dingen op.
Héél mooie foto!! Die zou ik zo in een lijstje aan de muur willen!!!quote:
Dit ziet er gaaf uit!quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:06 schreef KD-fotografie het volgende:
ableton, ik vind hem prachtig en het is dat ik een minpunt moet geven dus dan zeg ik maar de lichtpuntjes op neus en kin.
[afbeelding]
Dank jequote:Op zondag 11 maart 2007 01:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dankjulliewel![]()
@ElizabethR's foto: Erg mooiHij heeft iets heel onguurs, een soort creapy sfeertje
![]()
hm, misschien had die flits iets minder hard in de hoorn gekunt?quote:Op zondag 11 maart 2007 01:16 schreef ElizabethR het volgende:
LHO
+ Wat een mooie foto! Ik vind hem helemaal top! Dat blaadje.... die schaduw.... die kleur......
- Ja ik ben daar gek, ik vind het een geweldige foto!!
Deze is in opdracht gedaan.
+ Juiste moment.quote:Op zondag 11 maart 2007 18:11 schreef sgoldie het volgende:
hieronder mijn inzending van vandaag :-)
[afbeelding]
Poes.
+ De kleuren zijn lekker!quote:Op zondag 11 maart 2007 19:38 schreef Tha_BlonT het volgende:
- achtergrond. Vogel moet eruit schieten, dat doet ie niet
+ leuke pose!
De mijnde dan van vandaag
[afbeelding]
lekker scherp hoor! lekkere poep erbij :-)quote:Op zondag 11 maart 2007 20:18 schreef Casemodders het volgende:
Moet zeggen staan weer mooie platen tussen sinds de laatste poste van mij!
Reactie op laatste Foto:
- Foto onderwerp spreekt mijn niet echt aan, foto iets overbelicht? + had liever hele hond gezien
+ Je hebt je best gedaan, hij is inderdaad lekker aan het uitwaaien.
Vandaag kwam ik deze mooie eend tegen, en dacht dit is een mooie kans![]()
De Foto:
[[url=http://www.mauricemikkers.nl/gallery/fora/duck.jpg]afbeelding][/url]
Ik vind 'm prachtigquote:Op zondag 11 maart 2007 18:11 schreef sgoldie het volgende:
[..]
hm, misschien had die flits iets minder hard in de hoorn gekunt?
hieronder mijn inzending van vandaag :-)
[afbeelding]
Poes.
Nicequote:Op zondag 11 maart 2007 20:18 schreef Casemodders het volgende:
Vandaag kwam ik deze mooie eend tegen, en dacht dit is een mooie kans![]()
De Foto:
[[url=http://www.mauricemikkers.nl/gallery/fora/duck.jpg]afbeelding][/url]
Wauw!!!!quote:Op maandag 12 maart 2007 20:20 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]
IR foto met mijn omgebouwde D100
+ Heel mooie plaat, gaaf effect door de IR, het schuine maakt het apart en verrassend. Sjieke plaatquote:Op maandag 12 maart 2007 20:20 schreef Shark.Bait het volgende:
Leuke foto ikbenblij. ik denk dat je toch nog iets met de kleuren kan doen om em wat interessanter te maken. Als je het niet eens bent, dan negeer je mijn input natuurlijk
[afbeelding]
IR foto met mijn omgebouwde D100
dankjewel, misschien ga ik hem wel op canvas laten afdrukken...ik vind m wel wijs gelukt ookquote:Op maandag 12 maart 2007 10:52 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik vind 'm prachtigde ruis stoort mij niet, er zit echt een super mooie sfeer in de foto vind ik.
[..]
Joh, lees voor de grap de openingspost eens.quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:04 schreef dane het volgende:
Net ff op t dak gestaan. Leverde wat leuke plaatjes op, wel bewerkt (contrast)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
in Amersfoort
Mooie foto's, maar vooral omdat je er direct de lange jan uit herkend. Horen niet in dit topic thuis, maar in Amersfoort III -> Meeting zaterdag in Long John!quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:04 schreef dane het volgende:
Net ff op t dak gestaan. Leverde wat leuke plaatjes op, wel bewerkt (contrast)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
in Amersfoort
Spreekt me wel aan dezequote:Op donderdag 15 maart 2007 21:08 schreef ableton het volgende:
+ lekker silhouet
- erg aan de saturation geschroefd?
Ow lieve mist! 580 pixels!!! God, ga is wat aan die lay-out doen. Volgens mij draait de gemiddelde Fokker wel op 1024.
[afbeelding]
Mij ook! Ik vind hem prachtig!!quote:
Mooi nummer he?quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:26 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Mij ook! Ik vind hem prachtig!!
Trouwens, jouw sig ook Ymke.Pink FLoyd
Ik vind het contrast (oudbollige) bloemetjes met de opdruk van het t-shirt erg leuk. Maar komt het door de belichting of door de bewerking dat je zo'n glad haast cartoonachtig snoetje hebt? Dat vind ik wel een beetje zonde. Voor een vrouw/meisje kan het wel mooi zijn, maar je lijkt zo net een jongetje van 12, dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik vind de gezichtsuitdrukking wel weer grappigquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:00 schreef Casemodders het volgende:
+ Super mooi lekker misterieus
- Kan ik niet zo 1 2 3 verzinnen (misschien iets te donker?) maar dat maakt het wel mooi misterieus...
De Foto:
[[url=http://gallery.zoom.nl/public_images/17698/468/ONI6Zi.jpg]afbeelding][/url]
Had even niks te doen, dus ik dacht laat ik eens een foto van mijzelf maken. En dan meteen wat dingen uittesten qua belichting met flitser en 1 huis tuin en keukenlamp.
Daarnaast gebruik gemaakt van een nieuwe achtergrond. Hoop dat jullie hem leuk vinden!
Verwacht er niet al te veel van. Het is puur om te kijken wat jullie van zo een foto vinden het is nogal moeilijk om van je zelf foto's te maken. En je zelf op de foto te accepteren!
Toon gedeeltelijke omschrijving
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Probeer een andere belichting, dus meer van één kant, zodat je automatisch meer slagschaduw creëert en dus meer contrast. Dit zorgt voor meer power in je foto en maakt het ook levendiger en minder geplastificeerd. Probeer ook eens een macrolens want die geven meer detail weer (tenzij detail niet is waar je naar streeft).quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:42 schreef Casemodders het volgende:
Moet zelf zeggen is niet heel erg veel aan veranderd... of ik ben daar te makkelijk in... en dan lijkt het voor mij wijnig maar voor anderen veel.
Hier is het orgineel te vinden. (RAW naar jpg omzetting)
- Het orgineel -
Tip hoe ik beter en meer structuur krijg? hoor ik graag!
Ik ben niet echt een kei in flitstechnieken, maar ik denk dat ie hier wat te sterk stond, er zijn helemaal geen schaduwen meer, dus ook geen structuur meer.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:42 schreef Casemodders het volgende:
Moet zelf zeggen is niet heel erg veel aan veranderd... of ik ben daar te makkelijk in... en dan lijkt het voor mij wijnig maar voor anderen veel.
Hier is het orgineel te vinden. (RAW naar jpg omzetting)
- Het orgineel -
Tip hoe ik beter en meer structuur krijg? hoor ik graag!
je lijkt op christiaaan.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:00 schreef Casemodders het volgende:
- Kan ik niet zo 1 2 3 verzinnen (misschien iets te donker?) maar dat maakt het wel mooi misterieus...
De Foto:
[[url=http://gallery.zoom.nl/public_images/17698/468/ONI6Zi.jpg]afbeelding][/url]
Had even niks te doen, dus ik dacht laat ik eens een foto van mijzelf maken. En dan meteen wat dingen uittesten qua belichting met flitser en 1 huis tuin en keukenlamp.
Daarnaast gebruik gemaakt van een nieuwe achtergrond. Hoop dat jullie hem leuk vinden!
Verwacht er niet al te veel van. Het is puur om te kijken wat jullie van zo een foto vinden het is nogal moeilijk om van je zelf foto's te maken. En je zelf op de foto te accepteren!
Ik ben niet zo van de portretten maar zal het toch weer proberen,quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:00 schreef Casemodders het volgende:
De Foto:
Er zit nauwelijks kleur in maar wel veel diepte. Die diepte zou je kunnen benadrukken door er een HDR van te maken als je hem in raw hebt. Misschien dat je dan ook meer tekening in de lucht krijgt.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:40 schreef Karp het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de portretten maar zal het toch weer proberen,
+Toning, geen extreme (onnatuurlijke) kleuren, redelijk zacht. Compositie simpel maar niks mis mee
- Je bent mij te bleek. In combinatie met je samengeknepen oogjes geeft dat niet echt een mooi beeld.
Ik zit zelf even met deze foto. Hij is praktisch onbewerkt en ik weet niet precies wat ik er mee moet.
[afbeelding]
Ik vind die andere mooierquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:46 schreef sgoldie het volgende:
ik weet dat je er maar 1 mag posten eigenlijk...maar...deze had ik al gepost, alleen even bewerkt, en vroeg me af of jullie deze versie beter vinden of niet...
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |