Mooi gedaan.quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:22 schreef pirke het volgende:
+ mooie compositie, lekker dicht op het onderwerp, leuke foto om naar te kijken
- vooral die ronde rode rechts van het midden is mij net iets te donker... ik had denk ik het witte graag wat witter gezien en iets meer licht van de onderwerpen zelf af
Hier is mijn eerste poging tot een maanfoto, tussen de wolkjes door kwam er een mooi gaatje.
[afbeelding]
Beetje vooruit lopen op de volgende wedstrijd kan geen kwaad toch?
Ik heb vanalles geprobeerd, allemaal op statief om een beetje scherpte te houden. Diafragma F4 en F32 en een sluitertijd van 1/100 tot 30 seconde. Gewoon op manual een hele reeks afwerken. Af en toe autofocus, af en toe manual omdat ik niet wist of die autofocus zou werken op de maanquote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:44 schreef Dutch50 het volgende:
[..]
Mooi gedaan.![]()
Welke instellingen gebruik je hiervoor.
Ik heb al vaker de maan geprobeerd, maar het is nog nooit wat geworden.![]()
Dit heb ik naar de printer gestuurdquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:01 schreef pirke het volgende:
[..]
Ik heb vanalles geprobeerd, allemaal op statief om een beetje scherpte te houden. Diafragma F4 en F32 en een sluitertijd van 1/100 tot 30 seconde. Gewoon op manual een hele reeks afwerken. Af en toe autofocus, af en toe manual omdat ik niet wist of die autofocus zou werken op de maan
Eerst leek F32 de mooiste resultaten te geven, maar het was niet compleet helder, dus toch nog wat foto's op F4 gemaakt, deze met een sluitertijd van 1/25. In PS de RAW omgezet naar JPG, want bewerking is echt nog nodig. Omdat de maan zo fel is en de rest zo zwart, gaat je in-camera-beeld-processor helemaal over de zeik, zodat je het echt handmatig moet doen. Whitebalans op 4200/-4, Exposure op 0, Shadows op 100 (toen viel die gloed weg die er omheen hing), Brightness op 20, Sharpness op 40. Even croppen (dit is een 1:1 crop, kheb maar een 200mm lens), klein beetje rotaten en klaar.
dank je wel!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 07:55 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik vind dit 1 van de mooiste kattenfoto's die ik ooit gezien heb! wat een helderheid in het oog, mooie niet al te krappe dof, compositie klopt helemaal.
nee kan alleen maar zo doen:
Focus op oneindig ja, maar mijn lens kan ook een stukje voorbij oneindig focussen (bij verschillende temperaturen scheelt het net een klein beetje waar oneindig is, ook als je infraroodfilm gebruikt moet je net wat anders focussen, allemaal volgens de handleiding).quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:16 schreef ..zapper het volgende:
Autofocus? Ik neem aan dat je de focus afstand op oneindig moet instellen. Heb je op ISO100 geschoten?
Ik hoop dat je er iets aan hebt, vooral veel foto's maken en ondertussen op je pc kijken wat het resultaat isquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:31 schreef Dutch50 het volgende:
[..]
Dit heb ik naar de printer gestuurd![]()
![]()
Ga ik weer verder klungelen![]()
Daar kan ik geen antwoord op geven, ik heb nog nooit met dergelijke hulpmiddelen gewerktquote:Vraagje, als je extenderringen gebruikt (1,4x en/of 2,0x), dan krijg je toch meer tele of niet? En hoeveel stops lichtopbrengst gaan er dan verloren?
Volgens mij is dit juist de bedoelingquote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:23 schreef ElizabethR het volgende:
Wauw freud!!! Geweldige foto!
Jammer dat je heel je belichtingsmeuk, incluis jezelf kunt zien, maar helaas onvermijdelijk
de focus ligt niet op de lens...quote:Op zondag 25 februari 2007 00:20 schreef An24 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit juist de bedoeling![]()
Het idee was om een enorme retro camera te hebben, met een beetje futuristisch gevoel in de lens door de apparatuurquote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:23 schreef ElizabethR het volgende:
Wauw freud!!! Geweldige foto!
Jammer dat je heel je belichtingsmeuk, incluis jezelf kunt zien, maar helaas onvermijdelijk
quote:Op zondag 25 februari 2007 11:19 schreef freud het volgende:
[..]
Het idee was om een enorme retro camera te hebben, met een beetje futuristisch gevoel in de lens door de apparatuur. De belichtingsmeuk en de blauwe waas waren dus inderdaad de bedoeling. Als ik die weg wil hebben, had ik hem met pola kunnen nemen, maar helemaal weg krijg je het inderdaad niet. Daarom overdrijf ik het, zodat het meewerkt in de foto
.
Kan ik toch nog beetje "out of te box" denkenquote:Op zondag 25 februari 2007 11:19 schreef freud het volgende:
[..]
Het idee was om een enorme retro camera te hebben, met een beetje futuristisch gevoel in de lens door de apparatuur. De belichtingsmeuk en de blauwe waas waren dus inderdaad de bedoeling. Als ik die weg wil hebben, had ik hem met pola kunnen nemen, maar helemaal weg krijg je het inderdaad niet. Daarom overdrijf ik het, zodat het meewerkt in de foto
.
Dan vind (ik persoonlijk dus) het niet mooi.quote:Op zondag 25 februari 2007 00:20 schreef An24 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit juist de bedoeling![]()
regels lezenquote:Op zondag 25 februari 2007 21:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Streepsel McSnauw
[afbeelding]
Een van de eerste probeersels met m`n nieuwe 350D
- Bovenin wat loze ruimte, dat vind ik zonde. Weet alleen niet of anders croppen echt wat toevoegt.quote:Op zondag 25 februari 2007 21:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Streepsel McSnauw
[afbeelding]
Een van de eerste probeersels met m`n nieuwe 350D
mooie kleuren HGT
een minpunt zie ik niet
Deze is overgeslagen dus die zal ik maar even doen.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:00 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[afbeelding]
Roken is dodelijk. Fumer tue.
Oe...die is fijn zegquote:
Leuke foto... komt goed over..quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:20 schreef Casemodders het volgende:
+ Mooi landschap mooie compositie
- Jpg Compressie? vind hem een beetje "pixelig"
? Waar heb je deze mooie foto gemaakt?
Van het weekeind eens even me mooie meid gefotografeerd, De foto is nogal spontaan genomen![]()
[[url=http://gallery.zoom.nl/public_images/17698/468/RuB34c.jpg]afbeelding][/url]
Ben benieuwd naar jullie reactie's!
Erg leuk, de emotie en expressie komen goed over, en het haar, de houding, en de achtergrond versterken elkaar erg goed. Ik moet echt zoeken naar een minpunt, en als ikd an toch iets moet noemen, dan zou ik 'm te smal noemen. Net iets meer armen erop lijkt me leuker, al het het maar een klein puntje van kritiek.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:20 schreef Casemodders het volgende:
Van het weekeind eens even me mooie meid gefotografeerd, De foto is nogal spontaan genomen![]()
[[url=http://gallery.zoom.nl/public_images/17698/468/RuB34c.jpg]afbeelding][/url]
Ben benieuwd naar jullie reactie's!
Dankjewel, de foto is in Ierland gemaakt.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:20 schreef Casemodders het volgende:
Dankje !!quote:
Eh, geen speciale lens, gewoon gemaakt met een compakt. Qua bewerking wat aan de curves getrokken en wat clonen, en dodgen en burnen (ogen vooral).quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:48 schreef sgoldie het volgende:
@ tha_erik
gaaf hoor, bewerkt? welke lens? welke instelling?
Wat hij zegt dusquote:Op woensdag 28 februari 2007 17:38 schreef Re het volgende:
gaaf Eriklekker direct en confrontrend, dat mag ik wel
+ mooi repetitief patroon, leuke lijnvoeringquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:30 schreef minolta het volgende:
+ voorgrond is bij die foto zeer belangerijk
+scherpte op de goede plaats
+wat een kleuren
+compo
- Is er een minnetje ? nee
mijn foto
[afbeelding]
Persoonlijk vind ik dit juist een pluspunt, ik hou wel van harde zwart-wit als de foto het toelaat, en hier past het erg goed bijquote:Op donderdag 1 maart 2007 00:04 schreef Ringo het volgende:
- wel heel hard zwart-wit, mag best ietsje warmer
+ mooie vreemde compositiequote:Op donderdag 1 maart 2007 20:59 schreef minolta het volgende:
+compo
- ik had er iets meer actie ingestoken (sluitertijd)
mijn foto dan
[afbeelding]
typografie is idd beetje saai, maar ik wou juist die strakke letters en kwam toch elke keer uit op Arialquote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:03 schreef Ringo het volgende:
@ Puckzzz
++ als onbewerkte foto is-ie heel gaaf, ben erg benieuwd waar je dit beeld vandaan hebt
- de typografie is nogal Word-art
Ik wilde er een van mij posten maar de Fok!foto-uploader is uit de lucht. Al mijn foto's zijn hier ook verdwenen, zie ik.![]()
Thx, die zocht ik.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:32 schreef Puckzzz het volgende:
typografie is idd beetje saai, maar ik wou juist die strakke letters en kwam toch elke keer uit op Arial
www.xs.to kan je je foto uploaden
Jeetje, ik ben razend nieuwsgierig hoe je dit hebt gemaaktquote:Op vrijdag 2 maart 2007 08:13 schreef Puckzzz het volgende:
mijn foto (en let wel, dit is een foto, hier is geen enkel photoshopfilter aan te pas gekomen)
[afbeelding]
ik heb een animated gifje gemaakt die begint met het witte woord ICE, na een paar seconden is die weg en staat er de blauw tekst een stukje lager, die blijft ook een paar seconden staan. Als je dan de animatie als slideshow afspeelt blijft ie zich herhalen. Dan de laptop op een donkere ondergrond gezet (tafel met zwart doek over het toetsenbord) en een zwarte achtergrond. Camera op statief, sluitertijd van een aantal seconden, klein diafragma en dan goed timen. nadat de ontspanknop is ingedrukt volledig in en uitzoomen. Ik heb het idee gekregen toen ik een foto van Ableton zag van wat een zoomburst met de TV doet.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:26 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jeetje, ik ben razend nieuwsgierig hoe je dit hebt gemaakt
Dat klinkt dan wel weer erg cool.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:35 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik heb een animated gifje gemaakt die begint met het witte woord ICE, na een paar seconden is die weg en staat er de blauw tekst een stukje lager, die blijft ook een paar seconden staan. Als je dan de animatie als slideshow afspeelt blijft ie zich herhalen. Dan de laptop op een donkere ondergrond gezet (tafel met zwart doek over het toetsenbord) en een zwarte achtergrond. Camera op statief, sluitertijd van een aantal seconden, klein diafragma en dan goed timen. nadat de ontspanknop is ingedrukt volledig in en uitzoomen. Ik heb het idee gekregen toen ik een foto van Ableton zag van wat een zoomburst met de TV doet.
hehe jeejquote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:35 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik heb het idee gekregen toen ik een foto van Ableton zag van wat een zoomburst met de TV doet.
Ik heb 'm ook met witte geburste txt (geburstequote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:59 schreef ableton het volgende:
[..]
hehe jeej, ga er mee door, echt je kan nog veel verder gaan
BTW witte tekst bursten werkt het best, zeker op zwart, krijg je heel mooi het "spoor" te zien.
Op mijn computer oude kapotte computer () heb ik er nog 1 staan, witte tekst die d.m.v. bursten en pannen/tilten door het hele beeld te volgen is, in het midden dan fel oranje het eind woord. Je kan er echt nog veel verder mee. Vooral doen! Zeker als je weet hoe je gifjes maakt
Duidelijk!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:35 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik heb een animated gifje gemaakt die begint met het witte woord ICE, na een paar seconden is die weg en staat er de blauw tekst een stukje lager, die blijft ook een paar seconden staan. Als je dan de animatie als slideshow afspeelt blijft ie zich herhalen. Dan de laptop op een donkere ondergrond gezet (tafel met zwart doek over het toetsenbord) en een zwarte achtergrond. Camera op statief, sluitertijd van een aantal seconden, klein diafragma en dan goed timen. nadat de ontspanknop is ingedrukt volledig in en uitzoomen. Ik heb het idee gekregen toen ik een foto van Ableton zag van wat een zoomburst met de TV doet.
+ Leuk, die weerspiegeling in het gebouw.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Thx, die zocht ik.
Arial is niet echt mijn vriend, Helvetica is dan beter, en bovendien het origineel. (al moet je een geoefend oog hebben om de verschillen te kunnen zien).
Nog ééntje van mij (en dan vandaag niet meer)
[afbeelding]
het liedje gaat toch zo: Ice, Ice Babyquote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:35 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ja ik weet hetquote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:13 schreef Re het volgende:
[..]
het liedje gaat toch zo: Ice, Ice Baby, nu is het Ice, Ice baby, Ice baby
Mooi plaatje, scherp, ik zou hem iets tegen de klok in roteren. (beeld hangt nu wat naar rechts)quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:59 schreef OA het volgende:
Hier is mijn foto van vandaag. NIets bijzonders, maar ik vind het een leuk plaatje!
Btw: dit is de brug over de Noord bij HIA & Alblasserdam
[[url=http://xs513.xs.to/xs513/07095/P3010893b.JPG]afbeelding][/url]
O ja, het waaide heel hard, dus het was niet eenvoudig de camera stil en recht te houden...![]()
+ lekkere kleurtjesquote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:36 schreef Roi het volgende:
Super grappige en schattige foto, het lijkt net alsof het zo'n dierenvelletje voor op de grond is!
[afbeelding]
T kan ook zonder de koekjes , de labeltjes van de theezakjes knip je eraf en hang je aan een gewoon zakje , ipv wiet neem je wat italiaanse kruiden en hoppa , verder schietenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:45 schreef Puckzzz het volgende:
nee ik heb alleen de versie met een witte achtergrond..hmmmmm toch even door de andere foto's bladerenen ik kan 'm niet overmaken, de hond heeft de koekjes al opgegeten, de wiet is al weggegooid want die was helemaal nat, en de theezakjes ook
Tnx.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:32 schreef Shark.Bait het volgende:
Holy crap! Die is gaaf k_man!!!. Waar? wanneer?
Tx, ik had wat sharpening moeten toepassen, maar niet gedaan dusquote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:40 schreef k_man het volgende:
Jouw foto is leuk, met die kleurtjes. Ik heb alleen het gevoel dat ie op sommige punten scherper zou mogen. De overgang rechts tussen gebouw en lucht bijv.
filmpje uit je sig is tofquote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Tnx.
Valencia, vorig weekend. Vanavond de foto's opgehaald.
Jouw foto is leuk, met die kleurtjes. Ik heb alleen het gevoel dat ie op sommige punten scherper zou mogen. De overgang rechts tussen gebouw en lucht bijv.
Wat Ymke zegt! En heb je geen gewoon wit roomstelletje in plaats van dat chroom? Dan zou dezelfde opstelling al een stuk rustiger aandoen denk ik.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:45 schreef Puckzzz het volgende:
nee ik heb alleen de versie met een witte achtergrond..hmmmmm toch even door de andere foto's bladerenen ik kan 'm niet overmaken, de hond heeft de koekjes al opgegeten, de wiet is al weggegooid want die was helemaal nat, en de theezakjes ook
Parijs, voor het Palais de Tokyo. Ik dacht eerst, wat een heiligschennis die graffiti; maar bij nader inzien is dat beeld een spuuglelijke kopie dus daar mag je best met grof geweld overheen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:09 schreef Zina het volgende:
Goede foto, Ringo! Waar gemaakt?
Klopt, van de 3 tentoonstellingen die ik er vorige week zag, waren er 2 fantastisch. Vooral Solo van Michel Blazy deed me naar adem happen (letterlijk). Mocht je de komende maanden tijd/gelegenheid hebben, ga dan eens kijken, tentoonstelling loopt tot en met 6 mei. Ben benieuwd naar je indruk dan, want wat er te zien is, is nogal... veranderlijk.quote:
Leuk, die beweging in de foto.quote:Op zondag 4 maart 2007 21:46 schreef KD-fotografie het volgende:
Ringo
++interesante foto, compo.
-beetje druk maar dat maakt het juist ook weer interesant.
[afbeelding]
Gisteren bericht gehad van de site beheerders. Ik heb 'm uit de wedstrijd moeten halenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:16 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
foto voor een challenge op DPC met als thema 'Alternative Medicine' ik hoop alleen dat die gekke amerikanen 'm niet diskwalificeren omdat er drugs op staat
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |