Dat ben ik inderdaad op die foto.quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:18 schreef minolta het volgende:
@PdeHoog
+ mooi beeldvullend portret
+ Leuke sepia omzetting
Is dat xila ?
mijn foto dan
Deze schop stond tegen een tank . Ik wou een donkere sfeer maken,en een soort oorlogsgevoel geven . Daarom is het nogal donker .
[afbeelding]
wil ik... hier te vindenquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:33 schreef ableton het volgende:
Vind het ook een beetje hmmm.... Lijkt een beetje of je hem redelijk onnauwkeurig hebt uitgeknipt en op een wit vlak gezet. Zou je het origineel is willen plaatsen? Want vind het wel een mooie voorstellling.
Ik snap hem nu beterquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:38 schreef Ynske het volgende:
[..]
wil ik... hier te vinden
dit was een men neme een zonnige dag in Bokrijk
een raam/deurluikje in oud boerderijgebouwtje
een camera
en de felle zon in de rug
origineel is nog niet gedraaid
En als je die zwarte rand er gewoon afsnijdt, en nog wat meer contrast meegeeft aan de foto? Ik vind 'm wel lekkerquote:Op woensdag 21 februari 2007 23:15 schreef killko het volgende:
Edit: iemand was me voor
Punten bij houten deurtje:
+het hout ziet er wel grappig uit
-Te licht/wit, oogt erg nep.
Punten bij tegel(spleet):
+leuk lijnenspel
-niet scherp (als dat sprietje het onderwerp is, zo niet beetje onderwerploos..)
Een 'draadloos' brandend lampje.
[afbeelding]
De schuine 'horizon' vind ik zelf wat minder, maar als ik'm weglaat wordt het een heel saai plaatje. Keer bewerken denk ik zodat de zwarte balk recht loopt. Of keer nieuwe maken, ook zonder schaduw onder lampje
Hij brandt trouwens echt en is niet bewerkt (behalve de levels wat goed getrokken).
Even zeggen dat ik dit zo'n gave plaat vindquote:Op donderdag 22 februari 2007 14:23 schreef KD-fotografie het volgende:
+ onderwerp
- zwarte rand en zou idd iets meer contrast geven.
Lana
[afbeelding]
Aangezien ik een oud scherm heb weet ik alleen niet of de achtergron mooi egaal wit is.
mooie foto! ik ga dat ook eens proberen met mijn katquote:Op donderdag 22 februari 2007 14:23 schreef KD-fotografie het volgende:
+ onderwerp
Lana
[afbeelding]
Aangezien ik een oud scherm heb weet ik alleen niet of de achtergron mooi egaal wit is.
Als je goed kijkt kan je de rand zien waar de kat uit de foto is gesnedenquote:Op donderdag 22 februari 2007 21:48 schreef KD-fotografie het volgende:
Dank jullie wel!!
Op de achtergrond zaten wat vlekjes, die heb ik zo goed mogenlijk weggehaald alleen linksonderin zit nog wat helaas, even kijken hoe ik dat mooi weg kan halen.
niet zo goed kijken danquote:Op donderdag 22 februari 2007 21:58 schreef pirke het volgende:
[..]
Als je goed kijkt kan je de rand zien waar de kat uit de foto is gesneden
Op avatarformaat issie perfect!quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:54 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
niet zo goed kijken dan![]()
Maar echt uitgesneden heb ik haar niet, ze zit voor een witte muur en de zon schijnt op haar en de muur, daardoor zaten er wat schaduwplekken op de muur van wat vuiligheid op het raam, die heb ik weggehaald.
En de kleur iets veranderd aangezien we geblindeerde ramen met een tintje hebben.
Ik vind dit 1 van de mooiste kattenfoto's die ik ooit gezien heb! wat een helderheid in het oog, mooie niet al te krappe dof, compositie klopt helemaal.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:23 schreef KD-fotografie het volgende:
+ onderwerp
Lana
[afbeelding]
Mooi gedaan.quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:22 schreef pirke het volgende:
+ mooie compositie, lekker dicht op het onderwerp, leuke foto om naar te kijken
- vooral die ronde rode rechts van het midden is mij net iets te donker... ik had denk ik het witte graag wat witter gezien en iets meer licht van de onderwerpen zelf af
Hier is mijn eerste poging tot een maanfoto, tussen de wolkjes door kwam er een mooi gaatje.
[afbeelding]
Beetje vooruit lopen op de volgende wedstrijd kan geen kwaad toch?
Ik heb vanalles geprobeerd, allemaal op statief om een beetje scherpte te houden. Diafragma F4 en F32 en een sluitertijd van 1/100 tot 30 seconde. Gewoon op manual een hele reeks afwerken. Af en toe autofocus, af en toe manual omdat ik niet wist of die autofocus zou werken op de maanquote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:44 schreef Dutch50 het volgende:
[..]
Mooi gedaan.![]()
Welke instellingen gebruik je hiervoor.
Ik heb al vaker de maan geprobeerd, maar het is nog nooit wat geworden.![]()
Dit heb ik naar de printer gestuurdquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:01 schreef pirke het volgende:
[..]
Ik heb vanalles geprobeerd, allemaal op statief om een beetje scherpte te houden. Diafragma F4 en F32 en een sluitertijd van 1/100 tot 30 seconde. Gewoon op manual een hele reeks afwerken. Af en toe autofocus, af en toe manual omdat ik niet wist of die autofocus zou werken op de maan
Eerst leek F32 de mooiste resultaten te geven, maar het was niet compleet helder, dus toch nog wat foto's op F4 gemaakt, deze met een sluitertijd van 1/25. In PS de RAW omgezet naar JPG, want bewerking is echt nog nodig. Omdat de maan zo fel is en de rest zo zwart, gaat je in-camera-beeld-processor helemaal over de zeik, zodat je het echt handmatig moet doen. Whitebalans op 4200/-4, Exposure op 0, Shadows op 100 (toen viel die gloed weg die er omheen hing), Brightness op 20, Sharpness op 40. Even croppen (dit is een 1:1 crop, kheb maar een 200mm lens), klein beetje rotaten en klaar.
dank je wel!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 07:55 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik vind dit 1 van de mooiste kattenfoto's die ik ooit gezien heb! wat een helderheid in het oog, mooie niet al te krappe dof, compositie klopt helemaal.
nee kan alleen maar zo doen:
Focus op oneindig ja, maar mijn lens kan ook een stukje voorbij oneindig focussen (bij verschillende temperaturen scheelt het net een klein beetje waar oneindig is, ook als je infraroodfilm gebruikt moet je net wat anders focussen, allemaal volgens de handleiding).quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:16 schreef ..zapper het volgende:
Autofocus? Ik neem aan dat je de focus afstand op oneindig moet instellen. Heb je op ISO100 geschoten?
Ik hoop dat je er iets aan hebt, vooral veel foto's maken en ondertussen op je pc kijken wat het resultaat isquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:31 schreef Dutch50 het volgende:
[..]
Dit heb ik naar de printer gestuurd![]()
![]()
Ga ik weer verder klungelen![]()
Daar kan ik geen antwoord op geven, ik heb nog nooit met dergelijke hulpmiddelen gewerktquote:Vraagje, als je extenderringen gebruikt (1,4x en/of 2,0x), dan krijg je toch meer tele of niet? En hoeveel stops lichtopbrengst gaan er dan verloren?
Volgens mij is dit juist de bedoelingquote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:23 schreef ElizabethR het volgende:
Wauw freud!!! Geweldige foto!
Jammer dat je heel je belichtingsmeuk, incluis jezelf kunt zien, maar helaas onvermijdelijk
de focus ligt niet op de lens...quote:Op zondag 25 februari 2007 00:20 schreef An24 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit juist de bedoeling![]()
Het idee was om een enorme retro camera te hebben, met een beetje futuristisch gevoel in de lens door de apparatuurquote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:23 schreef ElizabethR het volgende:
Wauw freud!!! Geweldige foto!
Jammer dat je heel je belichtingsmeuk, incluis jezelf kunt zien, maar helaas onvermijdelijk
quote:Op zondag 25 februari 2007 11:19 schreef freud het volgende:
[..]
Het idee was om een enorme retro camera te hebben, met een beetje futuristisch gevoel in de lens door de apparatuur. De belichtingsmeuk en de blauwe waas waren dus inderdaad de bedoeling. Als ik die weg wil hebben, had ik hem met pola kunnen nemen, maar helemaal weg krijg je het inderdaad niet. Daarom overdrijf ik het, zodat het meewerkt in de foto
.
Kan ik toch nog beetje "out of te box" denkenquote:Op zondag 25 februari 2007 11:19 schreef freud het volgende:
[..]
Het idee was om een enorme retro camera te hebben, met een beetje futuristisch gevoel in de lens door de apparatuur. De belichtingsmeuk en de blauwe waas waren dus inderdaad de bedoeling. Als ik die weg wil hebben, had ik hem met pola kunnen nemen, maar helemaal weg krijg je het inderdaad niet. Daarom overdrijf ik het, zodat het meewerkt in de foto
.
Dan vind (ik persoonlijk dus) het niet mooi.quote:Op zondag 25 februari 2007 00:20 schreef An24 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit juist de bedoeling![]()
regels lezenquote:Op zondag 25 februari 2007 21:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Streepsel McSnauw
[afbeelding]
Een van de eerste probeersels met m`n nieuwe 350D
- Bovenin wat loze ruimte, dat vind ik zonde. Weet alleen niet of anders croppen echt wat toevoegt.quote:Op zondag 25 februari 2007 21:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Streepsel McSnauw
[afbeelding]
Een van de eerste probeersels met m`n nieuwe 350D
mooie kleuren HGT
een minpunt zie ik niet
Deze is overgeslagen dus die zal ik maar even doen.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:00 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[afbeelding]
Roken is dodelijk. Fumer tue.
Oe...die is fijn zegquote:
Leuke foto... komt goed over..quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:20 schreef Casemodders het volgende:
+ Mooi landschap mooie compositie
- Jpg Compressie? vind hem een beetje "pixelig"
? Waar heb je deze mooie foto gemaakt?
Van het weekeind eens even me mooie meid gefotografeerd, De foto is nogal spontaan genomen![]()
[[url=http://gallery.zoom.nl/public_images/17698/468/RuB34c.jpg]afbeelding][/url]
Ben benieuwd naar jullie reactie's!
Erg leuk, de emotie en expressie komen goed over, en het haar, de houding, en de achtergrond versterken elkaar erg goed. Ik moet echt zoeken naar een minpunt, en als ikd an toch iets moet noemen, dan zou ik 'm te smal noemen. Net iets meer armen erop lijkt me leuker, al het het maar een klein puntje van kritiek.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:20 schreef Casemodders het volgende:
Van het weekeind eens even me mooie meid gefotografeerd, De foto is nogal spontaan genomen![]()
[[url=http://gallery.zoom.nl/public_images/17698/468/RuB34c.jpg]afbeelding][/url]
Ben benieuwd naar jullie reactie's!
Dankjewel, de foto is in Ierland gemaakt.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:20 schreef Casemodders het volgende:
Dankje !!quote:
Eh, geen speciale lens, gewoon gemaakt met een compakt. Qua bewerking wat aan de curves getrokken en wat clonen, en dodgen en burnen (ogen vooral).quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:48 schreef sgoldie het volgende:
@ tha_erik
gaaf hoor, bewerkt? welke lens? welke instelling?
Wat hij zegt dusquote:Op woensdag 28 februari 2007 17:38 schreef Re het volgende:
gaaf Eriklekker direct en confrontrend, dat mag ik wel
+ mooi repetitief patroon, leuke lijnvoeringquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:30 schreef minolta het volgende:
+ voorgrond is bij die foto zeer belangerijk
+scherpte op de goede plaats
+wat een kleuren
+compo
- Is er een minnetje ? nee
mijn foto
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |