Het doet mij deugd te zien dat muziek als dat van Fleetwood Mac ook dergelijke gevoelens los maakt bij de jeugd van tegenwoordigquote:Op zondag 11 februari 2007 22:38 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik heb de DVD "The Dance" van hun die ik echt helemaal geweldig vind. En dat op mijn leeftijd!
Landslide is in de uitvoering van de Dixie Chicks ook niet misquote:Op zondag 11 februari 2007 23:20 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Landslide![]()
Dreams![]()
Sara![]()
Drie keer Nicks
Het Fleetwood Mac van eind jaren '60(met Peter Green, Danny Kirwan en Jeremy Spencer), of die van vanaf halverwege jaren '70 (toen Buckingham en Nicks erbij kwamen en de eerder genoemde drie al weg waren)?quote:Op zondag 11 februari 2007 22:34 schreef zwambtenaar het volgende:
Fleetwood Mac heeft prachtige muziek gemaakt! Ik luister er graag naar. De bandjes van tegenwoordig halen niet meer het niveau van bands als Fleetwood Mac.
Praat hier over Fleetwood Mac.
Maakt dat uit? Dat is voor iedereen toch persoonlijk? Als je meer houdt van de 'oude' stijl, dan hou je daar meer van. Als je meer houdt van de 'nieuwe' stijl, ook prima toch?quote:Op zondag 11 februari 2007 23:25 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het Fleetwood Mac van eind jaren '60(met Peter Green, Danny Kirwan en Jeremy Spencer), of die van vanaf halverwege jaren '70 (toen Buckingham en Nicks erbij kwamen en de eerder genoemde drie al weg waren)?
Ben gewoon benieuwd of er mensen zijn die een voorkeur hebben voor één van de beide stijlen. In beide stijlen zijn ze in elk geval baanbrekend geweest.quote:Op zondag 11 februari 2007 23:32 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Maakt dat uit? Dat is voor iedereen toch persoonlijk? Als je meer houdt van de 'oude' stijl, dan hou je daar meer van. Als je meer houdt van de 'nieuwe' stijl, ook prima toch?
Ja. De blues die ze met Peter Green maakten.quote:Op zondag 11 februari 2007 23:35 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ben gewoon benieuwd of er mensen zijn die een voorkeur hebben voor één van de beide stijlen.
Die anderequote:Op zondag 11 februari 2007 23:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja. De blues die ze met Peter Green maakten.
Over die en het nummer wat daarna komt(Don´t Stop) heb ik een muziek presentatie gehoudenquote:
Hallo, hier een grote fan van fleetwood mac met Buckingham en Nicks erin.quote:Op zondag 11 februari 2007 23:42 schreef TrenTs het volgende:
De enige Fleetwood Mac die geweldig is, is uit de bluestijd met Peter Green. Alles daarna is echt om te huilen.
Correctum. Geweldige muziek was datquote:Op zondag 11 februari 2007 23:42 schreef TrenTs het volgende:
De enige Fleetwood Mac die geweldig is, is uit de bluestijd met Peter Green. Alles daarna is echt om te huilen.
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:14 schreef RoOoYtJuH het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=qbSx99Yq400&mode=related&search=
Prachtig ja.quote:This video has been removed due to terms of use violation.
Paar reacties boven jou bij die filmpjesquote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:23 schreef Knoei het volgende:
waar is "oh well"?????![]()
das pas(part 1 is het beste)
quote:Op zondag 18 februari 2007 15:19 schreef mikezwet het volgende:
Goede band. Ik weet nog dat ik vroeger als 7 jarige ventje in de auto van m'n vader een cd van fleetwood mac ging luisteren. Nu hebben we de dvd The dance. Prachig gitaar spel van Lindsey Buckingham.
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:14 schreef RoOoYtJuH het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=qbSx99Yq400&mode=related&search=
HEEL mooi stukje gitaar werk dit
http://www.youtube.com/watch?v=UwGQKuUeQC8
Edit: deze link werkt wel.
Nee, sorry, die muziek is toch echt om te huilen i.v.m. het blueswerk.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:48 schreef S.a.r.a het volgende:
[..]
Hallo, hier een grote fan van fleetwood mac met Buckingham en Nicks erin.
ik vind toch echt dat fleetwood mac MET stevie and Lindsey harstikke mooie muziek is, wat absoluut niet om te huilen is. Daarnaast is het de smaak van de persoon wie wat leuk vind.
Live Boston, dat is volgens mij de video die ik hier ook heb liggen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:19 schreef zwambtenaar het volgende:
Ik heb gisteren de DVS set (twee DVD's) inclusief een CD besteld van Live Boston!
Dat wist ik niet dat ze van een latere optreden weer een dvd hebben.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:54 schreef zwambtenaar het volgende:
@chatter
Nee, het is een live show uit 2003.
Die geruchten zijn er al jaaaaaaaaaaaaaaaaren. Het schijnt dat Stevie en Lindsey zelf de rechten van het album hebben opgekocht en ze het dus kunnen releasen wanneer ze willen. Maar ook dat is een 'Rumour'. Dit album is overigens subliem. Staan en aantal hele goede stuken op, die aangeven dat ze uit konden groeien naar hele goede songwriters/muzikanten. Het nummer 'Frozen Love' is echt magistraal.quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:46 schreef Litpho het volgende:
Deze maand nog een interview gelezen met Lindsey Buckingham waar uit naar voren kwam dat mogelijk het Buckingham Nicks album toch op cd uit gaat komen. Nu vind ik wat ik er tot dusver van gehoord heb wel minder interessant dan hun topwerk met FM, maar voor de verzamelaar toch wel de moeite.
Dat weet ik. Alles wat ik zeg is dat Lindsey recent dus weer eens olie op het vuur gooide.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:03 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Die geruchten zijn er al jaaaaaaaaaaaaaaaaren.
amen!quote:Op zondag 11 februari 2007 23:09 schreef Massive het volgende:
Zulke popmuziek wordt tegenwoordig niet meer gemaakt.
ben ik mee eens. Gitaren, violen, synths. Het hele instrumenten spectrum komt er in voor. En nog eens leuke tunes ook. Sky radio draait het vaak en dat vind ik helemaal niet ergquote:Op zondag 11 februari 2007 22:34 schreef zwambtenaar het volgende:
Fleetwood Mac heeft prachtige muziek gemaakt! Ik luister er graag naar. De bandjes van tegenwoordig halen niet meer het niveau van bands als Fleetwood Mac.
Praat hier over Fleetwood Mac.
Klopt, gisteren nog zat ik hard mee te zingen in de auto toen Sky Radio Don't Stop draaidequote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:57 schreef Corelli het volgende:
[..]
ben ik mee eens. Gitaren, violen, synths. Het hele instrumenten spectrum komt er in voor. En nog eens leuke tunes ook. Sky radio draait het vaak en dat vind ik helemaal niet erg
FM
Ik ben zo'n iemand die weinig woorden nodig heeft om zich duidelijk te laten makenquote:Op zondag 25 maart 2007 15:01 schreef SevenWonders het volgende:
Omdat dat nummer Never Going Back Again heet...:-)
Zonder dollen, ik weet het niet. Lindsey heeft (evenals de rest) heel wat moois geschreven. NGBA is er zo'n eentje. Vond het erg tof toen ze het speelden in Oberhausen 3 jaar terug.
Tjek hoe eng Mick kijkt op 2:00quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:49 schreef zwambtenaar het volgende:
The Chain
http://youtube.com/watch?v=GBWp6Us3oEc&mode=related&search=
Op zich best leuk, maar Burnette en Vito zijn met zijn tweëen nog steeds geen vervanging voor Buckingham.quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:49 schreef zwambtenaar het volgende:
The Chain
http://youtube.com/watch?v=GBWp6Us3oEc&mode=related&search=
Mijn CD kast staat er vol mee...(100+ Cd's/tapes van Stevie Nicks en Fleetwood Mac)quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:42 schreef chatter het volgende:
Say you will:
http://www.youtube.com/watch?v=YmkoLEYIwkI
Iemand anders nog leuke nummers gevonden ?
Absoluut en wat mij altijd zo opvalt, de muziek van tegenwoordig is zo voorspelbaar. Er is altijd een vast patroon en de melodietjes zijn saai. Ik denk dat de muziek van toen kunnen worden gezien als echte kunstwerken. Jammer dat het voorbij is.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:55 schreef Acathla het volgende:
Wat een geweldige muziek hebben deze mensen gemaakt zeg! Tvp. Toch denk ik dat al met al Lindsay Buckinham geen verkeerde aanwinst was. In vergelijking met nu kunnen veel bands nog wat van FM leren.
Gelukkig heb ik die nog ergens op DVD, zal van het weekend eens kijken of ik ze kan omzetten naar Divx ofzoquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:25 schreef zwambtenaar het volgende:
Shit, de Midnight Special YouTube filmpjes van Rhiannon en World Turning zijn er niet meer.
Wow, dat zou echt super zijn!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:19 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik die nog ergens op DVD, zal van het weekend eens kijken of ik ze kan omzetten naar Divx ofzo
Ik heb ook de DVD/CD van Live in Boston en deze is inderdaad erg mooi, maar toch vind ik de oudere performances indrukwekkender. Vergelijk maar eens de Live in Boston versie van Rhiannon met de volgende versie uit 1976:quote:Op maandag 14 mei 2007 23:30 schreef chatter het volgende:
![]()
*heeft de dvd van live in Boston, heeft de dvd van live in Boston*
![]()
![]()
En nog een aantal cd's.
![]()
![]()
Wowsiesquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 08:44 schreef SlaggY het volgende:
Leuk.Ik heb deze week 4 albums van Fleetwood Mac op LP gekocht.
Wat ik vooral zo mooi vind aan deze uitvoering is:quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:47 schreef floris.exe het volgende:
Wow! Geweldige live performance van World Turning!
http://youtube.com/watch?v=-NImkZ8UJBk
Tusk tour versie: http://youtube.com/watch?v=R8ub9DCmxBkquote:Op donderdag 6 september 2007 13:57 schreef floris.exe het volgende:
Magische live performance van Sisters of the Moon
http://youtube.com/watch?v=nbD4fj39pEk
De versie van de Mirage-tour video/dvd. Vind ik eigenlijk een hoop geschreeuw en niet zp magisch als andere uitvoeringen die er zijn.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:57 schreef floris.exe het volgende:
Magische live performance van Sisters of the Moon
http://youtube.com/watch?v=nbD4fj39pEk
Dat is waar, maar de interacties tussen de bandleden zijn erg volop aanwezig. En zie ook Christine McVie... prachtigquote:Op vrijdag 7 september 2007 11:34 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
De versie van de Mirage-tour video/dvd. Vind ik eigenlijk een hoop geschreeuw en niet zp magisch als andere uitvoeringen die er zijn.
Fuck die is mooiquote:Op zondag 18 februari 2007 10:32 schreef zwambtenaar het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=DulRaHmGYrs
Mooie uitvoering van The Corrs samen met Mick Fleetwood!
Ik heb de remastered 2-cd van Rumours (vind 'm zelf wel goed klinken maar heb geen eerdere uitgaven gehoord), daar lees ik verschillende reacties over: de een vindt het beter en helderder klinken, de ander te schel en met de zang teveel op de achtergrond. Heb je daar een mening over? En is de remaster van Tusk dus een aanwinst ten opzichte van de eerdere uitgave? Zelf ben ik uberhaupt wel van de extra tracks etc, dus spreekt de 2-cd van Tusk me wel aanquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:08 schreef SevenWonders het volgende:
De twee CD-versie van Tusk is m.i. alleen interessant voor die-hard-fans (like me), als het om de tweede CD gaat dan. CD 1 is remastered en dat hoor je echt wel.
Deze begint te groeien!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:10 schreef Sequencial het volgende:
En Red Rover wil maar niet om aan te horen worden...
Dat is van zijn soloalbums ook wel de minst gedateerde. Zeker Go Insane is wel heel erg eighties (alhoewel ik het titelnummer wel erg tof vindquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:53 schreef Sequencial het volgende:
Onlangs heb ik 'Out of the cradle' van Lindsey Buckingham gekocht, draai 'm nu regelmatig.
'Under the skin' is er ook nog, van twee jaar geleden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:56 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is van zijn soloalbums ook wel de minst gedateerde.
Oh ja, dat is de enige die ik mis.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:04 schreef Sequencial het volgende:
[..]
'Under the skin' is er ook nog, van twee jaar geleden.
Wat heb je gedraaid of bekeken?quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:58 schreef chatter het volgende:
En vanavond weer een heerlijk Fleetwood Mac avond gehad.
Ik heb alles wat op Youtube staat bekeken, mijn cd's en een dvd gespeeld.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:07 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Wat heb je gedraaid of bekeken?
Ja, daar was ik al bang voor, daarom heb ik deze even opgezocht.quote:
Dat moet je 'Blue Again' eens beluisteren. Is een 'solo' Cd van Mick Fleetwood +bluesband (met Rick Vito) die ouwe blues en FM-klassiekers spelen. Onlangs uitgekomen en voor echte FM-bluesfreaks de moeite waard.quote:
Bedankt voor de tip. Binnenkort maar eens langs een grote cd zaak.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:35 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Dat moet je 'Blue Again' eens beluisteren. Is een 'solo' Cd van Mick Fleetwood +bluesband (met Rick Vito) die ouwe blues en FM-klassiekers spelen. Onlangs uitgekomen en voor echte FM-bluesfreaks de moeite waard.
Waar is dat aangekondigd? Kan er niets over terugvinden...quote:Op zondag 14 juni 2009 23:12 schreef SevenWonders het volgende:
En op 15 october in Ahoy in Rotterdam...!!!!!!
I'll be there !
Wordt nog ontkend door Mojo, maar kijk op ww.livenation.nl, maak een accountje aan, log in en zoek nog een keeren kijk onder 'Mijn LiveNation'.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:25 schreef Numbie het volgende:
[..]
Waar is dat aangekondigd? Kan er niets over terugvinden...
Nog niet uitverkocht?quote:Op zondag 21 juni 2009 23:06 schreef MapleLeaf het volgende:
Ik heb veldkaarten voor Arena Oberhausen!ahoy heeft slecht geluid en de kaarten waren veel duurder
Ben ik een paar jaar terug geweest! Heb je staanplaatsen?quote:Op zondag 21 juni 2009 23:06 schreef MapleLeaf het volgende:
Ik heb veldkaarten voor Arena Oberhausen!ahoy heeft slecht geluid en de kaarten waren veel duurder
Muziek heeft niks met leeftijd te maken, mijn dochter van 21 luisterd ook naar van alles.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:40 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Het doet mij deugd te zien dat muziek als dat van Fleetwood Mac ook dergelijke gevoelens los maakt bij de jeugd van tegenwoordig. Respect
!
Ja heb er echt zin in!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:33 schreef Kaat38 het volgende:
[..]
Ben ik een paar jaar terug geweest! Heb je staanplaatsen?
Gister heb ik kaarten besteld voor Londen, Wembleystadion 30 oktober en ik ga nu al uit mijn dak!
Edit: stomme vraag, lees het al veldkaarten haha!
In 2004 was het subliem!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:49 schreef MapleLeaf het volgende:
[..]
Ja heb er echt zin in!hoe is het geluid in oberhausen trouwens?
Wegens vakantie greep ik naast Ahoy-kaarten. Maar de goedkoopste kaarten in Oberhausen zijn nu 72,93 bij eventim. Heb vanmiddag nog tickets voor het concert in Antwerpen kunnen reserveren, heel redelijke zitplaatsen voor 56 euro. Gisteren waren er ook nog "veld" kaarten, maar die zijn nu uitverkocht (en kostten maar 46 euro).quote:Op zondag 21 juni 2009 23:06 schreef MapleLeaf het volgende:
Nee hoor, die kaartjes van 46 euro betreffen staanplaatsen tussen de ringen.....het 'veld' staat vol met stoelen (dus geen 'general admission') en er zijn gewoon kaartjes 'op rij' verkocht. Voor mijn tweede rij kaartje in Antwerpen betaalde ik gewoon 76 euro...quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:31 schreef Gert het volgende:
[..]
Wegens vakantie greep ik naast Ahoy-kaarten. Maar de goedkoopste kaarten in Oberhausen zijn nu 72,93 bij eventim. Heb vanmiddag nog tickets voor het concert in Antwerpen kunnen reserveren, heel redelijke zitplaatsen voor 56 euro. Gisteren waren er ook nog "veld" kaarten, maar die zijn nu uitverkocht (en kostten maar 46 euro).
Ja je hebt gelijk. die staanplaatsen zijn "balkon" en geen "veld". Op de plattegrond staan ze zelfs helemaal in de nok. Da's wel andere koek dan Ahoy dan, waar je mooi tussen de ringen in kunt staan met de bar binnen handbereik.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:08 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Nee hoor, die kaartjes van 46 euro betreffen staanplaatsen tussen de ringen.....het 'veld' staat vol met stoelen (dus geen 'general admission') en er zijn gewoon kaartjes 'op rij' verkocht. Voor mijn tweede rij kaartje in Antwerpen betaalde ik gewoon 76 euro...
Schop omhoog.....quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:04 schreef Broekpaling het volgende:
Fantastische muziek!![]()
Jammer dat ik geen kaarten heb voor Ahoy.
Inderdaad, als ik dat zo hoor heb ik niet veel spijt dat ik geen kaartjes heb voor volgende maand...quote:Op maandag 28 september 2009 13:47 schreef SlaggY het volgende:
Ik vind het niet echt geweldig, wat ze daar laten horen.
Heb al zeker 15 boots van de tour uit de VS gehoord en ik zal het helaas niet met jullie eens zijn...maar goed, ben dan ook de enige die-hard fan in Nederland (zo voelde het de afgelopen tig jaar tenminste) :-)quote:Op maandag 28 september 2009 18:48 schreef PimD het volgende:
[..]
Inderdaad, als ik dat zo hoor heb ik niet veel spijt dat ik geen kaartjes heb voor volgende maand...
Tientallen opnames op you tube te vinden. Klinken echt nog goed. Wil er nog niet te veel naar kijken om de verrassing niet te spoileren....quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:43 schreef Gert het volgende:
Antwerpen vanavond ja. Ben erg benieuwd of het nog goed is.
De stemmen zullen wel wat minder zijn, maar ik ga vooral ook voor het gitaarspel van LB.
Dan heb jij toch echt een ander concert gezien dan ik....maar goed, smaken verschillen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:20 schreef TeChNo2 het volgende:
...wat een deceptie, ben halverwege weggegaan. ik vond dat ze hun eigen nummers aan het verkrachten waren. Ben echt zwaar teleurgesteld
Nope, helemaal niets van Say You Will. Je zou denken dat (zeker in Europa) zelfs Tango in the Night meer aandacht zou krijgen, maar kennelijk klinkt dat toch te gepolijst en zonder Christine McVie een beetje onlogisch...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:23 schreef Sequencial het volgende:
Hebben ze uberhaupt iets van Say You Will gespeeld? Ik kom dat nergens in de setlists van 2009 tegen, een 'Say Goodbye' lijkt me bijvoorbeeld toch erg mooi om nog eens live te doen.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:22 schreef Acathla het volgende:
Ik durfde het niet aan. Al met al toch bang voor een teleurstelling. Queen + Paul Rodgers heb ik ook aan me voorbij laten gaan. Soms moet je dingen laten zoals ze zijn..
Ik begrijp weinig van deze ervaring.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:31 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
daar ben ik het nu mee eens....
sinds tango in the night ben ik fan, vond ook bijna alles goed ook de muziek van voor tango itn maar gisteravond: zat ik alleen maar te denken "mijn idolen, wat doe je !!!" en wellicht waren mijn verwachtingen te hoog, maar zoals iemand hierboven al opmerkte: ze speelden hun liedjes en wilden geld verdienen, de een vind dat geweldig, de ander vind het goedkoop... wat me trouwens ook zwaar irriteerde waren de quasi emotionele praatjes tussendoor (en het publiek was ook zwaar irritant door door de nummers heen te blijven gillen, maar daar kon FM niks aan doen)
ik ben nooit eerder bij een concert weggelopen, en FM was de laatste waar ik dat bij verwachtte, maar ik kon het niet aanzien/horen, heb me er maanden op zitten verheugen maar ben (nog steeds) zwaar teleurgesteld.....
Nee het is ook van mijn kant niet bedoeld als discussie hoor.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:43 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik bedoel dit ook niet als discussie, het is gewoon hoe ik het concert (althans de eerste helft daarvan) heb ervaren.
Stoer.quote:Op woensdag 10 februari 2010 01:15 schreef lubje25 het volgende:
Fleetwood Mac![]()
Die live versie van Lindsey Buckingham, Big love is ook zo mooi![]()
quote:Lindsey Buckingham preparing new solo album
After seeing a recent tweet today regarding Lindsey Buckingham working on a new album, I decided to follow up and contact RACK ATTACK RENTALS to find out if there was any truth to what they said... Turns out... that information is FACT! How cool is that!
"LINDSEY BUCKINGHAM prepares new solo album for release utilizing Apogee Converters from Rack Attack"
No information on when the planned release will be... or what direction Lindsey is heading in with his music... But it looks like Lindsey hasn't just been taking it easy since Fleetwood Mac got off the road last year... Looking forward to it!!
Een een opvolger van Trouble in Shangri La (even de Soundstage sessions overslaande), komt er ook aan. Stevie Nicks werkt met Dave Stewat (van de Eurithmics) aan een nieuw album. Komt in voorjaar uit.quote:Op maandag 1 november 2010 16:05 schreef Sequencial het volgende:
LINDSEY BUCKINGHAM NIEUWS:
De opvolger van Gift of Screws lijkt er aan te komen!![]()
[..]
De single van de nieuwe plaat is gratis op de site te downloaden:quote:Op donderdag 1 september 2011 12:13 schreef Sequencial het volgende:
http://www.rollingstone.c(...)n-next-year-20110830
Nieuw Buckingham album deze maand, waarschijnlijk Fleetwood Mac tour en misschien album volgend jaar, en de intentie om het Buckingham Nicks album op CD te releasen
bronquote:Fleetwood Mac weer op tournee
Zangeres Stevie Nicks heeft bevestigd dat Fleetwood Mac volgend jaar op tournee gaat. Ze deed dat in een interview met de radiozender ABC News, waarin ze ook een toespeling maakte op nieuw materiaal volgend jaar.
Fleetwood Mac is een Britse band die in 1967 opgericht misschien wel best bekend van het album Rumours uit 1977 - met de hit Go your own way - dat door velen als een klassieker in het popgenre beschouwd werd. De groep kende in de loop der jaren een wisselende bezetting en wordt tegenwooridg gevormd door John McVie, Mick Fleetwood, Stevie Nicks, Lindsey Buckingham.
'We beginnen eind februari te repeteren', aldus Nicks in het interview. 'Als alles goed gaat, kunnen we dan eind april of in mei op tournee vertrekken.'
Ze vermeldde daarbij dat de groep ook aan nieuwe muziek werkt, hoewel het nog niet vaststaat dat die ook op plaat terecht komt.
quote:Stevie Nicks Confirms She and Lindsey Buckingham Have Record New Fleetwood Mac Music
Stevie Nicks: "I was in the studio with Lindsey last week for 4 days we recorded 2 songs". Stevie says they will probably throw those out about a month before they go on tour... They start rehearsals January 15th and should be on the road by the end of April, 2013.
Lindsey wrote two beautiful songs that Stevie says she sang on... She said that we have a song from the Buckingham Nicks era that should have gone on that record but it was the 13th song so didn't make it, so they recorded that. She says they might be doing those 3 songs - and for the tour she says they are really going to go through their catalogue and pull out some really neat stuff that they don't normally do on stage and make it a really different show from the 2003, 2004 and 2009 tours and make a real effort to make it a really special new show.
When asked how many shows she believes they'll play... Stevie says there will probably be about 50 US shows and they always do about 17 shows in Australia and about 15 shows in Europe... So it's a big tour.. it's a big world tour.
Exciting news about new music... The tour was a given, but the flip flopping on whether they should put out some new music was getting confusing.
quote:She didn’t want to do an album. I said ‘Stevie, what do you think?’ and she said ‘No, I don’t want to do that.’ So I didn’t push it. I’ve got all this stuff sitting around. I’ll get John (McVie) and Mick (Fleetwood) over here from Hawaii and do a low-key, under-the-radar situation, producer-wise, just see what happens. We cut like seven, eight tracks with Mitchell Froom and the stuff turned out great. We did it all in the proper keys for Stevie’s range, and for her to drop in her parts. My hope she would hear some of this stuff and love it and get drawn in. She wasn’t really prepared to love it, so she didn’t. She’s starting to love it more now, now that she’s on a couple.
quote:Something’s gonna happen with this. What that is remains to be seen. If we only use a couple of these for now, that’s fine. Stevie still needs to come with something. Who’s to say? I’m not pushing for an album. Down the line, maybe. I think it would be great. Stevie’s gotta be happy, she’s gotta be comfortable and that’s really the bottom line.
quote:new songs “Sad Angel” and “Miss Fantasy”
Those are songs about Stevie and me.
Het nieuwe album is dus nog niet zeker, dat hangt af van Stevie maar dat moet toch goed komen verdorie. Hup Stevie!quote:I would love to go out and do Buckingham/Nicks. It’s sort of ironic because when Stevie came over here and started working we just had a great time, the best time we have had in years. She did bring in one song that was supposed to be her contribution to the Fleetwood Mac thing. After we were done with it she decided she wanted to put it on the ‘Buckingham/Nicks’ album (laughs). So that’s fine too. I don’t care. It’s an old song from pre-Fleetwood Mac. It was written sometime after ‘Buckingham/Nicks’ came out but before we joined Fleetwood Mac. We were working on a second possible Buckingham/Nicks album that never happened. So yes. The issue with all of that is once again a logistics issue. I have no problem with dropping a bonus track or one from her and one from me and putting out ‘Buckingham/Nicks’ finally on CD.
Bedankt, ik kende dit niet. Zitten echt een paar mooie covers tussen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:04 schreef methodmich het volgende:
Voor de liefhebbers van Fleetwood Mac, er is nu een leuk tribute-album uit. Het heet Just Telle Me That You Want Me en bevat zeventien covers door diverse interessante hedendaagse acts.
Er staan bijvoorbeeld bijdragen op van Antony, Best Coast, The New Pornographers, Marianne Faithfull (okee, minder hedendaags), Lykke Li, Karen Elson, Matt Sweeney en Bonnie 'Prince' Billy, Washed Out, Tame Impala, St. Vincent, The Kills en MGMT.
De demo CD van de 3-CD 2013 editie:quote:1. Second Hand News
2. Dreams
3. Brushes (Never Going Back Again)
4. Don’t Stop
5. Go Your Own Way
6. Songbird
7. Silver Springs
8. You Make Loving Fun
9. Gold Dust Woman #1
10. Oh Daddy
11. Think About It
12. Never Going Back Again
13. Planets Of The Universe
14. Butter Cookie (Keep Me There)
15. Gold Dust Woman
16. Doesn’t Anything Last
17. Mic The Screecher
18. For Duster (The Blues)
quote:1. Second Hand News (Acoustic, Lindsey Vocal)
2. Dreams (Take 2) (Vocal & Keyboard)
3. Never Going Back (Acoustic, LB/SN Duet)
4. Go Your Own Way (Early version/LB)
5. Songbird (1st recording)
6. Songbird (Piano Only, No vocal)
7. I Don’t Want To Know (Vocal, Drums, Bass)
8. Keep Me There (No Vocal, Instrumental)
9. The Chain (Stevie Demo, Acoustic)
10. Keep Me There (Christine Vocal)
11. Gold Dust Woman (Early Version)
12. Oh Daddy (Christine Vocal)
13. Silver Springs (Alt)
14. Planets Of The Universe (AcousticPiano)
15. Doesn’t Anything Last (Acoustic, LB/SN Duet)
16. Never Going Back (No Vocal, InstrumentalDrums)
Ik sla over. Zou er graag bij zijn maar de exorbitante prijzen voor tickets worden me een beetje te gortig. In de la liggen nog twee tickets voor The Who (¤82.50 per stuk) en Roger Waters (ook ¤82.50 per stuk).quote:Op maandag 4 februari 2013 10:43 schreef Ceased2Be het volgende:
Tof, maar de prijs doet me nog wel twijfelen
Nu heb ik van Roger Waters het idee dat hij jaarlijks langs komt, dus daar snap ik van dat mensen het op een gegeven moment gehad hebben (zeker voor die prijzen). Wanneer is FM voor het laatst geweest?quote:Op maandag 4 februari 2013 13:18 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik sla over. Zou er graag bij zijn maar de exorbitante prijzen voor tickets worden me een beetje te gortig. In de la liggen nog twee tickets voor The Who (¤82.50 per stuk) en Roger Waters (ook ¤82.50 per stuk). Inclusief 'servicekosten' komt het goedkoopste kaartje voor FM op ¤ 71.50
Ik heb het even gehad met de oude garde die z'n zakken nog eens komt vullen. Neil Young is ook afgevallen.
Ik krijg ook het idee dat er een limiet is bereikt aan de prijzen die voor zulke tickets gevraagd worden. Geen van bovengenoemde concerten is al uitverkocht.
Voor mij is de grens nu bereikt. Als ik FM niet ook al in de laatste tour had gezien dan had ik kaarten gekocht, nu niet.
Waters is in april 2011 nog drie keer in het Gelredome geweest. Dus als hij 2,5 jaar later met dezelfde show langs komt (weliswaar nog iets groter maar goeddeels gelijk), is het inderdaad te voorspellen dat de Arena niet zomaar uitverkocht raakt.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:20 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nu heb ik van Roger Waters het idee dat hij jaarlijks langs komt, dus daar snap ik van dat mensen het op een gegeven moment gehad hebben (zeker voor die prijzen). Wanneer is FM voor het laatst geweest?
Daar ben ik inderdaad ook bang voor. Al ben ik allang blij dat ze de vvk van Beyonce een uur later hebben gepland zodat de site niet per se plat hoeft te liggen lijkt mij. Laten we het hopen!quote:Op maandag 4 februari 2013 15:37 schreef Broekpaling het volgende:
Alleen als ik nu denk aan de wachtrij en problemen die ongetwijfeld zullen verschijnen knijp ik 'm een beetje.
Was volgens mij uitverkocht. Had er ook graag geweest, mensen waren er erg over te spreken.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:24 schreef Peter88Online het volgende:
Was het concert in Ahoy in 2009 trouwens uitverkocht? Ik had toen spijt dat ik niet was geweest.
Dat zie ik op twitter dat mensen al 3 minuten voor 10 in de wachtrij staan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |