abonnement Unibet Coolblue
pi_46221423
Fleetwood Mac heeft prachtige muziek gemaakt! Ik luister er graag naar. De bandjes van tegenwoordig halen niet meer het niveau van bands als Fleetwood Mac.

Praat hier over Fleetwood Mac.
pi_46221485
Een plaatje van de lieden:

  zondag 11 februari 2007 @ 22:37:50 #3
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_46221581
Fleetwood Mac, The Chain en Your own way zijn nog steeds super!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_46221600
Ik heb de DVD "The Dance" van hun die ik echt helemaal geweldig vind. En dat op mijn leeftijd!
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_46221691
quote:
Op zondag 11 februari 2007 22:38 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik heb de DVD "The Dance" van hun die ik echt helemaal geweldig vind. En dat op mijn leeftijd!
Het doet mij deugd te zien dat muziek als dat van Fleetwood Mac ook dergelijke gevoelens los maakt bij de jeugd van tegenwoordig . Respect !
  FOK!fotograaf zondag 11 februari 2007 @ 22:41:41 #6
159915 -Menn0-
MNO
pi_46221732
Tusk is echt heel vet op The Dance
,,/
pi_46221747
uhh ahhh uhhh ahhh... lookin out for love, big big love
too much is not enough....
  Trouwste user 2022 zondag 11 februari 2007 @ 22:45:06 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_46221853


Ik heb al hun recepten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_46221864
De lange versie van Oh Well,
Rhiannon
En van Rumours: Songbird, ik vond Christine McVie altijd al erg intrigerend
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_46221954
Ik vond alleen Stevie Nicks.... ehhh ehmm.................................. niks
too much is not enough....
pi_46222147
Het wachten is nu op SevenWonders.
pi_46222459
Fleetwood Mac!
Work hard, play harder!
Last.fm
  zondag 11 februari 2007 @ 23:01:32 #13
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_46222480
Ben geen die hard fan, maar zeker wel lekker om zo af en toe naar te luisteren
Nee echt niet.
pi_46222770
Zulke popmuziek wordt tegenwoordig niet meer gemaakt .
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_46223018
Enkele van mijn favoriete nummers:

- You make loving fun
- World turning
- Go your own way
- Little lies
- Dreams
- Rhiannon
pi_46223144
Landslide
Dreams
Sara

Drie keer Nicks
  zondag 11 februari 2007 @ 23:21:20 #17
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_46223196
Then play on is geweldig.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_46223325
quote:
Op zondag 11 februari 2007 23:20 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Landslide
Dreams
Sara

Drie keer Nicks
Landslide is in de uitvoering van de Dixie Chicks ook niet mis
pi_46223361
quote:
Op zondag 11 februari 2007 22:34 schreef zwambtenaar het volgende:
Fleetwood Mac heeft prachtige muziek gemaakt! Ik luister er graag naar. De bandjes van tegenwoordig halen niet meer het niveau van bands als Fleetwood Mac.

Praat hier over Fleetwood Mac.
Het Fleetwood Mac van eind jaren '60(met Peter Green, Danny Kirwan en Jeremy Spencer), of die van vanaf halverwege jaren '70 (toen Buckingham en Nicks erbij kwamen en de eerder genoemde drie al weg waren)?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_46223603
quote:
Op zondag 11 februari 2007 23:25 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Het Fleetwood Mac van eind jaren '60(met Peter Green, Danny Kirwan en Jeremy Spencer), of die van vanaf halverwege jaren '70 (toen Buckingham en Nicks erbij kwamen en de eerder genoemde drie al weg waren)?
Maakt dat uit? Dat is voor iedereen toch persoonlijk? Als je meer houdt van de 'oude' stijl, dan hou je daar meer van. Als je meer houdt van de 'nieuwe' stijl, ook prima toch?
pi_46223696
quote:
Op zondag 11 februari 2007 23:32 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Maakt dat uit? Dat is voor iedereen toch persoonlijk? Als je meer houdt van de 'oude' stijl, dan hou je daar meer van. Als je meer houdt van de 'nieuwe' stijl, ook prima toch?
Ben gewoon benieuwd of er mensen zijn die een voorkeur hebben voor één van de beide stijlen. In beide stijlen zijn ze in elk geval baanbrekend geweest.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 11 februari 2007 @ 23:39:24 #22
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_46223874
quote:
Op zondag 11 februari 2007 23:35 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ben gewoon benieuwd of er mensen zijn die een voorkeur hebben voor één van de beide stijlen.
Ja. De blues die ze met Peter Green maakten.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_46223905
quote:
Op zondag 11 februari 2007 23:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ja. De blues die ze met Peter Green maakten.
Die andere
  zondag 11 februari 2007 @ 23:42:45 #24
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_46224032
De enige Fleetwood Mac die geweldig is, is uit de bluestijd met Peter Green. Alles daarna is echt om te huilen.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zondag 11 februari 2007 @ 23:57:43 #25
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_46224646
Fleetwood mac in de 60's.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_46248109
quote:
Op zondag 11 februari 2007 22:41 schreef -Menn0- het volgende:
Tusk is echt heel vet op The Dance
Over die en het nummer wat daarna komt(Don´t Stop) heb ik een muziek presentatie gehouden
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_46406614
quote:
Op zondag 11 februari 2007 23:42 schreef TrenTs het volgende:
De enige Fleetwood Mac die geweldig is, is uit de bluestijd met Peter Green. Alles daarna is echt om te huilen.
Hallo, hier een grote fan van fleetwood mac met Buckingham en Nicks erin.
ik vind toch echt dat fleetwood mac MET stevie and Lindsey harstikke mooie muziek is, wat absoluut niet om te huilen is. Daarnaast is het de smaak van de persoon wie wat leuk vind.
[IMG]http://i28.photobucket.com/albums/c212/SillySara_1987/Collages/milionyearsbannercopy.jpg[/IMG]
pi_46406840
Rumours is nog steeds een geweldig album. Tusk is ook goed (vooral het titelnummer), maar had wat mij betreft geen dubbelaar hoeven worden.
Peter Green's Fleetwood Mac en Mr. Wonderful heb ik ook in de kast staan, draai ik ook nog wel eens, met veel plezier.
Het jaren 80 werk vind ik dan weer wat minder..
pi_46407372
quote:
Op zondag 11 februari 2007 23:42 schreef TrenTs het volgende:
De enige Fleetwood Mac die geweldig is, is uit de bluestijd met Peter Green. Alles daarna is echt om te huilen.
Correctum. Geweldige muziek was dat

Even wat filmpjes om duidelijk te maken hoe geweldig

Fleetwood Mac - Oh Well (live)
Fleetwood Mac - Need Your Love So Bad
Fleetwood Mac - Like It This Way (live)

Fleetwood Mac - Rattlesnake Shake (live)
  zaterdag 17 februari 2007 @ 20:23:41 #30
168597 Gravybrain
grey, with creamium
pi_46407764
Heh, vandaag toevallig Rumours opgezet, blijft fantastische plaat. FM in die periode >> 60's. Perfecte popmuziek.
I'm always thinking one step ahead, like a carpenter - who makes stairs
pi_46407881
Fleetwood Mac is helemaal geweldig !
Gelukkig zonder haar
  zaterdag 17 februari 2007 @ 20:29:41 #32
92279 N.icka
Windforce 11
pi_46407954
Alleen Peter Green was te pruimen
pi_46409542
http://www.youtube.com/watch?v=qbSx99Yq400&mode=related&search=

HEEL mooi stukje gitaar werk dit

http://www.youtube.com/watch?v=UwGQKuUeQC8

Edit: deze link werkt wel.

[ Bericht 26% gewijzigd door RoOoYtJuH op 17-02-2007 21:32:13 ]
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 21:23:56 #34
166033 Knoei
Friday on my mind
pi_46409905
waar is "oh well"?????
das pas (part 1 is het beste)
  zaterdag 17 februari 2007 @ 21:26:07 #35
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_46409986
quote:
quote:
This video has been removed due to terms of use violation.
Prachtig ja.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_46410020
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:23 schreef Knoei het volgende:
waar is "oh well"?????
das pas (part 1 is het beste)
Paar reacties boven jou bij die filmpjes
pi_46410160
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]


[..]

Prachtig ja.
Motherfuckers.

Deze moet het wel doen?

http://www.youtube.com/watch?v=UwGQKuUeQC8
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  zondag 18 februari 2007 @ 01:59:24 #38
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_46416804
Prachtige muziek! Mijn lievelingsnummer is Everywhere: http://www.youtube.com/watch?v=17gpWdUJ2KA
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_46419126
http://www.youtube.com/watch?v=DulRaHmGYrs

Mooie uitvoering van The Corrs samen met Mick Fleetwood!
pi_46421063
pi_46427155
Hoe Andrea Corr ook is, Stevie zingt haar liedjes toch gewoon het beste

http://www.youtube.com/watch?v=LLLVd2ViFok
pi_46427426
Goede band. Ik weet nog dat ik vroeger als 7 jarige ventje in de auto van m'n vader een cd van fleetwood mac ging luisteren. Nu hebben we de dvd The dance. Prachig gitaar spel van Lindsey Buckingham.
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_46429707
quote:
Op zondag 18 februari 2007 15:19 schreef mikezwet het volgende:
Goede band. Ik weet nog dat ik vroeger als 7 jarige ventje in de auto van m'n vader een cd van fleetwood mac ging luisteren. Nu hebben we de dvd The dance. Prachig gitaar spel van Lindsey Buckingham.
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:14 schreef RoOoYtJuH het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=qbSx99Yq400&mode=related&search=

HEEL mooi stukje gitaar werk dit

http://www.youtube.com/watch?v=UwGQKuUeQC8

Edit: deze link werkt wel.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_46434355
Rumours is briljant
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zondag 18 februari 2007 @ 20:28:36 #45
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_46437184
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:48 schreef S.a.r.a het volgende:

[..]

Hallo, hier een grote fan van fleetwood mac met Buckingham en Nicks erin.
ik vind toch echt dat fleetwood mac MET stevie and Lindsey harstikke mooie muziek is, wat absoluut niet om te huilen is. Daarnaast is het de smaak van de persoon wie wat leuk vind.
Nee, sorry, die muziek is toch echt om te huilen i.v.m. het blueswerk.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_46535951
Zeer slechte beeldkwaliteit, maar wel een zeer toffe uitvoering van Stand Back:

http://www.youtube.com/watch?v=IAPAnEbZRbQ&mode=related&search=
pi_46536074
Deze maand nog een interview gelezen met Lindsey Buckingham waar uit naar voren kwam dat mogelijk het Buckingham Nicks album toch op cd uit gaat komen. Nu vind ik wat ik er tot dusver van gehoord heb wel minder interessant dan hun topwerk met FM, maar voor de verzamelaar toch wel de moeite .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_46537123
Ik neig voornamelijk naar het jaren '70/'80 tijdperk met Nicks, Buckingham en Christine McVie, maar heb eigenlijk favorieten uit alle periodes:

Need your love so bad
Rhiannon
Go your own way (!)
The chain
Tango in the night
Save me
Come

Toch jammer dat McVie niet op 't laatste album meedeed.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_46537678
heb zelf een voorkeur voor het oudere werk al zijn de liedjes met de dames ook erg goed, vooral "go your own way".

welke grote hit ik hier nog niet ben tegen gekomen is "albatross". prachtmuziek.

ALBATROSS : http://www.youtube.com/watch?v=bSZHT2XvoLM
pi_46550284
Ik heb gisteren de DVS set (twee DVD's) inclusief een CD besteld van Live Boston!
pi_46633412
Heeeeerlijke muziek voor in de auto.
pi_46633629
Absoluut, lekker swingend .
pi_46658559
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 09:19 schreef zwambtenaar het volgende:
Ik heb gisteren de DVS set (twee DVD's) inclusief een CD besteld van Live Boston!
Live Boston, dat is volgens mij de video die ik hier ook heb liggen.
Dat is toch waar hij een drumstel in zijn Whaistcoat (soort vastje zonder mouwen) heeft zitten.

Dat moet in de eind van de jaren 80 zijn geweest, want daar ben ik destijds heen geweest op uitnodiging van een oud collega.

Oh Well werd toen ook gespeeld en moet zeggen dat het niet slecht was.
pi_46658704
@chatter

Nee, het is een live show uit 2003.
pi_46658784
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:54 schreef zwambtenaar het volgende:
@chatter

Nee, het is een live show uit 2003.
Dat wist ik niet dat ze van een latere optreden weer een dvd hebben.
Hopelijk is die net zo goed.
pi_46658938
quote:Op zondag 25 februari 2007 15:28 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Vertel dan ook dat ze bluesmuziek maakten en dat de naam eigenlijk afkomstig is van het verjaardagscadeau dat Peter Green van zijn baas (John Mayall) kreeg, nl. een paar uur studio-tijd en met zijn favoriete ritme-sectie (Mick Fleetwood en John McVie) een nummer opnam dat hij Fleetwood Mac noemde (vernoemd naar beide heren) wat later de naam van de band werd.
[..]

Bij mijn weten zijn de 3 heren Green, Fleetwood en McVie uit de groep The Bluesbreakers gestapt en hebben toen een eigen band opgericht.
pi_46701747
Klopt (niet helemaal) ;Green en Fleetwood stapten uit de Bluesbreakers, en vormden samen met Jeremy Spencer Fleetwood Mac. John McVie volgde enige maanden later. Op bas speelde toen ene Bob Brunning, die later nog een saai boek over The Mac heeft geschreven.

Ben zelf fan sinds 1987. Ging naar hun concert in Ahoy' van de Tango in the Night Tour. Kende alleen het album TiTn en The Wild Heart (solo-album) van Stevie Nicks. Sindsdien ben ik de grootste fan van Nederland :-)

Heb vele concerten op tape en CD en vele tapes en CD's met demos & outtakes. Op The Ledge (Fleetwood Mac-forum) loopt er nu een draadje waarin vele vele MP3's met demo/outtakes van Stevie Nicks staan.

Na 1987, Stevie Nicks nog solo gezien in 1989 en The Mac in 1990 in Utrecht. Daarna de rip-off line-up met Bekka Bramlett en Dave Mason in Leiden in 1994.

Jammer dat ze hier niet zo bekend/beroemd (meer) zijn. Stevie Nicks heeft sinds 1989 regelmatig door de VS getourd (gelukkig zijn er bootlegs) en Europa over het hoofd gezien.

Hun ultrakorte Europese tour van 2003 bracht hen alleen naar de UK, Ierland en Duitsland. Er waren vele Nederlanders in Oberhausen.

Volgende maand komt er een best-of CD/DVD uit van Stevie Nicks met al haar video-clips (waaronder de nooit uitgebrachte Civil War-versie van Stand Back) en enige live-versies samen met het Melbourne Symphonic Orchestra....als echte fan moet je die natuurlijk hebben :-)
Take on the situation, but not the torment ...
pi_46701959
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 19:46 schreef Litpho het volgende:
Deze maand nog een interview gelezen met Lindsey Buckingham waar uit naar voren kwam dat mogelijk het Buckingham Nicks album toch op cd uit gaat komen. Nu vind ik wat ik er tot dusver van gehoord heb wel minder interessant dan hun topwerk met FM, maar voor de verzamelaar toch wel de moeite .
Die geruchten zijn er al jaaaaaaaaaaaaaaaaren. Het schijnt dat Stevie en Lindsey zelf de rechten van het album hebben opgekocht en ze het dus kunnen releasen wanneer ze willen. Maar ook dat is een 'Rumour'. Dit album is overigens subliem. Staan en aantal hele goede stuken op, die aangeven dat ze uit konden groeien naar hele goede songwriters/muzikanten. Het nummer 'Frozen Love' is echt magistraal.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_46704173
Ik ben zelf nog opgegroeid in de periode dat "Oh Well" in de charts stond en moet toch wel zeggen, dat ook de latere bezetting (die met Nicks en Buckingham) de eerdere nummers best goed neer hebben gezet.

Er schijnt zelfs een opname te bestaan waar Buckingham en Billie Burnette een soort van wedstrijdje hielden over wie "Oh Well" het beste kon spelen.
Ik heb het zelf nooit gezien, jammer genoeg.

Ik heb het alleen altijd jammer gevonden, dat Stevie en Lindsey nooit echt een koppel zijn gebleven, ondanks dat de liefde nooit echt geblust is.
pi_46704305
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:03 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Die geruchten zijn er al jaaaaaaaaaaaaaaaaren.
Dat weet ik. Alles wat ik zeg is dat Lindsey recent dus weer eens olie op het vuur gooide.

Net als de Paul is dead hoax zijn er van die geruchten die de muziekindustrie compleet maken, en dit is er één van .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_46828215
Niet echt Fleetwood Mac, maar wel Nicks en Buckingham voor hun Mac tijd. Mijn grote God, wat prachtig:

http://www.youtube.com/watch?v=p-XId2EAeAU&mode=related&search=
pi_46872231
Ahhh, Sorcerer van de Coffee Plant Demo's. 'Officieel' opgenomen door Marilyn Martin voor de soubdtrack van Streets of Fire (met ultrasublime achtergrond vacalen van Stevie zelf) en recentelijk door Stevie (samen met Sheryl Crow) opgenomen voor haar album Trouble in Shangri La.

Mijn favoriete Stevie-demo en nummer !
Take on the situation, but not the torment ...
pi_46873599
Rumours tour in Japan (1977)

Gold Dust Woman
http://www.youtube.com/watch?v=uLra0cdJbpk

You Make Loving Fun
http://www.youtube.com/watch?v=6ZgEhZDds7E
pi_46898437
Ok, dan doe ik ook een muzikale duit in het zakje.

The Dealer (Mistress of my Fate), een ongereleased nummer van Stevie Nicks dat ze in demo-vorm met Fleetwood Mac en Solo een aantal keren opnam en circuleert onder de fans als outtake/demo. Deze versie is de meest complete imho.

The Dealer (Mistress of my Fate)

En, Smile at You. Uiteindelijk verschenen op FM's laatste lbum Say You Will, maar de dmeo's die circuleerden waren/zijn een stuk beter. Vooral deze als 'Angry Version' bekend staande.

Smile at You

En tot slot:

Goldfish & The Ladybug

Overigns schijnt er in mei (in de VS) een CD uit te komen (in een serie van een aantal artiesten) met sessies (demos/outtakes) van Stevie Nicks en Lindsey Buckingam.

Van de 'Billboard' site:

Billboard Publicity Wire

Four more titles, unearthed from Los Angeles' Sound City Entertainment, will be released by Sonic Past Music in the upcoming months.

March 13 will be the launch date for J.P. Morgan: The Early Sound City Sessions and April 9 the release date of Rick Springfield: The Early Sound City Sessions and Les Emerson: The Early Sound City Sessions. An unexpected treasure, S&L (Stevie Nicks and Lindsey Buckingham): The Early Sound City Sessions will be released in May.


Ben benieuwd!
Take on the situation, but not the torment ...
pi_47127803
Enkele stukken uit de Tusk documentaire:

Deel 1: http://www.youtube.com/watch?v=OrggUAHWesI&mode=related&search=
Deel 2: http://www.youtube.com/watch?v=hzlqW16dPA0&mode=related&search=
Deel 3: http://www.youtube.com/watch?v=rjQ-uReLzws&mode=related&search=
Deel 4: http://www.youtube.com/watch?v=CVBTcR-gOdU&mode=user&search=

De geluidskwaliteit is echter wel om te janken. In deel 2 zie je ook de moeder van Mick Fleetwood .
pi_47193195
Ging Peter Green niet op een 3-daage LSD-trip waarna hij geld duivels verklaarde en alles weg gaf?
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_47377315
quote:
Op zondag 11 februari 2007 23:09 schreef Massive het volgende:
Zulke popmuziek wordt tegenwoordig niet meer gemaakt .
amen!
uit een aspergernest
pi_47605078
Bob Welch (gitarist voordat Buckingham dat werd) and Friends die Gold Dust Woman spelen. Stevie in een minirok...geweldig !!!

http://www.youtube.com/watch?v=g67G-fj8Wo8&mode=related&search=
Take on the situation, but not the torment ...
  zaterdag 24 maart 2007 @ 14:57:50 #72
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_47611069
quote:
Op zondag 11 februari 2007 22:34 schreef zwambtenaar het volgende:
Fleetwood Mac heeft prachtige muziek gemaakt! Ik luister er graag naar. De bandjes van tegenwoordig halen niet meer het niveau van bands als Fleetwood Mac.

Praat hier over Fleetwood Mac.
ben ik mee eens. Gitaren, violen, synths. Het hele instrumenten spectrum komt er in voor. En nog eens leuke tunes ook. Sky radio draait het vaak en dat vind ik helemaal niet erg

FM
pi_47614638
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 14:57 schreef Corelli het volgende:

[..]

ben ik mee eens. Gitaren, violen, synths. Het hele instrumenten spectrum komt er in voor. En nog eens leuke tunes ook. Sky radio draait het vaak en dat vind ik helemaal niet erg

FM
Klopt, gisteren nog zat ik hard mee te zingen in de auto toen Sky Radio Don't Stop draaide !
  zondag 25 maart 2007 @ 13:26:33 #74
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_47637467
Sowieso is dat sky niet zo'n grote ramp. Een nummer als Cock Robin "promise you made" is toch ook gewoon erg goed
pi_47639534
Waarom noemt niemand Never Going Back?
pi_47640199
Omdat dat nummer Never Going Back Again heet...:-)

Zonder dollen, ik weet het niet. Lindsey heeft (evenals de rest) heel wat moois geschreven. NGBA is er zo'n eentje. Vond het erg tof toen ze het speelden in Oberhausen 3 jaar terug.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_47640536
Met deze nickname, mag desze natuurlijk niet ontbreken:

http://www.youtube.com/watch?v=iwsPwLGc-tg
Take on the situation, but not the torment ...
pi_47709622
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:01 schreef SevenWonders het volgende:
Omdat dat nummer Never Going Back Again heet...:-)

Zonder dollen, ik weet het niet. Lindsey heeft (evenals de rest) heel wat moois geschreven. NGBA is er zo'n eentje. Vond het erg tof toen ze het speelden in Oberhausen 3 jaar terug.
Ik ben zo'n iemand die weinig woorden nodig heeft om zich duidelijk te laten maken
pi_47935144
Wat vinden jullie eigenlijk van World Turning, zoals in deze uitvoering?

http://youtube.com/watch?v=eMfiQU6cJkg
pi_47935565
Gelukkig geen Mick Fleetwood met zijn drumvest...dus ok.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_47945359
Peter Green
People are strange , When you are a stranger.....
  dinsdag 3 april 2007 @ 20:27:14 #83
167723 sanni
Acima de seu
pi_47977823
Ik blijf het een geweldige goeie band vinden FwM. Dit is een van mijn lievelingsnummers.
pi_47977857
quote:
Tjek hoe eng Mick kijkt op 2:00
pi_48298940
YESSS!!!

Vandaag heeft de postbode eindelijke de CD/DVD 'Crystal Visions' van Stevie Nicks gebracht. Een best of, dus de meeste (alle) songs had ik al, maar toch enkele leuke dingen. Edge of 17 met het Melbourne Symphony Orchestra (evenals Landslide) en een spetterende live-cover van Led Zeps 'Rock and Roll'. COOL !

De DVD met vele (alle) solo video's, inclusief de nooit gerelease Scarlett Version video voor Stand Back en de live video voor Blue Denim + audio commentaar en een home video van de Belladonna recording sessions......

GEWELDIG ! En dat voor maar 14, 95. Mijn weekend kan niet meer stuk !
Take on the situation, but not the torment ...
pi_48299436
quote:
Op zich best leuk, maar Burnette en Vito zijn met zijn tweëen nog steeds geen vervanging voor Buckingham.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_48394411
Nog een interview:
http://www.youtube.com/watch?v=RV1jPr3N2JY&mode=related&search=


Edit:
Nu ik dit zelf goed bekeken heb, realiseer ik me, dat ik dit op tv gezien heb en ergens op 1 van mijn video banden heb staan.
Ik heb alleen geen idee in welke doos die band zit.
  maandag 16 april 2007 @ 21:43:41 #90
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_48395984
landslide
pi_48397160
Peter green's Fleetwood Mac.



Need your love so bad:

http://youtube.com/watch?v=7pJXqITQ8PA

World keeps turning:

http://youtube.com/watch?v=ivS5wjwGbn8

Like it this way:

http://youtube.com/watch?v=HQ8AcEYTEFY

Rattlesnake shake:

http://youtube.com/watch?v=JsVmsPv6_Ic

En nog een leuk stukkje gitaar
Shake your money maker:

http://youtube.com/watch?v=jmB4N3_5mXc



En ik heb echt geen joint in mijn mond, hoor.


[ Bericht 17% gewijzigd door chatter op 16-04-2007 22:38:13 ]
pi_48398153
Monday Morning:

http://youtube.com/watch?v=dwtKof6G5iw

No questions asked:

http://youtube.com/watch?v=YP9TxwXjUSs

Skies the limit:

http://youtube.com/watch?v=3sK_RiEtuPw


Zooo, weer genoeg gezocht voor vandaag.


[ Bericht 15% gewijzigd door chatter op 16-04-2007 22:45:02 ]
pi_48449350
Mystery to Me en Bare Trees zijn toch wel me favo albums denk ik.
pi_48454550
TELL ME LIES! dies wel leuk
lovely
pi_48454984
quote:
Op woensdag 18 april 2007 11:50 schreef mleintje271 het volgende:
TELL ME LIES! dies wel leuk
Misschien kijk ik er over heen, maar bij deze:

http://www.youtube.com/watch?v=sa9N0BglsyQ
pi_48458196
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:42 schreef chatter het volgende:
Say you will:

http://www.youtube.com/watch?v=YmkoLEYIwkI

Iemand anders nog leuke nummers gevonden ?
Mijn CD kast staat er vol mee...(100+ Cd's/tapes van Stevie Nicks en Fleetwood Mac)
Take on the situation, but not the torment ...
  woensdag 18 april 2007 @ 13:55:13 #102
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_48460142
Wat een geweldige muziek hebben deze mensen gemaakt zeg! Tvp. Toch denk ik dat al met al Lindsay Buckinham geen verkeerde aanwinst was. In vergelijking met nu kunnen veel bands nog wat van FM leren.
Love will be my strongest weapon
pi_49057231
Wow, wat een super live performance van Rhiannon:

http://youtube.com/watch?v=oUpvdQEOm6I&mode=related&search=
pi_49057564
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:55 schreef Acathla het volgende:
Wat een geweldige muziek hebben deze mensen gemaakt zeg! Tvp. Toch denk ik dat al met al Lindsay Buckinham geen verkeerde aanwinst was. In vergelijking met nu kunnen veel bands nog wat van FM leren.
Absoluut en wat mij altijd zo opvalt, de muziek van tegenwoordig is zo voorspelbaar. Er is altijd een vast patroon en de melodietjes zijn saai. Ik denk dat de muziek van toen kunnen worden gezien als echte kunstwerken. Jammer dat het voorbij is.
  zondag 6 mei 2007 @ 11:57:26 #105
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_49272892
Shit, de Midnight Special YouTube filmpjes van Rhiannon en World Turning zijn er niet meer .
  FOK!fotograaf vrijdag 11 mei 2007 @ 20:19:17 #107
842 Zorro
Z
pi_49280369
En niemand die mijn favoriet noemt: I'm so afraid

Zo'n mooie gitaarsolo, heerlijk!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_49280390
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:25 schreef zwambtenaar het volgende:
Shit, de Midnight Special YouTube filmpjes van Rhiannon en World Turning zijn er niet meer .
Gelukkig heb ik die nog ergens op DVD, zal van het weekend eens kijken of ik ze kan omzetten naar Divx ofzo
Take on the situation, but not the torment ...
pi_49293463
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:19 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik die nog ergens op DVD, zal van het weekend eens kijken of ik ze kan omzetten naar Divx ofzo
Wow, dat zou echt super zijn!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:01:23 #110
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_49297697
Ik hoop dat ze nog eens naar Nederland komen. Deze band moet ik eens live gezien hebben. Helaasch heb ik alleen een voorgevoel dat de kaartjes grafduur zullen zijn.
Love will be my strongest weapon
pi_49316187
Die band komt nooit meer naar Nederland. Het is maar de vraag of ze nog eens een reunie-tour zullen doen. In 1994 was de Time-lune up (zonder Stevie Nicks, zonder Christine McVie en zonder Lindey Buckingham) in Nederland voor een drietal concerten in kleine an aftandse zalen (Groenenoordhal in Leiden en een vage toko in de Wieringermeer). In 2003 deed de Say You Will-tour 14 concerten in de UK, Ierland en Duitsland, waarbij Nederland werd overgeslagen omdat Mojo (naar verluid) er geen brood in zag. Ik weet niet meer wat ik betaalde voor een kaartje in Oberhausen. Volgens mij iets van 80 euro ofzo...maar het concert was retegaafgoedstoertastisch....nog meer fokkers hier geweest?

Stevie Nicks was hier voor het laatst solo in 1989 en heeft sindsdien ettelijke keren door de VS getourd. Nu is ze weer (samen met Chris Isaak) op tournee door de VS om haar Best Of CD/DVD te promoten (Crystal Visions)....Europa heeft haar niet meer solo gezien sindsdien. Heeft allemaal te maken met het feit dat ze hier niet populair meer zijn etc.
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 13 mei 2007 @ 12:42:09 #112
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_49327113
Schandalig. Een van de grootste bands ter wereld.
Love will be my strongest weapon
pi_49385841
*heeft de dvd van live in Boston, heeft de dvd van live in Boston*

En nog een aantal cd's.

pi_49391129
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:30 schreef chatter het volgende:
*heeft de dvd van live in Boston, heeft de dvd van live in Boston*

En nog een aantal cd's.

Ik heb ook de DVD/CD van Live in Boston en deze is inderdaad erg mooi, maar toch vind ik de oudere performances indrukwekkender. Vergelijk maar eens de Live in Boston versie van Rhiannon met de volgende versie uit 1976:

http://youtube.com/watch?v=oUpvdQEOm6I&mode=related&search=
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:18:50 #115
16701 scanman01
Today's a good day
pi_49396608
Geweldige band Na het vertrek van Buckingham was het helaas opeens zwaar minder.
De classic album special van Rumours is ook helemaal geweldig trouwens. Die moet echt iedereen gezien hebben.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_49475857
@SevenWonders

Heb je toevallig al gezocht naar die DVD's ?
pi_49483546
Ja, heb Midnight Special niet op DVD, maar op good old fashioned VHS. Was even in de war met de Rosebud special, die heb ik wel op NTSC-DVD.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_50538489
Goh, Ik was al aan het jumpen. Video-opnames van Don't You let me Down Again...

..is het een zelfgemaakte...
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 17 juni 2007 @ 09:24:59 #120
44151 SlaggY
Awesome.
pi_50538585
Heerlijke muziek, ik heb een tijd geleden pas de blues-periode van fleetwood mac ondekt. Geweldig! Heb nu My Heart Beat Like A Hammer opstaan.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
  maandag 18 juni 2007 @ 04:48:59 #121
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_50566767
En toch is het zo brilliant van beide 'generaties' dat ze het toch goed konden vinden. Zowel blues als pop; Wereldband.
Love will be my strongest weapon
pi_52349778
Wow! Geweldige live performance van World Turning!

http://youtube.com/watch?v=-NImkZ8UJBk
pi_52351183
Leuk. Ik heb deze week 4 albums van Fleetwood Mac op LP gekocht.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_52352080
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 08:44 schreef SlaggY het volgende:
Leuk. Ik heb deze week 4 albums van Fleetwood Mac op LP gekocht.
Wowsies .
pi_52354918

Wat een plaatje is Stevie Nicks toch !
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:46:26 #128
16701 scanman01
Today's a good day
pi_52376879
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_52382740
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 23:46 schreef scanman01 het volgende:
Landslide
pi_52389255
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 01:47 schreef floris.exe het volgende:
Wow! Geweldige live performance van World Turning!

http://youtube.com/watch?v=-NImkZ8UJBk
Wat ik vooral zo mooi vind aan deze uitvoering is:
- De orgelpartij
- De baspartij
- De gitaarsolo
- Het onmiskenbare geluid van Stevie
pi_52392267
Toch nog snel eventjes een herhaling in het programma aanbrengen.

Albatros

http://youtube.com/watch?v=bSZHT2XvoLM&mode=related&search=

En nu lekker onderuit zitten.
pi_52409239
Wie heeft eigenlijk het niet officiële album The Rockhoppers Live '76 in zijn/haar bezit en waar is deze te koop?
  donderdag 16 augustus 2007 @ 02:59:22 #134
16701 scanman01
Today's a good day
pi_52412815
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_52981450
Magische live performance van Sisters of the Moon

http://youtube.com/watch?v=nbD4fj39pEk
  donderdag 6 september 2007 @ 15:18:39 #136
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_52983438
Mooi nummer zeg... The Chain. Wat een held is het toch... die Lindsay.
Love will be my strongest weapon
pi_52985139
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:57 schreef floris.exe het volgende:
Magische live performance van Sisters of the Moon

http://youtube.com/watch?v=nbD4fj39pEk
Tusk tour versie: http://youtube.com/watch?v=R8ub9DCmxBk
pi_53001417
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:57 schreef floris.exe het volgende:
Magische live performance van Sisters of the Moon

http://youtube.com/watch?v=nbD4fj39pEk
De versie van de Mirage-tour video/dvd. Vind ik eigenlijk een hoop geschreeuw en niet zp magisch als andere uitvoeringen die er zijn.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_53025965
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 11:34 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

De versie van de Mirage-tour video/dvd. Vind ik eigenlijk een hoop geschreeuw en niet zp magisch als andere uitvoeringen die er zijn.
Dat is waar, maar de interacties tussen de bandleden zijn erg volop aanwezig. En zie ook Christine McVie... prachtig .
pi_53032997
Oke, de studioversie is ook mooi: http://youtube.com/watch?v=yQgiznVzh2Q
pi_53292344
Over My Head @ The Midnight Special

http://youtube.com/watch?v=GGw16HvdBYs

Stevie Nicks, zoals altijd, .
  vrijdag 21 september 2007 @ 08:35:34 #143
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_53348082
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:32 schreef zwambtenaar het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=DulRaHmGYrs

Mooie uitvoering van The Corrs samen met Mick Fleetwood!
Fuck die is mooi
pi_53469820
Fleetwood Mac

Vooral Albatross
Ik was vroeger gekt op Christine McVie maar vond Stevie Nicks maar een heks.
Buckingham in Big Love
pi_53566987
Nou, dan nog maar een You Tube filmpje met de meest hilarische FM-persiflage door French and Saunders:

http://www.youtube.com/watch?v=BrINP6SAFPo
Take on the situation, but not the torment ...
pi_53567868
Fleedwood Mac
pi_54176827
In mijn collectie missen nog de albums Tusk, Mirage en Time.

Tusk wil ik in ieder geval nog hebben in de 2-cd versie.
Behind the Mask vind ik best goed zonder Buckingham, hoe is Time zonder Buckingham en Nicks?
Nothing has changed. Everything has changed.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:10:41 #148
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54181821
Ik heb eergisteren Then play on besteld. Eindelijk. Had 'm al een tijdje terug gedownload, maar nog niet gekocht.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_54182718
Time zonder Buckingham Nicks is een poppy album. Christine McVie en Dave Mason zijn geen slechte somngwriters. Bekka Bramlett en Billy Burnette gaan op den duur vervelen. Een drietal concerten van de Time line-up waren de laatste die FM in Nederland gaf en ik vond het destijds (1994) WAARDELOOS !

Tusk en Mirage zijn typische Buckingham-albums. Alhoewel er juweeltjes van nummers van Stevie Nicks op staan (Storms, Sara, Sisters of the Moon, Angel, Beautiful Child op Tusk en o.m. Straight Back op Mirage).

De twee CD-versie van Tusk is m.i. alleen interessant voor die-hard-fans (like me), als het om de tweede CD gaat dan. CD 1 is remastered en dat hoor je echt wel.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_54183812
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 15:08 schreef SevenWonders het volgende:
De twee CD-versie van Tusk is m.i. alleen interessant voor die-hard-fans (like me), als het om de tweede CD gaat dan. CD 1 is remastered en dat hoor je echt wel.
Ik heb de remastered 2-cd van Rumours (vind 'm zelf wel goed klinken maar heb geen eerdere uitgaven gehoord), daar lees ik verschillende reacties over: de een vindt het beter en helderder klinken, de ander te schel en met de zang teveel op de achtergrond. Heb je daar een mening over? En is de remaster van Tusk dus een aanwinst ten opzichte van de eerdere uitgave? Zelf ben ik uberhaupt wel van de extra tracks etc, dus spreekt de 2-cd van Tusk me wel aan
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_55291150
Live uitvoering (1987) van World Turning met Mick Fleetwood en zijn drumvest :

http://youtube.com/watch?v=adLJDZXku80&feature=user
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:58:14 #152
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_59092461
Gisteren Tusk gekocht in de 1-CD versie. Lekker afwisselend album, met wat mij betreft slechts 2 skippers: Save me a place en What makes you think you're the one kan ik gewoon niet uitluisteren. Verder veel goeie stampers (That's enough for me! The ledge!) en rustiger nummers (Over and over, Storms, Sisters of the moon, Never make me cry etc).

Absoluut een aanwinst in m'n collectie! Ik merk wel dat er qua geluid wat verschil zit in nummers onderling. Bovengenoemde skippers klinken, naast dat ik het slechte nummers vind, scheller dan bijvoorbeeld Sara die er tussenin staat. Maar na wat reviews gelezen te hebben over de remaster met schijnbaar doffer geluid, heb ik gekozen voor de originele 1-disc. En daarbij heb ik de volledige versie van Sara al op de Greatest Hits, dus de edit is weer wat nieuws.
Nothing has changed. Everything has changed.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:10:35 #153
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_59270843
Vanochtend Say You Will maar weer es in de auto gedraaid. Wat heeft Come toch een gruwelijk vette gitaarsolo op 't eind, kippenvel

En Red Rover wil maar niet om aan te horen worden...
Nothing has changed. Everything has changed.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:15:12 #154
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_59828907


Gold Dust Woman.

Stevie Nicks.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  woensdag 2 juli 2008 @ 09:28:36 #155
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_59834729
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:15 schreef Ruzbeh het volgende:
Stevie Nicks.
Nothing has changed. Everything has changed.
  woensdag 2 juli 2008 @ 22:03:13 #156
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_59852399
Zucht... was ik maar eerder geboren.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  donderdag 3 juli 2008 @ 09:19:42 #157
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_59858697


Nothing has changed. Everything has changed.
pi_59858721
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:28 schreef Sequencial het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Prachtig, de kleding ook die ze altijd droeg, dat zie je tegenwoordig echt niet meer.

  donderdag 3 juli 2008 @ 09:49:20 #159
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_59859180








en uit 2007:

Nothing has changed. Everything has changed.
pi_60904649
Ik kom er net achter dat Go Your Own Way van Fleetwood Mac is, ga nu maar even Rumours luisteren.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_60953500
Onlangs heb ik 'Out of the cradle' van Lindsey Buckingham gekocht, draai 'm nu regelmatig.

Deze maand verschijnt zijn nieuwe album 'Gift of screws', met medewerking van Mick Fleetwood en John McVie.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_60953559
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 10:10 schreef Sequencial het volgende:
En Red Rover wil maar niet om aan te horen worden...
Deze begint te groeien!
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_60953604
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:53 schreef Sequencial het volgende:
Onlangs heb ik 'Out of the cradle' van Lindsey Buckingham gekocht, draai 'm nu regelmatig.
Dat is van zijn soloalbums ook wel de minst gedateerde. Zeker Go Insane is wel heel erg eighties (alhoewel ik het titelnummer wel erg tof vind . ).
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_60955729
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:56 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat is van zijn soloalbums ook wel de minst gedateerde.
'Under the skin' is er ook nog, van twee jaar geleden.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_60955954
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:04 schreef Sequencial het volgende:

[..]

'Under the skin' is er ook nog, van twee jaar geleden.
Oh ja, dat is de enige die ik mis. .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_63765724
In maart gaan ze weer op tournee, in eerste instantie door de VS (Unleashed Hits Tour) verondersteld wordt dat de tour de hele zomer doorgaat. OF wij in Europa getracteerd worden op wat shows is nog onbekend. Zijn ze wel verplicht mijns inziens. Het is veeeeeeeeeeeel te lang geleden dat ze in Nederland waren. De Time line-up in 1994 was natuurlijk bagger in Leiden en MIck en zijn bluesband in Zoetermeer vorige maand was heel andere koek.

Maar goed, als ik weer voor naar Oberhausen of Londen (2003) moet, dan moet dat maar.....

Komt ook een nieuwe uitgave van Rumours uit, met ongereleased materiaal en een DVD met 'never been seen footage'(yeah right, iedere echte die hard-fan heeft dat vast al in huis).

Meer nieuws op:

http://stevie-nicks.info/
http://www.pollstar.com/news/viewnews.pl?NewsID=12052
http://news.prnewswire.com/DisplayReleaseContent.aspx?ACCT=104&STORY=/www/story/12-03-2008/0004936080&EDATE=
http://www.billboard.com/(...)-09-1003918960.story
Take on the situation, but not the torment ...
pi_63765739
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:58 schreef chatter het volgende:
En vanavond weer een heerlijk Fleetwood Mac avond gehad.

Wat heb je gedraaid of bekeken?
Take on the situation, but not the torment ...
pi_63795402
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:07 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Wat heb je gedraaid of bekeken?
Ik heb alles wat op Youtube staat bekeken, mijn cd's en een dvd gespeeld.
Het enige wat ik nog niet gezien heb op Youtube, zijn de nummers die ze nog moeten schrijven.

Ik werd midden in de nacht wakker en voor ik het in de gaten had was ik Oh well aan het zingen, in bed.


Gelukkig is mijn appartement redelijk geluiddicht, dus hebben de buren er niets van gehoord.
pi_65733700
Vanochtend op de deurmat: Gift of screws van Lindsey Buckingham, voor weinig aangeschaft op marktplaats. Wat een goede plaat, met enkele nummers die zo op Rumours of Tusk hadden kunnen staan!

Ik hoop dat de hernieuwde Mac-samenwerking gaat leiden tot een nieuwe FM plaat, en niet alleen de zoveelste greatest hits of heruitgave van Rumours.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_66632680
Ze zijn weer op tournee door de VS. Gisteren begonnen in Pittsburgh....voor het eerst het nummer 'Storms' live gespeeld...


Oh Well:



Stand Back

Take on the situation, but not the torment ...
pi_66669805
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:57 schreef chatter het volgende:
Dit is dus Oh well:


Oeps. foutje met copy pasten
Take on the situation, but not the torment ...
pi_66686249
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:57 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Oeps. foutje met copy pasten
Ja, daar was ik al bang voor, daarom heb ik deze even opgezocht.

Het is wel te hopen dat er snel een iets betere kwaliteit te vinden is van dit concert, want het is echt cool.
pi_68224638
FM is nu op tournee door de VS, Stevie Nicks heeft in een interview gezegd dat ze waarschijnlijk hierna naar Europa en Australië gaan.....dat is beter nieuws, deze jongen staat vooraan. Als ze niet naar R'dam komen, dan maar in Londen of Oberhausen...

Enfin, ze klinken fantastisch, er zwerven al 9 boots rond. Hieronder twee recente, die van 15 april is tot nu toe de beste...

http://www.dimeadozen.org//torrents-details.php?id=245254 (Philladelphia 15-4-2009)

http://www.dimeadozen.org/torrents-details.php?id=245605 (Cleveland 17-4-2009)

Take on the situation, but not the torment ...
pi_68232701
TijdVoorPeter(green)
pi_68239782
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:52 schreef Gitaarmat het volgende:
TijdVoorPeter(green)
Dat moet je 'Blue Again' eens beluisteren. Is een 'solo' Cd van Mick Fleetwood +bluesband (met Rick Vito) die ouwe blues en FM-klassiekers spelen. Onlangs uitgekomen en voor echte FM-bluesfreaks de moeite waard.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_68239940
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:35 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Dat moet je 'Blue Again' eens beluisteren. Is een 'solo' Cd van Mick Fleetwood +bluesband (met Rick Vito) die ouwe blues en FM-klassiekers spelen. Onlangs uitgekomen en voor echte FM-bluesfreaks de moeite waard.
Bedankt voor de tip. Binnenkort maar eens langs een grote cd zaak.
pi_69998223
In de herfst komen ze naar Europa...shows in de UK, Ierland, Duitsland, Zweden, Denemarken en België zijn al bevestigd en in de vvk gegaan....

Vanochtend ging de vvk voor Antwerpen (14-10) van start...heb 2e rij ticket bemachtigd....

Helaas nog geen NL-show aangekondigd :-)

[ Bericht 1% gewijzigd door SevenWonders op 14-06-2009 23:13:34 (Datum toegevoegd) ]
Take on the situation, but not the torment ...
pi_70009922
En op 15 october in Ahoy in Rotterdam...!!!!!!

I'll be there !
Take on the situation, but not the torment ...
pi_70015429
Wow, wanneer begint de VVK
Bleuh.
pi_70021537
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:12 schreef SevenWonders het volgende:
En op 15 october in Ahoy in Rotterdam...!!!!!!

I'll be there !
Waar is dat aangekondigd? Kan er niets over terugvinden...
  maandag 15 juni 2009 @ 13:16:21 #183
81894 godigita
Trollercoaster
pi_70022768
Ik zal er ook zijn, wanneer gaat dat in de vvk?
pi_70031171
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:25 schreef Numbie het volgende:

[..]

Waar is dat aangekondigd? Kan er niets over terugvinden...
Wordt nog ontkend door Mojo, maar kijk op ww.livenation.nl, maak een accountje aan, log in en zoek nog een keeren kijk onder 'Mijn LiveNation'.

Zie het screenshot op:

http://3.bp.blogspot.com/(...)am+Fleetwood+Mac.jpg
Take on the situation, but not the torment ...
pi_70072276
http://www.mojo.nl/agenda/evenement.asp?pid=1720

Voorverkoop start a.s. vrijdag om 10u.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_70158290
Twee tickets besteld.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:25:52 #188
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_70158600
Iemand enig idee hoe snel de verkoop gaat? Ben nog niet zeker of ik kan, wil eventueel later nog kaarten kopen.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_70158776
Sportpaleis Antwerpen ging vrij rap. De staanplaatsen en 2 van de 4 rangen voor zitplaatsen waren na een paar dagen al uitverkocht. Alleen was toen Rotterdam nog niet bekend, dus misschien gaan er wel veel Nederlanders naar Antwerpen en dat Rotterdam daardoor langzamer gaat. Maar dat weet ik ook niet zeker.

Die staanplaatsen waren wel duur trouwens: 71,50 per stuk.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:53:36 #190
81894 godigita
Trollercoaster
pi_70159344
Twee staanplaatsen binnen
pi_70163775
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 10:53 schreef godigita het volgende:
Twee staanplaatsen binnen
Dat .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_70171245
En alweer uitverkocht.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 01:28:04 #194
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_70186760
Hier twee zitplaatsen, helaas niet naast elkaar, maar dat komt wel goed.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Milf zaterdag 20 juni 2009 @ 01:29:17 #195
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_70186780
Heerlijke muziek.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 21 juni 2009 @ 11:48:26 #196
44151 SlaggY
Awesome.
pi_70216248
Shit, te laat..
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_70216315
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:48 schreef SlaggY het volgende:
Shit, te laat..
Same problem here.
  zondag 21 juni 2009 @ 12:21:06 #198
44151 SlaggY
Awesome.
pi_70217027
Ja, echt klote. Baal er behoorlijk van. Ik ga straks een paar weken van te voren marktplaats wel in de gaten houden.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_70217107
En dan het dubbele betalen?

pi_70217319
Ik heb kaartjes voor Ahoy!!
pi_70217385
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:31 schreef Kuupke het volgende:
Ik heb kaartjes voor Ahoy!!
Gefeliciteerd
pi_70223197
Had vrijdagmorgen om 10:02u mijn arena-kaartje in the pocket....kwam er makkelijk door...had dat niet verwacht...maar had het ook niet verwacht dat het om hlf 4 uitverkocht zou zijn. Ben benieuwd hoeveel kaartjes er opgekocht zijn door die malafide-bureautjes en andere noord-afrikaanse lieden die denken datze geld kunnen verdienen...
Take on the situation, but not the torment ...
pi_70238041
Ik heb veldkaarten voor Arena Oberhausen! ahoy heeft slecht geluid en de kaarten waren veel duurder
  zondag 21 juni 2009 @ 23:08:50 #204
44151 SlaggY
Awesome.
pi_70238116
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:06 schreef MapleLeaf het volgende:
Ik heb veldkaarten voor Arena Oberhausen! ahoy heeft slecht geluid en de kaarten waren veel duurder
Nog niet uitverkocht?
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_70238377
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:08 schreef SlaggY het volgende:

[..]

Nog niet uitverkocht?
Heb gisteren nog 2 kaarten kunnen reserveren, je kunt het nog proberen
pi_70279504
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:06 schreef MapleLeaf het volgende:
Ik heb veldkaarten voor Arena Oberhausen! ahoy heeft slecht geluid en de kaarten waren veel duurder
Ben ik een paar jaar terug geweest! Heb je staanplaatsen?
Gister heb ik kaarten besteld voor Londen, Wembleystadion 30 oktober en ik ga nu al uit mijn dak!

Edit: stomme vraag, lees het al veldkaarten haha!
pi_70279538
quote:
Op zondag 11 februari 2007 22:40 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Het doet mij deugd te zien dat muziek als dat van Fleetwood Mac ook dergelijke gevoelens los maakt bij de jeugd van tegenwoordig . Respect !
Muziek heeft niks met leeftijd te maken, mijn dochter van 21 luisterd ook naar van alles.
Mijjn favo's zijn trouwens the Chain en Beautiful Child.
pi_70287694
Ik vond Fleetwood Mac dus altijd goed maar met dat vrouwen gedoe is het minder geworden. Ben meer van het echte Peter Green werk like Need Your Love So Bad.
pi_70296150
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:33 schreef Kaat38 het volgende:

[..]

Ben ik een paar jaar terug geweest! Heb je staanplaatsen?
Gister heb ik kaarten besteld voor Londen, Wembleystadion 30 oktober en ik ga nu al uit mijn dak!

Edit: stomme vraag, lees het al veldkaarten haha!
Ja heb er echt zin in! hoe is het geluid in oberhausen trouwens?
pi_70301401
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:49 schreef MapleLeaf het volgende:

[..]

Ja heb er echt zin in! hoe is het geluid in oberhausen trouwens?
In 2004 was het subliem!

Ik ga naar Ahoy en naar Antwerpen. Van Ahoy weet ik dat een galmbak kan zijn, iemand ervaring met ht sportpaleis in Antwepen?
Take on the situation, but not the torment ...
pi_70312266
Met Night Of The Proms is het geluid in Antwerpen altijd super.
  Moderator woensdag 1 juli 2009 @ 18:31:36 #212
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_70554993
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:06 schreef MapleLeaf het volgende:
Ik heb veldkaarten voor Arena Oberhausen! ahoy heeft slecht geluid en de kaarten waren veel duurder
Wegens vakantie greep ik naast Ahoy-kaarten. Maar de goedkoopste kaarten in Oberhausen zijn nu 72,93 bij eventim. Heb vanmiddag nog tickets voor het concert in Antwerpen kunnen reserveren, heel redelijke zitplaatsen voor 56 euro. Gisteren waren er ook nog "veld" kaarten, maar die zijn nu uitverkocht (en kostten maar 46 euro).
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_70598042
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:31 schreef Gert het volgende:

[..]

Wegens vakantie greep ik naast Ahoy-kaarten. Maar de goedkoopste kaarten in Oberhausen zijn nu 72,93 bij eventim. Heb vanmiddag nog tickets voor het concert in Antwerpen kunnen reserveren, heel redelijke zitplaatsen voor 56 euro. Gisteren waren er ook nog "veld" kaarten, maar die zijn nu uitverkocht (en kostten maar 46 euro).
Nee hoor, die kaartjes van 46 euro betreffen staanplaatsen tussen de ringen.....het 'veld' staat vol met stoelen (dus geen 'general admission') en er zijn gewoon kaartjes 'op rij' verkocht. Voor mijn tweede rij kaartje in Antwerpen betaalde ik gewoon 76 euro...
Take on the situation, but not the torment ...
  Moderator vrijdag 3 juli 2009 @ 00:23:14 #214
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_70598455
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 00:08 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Nee hoor, die kaartjes van 46 euro betreffen staanplaatsen tussen de ringen.....het 'veld' staat vol met stoelen (dus geen 'general admission') en er zijn gewoon kaartjes 'op rij' verkocht. Voor mijn tweede rij kaartje in Antwerpen betaalde ik gewoon 76 euro...
Ja je hebt gelijk. die staanplaatsen zijn "balkon" en geen "veld". Op de plattegrond staan ze zelfs helemaal in de nok. Da's wel andere koek dan Ahoy dan, waar je mooi tussen de ringen in kunt staan met de bar binnen handbereik.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 15:04:04 #215
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_72041295
Fantastische muziek!

Jammer dat ik geen kaarten heb voor Ahoy.
0 topics op naam. 14.gif
pi_72046632
Eergister nog een coverband gezien. Greenmac. Was echt een heul goede coverband.
pi_73178044
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:04 schreef Broekpaling het volgende:
Fantastische muziek!

Jammer dat ik geen kaarten heb voor Ahoy.
Schop omhoog.....

Zijn nog/weer beschikbaar hoor....zie de site van livenation.

Enfin, iets meer dan 2 weken nog. Om in de stemming te komen:

Take on the situation, but not the torment ...
pi_73178792
Ik vind het niet echt geweldig, wat ze daar laten horen.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_73187451
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:47 schreef SlaggY het volgende:
Ik vind het niet echt geweldig, wat ze daar laten horen.
Inderdaad, als ik dat zo hoor heb ik niet veel spijt dat ik geen kaartjes heb voor volgende maand...
Bleuh.
pi_73188133
Die stem van Lindsey ik herken 'm live helemaal niet...

Ga hierna maar fijn een nieuwe plaat opnemen in de studio
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_73193666
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:48 schreef PimD het volgende:

[..]

Inderdaad, als ik dat zo hoor heb ik niet veel spijt dat ik geen kaartjes heb voor volgende maand...
Heb al zeker 15 boots van de tour uit de VS gehoord en ik zal het helaas niet met jullie eens zijn...maar goed, ben dan ook de enige die-hard fan in Nederland (zo voelde het de afgelopen tig jaar tenminste) :-)
Take on the situation, but not the torment ...
pi_73677889
Vanavond naar Antwerpen en morgen Rotterdam.....heb er zin in!
Take on the situation, but not the torment ...
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 12:43:40 #223
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_73677999
Antwerpen vanavond ja. Ben erg benieuwd of het nog goed is.
De stemmen zullen wel wat minder zijn, maar ik ga vooral ook voor het gitaarspel van LB.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_73680579
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:43 schreef Gert het volgende:
Antwerpen vanavond ja. Ben erg benieuwd of het nog goed is.
De stemmen zullen wel wat minder zijn, maar ik ga vooral ook voor het gitaarspel van LB.
Tientallen opnames op you tube te vinden. Klinken echt nog goed. Wil er nog niet te veel naar kijken om de verrassing niet te spoileren....

Zie je vanavond !
Take on the situation, but not the torment ...
pi_73683391
Ik ga er vanuit dat het geweldig is, kan gewoon niet anders (eh ja ik ga ook vanavond)
Gelukkig zonder haar
pi_73689665
Morgenavond op de vloer present! Echt zo'n band die je eens in je leven gezien moet hebben...
  woensdag 14 oktober 2009 @ 19:10:12 #227
81894 godigita
Trollercoaster
pi_73690008
Ik ben er ook morgen!
pi_73699684
...wat een deceptie, ben halverwege weggegaan. ik vond dat ze hun eigen nummers aan het verkrachten waren. Ben echt zwaar teleurgesteld
Gelukkig zonder haar
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:35:56 #229
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_73700174
TVP, geweldige muziek.
pi_73704874
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:20 schreef TeChNo2 het volgende:
...wat een deceptie, ben halverwege weggegaan. ik vond dat ze hun eigen nummers aan het verkrachten waren. Ben echt zwaar teleurgesteld
Dan heb jij toch echt een ander concert gezien dan ik....maar goed, smaken verschillen.

Stond helemaal vooraan thv Lindsey Buckigham en vond het echt niet slecht. Ze wilden de nummers spelen die zij leuk vonden om te doen en simpelweg geld verdienen...had al tientallen bootlegs van de Amerikaanse tournee gehoord en wist dus wat ze zouden spelen, welke ' act' ze op zouden voeren en wat voor ' nieuwe' arrangementen ze zouden gebruiken.

Ben een die-hard fan, dus bevooroordeeld, maar nogmaals, ik vond het echt niet slecht.

Persoonlijke hoogtepunten: Storms, Stand Back, Go your own Way, World Turning, Never Going Back Again, e.v.a.

Vanavond weer, maar dan in Ahoy'
Take on the situation, but not the torment ...
pi_73705067
Never going back again? Gaaf.
pi_73705373
Ik ben benieuwd, vanavond Ahoy
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:22:10 #233
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_73705894
Ik durfde het niet aan. Al met al toch bang voor een teleurstelling. Queen + Paul Rodgers heb ik ook aan me voorbij laten gaan. Soms moet je dingen laten zoals ze zijn..
Love will be my strongest weapon
  Moderator donderdag 15 oktober 2009 @ 10:35:33 #234
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_73706281
Het staat muzikaal nog als een huis, ik vond het geweldig!
Het was m'n eerste Fleetwood Mac-concert, en vooraf was ik er niet helemaal gerust op: ingekakte ouwe lullen die een kunstje doen? Nee dus. De band had er plezier in, iedereen was goed bij stem en Lindsey Buckingham is een sensatie op zich. Zijn uitvoeringen van Big Love en Never Going Back Again kende ik al, maar om dat live mee te maken: wow!
Erg toffe avond gehad, blij dat ik gegaan ben. Ahoy-gangers: veel plezier vanavond!
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_73707633
Hebben ze uberhaupt iets van Say You Will gespeeld? Ik kom dat nergens in de setlists van 2009 tegen, een 'Say Goodbye' lijkt me bijvoorbeeld toch erg mooi om nog eens live te doen.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_73708855
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:23 schreef Sequencial het volgende:
Hebben ze uberhaupt iets van Say You Will gespeeld? Ik kom dat nergens in de setlists van 2009 tegen, een 'Say Goodbye' lijkt me bijvoorbeeld toch erg mooi om nog eens live te doen.
Nope, helemaal niets van Say You Will. Je zou denken dat (zeker in Europa) zelfs Tango in the Night meer aandacht zou krijgen, maar kennelijk klinkt dat toch te gepolijst en zonder Christine McVie een beetje onlogisch...

Stevie op de vocalen bij Say You Love Me is trouwens erg bijzonder om te horen....
Take on the situation, but not the torment ...
pi_73709054
Lindsey's Go Insane daarentegen is wel een onverwachte bonus. Zeker in een arrangement wat iets minder gedateerd klinkt dan de studioversie .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_73720267
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:22 schreef Acathla het volgende:
Ik durfde het niet aan. Al met al toch bang voor een teleurstelling. Queen + Paul Rodgers heb ik ook aan me voorbij laten gaan. Soms moet je dingen laten zoals ze zijn..

daar ben ik het nu mee eens....
sinds tango in the night ben ik fan, vond ook bijna alles goed ook de muziek van voor tango itn maar gisteravond: zat ik alleen maar te denken "mijn idolen, wat doe je !!!" en wellicht waren mijn verwachtingen te hoog, maar zoals iemand hierboven al opmerkte: ze speelden hun liedjes en wilden geld verdienen, de een vind dat geweldig, de ander vind het goedkoop... wat me trouwens ook zwaar irriteerde waren de quasi emotionele praatjes tussendoor (en het publiek was ook zwaar irritant door door de nummers heen te blijven gillen, maar daar kon FM niks aan doen)

ik ben nooit eerder bij een concert weggelopen, en FM was de laatste waar ik dat bij verwachtte, maar ik kon het niet aanzien/horen, heb me er maanden op zitten verheugen maar ben (nog steeds) zwaar teleurgesteld.....
Gelukkig zonder haar
  Moderator donderdag 15 oktober 2009 @ 22:20:49 #239
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_73731598
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:31 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

daar ben ik het nu mee eens....
sinds tango in the night ben ik fan, vond ook bijna alles goed ook de muziek van voor tango itn maar gisteravond: zat ik alleen maar te denken "mijn idolen, wat doe je !!!" en wellicht waren mijn verwachtingen te hoog, maar zoals iemand hierboven al opmerkte: ze speelden hun liedjes en wilden geld verdienen, de een vind dat geweldig, de ander vind het goedkoop... wat me trouwens ook zwaar irriteerde waren de quasi emotionele praatjes tussendoor (en het publiek was ook zwaar irritant door door de nummers heen te blijven gillen, maar daar kon FM niks aan doen)

ik ben nooit eerder bij een concert weggelopen, en FM was de laatste waar ik dat bij verwachtte, maar ik kon het niet aanzien/horen, heb me er maanden op zitten verheugen maar ben (nog steeds) zwaar teleurgesteld.....
Ik begrijp weinig van deze ervaring.
Ben je eerder geweest en was dit zóveel slechter?
Ik heb gewoon een héle goeie band gezien en een hele toffe avond gehad.

Wel kut voor je, dat je zo teleurgesteld was hoor, daar niet van.
Wat waren je verwáchtingen dan, als je naar een concert gaat van een band die géén nieuwe plaat uitgebracht heeft en bezig is met een "best off"-tour?
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_73732518
Ik verwachte een spectaculair optreden... wat ik zag waren oude muzikanten die in de nadagen van hun carrière nog eventjes wat liedjes herhalen. Ik vond trouwens de stem van Lindsey Buckingham helemaal niet zo geweldig, en van zijn gitaarspel was ik eerlijk gezegd niet onder de indruk (het was niet slecht maar ook niet zo sensationeel als ik had verwacht)... er waren ook echt wel goede momenten bij zoals de uitvoering van big love door BL, maar het valse oe aah aan het einde was dan weer een goed voorbeeld van wat ik bedoel.

Ach over smaak valt niet te twisten, gelukkig vond jij het allemaal wel geweldig, prima en zoals ik al zei: ik vond ze altijd sensationeel, zo niet de beste band ter wereld dus ik zal er wel te veel van verwacht hebben... vind ze nog steeds goed, maar had beter niet kunnen gaan..., dan was ik nog steeds even lyrisch over ze geweest als 2 dagen geleden... ik had ook niet van tevoren nog eens de dvd van "the dance-live" moeten bekijken, want dat concert was echt spectaculair goed....

Ik had trouwens ook wel een beetje het gevoel bij de Lindsay Buckingham-show te zijn, Mick Fleetwood en John McVie waren op een gegeven moment zowel letterlijk als figuurlijk helemaal uit beeld verdwenen...

Oh en Stevie Nicks.... die is op zijn zachtst gezegd een paar jaartjes ouder geworden...

Nogmaals: over smaak valt niet te twisten, vind nog steeds dat FleetwoodMac echt heel goede muziek heeft gemaakt, ben echt wel fan, maar dit concert was het niet echt voor mij...maar dat moet iedereen die er bij was zelf maar beslissen uiteraard...

Ik bedoel dit ook niet als discussie, het is gewoon hoe ik het concert (althans de eerste helft daarvan) heb ervaren.
Gelukkig zonder haar
  Moderator donderdag 15 oktober 2009 @ 22:56:03 #241
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_73732977
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:43 schreef TeChNo2 het volgende:

Ik bedoel dit ook niet als discussie, het is gewoon hoe ik het concert (althans de eerste helft daarvan) heb ervaren.
Nee het is ook van mijn kant niet bedoeld als discussie hoor.
Jouw ervaring staat alleen zo in schril contrast met de mijne. Het zal veel te maken hebben met verwachtingspatroon en wat je van 'vroeger' in je herinnering hebt. Mijn verwachtingen waren niet al te hoog en het was mijn eerste FM-concert. En ik heb er enorm van genoten, inclusief kippenvel now and then.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_73740327
Rotterdam gisterenavond was geweldig. Beter dan Antwerpen. Geluid beter (maar wellicht kwam dat doordat ik iets verder, iets, niet veel, naar achter stond).

Er hing ook een betere partyvibe dan in Antwerpen en dat merkte je toch ook aan de band. OK, ze zijn allemaal boven de 60 en doen hun kunstje (spelen hun oude nummers), maar wat verwacht je dan?

Om bij de bovenstaande discusssie aan te sluiten. Ik ben die-hard fan sinds 1987. Niet zo die-hard dat ik naar de VS vlieg voor optredens, maar verzamel wel bootlegs en demos enzo. Had van deze tour al zo'n 15 bootlegs gehoord en ze klinken allemaal hetzelfde. Een gedreven band die de nummers spelen die zij graag willen spelen en iedere keer doen ze dit met overgave.

Enfin, ik had weer de tijd van mijn leven. Zag in de rij voor de deur nog andere malloten die ik ook in Antwerpen al had gezien. Stevie Nicks had er duidelijk zin en en Lindsey Buckingham speelde zijn gitaar alsof de duvel zelf hem op de hielen zat.

Perssonlijke hoogtepunten: Gold Dust Woman, Stand Back, Go your own way, World Turning, Never Going Back Again, The Chain,,,eigenlijk de hele show :-)

Hopelijk duurt het nu geen 19 jaar meer voordat ze weer naar Nederland komen (gemakshalve reken ik de aanfluiting van 1994 maar niet mee).
Take on the situation, but not the torment ...
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:36:48 #243
81894 godigita
Trollercoaster
pi_73741547
Ik vond het super.
  Moderator vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:37:33 #244
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_73741571
Het publiek in Antwerpen was wel wat mat ja, ik dacht dat het aan de vrij hoge gemiddelde leeftijd lag.

Ik vond bijna alles goed, Big Love, Sara en Never Going Back eens live te zien en horen was fantastisch. Een nummer dat ik eigenlijk nooit draai thuis maar wat erg is blijven hangen, is Gold Dust Woman. Lekker uitgesponnen en in het middenstuk heerlijk voortdreinend, haast tripmuziek.

Ook leuk om dan op youtube te zien hoe het 30 jaar geleden was. Qua muziek scheelt het niet eens veel, de looks waren toen wél wat beter nog.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:10:25 #245
81894 godigita
Trollercoaster
pi_73742585
Ik vond het echt tof om Sara en Stand Back een keer live te horen. Ook Go Insane en Big Love waren super, maar ik ben sowieso wel van de Buckingham nummers.
pi_73742824
Bare Trees en Mystery to Me zijn ook steengoede CD's. Helaas was dat met de andere formatie Dus die zullen niet live gespeeld worden.
  Moderator zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:31:27 #248
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_73784164
De recensie in De Volkskrant:

Duo nog altijd bepalend voor Fleetwood Mac

MUZIEK, Gijsbert Kamer
Gepubliceerd op 17 oktober 2009 09:16, bijgewerkt op 17 oktober 2009 09:28

Rotterdam - De afgelopen dertig jaar was Fleetwood Mac diverse malen in Nederland, maar een bezetting met zowel de Britse oprichters Mick Fleetwood en John McVie als het Amerikaanse duo Lindsey Buckingham en Stevie Nicks dat de groepssound midden jaren zeventig compleet zou veranderen, stond hier sinds 1980 niet meer op het podium. Van het vijftal dat in 1977 met Rumours een van de best verkochte popalbums ooit uitbracht, was donderdag in een uitverkocht Ahoy alleen Christine McVie er niet bij.


Drummer Fleetwood en bassist McVie spelen al meer dan veertig jaar in Fleetwood Mac, maar hoe sympathiek de aloude bluesrocker Oh Well (1969) ook klonk, het was het enige moment dat het publiek herinnerd werd aan de periode voor de komst van Nicks en Buckingham. Het waren hun liedjes, en enkele van de gewezen toetseniste, die centraal stonden – en dan vooral het nog altijd prachtige werk uit de jaren zeventig, dat nog niets aan relevantie heeft verloren.

Fleetwood Mac was ook niet gekomen om nieuw werk te presenteren, verduidelijkte Buckingham, maar ‘to have fun’. Lol straalde de band zeker uit. Van de spanningen die jarenlang een van de leukste soaps uit de rock ’n’ roll opleverden, was weinig meer te merken. Zangeres Stevie Nicks stond weliswaar veel verder van haar ex Buckingham vandaan dan de slimme montage op de videoschermen suggereerde, maar het was duidelijk dat het stel er weer echt zin in had.

Dreams klonk goed, de hoge toon in Rhiannon haalde Nicks helaas niet meer. Wel zong ze een prachtige Sara en leverde ze met Landslide een van de hoogtepunten. Tussen deze Nicks-liedjes speelde Buckingham in zijn eentje op akoestische gitaar een versie van Big Love die het origineel uit 1987 overtrof.

Deze drie nummers bewezen hoe bijzonder de kwaliteiten van dit duo nog altijd zijn, en het was aardig dat ze elkaar na afloop van Sara toch even omhelsden.

De andere bandleden werden in een bijrol gedrongen. De wat stevigere rockers als Second Hand News en Go Your Own Way klonken goed, maar ook wat gewoner. Het bandgeluid was met drie achtergrondzangeressen ook wat anoniem. De in eenzelfde zwart vestje gestoken Fleetwood en McVie, toch de ritmetandem van het eerste uur, lieten zich hun bijrol als begeleiders welgevallen.

Misschien was dat maar goed ook. Twee sterke blikvangers als een prachtig spelende Buckingham en een Nicks die ook nog twee keer kans zag zich in een andere jurk te hijsen, is genoeg. Die twee hebben het nog altijd samen.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_73788997
Las het ook ja, uiterst positief voor een Volkskrantresencie......

Maar het was ook erg leuk, gaaf en goed.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_73897295
Take on the situation, but not the torment ...
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:03:20 #251
276860 Fuzzlet
all art is quite useless
pi_74450643
Voor degene die de bbc docu gemist hebben van zondag: je kunt hem ook op YouTube .

Ik vond hem erg tof!
Truth is stranger than fiction
pi_74510332
http://www.jamtothis.com/showthread.php?p=160510#post160510

Voor een DVD van het optreden in Ahoy van vorige maand.
Take on the situation, but not the torment ...
  woensdag 10 februari 2010 @ 01:09:08 #253
152047 Yurithemaster
Winter is coming
  woensdag 10 februari 2010 @ 01:15:07 #254
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_77833616
Fleetwood Mac

Die live versie van Lindsey Buckingham, Big love is ook zo mooi

Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  woensdag 10 februari 2010 @ 11:34:29 #255
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_77839392
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 01:15 schreef lubje25 het volgende:
Fleetwood Mac

Die live versie van Lindsey Buckingham, Big love is ook zo mooi


Stoer.

Ik ben niet zo'n groot liefhebber van de nummers van "nieuwe" Fleetwood Mac, maar dit is echt knap gedaan.
pi_77842975
Wellicht ook leuk om eens te posten: een uitstekende cover van Red Rover (ja, een nummer van de "nieuwe" Fleetwood Mac). Eigenlijk ben ik hierdoor het nummer vaker gaan luisteren en is het inmiddels één van mijn favorieten van het laatste album.



Lindsey Buckingham
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_88212486
LINDSEY BUCKINGHAM NIEUWS:

De opvolger van Gift of Screws lijkt er aan te komen! c_/

quote:
Lindsey Buckingham preparing new solo album

After seeing a recent tweet today regarding Lindsey Buckingham working on a new album, I decided to follow up and contact RACK ATTACK RENTALS to find out if there was any truth to what they said... Turns out... that information is FACT! How cool is that!

"LINDSEY BUCKINGHAM prepares new solo album for release utilizing Apogee Converters from Rack Attack"

No information on when the planned release will be... or what direction Lindsey is heading in with his music... But it looks like Lindsey hasn't just been taking it easy since Fleetwood Mac got off the road last year... Looking forward to it!!


[ Bericht 0% gewijzigd door Sequencial op 02-11-2010 08:49:04 ]
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_88394934
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 16:05 schreef Sequencial het volgende:
LINDSEY BUCKINGHAM NIEUWS:

De opvolger van Gift of Screws lijkt er aan te komen! c_/
[..]

Een een opvolger van Trouble in Shangri La (even de Soundstage sessions overslaande), komt er ook aan. Stevie Nicks werkt met Dave Stewat (van de Eurithmics) aan een nieuw album. Komt in voorjaar uit.

In FM-land wordt ook druk gespeculeerd over (weer) een nieuwe tour eind volgend jaar.
Take on the situation, but not the torment ...
  dinsdag 4 januari 2011 @ 18:07:23 #259
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90844459
Briljant (voornamelijk) instrumentaal nummer:

gesampled door DJ Shadow in:

Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_91612955


Nothing has changed. Everything has changed.
pi_101444341
http://www.rollingstone.c(...)n-next-year-20110830

Nieuw Buckingham album deze maand, waarschijnlijk Fleetwood Mac tour en misschien album volgend jaar, en de intentie om het Buckingham Nicks album op CD te releasen :9
Nothing has changed. Everything has changed.
  Moderator donderdag 1 september 2011 @ 12:44:58 #262
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_101445256
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:13 schreef Sequencial het volgende:
http://www.rollingstone.c(...)n-next-year-20110830

Nieuw Buckingham album deze maand, waarschijnlijk Fleetwood Mac tour en misschien album volgend jaar, en de intentie om het Buckingham Nicks album op CD te releasen :9
De single van de nieuwe plaat is gratis op de site te downloaden:
http://lindseybuckingham.com/news/38581
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_101576224
Ja dit is ook zo'n heerlijke band. Vooral toen met Peter Green helemaal fantastisch. Maar de latere formatie maken ook bijzondere muziek zei het totaal anders.
pi_118044238
Voor de liefhebbers van Fleetwood Mac, er is nu een leuk tribute-album uit. Het heet Just Telle Me That You Want Me en bevat zeventien covers door diverse interessante hedendaagse acts.

Er staan bijvoorbeeld bijdragen op van Antony, Best Coast, The New Pornographers, Marianne Faithfull (okee, minder hedendaags), Lykke Li, Karen Elson, Matt Sweeney en Bonnie 'Prince' Billy, Washed Out, Tame Impala, St. Vincent, The Kills en MGMT.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:12:51 #265
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_118044653
quote:
Fleetwood Mac weer op tournee

Zangeres Stevie Nicks heeft bevestigd dat Fleetwood Mac volgend jaar op tournee gaat. Ze deed dat in een interview met de radiozender ABC News, waarin ze ook een toespeling maakte op nieuw materiaal volgend jaar.


Fleetwood Mac is een Britse band die in 1967 opgericht misschien wel best bekend van het album Rumours uit 1977 - met de hit Go your own way - dat door velen als een klassieker in het popgenre beschouwd werd. De groep kende in de loop der jaren een wisselende bezetting en wordt tegenwooridg gevormd door John McVie, Mick Fleetwood, Stevie Nicks, Lindsey Buckingham.

'We beginnen eind februari te repeteren', aldus Nicks in het interview. 'Als alles goed gaat, kunnen we dan eind april of in mei op tournee vertrekken.'

Ze vermeldde daarbij dat de groep ook aan nieuwe muziek werkt, hoewel het nog niet vaststaat dat die ook op plaat terecht komt.
bron
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_119277161
quote:
Stevie Nicks Confirms She and Lindsey Buckingham Have Record New Fleetwood Mac Music

Stevie Nicks: "I was in the studio with Lindsey last week for 4 days we recorded 2 songs". Stevie says they will probably throw those out about a month before they go on tour... They start rehearsals January 15th and should be on the road by the end of April, 2013.

Lindsey wrote two beautiful songs that Stevie says she sang on... She said that we have a song from the Buckingham Nicks era that should have gone on that record but it was the 13th song so didn't make it, so they recorded that. She says they might be doing those 3 songs - and for the tour she says they are really going to go through their catalogue and pull out some really neat stuff that they don't normally do on stage and make it a really different show from the 2003, 2004 and 2009 tours and make a real effort to make it a really special new show.

When asked how many shows she believes they'll play... Stevie says there will probably be about 50 US shows and they always do about 17 shows in Australia and about 15 shows in Europe... So it's a big tour.. it's a big world tour.

Exciting news about new music... The tour was a given, but the flip flopping on whether they should put out some new music was getting confusing.
*O*
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_120027323
Lindsey Buckingham reveals Fleetwood Mac new music | Buckingham/Nicks reunion is in the works

Enkele quotes:
quote:
She didn’t want to do an album. I said ‘Stevie, what do you think?’ and she said ‘No, I don’t want to do that.’ So I didn’t push it. I’ve got all this stuff sitting around. I’ll get John (McVie) and Mick (Fleetwood) over here from Hawaii and do a low-key, under-the-radar situation, producer-wise, just see what happens. We cut like seven, eight tracks with Mitchell Froom and the stuff turned out great. We did it all in the proper keys for Stevie’s range, and for her to drop in her parts. My hope she would hear some of this stuff and love it and get drawn in. She wasn’t really prepared to love it, so she didn’t. She’s starting to love it more now, now that she’s on a couple.
quote:
Something’s gonna happen with this. What that is remains to be seen. If we only use a couple of these for now, that’s fine. Stevie still needs to come with something. Who’s to say? I’m not pushing for an album. Down the line, maybe. I think it would be great. Stevie’s gotta be happy, she’s gotta be comfortable and that’s really the bottom line.
quote:
new songs “Sad Angel” and “Miss Fantasy”

Those are songs about Stevie and me.
quote:
I would love to go out and do Buckingham/Nicks. It’s sort of ironic because when Stevie came over here and started working we just had a great time, the best time we have had in years. She did bring in one song that was supposed to be her contribution to the Fleetwood Mac thing. After we were done with it she decided she wanted to put it on the ‘Buckingham/Nicks’ album (laughs). So that’s fine too. I don’t care. It’s an old song from pre-Fleetwood Mac. It was written sometime after ‘Buckingham/Nicks’ came out but before we joined Fleetwood Mac. We were working on a second possible Buckingham/Nicks album that never happened. So yes. The issue with all of that is once again a logistics issue. I have no problem with dropping a bonus track or one from her and one from me and putting out ‘Buckingham/Nicks’ finally on CD.
Het nieuwe album is dus nog niet zeker, dat hangt af van Stevie maar dat moet toch goed komen verdorie. Hup Stevie!

En veel positiviteit over Buckingham/Nicks, bring it on!! :)
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_120777171
Ik werd wakker, met een zinnetje uit een liedje van Fleetwood Mac. Ik luister nu Landslide en ik denk dat dat hem was. Ik ben nu al een uur lekker Fleetwood Mac aan het luisteren, terwijl de rest nog slaapt. :)
pi_120777233
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:04 schreef methodmich het volgende:
Voor de liefhebbers van Fleetwood Mac, er is nu een leuk tribute-album uit. Het heet Just Telle Me That You Want Me en bevat zeventien covers door diverse interessante hedendaagse acts.

Er staan bijvoorbeeld bijdragen op van Antony, Best Coast, The New Pornographers, Marianne Faithfull (okee, minder hedendaags), Lykke Li, Karen Elson, Matt Sweeney en Bonnie 'Prince' Billy, Washed Out, Tame Impala, St. Vincent, The Kills en MGMT.
Bedankt, ik kende dit niet. Zitten echt een paar mooie covers tussen.
pi_120779535
Ah, leuk. Ruim twee maanden na dato, maar dat maakt niet uit. :)

Welke spreken je het meest aan tot nu toe?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_120845528
"Everywhere" shuffelde zojuist voorbij op mijn iPod. Nog steeds een gaaf nummer!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_120866601
vond ze alleen goed met peter green
  zaterdag 29 december 2012 @ 01:24:22 #273
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_120897159
Ik kan de stem van Stevie Nicks echt, en ik meen dan ook echt niet uitstaan, en ik vind veel van hun muziek te gezapige Middle of the Road (vooral dat akelige album Tango in the night), maar "You can go your own way" heeft toch wel erge mooie coupletten, vind ik. En Buckingham was toch wel enigszins 'rock'.

Ook zonder tanden kan je best een mooi liedje zingen.
pi_121670102
Fleetwood Mac: "We've cut about eight or nine songs."

Speaking to Uncut ahead of the 35th anniversary reissue of Rumours, Mick Fleetwood has revealed details of the band's most recent recording sessions.

Fleetwood said, "About six months ago Lindsey [Buckingham], me and John [McVie] went into the studio and cut about eight or nine songs of Lindsey’s. Stevie’s done a little bit of singing on some of those songs. My aspiration and Lindsey's – and hopefully it will be the band in total – is that we’ll eventually work round to having the music we started turn into another Fleetwood Mac album down the road in the course of the next year. I would love to think that would happen. There’s some great stuff that we did, so I’m really excited about that."

Fleetwood Mac begin a new world tour on April 4 in Columbus, Ohio. Speaking about the possibility of the band playing UK shows this year, the drummer confirmed: "The specifics are still to be worked out, but we’re coming, we’re coming."
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_121696146
En eind van de maand komen er twee multi-edities van het album Rumours uit.

1 drie cd-set die op een live-album na identiek is aan de remaster van enige jaren geleden.

1 Zes cd/dvd/lp set met het bovenstaande, een extra outtakes cd, dvd met de Rosebud Parking Lot show ( bij die hard fans wel bekend) en een nieuwe vinyl editie.

Reeds in bestelling hier.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_121696574
Ik heb de box ook besteld. De 3-CD set niet identiek aan de 2-CD set uit 2004 hoor... Die 2e CD die er in 2004 bij zat met demo's zit WEL in de box, maar is NIET de 3e CD die in de 3-CD editie komt te zitten. In de box zitten 2 cd's met demo's - waarvan er 1 dus identiek is aan de tweede CD uit 2004.

Ik luister trouwens al jaren naar Rumours, en heb pas dan toch maar eens 'de rest' gekocht. Tusk en Fleetwood Mac zijn nog wel de moeite waard - maar Tango In The Night, Behind The Mask, Say You Will zijn tot nu toe nog niet echt aangeslagen. Mirage heb ik nog niet.
Bleuh.
pi_121697292
Ik heb eigenlijk de 3 cd box niet zo goed bekeken. Dacht dat de derde cd de live cd was. Maar dan is hij v.w.b. 2 cd's wel identiek. Dus heb ik wel gelijk :)
Take on the situation, but not the torment ...
pi_121697983
Je hebt geen gelijk.

De 2e CD van de 2004 editie:

quote:
1. Second Hand News
2. Dreams
3. Brushes (Never Going Back Again)
4. Don’t Stop
5. Go Your Own Way
6. Songbird
7. Silver Springs
8. You Make Loving Fun
9. Gold Dust Woman #1
10. Oh Daddy
11. Think About It
12. Never Going Back Again
13. Planets Of The Universe
14. Butter Cookie (Keep Me There)
15. Gold Dust Woman
16. Doesn’t Anything Last
17. Mic The Screecher
18. For Duster (The Blues)
De demo CD van de 3-CD 2013 editie:

quote:
1. Second Hand News (Acoustic, Lindsey Vocal)
2. Dreams (Take 2) (Vocal & Keyboard)
3. Never Going Back (Acoustic, LB/SN Duet)
4. Go Your Own Way (Early version/LB)
5. Songbird (1st recording)
6. Songbird (Piano Only, No vocal)
7. I Don’t Want To Know (Vocal, Drums, Bass)
8. Keep Me There (No Vocal, Instrumental)
9. The Chain (Stevie Demo, Acoustic)
10. Keep Me There (Christine Vocal)
11. Gold Dust Woman (Early Version)
12. Oh Daddy (Christine Vocal)
13. Silver Springs (Alt)
14. Planets Of The Universe (Acoustic w/Piano)
15. Doesn’t Anything Last (Acoustic, LB/SN Duet)
16. Never Going Back (No Vocal, Instrumental w/Drums)
Bleuh.
pi_122456963
Fleetwood Mac voor concert naar Ziggo Dome

De Brits-Amerikaanse rockband Fleetwood Mac geeft op maandag 7 oktober een concert in de Ziggo Dome in Amsterdam.

Dat meldt organisator Mojo Concerts.

De huidige tournee van Fleetwood Mac staat in het teken van het album Rumours, dat in 1977 verscheen. Onlangs verscheen een jubileumeditie van de plaat. Rumours won destijds een Grammy Award en er werden wereldwijd ruim 40 miljoen exemplaren van verkocht.

De laatste keer dat Fleetwood Mac in Nederland te zien was, was in 2009. Toen trad de band op in de Rotterdamse Ahoy. De voorverkoop van het concert van Fleetwood Mac in de Ziggo Dome start vrijdag 8 februari om 10.00 uur.

*O*
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_122456986
Tof, maar de prijs doet me nog wel twijfelen :'(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 13:18:41 #281
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_122461406
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:43 schreef Ceased2Be het volgende:
Tof, maar de prijs doet me nog wel twijfelen :'(
Ik sla over. Zou er graag bij zijn maar de exorbitante prijzen voor tickets worden me een beetje te gortig. In de la liggen nog twee tickets voor The Who (¤82.50 per stuk) en Roger Waters (ook ¤82.50 per stuk).
Inclusief 'servicekosten' komt het goedkoopste kaartje voor Mac op ¤ 71.50
Ik heb het even gehad met de oude garde die z'n zakken nog eens komt vullen. Neil Young is ook afgevallen.

Ik krijg ook het idee dat er een limiet is bereikt aan de prijzen die voor zulke tickets gevraagd worden. Geen van bovengenoemde concerten is al uitverkocht. Je zult zien dat ook Fleetwood Mac niet of in ieder geval niet snel uitverkocht zal zijn.
Voor mij is de grens nu bereikt. Als ik FM niet ook al in de laatste tour had gezien dan had ik kaarten gekocht, nu niet.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_122461455
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:18 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik sla over. Zou er graag bij zijn maar de exorbitante prijzen voor tickets worden me een beetje te gortig. In de la liggen nog twee tickets voor The Who (¤82.50 per stuk) en Roger Waters (ook ¤82.50 per stuk). Inclusief 'servicekosten' komt het goedkoopste kaartje voor FM op ¤ 71.50
Ik heb het even gehad met de oude garde die z'n zakken nog eens komt vullen. Neil Young is ook afgevallen.

Ik krijg ook het idee dat er een limiet is bereikt aan de prijzen die voor zulke tickets gevraagd worden. Geen van bovengenoemde concerten is al uitverkocht.
Voor mij is de grens nu bereikt. Als ik FM niet ook al in de laatste tour had gezien dan had ik kaarten gekocht, nu niet.
Nu heb ik van Roger Waters het idee dat hij jaarlijks langs komt, dus daar snap ik van dat mensen het op een gegeven moment gehad hebben (zeker voor die prijzen). Wanneer is FM voor het laatst geweest?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 13:27:02 #283
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_122461697
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:20 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nu heb ik van Roger Waters het idee dat hij jaarlijks langs komt, dus daar snap ik van dat mensen het op een gegeven moment gehad hebben (zeker voor die prijzen). Wanneer is FM voor het laatst geweest?
Waters is in april 2011 nog drie keer in het Gelredome geweest. Dus als hij 2,5 jaar later met dezelfde show langs komt (weliswaar nog iets groter maar goeddeels gelijk), is het inderdaad te voorspellen dat de Arena niet zomaar uitverkocht raakt.

Fleetwood Mac heb ik in oktober 2009 in Antwerpen gezien. Met veel Rumours-songs. Zeer tof concert, dat wel.
Het is ook de timing. Heb nét zaterdag ¤165 uitgegeven aan twee tickets voor The Who. En dat was al een beetje met de pest in mijn lijf vanwege de woekerprijzen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  maandag 4 februari 2013 @ 15:37:21 #284
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_122466025
Ik wil echt graag gaan. O+

Alleen als ik nu denk aan de wachtrij en problemen die ongetwijfeld zullen verschijnen knijp ik 'm een beetje.
0 topics op naam. 14.gif
  maandag 4 februari 2013 @ 17:29:35 #285
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_122470632
Ik wil ook! Ik had er al op gehoopt dat ze naar de Ziggodome zouden komen. En Fleetwood Mac staat nog hoog op mijn 'must see' lijstje.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  maandag 4 februari 2013 @ 17:31:15 #286
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_122470702
quote:
17s.gif Op maandag 4 februari 2013 15:37 schreef Broekpaling het volgende:
Alleen als ik nu denk aan de wachtrij en problemen die ongetwijfeld zullen verschijnen knijp ik 'm een beetje.
Daar ben ik inderdaad ook bang voor. Al ben ik allang blij dat ze de vvk van Beyonce een uur later hebben gepland zodat de site niet per se plat hoeft te liggen lijkt mij. Laten we het hopen!
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  ESF Reporter maandag 4 februari 2013 @ 18:44:48 #287
87554 Cee
Welluk?
pi_122473499
Hier wil ik naartoe. *O* Ik wil ook best graag naar Beyoncé :@ . Dus dat wordt misschien wel dubbel stressen, op m'n werk, tussen de bedrijven door.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 00:24:32 #288
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_122493991
Was het concert in Ahoy in 2009 trouwens uitverkocht? Ik had toen spijt dat ik niet was geweest.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  dinsdag 5 februari 2013 @ 00:40:20 #289
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_122494383
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 00:24 schreef Peter88Online het volgende:
Was het concert in Ahoy in 2009 trouwens uitverkocht? Ik had toen spijt dat ik niet was geweest.
Was volgens mij uitverkocht. Had er ook graag geweest, mensen waren er erg over te spreken.
0 topics op naam. 14.gif
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 00:45:05 #290
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_122494481
Ahoy was uitverkocht ja. Sportpaleis Antwerpen ging wat langzamer, maar verkocht uiteindelijk ook uit.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 17:15:01 #291
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_122514933
Ging het toen ook hard met de verkoop voor Ahoy?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_122525224
Vergeleken met de doorsnee concertprijzen van tegenwoordig, is het niet duur. Blijft hoop geld dat,wel. Als je nu overslaat, ben je geen fan. Mooi, dan heb ik als diehard meer kans op een kaartje ;)

Zonder gekheid. Ik ben van plan om net als de vorige keer naar Antwerpen te gaan en ook naar de Ziggodome.

Vorige keer in Antwerpen tegen het podium aan geplakt gestaan recht onder Lindsey Buckinghams microfoon. Geweldig.

Als ze nu ook een mooie setlist samenstellen, met wat nummers die in 2004 en 2009 niet voorbij kwamen, ben ik een blij man.
Take on the situation, but not the torment ...
  vrijdag 8 februari 2013 @ 01:24:12 #293
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_122625583
Ticketmaster heeft 2 verschillende opties op de site staan bij 7 oktober. "gewone" en "platinum" kaarten.

Dij de 1e zijn de plaatsen om en nabij de 70 euro en bij die platinum maar 220.00 tot 385.00 euro. :')
Platinum tickets zijn de best beschikbare tickets die namens de artiest via Ticketservice te koop worden aangeboden. Deze tickets geven fans een eerlijke en gegarandeerde toegang tot de best beschikbare tickets voor deze show.
0 topics op naam. 14.gif
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:00:00 #294
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_122629640
Ik sta nu in de wachtrij
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:05:05 #295
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_122629790
Maar ik ie dat de kaartverkoop in werkelijkheid al iets eerder is begonnen. Live Nation faalt weer eens :'(.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_122629824
hoe zie je dat dan?
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:06:41 #297
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_122629841
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:06 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
hoe zie je dat dan?
Dat zie ik op twitter dat mensen al 3 minuten voor 10 in de wachtrij staan.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_122629853
tsja, ik al om kwart over negen, dat zegt niet zo veel
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:12:17 #299
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_122629986
Stond om half 10 in de wachtrij. Om 5 over 10 twee staanplaatsen kunnen kopen. O+
0 topics op naam. 14.gif
pi_122630622
2 fraaie zitplaatsen in de pocket *O*
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_122630625
Na de Lowlandsstress is dit relatief makkelijk gegaan. Had al om 10.15 kaartjes voor FM. Superveel zin in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')