abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46214307
Welkom bij alweer het zesde deel van I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor
Van MaJo, Lieke_K en Lienelien

Voorgaande delen:

I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor 2

I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor 3
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor 4
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor 5

Waar ga jij op stap om leuke indie te horen?

In welke kroegen/clubs ga jij op stap om Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, Infadels, OK Go, Maxïmo Park, The Kooks, Kaiser Chiefs, We are Scientists, Modest Mouse, Bloc Party, The Killers, The Strokes, Razorlight, The Fratellis en Mystery Jets te horen?

Is er dan in die kroegen/clubs een speciale Indie avond (zoals Club 8 (Amsterdam) iedere derde zaterdag van de maand Club Rascal organiseert) of is de Indie een van de vaste geluiden (zoals Cul de Sac (Tilburg) of de NDRGRND (Nijmegen) ) op de gewone stapavonden. En niet te vergeten Dans Le Rock die op verschillende plekken te vinden is! Ook is Noodlanding in Paradiso (iedere donderdag) een goede aanrader!

Natuurlijk kunnen de speciale Indie-gerelateerde evenementen hier besproken worden. Denk aan aanstaande concerten, uitgaansplaatsen zoals de drie die hierboven beschreven staan, en aanverwante zaken.

Ook kan je hier gezellig napraten over aanstaande of ondernomen indie-activiteiten.

Dus: het is niet de bedoeling te gaan zeiken dat er al een indie-topic is, want dat gaat over de muziek/de bandjes zelf, en niet over hetgeen er omheen. En ook niets over de definitie van Indie, gaarne
Oja, en zullen we het ook niet meer over moshen hebben?

Leuke Links:

The Kooks
Franz Ferdinand
The Killers
Lily Allen
Bloc Party
London Calling
Arctic Monkeys
Razorlight
The Fratellis
Wolfmother
Paradiso
Voor Snobs

En deze foto's mochten ook even niet ontbreken:

Johhny Borrel de (zelfverklaarde?) seksgod

en dan was ik toch bijna de allermooiste indie-man vergeten te laten zien:

Keith van We Are Scientists

Meer beeldmateriaal:

Carl en Carl

En voor Lieke:

Voor MaJo en mij:

Voor het schrikeffect

En nogmaals voor het schrikeffect:

Ok, ok, ook wat voor de mannen:

Aristazabal Hawkes - bassiste van Guillemots

In deel #5 ging het oa over:
- Hoe eng Johnny Borrel wel niet is
- Het drankprobleem van Carl Dalemo (Razorlight) en hoe de meisjesdromen van MaJo en Lienelien daardoor uiteen zij gespat
- Lieke's ontgoocheling betreft Rob Hawkins (The Automatic)
- Mooie indie-mannen (en vrouwen, maar dat valt tegen)
- Het concert van The Fratellis
- Dat Never Mind The British nog wat te leren heeft
- web 2.0
- Dat The Klaxons best als takkeherrie klinken, behalve het nummer Golden Skanks
- Club Rascal
- Tentamens, en het gebruik van MSN
- Dat Maxïmo Park 19 april in de Melkweg staat
- En over het nieuwe album van de Arctic Monkeys (Your Favourite Worst Nightmare), wat op 21 april uitkomt
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 16:51 schreef Bafnek het volgende:
"Johnny Borrell dresses like a fookin' sperm."
Meld hier je aankomende Indie-activiteiten!

[ Bericht 1% gewijzigd door lienelien op 11-02-2007 20:53:11 ]
pi_46214464
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:55 schreef newbiedoobiedoo het volgende:

[afbeelding]
  zondag 11 februari 2007 @ 20:36:20 #4
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_46215895
quote:
- Dat Maxïmo Park in maart in de Melkweg staat
April.
Tranquillo
pi_46216105
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:36 schreef icebliss het volgende:

[..]

April.
ohh, ja dat bedoel ik
  Moderator zondag 11 februari 2007 @ 20:56:25 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_46216803
Mooie OP
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_46217330
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:56 schreef MaJo het volgende:
Mooie OP
tsjah.. het is zondag hè
pi_46224943
tvp!
Maak nie regtig saak nie
  Redactie Games maandag 12 februari 2007 @ 00:16:25 #10
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_46225306
Ik zat even te filosoferen wat precies nou bands waren die onder het genre Indie vallen, voordat ik dit topic opende. Tot m'n verbazing, stonden Fratellis, Razorlight, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, The Killers en Bloc Party erbij. Toevallig wel de muziek die in mijn muziekverzameling o.a. zit

Ben ik nou een Indie liefhebber?

Ik vind het een aparte manier van uppertempo rock. Wat definieert Indie nou precies?
En is The Automatic nou ook Indie?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_46225504
quote:
Op maandag 12 februari 2007 00:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik zat even te filosoferen wat precies nou bands waren die onder het genre Indie vallen, voordat ik dit topic opende. Tot m'n verbazing, stonden Fratellis, Razorlight, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, The Killers en Bloc Party erbij. Toevallig wel de muziek die in mijn muziekverzameling o.a. zit

Ben ik nou een Indie liefhebber?

Ik vind het een aparte manier van uppertempo rock. Wat definieert Indie nou precies?
En is The Automatic nou ook Indie?
Ja, tot diezelfde conclusie kwam ik ook pas. Fratelli's, Kaiser Chiefs, Franz Ferdinand.
Maar Green Day en My Chemical Romance is dan ook wel weer leuk, maar volgens de definitie zeker weer geen indie?
Maak nie regtig saak nie
  Redactie Games maandag 12 februari 2007 @ 00:32:20 #12
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_46225792
quote:
Op maandag 12 februari 2007 00:22 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Ja, tot diezelfde conclusie kwam ik ook pas. Fratelli's, Kaiser Chiefs, Franz Ferdinand.
Maar Green Day en My Chemical Romance is dan ook wel weer leuk, maar volgens de definitie zeker weer geen indie?
Green day, is/was toch voornamelijk punk, provocerend, politieke boodschap uitend. Indie geen idee moet het nog steeds weten..

[Edit]
Even op Wikipedia gespeurd..
quote:
Indie meaning "not major-label"

One of the most common and widely recognized definitions of "indie" is the description of not being connected with a major or corporate recording label (currently one of the "Big Four" recording companies: Warner, Universal, Sony BMG and EMI). This is the definition used by NME's indie music charts in the UK, among others.

Many artists choose to release their music on independent record labels, as they're generally able to retain more creative freedom and control than is usually allowed by major labels to the artists they sign. (Major labels often do not want artists' political, social, or moral ideas and values to conflict with their own for fear that it may reflect negatively on the company and cause public controversy and therefore negatively influence profits.) Independent labels still mainly provide support in the business aspects of music, similar to the way a major label might, though on a much smaller and less demanding scale. The downside of independent labels is the fact they often lack the finances to compete with corporate labels in terms of promotion and initial financial support a major might provide an artist with.
Oftewel "Indie"als in "Independent" en niet commercieel. Tja vind dit wel een hele makkelijke definitie

[ Bericht 28% gewijzigd door Mr.Noodle op 12-02-2007 00:41:08 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_46229101
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:50 schreef lienelien het volgende:
Welkom bij alweer het zesde deel van I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor

Dus: het is niet de bedoeling te gaan zeiken dat er al een indie-topic is, want dat gaat over de muziek/de bandjes zelf, en niet over hetgeen er omheen. En ook niets over de definitie van Indie, gaarne
Oja, en zullen we het ook niet meer over moshen hebben?

Meld hier je aankomende Indie-activiteiten!
lieverds.. wij hebben niet zo veel met definities
Maar indie kan je nog altijd op 2 manieren bekijken; vanuit de independent labels, maar ook vanuit de muziekstroming, de bands. En over het laatste gaat het hier En tsjah, dat is toch wel veelal de commercielere kant van de indiemuziek
  maandag 12 februari 2007 @ 08:37:04 #15
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_46229345
.

.

.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_46230657
quote:
Op maandag 12 februari 2007 07:57 schreef lienelien het volgende:

[..]

lieverds.. wij hebben niet zo veel met definities
Maar indie kan je nog altijd op 2 manieren bekijken; vanuit de independent labels, maar ook vanuit de muziekstroming, de bands. En over het laatste gaat het hier En tsjah, dat is toch wel veelal de commercielere kant van de indiemuziek
Nou duizendmaal excuses dat deze noob-discussie gestart is. We zullen het nooooit meer doen.
Ondertussen zet ik dan maar weer de Fratelli's aan.
Maak nie regtig saak nie
pi_46230679
quote:
Op maandag 12 februari 2007 10:15 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Nou duizendmaal excuses dat deze noob-discussie gestart is. We zullen het nooooit meer doen.
Ondertussen zet ik dan maar weer de Fratelli's aan.

pssst, het is zonder apostrof

For The Girl is leuk
pi_46235922
quote:
Op maandag 12 februari 2007 08:37 schreef Jo0Lz het volgende:
.

[afbeelding]

.

.
  maandag 12 februari 2007 @ 15:27:16 #19
138334 Skanqua
Briefkaart van een Schilderij
pi_46239201
Zie net dat ik in de allereerste OP van I Bet Indie... de Mystery Jets heb genoemd. Zijn die soms overleden? Nooit meer iets van gehoord namelijk...

Ja, het allereerste I Bet Indie...-topic werd geopend door mij. Daarna is het eigen gemaakt door lienelien, MaJo en Lieke_K...

TVP!
I wrote my feelings down in a rush
I did'nt even check the spelling
  maandag 12 februari 2007 @ 15:37:38 #20
138334 Skanqua
Briefkaart van een Schilderij
pi_46239589
Trouwens...
quote:
Het kan bijna niet anders of de Monkey-mania van 2006 zet dit jaar net zo hard door. Anderhalve maand voor de verschijning van de nieuwe Arctic Monkeys-plaat Favourite Worst Nightmare (release: 23 april), geeft de band uit Sheffield op zaterdag 10 maart een exclusief concert in de vernieuwde Melkweg Max in Amsterdam.

Behalve de ticketprijs van 25 euro moeten de fans net als bij het concert van The Strokes eind 2005 meer over hebben om de Monkeys in de Melkweg te zien. Zoals de hele nacht voor de deur van de zaal kamperen. Want kaartjes zijn op zaterdag 17 februari vanaf 11 uur alleen aan de kassa van de Melkweg verkrijgbaar, met een maximum van twee tickets per persoon. “De band wil namelijk dat er alleen echte fans naar het concert komen”, zegt Arthur van der Werf van Munich Records.

Voor de release van de nieuwe plaat geeft de band slechts zes concerten in heel Europa. Wie niet naar de Melkweg kan, hoeft niet bang te zijn Alex Turner en co. de rest van het jaar te moeten missen. De festivals Rock am Ring/Rock im Park en Rock Werchter hebben Arctic Monkeys al hoog op de affiche staan. Of Pinkpop de band ook heeft gestrikt, horen we op de persconferentie op woensdag 28 februari.
I wrote my feelings down in a rush
I did'nt even check the spelling
pi_46240137
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:27 schreef Skanqua het volgende:
Zie net dat ik in de allereerste OP van I Bet Indie... de Mystery Jets heb genoemd. Zijn die soms overleden? Nooit meer iets van gehoord namelijk...
ha. Ja nou je het zegt...
quote:
Ja, het allereerste I Bet Indie...-topic werd geopend door mij. Daarna is het eigen gemaakt door lienelien, MaJo en Lieke_K...
Je zit er echt mee hè..
pi_46240367
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:37 schreef Skanqua het volgende:
Trouwens...
[..]
Ik heb niet zo'n zin om de nacht door te brengen op de koude stenen voor de Melkweg
Als ze nou gewoon de vvk om 7u laten beginnen, kan ik de tijd nog wel volmaken in de Sugar Factory ofzo, maar 11u is toch een beetje een kuttijd.
pi_46258865
TVP

Zaterdag eens kijken of ik kaartjes voor AM kan krijgen. Ik zit te twijfelen hoe vroeg ik er heen zal gaan...
pi_46278095
Nee Arctic Monkeys kunnen mij niet boeien
pi_46278984
TVP, nix indies te gebeuren binnenkort, pas geleden naar Razorlight in Eindhoven geweest en dat was wel aardig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')