abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 maart 2006 @ 18:45:51 #1
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_36063946
hier is die dan, het enorme The Kooks topic!
album review:
quote:
CD: The Kooks - Inside in, inside out
Gepost door Joost M (Pink_Floyd) - woensdag 8 februari 2006 @ 08:00
Recensie
Weer een rockbandje uit Engeland bestaande uit vier jonge broekies waarvoor het leven voornamelijk bestaat uit muziek en meiden. Arctic Monkeys? Nee, ditmaal zijn het The Kooks uit Brighton.

Er zijn echter nog meer vergelijkingen tussen de twee bands te vinden. Het overduidelijke Britse accent dat Luke Pritchard niet probeert te verbergen, de liedjes van gemiddeld 3 minuten en het enthousiasme dat doorklinkt in de nummers. Een aantal nummers zouden niet misstaan hebben op Whatever people say I am, that's what I'm not.
The Kooks is echter geen kloon, maar past wel perfect in het Brit-pop-rock rijtje thuis; een beetje The Strokes (ook al zijn dit geen Britten), een beetje The Clash, een beetje Franz Ferdinand en een beetje Arctic Monkeys. Mix wat Britse punkfunk met ska en rock en je hebt The Kooks.

Inside in, Inside out is een plaat om vrolijk van te worden, een herjongingskuurtje eigenlijk. The Kooks, nu met anti-rimpel Q10 enzym. Het enthousiasme dat van de plaat knalt, als dat van jonge honden met een tennisbal, heeft zijn weerslag op de luisteraar, voor je het weet zit je vol energie! De CD begint met een rustig akoestisch nummer (Seaside) waardoor je op het verkeerde been wordt gezet, maar met de nummers die daarop volgen rocken de snotneuzen er lekker op los. See the world begint met een stel lekkere gitaren à la Matthew Good en gaat uptempo en vol energie door totdat het opgevolgd wordt door één van de beste nummers van de plaat, Sofa Song.

"And I will do my best
Just to get under her dress
And catch you out if I can
On the other side of my sofa"

Het daaropvolgende nummer en tevens eerste single van het album Eddie's Gun is echte Brit-pop die doet denken aan onder andere Blur. Met You don't love me en If only worden er nog twee hoogtepunten van de plaat bereikt. De nummers in de tweede helft van de CD zijn doordrenkt met ska-invloeden (onder andere Match box en Time Awaits) en maken het stilzitten een moeilijke opgave. Er staan niet louter sterke nummers op het album. Liedjes als I want you back en Got no love zijn van minder niveau, maar dit is geen reden om het schijfje te laten liggen. Moet je toch nog even langs de platenzaak voor de Arctic Monkeys? Luister deze dan ook even.
bron: CD: The Kooks - Inside in, inside out
Officiele Website: http://www.thekooks.co.uk/flash/

Zaterdag 1 April staan ze in de Paradiso tijdens het "London Calling" feesie! samen met oa:
Humanzi, The Sunshine Undergound, The Noisettes, The Cinematics, Good Shoes, Howling Bells, The Long Blondes, Larrikin Love, Mystery Jets.
wat vindt jij van the kooks?
  woensdag 15 maart 2006 @ 18:46:06 #2
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_36063953
ze heersen!
  woensdag 15 maart 2006 @ 18:46:26 #3
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_36063967
beetje te simpele muziek
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
pi_36065122
Goed hoor, Elusive!

Ik heb een week of 3 geleden het album gekocht, en ik ben er uitermate blij mee!
Ik wou hier neer gaan zetten welke nummers ik het beste vind, maar ik kan geen keuze maken
K vind alleen I Want You en Jackie Big Tits niet zo geweldig (meer)

Ik ga denk ik toch maar voor Sofa Song, You Don't Love Me en Matchbox als leukste nummers

28 Minutes en Bus Song vind ik ook zeer geslaagd, maar die staan niet op Inside In/Inside Out dus..
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:57:22 #5
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_36090515
Ik ben erbij op London Calling!

Dag ervoor staan ze trouwens nog in Vera
  donderdag 16 maart 2006 @ 18:46:44 #6
138334 Skanqua
Briefkaart van een Schilderij
pi_36093337
Jackie Big Tits is een van m'n favorieten. Verder Ooh La, maar de hele cd is geweldig!
I wrote my feelings down in a rush
I did'nt even check the spelling
pi_36116969
You're so naive yet so! Dat is m'n favoriet dus ook gelijk.

De zanger is toch de zanger van een bekend iemand ofzo.. dat las ik ergens. Maar waar weet ik dus niet meer.
pi_36137697
De zanger is de zanger van een bekend iemand????
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 18 maart 2006 @ 11:39:29 #9
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_36138333
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 11:08 schreef methodmich het volgende:
De zanger is de zanger van een bekend iemand????
Misschien iets in de trant van Milli Vanilli?

En niet echt briljante muziek, maar bij vlagen wel okay.
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 13:21:49 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36140628
Heb de muziek nog niet gehoord maar dat moet ik snel maar eens gaan doen. Ik ga wel naar London Calling op 1 april dus ik ben benieuwd! In de nieuwe OOR staan the Kooks trouwens als Blikvanger (new and upcoming band). Ter vergelijking, de blikvanger van vorige maand was We are Scientists
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_36141114
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:21 schreef MaJo het volgende:
Heb de muziek nog niet gehoord maar dat moet ik snel maar eens gaan doen. Ik ga wel naar London Calling op 1 april dus ik ben benieuwd! In de nieuwe OOR staan the Kooks trouwens als Blikvanger (new and upcoming band). Ter vergelijking, de blikvanger van vorige maand was We are Scientists
Snel doen ja
Denk dat jij 't ook wel leuk gaat vinden!
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 13:44:50 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36141145
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:43 schreef lienelien het volgende:

[..]

Snel doen ja
Denk dat jij 't ook wel leuk gaat vinden!
Ik ga ze wel even beluisteren voor 1 april, gaat een leuke dag worden!

Ga jij vanavond nog naar Club Rascal?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_36142425
Ik zal eens luisteren of het wat is
Lijkt me wel leuke muziek als ik het zo hoor.
pi_36145674
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ga ze wel even beluisteren voor 1 april, gaat een leuke dag worden!

Ga jij vanavond nog naar Club Rascal?
sssht.... ik kan niet en wil heel graag (naar LC dus)
Al wat gehoord ondertussen?

ja, Lieke_K en ik gaan vanavond naar Club Rascal Dat rode haar, is dat van nature, of nep, dan probeer ik je even te zoeken
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 17:21:16 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36145787
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:16 schreef lienelien het volgende:

[..]

sssht.... ik kan niet en wil heel graag (naar LC dus)
Al wat gehoord ondertussen?

ja, Lieke_K en ik gaan vanavond naar Club Rascal Dat rode haar, is dat van nature, of nep, dan probeer ik je even te zoeken
Nee, heb vandaag uitsluitend naar We are Scientists geluisterd, en dat bevalt goed! Jammer dat je niet naar LC kan

Mijn rode haar is helemaal van nature ik ga nu richting Amsterdam (eerst koken voor vrienden), heb er zin in!
pi_36145892
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nee, heb vandaag uitsluitend naar We are Scientists geluisterd, en dat bevalt goed! Jammer dat je niet naar LC kan

Mijn rode haar is helemaal van nature ik ga nu richting Amsterdam (eerst koken voor vrienden), heb er zin in!
Haha, oké Wij zijn net pas aangekomen, nadat we vanaf Nijmegen via Den Bosch naar A'dam moesten ... Wij hebben er ook zin in
pi_36160632
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Meid, hoe is het met je kater?
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 00:34:28 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36188748
quote:
Op zondag 19 maart 2006 04:15 schreef lienelien het volgende:

[..]

Meid, hoe is het met je kater?
He! Wonder boven wonder geen last van een kater gehad vandaag Vond het leuk om jullie te ontmoeten, was er alleen niet helemaal bij was jullie op een gegeven moment kwijt maar dat kan ook te wijten zijn aan andere dingen Vonden jullie het leuk? Ik heb me goed vermaakt!
pi_36193676
leuke band!
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_36195359
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

He! Wonder boven wonder geen last van een kater gehad vandaag Vond het leuk om jullie te ontmoeten, was er alleen niet helemaal bij was jullie op een gegeven moment kwijt maar dat kan ook te wijten zijn aan andere dingen Vonden jullie het leuk? Ik heb me goed vermaakt!
Haha, ja we zagen je ineens de deur uit stuiteren
We hebben ons zeer goed vermaakt
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 12:40:16 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36196883
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:49 schreef lienelien het volgende:

[..]

Haha, ja we zagen je ineens de deur uit stuiteren
We hebben ons zeer goed vermaakt
Haha sorry daarvoor We zijn naar mijn huis gedanst (woon vlakbij) dus dat geeft wel een beetje aan in welke toestand ik verkeerde Vond het ook super, genoten van Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, Arctic Monkeys, We are Scientists (jee!), Maxïmo Park, White Stripes (Fell in love with a Girl, favoriete WS nummer), Beatles (!!!) en zo kan ik wel door blijven gaan. Volgende keer ben ik zeker weer van de partij! Jullie ook?
pi_36197074
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

Haha sorry daarvoor We zijn naar mijn huis gedanst (woon vlakbij) dus dat geeft wel een beetje aan in welke toestand ik verkeerde Vond het ook super, genoten van Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, Arctic Monkeys, We are Scientists (jee!), Maxïmo Park, White Stripes (Fell in love with a Girl, favoriete WS nummer), Beatles (!!!) en zo kan ik wel door blijven gaan. Volgende keer ben ik zeker weer van de partij! Jullie ook?
haha, maakt niet uit hoor, ik vond je wel grappig
Hele leuke nummers gehoord ja! En van de dj nog 2 cd'tjes gekregen met een mix erop, klinkt wel leuk!
Staan dingen op zoals Arctic Monkeys, Placebo, Arcade Fire, The Rapture, Art Brut Beatles, We Are Scientists , The Kooks, enz enz enz....
Ik vroeg aan de dj 'Hi, are you Dash?' krijg ik als antwoord 'No, I'm English!!' maar goed, toen ik mijn naam zei sprong ie enthousianst op en haalde cd cd'tjes, waar ie al op had geschreven 'To eveline, Enjoy the mix!' Echt een grappig type!
Die banken daar achteraan waren ook wel een uitermate goed idee, want na een tijdje was ik toch wel een beetje moe, maar daarna weer vrolijk verder gaan dansen
Ik weet nog niet of ik er over een maandje weer ben, wil wel, maar weet niet of ik tijd heb
  maandag 20 maart 2006 @ 14:09:16 #23
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_36199486
Ik vind Jackie big Tits wel een tof nummer
Bernie en ik zijn tof.
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 15:17:24 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36201296
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:49 schreef lienelien het volgende:

[..]

haha, maakt niet uit hoor, ik vond je wel grappig
Hele leuke nummers gehoord ja! En van de dj nog 2 cd'tjes gekregen met een mix erop, klinkt wel leuk!
Staan dingen op zoals Arctic Monkeys, Placebo, Arcade Fire, The Rapture, Art Brut Beatles, We Are Scientists , The Kooks, enz enz enz....
Ik vroeg aan de dj 'Hi, are you Dash?' krijg ik als antwoord 'No, I'm English!!' maar goed, toen ik mijn naam zei sprong ie enthousianst op en haalde cd cd'tjes, waar ie al op had geschreven 'To eveline, Enjoy the mix!' Echt een grappig type!
Die banken daar achteraan waren ook wel een uitermate goed idee, want na een tijdje was ik toch wel een beetje moe, maar daarna weer vrolijk verder gaan dansen
Ik weet nog niet of ik er over een maandje weer ben, wil wel, maar weet niet of ik tijd heb
Gelukkig maar Vond het wel leuk om even met jullie te kletsen!

James is cool he? Waar ken je hem van? Kwam hem ook tegen bij de Arctic Monkeys en toen kwam hij naar mij toe om me gedag te zeggen, erg aardig. Ik stond ook op de gastenlijst zaterdag, had ie voor me geregeld. Hij weet ook dat ik helemaal Beatles gek ben en speelde daarom A hard day's night James is mijn held

Die chillhoek is inderdaad een uitvinding. Even bijtanken en dan weer verder dansen. Steeds als ik even zat kwam er weer een vet nummer en ging ik weer terug de dansvloer op.
pi_36201756
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gelukkig maar Vond het wel leuk om even met jullie te kletsen!

James is cool he? Waar ken je hem van? Kwam hem ook tegen bij de Arctic Monkeys en toen kwam hij naar mij toe om me gedag te zeggen, erg aardig. Ik stond ook op de gastenlijst zaterdag, had ie voor me geregeld. Hij weet ook dat ik helemaal Beatles gek ben en speelde daarom A hard day's night James is mijn held

Die chillhoek is inderdaad een uitvinding. Even bijtanken en dan weer verder dansen. Steeds als ik even zat kwam er weer een vet nummer en ging ik weer terug de dansvloer op.
Nouja...kennen.. ik had hem een mail gestuurd dat ik er zaterdag zou zijn, en of ie nog een mixtape voor me over had.. en hij stond na Hard-Fi in de Melkweg Flyers uit te delen.
Held is dan weer een beetje overdreven, maar lief (en gek) is 'ie wel!
In een mailtje van hem stond dit:
quote:
i'll be the one making a loon of myself on stage as i spin them tunes
Vond ik wel grappig

En die gastenlijst houdt in? Gratis Entree oid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')