quote:Op zaterdag 10 februari 2007 15:01 schreef Suzanna het volgende:
Mijn man kan via zijn werk een fiets aanschaffen en we willen daarom een moederfiets kopen. We zijn aan het twijfelen tussen de Sparta Amazone Trendy en de Classic, maar die Gazelle Bloom lijkt me ook wel wat. Qua prijs vergelijkbaar met Trendy geloof ik...
Het enige is dat ik niet weet wat precies het verschil is behalve de naam en het uiterlijk. Weet iemand hier de voordelen van een Trendy t.o.v. Classic en de verschillen met de Gazelle Bloom? Ik kan het in dit topic niet vinden...
(ik ben trouwens 1.64 dus ook niet erg groot...)
En ik wist nog niet dat Anitra bovenstaande post had gedaan toen ik dit posttequote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:25 schreef Anitra het volgende:
Ik heb deze nieuw staan in de schuur, deze is wat voor de kleinere mensen (ik ben 1.68). Er is 1x op gereden.
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:29 schreef LadyS het volgende:
[..]
Heb je die nog?*eventueel interesse*
Je hebt een pmquote:Op zondag 11 februari 2007 13:30 schreef CrazyMoon het volgende:
kun je mij ook pm-en? als je die nog verkoopt?
Ja, ikke! Ik heb de Bloom!quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:45 schreef CrazyMoon het volgende:
Ik twijfel tussen de Sparta amazone trendy en de Gazelle Bloom.
Ik heb al een beetje rondgezocht op internet en ik lees veel goede dingen over de Gazelle (bijv. dat die lichter fietst en dat die ook fijner fietst zonder zitjes).
Heeft er hier iemand de Gazelle Bloom en fietst die echt zo fijn?
En Suzanna, hoe fietst jou nieuwe fiets?
oei oei oei, nou bakfietsrammel ikquote:Op donderdag 29 maart 2007 11:08 schreef p_iglet het volgende:
-knipje-
quote:Op zondag 8 april 2007 23:27 schreef Suzanna het volgende:
Mijn fiets heb ik ook via internet gekocht. Ik vond het fijn dat hij thuis afgeleverd werd, anders had ik ermee naar huis moeten fietsen vanaf de fietsenwinkel.
Dank je!!!quote:Op zondag 8 april 2007 23:18 schreef Diaan73 het volgende:
p_iglet wat een ontzettende coole fiets heb je. Vind ik echt geweldig. Zoiets wil ik ook nog wel een keer. Of een bakkersfiets met zo'n mand voorop. Moederfietsen daarentegen vind ik echt spuuglelijk![]()
sorry... en zal ik ook never nooit niet kopen. Ik fiets nu op een knaloranje omafiets en dat gaat ook erg prima met een kind.
De Amazone, die hebben wij ook. Prima fiets, mooi stabiel maar ik vind het stuur erg breed. En de trappers komen zo laag dat je zelfs in flauwe bochten er vaak de grond mee raakt (vind ik echt een ontwerpfout).quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:59 schreef Vicky het volgende:![]()
![]()
Vandaag mijn fietsje besteld
![]()
![]()
Deze isset geworden:
Het rare was dat 1 fietsverkoper hier zei dat Montego eigenlijk van Sparta was. Ze gebruikten veel onderdelen van Sparta, maar omdat het in partijen werd gekocht, kon het goedkoper maar mocht het geen Sparta heten. Ik vond dat al een vreemd verhaal en ik vond die fiets overigens ook niet de mooiste.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:45 schreef Vicky het volgende:
Montego blijkt een heel slap en zwak ding te zijn.
ik doe mee met het fietsplan en kan dan niet via internet bestellen...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:26 schreef beefcake het volgende:
1100?Ik heb 977 incl bezorgen betaald. Maar ja, ze deden het wel fout
Dat klinkt wel goed! Op die manier merk je er amper wat van op je salaris.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:21 schreef Vicky het volgende:
Fuente, bij ons op het werk mogen we een fiets van max 749 uitzoeken en dan mag er nog een verzekering bij. Je kan kiezen om mee te doen via het Nederlands Fiets Project of je kan de fiets eerst zelf betalen en dan krijg je het geld bij je salaris.
Daarnaast kan je kiezen over hoeveel maanden je je fiets wil betalen. 12, 24 of 36. Je neemt dan het bedrag van de fiets en verzekering, deelt het door het aantal maanden en dat bedrag gaat van je bruto salaris af.
Gheghe! Dit blondje moest even nadenken voor ze hem snapte!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:13 schreef lcicle het volgende:Ik heb die moederfiets maar overgeslagen en op m'n 22e al een omafiets aangeschaft.
Die fiets ziet er echt top uit Moonah; heb 'm net in de folder zien staan.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:03 schreef Moonah het volgende:
Jeuheu!
De Hema heeft nu een erg leuke moederfiets in de aanbieding!
Ijsblauw, voor maar 300 euro.
Je kunt alleen geen proefrit maken, dat heb ik dus maar in de winkel gedaan...
Hij fietst lekker, en ik ben altijd erg tevreden over de kwaliteit van Hemaprodukten.
Dus ik denk dat ik morgen een moederfiets heb!![]()
Ik zie net dat we dan precies dezelfde fiets hebbenquote:Op donderdag 24 mei 2007 10:42 schreef Vicky het volgende:![]()
![]()
Zaterdag kan ik EINDELIJK mijn fiets halen
![]()
![]()
Als het goed is krijg ik vandaag een steco buggymee de luxe voor op de Bloomquote:Op woensdag 30 mei 2007 09:31 schreef Noli. het volgende:
PM-girl heb jij ook een buggy-mee op jouw Bloom?
Zo ja, weet je of het een 'gewone' is of een speciale voor de Bloom?
Op die van mij zit er geen en ik zit toch wel te twijfelen. Aan de ene kant wil ik er gewoon één voor de zekerheid op aan de andere kant heb ik ook de MeiTai-draagdoek die weinig plek inneemt.
(Kruidvat heeft nu een supergoedkoop licht buggy'tje voor ¤ 14,- waaronder ook een oranje en die past zo mooi bij mijn fiets)
quote:Op woensdag 30 mei 2007 13:50 schreef CrazyMoon het volgende:
dat deed ik dus fout.. ik deed het frame op die haak ja, maar nu zie ik dat een wieltje erop moet!
straks gelijk ff uitproberen.
had al een paar keer zo gefietst, maar het zag er niet uit hihi
nu weet ik waarom
dank jullie wel!
Oh, ben jij dat............quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:27 schreef Moonah het volgende:
En hoe gaat zoiets in hemelsnaam 'in het echt'?![]()
Ik sta nu zo te klooien. Ik heb een dubbele standaard, een veer aan mijn voorwiel zodat die niet omklapt, Maar ik moet er niet aan denken dat ik eerst Thies in het zitje heb gezet en daarna die buggy erop probeer te krijgen... Mijn fiets flikkert nu al bijna de hele tijd om.![]()
en je kunt het beste het riempje, nadat je het haakje er goed omheen gedaan hebt en het riempje het vastgeklikt, ook nog even flink aansnoeren (volgt u het nogquote:Op woensdag 4 juli 2007 21:48 schreef LadyS het volgende:
En zorg er voor dat het haakje (waar het riempje aanzit) goed om de buggy heengeklemt zit, voordat je het riempje vast maak, anders gaat je buggy zo zwabberen.
Huh? Wel platgeklapt, maar niet omhoog dan.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:46 schreef PM-girl het volgende:
En die beugel zit bij mij juist helemaal laag. Wanneer hij niet gebruikt wordt, moet hij platgeklapt en omhoog (maar dat schiet bij mij los).
quote:Als ik thuis vertrek (= 1 keer met buggy en Simon pas geweest), bouw ik eerst de hele fiets in elkaar en dan Simon erop. Terug ging het wonderbaarlijk goed, Simon erin en toen de buggy. Evt zou ik hem nu zittend op de grond zetten, maar dat is ook slechts een tijdelijke optie.
Ehm, nee. Hij ligt nu in bed.quote:Maar heb je nu al gefietst met hem, tussen het ademhalen door?
Tnx.quote:Succes!
Dit is trouwens nog niet eens zo'n gek idee!quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:12 schreef CrazyMoon het volgende:
Zal eens navragen bij een fietsenwinkel.
Als je je buggy flink samenvouwt en dan pas het haakje eromheen doet, moet het lukkenquote:Op woensdag 4 juli 2007 21:56 schreef Moonah het volgende:
En dat haakje waar jij het over hebt LadyS is ook al zoiets.
Pfffffffff..... *zweet afveegt
hoe kom je dan met je fiets én je buggy bij de fietsenwinkelquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:00 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dit is trouwens nog niet eens zo'n gek idee!
Sssssssssssst!quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:08 schreef LadyS het volgende:
[..]
hoe kom je dan met je fiets én je buggy bij de fietsenwinkel![]()
Hoezo zou 20 KM ongeloofwaardig zijn?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:24 schreef PM-girl het volgende:
Bij ons is het fietsenproject zo dat je wel een minimaal aantal dagen op de fiets moet komen werken, ik weet niet hoe dat bij anderen zit? Daarbij zie ik de afdeling fietsenplan ook niet in de garage kijken hoor, maar het is geloof ik wel een voorwaarde! (ik werk 20 km. verderop, dus voor mij zou het niet geloofwaardig zijn!)
Ze kennen me op het werk he....quote:Op donderdag 5 juli 2007 09:31 schreef nikky. het volgende:
[..]
Hoezo zou 20 KM ongeloofwaardig zijn?
Zelf fietste ik zomers regelmatig naar mijn werk. Roden - Groningen 26 KM. En Roden - Assen 23 KM. Maar alleen als het erg mooi weer was!
quote:Op donderdag 5 juli 2007 09:46 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ze kennen me op het werk he....![]()
(ik sta ook wel bekend als de werkneemster die vaak in de lift te vinden is)
quote:Op donderdag 5 juli 2007 09:58 schreef Sugar het volgende:
Moonah, het klopt allemaal wat je zegt en doet.![]()
Stang hoort omlaag inderdaad en aansnoeren kost soms moeite én je fiets wordt wankel met buggy eraan. Maaaaaaaaaaaar je doet het volgende:
Je hebt gewinkeld en wil weer op de fiets terug. Je komt bij je fiets en parkeert die tegen een muur of stevig hek. Niet té schuin, maar wel stevig schuin. Je haalt al die D&G-tassen en Gucci-dozen uit de buggy en propt ze in je fietstassen en hangt ze aan je stuur. Dan friemel je je zoon uit de buggy, zet hem met een mooie zwaai in het fietsstoeltje en zorgt ervoor dat er geen knie, voet of handje knel zit tussen de muur of het stevige hek. Vervolgens klap je moeiteloos je blauwe buggy in, zet de verchroomde haak in de juiste positie en maakt het riempje weer even wat losser !... Je hangt de buggy netjes aan je fiets, snoert hem goed vast, zwaait charmant je been en bips over frame en zadel en vertrekt fluitend met al je waardevolle bezittingen naar huis.![]()
![]()
Kssst, ga jij eens weg naar het draagdoekenhonkquote:Op donderdag 5 juli 2007 11:42 schreef YPPY het volgende:
Wat een ingewikkeld gedoe en ik wil vanmiddag gaan winkelen met Anna. Op de fiets. Dat is geen moederfiets. En ik heb geen buggy-mee. En ook geen wandelwagen, die moet ik nog bouwen. Durf nu al niet meer.Ik blijf maar weg uit dit topic denk ik.
ik hing de buggy met een sjorband aan de rugleuning van het achterstoeltje, moet je natuurlijk wel een achterstoeltje hebbenquote:Op donderdag 5 juli 2007 11:30 schreef owlet het volgende:
Wat denken jullie, is het te doen om eerst een gewone buggy-mee via de kringloop te halen en er een extra spin bij te gebruiken of hoef ik dat al niet eens te proberen omdat het toch niet gaat passen.
doe ik hier ook wel eens, maar in veel winkels mag je helaas niet meer met een winkelwagentje naar binnen. inmiddels kunnen ze goed zelf lopen hoor, maar 't is soms wel erg makkelijker om ze in zo'n wagentje te zetten.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:02 schreef Mammietje het volgende:
Bij ons prachtige overdekte winkelcentrum hebben ze winkelwagentjes.... Een uitkomst!Kan je met gemak 2 kids inproppen en 1 van die kids schuift vanzelf op naarmate het aantal spulletjes in het winkelwagentje stijgt.... Alleen nog een beetje erover nadenken tijdens het shoppen dat er meer spulletjes in het wagentje passen dan je op de fiets kan vervoeren!
![]()
Ik vind het een heerlijke fietsquote:Op maandag 16 juli 2007 10:07 schreef Randa_v het volgende:
Nikky, die fiets heb ik ook, wel iets lichter. Het is een moederfiets van van Speijk (wordt oa verkocht bij de Wehkamp).
Ik ben net zo groot! (of klein..) Ik heb er zo genoeg van de hele tijd moeten "wringen" Om op mn fiets te komen! Ik kan nu ook niet met mn voeten bij de grond als ik eenmaal zit, dus het is nog gevaarlijk ook! Mn "achteropbagage" is nog net geen 4 en vindt het wel fantastisch om zelf te fietsen en dan kan de ander achterop, maar ja.... Voor grotere afstanden is dat niet te doen!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:38 schreef Saffier het volgende:
Vamp ik ben niet zo groot (1.64) en heb een zitje voorop en plek zat om er een buik bij te hebben. Alleen met opstappen zou ik het stuur wat moeten draaien na een maand of 7 gok ik zo, maar ook goed te doen. O, ja en ik heb inderdaad een echte moederfiets.
Vamp, ik zat met hetzelfde probleem met een gewone fiets, kon domweg niet opstappen op een gewone fiets met een zitje voorop, daar hoefte ik nog niet eens zwanger voor te zijn! Ik heb nu een moederfiets (vraag me niet welk merk, heb ff geen zin om in de schuur te kijken!) maar kan nu net tussen het zadel en stuur door en ik moet ook zoals al eerder gemeld eerst gang maken en dan opstappen. Heel veel meer ruimte geeft het dus ook niet. Ik zou het persoonlijk met een zwangere buik niet aangaan. Ook al kan je er prima opstappen / fietsen, als je een noodstop moet maken is het eerste wat het voorzitje raakt, toch je buik.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:52 schreef vamperotica het volgende:
Ik ben net zo groot! (of klein..) Ik heb er zo genoeg van de hele tijd moeten "wringen" Om op mn fiets te komen! Ik kan nu ook niet met mn voeten bij de grond als ik eenmaal zit, dus het is nog gevaarlijk ook! Mn "achteropbagage" is nog net geen 4 en vindt het wel fantastisch om zelf te fietsen en dan kan de ander achterop, maar ja.... Voor grotere afstanden is dat niet te doen!
Misschien wel ja... Maar ik ben zo bang dat ik met zo'n kar achte reen paaltje ofzo blijf hangen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:07 schreef Neuk het volgende:
Vamp: ik denk dat het je wel gaat lukken met een mamafiets maar is een fietskarretje geen betere optie? Daar kunnen mooi 2 kindjes in zitten en veilig ook
Ja pcies... En met mijn gestuntel ligt de fiets met de rest vant grut waarschijnlijk ook op de grondquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Vamp, ik zat met hetzelfde probleem met een gewone fiets, kon domweg niet opstappen op een gewone fiets met een zitje voorop, daar hoefte ik nog niet eens zwanger voor te zijn! Ik heb nu een moederfiets (vraag me niet welk merk, heb ff geen zin om in de schuur te kijken!) maar kan nu net tussen het zadel en stuur door en ik moet ook zoals al eerder gemeld eerst gang maken en dan opstappen. Heel veel meer ruimte geeft het dus ook niet. Ik zou het persoonlijk met een zwangere buik niet aangaan. Ook al kan je er prima opstappen / fietsen, als je een noodstop moet maken is het eerste wat het voorzitje raakt, toch je buik.
Weet ik niet. Ik heb nog geen dreumes.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:29 schreef YPPY het volgende:
Wat doen jullie als dreumes de bel ontdekt heeft?![]()
Had je dat nog niet aan het niveau van mijn posts gemerkt?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:11 schreef bixister het volgende:
hey jij bent ook al niet blond meer!![]()
Tnx.quote:leuke foto's, heerlijk gevoel he zo samen op de fiets!![]()
lekker laten bellenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:29 schreef YPPY het volgende:
Goed dat je dit topic omhoog schopt.
Wat doen jullie als dreumes de bel ontdekt heeft?![]()
Ja van het werkquote:Op woensdag 5 december 2007 16:25 schreef Moonah het volgende:
Succes MeNicole! Sintcadeautje?
Ik heb het ook via het fietsenplan van mijn werk gedaan. Toen ik wist welke ik wilde heb ik hem bij [reclame] izibike (internet)[/reclame] besteld en binnen anderhalve week was ie besteld en voor de deur afgeleverd!quote:Op woensdag 5 december 2007 16:31 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ja van het werkNee kan eindelijk meedoen met fietsplan. Maar ben bij 1 winkel geweest maar die had er maar 1 staan
En het regent me te hard om naar de andere kant van de stad te fietsen om meer te gaan bekijken. Morgen of overmorgen nieuwe kans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |