abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 februari 2007 @ 16:35:10 #1
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46175221
deel 1:
Moederfietsen

Laatste posts:
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 15:01 schreef Suzanna het volgende:
Mijn man kan via zijn werk een fiets aanschaffen en we willen daarom een moederfiets kopen. We zijn aan het twijfelen tussen de Sparta Amazone Trendy en de Classic, maar die Gazelle Bloom lijkt me ook wel wat. Qua prijs vergelijkbaar met Trendy geloof ik...
Het enige is dat ik niet weet wat precies het verschil is behalve de naam en het uiterlijk. Weet iemand hier de voordelen van een Trendy t.o.v. Classic en de verschillen met de Gazelle Bloom? Ik kan het in dit topic niet vinden...

(ik ben trouwens 1.64 dus ook niet erg groot...)
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 16:25 schreef Anitra het volgende:

Ik heb deze nieuw staan in de schuur, deze is wat voor de kleinere mensen (ik ben 1.68). Er is 1x op gereden.
En ik wist nog niet dat Anitra bovenstaande post had gedaan toen ik dit postte
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 16:29 schreef LadyS het volgende:

[..]

Heb je die nog? *eventueel interesse*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_46175375
Hij is er nog ja
  zaterdag 10 februari 2007 @ 16:45:30 #3
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46175456
Ja, dat had ik inmiddels begrepen
Euhm... ik moet nog wel even overleggen enzo, maar wat wil je ervoor hebben? (of pm me anders maar ofzo)
pi_46175626
Ik doe je PM-en zo, als ik wat wakkerder ben
pi_46200200
kun je mij ook pm-en? als je die nog verkoopt?
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:24:43 #6
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_46289218
Ik ben me ook aan het oriënteren, ben ook bijna jarig! Heb gisteren op www.fietsenwinkel.nl gekeken en de prijzen vielen niet tegen. Vraag me erg af of ik echt zo'n hele dure nodig zou hebben. Vanavond maar eens deel 1 van dit topic doorlezen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_46294173
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:30 schreef CrazyMoon het volgende:
kun je mij ook pm-en? als je die nog verkoopt?
Je hebt een pm

PM girl een dure fiets is niet nodig, waar je p moet letten is dat je extra ruimte hebt en lage instap, dat zijn belangrijke dingen. Bij halfords heb je ze al vanaf 400 euro dacht ik.
pi_47541208
Ik heb inmiddels een moederfiets! (gisteren binnengekomen, gemonteerd en de zitjes erop gemonteerd) en nu wilden we de fietskar (hebben we al een tijdje maar 2 keer gebruikt) eraan vastmaken en blijkt dat de bevestiging gewoon NIET stevig is... ... echt niet leuk. Nu kan ik nog niet met 3 kinderen weg... (en tja, dan ga ik gewoon niet weg nog, kan moeilijk Julia in bed laten liggen!)

Weten jullie wat een betaalbare maar toch goede fietskar is?? Of is daar een speciaal topic voor? Ik vind het echt zooo jammer...heb ik een supermooie moederfiets (Sparta amazone trendy) en kan ik hem niet eens gebruiken!

Dit is 'm:

[ Bericht 8% gewijzigd door Suzanna op 22-03-2007 11:25:58 ]
pi_47541395
Wat balen Suus!!

Op mijn werk gaat binnenkort het fietsplan starten en dan ga ik ook een moederfiets nemen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_47541671
Mooie fiets Suzanna, nu hopen dat je hem snel ook kunt gebruiken!
pi_47542043
Ik twijfel tussen de Sparta amazone trendy en de Gazelle Bloom.
Ik heb al een beetje rondgezocht op internet en ik lees veel goede dingen over de Gazelle (bijv. dat die lichter fietst en dat die ook fijner fietst zonder zitjes).
Heeft er hier iemand de Gazelle Bloom en fietst die echt zo fijn?
En Suzanna, hoe fietst jou nieuwe fiets?
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:04:25 #12
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47542622
Suzanna, bij mij moest er een andere koppeling op. (zit bij mij aan m'n wielas vast)
als ik jou was zou ik even langs de fietsenmaker rijden en informeren

Ik heb een sparta, CM.. kan je dus niet helpen met de Bloom
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_47542868
CrazyMoon, ik heb ook op de Gazelle Bloom gefietst en die fietste echt heerlijk. En de fiets die ik nu heb fietst eigenlijk hetzelfde...
Qua prijs maakt het bijna niets uit (via BikeGigant kun je ze volgens mij het goedkoopste krijgen en daar zijn ze dezelfde prijs zelfs) en ik denk dat ze dezelfde kwaliteit zijn... Dat lichter fietsen geldt ook voor de Sparta amazone trendy, omdat het ook een aluminium frame is en dus lichter, en heeft ook 7 versnellingen, dat scheelt ook.

E.T. bedankt voor de tip! Hij zit wel vast, maar je kunt er nog mee 'wiebelen' zegmaar en hij lijkt niet vaster te kunnen dan hij nu zit. Dat vind ik niet veilig... en misschien kan de fietsenmaker er wel iets mee. Goede tip dus!
pi_47542907
Ik zit nu zo te balen, wilde vandaag een lange fietstocht maken met de kinderen... (lang als in..meer dan een kwartier ) en het is mooooooi weer...

Misschien dat ik zo even Julia bij de buurvrouw drop en dan naar de Halfords fiets. Of zou ik een andere zaak moeten hebben?
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:42:16 #15
3011 E.T.
pi_47543836
ik zou een 'echte' fietsenwinkel doen, Suzanna.. Bij halfords weten ze van een hoop dingen een beetje.. bij een echte fietsenwinkel weten ze vaak meer
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_47547760
Ik zou ook naar een goede fietsenwinkel gaan!

en ik zal eens een keer gaan proeffietsen.. kan echt niet wachten om straks met Sarah te gaan fietsen!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 08:24:38 #17
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47571068
De Halfords zit hier heeel dichtbij én ze hebben een fietskar daar te koop (in ieder geval een tijdje geleden) die wel verdacht veel op de onze lijkt. Dus misschien toch het beste om daar te gaan...en anders kunnen we altijd nog een andere opzoeken.
(buurvrouw was weg dus ik kon niet naar de Halfords, dus dan vandaag maar proberen)

CrazyMoon, kan me voorstellen! Is errug leuk met je kindje op de fiets. Vooral omdat ze er zo van genieten! Noa, mijn oudste, wil niet eens van de fiets af ... (en zodra ze ook maar 'fiets' hoort wil ze gelijk haar jasje aantrekken)
  vrijdag 23 maart 2007 @ 15:36:04 #18
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_47583913
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:45 schreef CrazyMoon het volgende:
Ik twijfel tussen de Sparta amazone trendy en de Gazelle Bloom.
Ik heb al een beetje rondgezocht op internet en ik lees veel goede dingen over de Gazelle (bijv. dat die lichter fietst en dat die ook fijner fietst zonder zitjes).
Heeft er hier iemand de Gazelle Bloom en fietst die echt zo fijn?
En Suzanna, hoe fietst jou nieuwe fiets?
Ja, ikke! Ik heb de Bloom!
Ik vind het nog steeds een superfiets. Hij fietst echt heerlijk!

Ik kan alleen wel twee minpuntjes vertellen.
Namelijk de standaard, die gaat bij mij steeds wat los zitten maar dat komt omdat ik twee zware kinderen moet vervoeren, maar is heel soms ook wat onstabiel bij het uitklappen (op de standaard zetten).
En bij bijvoorbeeld de Sparta zit zo'n stuur-anti-omklap-systeem Zo'n kettinkje aan een veer die (naar ik meen) automatisch het omklappen van het stuur tegengaat. Bij de Bloom zit een soort ring tussen het frame en de stuurstang die je handmatig een slagje moet draaien.
Twee kleine dingetjes maar.. Maar waar je misschien wel waarde aan hecht.
Daarentegen zit er op de Bloom wel een breder stuur dan normaal maar deze is niet van het slagschipformaat zoals bij de meeste moederfietsen. Waardoor de fiets nog normaal blijft sturen.

Oh, en wist je dit al?
De Gazelle Bloom is als beste uit de moederfietsentest van de Fietsersbond gekomen.
en
Fietsersbond test Moederfietsen.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_47587489
dank je wel! over dat ding van dat stuur wist ik nog niet.. hmmm..
en ja, ik vond het dus wel fijn dat de Bloom niet zo'n heel breed stuur heeft.
Hoe breedt is eigenlijk het stuur van de Sparta?
Ik kon dat nergens vinden...
was vanmiddag naar een fietsenwinkel geweest, hadden ze helaas beide fietsen niet
dus op naar een andere fietsenwinkel! genoeg keus gelukkig
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:33:44 #20
94046 PM-girl
pi_47716286
Ik ben aan het kijken naar een Gazelle, toen mijn oog viel op de mpb van dat merk. Geen officiele moederfiets maar wel veel overeenkomsten. Heeft iemand ervaring met dit model?

De site www.fietsenwinkel.nl is erg goedkoop, vraag me af hoe dat zoveel kan schelen met de gewone fietsenwinkels?
*
pi_47782177

Onze nieuwe mama bakfiets.
Incl maxicosi gordel zodat mini aan het eind van de zomer al lekker mee kan fietsen
pi_47782964
Wauw, die is moooi!!
Hoe trapt 'ie? het lijkt me zo zwaar, helemaal met twee kindjes en boodschappen (wat toch de reden voor mij zou zijn om er een aan te schaffen) en de super-bakfietsen met veel versnellingen zijn weer niet te betalen
pi_47783254
Deze heeft 5 versnellingen, trapt wel iets zwaarder als een gewone fiets, maar tsja 3 ipv 2 wielen is ook meer weerstand.
Vriendje en ik zijn gisteren op en neer naar scheveningen geweest (dik 10km in totaal) omstebeurt fietsend en dan de andere in de bak. Dat lukte mij zelfs prima ondanks dat ik gisteren al heel veel gedaan had en dus flink last had van mijn banden/gewrichten.

Hier ook met name aangeschaft zodat we dadelijk met mini overal naar toe kunnen en niet altijd met de bus en de tram hoeven (wij hebben geen auto).
Wij hebben dus wel zo'n flink dure, maar gelukkig kon die gedeeltelijk via het fietsenplan dat scheelt een boel. Want goedkoop zijn die fietsen inderdaad niet als je een betrouwbaar merk wil.
Verderop in de straat staat een merkloze bakfiets, die na minder als een half jaar al door en door verroest is. Dat wilden we absoluut voorkomen dus vandaar wat meer geld uitgegeven voor een goede, die er wel tegen kan om altijd buiten te staan.

Maar de fiets is echt onwijs ruim!!! 2 kindjes zittend + een week boodschappen krijg je makkelijk mee.
Maxi-cosi + een volwassene past prima in de bak.
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:19:27 #24
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47783598
hijs gaaf P-Iglet
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_47783747
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:08 schreef p_iglet het volgende:
-knipje-
oei oei oei, nou bakfietsrammel ik
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 29 maart 2007 @ 12:14:34 #26
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47785756
Wat een gave fiets!
pi_47786464
Gave fiets p_iglet!!!

* Vicky krijgt er als het goed is heeeeel binnenkort een moederfiets...eindelijk

[ Bericht 5% gewijzigd door Vicky op 29-03-2007 21:16:34 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_47795619
Een bakfiets Vicky?
Hier hebben we er serieus over nagedacht maar toch maar voor de Sparta moederfiets gekozen. Ook omdat je dan als je géén kinderen bij je hebt eigenlijk gewoon kunt fietsen en de fietskar gewoon achterwege kunt laten. En ik vond ze wel érg duur, zeker als je er alle accessoires bij wilt hebben (ik zou dan voor de verlengde CargoBike van Bakfiets.nl zijn gegaan, de alternatieven vond ik niet goed genoeg voor drie kinderen) ...

P_iglet, heb je er ook een huifje bij? Hij ziet er leuk uit zeg!
pi_47796565
Gave bakfiets p_iglet!! Eentje van 't Mannetje? Ik krijg de mijne in het weekend!! Tis een Christiania Light die we wegens ruimtegebrek bij de dealer voor een leuke prijs hebben kunnen kopen. Er staat er hier nog een te koop bij de fietsenhandel met 20% korting, wel een ouder model.
  Jubileum moderator donderdag 29 maart 2007 @ 19:53:57 #30
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_47803664
Wat een ontzettend gave fiets Piglet
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_47803957
Wij hebben er 1 van de fietsfabriek.
Van 't mannetje, christiania en bakfiets.nl hebben we ook de fietsen uitgeprobeerd. Maar deze was voor ons echt veruit het prettigste. Nooit verwacht dat er zoveel verschil zou zitten onderling in de prettigheid van fietsen. Ik ben motorisch niet zo heel vaardig en dit was de enige waarbij ik het idee had dat ik de fiets onder controle had ipv de fiets mij. En waarbij ook schroeven en bevestigingspunten roestvrij zijn, en dus niet dat de fiets er na een half jaar al niet meer uit ziet. Dat zou ik veel te zonde van het geld vinden.

We hebben er inderdaad ook een huifje bij, zeker omdat we geen auto hebben en dus ook volgende winter gewoon met mini op de fiets zullen gaan.
pi_47806558
Wij vonden de Christiania juist weer heerlijk fietsen, alleen de prijs was minder. Totdat we gisteren de kans aangeboden kregen om er een te kunnen kopen met 500 Euro korting en daar konden we gewoon geen nee tegen zeggen Het fietsen op een gewone fiets ging mij ook niet meer zo goed af en om die reden had ik mijn fiets met fietskar alweer van de hand gedaan. We hebben dan wel een auto, maar ik heb zelf geen rijbewijs en ik wil toch ook op eigen houtje weg kunnen met de kinderen. Vandaar toch de keuze voor een bakfiets. Nu maar hopen dat we een stralende zomer tegemoet gaan
pi_47806947
Leuk!! wel foto's plaatsen dan hoor!!
500 euro voordeel is inderdaad mooi meegenomen. Die fietsen zijn duur genoeg.

Fijn dat je dan zelf ook weg kunt met je kids!! Ik ben ook heel blij dat wij gekozen hebben voor de bakfiets, nu door mijn onverwachte zwangerschap rijbewijs en auto wat op de lange termijn geschoven zijn.
pi_47808290
Wat is die mooi P_iglet!!
Daar ga je heel wat plezier aan en mee beleven!
  donderdag 5 april 2007 @ 21:03:36 #35
94046 PM-girl
pi_48056709
Ik heb mezelf maar verwend en de Bloom besteld!
*
pi_48056769
ik ga meedoen met het fietsplan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 5 april 2007 @ 21:10:10 #37
94046 PM-girl
pi_48056982
Welke ga jij kiezen Vicky?
*
pi_48057138
weet ik nog niet PM, ik ga van de week maar eens goed kijken en testritjes maken..

Vind deze wel mooi

Montego Liberty
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_48058424
Oew die is zeker mooi!!
  donderdag 5 april 2007 @ 22:00:58 #40
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48059141
Mooie kleur ook Vicky!

Ik heb gisteren en vandaag lange fietstochten gemaakt met de kinderen, ging helemaal perfect (op een vergeten schone luier voor Noa na dan, die was op een gegeven moment doorgelekt, t arme kind) zegmaar, als je bedenkt dat mijn conditie helemaal nul was. Begint alweer een beetje te komen!
Maar wat is 't zwaar zeg, vergeleken bij 'gewoon fietsen' om met drie kinderen te fietsen. Maar ook wel veeeel leuker.
Als ik ga zingen heb ik een kleintje vóórop wat meeneuriet, en een kleintje achterop wat bijna precies nazingt wat ik zing... (al is t maar lalala) en Julia in de fietskar is helemaal stil, want slaapt constant. Ze vindt het héérlijk en begint ook vaak te protesteren als ik stilsta. Dat geldt trouwens ook voor Noa en Emma.... 'Mama oppe fiets!' zegt Noa dan, ik mag niet te lang wachten als zij er eenmaal op zitten.

Wat heerlijk trouwens dat je de fiets gewoon op de standaard kunt zetten en de kinderen erop kunt laten zitten en toch nog even iets uit de fietstassen pakken o.i.d. ... ik snap niet dat moeders het zonder zo'n standaard kunnen doen hoor, lijkt me doodeng!
  donderdag 5 april 2007 @ 22:02:55 #41
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48059227
Even een vraagje trouwens....
Een goeie vriendin van mij heeft een moederfiets bij Halfords gekocht, nou vraag ik me af hoelang zo'n ding meegaat, en of je niet eigenlijk een 'kat in de zak' koopt omdat het ding niet lang meegaat. Heeft iemand hier daar ervaring mee, zo'n fiets?
  donderdag 5 april 2007 @ 22:11:45 #42
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48059609
Suzanna, toen ik mijn fiets kocht zeide verkoper dat ik beter de iets duuderesparta kon nemen omdat die langer mee ging en ook nog wat waarde hield mocht ik hem willen verkopen tzt. Sommige onderdelen waren ook echt van mindere kwaliteit dan bij een 'merk' fiets. Ze doen het dus op zich prima maar gaan wat minder lang mee en je kunt wat meer mankementen verwachten. (en ja het is een mooi verkooppraatje )
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 6 april 2007 @ 09:21:34 #43
94046 PM-girl
pi_48069483
Om die reden heb ik nu ook voor een 'echt' merk gekozen. Ik heb ook gedacht aan de Montega, volgens de verkoper was dat hetzelfde als een Sparta maar omdat het via partij-inkoop komt, kunnen ze het goedkoper maken dan Sparta maar wel even goed en met dezelfde onderdelen. Waarom dan niet gewoon Sparta ervan maken denk ik dan? Maar nu ben ik redelijk naïef en ontvankelijk voor verkooppraatjes!
*
  vrijdag 6 april 2007 @ 09:52:57 #44
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48070189
Wat is zo'n bakfiets gaaf!

Wij hebben wel een auto en het meeste is op wandel- en fietsafstand hier gelukkig. Ik denk dat we maar met een kinderzitje beginnen, ik denk niet dat we voorlopig een moederfiets nodig hebben, al ziet het er wel lekker makkelijk uit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_48070776
Ik wacht tot mijn auto verkocht is, of het geld van de aangifte binnen hebben.
Dan kan ik ook eindelijk een moederfiets kopen! pfff kannie wachten!!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:27:11 #46
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48073378
Ik heb al 3 jaar mijn 'moederfiets'. Ik vond hem destijds gewoon heel erg mooi en hij zit ook zo lekker voor mijn rug. Hij is wit met bruin leer en een mandje voorop en heet Batavus Cappuccino (als ik me niet vergis).
Stevige nostalgische fiets, zeg maar...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:11:23 #47
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48075144
Ik was laatst in Zwanenburg en daar hebben ze bij de fietsenwinkel een spartamodel moederfiets (type weet ik niet, het was met dat slagschipstuur) voor 459 euro! Als ik het goed begrepen heb, is dat niet duur, toch? er zat niks op of bij, maar de stoeltjes heb ik bijvoorbeeld toch al.
Één probleem: budget
Misschien als hier het belasting geld ook binnen is (goed idee crazymoon!) En dan nog hopen dat ze hem hebben
pi_48081602
Ik vind het nog steeds een beetje een eng idee om de fiets via internet te bestellen. Ik heb een aantal websites die de Bloom aanbieden, maar overal staat een lange levertijd bij. Maar ja, het scheelt volgens mij wel heel veel als ik het daar koop ipv bij een fietsenwinkel..

edit: voor degenen die een moederfiets via internet hebben gekocht, ging dat allemaal goed?
en klopte de levertijd of moest je langer wachten?
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 6 april 2007 @ 16:01:16 #49
94046 PM-girl
pi_48082131
Mijn fietsenzaak levert uit voorraad, omdat hij de levertijd te lang vindt. Maar volgens mij lees ik vaak positieve verhalen over internetkopen.
*
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:40:02 #50
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48091324
Cm: misschien eens proberen via Miep Kniep!?
Zolang er een waarborgmerk op de site staat zit je vrijwel net zo safe als een 'normale winkel' waar je op de fiets heen gaat
Iedere golf van de zee,
  zondag 8 april 2007 @ 23:18:28 #51
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_48130688
p_iglet wat een ontzettende coole fiets heb je. Vind ik echt geweldig. Zoiets wil ik ook nog wel een keer. Of een bakkersfiets met zo'n mand voorop. Moederfietsen daarentegen vind ik echt spuuglelijk sorry... en zal ik ook never nooit niet kopen. Ik fiets nu op een knaloranje omafiets en dat gaat ook erg prima met een kind.
Make love, not war ☮
  zondag 8 april 2007 @ 23:27:42 #52
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48131139
Mijn fiets heb ik ook via internet gekocht. Ik vond het fijn dat hij thuis afgeleverd werd, anders had ik ermee naar huis moeten fietsen vanaf de fietsenwinkel. Het was idd wel een stuk goedkoper dan in de fietsenwinkel! scheelt echt veel geld. Het duurde maar een week voor hij afgeleverd werd.

Diaan, wat is er lelijk aan een moederfiets? Kan me trouwens helemaal niets schelen ik moet wel een moederfiets omdat het eigenlijk gewoon noodzakelijk is. Ik krijg anders de kinderen niet eens op en af de fiets.
  zondag 8 april 2007 @ 23:35:21 #53
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48131537
quote:
Op zondag 8 april 2007 23:27 schreef Suzanna het volgende:
Mijn fiets heb ik ook via internet gekocht. Ik vond het fijn dat hij thuis afgeleverd werd, anders had ik ermee naar huis moeten fietsen vanaf de fietsenwinkel.
Dit komt lekker sportief over Suzanna
Iedere golf van de zee,
  zondag 8 april 2007 @ 23:36:12 #54
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_48131569
Suzanna het is ook heel persoonlijk hoor, kwestie van smaak. Ik vind vooral het stuur heel lelijk en het lage instapje.. Ik snap wel dat ie handig kan zijn hoor. Maar ik ben ook vooral into de omafiets moet ook even bekennen dat ik een ontzettende hekel heb aan handremmen Maar het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak en een ieder moet kopen wat hij/zij het mooist/prettigst vindt of nodig heeft.
Make love, not war ☮
pi_48131887
quote:
Op zondag 8 april 2007 23:18 schreef Diaan73 het volgende:
p_iglet wat een ontzettende coole fiets heb je. Vind ik echt geweldig. Zoiets wil ik ook nog wel een keer. Of een bakkersfiets met zo'n mand voorop. Moederfietsen daarentegen vind ik echt spuuglelijk sorry... en zal ik ook never nooit niet kopen. Ik fiets nu op een knaloranje omafiets en dat gaat ook erg prima met een kind.
Dank je!!!

Hij is ook echt helemaal geweldig!!!!!
Vandaag voor het eerst uitgeprobeerd met kinderen erin. (eerder alleen met vriendje erin of flink wat boodschappen)
Vriendje had op zijn werk locatie niets te doen, en is dus 1 van de kids van zijn werk in de bak naar onze locatie gefietst (7km verderop). En dus konden ook alle aanwezige kids bij mij op het werk een rondje mee in de bakfiets. Dat gaat echt super!!!! Zelfs met 2 beweeglijke kids van 8 en 10 jaar oud erin fietst ie prima! En die passen dus nog makkelijk naast elkaar op het bankje.
  maandag 9 april 2007 @ 08:04:43 #56
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48137313
Wat leuk Piglet! Ik ga bijna denken dat we misschien beter een bakfiets hadden kunnen kopen...

Neuk, ik ben ook niet echt sportief maar het is echt een @#$%#$eind van de dichtstbijzijnde (echte, ik tel Halfords niet mee) fietsenwinkel. En mijn conditie is dermate slecht dat ik het nu aan het opbouwen ben, ritjes van 4 km zijn nu net te doen. En doodvermoeiend! (maar ja, met twee kinderen op de fiets en een fietskar erachteraan is alles wat zwaarder, dat is denk ik wel logisch...)

Ik heb het verschil gemerkt tussen fietsen zonder en fietsen met kinderen, en het verschil is echt gigantisch in mijn ogen benen ...
pi_48169776
Suzanna waar heb jij je fiets besteld?
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 10 april 2007 @ 16:57:13 #58
3011 E.T.
pi_48182330
Mijn fiets komt bij www.fietsophetnet.nl vandaan. Prima gegaan, betalen bij aflevering, snelle levering, hier voor de deur nog de laatste dingen goed gezet (stuur rechtzetten, zadel op goede hoogte, trappers er goed opgezet, etc).

ging prima
pi_48189826
ok, dank je wel!
ik moet nog steeds eerst even naar de fietsenwinkel om ze (Gazelle en Sparta) uit te testen, en als 1 ervan me bevalt ga ik em zo snel mogelijk bestellen. En dan maar hopen dat er geen lange levertijd op zit...
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_48321252
Nog iemand een moederfiets in de aanbieding toevallig?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_48330066
Vandaag mijn fietsje besteld
Deze isset geworden:

met alles erop en eraan!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 14 april 2007 @ 20:21:26 #62
56471 pinquit
oh my lama!
pi_48330721
Je kan een mamafiets winnen bij wijjongeouder dat blad
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:17:04 #63
94046 PM-girl
pi_48332479
Leuk Vicky!! Toch geen Montego genomen?

Ik heb mijn Bloom gisteren opgehaald! Nu nog ff wachten tot Simon kan zitten in het stoeltje!
*
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:30:28 #64
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_48334926
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 19:59 schreef Vicky het volgende:
Vandaag mijn fietsje besteld
Deze isset geworden:
De Amazone, die hebben wij ook. Prima fiets, mooi stabiel maar ik vind het stuur erg breed. En de trappers komen zo laag dat je zelfs in flauwe bochten er vaak de grond mee raakt (vind ik echt een ontwerpfout).
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_48343088
ik heb een 2e hands moederfiets gevonden van Sparta, met zitjes en al. Ziet er nog mooi uit!
Heb tot dinsdag bedenktijd, want ik twijfel nog een beetje. maar hij fietst goed, ook met Sarah in het voorzitje
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_48359723
nope, geen Montego, werd sterk afgeraden door de verkoopmeneer
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:39:05 #67
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48416115
Vicky heb je ook die kleur genomen? Dan is hij precies hetzelfde als die van mij! (behalve dan de fietstassen, wij hebben een ander merk genomen en ik heb geen mandje), grappig.
Waarom werd de Montego afgeraden?

Crazymoon, wij hadden de fiets gekocht bij www.bikegigant.nl , was de goedkoopste die we konden vinden op het net. Werd ook snel afgeleverd, binnen een week! Met zitjes en al.
pi_48416411
Suus, precies dezelfde kleur

Montego blijkt een heel slap en zwak ding te zijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 17 april 2007 @ 14:00:59 #69
94046 PM-girl
pi_48417045
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 13:45 schreef Vicky het volgende:
Montego blijkt een heel slap en zwak ding te zijn.
Het rare was dat 1 fietsverkoper hier zei dat Montego eigenlijk van Sparta was. Ze gebruikten veel onderdelen van Sparta, maar omdat het in partijen werd gekocht, kon het goedkoper maar mocht het geen Sparta heten. Ik vond dat al een vreemd verhaal en ik vond die fiets overigens ook niet de mooiste.
*
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:48:59 #70
94046 PM-girl
pi_48778600
De Bloom bevalt prima(nog niet met stoeltje getest)!

Alleen moet het zadel nog lager, er is een speciale pin voor besteld.
*
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:42:14 #71
105850 Fuente
mamamuts
pi_48884062
Wij zijn ook een beetje aan het orienteren op een moederfiets. Sara zit bij mij (en papa) voorop, ik heb ruime zat tussen stuur en zadel, maar het is altijd een gewankel met in het zitje krijgen, vooral als je ook nog boodschappen hebt. En als er nog eens een zusje of broertje voor Sara komt, is het dubbel handig om een moederfiets te hebben lijkt me. Binnenkort kan ik waarschijnlijk meedoen aan het fietsenplan bij mij op mijn werk. Ik vind die met die grote zwarte sturen echt lelijk zo op het eerste oog. Welke fietsen hebben jullie? Welke zijn goed, welke minder goed?
Bij de Hema hebben ze nu ook een moederfiets in de aanbieding, maar zijn die bijvoorbeeld ook goed?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:11:10 #72
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48884965
Geen idee Fuente, ik kan me in ieder geval goed voorstellen dat ze niet zo lang meegaan als een Sparta of Gazelle. Ik heb een Sparta Amazone Trendy (zelfde als in plaatje van Vicky, paar posts hierboven) en die bevalt prima de prima ...
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:16:28 #73
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48885138
die sturen zijn wel lelijk, maar ze fietsen echt goddelijk
pi_48885201
aaargghh wil de mijne ook hebben
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_48885293
Ik heb afgelopen vrijdag mijn fiets binnen gekregen, precies dezelfde als Vicky en Suzanna Alleen ik had de stoeltjes en windscherm er in bijpassende kleueren bijbesteld, maar kreeg zwarte Het stond ook verkeerd op de factuur en ik heb al gemaild maar nog geen antwoord terug. Ik heb hem besteld bij fietsenwinkel.nl. Iemand ervaring met hun service?
De fiets fietst inderdaad heerlijk, alleen jammer dat ik hem dus niet uit kan proberen met Dylan achterop
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_48885364
balen Beef!

Ik heb nu de factuur ingediend bij mijn werk. Krijg het geld bj het komende salaris... Fiets kost 1100 euro en dat kan ik niet zo 123 voorschieten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_48885460
1100? Ik heb 977 incl bezorgen betaald. Maar ja, ze deden het wel fout
pi_48885618
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:26 schreef beefcake het volgende:
1100? Ik heb 977 incl bezorgen betaald. Maar ja, ze deden het wel fout
ik doe mee met het fietsplan en kan dan niet via internet bestellen...
daarnaast krijg ik wel 5 beurten gratis
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:16:58 #79
94046 PM-girl
pi_48886973

Ik heb deze Fuente, de Gazelle Bloom. Ik heb hem pas net en nog niet getest met stoeltje. Vooral het stuur vast kunnen zetten is fijn, evenals de dubbele standaard.
Maar ik zou het gewoon ook echt proberen, bij een vriendin of in een echte winkel, dan voel je verschillen.
En ik ben normaal echt van de zuinige wat dure aankopen betreft, maar in dit geval heb ik echt voor comfort en degelijkheid gekozen. (Gazelle had ook een andere zwarte city-bike, leek eenbeetje op de moederfiets en goedkoper, maar uiteindelijk is dit gewoon fijner en luxer).
*
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:19:03 #80
105850 Fuente
mamamuts
pi_48887044
Die Gazelle Bloom ziet er best gaaf uit eigenlijk! Ik ga maar eens informeren naar het fietsplan bij ons op werk. Ik heb geen idee hoe dat precies in elkaar steekt, ik weet alleen dat het 'kan'.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_48887135
Fuente, bij ons op het werk mogen we een fiets van max 749 uitzoeken en dan mag er nog een verzekering bij. Je kan kiezen om mee te doen via het Nederlands Fiets Project of je kan de fiets eerst zelf betalen en dan krijg je het geld bij je salaris.
Daarnaast kan je kiezen over hoeveel maanden je je fiets wil betalen. 12, 24 of 36. Je neemt dan het bedrag van de fiets en verzekering, deelt het door het aantal maanden en dat bedrag gaat van je bruto salaris af.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:23:24 #82
105850 Fuente
mamamuts
pi_48887181
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:21 schreef Vicky het volgende:
Fuente, bij ons op het werk mogen we een fiets van max 749 uitzoeken en dan mag er nog een verzekering bij. Je kan kiezen om mee te doen via het Nederlands Fiets Project of je kan de fiets eerst zelf betalen en dan krijg je het geld bij je salaris.
Daarnaast kan je kiezen over hoeveel maanden je je fiets wil betalen. 12, 24 of 36. Je neemt dan het bedrag van de fiets en verzekering, deelt het door het aantal maanden en dat bedrag gaat van je bruto salaris af.
Dat klinkt wel goed! Op die manier merk je er amper wat van op je salaris.
Ik ga van de week eens vragen hoe het precies zit bij ons. Als je een duurdere fiets kiest, dan betaal je het verschil erbij ofzo?
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:24:45 #83
94046 PM-girl
pi_48887219
Bij ons is het fietsenproject zo dat je wel een minimaal aantal dagen op de fiets moet komen werken, ik weet niet hoe dat bij anderen zit? Daarbij zie ik de afdeling fietsenplan ook niet in de garage kijken hoor, maar het is geloof ik wel een voorwaarde! (ik werk 20 km. verderop, dus voor mij zou het niet geloofwaardig zijn!)
*
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:26:46 #84
105850 Fuente
mamamuts
pi_48887288
Ik volg een opleiding verpleegkunde (BBL) vanaf juni ga ik werken en dan fiets ik zo'n 4 keer per week. Als het goed is telt het fietsplan bij ons ook voor de BBL-ers, dus dit zou dan wel heel fijn zijn
Sara
Merel
Ukje
pi_48887443
Stel dat je idd een duurdere fiets koop dan betaal je dat netto idd.

In mijn geval, krijg max 749 voor me fiets, verzekering is 243 dus ik krijg totaal 992 terug. Ik betaal m in 36 maanden af en dat is 27.56 bruto per maand.

Bij sommige bedrijven mag je ook accesoires bij je fiets doen, dat mag ik niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:32:31 #86
105850 Fuente
mamamuts
pi_48887475
Klinkt goed!
Dank je wel voor de info!
Sara
Merel
Ukje
pi_48888865
Ik zat me ook af te vragen, of je dan niet op de fiets naar je werk moet. Ik zou het best kunnen doen (15 km) maar ik ben daar veel te lui voor

Fietsenwinkel.nl heeft me net gebeld, ze gaan de inlaytjes van de stoeltjes voor me omruilen Het bestelnummer van de bestelafdeling was aan een andere kleur gekoppeld dan het bestelnummer op de inpak-afdeling. Lekker snugger, maar het komt goed gelukkig.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:50:13 #88
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48891913
Jammer Beefcake! Dat is echt vervelend he ...
Zie net dat het geregeld is! Gewoon op fietsen met die hap, merken ze toch niet ...

Mijn man heeft mijn fiets ook via het fietsplan van zijn werk kunnen regelen, gelukkig hoeft hij niet op de fiets naar z'n werk ! (werkt in Amsterdam en is vaak 1 1/2 uur onderweg ... ) ongeveer hetzelfde bedrag als bij Vicky was mogelijk, plus accessoires.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 16:08:28 #89
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48892593
Hier heb ik mijn fiets ook via husbs werk. Hij is ondertussen van werk veranderd en de huidige baas heeft het fietsplan over genomen.

Eerst waren we nog wel een beetje bang dat husb gesodemieter zou krijgen om dat hij dan (dik 14 km altijd met veel wind) op de fiets naar zijn werk moest.
Maar als hij nu van (ongeveer) Leeuwarden naar Groningen elke dag op de fiets zou doen.. Dan zou hij óf niet eens aankomen óf (als hij wel aankwam op z'n werk) compleet voor gek verklaard worden..
Dus dat heeft zichzelf weer opgelost

Ik kreeg trouwens bij mijn fiets ook nog voor 40 of 50 euro fietsbonnen. Daar zou je dan bijvoorbeeld ook zitjes voor kunnen kopen. (ik heb mijn mountainbike ingeruild en kreeg daarvoor de twee nieuwe bijpassende Bobikezitjes en de Bloom-fietstas.)
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:03:51 #90
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48898083
Jeuheu!
De Hema heeft nu een erg leuke moederfiets in de aanbieding!
Ijsblauw, voor maar 300 euro.
Je kunt alleen geen proefrit maken, dat heb ik dus maar in de winkel gedaan...
Hij fietst lekker, en ik ben altijd erg tevreden over de kwaliteit van Hemaprodukten.
Dus ik denk dat ik morgen een moederfiets heb!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_48898414
Ik heb die moederfiets maar overgeslagen en op m'n 22e al een omafiets aangeschaft.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:22:19 #92
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48898715
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:13 schreef lcicle het volgende:
Ik heb die moederfiets maar overgeslagen en op m'n 22e al een omafiets aangeschaft.
Gheghe! Dit blondje moest even nadenken voor ze hem snapte!

Mijn omafiets is gejat een tijdje terug en ik fiets nu altijd op de fiets van mijn lief. Dus ik 'moest' toch een nieuwe. En deze moederfiets ziet er oké uit, dus die wil ik wel!
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:32:32 #93
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_48901511
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:03 schreef Moonah het volgende:
Jeuheu!
De Hema heeft nu een erg leuke moederfiets in de aanbieding!
Ijsblauw, voor maar 300 euro.
Je kunt alleen geen proefrit maken, dat heb ik dus maar in de winkel gedaan...
Hij fietst lekker, en ik ben altijd erg tevreden over de kwaliteit van Hemaprodukten.
Dus ik denk dat ik morgen een moederfiets heb!
Die fiets ziet er echt top uit Moonah; heb 'm net in de folder zien staan.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:24:13 #94
105850 Fuente
mamamuts
pi_48903746
Ik vind 'm er ook erg leuk uitzien Moonah! Ik zag hem afgelopen week al in de folder hier, maar helaas niet hier in de winkel, had ook wel een testritje willen maken!
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:38:31 #95
94046 PM-girl
pi_48918899
Leuke fiets Moonah, lekkere knalkleur!
*
  donderdag 10 mei 2007 @ 15:07:33 #96
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49227354
oke, ik durf officieel niet meer te fietsen met Max. stom he? ik durf gewoon niet meer.
het is een tijdje goed gegaan, maar ik weet ineens niet meer hoe ik af moet stappen en argh!

nou zit ik toch te denken over een goedkope mamafiets, maar ik ben niet gewend aan handremmen, dus dan zou ik ook niet durven, maar zijn er ook mamafietsen met terugtraprem?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_49242753
Ik zag in het kruidvat krantje ook een goedkope moederfiets. Ik weet alleen echt niet of deze handremmen heeft. Maar ik denk het wel, je zal ze niet zo gauw tegenkomen met terugtraprem.
pi_49244231
Had ik ook, Pinquit... Je moet even een paar keer zonder Max (maar met kinderstoeltje) oefenen tot je er weer wat vertrouwen in hebt. Hetzelfde geldt voor een eventuele nieuwe moederfiets met handremmen; het went echt wel snel.
pi_49716547
Zaterdag kan ik EINDELIJK mijn fiets halen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:10:46 #100
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49726593
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 10:42 schreef Vicky het volgende:
Zaterdag kan ik EINDELIJK mijn fiets halen
Ik zie net dat we dan precies dezelfde fiets hebben Dat zal er dan leuk uitzien dinsdag Toevallig ook bij Hozee gekocht? Ik had overigens nogal wat verlofuren over van vorig jaar, omdat ik ziek ben geweest, dus ik heb de fiets voor 100 euro + verlofuren
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:31:19 #101
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49916759
PM-girl heb jij ook een buggy-mee op jouw Bloom?
Zo ja, weet je of het een 'gewone' is of een speciale voor de Bloom?

Op die van mij zit er geen en ik zit toch wel te twijfelen. Aan de ene kant wil ik er gewoon één voor de zekerheid op aan de andere kant heb ik ook de MeiTai-draagdoek die weinig plek inneemt.
(Kruidvat heeft nu een supergoedkoop licht buggy'tje voor ¤ 14,- waaronder ook een oranje en die past zo mooi bij mijn fiets )
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:38:06 #102
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49918834
Haha Noli, ik heb toevallig dezelfde vraag over míjn fiets!

Ik heb een nep SpartaAmazonetrendy (van de Hema dus). Nu staat me bij dat daar geen gewone buggymee op past. Weet iemand er meer van? Moet ik een speciaal model hebben? Of een adaptor? Want het liefst heb ik een buggymee-deluxe, dan kan er een zwaardere buggy aan.

En qua stoeltje, moet er ook een speciale op? Ik heb er een van mijn zus, maar dat lukt niet zo hard. Maar da's wel een oude, die je zowel aan de stuurpen als aan het stuur zelf vasthaakt.

Ik kan ook wel naar de fietsenmaker gaan voor info. Maar dat voelt een beetje lullig omdat ik dus een fiets van de Hema heb en ik die accessoires tweedehands wil kopen...
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:19:12 #103
94046 PM-girl
pi_49920317
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 09:31 schreef Noli. het volgende:
PM-girl heb jij ook een buggy-mee op jouw Bloom?
Zo ja, weet je of het een 'gewone' is of een speciale voor de Bloom?

Op die van mij zit er geen en ik zit toch wel te twijfelen. Aan de ene kant wil ik er gewoon één voor de zekerheid op aan de andere kant heb ik ook de MeiTai-draagdoek die weinig plek inneemt.
(Kruidvat heeft nu een supergoedkoop licht buggy'tje voor ¤ 14,- waaronder ook een oranje en die past zo mooi bij mijn fiets )
Als het goed is krijg ik vandaag een steco buggymee de luxe voor op de Bloom
Voor zover ik heb kunnen vinden past een reguliere drager gewoon op de bloom.
*
pi_49923117
heeft er iemand een voorbeeld hoe je zo'n buggy ophangt in de buggy-mee?

wij hebben een Koelstra buggy en volgens mij doen we iets fout.. of er zit een verkeerde buggy-mee op (zat bij de fiets). Hij hangt best laag, wieltjes zitten een kleine 10cm boven de grond en hij lijkt zo lomp.. maar misschien hebben we er geen goede buggy voor
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:47:31 #105
3011 E.T.
pi_49923502
de wieltjes zet je op de haak van de buggy-mee (de as die tussen zo'n dubbel-wiel zit dus).
En dan goed vastsjorren met de band.

Ik had in het begin ook het frame op die haak gezet, maar dat lukte dus ook niet.
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:49:40 #106
3011 E.T.
pi_49923581
pi_49925793
dat deed ik dus fout.. ik deed het frame op die haak ja, maar nu zie ik dat een wieltje erop moet!
straks gelijk ff uitproberen.
had al een paar keer zo gefietst, maar het zag er niet uit hihi
nu weet ik waarom

dank jullie wel!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:59:14 #108
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_50645402
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:50 schreef CrazyMoon het volgende:
dat deed ik dus fout.. ik deed het frame op die haak ja, maar nu zie ik dat een wieltje erop moet!
straks gelijk ff uitproberen.
had al een paar keer zo gefietst, maar het zag er niet uit hihi
nu weet ik waarom

dank jullie wel!
Er gaat bij mij ook ineens een lampje branden Ik had het al opgegeven Vandeweek nog maar eens proberen dan, overigens wel met een Sparta-fiets en een Koelstra-buggy.
Wat ik trouwens wel een nadeel vind van de Sparta Amazone, is dat de fietstassen en het mandje zo makkelijk van de fiets af te halen zijn, dat je je afvraagt of je niet elke keer als je je fiets ergens neerzet je de hele bubs er weer af moet halen om te voorkomen dat het gejat wordt
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_50688625
Het is nog niet gelukt.. Wij hebben ook een Sparta en een Koelstra-buggy.
Misschien dat er een verkeerde buggydrager op zit? Want ik krijg het wieltje niet op die haak.
Zal eens navragen bij een fietsenwinkel.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:22:13 #110
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51146249
Grrrrrr....
Ik ben mijn buggymee aan het monteren, is gelukt.
Maar ik snap niet hoe hij 'werkt'.
In de handleiding (die ET hierboven ook heeft gepost) staat

Draai de verchroomde haak 90 graden naar rechts en duw de haak omhoog tot hij blijft staan.

Vervolgens zet ik de buggy erin (met het wieltje in de haak ) en dan zakt hij weer naar beneden.

Ik snap ook niet waarvoor dat bovenste zwarte schuine 'haakje' is....

Kan iemand me even op weg helpen, want ik zit me hier al een half uur op te vreten.
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:27:04 #111
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51146451
En hoe gaat zoiets in hemelsnaam 'in het echt'?
Ik sta nu zo te klooien. Ik heb een dubbele standaard, een veer aan mijn voorwiel zodat die niet omklapt, Maar ik moet er niet aan denken dat ik eerst Thies in het zitje heb gezet en daarna die buggy erop probeer te krijgen... Mijn fiets flikkert nu al bijna de hele tijd om.
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:28:04 #112
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51146492
En dan moet ik er dadelijk ook nog eens mijn speciale kinderzitjesfietstassen op zien te frotten.

HELP!!!
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:38:36 #113
94046 PM-girl
pi_51146923
Adem in, adem uit Moonah!

Zit er een riempje aan de buggymee?
*
pi_51146977
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:27 schreef Moonah het volgende:
En hoe gaat zoiets in hemelsnaam 'in het echt'?
Ik sta nu zo te klooien. Ik heb een dubbele standaard, een veer aan mijn voorwiel zodat die niet omklapt, Maar ik moet er niet aan denken dat ik eerst Thies in het zitje heb gezet en daarna die buggy erop probeer te krijgen... Mijn fiets flikkert nu al bijna de hele tijd om.
Oh, ben jij dat............
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:43:11 #115
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51147106
Ja PM, riempje zit eraan. En daar krijg ik hem ook wel mee vastgezet. Maar klopt het dat die verchroomde haak weer naar beneden schiet als ik die buggy erin zet?
En lukt het jou wél om zowel Simon als buggy op je fiets te zetten? Zonder ongelukken dan he....

En ik adem nog steeds in en uit hoor.
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:46:05 #116
94046 PM-girl
pi_51147220
Heb je al geprobeerd de buggy te draaien? Ik weet zo even uit mijn hoofd niet welke kant tegen de fiets aan moet. Het riempje flink strak trekken in elk geval.

En die beugel zit bij mij juist helemaal laag. Wanneer hij niet gebruikt wordt, moet hij platgeklapt en omhoog (maar dat schiet bij mij los).
Als ik thuis vertrek (= 1 keer met buggy en Simon pas geweest), bouw ik eerst de hele fiets in elkaar en dan Simon erop. Terug ging het wonderbaarlijk goed, Simon erin en toen de buggy. Evt zou ik hem nu zittend op de grond zetten, maar dat is ook slechts een tijdelijke optie.

Maar heb je nu al gefietst met hem, tussen het ademhalen door?
Succes!
*
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:47:43 #117
393 phileine
española
pi_51147293
Ja ik was ook nooit zo weg van die buggymee. Handig voor even, maar je fiets wordt er wel behoorlijk log van (zelfs een mamafiets die ik had). Vond het soms nog handiger hem gewoon in de fietstas te stoppen (maar ja, dat kan dan weer met de quinny zapp heel makkelijk *smiley met zo'n glimmende tand*)
mooi he, alles
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:48:13 #118
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51147315
Volgens mij klopt het wel dat die haak naar beneden gaat (niet schieten dus) als je je buggy erop zet, moonah.
Als ik mijn buggy eraf haal, dan schiet die haak omhoog hier nl.

En zorg er voor dat het haakje (waar het riempje aanzit) goed om de buggy heengeklemt zit, voordat je het riempje vast maak, anders gaat je buggy zo zwabberen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:50:01 #119
94046 PM-girl
pi_51147392
Overigens heb ik nog een fietsspin aangeschaft om een en ander extra te bevestigen.
*
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:52:41 #120
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51147495
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:48 schreef LadyS het volgende:
En zorg er voor dat het haakje (waar het riempje aanzit) goed om de buggy heengeklemt zit, voordat je het riempje vast maak, anders gaat je buggy zo zwabberen.
en je kunt het beste het riempje, nadat je het haakje er goed omheen gedaan hebt en het riempje het vastgeklikt, ook nog even flink aansnoeren (volgt u het nog ) Zo een fietsspin waar PM-girl het over heeft, is ook niet zo een gek idee idd.
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:56:09 #121
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51147666
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:46 schreef PM-girl het volgende:
En die beugel zit bij mij juist helemaal laag. Wanneer hij niet gebruikt wordt, moet hij platgeklapt en omhoog (maar dat schiet bij mij los).
Huh? Wel platgeklapt, maar niet omhoog dan.
quote:
Als ik thuis vertrek (= 1 keer met buggy en Simon pas geweest), bouw ik eerst de hele fiets in elkaar en dan Simon erop. Terug ging het wonderbaarlijk goed, Simon erin en toen de buggy. Evt zou ik hem nu zittend op de grond zetten, maar dat is ook slechts een tijdelijke optie.
Sorry, zie het even voor me.
Tering, daar gaat mijn droom...
Want ik ben nog vergeten dat ik dus na het shoppen ook nog al die tasjes in de fietstassen moet frutten.
quote:
Maar heb je nu al gefietst met hem, tussen het ademhalen door?
Ehm, nee. Hij ligt nu in bed.
quote:
Succes!
Tnx.
Maar ik vrees dat ik morgen mijn lief om hulp moet vragen. Dat háát ik.

En dat haakje waar jij het over hebt LadyS is ook al zoiets.
Pfffffffff..... *zweet afveegt

En dan komt er ook nog eens een Phileine met haar QuinnyZappgedram.

Naja, ik hou het zo maar eens voor gezien.
Tnx voor het meehelpen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:58:14 #122
94046 PM-girl
pi_51147762
Moet ik een keertje komen fietsen rijden om je te helpen?

En ja, bij gebruik is mijn beugel omlaag en naar buiten gestoken. Bij niet-gebruik, zou hij omhoog en tegen de fiets aan moeten zitten, maar dat werkt dus niet. Ik heb dus een mooi obstakel uitsteken, dus mensen kunnen me niet rakelings inhalen
*
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:00:17 #123
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51147862
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:12 schreef CrazyMoon het volgende:
Zal eens navragen bij een fietsenwinkel.
Dit is trouwens nog niet eens zo'n gek idee!
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:06:11 #124
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51148115
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:56 schreef Moonah het volgende:

En dat haakje waar jij het over hebt LadyS is ook al zoiets.
Pfffffffff..... *zweet afveegt
Als je je buggy flink samenvouwt en dan pas het haakje eromheen doet, moet het lukken
Het is allemaal even een handigheidje

Succes
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:08:44 #125
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51148239
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:00 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dit is trouwens nog niet eens zo'n gek idee!
hoe kom je dan met je fiets én je buggy bij de fietsenwinkel
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:22:12 #126
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51148742
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:08 schreef LadyS het volgende:

[..]

hoe kom je dan met je fiets én je buggy bij de fietsenwinkel
Sssssssssssst!
pi_51158127
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:24 schreef PM-girl het volgende:
Bij ons is het fietsenproject zo dat je wel een minimaal aantal dagen op de fiets moet komen werken, ik weet niet hoe dat bij anderen zit? Daarbij zie ik de afdeling fietsenplan ook niet in de garage kijken hoor, maar het is geloof ik wel een voorwaarde! (ik werk 20 km. verderop, dus voor mij zou het niet geloofwaardig zijn!)
Hoezo zou 20 KM ongeloofwaardig zijn?

Zelf fietste ik zomers regelmatig naar mijn werk. Roden - Groningen 26 KM. En Roden - Assen 23 KM. Maar alleen als het erg mooi weer was!
  donderdag 5 juli 2007 @ 09:46:23 #128
94046 PM-girl
pi_51158428
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 09:31 schreef nikky. het volgende:

[..]

Hoezo zou 20 KM ongeloofwaardig zijn?

Zelf fietste ik zomers regelmatig naar mijn werk. Roden - Groningen 26 KM. En Roden - Assen 23 KM. Maar alleen als het erg mooi weer was!
Ze kennen me op het werk he....
(ik sta ook wel bekend als de werkneemster die vaak in de lift te vinden is )
*
pi_51158444
Ik ga morgen eens informeren naar fietsplan op het werk. Ik wil ook graag een andere fiets. Ik woon 24 km van het werk af en dat is op de fiets best te doen hoor. Als je een goede fiets hebt tenminste
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_51158562
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 09:46 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ze kennen me op het werk he....
(ik sta ook wel bekend als de werkneemster die vaak in de lift te vinden is )
  donderdag 5 juli 2007 @ 09:58:40 #131
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51158638
Moonah, het klopt allemaal wat je zegt en doet.
Stang hoort omlaag inderdaad en aansnoeren kost soms moeite én je fiets wordt wankel met buggy eraan. Maaaaaaaaaaaar je doet het volgende:
Je hebt gewinkeld en wil weer op de fiets terug. Je komt bij je fiets en parkeert die tegen een muur of stevig hek. Niet té schuin, maar wel stevig schuin. Je haalt al die D&G-tassen en Gucci-dozen uit de buggy en propt ze in je fietstassen en hangt ze aan je stuur. Dan friemel je je zoon uit de buggy, zet hem met een mooie zwaai in het fietsstoeltje en zorgt ervoor dat er geen knie, voet of handje knel zit tussen de muur of het stevige hek. Vervolgens klap je moeiteloos je blauwe buggy in, zet de verchroomde haak in de juiste positie en maakt het riempje weer even wat losser !... Je hangt de buggy netjes aan je fiets, snoert hem goed vast, zwaait charmant je been en bips over frame en zadel en vertrekt fluitend met al je waardevolle bezittingen naar huis.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:06:08 #132
94046 PM-girl
pi_51158793
Dat wat Sugar zegt dus!
*
pi_51159131
volgens mij heb ik echt een verkeerde buggy-mee erop :S
zal vandaag eens kijken of het van een speciale merk is...
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_51159450
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 09:58 schreef Sugar het volgende:
Moonah, het klopt allemaal wat je zegt en doet.
Stang hoort omlaag inderdaad en aansnoeren kost soms moeite én je fiets wordt wankel met buggy eraan. Maaaaaaaaaaaar je doet het volgende:
Je hebt gewinkeld en wil weer op de fiets terug. Je komt bij je fiets en parkeert die tegen een muur of stevig hek. Niet té schuin, maar wel stevig schuin. Je haalt al die D&G-tassen en Gucci-dozen uit de buggy en propt ze in je fietstassen en hangt ze aan je stuur. Dan friemel je je zoon uit de buggy, zet hem met een mooie zwaai in het fietsstoeltje en zorgt ervoor dat er geen knie, voet of handje knel zit tussen de muur of het stevige hek. Vervolgens klap je moeiteloos je blauwe buggy in, zet de verchroomde haak in de juiste positie en maakt het riempje weer even wat losser !... Je hangt de buggy netjes aan je fiets, snoert hem goed vast, zwaait charmant je been en bips over frame en zadel en vertrekt fluitend met al je waardevolle bezittingen naar huis.
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:39:31 #135
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51159633
alleen zonder tassen aan je stuur!
pi_51161219
Och jee, nu durf ik bijna niet eens meer te denken aan een buggy-mee

Maar goed, ik heb dus sinds gister een buggy.
Hij is lelijk en gemaakt van jaren-80-wit-frame-met-gordijnstof maar het is een maclaren die helemaal plat kan, soepel rijdt en maar 7 euro kostte dus we zijn blij
Buggy moet op de fiets dus er moet een buggy-mee komen.
Maaaaarrr.... buggy is zwaarder dan een simpele twee-standen-buggy. Een kilo of zes volgens de personenweegschaal en dus eigenlijk materiaal voor een buggy-mee-deluxe.

Wat denken jullie, is het te doen om eerst een gewone buggy-mee via de kringloop te halen en er een extra spin bij te gebruiken of hoef ik dat al niet eens te proberen omdat het toch niet gaat passen.
pi_51161456
Mijn buggy heb ik mee op een normale buggydrager die ook maar tot een bepaald aantal kilo aan zou kunnen. Maar de buggy zit er net zo stevig op. Kan hem heel makkelijk met een hand erop hangen en snoertje aantrekken en klaar
Liefde
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:42:15 #138
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51161532
Wat een ingewikkeld gedoe en ik wil vanmiddag gaan winkelen met Anna. Op de fiets. Dat is geen moederfiets. En ik heb geen buggy-mee. En ook geen wandelwagen, die moet ik nog bouwen. Durf nu al niet meer. Ik blijf maar weg uit dit topic denk ik.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_51161752
hier gaat het tot nu toe prima met een doodnormale gazelle, een honderdstehands stoeltje (maar wel gepimpt ) en een draagdoek.
Pas nu deze luie moeder het zat is om tien kilo kind in en uit de fiets en draagdoek te tillen wordt het gecompliceerd

Nicole, bedankt. Die gewone buggy-mee's liggen vaak zat bij de kringloopwinkel maar de deluxeversie is wat lastiger te vinden en is dan vaak ook wat duurder. Als het niet anders kan dan komt ie er maar ik ga het eerst maar eens proberen met een gewone en een extra spin denk ik.
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:57:56 #140
94046 PM-girl
pi_51162031
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:42 schreef YPPY het volgende:
Wat een ingewikkeld gedoe en ik wil vanmiddag gaan winkelen met Anna. Op de fiets. Dat is geen moederfiets. En ik heb geen buggy-mee. En ook geen wandelwagen, die moet ik nog bouwen. Durf nu al niet meer. Ik blijf maar weg uit dit topic denk ik.
Kssst, ga jij eens weg naar het draagdoekenhonk
*
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:55:57 #141
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51166169
Nou Sugar, met jouw uitleg móet het toch lukken!
  donderdag 5 juli 2007 @ 15:13:29 #142
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51168900
Hier wel een moederfiets, maar geen buggy-mee. Werk dus zelf ook nog steeds met de draagdoek. Alhoewel het dorp hier aan-te lopen is. Dus vaak is het de wandelwagen of alleen de draagzak.

[ Bericht 84% gewijzigd door chacama op 05-07-2007 15:20:44 (mosterd na de maaltijd) ]
pi_51172133
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:30 schreef owlet het volgende:
Wat denken jullie, is het te doen om eerst een gewone buggy-mee via de kringloop te halen en er een extra spin bij te gebruiken of hoef ik dat al niet eens te proberen omdat het toch niet gaat passen.
ik hing de buggy met een sjorband aan de rugleuning van het achterstoeltje, moet je natuurlijk wel een achterstoeltje hebben gewoon buggy met een wieltje op achterlicht laten steunen, sjorband 1x door frame en 1x om de hele buggy heen (en dus twee keer om die rugleuning), buggy ietsje optillen zodat wieltjes weer vrij hangen en sjorband goed aantrekken. Net zoveel gehannes als een buggymee en mind gezwabber. Vriend zette 'm in de fietstas en dan ook met een sjorbandje vast aan het achterstoeltje.
En anders zou ik gewoon voor de standaard buggymee gaan met een extra sjorband (kan je dingen steviger mee vastzetten dan met een spin). Ik heb wel ooit een buggymee gehad (leve de vrijmarkt) tot mijn fiets gejat werd, maar ook toen ik 'm wel had maakte ik liever de buggy aan het stoeltje vast dan op de buggymee.
  donderdag 5 juli 2007 @ 20:46:12 #144
94046 PM-girl
pi_51179107
Owlet, ik heb een de luxe uitvoering, dus ik weet niet of het zou gaan. Maar aangezien ik de deluxe al wiebelig vind, zou ik misschien kiezen voor een luxe.
*
pi_51184422
Bij ons prachtige overdekte winkelcentrum hebben ze winkelwagentjes.... Een uitkomst! Kan je met gemak 2 kids inproppen en 1 van die kids schuift vanzelf op naarmate het aantal spulletjes in het winkelwagentje stijgt.... Alleen nog een beetje erover nadenken tijdens het shoppen dat er meer spulletjes in het wagentje passen dan je op de fiets kan vervoeren!
pi_51185543
Maar met een spin kun je ook achter 't achterfietsstoeltje nog wel wat vervoeren
pi_51197394
slim poemojn!
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:02 schreef Mammietje het volgende:
Bij ons prachtige overdekte winkelcentrum hebben ze winkelwagentjes.... Een uitkomst! Kan je met gemak 2 kids inproppen en 1 van die kids schuift vanzelf op naarmate het aantal spulletjes in het winkelwagentje stijgt.... Alleen nog een beetje erover nadenken tijdens het shoppen dat er meer spulletjes in het wagentje passen dan je op de fiets kan vervoeren!
doe ik hier ook wel eens, maar in veel winkels mag je helaas niet meer met een winkelwagentje naar binnen. inmiddels kunnen ze goed zelf lopen hoor, maar 't is soms wel erg makkelijker om ze in zo'n wagentje te zetten.
  Milf maandag 16 juli 2007 @ 10:01:34 #148
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_51513566
Met mijn verjaardags en sponsorgeld heb ik deze fiets gekocht.

En ik ben er onwijs blij mee!

Maar wat voor een type en merk het nou is?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_51513710
Nikky, die fiets heb ik ook, wel iets lichter. Het is een moederfiets van van Speijk (wordt oa verkocht bij de Wehkamp).
  Milf maandag 16 juli 2007 @ 10:26:53 #150
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_51514278
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:07 schreef Randa_v het volgende:
Nikky, die fiets heb ik ook, wel iets lichter. Het is een moederfiets van van Speijk (wordt oa verkocht bij de Wehkamp).
Ik vind het een heerlijke fiets
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 16 juli 2007 @ 11:21:11 #151
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51515770
Mooie fiets nikky.

Had iemand hier een voorzitje met stuurtje en windscherm? Er was hier net een vriendin en die dacht dat het niet samen kon. Ik dacht dat iemand ooit eens had verteld het beide te hebben?
*OUD heilige*
pi_51532640
Nikky, dat ziet er uit als een erg fijne fiets.
En wat lief die voetjes eruit.
pi_51532739
Onze bakfiets is vandaag voor het eerst gebruikt als Moederfiets

maandag 16 juli 2007 @ 21:21:28 #154
94046 PM-girl
pi_51536074
Leuk Piglet! (ik verbaas me toch over hoe snel je alles weer kunt, wandelen, fietsen!)

YPPY, ik heb een bbike voorstoeltje en windscherm, daarbij heb ik een klein stuurtje op mijn stuur gemonteerd, voor de kleine fietser.

Moonah, heb je inmiddels je fiets en buggydrager woedend uit het raam gesmeten, of lukte het toch nog?
*
pi_51536147
Gaaf joh, die kleine Pepijn in de bakfiets Lekker ook dat je hem altijd kan zien, dat vind ik wel een nadeeltje van de fietskar.
pi_51536537
Wat PM zegt, ik heb het gevoel dat je vorige week bevallen bent
Ziet er wel stoer uit zo op die fiets
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51536755
Pepijn is vandaag precies 2 weken oud en ik ben zelf ook super verbaasd hoe snel ik alles weer kan.
Maar mij hoor je niet klagen
Afgelopen woensdag toen Pepijn dus 10 dagen oud was samen met hem 5km gelopen naar mijn vriend zijn werk en vervolgens op een gewone fiets terug gefietst. Ik had echt niet verwacht na 1,5 week alweer op een zadel te kunnen zitten, maar dat ging dus prima!!
  maandag 16 juli 2007 @ 21:40:55 #158
108648 cattie
lieve moeder
pi_51536778
Stoer P_iglet, dat je nu alweer fietst!

Hoe gaat dat met Pepijn in de bakfiets? Ziet er goed uit. Maar zo te zien vult hij wel de hele bak. Welk type bakfiets heb je, de grootste?
Mijn man en ik willen ook graag een bakfiets. Dezelfde als die jij hebt (als ik het goed zie). Het is dan alleen wel de bedoeling dat op een gegeven moment Ive en de tweede er tegelijkertijd in kunnen. En zo te zien past dat niet met een maxicosi.
Ik zag op een site wel "babyschelpen" staan. Heeft iemand daar ervaring mee, zijn die comfortabel en veilig voor baby's?
pi_51537131
Wij hebben het kleinste model 3wielbakfiets van de fietsfabriek.
Ze hebben deze en nog een maatje groter. Daar past de maxi-cosi in de breedte in, en dus nog minstens 2 kinderen op het bankje.

Maar ook bij deze zou een baby en peuter prima passen. de maxicosi komt niet tot aan het bankje, maar daar zit nog zo'n 10cm tussen. (zie de bovenste foto) Ruimte genoeg dus voor een of 2 paar peuter beentjes. Een kleuter of groter zou wellicht lastig worden met deze maat bakfiets, maar dan is tijdelijk een stoeltje achterop de bagage drager ook nog een optie.

Als je een bakfiets aanschaft met de wetenschap dat een 2e kindje snel gewenst is dan zou ik voor net 1 maatje groter gaan. Dan loopt de bak meer vierkant naar onderen ipv schuin zoals bij ons en heb je dus net wat meer ruimte.

Mijn vriend en ik zijn beide niet zo groot en bij ons ligt een 2e voorlopig echt niet in de planning (maar goed dat lag een 1e ook niet ) dus daarom hebben wij voor deze net wat kleinere gekozen.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:01:59 #160
108648 cattie
lieve moeder
pi_52237399
We hebben een bakfiets gekocht!!
Deze:

Was in de aanbieding, showroom model met een hele fikse korting! Heerlijk, kunnen we lekker ver en veel gaan fietsen met Ive.
pi_52237670
Mama's met moederfietsen... Weten jullie misschien of het een beetje comfortabel fietst op een moederfiets met een zitje voor en een groeiende buik?
Momenteel heb ik een gewone (oma) fiets met een stoeltje voor en achter maar ik zit nu al bijna klem als ik op en af wil stappen!! En ik moet nog tot januari!
pi_52237727
cattie wat super!!! veel plezier ermee!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:38:17 #163
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52238408
Vamp ik ben niet zo groot (1.64) en heb een zitje voorop en plek zat om er een buik bij te hebben. Alleen met opstappen zou ik het stuur wat moeten draaien na een maand of 7 gok ik zo, maar ook goed te doen. O, ja en ik heb inderdaad een echte moederfiets.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_52238809
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:38 schreef Saffier het volgende:
Vamp ik ben niet zo groot (1.64) en heb een zitje voorop en plek zat om er een buik bij te hebben. Alleen met opstappen zou ik het stuur wat moeten draaien na een maand of 7 gok ik zo, maar ook goed te doen. O, ja en ik heb inderdaad een echte moederfiets.
Ik ben net zo groot! (of klein..) Ik heb er zo genoeg van de hele tijd moeten "wringen" Om op mn fiets te komen! Ik kan nu ook niet met mn voeten bij de grond als ik eenmaal zit, dus het is nog gevaarlijk ook! Mn "achteropbagage" is nog net geen 4 en vindt het wel fantastisch om zelf te fietsen en dan kan de ander achterop, maar ja.... Voor grotere afstanden is dat niet te doen!

Nu nog een betaalbare fiets zien te vinden!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:10:52 #165
3011 E.T.
pi_52239295
Op mijn Sparta Amazone heb ik ruimte zat
pi_52239431
Vamperotica, hier ook ruimte zat bij mijn Sparta amazone (trendy versie). Je moet alleen wel anders opstappen met een erg dikke buik, dus pas opstappen als de fiets al in beweging is gebracht. Anders kom je waarschijnlijk ook klem te zitten ...
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:16:26 #167
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52239453
Vamp ik heb een klein frame besteld toen, wilde ook persé met mijn voeten aan de grond kunnen, helemaal plat gaat niet, maar wel zo dat ik me er veilig op voel met mijn bagage.

E.T. wat heerlijk dat je nog een keer een buik op de fiets mag vervoeren! Ga je nog een aanhangwagentje erbij kopen voor Saskia straks of kan zei tegen die tijd goed zelf meefietsen?
Ylana
pi_52244203
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:52 schreef vamperotica het volgende:
Ik ben net zo groot! (of klein..) Ik heb er zo genoeg van de hele tijd moeten "wringen" Om op mn fiets te komen! Ik kan nu ook niet met mn voeten bij de grond als ik eenmaal zit, dus het is nog gevaarlijk ook! Mn "achteropbagage" is nog net geen 4 en vindt het wel fantastisch om zelf te fietsen en dan kan de ander achterop, maar ja.... Voor grotere afstanden is dat niet te doen!
Vamp, ik zat met hetzelfde probleem met een gewone fiets, kon domweg niet opstappen op een gewone fiets met een zitje voorop, daar hoefte ik nog niet eens zwanger voor te zijn! Ik heb nu een moederfiets (vraag me niet welk merk, heb ff geen zin om in de schuur te kijken!) maar kan nu net tussen het zadel en stuur door en ik moet ook zoals al eerder gemeld eerst gang maken en dan opstappen. Heel veel meer ruimte geeft het dus ook niet. Ik zou het persoonlijk met een zwangere buik niet aangaan. Ook al kan je er prima opstappen / fietsen, als je een noodstop moet maken is het eerste wat het voorzitje raakt, toch je buik.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:07:03 #169
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52244638
Vamp: ik denk dat het je wel gaat lukken met een mamafiets maar is een fietskarretje geen betere optie? Daar kunnen mooi 2 kindjes in zitten en veilig ook
Iedere golf van de zee,
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:00:38 #170
3011 E.T.
pi_52248979
Saffier, ik heb een fietskar
Ideaal aangezien Tijn nog niet kan zitten.
pi_52250079
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:07 schreef Neuk het volgende:
Vamp: ik denk dat het je wel gaat lukken met een mamafiets maar is een fietskarretje geen betere optie? Daar kunnen mooi 2 kindjes in zitten en veilig ook
Misschien wel ja... Maar ik ben zo bang dat ik met zo'n kar achte reen paaltje ofzo blijf hangen.
pi_52250113
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Vamp, ik zat met hetzelfde probleem met een gewone fiets, kon domweg niet opstappen op een gewone fiets met een zitje voorop, daar hoefte ik nog niet eens zwanger voor te zijn! Ik heb nu een moederfiets (vraag me niet welk merk, heb ff geen zin om in de schuur te kijken!) maar kan nu net tussen het zadel en stuur door en ik moet ook zoals al eerder gemeld eerst gang maken en dan opstappen. Heel veel meer ruimte geeft het dus ook niet. Ik zou het persoonlijk met een zwangere buik niet aangaan. Ook al kan je er prima opstappen / fietsen, als je een noodstop moet maken is het eerste wat het voorzitje raakt, toch je buik.
Ja pcies... En met mijn gestuntel ligt de fiets met de rest vant grut waarschijnlijk ook op de grond
pi_52250400
optie tussen een fietskar en een mamafiets in.
Neem een bakfiets!!
Kun je flink wat van je minimonsters in kwijt. En als je er 1 neemt op 3 wielen dan kun je niet omvallen .
Met zwangere buik op een bakfiets past ook prima, kan ik uit ervaring vertellen. Ik had geen mega buik, maar zelfs met 41 weken zwanger nog heel veel ruimte over.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:22:58 #174
94046 PM-girl
pi_52651310
Moonah, ik moet vaak aan je denken als ik de buggy weer eens op mijn fiets aan het proppen ben. Is het je inmiddels gelukt?
*
pi_52651495
Goed dat je dit topic omhoog schopt.

Wat doen jullie als dreumes de bel ontdekt heeft?
*OUD heilige*
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:32:35 #176
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52651574
Nou, wat grappig PM dat je dan aan mij moet denken!
Ik moet altijd aan Sugar denken als ik dat ding erop frut!

Het gaat hardstikke goed! En ik voel me ook zo stoer met een volgestouwde fiets...
Bovendien krijg ik opvallend vaak hulp aangeboden als ik bezig ben met in- of uitladen van de hele boel.
Dat kan natuurlijk van alles betekenen... Ik doe het mss superonhandig dat mensen denken: "Dat arme kind voor in dat stoeltje, ik zal maar helpen die fiets vasthouden." Meestal zijn het vrouwen, moeders denk ik, die weten dat het best lukt in je eentje, maar dat een helpende hand wél makkelijk is.

We fietsen bijna elke dag! Heerlijk! Vaste klant in het park bij de beestjes (tussen de andere stamgasten, lees: moeders, omaatjes en dronkaards...).
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:33:46 #177
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52651608
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:29 schreef YPPY het volgende:

Weet ik niet. Ik heb nog geen dreumes.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:37:14 #178
94046 PM-girl
pi_52651724
Ik heb een draaibel, die is verdekt opgesteld
*
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:09:35 #179
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52685276
Gewoon even pimpen!

pi_52685334
hey jij bent ook al niet blond meer!

leuke foto's, heerlijk gevoel he zo samen op de fiets!
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:22:31 #181
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52685611
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 22:11 schreef bixister het volgende:
hey jij bent ook al niet blond meer!
Had je dat nog niet aan het niveau van mijn posts gemerkt?
quote:
leuke foto's, heerlijk gevoel he zo samen op de fiets!
Tnx.
Ja, fietsen is heerlijk! We genieten er allebei zo ontzettend van! Vandaag hebben we een fiets van de buurvrouw geleend, zodat mijn moeder ook mee kon fietsen. En ik ben dan zo erg dat ik zélf met Thies wil fietsen.
pi_52685909
* Jelief denkt ook aan moonah als ze haar fiets optuigd.

Yppy, Emma mag bellen als ze net op de fiets zit, als we fietsen mag het niet (nou ja soms als er toch geen andere fietsers zijn)
pi_52688082
Mikael weet ook al heel goed waar de bel zit. En die is zelfs mooi weg gewerkt in het stuur. Maar ik laat hem wel bellen. En dan heeft hij ook nog een Mickey Mouse toeter dus wij zijn van veraf al te horen
Liefde
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:31:43 #184
94046 PM-girl
pi_52694984
Ziet er gezellig uit Moonah!
*
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:36:16 #185
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52695083
Mooie fiets Moonah! Ties zit er ook helemaal gelukkig bij
Tobias vind het zelf bellen allang niet meer interessant, hij kijkt en zingt liever!
Ylana
pi_52695274
Wat leuk Moonah. Fietsen is zo leuk.

Anna wiebelt graag, dan gaat ze van links naar rechts. Echt een grappig gezicht. Denk ik.
*OUD heilige*
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:49:23 #187
94046 PM-girl
pi_52695363
Dat doet Simon ook YPPY, maar ik vind het maar akelig, dan schudt heel de fiets heen en weer!
Simon wordt trouwens piloot denk ik, in plaats van zijn stuurtje naar links of rechts te draaien, beweegt hij hem van voor naar achter!
*
pi_52695448
Ik vind het ook eng hoor, ik ga dan altijd iets verder van de stoeprand fietsen of ga zingen zodat ze afgeleid is en ermee stopt.
*OUD heilige*
  zondag 26 augustus 2007 @ 17:15:38 #189
3011 E.T.
pi_52702516
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:29 schreef YPPY het volgende:
Goed dat je dit topic omhoog schopt.

lekker laten bellen
pi_54265329
Ik ben ook aan het rondkijken voor een moederfiets! Ik zit alleen met mijn lengte en dus de framemaat. Ik ben 1.55 en heb framemaat 46 nodig maar die zijn er bijna niet!
Ik vind de Amazone Classic wel leuk, en een mooie prijs maar die heeft geen framemaat 46.
De Amazone Dynamic heeft wel framemaat 46 maar ik vind ¤900 gewoon te veel.
Ik heb er nu een gevonden heeft iemand ervaring met deze fiets?
klik!
En is er nog iemand die andere moederfietsen kent met framemaat 46? 48 zou eventueel ook nog kunnen.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:23:00 #191
94046 PM-girl
pi_54269691
Appelsap, wat lastig. Ik weet wel dat mijn Bloom op het randje is. Ik ben zelf 1.68, de fietsmaker heeft het zadel met een speciaal tussenstuk op het allerlaagst gezet en nog kan ik maar net met het tipje van de tenen de grond bereiken.
Ik kan je verder niet tippen, sorry!
*
pi_54298027
Appelsap, je zou ook nog bij [url=http://www.tmannetje.nl ]'t mannetje[/url] kunnen kijken, die maken ook fietsen op maat. al weet ik niet of die dan ook weer te duur is.
pi_54300269
Na lang zoeken heb ik maar 4 fietsen gevonden met het juiste framemaat.
De amazone dynamic maar die vond ik al te duur.
Die uit de link.
De puch elegance 3 speed.
En de puch elegance 7 speed.

Het is uiteindelijk deze geworden.

Dat is de puch elegance 3 speed. Hij oogde steviger dan die uit de link. En 7 versnellingen had ik ook wel leuk gevonden maar die fiets zelf vond ik niet mooi.
Dus ik ga nu gewoon deze proberen en als deze echt niks is (in de zin van kapot gaan) dan ga ik alsnog sparen voor een amazone dynamic.

Jelief bedankt voor die link, maar als ik die fietsen daar al zie denk ik dat hij erg duur is.
Mocht het nodig zijn dan kan ik er natuurlijk wel alsnog over nadenken.
  woensdag 5 december 2007 @ 14:38:36 #194
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55057779
Ik moet even . . . over mijn nieuwe fiets! Hij fietst zooooooo lekker! Hij snort gewoon over de weg . En het ziet er ook zo leuk uit als het zitje erop zit . Ik zou wel de hele dag willen fietsen! .

(De Gazelle Bloom)
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_55057831
Ik ga straks een nieuwe fiets uitzoeken. Dus ga eens even dit topic goed doorlezen!!
Liefde
  woensdag 5 december 2007 @ 16:24:24 #196
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55060122
Haha! Leuk he Kim!
Ik fiets ook nog steeds met veel plezier en trots op mijn moederfiets. Zélfs zonder kind in het zitje...
Maar mét is wel zo gezellig!
  woensdag 5 december 2007 @ 16:25:02 #197
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55060141
Succes MeNicole! Sintcadeautje?
pi_55060225
quote:
Op woensdag 5 december 2007 16:25 schreef Moonah het volgende:
Succes MeNicole! Sintcadeautje?
Ja van het werk Nee kan eindelijk meedoen met fietsplan. Maar ben bij 1 winkel geweest maar die had er maar 1 staan En het regent me te hard om naar de andere kant van de stad te fietsen om meer te gaan bekijken. Morgen of overmorgen nieuwe kans.
Liefde
  woensdag 5 december 2007 @ 16:55:47 #199
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55060806
quote:
Op woensdag 5 december 2007 16:31 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ja van het werk Nee kan eindelijk meedoen met fietsplan. Maar ben bij 1 winkel geweest maar die had er maar 1 staan En het regent me te hard om naar de andere kant van de stad te fietsen om meer te gaan bekijken. Morgen of overmorgen nieuwe kans.
Ik heb het ook via het fietsenplan van mijn werk gedaan. Toen ik wist welke ik wilde heb ik hem bij [reclame] izibike (internet)[/reclame] besteld en binnen anderhalve week was ie besteld en voor de deur afgeleverd! . Ik mocht trouwens ook nog voor 80 euro acessoires uitkiezen (weet alleen niet of dat per bedrijf verschillend is), dus het zitje met windscherm viel daar ook nog onder .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 6 maart 2008 @ 20:55:36 #200
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_57206103
Ik heb ook een nieuwe besteld.
Mijn oude mamafiets heb ik nu een jaar of 3-4 en is eigenlijk nog prima (een Batavus Cappuccino) maar heeft maar 3 versnellingen. Ik fiets zelf zo veel dat ik graag een iets luxere wil ook ivm mijn aanhoudende bekkenklachten. En nu heb ik een Sparta Amazone Trendy besteld met alles d'rop en d'ran in het pinkgreen. Deze heeft 7 versnellingen en een verend zadel. Over een week of 2 haal ik em op

Mochten er mensen zijn die interesse hebben in de oude dan PM maar. Het is een witte met lichtbruine accenten e.d.
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')