abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juli 2007 @ 11:21:11 #151
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51515770
Mooie fiets nikky.

Had iemand hier een voorzitje met stuurtje en windscherm? Er was hier net een vriendin en die dacht dat het niet samen kon. Ik dacht dat iemand ooit eens had verteld het beide te hebben?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51532640
Nikky, dat ziet er uit als een erg fijne fiets.
En wat lief die voetjes eruit.
pi_51532739
Onze bakfiets is vandaag voor het eerst gebruikt als Moederfiets

maandag 16 juli 2007 @ 21:21:28 #154
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51536074
Leuk Piglet! (ik verbaas me toch over hoe snel je alles weer kunt, wandelen, fietsen!)

YPPY, ik heb een bbike voorstoeltje en windscherm, daarbij heb ik een klein stuurtje op mijn stuur gemonteerd, voor de kleine fietser.

Moonah, heb je inmiddels je fiets en buggydrager woedend uit het raam gesmeten, of lukte het toch nog?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_51536147
Gaaf joh, die kleine Pepijn in de bakfiets Lekker ook dat je hem altijd kan zien, dat vind ik wel een nadeeltje van de fietskar.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_51536537
Wat PM zegt, ik heb het gevoel dat je vorige week bevallen bent
Ziet er wel stoer uit zo op die fiets
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51536755
Pepijn is vandaag precies 2 weken oud en ik ben zelf ook super verbaasd hoe snel ik alles weer kan.
Maar mij hoor je niet klagen
Afgelopen woensdag toen Pepijn dus 10 dagen oud was samen met hem 5km gelopen naar mijn vriend zijn werk en vervolgens op een gewone fiets terug gefietst. Ik had echt niet verwacht na 1,5 week alweer op een zadel te kunnen zitten, maar dat ging dus prima!!
  maandag 16 juli 2007 @ 21:40:55 #158
108648 cattie
lieve moeder
pi_51536778
Stoer P_iglet, dat je nu alweer fietst!

Hoe gaat dat met Pepijn in de bakfiets? Ziet er goed uit. Maar zo te zien vult hij wel de hele bak. Welk type bakfiets heb je, de grootste?
Mijn man en ik willen ook graag een bakfiets. Dezelfde als die jij hebt (als ik het goed zie). Het is dan alleen wel de bedoeling dat op een gegeven moment Ive en de tweede er tegelijkertijd in kunnen. En zo te zien past dat niet met een maxicosi.
Ik zag op een site wel "babyschelpen" staan. Heeft iemand daar ervaring mee, zijn die comfortabel en veilig voor baby's?
pi_51537131
Wij hebben het kleinste model 3wielbakfiets van de fietsfabriek.
Ze hebben deze en nog een maatje groter. Daar past de maxi-cosi in de breedte in, en dus nog minstens 2 kinderen op het bankje.

Maar ook bij deze zou een baby en peuter prima passen. de maxicosi komt niet tot aan het bankje, maar daar zit nog zo'n 10cm tussen. (zie de bovenste foto) Ruimte genoeg dus voor een of 2 paar peuter beentjes. Een kleuter of groter zou wellicht lastig worden met deze maat bakfiets, maar dan is tijdelijk een stoeltje achterop de bagage drager ook nog een optie.

Als je een bakfiets aanschaft met de wetenschap dat een 2e kindje snel gewenst is dan zou ik voor net 1 maatje groter gaan. Dan loopt de bak meer vierkant naar onderen ipv schuin zoals bij ons en heb je dus net wat meer ruimte.

Mijn vriend en ik zijn beide niet zo groot en bij ons ligt een 2e voorlopig echt niet in de planning (maar goed dat lag een 1e ook niet ) dus daarom hebben wij voor deze net wat kleinere gekozen.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:01:59 #160
108648 cattie
lieve moeder
pi_52237399
We hebben een bakfiets gekocht!!
Deze:

Was in de aanbieding, showroom model met een hele fikse korting! Heerlijk, kunnen we lekker ver en veel gaan fietsen met Ive.
pi_52237670
Mama's met moederfietsen... Weten jullie misschien of het een beetje comfortabel fietst op een moederfiets met een zitje voor en een groeiende buik?
Momenteel heb ik een gewone (oma) fiets met een stoeltje voor en achter maar ik zit nu al bijna klem als ik op en af wil stappen!! En ik moet nog tot januari!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_52237727
cattie wat super!!! veel plezier ermee!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:38:17 #163
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52238408
Vamp ik ben niet zo groot (1.64) en heb een zitje voorop en plek zat om er een buik bij te hebben. Alleen met opstappen zou ik het stuur wat moeten draaien na een maand of 7 gok ik zo, maar ook goed te doen. O, ja en ik heb inderdaad een echte moederfiets.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_52238809
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:38 schreef Saffier het volgende:
Vamp ik ben niet zo groot (1.64) en heb een zitje voorop en plek zat om er een buik bij te hebben. Alleen met opstappen zou ik het stuur wat moeten draaien na een maand of 7 gok ik zo, maar ook goed te doen. O, ja en ik heb inderdaad een echte moederfiets.
Ik ben net zo groot! (of klein..) Ik heb er zo genoeg van de hele tijd moeten "wringen" Om op mn fiets te komen! Ik kan nu ook niet met mn voeten bij de grond als ik eenmaal zit, dus het is nog gevaarlijk ook! Mn "achteropbagage" is nog net geen 4 en vindt het wel fantastisch om zelf te fietsen en dan kan de ander achterop, maar ja.... Voor grotere afstanden is dat niet te doen!

Nu nog een betaalbare fiets zien te vinden!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:10:52 #165
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52239295
Op mijn Sparta Amazone heb ik ruimte zat
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52239431
Vamperotica, hier ook ruimte zat bij mijn Sparta amazone (trendy versie). Je moet alleen wel anders opstappen met een erg dikke buik, dus pas opstappen als de fiets al in beweging is gebracht. Anders kom je waarschijnlijk ook klem te zitten ...
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:16:26 #167
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52239453
Vamp ik heb een klein frame besteld toen, wilde ook persé met mijn voeten aan de grond kunnen, helemaal plat gaat niet, maar wel zo dat ik me er veilig op voel met mijn bagage.

E.T. wat heerlijk dat je nog een keer een buik op de fiets mag vervoeren! Ga je nog een aanhangwagentje erbij kopen voor Saskia straks of kan zei tegen die tijd goed zelf meefietsen?
Ylana
pi_52244203
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:52 schreef vamperotica het volgende:
Ik ben net zo groot! (of klein..) Ik heb er zo genoeg van de hele tijd moeten "wringen" Om op mn fiets te komen! Ik kan nu ook niet met mn voeten bij de grond als ik eenmaal zit, dus het is nog gevaarlijk ook! Mn "achteropbagage" is nog net geen 4 en vindt het wel fantastisch om zelf te fietsen en dan kan de ander achterop, maar ja.... Voor grotere afstanden is dat niet te doen!
Vamp, ik zat met hetzelfde probleem met een gewone fiets, kon domweg niet opstappen op een gewone fiets met een zitje voorop, daar hoefte ik nog niet eens zwanger voor te zijn! Ik heb nu een moederfiets (vraag me niet welk merk, heb ff geen zin om in de schuur te kijken!) maar kan nu net tussen het zadel en stuur door en ik moet ook zoals al eerder gemeld eerst gang maken en dan opstappen. Heel veel meer ruimte geeft het dus ook niet. Ik zou het persoonlijk met een zwangere buik niet aangaan. Ook al kan je er prima opstappen / fietsen, als je een noodstop moet maken is het eerste wat het voorzitje raakt, toch je buik.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:07:03 #169
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52244638
Vamp: ik denk dat het je wel gaat lukken met een mamafiets maar is een fietskarretje geen betere optie? Daar kunnen mooi 2 kindjes in zitten en veilig ook
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:00:38 #170
3011 E.T.
pi_52248979
Saffier, ik heb een fietskar
Ideaal aangezien Tijn nog niet kan zitten.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52250079
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:07 schreef Neuk het volgende:
Vamp: ik denk dat het je wel gaat lukken met een mamafiets maar is een fietskarretje geen betere optie? Daar kunnen mooi 2 kindjes in zitten en veilig ook
Misschien wel ja... Maar ik ben zo bang dat ik met zo'n kar achte reen paaltje ofzo blijf hangen.
pi_52250113
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Vamp, ik zat met hetzelfde probleem met een gewone fiets, kon domweg niet opstappen op een gewone fiets met een zitje voorop, daar hoefte ik nog niet eens zwanger voor te zijn! Ik heb nu een moederfiets (vraag me niet welk merk, heb ff geen zin om in de schuur te kijken!) maar kan nu net tussen het zadel en stuur door en ik moet ook zoals al eerder gemeld eerst gang maken en dan opstappen. Heel veel meer ruimte geeft het dus ook niet. Ik zou het persoonlijk met een zwangere buik niet aangaan. Ook al kan je er prima opstappen / fietsen, als je een noodstop moet maken is het eerste wat het voorzitje raakt, toch je buik.
Ja pcies... En met mijn gestuntel ligt de fiets met de rest vant grut waarschijnlijk ook op de grond
pi_52250400
optie tussen een fietskar en een mamafiets in.
Neem een bakfiets!!
Kun je flink wat van je minimonsters in kwijt. En als je er 1 neemt op 3 wielen dan kun je niet omvallen .
Met zwangere buik op een bakfiets past ook prima, kan ik uit ervaring vertellen. Ik had geen mega buik, maar zelfs met 41 weken zwanger nog heel veel ruimte over.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:22:58 #174
94046 PM-girl
pi_52651310
Moonah, ik moet vaak aan je denken als ik de buggy weer eens op mijn fiets aan het proppen ben. Is het je inmiddels gelukt?
*
pi_52651495
Goed dat je dit topic omhoog schopt.

Wat doen jullie als dreumes de bel ontdekt heeft?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:32:35 #176
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52651574
Nou, wat grappig PM dat je dan aan mij moet denken!
Ik moet altijd aan Sugar denken als ik dat ding erop frut!

Het gaat hardstikke goed! En ik voel me ook zo stoer met een volgestouwde fiets...
Bovendien krijg ik opvallend vaak hulp aangeboden als ik bezig ben met in- of uitladen van de hele boel.
Dat kan natuurlijk van alles betekenen... Ik doe het mss superonhandig dat mensen denken: "Dat arme kind voor in dat stoeltje, ik zal maar helpen die fiets vasthouden." Meestal zijn het vrouwen, moeders denk ik, die weten dat het best lukt in je eentje, maar dat een helpende hand wél makkelijk is.

We fietsen bijna elke dag! Heerlijk! Vaste klant in het park bij de beestjes (tussen de andere stamgasten, lees: moeders, omaatjes en dronkaards...).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:33:46 #177
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52651608
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:29 schreef YPPY het volgende:

Weet ik niet. Ik heb nog geen dreumes.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:37:14 #178
94046 PM-girl
pi_52651724
Ik heb een draaibel, die is verdekt opgesteld
*
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:09:35 #179
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52685276
Gewoon even pimpen!

pi_52685334
hey jij bent ook al niet blond meer!

leuke foto's, heerlijk gevoel he zo samen op de fiets!
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:22:31 #181
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52685611
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 22:11 schreef bixister het volgende:
hey jij bent ook al niet blond meer!
Had je dat nog niet aan het niveau van mijn posts gemerkt?
quote:
leuke foto's, heerlijk gevoel he zo samen op de fiets!
Tnx.
Ja, fietsen is heerlijk! We genieten er allebei zo ontzettend van! Vandaag hebben we een fiets van de buurvrouw geleend, zodat mijn moeder ook mee kon fietsen. En ik ben dan zo erg dat ik zélf met Thies wil fietsen.
pi_52685909
* Jelief denkt ook aan moonah als ze haar fiets optuigd.

Yppy, Emma mag bellen als ze net op de fiets zit, als we fietsen mag het niet (nou ja soms als er toch geen andere fietsers zijn)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_52688082
Mikael weet ook al heel goed waar de bel zit. En die is zelfs mooi weg gewerkt in het stuur. Maar ik laat hem wel bellen. En dan heeft hij ook nog een Mickey Mouse toeter dus wij zijn van veraf al te horen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:31:43 #184
94046 PM-girl
pi_52694984
Ziet er gezellig uit Moonah!
*
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:36:16 #185
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52695083
Mooie fiets Moonah! Ties zit er ook helemaal gelukkig bij
Tobias vind het zelf bellen allang niet meer interessant, hij kijkt en zingt liever!
Ylana
pi_52695274
Wat leuk Moonah. Fietsen is zo leuk.

Anna wiebelt graag, dan gaat ze van links naar rechts. Echt een grappig gezicht. Denk ik.
*OUD heilige*
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:49:23 #187
94046 PM-girl
pi_52695363
Dat doet Simon ook YPPY, maar ik vind het maar akelig, dan schudt heel de fiets heen en weer!
Simon wordt trouwens piloot denk ik, in plaats van zijn stuurtje naar links of rechts te draaien, beweegt hij hem van voor naar achter!
*
pi_52695448
Ik vind het ook eng hoor, ik ga dan altijd iets verder van de stoeprand fietsen of ga zingen zodat ze afgeleid is en ermee stopt.
*OUD heilige*
  zondag 26 augustus 2007 @ 17:15:38 #189
3011 E.T.
pi_52702516
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:29 schreef YPPY het volgende:
Goed dat je dit topic omhoog schopt.

lekker laten bellen
pi_54265329
Ik ben ook aan het rondkijken voor een moederfiets! Ik zit alleen met mijn lengte en dus de framemaat. Ik ben 1.55 en heb framemaat 46 nodig maar die zijn er bijna niet!
Ik vind de Amazone Classic wel leuk, en een mooie prijs maar die heeft geen framemaat 46.
De Amazone Dynamic heeft wel framemaat 46 maar ik vind ¤900 gewoon te veel.
Ik heb er nu een gevonden heeft iemand ervaring met deze fiets?
klik!
En is er nog iemand die andere moederfietsen kent met framemaat 46? 48 zou eventueel ook nog kunnen.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:23:00 #191
94046 PM-girl
pi_54269691
Appelsap, wat lastig. Ik weet wel dat mijn Bloom op het randje is. Ik ben zelf 1.68, de fietsmaker heeft het zadel met een speciaal tussenstuk op het allerlaagst gezet en nog kan ik maar net met het tipje van de tenen de grond bereiken.
Ik kan je verder niet tippen, sorry!
*
pi_54298027
Appelsap, je zou ook nog bij [url=http://www.tmannetje.nl ]'t mannetje[/url] kunnen kijken, die maken ook fietsen op maat. al weet ik niet of die dan ook weer te duur is.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54300269
Na lang zoeken heb ik maar 4 fietsen gevonden met het juiste framemaat.
De amazone dynamic maar die vond ik al te duur.
Die uit de link.
De puch elegance 3 speed.
En de puch elegance 7 speed.

Het is uiteindelijk deze geworden.

Dat is de puch elegance 3 speed. Hij oogde steviger dan die uit de link. En 7 versnellingen had ik ook wel leuk gevonden maar die fiets zelf vond ik niet mooi.
Dus ik ga nu gewoon deze proberen en als deze echt niks is (in de zin van kapot gaan) dan ga ik alsnog sparen voor een amazone dynamic.

Jelief bedankt voor die link, maar als ik die fietsen daar al zie denk ik dat hij erg duur is.
Mocht het nodig zijn dan kan ik er natuurlijk wel alsnog over nadenken.
  woensdag 5 december 2007 @ 14:38:36 #194
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55057779
Ik moet even . . . over mijn nieuwe fiets! Hij fietst zooooooo lekker! Hij snort gewoon over de weg . En het ziet er ook zo leuk uit als het zitje erop zit . Ik zou wel de hele dag willen fietsen! .

(De Gazelle Bloom)
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_55057831
Ik ga straks een nieuwe fiets uitzoeken. Dus ga eens even dit topic goed doorlezen!!
Liefde
  woensdag 5 december 2007 @ 16:24:24 #196
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55060122
Haha! Leuk he Kim!
Ik fiets ook nog steeds met veel plezier en trots op mijn moederfiets. Zélfs zonder kind in het zitje...
Maar mét is wel zo gezellig!
  woensdag 5 december 2007 @ 16:25:02 #197
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55060141
Succes MeNicole! Sintcadeautje?
pi_55060225
quote:
Op woensdag 5 december 2007 16:25 schreef Moonah het volgende:
Succes MeNicole! Sintcadeautje?
Ja van het werk Nee kan eindelijk meedoen met fietsplan. Maar ben bij 1 winkel geweest maar die had er maar 1 staan En het regent me te hard om naar de andere kant van de stad te fietsen om meer te gaan bekijken. Morgen of overmorgen nieuwe kans.
Liefde
  woensdag 5 december 2007 @ 16:55:47 #199
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55060806
quote:
Op woensdag 5 december 2007 16:31 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ja van het werk Nee kan eindelijk meedoen met fietsplan. Maar ben bij 1 winkel geweest maar die had er maar 1 staan En het regent me te hard om naar de andere kant van de stad te fietsen om meer te gaan bekijken. Morgen of overmorgen nieuwe kans.
Ik heb het ook via het fietsenplan van mijn werk gedaan. Toen ik wist welke ik wilde heb ik hem bij [reclame] izibike (internet)[/reclame] besteld en binnen anderhalve week was ie besteld en voor de deur afgeleverd! . Ik mocht trouwens ook nog voor 80 euro acessoires uitkiezen (weet alleen niet of dat per bedrijf verschillend is), dus het zitje met windscherm viel daar ook nog onder .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 6 maart 2008 @ 20:55:36 #200
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_57206103
Ik heb ook een nieuwe besteld.
Mijn oude mamafiets heb ik nu een jaar of 3-4 en is eigenlijk nog prima (een Batavus Cappuccino) maar heeft maar 3 versnellingen. Ik fiets zelf zo veel dat ik graag een iets luxere wil ook ivm mijn aanhoudende bekkenklachten. En nu heb ik een Sparta Amazone Trendy besteld met alles d'rop en d'ran in het pinkgreen. Deze heeft 7 versnellingen en een verend zadel. Over een week of 2 haal ik em op

Mochten er mensen zijn die interesse hebben in de oude dan PM maar. Het is een witte met lichtbruine accenten e.d.
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')