Dank je wel p_iglet. Je moet dus bij een CT-scan ook zo'n tunnel in of dat niet?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:35 schreef p_iglet het volgende:
Net even anders....
Een CT is op basis van rontgenstraling, je kan dan met name bot goed zien.
Een MRI is op basis van magnetische straling, hiermee kun je ook bloed, vet en orgaanweefsel van elkaar onderscheiden.
MRI en CT
Hoewel de beelden van een MRI-onderzoek in eerste instantie lijken op die van een CT-scanner zijn er toch grote verschillen. Een CT-scanner meet absorptie van röntgenstraling, vooral het dichte calcium in botten valt daardoor sterk op. Een MRI-scanner meet het voorkomen van één element, vaak is dat waterstof. Een MRI-scanner stelt de patiënt niet bloot aan de ioniserende straling van CT-scanners. Er zijn wel andere gevaren, zoals het eerder genoemde sterke magnetisme. Bij specifieke instellingen kan door het gebruik van de radiogolven de temperatuur in de patiënt wat oplopen. De scanner lijkt dan op een wat groot uitgevallen magnetron. Er zit voldoende beveiliging op de scanners om de opwarming minimaal te houden. Als er zich toch metalen voorwerpen in of op de patiënt bevinden, dan kunnen deze, bij specifieke instellingen van de scanner, wel nare brandwonden veroorzaken.
CT en MRI vullen elkaar aan, ze kunnen elkaar niet compleet vervangen.
omdat ik een beetje het gevoel had dat erover heen gelezen werd (bankje net vol enzo) en jullie het eigenlijk niet zo boeiend vinden klinken en het voor mij eigenlijk heel belangrijk isquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:55 schreef _Bar_ het volgende:
wrom dan zo sippig kijkend Githa....
niet altijd volgens mij. Ik heb vorig jaar een CT-scan gehad van mijn gezicht (neusholtes) en toen moest ik met mijn hoof in een steun liggen (op mijjn buik).quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:01 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Dank je wel p_iglet. Je moet dus bij een CT-scan ook zo'n tunnel in of dat niet?
wat apart githa, maar wel fijn dat jullie wat aan elkaar hebbenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:07 schreef Githa het volgende:
En het werkt![]()
Neej, het is idd heel fijn en speciaal Sugar.
Er zijn heel veeldingen die zij anders doen en ook zij zijn bezig met een erfelijkheidsonderzoek. Er is gewoon nog niet veel over bekend dus alle ervaringen zijn welkom.
Ik heb haar gevonden via een weblog, heel toevallig! en op de frontpage stond een rontgefoto die zo van Jordy zou kunnen zijn en dat op zich is al speciaal want zelfs in deze aandoening komt de complexe vorm zoals Jordy die had maar zelden voor.
Wij ook!! En idd, wat moet er veeeeeel meeeeeee!! Echt erg gewoon.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:56 schreef Sugar het volgende:
Dat kan ik me voorstellen, githa, dat dat bijzonder en fijn is!Hoe heb je haar gevonden, joh? Ik hoop dat jullie elkaar ook een beetje kunnen steunen, maar wij blijven jou ook een hart onder de riem steken, hoor.
![]()
We gaan vandaag ons weekendje weg doen! Ik vlieg door het huis op zoek naar spullen, wat een volksverhuizing, he?Maar we hebben allemaal zin (ik ook!), dus het kan niet stuk!
![]()
![]()
Nog steeds gemarmerdquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:16 schreef lady-wrb het volgende:
hoe is het eigenlijk met je doperwt?
dopperwt????quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:14 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Nog steeds gemarmerd
Tis echt ongeloofelijk hoe veel last ik er nog steeds van heb.
Geen wasmachine geleverd trouwens..
Hij zou er vandaag tussen 8.00 en 9.45 uur zijn maar een half uurtje geleden was hij er nog steeds niet en heb ik maar ff gebeld.
Blijkt dat de bezorger vanmorgen om 8 uur voor de deur stond. Maar wel voor de verkeerde deur. Hebben ze gebeld maar het nummer stond nog op het nummer van mn ouders waarvan de telefoon kapot is.
Nieuwe poging tot bezorging: ergens na het weekend![]()
Overgeven/diarree hier fluf ..... en daar heb ik niet zulke goede herinneringen aan.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:33 schreef phluphy het volgende:
Jij bent inmiddels ook getroffen EG? Of heeft het zich beperkt tot buikklachten?
Dank je.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:34 schreef phluphy het volgende:
In dat geval heel veel beterschap. Klinkt niet fijn.![]()
Nee, dat redde ik nog allemaal net zelf nog wel.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:37 schreef phluphy het volgende:
Ohjee EG, moeten er nog emmertjes geleegd worden?![]()
heu waartussenuit?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:40 schreef _Bar_ het volgende:
* _Bar_ lust wel een stukje hoor bix
Het is mij er werkelijk tussenuit geschoten dat Anna alweer 2 jaar word
Goh dat gaat snel zegquote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:52 schreef Vicky het volgende:16 februari is mijn laatste werkdag hier
Nog maar 2 daagjes
het staat er idd een beetje maf..quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:46 schreef bixister het volgende:
[..]
heu waartussenuit?![]()
![]()
en tast toe hoor!
ow, maar die zijn vast al gewend aan het feit dat jullie niet zo vlot zijnquote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:20 schreef Nijna het volgende:
Inmiddels is hij gedouched en loopt nu zn spullen bij elkaar te rapen.
Ik ga mn pc maar eens uitzetten en hem achter zn broek aanzitten.
Op naar mn paps en mams.
ze hadden het nummer nog niet.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:35 schreef Diaan73 het volgende:
Ow lady dat is irritant... kunnen ze niet even bellen?
opdozenquote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:41 schreef lady-wrb het volgende:
vriendlief is echter van mening dat alles zo snel mogelijk opgedoosd moet worden.
Ja logisch dan...maar wel even lekker buiten geweest.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:38 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ze hadden het nummer nog niet.
luca is vorige keer voor het eerst geweest om te kijken
dus het is vervelend maar ach. volgende keer beter.
Dat vond ik zo mooi bij de moedermeet in Zaltbommel, ik zag daar een lief, stoer en heel sociaal jochie. Achteraf realiseerde ik me dat er iets was met zijn handjes en voetjes, omdat jij daar wel eens over post. En dat ik dat in Zaltbommel helemaal niet gezien heb. Daar zag ik gewoon leuke Jordyquote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:14 schreef Githa het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik het tijdens de zwangerschap wel moeilijk vond, ik was zo bang dat ik niet van hem zou houden, dat ik hem niet mooi zou vinden en ik eigenlijk alleen die voetjes en later dus ook handjes zou zien en niet meer een kindje, maar gelijk toen ik hem zag was dat weg, ik heb er nooit meer aangetwijfeld ook![]()
Hij was prachtig, perfect en van mij!![]()
Ja het is wel jammer, dat ik nu een week moet wachten voor het verder afgemaakt kan worden. Maar er moet nog veel, worden gedaan, hoor.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 18:20 schreef phluphy het volgende:
Wat leuk dat jullie al aan 't schilderen zijn geslagen.Zo krijg je wel gaandeweg een goed beeld over hoe het moet gaan worden allemaal. Vind je het niet jammer dat je nu een week moet wachten voor je er verder aan kan werken?
Ja. zo zie je maar weer! Blijft toch internet hè?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:19 schreef easy-going het volgende:
Botten in de riolering
Ze leek zo lief he, die link
Het is nog echt zo ookquote:
Ik wil niet weten wat er bij jullie allemaal onder die boot ligtquote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:00 schreef snoopy het volgende:
Wij zijn niet aan de riolering aangesloten![]()
Ja, sorry. Ik was even al mijn achterstallige was aan het wegwerken voordat ons volgende slachtoffer de boel opnieuw verstopt, jaquote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:15 schreef easy-going het volgende:
Nu durft er niemand meer hier te posten.
Das wel makkelijkquote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:09 schreef snoopy het volgende:
Ja, het gaat allemaal zo het water in![]()
Wat grappig dat je dit zegt Macka, ik heb nl. dezelfde ervaring tijdens de Parkmeet. Ik zag een vreselijk leuk jochie en 2 best relaxte ouders, dat ik echt geen moment eraan gedacht heb welke heisa ze allemaal al achter de rug hadden en nog voor de boeg hadden toen. Pas toen ik thuis was dacht ik er ineens aan.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:06 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Dat vond ik zo mooi bij de moedermeet in Zaltbommel, ik zag daar een lief, stoer en heel sociaal jochie. Achteraf realiseerde ik me dat er iets was met zijn handjes en voetjes, omdat jij daar wel eens over post. En dat ik dat in Zaltbommel helemaal niet gezien heb. Daar zag ik gewoon leuke Jordy
x-factor is stom. Bruce al gezien. Fijne avond!quote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:16 schreef Vicky het volgende:
X-factor op tv, Bruce Almighty op tv
genoeg te zien
Macka en Dutchie, wat lief zijn julliequote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:18 schreef dutchie het volgende:
[..]
Wat grappig dat je dit zegt Macka, ik heb nl. dezelfde ervaring tijdens de Parkmeet. Ik zag een vreselijk leuk jochie en 2 best relaxte ouders, dat ik echt geen moment eraan gedacht heb welke heisa ze allemaal al achter de rug hadden en nog voor de boeg hadden toen. Pas toen ik thuis was dacht ik er ineens aan.
Een persoonlijkheid is meer dan een uiterlijk.
Sorry Anitraquote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:01 schreef Anitra het volgende:
hmm het onderwoorden brenge van at ik bdoel lukt ook niet echt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: spuit 11 reactie!...thnx Phluphy![]()
Bij veel toetsenborden is het control + shift, waarmee je de landinstelling van je toetsenbord wijzigt.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:18 schreef dutchie het volgende:
Ja wat is dat toch dat ie ineens de Nederlandse instelling pakt? Volgens mij hebben we dan gewoon iets per ongeluk ook ingedrukt, maar ik ben er nog steeds niet achter wat.
En daarbij moet / eigenlijk ' zijnquote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:30 schreef Githa het volgende:
Neej toch Diaanjij zegt / en ik zeg "
Toch?![]()
Bij mij ook, maar ik krijg er altijd zo'n sik van als ik weer wat heb gedaan door dit te trickeren.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:30 schreef phluphy het volgende:
[..]
Bij veel toetsenborden is het control + shift, waarmee je de landinstelling van je toetsenbord wijzigt.
Soms control ++. Je moet het even op je eigen pc terugzoeken (zoek-landinstelling/toetsenbord).
Bij mij staat de geldende keuze altijd in de taakbalk, kan er altijd gewoon even op klikken als ik per ongeluk die sneltoest heb ge"hit".
Dat zeg ik, doordat je een sneltoets commando per ongeluk getypt hebt. En welke dat bij jou is, moet je even uitzoeken op je pc/laptop.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:33 schreef Githa het volgende:
Ja, ik heb ze ook in de taakbalk gezet, maar hoe ze nu steeds overspringen![]()
Ow haha ik bedoelde de knop " met ' en de / gebruikte ik als tussenteken oid... gewoon verkeerd getypt van mij....quote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:30 schreef Githa het volgende:
Neej toch Diaanjij zegt / en ik zeg "
Toch?![]()
Ik hoop het! Laat het iets goeds mee brengen en weer samen brengenquote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:55 schreef _Bar_ het volgende:
Wat ik me nu wel afvraag is of mijn tante en haar kinderen nu wel "blij"zijn met de vriendin van mijn opa...
Door haar lag dus de fam zowat uit elkaar omdat mijn tante en haar kinderen haar niet mochten....
Nee, dat heeft nooit invloed gehad, mijn fam is nu eenmaal beetje vreemd....quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:00 schreef lady-wrb het volgende:
zal wel bang zijn voor de erfenis.
Tja moeilijk te beoordelen.... maar ik zou het misschien wel fijn vinden als mn vader zo opgevangen werd, steun had en niet zo alleen zou zijn. Zo te lezen, verwaarloosde je opa je oma niet en leed je oma er echt niet onder. Maar dan zouden ze bozer op je opa moeten zijn dan op zijn vriendin lijkt mij... maar ja wie ben ikquote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:00 schreef _Bar_ het volgende:
Jawel ze hebben wel een geldige reden, maar die vind ik beetje dom, maar is mijn persoonlijke reden...
Mijn oma lag in een verzorgingstehuis met alzheimer, mijn opa kwam daar 3 keer per dag en verzorgde mijn oma, vertelde verhalen enz enz.
Alleen kwam mijn opa thuis in een leeg huis, en ontmoede op een dag zijn oude vriendin van vroeger, waarvan haar man overleden was en ook alleen was...
Ze kwamen geregeld bij elkaar om te praten...
En mijn tante en haar kinderen zagen dat als overspel
Precies.... en ja je hebt al ellende genoeg aan jezelf...quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:08 schreef _Bar_ het volgende:
Tja mijn tante is nog getrouwd, haar kinderen komen dagelijks ja dagelijks over de vloer eten er ook zeer regelmatig...
Dus dat is het niet...
Weet het ook niet...
Bemoei me er ook niet mee...
Heb al genoeg ellende aan mezelf![]()
Ik ben blij voor mijn opa dat hij nog een vriendin heeft, waarmee hij nog jaren gelukkig mee kan zijn, mijn oma is van 2001 overleden, en nu 2006 is mijn opa gewoon nog "gelukkig" en dat vind ik fijn.
Precies de programma's die Noah leuk vindtquote:Op zondag 11 februari 2007 13:12 schreef Diaan73 het volgende:
Pfff 9 dagen is idd erg lang.
Hier staat de hele morgen al Nick jr. op... leuke zender maar ze mogen weleens wat afwisseling brengen hoor. Zie vooral Dora, Backyardigans, Blues Clues en Peppa Big langskomen.
Ja en Twan dus ook.... maar moet ook zeggen dat er verder ook niets leuks op is voor ze. Ik vind Dora nog wel gaan... ow ik hoor toch zomaar dat je straks maanman Jim oid en Diego krijgt.... beetje afwisseling.quote:Op zondag 11 februari 2007 13:20 schreef texelonia het volgende:
[..]
Precies de programma's die Noah leuk vindt(en ik afgrijselijk maar goed)
ja. Loes is het dochtertje van m'n zus.quote:
Little miss spider vindt Noah ook niet zo. Pieter Post bijv weer wel. En Bob de Bouwer natuurlijk.quote:Op zondag 11 februari 2007 13:24 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja en Twan dus ook.... maar moet ook zeggen dat er verder ook niets leuks op is voor ze. Ik vind Dora nog wel gaan... ow ik hoor toch zomaar dat je straks maanman Jim oid en Diego krijgt.... beetje afwisseling.
Little miss spider is er nu op, dat vindt Twan wat minder...
Twan is ondertussen gewoon lekker aan het spelen, maar vindt het leuk om dit op de achtergrond te horen. Morgen gaat ie weer naar school![]()
Ja sorryquote:Op zondag 11 februari 2007 17:19 schreef Anitra het volgende:
wat is het stil hier!
Niet dat ik wat te vertellen heb, maar vind het zo stil
Ik zat ook te kijken en wat een mini dat geboren werd!quote:Op zondag 11 februari 2007 20:19 schreef kozakken het volgende:
Ik wil ook zo'n dokter DocterHij heeft wat weg van Freek de Jonge
-ik kijk de kraamafdeling-
We zaten in het Bastion (gratis draadloos internetquote:Op zondag 11 februari 2007 20:15 schreef livelink het volgende:
Klinkt leuk, Syrena. In Utrecht had je mij nog wel tegen kunnen komen.
En de hamvraag is, hoe ging het examen na het hotelletje?
ik kwam m tegen op mijn speurtocht naar de knaloranje brabantia-keukenspullen met de gruwelijke bloemen.quote:
Niet gezien, gelukkig. Wel herkenbaar, dat niet wegzappen en eigenlijk niet moeten willen kijken..quote:Op maandag 12 februari 2007 08:29 schreef Martineke het volgende:
heeft iemand gisteren dat programma gezien op rtl7, geloof dat dat met die jambers figuur was.
verschrikkelijk verhaal van dat meisje helemaal onder de drugs, vriend maakt het uit, zij ziet t niet meer zitten en dood dr dochterbaby, en daarna zichzelf. alleen dat laatste was niet gelukt.
maar ze vertelde zulke duidelijke details, ik moest er gewoon van huilenwat erg.
het stomme is, ik wist wat er ging komen, en eigenlijk moest ik wegzappen, ze vertelde het zo duidelijk allemaal. en toch blijven kijken
Ja, die zijn ook leuk idd.quote:Op maandag 12 februari 2007 07:56 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik kwam m tegen op mijn speurtocht naar de knaloranje brabantia-keukenspullen met de gruwelijke bloemen.
die wil ik in mijn nieuwe keuken
Ik ben aan het kijken, maaral met al komen ze allemaal op het zelfde ongeveer uit...quote:Op maandag 12 februari 2007 10:20 schreef Diaan73 het volgende:
Bar is er niet ergens anders een goedkopere te vinden?
ik heb nog helemaal geen keukenquote:Op maandag 12 februari 2007 10:23 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ja, die zijn ook leuk idd.![]()
Heb je een bijpassende (retro)keuken?
quote:Op maandag 12 februari 2007 11:46 schreef lady-wrb het volgende:
wat ben jij technisch diaan
als bij mij iets het niet doet, blijft het bij kijken of de stekker er wel in zit.
Aaaahhh toe nou!quote:Op maandag 12 februari 2007 12:43 schreef lady-wrb het volgende:
ik ga wel foto's maken, maar of ik ze ga plaatsen in k&w daar moet ik nog eens een nachtje over slapen.
vond ik indd ook erg raar, dat haar ex haar moest vergeven, of in ieder geval begrijpen. hoe kun je nu in godsnaam begrijpen dat je ex je dochter heeft vermoordquote:Op maandag 12 februari 2007 08:44 schreef Githa het volgende:
Ja, ik heb het ook gezien Martineke.
Ik vond het zo triets, maar had ook het idee dat dat meisje nog steeds niet echt door heeft wat ze heeft gedaan.
De slachtofferrol waar ze zichzelf in vondt zitten en ook de vergeving die ze verwacht van de vader van haar kindje.
Daarbij vond ik haar behoorlijk emotieloos, gezien het feit, alsof ze over iemand anders verteld. Ze gebruikte volgens mij uitspraken van andere die hun mening over het gebeuren hebben gegeven die ze heeft opgeslagen en nu zonder ze echt te begrijpen zelf verteld.
Ik vond het heel triets om te zien....ook zo'n jong meisje.
Hmmm zijn je rillen ook weer gedrildquote:Op maandag 12 februari 2007 09:00 schreef moussy het volgende:
Ik kijk dat allemaal niet, ik hoor al genoeg gruwelverhalen op mn werk, ik ga gewoon naar buikdansworkshopswat ik niet wist
![]()
![]()
![]()
Nee het Limburgs Museum ligt in Venlo en het Industrion in Kerkrade. Het Industrion gaat meer over industrie enzo, al hebben ze een collectie Maastrichts aardewerk. Limburgs Museum gaat meer over het leven en de geschiedenis in/van Limburg.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:20 schreef livelink het volgende:
Is het Limburgs Museum trouwens het vroegere Industrion, Syrena?
klinkt niet vriendelijk bar, maar ik snap wat je bedoelt.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:46 schreef _Bar_ het volgende:
* _Bar_ doet echt letterlijk niets, nu marco in de ziektewet zit....
Mis mijn eigen dingen op eigen mannier doen enzo...
hopelijk is hij snel weer werken
Hier betaal je alleen eenmalig inschrijfgeld (2,50) en per boek per dag te laat = 0,10 ct!quote:Op maandag 12 februari 2007 14:11 schreef lady-wrb het volgende:
lidmaatschap voor kinderne is toch gratis? (oke, je moet dan wel de boeken op tijd inleveren)
auw! beterschap voor hem!quote:Op maandag 12 februari 2007 14:10 schreef _Bar_ het volgende:
Mar heeft een ontsteking in zijn voet zitten, waardoor hij amper tot niet kan lopen van de pijn.
Vanmorgen is hij naar de huisarts geweest die stelde rust voor, een antibiotica kuurtje en veel schoonmaken/houden met jodium.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |